2using System.Collections.Generic;
63 throw new Exception(
"Call Insert() first");
64 return angles[wayPointIndex];
74 throw new ArgumentException(
"Must have at least 2 points");
81 Vector toBeginning = (first - second).Normalize();
82 Vector beginning = first + toBeginning;
84 Vector previousLeft, previousRight;
85 CalculatePoints(beginning, first, second, out previousLeft, out previousRight);
90 Vector toVeryLast = (last - secondToLast).Normalize();
91 Vector veryLast = last + toVeryLast;
93 for (
int i = 1; i <
wayPoints.Length; i++)
99 Vector toPrevious = (previous - current).Normalize();
110 toNext = (next - current).Normalize();
117 Vector center = previous + toNext / 2;
120 vertices[0] = previousLeft - center;
121 vertices[1] = previousRight - center;
122 vertices[2] = right - center;
123 vertices[3] = left - center;
139 previousRight = right;
166 Vector toNext = (next - current).Normalize();
167 Vector toPrevious = (previous - current).Normalize();
168 Vector direction = (next - previous).Normalize();
171 Vector toLeft = -perpendicular;
172 Vector toRight = perpendicular;
void Add(Light light)
Lisää valon peliin. Nykyisellään valoja voi olla ainoastaan yksi kappale. Toistaiseksi ei tuettu Wind...
static Game Instance
Käynnissä olevan pelin pääolio.
Pelialueella liikkuva olio. Käytä fysiikkapeleissä PhysicsObject-olioita.
bool IsInside(Vector point)
Onko piste p tämän olion sisäpuolella.
virtual Color Color
Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty.
Apufunktioita listojen ja muiden tietorakenteiden käyttöön.
Kappale joka noudattaa fysiikan lakeja, johon voi törmätä. Vaatii että käytössä on fysiikkapeli.
double KineticFriction
Liikekitka (hidastaa kun olio on jo liikkeessä). Ks. StaticFriction (lepokitka)
static PhysicsObject CreateStaticObject(double width, double height, Shape shape)
Alustaa fysiikkaolion käyttöön ja tekee siitä staattisen (liikkumattoman).
override Vector?? Position
bool IgnoresCollisionResponse
Jättääkö törmäykset huomiotta.
Luo tien. Tie koostuu useasta pienemmästä "pätkästä".
RoadMap(IList< Vector > wayPoints)
Luo uuden RoadMapin.
double DefaultWidth
Tien oletusleveys.
void Insert()
Luo tien kentälle.
bool IsInside(Vector point)
Onko annettu piste radan sisällä
GameObject[] Segments
Tienpätkät.
double DefaultFriction
Tien oletuskitka.
Angle GetAngle(int wayPointIndex)
Etenemissuunta pisteen kohdalla.
void CalculatePoints(Vector previous, Vector current, Vector next, out Vector left, out Vector right)
PhysicsObject CreateSegment(double width, double height, Shape shape)
Func< double, double, Shape, PhysicsObject > CreateSegmentFunction
Funktio, joka luo yksittäisen tienpätkän.
Sisältää valmiiksi lasketut kolmiot, joiden avulla piirtäminen on suoraviivaista.
Suuntakulma (rajoitettu -180 ja 180 asteen välille) asteina ja radiaaneina. Tietoja kulmasta: http://...
static readonly Color Gray
Harmaa.
Muotojen määrityksessä käytettävä kolmio.
double Y
Vektorin Y-komponentti
double X
Vektorin X-komponentti.