CAbstractTileMap< TileType > | |
►CAbstractTileMap< char > | |
CTileMap | Ruutukartta, jonka avulla olioita voidaan helposti asettaa tasavälein ruudukkoon. Ruutukartta koostuu kirjoitusmerkeistä (char ), joihin voi liittää aliohjelman, joka luo merkkiä vastaavan olion. |
►CAbstractTileMap< Color > | |
CColorTileMap | Ruutukartta, jonka avulla olioita voidaan helposti asettaa tasavälein ruudukkoon. Ruutukartta koostuu kirjoitusmerkeistä (char ), joihin voi liittää aliohjelman, joka luo merkkiä vastaavan olion. |
CAnalogListener< T1 > | |
CAnalogListener | |
CAnalogListener< T1, T2, T3 > | |
CAnalogListener< T1, T2 > | |
CAnalogState | Parametrit analogisen ohjauksen (hiiren tai ohjaustikun) tapahtumalle. |
CAngle | Suuntakulma (rajoitettu -180 ja 180 asteen välille) asteina ja radiaaneina. Tietoja kulmasta: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Degree-Radian_Conversion.svg |
►CApplication | |
CApp | |
CFileManager.AsyncOperation | |
►CAttribute | |
►CSaveAttribute | |
CSaveAllFieldsAttribute | |
CBoundingRectangle | Suorakaide |
►CBrain | Aivoluokka peliolioille. Voidaan käyttää tekoälyn ja tilannekohtaisten toimintamallien luomiseen peliolioille, esimerkkinä tietokoneen ohjaamat viholliset. |
►CAbstractMoverBrain | Yleiset liikkumiseen tarkoitetut aivot. |
CPathFollowerBrain | Aivot, jotka seuraavat annettua polkua. |
CFollowerBrain | Aivot, joiden tehtävänä on laittaa omistajansa seuraamaan jotakin kohdetta. |
CLabyrinthWandererBrain | Aivot, jotka saavat omistajansa liikkumaan labyrinttimäisessä kentässä satunnaisesti edeten. |
CRandomMoverBrain | Aivot, jotka laittavat omistajansa liikkumaan satunnaisesti eri suuntiin törmäyksissä ja tietyn ajan jälkeen. |
►CDriverBrain | Ajajan aivot. Laskee checkpointteja ja kierroksia automaattisesti. Nämä aivot ovat ihmispelaajalle, käytä tietokoneautoille ComputerDriverBrain -luokkaa. |
CComputerDriverBrain | Tietokoneajajan aivot. Kuten DriverBrain , mutta osaa automaattisesti suunnistaa checkpointilta toiselle vauhtia säädellen. |
CPlatformWandererBrain | Aivot, jotka laittavat omistajansa hortoilemaan tasohyppelytasoa edestakaisin. |
CCamera | Kamera. Määrittää mikä osa pelitasosta on kerralla näkyvissä. |
CCanvas | Piirtoalusta. |
CCollisionHandler | Kokoelma valmiita törmäyksenkäsittelijöitä. |
CPhysicsGameBase.CollisionRecord | |
CCollisionShapeParameters | Törmäyskuvion laatuun vaikuttavat parametrit. |
CCollisionShapeQuality | Kappaleen kuvion laatu törmäyksentunnistuksessa. |
CColor | Väri. |
►CContentTypeReader | |
CAnimationReader | |
►CControlContexted | |
►CGame | Peliluokka reaaliaikaisille peleille. |
►CPhysicsGameBase | Kantaluokka fysiikkapeleille. |
CPhysicsGame | Peli, jossa on fysiikan laskenta mukana. Peliin lisätyt |
CTopDownPhysicsGame | Peli, johon voi lisätä pintoja, joiden päällä oliot voivat liukua. Peliin lisätyt |
►CWidget | Käyttöliittymän komponentti. |
CBackground | Taustakuva |
CBarGauge | Palkki, jonka korkeutta voi säätää. |
►CBindableWidget | Widget, joka voidaan asettaa näyttämään halutun mittarin arvoa. |
CCountDisplay | |
►CLabel | Tekstikenttä. |
CInputBox | Laatikko, johon käyttäjä voi syöttää tekstiä. |
CPushButton | Painonappi. |
CProgressBar | Palkki, jolla voidaan ilmaista mittarin arvoa graafisesti. |
CSlider | Liukusäädin |
CListWidget< T, O > | Listakomponentti. Voidaan liittää listaan, joka toteuttaa INotifyList -rajapinnan. Tällöin listaan tehdyt muutokset päivittyvät komponenttiin. Listaa voi vierittää, jos kaikki rivit eivät mahdu kerralla sen sisälle. |
CMessageDisplay | |
CScoreItemWidget | |
CScrollableList< O > | |
►CWindow | Ikkuna. |
CCustomQueryWindow< W > | |
CMessageWindow | Ikkuna, joka sisältää käyttäjän määrittelemän viestin ja OK-painikkeen. Ikkunan koko määräytyy automaattisesti tekstin ja ruudun koon mukaan. |
►CMultiSelectWindow | Ikkuna, joka antaa käyttäjän valita yhden annetuista vaihtoehdoista. |
CYesNoWindow | Ikkuna, joka kysyy käyttäjältä kyllä tai ei -kysymyksen. |
CSplashScreen | Aloitusruutu, joka voidaan näyttää ennen pelin käynnistämistä. |
►CController | Yleinen peliohjainluokka. |
CController< ControllerState > | Yleinen peliohjainluokka tilatiedoilla. |
CPhoneBackButton | Windows Phonen Back-nappi |
►CController< GamePadState > | |
CGamePad | Xbox-peliohjain. |
►CController< KeyboardState > | |
CKeyboard | Näppäimistö peliohjaimena. |
►CController< MouseState > | |
CMouse | Hiiri peliohjaimena. |
►CController< TouchPanelState > | |
CTouchPanel | Kosketuspaneeli. |
►CController< Vector3 > | |
CAccelerometer | Puhelimen kiihtyvyysanturi. |
CControls | Sisältää ohjaimet. |
►CCustomDrawable | Rajapinta olioille, joilla on oma Draw-metodi. |
CWidget | Käyttöliittymän komponentti. |
►CCustomQueryWindow< InputBox > | |
CInputWindow | Ikkuna, joka sisältää käyttäjän määrittelemän kysymyksen, tekstinsyöttökentän ja OK-painikkeen. Ikkunan koko määräytyy automaattisesti tekstin ja ruudun koon mukaan. |
►CCustomQueryWindow< ScoreListWidget > | |
CHighScoreWindow | Parhaiden pisteiden ikkuna. |
►CCustomQueryWindow< StringListWidget > | |
CStringListWindow | Ikkuna, joka sisältää listan merkkijonoja. |
CDataStorage | |
►CDestroyable | Rajapinta olioille, jotka ovat tuhottavissa. |
CAxleJoint | Saranaliitos kahden olion välille. |
CListenContext | |
►CListener | |
CAnalogListener< T1, T2, T3, T4 > | |
CAnalogListener< T1, T2, T3, T4 > | |
CAnalogListener< T1, T2, T3, T4 > | |
CAnalogListener< T1, T2, T3, T4 > | |
CAnalogListener< T1, T2, T3, T4 > | |
CMultiKeyListener< T1, T2, T3, T4 > | |
CMultiKeyListener< T1, T2, T3, T4 > | |
CMultiKeyListener< T1, T2, T3, T4 > | |
CMultiKeyListener< T1, T2, T3, T4 > | |
CMultiKeyListener< T1, T2, T3, T4 > | |
CNullListener | |
CSimpleListener< T1, T2, T3, T4 > | |
CSimpleListener< T1, T2, T3, T4 > | |
CSimpleListener< T1, T2, T3, T4 > | |
CSimpleListener< T1, T2, T3, T4 > | |
CSimpleListener< T1, T2, T3, T4 > | |
CTouchListener< T1, T2, T3, T4 > | |
CTouchListener< T1, T2, T3, T4 > | |
CTouchListener< T1, T2, T3, T4 > | |
CTouchListener< T1, T2, T3, T4 > | |
CTouchListener< T1, T2, T3, T4 > | |
►CDelayedDestroyable | Rajapinta olioille, joiden tuhoaminen kestää seuraavaan päivitykseen. |
►CIPhysicsObject | Yhteinen rajapinta kaikille fysiikkaolioille. |
►CIPhysicsObjectInternal | Jypelin sisäiset metodit ja propertyt joihin käyttäjän ei tarvitse päästä käsiksi kuuluvat tähän luokkaan. Kaikki oliot jotka toteuttavat IPhysicsObject-rajapinnan toteuttavat myös IPhysicsObjectInternal-rajapinnan. Ota tämä huomioon jos aiot tehdä oman olion joka toteuttaa suoraan IPhysicsObject(Internal)-rajapinnan. void UpdateObject(IPhysics obj) { ((IPhysicsObjectInternal)obj).Update(); } |
►CPhysicsObject | Peliolio, joka noudattaa fysiikkamoottorin määräämiä fysiikan lakeja. Voidaan kuitenkin myös laittaa noudattamaan lakeja valikoidusti. |
CAutomobile | Auto. |
►CProjectile | Ammus. |
CBullet | Luoti. |
CCannonBall | Tykinkuula. |
►CGrenade | Kranaatti. |
CClusterGrenade | Rypälepommi. Hajoaa räjähtäessään pienempiin osiin, jotka voivat edelleen räjähtää pienempiin osiin. |
CTank | Yksinkertainen tankki eli panssarivaunu. |
CSurface | Tasainen tai epätasainen pinta. |
CPlatformCharacter | Tasohyppelypelin hahmo. Voi liikkua ja hyppiä. Lisäksi sillä voi olla ase. |
CPlatformCharacter2 | Tasohyppelypelin hahmo. Voi liikkua ja hyppiä. Lisäksi sillä voi olla ase. |
CPhysicsStructure | Rakenne, joka pitää fysiikkaoliot kiinteän matkan päässä toisistaan. |
CGame.CustomEventHandler | Vapaamuotoinen tapahtumankäsittelijä. |
►CGameObjectBase | Kaikille peliolioille yhteinen kantaluokka |
►CGameObject | Pelialueella liikkuva olio. Käytä fysiikkapeleissä PhysicsObject -olioita. |
CExplosion | Räjähdys. |
►CWeapon | Ase. |
CAssaultRifle | Rynnäkkökivääri. |
CCannon | Yksinkertainen tykki, joka ampuu kuulia tai muuta ammuksia. |
CLaserGun | Lasertykki |
CPlasmaCannon | Plasmatykki. |
►CParticleSystem | Järjestelmä partikkelien käsittelyyn |
CExplosionSystem | Järjestelmä räjähdyksille |
CFlame | Järjestelmä liekeille |
CLightning | |
CSmoke | Savuefekti. |
CHorizontalSpacer | |
CPhysicsObject | Peliolio, joka noudattaa fysiikkamoottorin määräämiä fysiikan lakeja. Voidaan kuitenkin myös laittaa noudattamaan lakeja valikoidusti. |
CVerticalSpacer | |
CWidget | Käyttöliittymän komponentti. |
CGameObject | Pelialueella liikkuva olio. Käytä fysiikkapeleissä PhysicsObject -olioita. |
CPhysicsStructure | Rakenne, joka pitää fysiikkaoliot kiinteän matkan päässä toisistaan. |
►CIGameObject | Yhteinen rajapinta kaikille peliolioille. |
►CIGameObjectInternal | Jypelin sisäiset metodit ja propertyt joihin käyttäjän ei tarvitse päästä käsiksi kuuluvat tähän luokkaan. Kaikki oliot jotka toteuttavat IGameObject-rajapinnan toteuttavat myös IGameObjectInternal-rajapinnan. Ota tämä huomioon jos aiot tehdä oman olion joka toteuttaa suoraan IGameObject(Internal)-rajapinnan. void UpdateObject(IGameObject obj) { ((IGameObjectInternal)obj).Update(); } |
CGameObject | Pelialueella liikkuva olio. Käytä fysiikkapeleissä PhysicsObject -olioita. |
CGameObject | Pelialueella liikkuva olio. Käytä fysiikkapeleissä PhysicsObject -olioita. |
CIPhysicsObjectInternal | Jypelin sisäiset metodit ja propertyt joihin käyttäjän ei tarvitse päästä käsiksi kuuluvat tähän luokkaan. Kaikki oliot jotka toteuttavat IPhysicsObject-rajapinnan toteuttavat myös IPhysicsObjectInternal-rajapinnan. Ota tämä huomioon jos aiot tehdä oman olion joka toteuttaa suoraan IPhysicsObject(Internal)-rajapinnan. void UpdateObject(IPhysics obj) { ((IPhysicsObjectInternal)obj).Update(); } |
CIPhysicsObject | Yhteinen rajapinta kaikille fysiikkaolioille. |
►CDimensional | Olio jolla on reunat. |
CDimensionalRW | Olio jolla on reunat joita voi muuttaa. |
CLevel | Pelikenttä, johon voi lisätä olioita. Kentällä voi myös olla reunat ja taustaväri tai taustakuva. |
CScreenView | Sisältää näytön leveyden ja korkeuden sekä reunojen koordinaatit. Y-koordinaatti kasvaa ylöspäin. Koordinaatteja ei voi muuttaa. |
CDirection | Perussuunta tasossa. |
CEasyHighScore | Helpompikäyttöinen parhaiden pisteiden lista. |
CFactory | |
CFont | Fontti. |
►CGame | |
CGame | Peliluokka reaaliaikaisille peleille. |
►CGameObjectContainer | Rajapinta luokalle joka sisältää peliolioita. |
CGame | Peliluokka reaaliaikaisille peleille. |
CGameObject | Pelialueella liikkuva olio. Käytä fysiikkapeleissä PhysicsObject -olioita. |
CPhysicsStructure | Rakenne, joka pitää fysiikkaoliot kiinteän matkan päässä toisistaan. |
CGrid | |
►CIAnalogListener | |
CAnalogListener< T1, T2, T3, T4 > | |
CAnalogListener< T1, T2, T3, T4 > | |
CAnalogListener< T1, T2, T3, T4 > | |
CAnalogListener< T1, T2, T3, T4 > | |
CAnalogListener< T1, T2, T3, T4 > | |
►CIComparer | |
CController.ListenerPrecedenceComparer | |
►CIDisposable | |
CAxleJoint | Saranaliitos kahden olion välille. |
CGame | Peliluokka reaaliaikaisille peleille. |
CLoadState | |
CSaveState | |
CStorageFile | Tiedosto. |
►CIEnumerable | |
CAnimation | Sarja kuvia, jotka vaihtuvat halutulla nopeudella. Yksi animaatio koostuu yhdestä tai useammasta kuvasta. |
CINotifyList< T > | Lista, joka ilmoittaa muutoksistaan. |
CSurfaces | Kentän reunat. |
CSynchronousList< T > | Synkroninen lista, eli lista joka päivittyy vasta kun sen Update-metodia kutsutaan. Jos listalle lisätään IUpdatable-rajapinnan toteuttavia olioita, kutsutaan myös niiden Update-metodeja samalla. |
►CILayout | Rajapinta asettelijalle. Asettelija asettelee widgetin lapsioliot siten, että ne mahtuvat widgetin sisälle. Asettelija muuttaa lapsiolioiden kokoa sekä paikkaa. Asettelussa käytetään hyväksi lapsiolioiden ominaisuuksia PreferredSize , HorizontalSizing sekä VerticalSizing . |
CHorizontalLayout | Asettelee widgetit riviin vaakasuunnassa. |
CRowLayout | Asettelee widgetit riveihin. TargetWidth määrittää kuinka leveä yhden rivin tulisi olla. Kun yksi rivi tulee täyteen, jatketaan seuraavalle riville. |
CVerticalLayout | Asettelee widgetit päällekäin, järjestyksessä ylhäältä alas. |
CImage | Kuva. |
CIndexTriangle | Muotojen määrityksessä käytettävä kolmio. |
►CINotifyList< ScoreItem > | |
CScoreList | Parhaiden pisteiden lista. |
►CINotifyList< string > | |
CStringList | Järjestetty lista merkkijonoja. |
CIntPoint | Piste kokonaislukuruudukossa. |
CJypeliWindow | |
CJyStorageTest | |
CLevelData | |
CLevelObject | |
CLight | Pistemäinen valonlähde. |
►CSynchronousList< T >.ListAction | |
CSynchronousList< T >.AddItemAction | |
CSynchronousList< T >.ClearAction | |
CSynchronousList< T >.RemoveItemAction | |
CController.ListenerAction | |
CListHelpers | Apufunktioita listojen ja muiden tietorakenteiden käyttöön. |
►CListWidget< ScoreItem, ScoreItemWidget > | |
CScoreListWidget | Käyttöliittymäkomponentti, joka näyttää parhaat pisteet. |
►CListWidget< string, Label > | |
CStringListWidget | Käyttöliittymäkomponentti, joka näyttää listan merkkijonoja. |
CMediaPlayer | Mediasoitin, jolla voi soittaa musiikkikappaleita. |
►CMeter | Mittari, joka mittaa erityyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGauge . |
CMeter< ValueType > | Mittari, joka mittaa erityyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGauge . |
►CMeter< double > | |
CDoubleMeter | Mittari, joka mittaa double-tyyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGauge . |
►CMeter< int > | |
CIntMeter | Mittari, joka mittaa int-tyyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGauge . |
CMouseState | |
CMultiKeyListener | |
CMultiKeyListener< T1 > | |
CMultiKeyListener< T1, T2 > | |
CMultiKeyListener< T1, T2, T3 > | |
CObjectHelper | Apuluokka kaikille olioille |
CObjectLoadMethods | |
►COperation | Käynnissä oleva tehtävä |
CDoubleMeterAddOperation | Tehtävä mittarin arvon kasvattamiselle. |
CIntMeterAddOperation | Tehtävä mittarin arvon kasvattamiselle. |
CParticle | Partikkeli |
CPhone | Aliohjelmia ja ominaisuuksia, jotka toimivat vain puhelimessa. Voidaan kutsua myös PC:lle käännettäessä, mutta tällöin mitään ei yksinkertaisesti tapahdu. |
►CPhoneApplicationPage | |
CArrayPage | |
CFileContentPage | |
CFilePage | |
CListPage | |
CMainPage | |
CSimplePage | |
CPhysicsTemplates | Sisältää funktioita, joilla fysiikkaoliolle voidaan asettaa tiettyä tarkoitusta varten optimoidut ominaisuudet. |
►CPointingDevice | |
CMouse | Hiiri peliohjaimena. |
CTouchPanel | Kosketuspaneeli. |
CProperty | |
CPropertySet | |
CRandomGen | Satunnaisgeneraattori. Luo satunnaisia arvoja, mm. lukuja, vektoreita sekä kulmia. |
CRenderer | Luokka, joka sisältää metodeita kuvioiden ja tekstuurien piirtämiseen 2D-tasossa. |
CReturnHelper | Apuluokka palautusarvoille. |
CRoadMap | Luo tien. Tie koostuu useasta pienemmästä "pätkästä". |
CScoreItem | Nimi ja pisteet. |
►CShape | Kuvio. |
CEllipse | Ympyrä. |
CHeart | Sydän. |
CPolygon | Monikulmio. |
CRaySegment | Jana. |
CRectangle | Suorakulmio. |
CStar | Tähti. |
CTriangle | Tasasivuinen kolmio. |
CShapeCache | Sisältää valmiiksi lasketut kolmiot, joiden avulla piirtäminen on suoraviivaista. |
CSimpleListener | |
CSimpleListener< T1, T2, T3 > | |
CSimpleListener< T1, T2 > | |
CSound | |
CSoundEffect | Ääniefekti. Yhdestä efektistä voi luoda CreateSound -metodilla monta ääntä (Sound ), jotka voivat soida yhtäaikaa. Ääntä ei tarvitse kuitenkaan luoda itse, jos vain kutsuu Play -metodia. |
CStreamHelpers | Apufunktioita virtojen käyttöön. |
CStringHelpers | |
CSynchronousList< AsyncTrigger > | |
CSynchronousList< Joint > | |
CSynchronousList< Jypeli.Game.CustomEventHandler > | |
CSynchronousList< Jypeli.GameObject > | |
CSynchronousList< Jypeli.IGameObject > | |
CSynchronousList< Jypeli.PhysicsObject > | |
CSynchronousList< Jypeli.Timer > | |
CSynchronousList< Oscillator > | |
►CTagged | Rajapinta olioille, joilla on Tag-ominaisuus. |
CGameObjectBase | Kaikille peliolioille yhteinen kantaluokka |
CIGameObject | Yhteinen rajapinta kaikille peliolioille. |
CTemplate | |
CTime | Sisältää tiedon ajasta, joka on kulunut pelin alusta ja viime päivityksestä. |
CTimer | Ajastin, joka voidaan asettaa laukaisemaan tapahtumia tietyin väliajoin. |
►CTouch | Kosketuspaneelin kosketus. |
CGesture | |
CTouchListener< T1, T2 > | |
CTouchListener< T1, T2, T3 > | |
CTouchListener | |
CTouchListener< T1 > | |
CTouchPanelState | |
CTypeHelper | |
CUnlimitedAngle | Rajoittamaton kulma (asteina ja radiaaneina). Tietoja kulmasta: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Degree-Radian_Conversion.svg |
►CUpdatable | Rajapinta päivittyville olioille. |
►CFileManager | |
CIsolatedStorageManager | |
CWindowsFileManager | |
CXboxFileManager | |
CFileManager | |
CGame.CustomEventHandler | Vapaamuotoinen tapahtumankäsittelijä. |
CIGameObject | Yhteinen rajapinta kaikille peliolioille. |
CLayer | Kerros. Vastaa olioiden piirtämisestä. |
CSynchronousList< T > | Synkroninen lista, eli lista joka päivittyy vasta kun sen Update-metodia kutsutaan. Jos listalle lisätään IUpdatable-rajapinnan toteuttavia olioita, kutsutaan myös niiden Update-metodeja samalla. |
CVector | 2D-vektori. |
►CWaveform | Aaltomuoto. |
CWaveform.Saw | Sahalaita-aalto. |
CWaveform.Sine | Siniaalto. |
CWaveform.Square | Kanttiaalto. |
CWaveform.Triangle | Kolmioaalto. |
CWindowsLocation | Usein käytettyjä polkuja Windowsissa. |