Jypeli 10
The simple game programming library
MessageWindow.cs
Siirry tämän tiedoston dokumentaatioon.
1#region MIT License
2/*
3 * Copyright (c) 2009-2011 University of Jyväskylä, Department of Mathematical
4 * Information Technology.
5 *
6 * Permission is hereby granted, free of charge, to any person obtaining a copy
7 * of this software and associated documentation files (the "Software"), to deal
8 * in the Software without restriction, including without limitation the rights
9 * to use, copy, modify, merge, publish, distribute, sublicense, and/or sell
10 * copies of the Software, and to permit persons to whom the Software is
11 * furnished to do so, subject to the following conditions:
12 *
13 * The above copyright notice and this permission notice shall be included in
14 * all copies or substantial portions of the Software.
15 *
16 * THE SOFTWARE IS PROVIDED "AS IS", WITHOUT WARRANTY OF ANY KIND, EXPRESS OR
17 * IMPLIED, INCLUDING BUT NOT LIMITED TO THE WARRANTIES OF MERCHANTABILITY,
18 * FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE AND NONINFRINGEMENT. IN NO EVENT SHALL THE
19 * AUTHORS OR COPYRIGHT HOLDERS BE LIABLE FOR ANY CLAIM, DAMAGES OR OTHER
20 * LIABILITY, WHETHER IN AN ACTION OF CONTRACT, TORT OR OTHERWISE, ARISING FROM,
21 * OUT OF OR IN CONNECTION WITH THE SOFTWARE OR THE USE OR OTHER DEALINGS IN
22 * THE SOFTWARE.
23 */
24#endregion
25
26/*
27 * Authors: Tomi Karppinen, Tero Jäntti
28 */
29
30
31using System;
32
33namespace Jypeli
34{
39 public class MessageWindow : Window
40 {
44 public Label Message { get; private set; }
45
49 public PushButton OKButton { get; private set; }
50
52 public override Color Color
53 {
54 get
55 {
56 return base.Color;
57 }
58 set
59 {
60 OKButton.Color = Color.Darker( value, 40 );
61 base.Color = value;
62 }
63 }
64
69 public MessageWindow( string message )
70 {
71 Layout = new VerticalLayout { Spacing = 20, LeftPadding = 15, RightPadding = 15, TopPadding = 15, BottomPadding = 15 };
72
73 int maxWidth = (int)Game.Screen.Width - 30;
74
75 Message = new Label( Math.Min(maxWidth, Font.Default.MeasureSize(message).X), 100, message )
76 { SizeMode = TextSizeMode.Wrapped, VerticalSizing = Sizing.Expanding };
77 Add( Message );
78
79#if !WINDOWS_PHONE && !ANDROID
80 OKButton = new PushButton( "OK" );
81 OKButton.Clicked += new Action( Close );
82 Add( OKButton );
83#endif
84
86 }
87
88 private void AddListeners()
89 {
90 var l1 = Game.Instance.PhoneBackButton.Listen( delegate { Close(); }, null ).InContext( this );
91 var l2 = Game.Instance.TouchPanel.Listen( ButtonState.Pressed, delegate { Close(); }, null ).InContext( this );
92 var l3 = Game.Instance.Keyboard.Listen( Key.Enter, ButtonState.Pressed, Close, null ).InContext( this );
93 var l4 = Game.Instance.Keyboard.Listen( Key.Space, ButtonState.Pressed, Close, null ).InContext( this );
94 associatedListeners.AddItems(l1, l2, l3, l4);
95
96 foreach ( var controller in Game.Instance.GameControllers )
97 {
98 l1 = controller.Listen( Button.A, ButtonState.Pressed, Close, null ).InContext( this );
99 l2 = controller.Listen( Button.B, ButtonState.Pressed, Close, null ).InContext( this );
100 associatedListeners.AddItems(l1, l2);
101 }
102 }
103 }
104}
Listener Listen(Action handler, string helpText)
Kuuntelee puhelimen takaisin-näppäintä.
Definition: BackButton.cs:31
Fontti.
Definition: Font.cs:24
Vector MeasureSize(string str)
Laskee tekstin koon fontilla.
Definition: Font.cs:279
static readonly Font Default
Oletusfontti.
Definition: Font.cs:31
BackButton PhoneBackButton
Puhelimen takaisin-näppäin.
Definition: Controls.cs:67
List< GamePad > GameControllers
Lista kaikista peliohjaimista järjestyksessä.
Definition: Controls.cs:72
Keyboard Keyboard
Näppäimistö.
Definition: Controls.cs:44
static Game Instance
Käynnissä olevan pelin pääolio.
Definition: Game.cs:96
TouchPanel TouchPanel
Kosketusnäyttö
Definition: Controls.cs:62
static ScreenView Screen
Näytön dimensiot, eli koko ja reunat.
Definition: Graphics.cs:90
virtual Sizing VerticalSizing
Koon asettaminen pystysuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä.
Definition: Layout.cs:37
ILayout Layout
Asettelija lapsiolioille. Asettaa lapsiolioiden koon sekä paikan.
Definition: Layout.cs:99
void Add(IGameObject childObject)
Lisää annetun peliolion tämän olion lapseksi. Lapsiolio liikkuu tämän olion mukana.
Definition: ChildObjects.cs:98
Action AddedToGame
Tapahtuu, kun olio lisätään peliin.
Listener Listen(Key k, ButtonState state, Action handler, string helpText)
Kuuntelee näppäinten painalluksia.
Definition: Keyboard.cs:161
Tekstikenttä.
Definition: Label.cs:70
Ikkuna, joka sisältää käyttäjän määrittelemän viestin ja OK-painikkeen. Ikkunan koko määräytyy automa...
MessageWindow(string message)
Alustaa uuden viesti-ikkunan.
PushButton OKButton
OK-painike
Label Message
Viesti.
Painonappi.
Definition: PushButton.cs:40
override Color Color
Nappulan oletusväri. Asettaa myös hoverColor, selectedColor ja pressedColor -kenttien arvot....
Definition: PushButton.cs:147
Action Clicked
Tapahtuu kun nappia on painettu.
Definition: PushButton.cs:210
double Width
Näytön leveys x-suunnassa.
Definition: View.cs:222
Listener Listen(ButtonState state, TouchHandler handler, string helpText)
Kuuntelee kosketusnäyttöä.
Definition: TouchPanel.cs:296
Asettelee widgetit päällekäin, järjestyksessä ylhäältä alas.
List< Listener > associatedListeners
Tähän listaan lisätyt kuuntelijat tuhotaan automaattisesti kun Widget poistetaan pelistä.
Definition: Control.cs:14
Ikkuna.
Definition: Window.cs:37
void Close()
Sulkee ikkunan.
Definition: Window.cs:215
Listener InContext(ListenContext context)
Kuuntelee tapahtumaa vain tietyssä kontekstissa.
ButtonState
Napin (minkä tahansa) asento.
Definition: ButtonState.cs:37
Sizing
Olion koon asettaminen asettelijan sisällä.
Definition: ILayout.cs:39
Button
Definition: Button.cs:36
TextSizeMode
Kuinka tekstikentän kokoa käsitellään.
Definition: Label.cs:42
Key
Näppäimistön näppäin.
Definition: Key.cs:39
Väri.
Definition: Color.cs:13
Color(XnaColor c)
Definition: Color.cs:38
static Color Darker(Color c, int howMuch)
Antaa tummemman värin. Vähentaa jokaista kolmea osaväriä arvon howMuch verran.
Definition: Color.cs:470
double X
Vektorin X-komponentti.
Definition: Vector.cs:334