Jypeli 10
The simple game programming library
IGameObject.cs
Siirry tämän tiedoston dokumentaatioon.
1using System;
2using System.Collections.Generic;
3//using Jypeli.GameObjects;
4
5namespace Jypeli
6{
11 {
12#pragma warning disable CS1591 // Missing XML comment for publicly visible type or member
13 Layer Layer { get; }
14 IGameObject Parent { get; set; }
15 Brain Brain { get; set; }
16
17 //SynchronousList<GameObject> Objects { get; }
18 int ObjectCount { get; }
19
20 bool IsVisible { get; set; }
21 bool IsAddedToGame { get; }
22 bool IgnoresLighting { get; set; }
23
24 TimeSpan CreationTime { get; }
25 TimeSpan Lifetime { get; }
26 TimeSpan MaximumLifetime { get; set; }
27
28 Angle Angle { get; set; }
29
33 Angle RelativeAngle { get; set; }
34 Vector UnitX { get; }
35 Vector UnitY { get; }
38
39 Animation Animation { get; set; }
40 Image Image { get; set; }
41 Color Color { get; set; }
42
43 Shape Shape { get; set; }
44 Vector TextureWrapSize { get; set; }
45 bool TextureFillsShape { get; set; }
46 bool RotateImage { get; set; }
47
48 event Action AddedToGame;
49 event Action Removed;
50
51 bool IsInside( Vector point );
52
53 void Add( IGameObject childObject );
54 void Remove( IGameObject childObject );
55
56 void Move( Vector movement );
57 void MoveTo( Vector location, double speed, Action doWhenArrived );
58 void StopMoveTo();
59
60 IEnumerable<T> GetChildObjects<T>() where T : IGameObject;
61 IEnumerable<T> GetChildObjects<T>( Predicate<T> predicate ) where T : IGameObject;
62#pragma warning restore CS1591 // Missing XML comment for publicly visible type or member
63 }
64
79 {
80 new Layer Layer { get; set; }
81 List<Listener> AssociatedListeners { get; }
82
83 new bool IsAddedToGame { get; set; }
84
86 void OnRemoved();
87 }
88}
Sarja kuvia, jotka vaihtuvat halutulla nopeudella. Yksi animaatio koostuu yhdestä tai useammasta kuva...
Definition: Animation.cs:62
Aivoluokka peliolioille. Voidaan käyttää tekoälyn ja tilannekohtaisten toimintamallien luomiseen peli...
Definition: Brain.cs:41
Kuva.
Definition: Image.cs:30
Kerros. Vastaa olioiden piirtämisestä.
Definition: Layer.cs:32
Kuvio.
Definition: Shapes.cs:47
Rajapinta olioille, jotka ovat tuhottavissa.
Definition: Destroyable.cs:9
Olio jolla on reunat joita voi muuttaa.
Definition: Dimensional.cs:48
Yhteinen rajapinta kaikille peliolioille.
Definition: IGameObject.cs:11
bool IsInside(Vector point)
void Move(Vector movement)
void Remove(IGameObject childObject)
Vector TextureWrapSize
Definition: IGameObject.cs:44
void MoveTo(Vector location, double speed, Action doWhenArrived)
Vector RelativePosition
Definition: IGameObject.cs:32
IGameObject Parent
Definition: IGameObject.cs:14
void Add(IGameObject childObject)
TimeSpan CreationTime
Definition: IGameObject.cs:24
Vector RelativePositionToMainParent
Definition: IGameObject.cs:30
IEnumerable< T > GetChildObjects< T >()
Angle RelativeAngleToMainParent
Definition: IGameObject.cs:31
TimeSpan MaximumLifetime
Definition: IGameObject.cs:26
Jypelin sisäiset metodit ja propertyt joihin käyttäjän ei tarvitse päästä käsiksi kuuluvat tÃ...
Definition: IGameObject.cs:79
List< Listener > AssociatedListeners
Definition: IGameObject.cs:81
Olio jolla on paikka jota voi muuttaa.
Definition: Positional.cs:28
Rajapinta olioille, joilla on Tag-ominaisuus.
Definition: Tagged.cs:7
Rajapinta päivittyville olioille.
Definition: Updatable.cs:7
Suuntakulma (rajoitettu -180 ja 180 asteen välille) asteina ja radiaaneina. Tietoja kulmasta: http://...
Definition: Angle.cs:40
Väri.
Definition: Color.cs:13
2D-vektori.
Definition: Vector.cs:67