3using Microsoft.Xna.Framework.Audio;
6using System.Collections.Generic;
61 FileStream fs =
new FileStream(
assetName, FileMode.Open);
70 this.xnaEffect =
null;
77 this.assetName =
null;
120 catch (NoAudioHardwareException)
135 if (sound ==
null)
return false;
148 public bool Play(
double volume,
double pitch,
double pan )
152 if (sound ==
null)
return false;
172 catch (InstancePlayLimitException)
Microsoft.Xna.Framework.Audio.SoundEffect XnaSoundEffect
Mittari, joka mittaa double-tyyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGa...
static bool AudioEnabled
Voiko ääniä soittaa.
void OnNoAudioHardwareException()
static string FileExtensionCheck(string file, string[] extensions)
Etsii millä päätteellä annettu tiedosto löytyy
static Game Instance
Käynnissä olevan pelin pääolio.
void Reset()
Palauttaa mittarin arvon oletusarvoonsa.
ValueType MaxValue
Mittarin suurin sallittu arvo. Kun mittari saavuttaa tämän arvon, laukeaa tapahtuma UpperLimit.
ValueType Value
Mittarin arvo.
Action UpperLimit
Tapahtuu, kun mittari saavuttaa suurimman sallitun arvonsa.
Ääniefekti. Yhdestä efektistä voi luoda CreateSound-metodilla monta ääntä (Sound),...
SoundEffect(XnaSoundEffect effect)
bool IsPlaying
Toistetaanko ääntä parhaillaan.
void StartPlaying(Sound sound)
bool Play()
Soittaa äänen.
TimeSpan Duration
Ääniefektin kesto sekunteina.
DoubleMeter Position
Paikka äänessä sekunteina (missä kohtaa toistoa ollaan). Ei voi asettaa.
Sound CreateSound()
Luo Sound-tyyppisen olion. Oliolla on ominaisuuksia kuten voimakkuus ja korkeus joita voidaan muuttaa...
bool Play(double volume, double pitch, double pan)
Soittaa äänen.
SoundEffect(string assetName)
void Stop()
Pysäyttää äänen toistamisen.
static double MasterVolume
Äänenvoimakkuuden taso 0.0 - 1.0
XnaSoundEffect FromContent(string assetname)
static string[] soundExtensions
Action Finished
Tapahtuu kun ääniefekti on toistettu loppuun.
Yleinen äänen toistamiseen käytettävä luokka. Tällä ei ole kovin suuria eroja SoundEffect-luokan kans...
void Play(int retries=3)
Toistaa äänen
double Volume
Äänenvoimakkuus välillä 0.0 - 1.0.
double Pan
Äänen kuuluminen vasemmasta ja oikeasta kaiuttimesta. Arvot vaihtelevat välillä -1....
double Pitch
Äänenkorkeus välillä -1.0 - 1.0.
Ajastin, joka voidaan asettaa laukaisemaan tapahtumia tietyin väliajoin.
double Interval
Aika sekunneissa, jonka välein TimeOut tapahtuu.
void Stop()
Pysäyttää ajastimen ja nollaa sen tilan.
Action Timeout
Tapahtuu väliajoin.
void Start()
Käynnistää ajastimen.