31using System.Collections.Generic;
32using Microsoft.Xna.Framework.Graphics;
33using Microsoft.Xna.Framework;
88 fontHeight = value.XnaFont.MeasureString(
"A" ).Y;
123 private List<Message>
messages =
new List<Message>();
124 private Queue<String>
unseen =
new Queue<string>();
132 : base(
Game.Screen.WidthSafe,
Game.Screen.HeightSafe )
174 * parentTransformation;
176 spriteBatch.Begin( SpriteSortMode.Immediate, BlendState.AlphaBlend,
Graphics.
GetDefaultSamplerState(), DepthStencilState.None, RasterizerState.CullCounterClockwise,
null, m );
181 for (
int i = 0; i <
messages.Count; i++ )
188 base.Draw( parentTransformation, transformation );
201 for (
int i = 0; i <
messages.Count; i++ )
204 if ( dims.X > maxW ) maxW = dims.X;
214 public void Add(
string message )
224 unseen.Enqueue( message );
243 public void Add( IEnumerable<string> strings )
246 foreach (
string s
in strings )
263 unseen.Enqueue( message );
System.Numerics.Vector2 Vector2
Microsoft.Xna.Framework.Color XnaColor
DynamicSpriteFont XnaFont
static readonly Font Default
Oletusfontti.
static Time Time
Peliaika. Sisältää tiedon siitä, kuinka kauan peliä on pelattu (Time.SinceStartOfGame) ja kuinka kaua...
static ScreenView Screen
Näytön dimensiot, eli koko ja reunat.
override Vector?? Position
Image Image
Olion kuva. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri.
Contains graphics resources.
static SpriteBatch SpriteBatch
static SamplerState GetDefaultSamplerState()
static FontStashSharp.Renderer FontRenderer
Viestikenttä, jolla voi laittaa tekstiä ruudulle. Tätä sinun tuskin tarvitsee itse muodostaa.
int MaxMessageCount
Kuinka monta viestiä kerrallaan näytetään.
MessageDisplay()
Luo uuden viestinäytön.
override void Draw(Matrix parentTransformation, Matrix transformation)
Piirtää elementin ruudulle
TimeSpan MessageTime
Kuinka pitkään yksi viesti näkyy.
void Add(string message, Color color)
Lisää uuden viestin näkymään.
void Add(string message)
Lisää uuden viestin näkymään.
Color BackgroundColor
Tekstin taustaväri.
bool RealTime
Onko näyttö reaaliaikainen (oletuksena ei) Jos on, vanhin viesti poistetaan heti jos viestien maksi...
override void Clear()
Poistaa kaikki lisätyt viestit.
void Add(IEnumerable< string > strings)
Lisää useita tekstirivejä viestinäkymään
Color TextColor
Tekstin väri.
double LeftSafe
Vasemman reunan sijainti johon lisätty pieni marginaali
double TopSafe
Yläreunan sijainti johon lisätty pieni marginaali
double WidthSafe
Leveys johon lisätty pieni marginaali
double HeightSafe
Korkeus johon lisätty pieni marginaali
Ajastin, joka voidaan asettaa laukaisemaan tapahtumia tietyin väliajoin.
bool Enabled
Ajastin päällä/pois päältä.
double Interval
Aika sekunneissa, jonka välein TimeOut tapahtuu.
void Stop()
Pysäyttää ajastimen ja nollaa sen tilan.
Action Timeout
Tapahtuu väliajoin.
void Start()
Käynnistää ajastimen.
Microsoft.Xna.Framework.Matrix Matrix
static readonly Color Transparent
Läpinäkyvä väri.
static readonly Color Black
Musta.
Message(string text, Color color, TimeSpan lifetime)
TimeSpan SinceStartOfGame
Aika joka on kulunut pelin alusta.
double Y
Vektorin Y-komponentti
double X
Vektorin X-komponentti.