Jypeli  5
The simple game programming library
Mouse luokkareferenssi

Hiiri peliohjaimena. Lisää...

Luokan Mouse luokkakaavio
Controller< MouseState > PointingDevice

Julkiset jäsenfunktiot

void Enable (MouseButton button)
 
void Disable (MouseButton button)
 
bool IsTriggeredOnChannel (int channel, Listener listener)
 
bool IsCursorOn (IGameObject obj)
 Onko hiiren kursori annetun olion päällä. Lisää...
 
Listener Listen (MouseButton b, ButtonState state, Handler handler, string helpText)
 Kuuntelee hiiren nappulan painalluksia. Lisää...
 
Listener ListenOn (IGameObject obj, MouseButton b, ButtonState state, Handler handler, String helpText)
 Kuuntelee hiirenpainalluksia annetun peliolion päällä. Lisää...
 
Listener ListenMovement (double trigger, AnalogHandler handler, string helpText)
 Kuuntelee hiiren liikettä. Lisää...
 
Listener ListenWheel (Handler handler, string helpText)
 Kuuntelee hiiren rullaa. Lisää...
 
Listener Listen< T1 > (MouseButton b, ButtonState state, Handler< T1 > handler, string helpText, T1 p1)
 
Listener ListenOn< T1 > (IGameObject obj, MouseButton b, ButtonState state, Handler< T1 > handler, String helpText, T1 p1)
 
Listener ListenWheel< T1 > (Handler< T1 > handler, string helpText, T1 p1)
 
Listener ListenMovement< T1 > (double trigger, AnalogHandler< T1 > handler, string helpText, T1 p1)
 
Listener Listen< T1, T2 > (MouseButton b, ButtonState state, Handler< T1, T2 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2)
 
Listener ListenOn< T1, T2 > (IGameObject obj, MouseButton b, ButtonState state, Handler< T1, T2 > handler, String helpText, T1 p1, T2 p2)
 
Listener ListenWheel< T1, T2 > (Handler< T1, T2 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2)
 
Listener ListenMovement< T1, T2 > (double trigger, AnalogHandler< T1, T2 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2)
 
Listener Listen< T1, T2, T3 > (MouseButton b, ButtonState state, Handler< T1, T2, T3 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2, T3 p3)
 
Listener ListenOn< T1, T2, T3 > (IGameObject obj, MouseButton b, ButtonState state, Handler< T1, T2, T3 > handler, String helpText, T1 p1, T2 p2, T3 p3)
 
Listener ListenWheel< T1, T2, T3 > (Handler< T1, T2, T3 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2, T3 p3)
 
Listener ListenMovement< T1, T2, T3 > (double trigger, AnalogHandler< T1, T2, T3 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2, T3 p3)
 
Listener Listen< T1, T2, T3, T4 > (MouseButton b, ButtonState state, Handler< T1, T2, T3, T4 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4)
 
Listener ListenOn< T1, T2, T3, T4 > (IGameObject obj, MouseButton b, ButtonState state, Handler< T1, T2, T3, T4 > handler, String helpText, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4)
 
Listener ListenWheel< T1, T2, T3, T4 > (Handler< T1, T2, T3, T4 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4)
 
Listener ListenMovement< T1, T2, T3, T4 > (double trigger, AnalogHandler< T1, T2, T3, T4 > handler, string helpText, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4)
 

Suojatut jäsenfunktiot

override bool IsTriggered (Listener listener)
 
override bool IsAnalogTriggered (Listener listener, out AnalogState state)
 

Ominaisuudet

int ActiveChannels [get]
 Multitouchia varten. Lisää...
 
bool IsCursorVisible [get, set]
 Käytetäänkö hiiren kursoria. Jos käytetään, hiiren paikka ruudulla on mitattavissa, mutta hiiri ei voi liikkua ruudun ulkopuolelle. Jos ei käytetä, hiirtä voidaan liikuttaa rajatta, mutta sen paikkaa ruudulla ei voida määrittää. Lisää...
 
Vector PositionOnScreen [get, set]
 Kursorin paikka ruutukoordinaateissa. Lisää...
 
Vector PositionOnWorld [get, set]
 Kursorin paikka maailmankoordinaateissa. Lisää...
 
int WheelState [get]
 Rullan asento. Vähenee alaspäin ja kasvaa ylöspäin rullattaessa. Lisää...
 
int WheelChange [get]
 Rullan asennon muutos viime tarkistuksesta. Vähenee alaspäin ja kasvaa ylöspäin rullattaessa. Nolla jos rullaa ei ole käytetty. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from PointingDevice
int ActiveChannels [get]
 

Yksityiskohtainen selite

Hiiri peliohjaimena.

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 46.

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ Disable()

void Disable ( MouseButton  button)

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 155.

◆ Enable()

void Enable ( MouseButton  button)

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 150.

◆ IsAnalogTriggered()

override bool IsAnalogTriggered ( Listener  listener,
out AnalogState  state 
)
protected

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 185.

◆ IsCursorOn()

bool IsCursorOn ( IGameObject  obj)

Onko hiiren kursori annetun olion päällä.

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 284.

◆ IsTriggered()

override bool IsTriggered ( Listener  listener)
protected

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 165.

◆ IsTriggeredOnChannel()

bool IsTriggeredOnChannel ( int  channel,
Listener  listener 
)

Toteuttaa luokan PointingDevice.

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 160.

◆ Listen()

Listener Listen ( MouseButton  b,
ButtonState  state,
Handler  handler,
string  helpText 
)

Kuuntelee hiiren nappulan painalluksia.

Parametrit
bKuunneltava nappula.
stateNappulan tila.
handlerTapahtuman käsittelijä.
helpTextOhjeteksti.

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 303.

◆ Listen< T1 >()

Listener Listen< T1 > ( MouseButton  b,
ButtonState  state,
Handler< T1 >  handler,
string  helpText,
T1  p1 
)

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 376.

◆ Listen< T1, T2 >()

Listener Listen< T1, T2 > ( MouseButton  b,
ButtonState  state,
Handler< T1, T2 >  handler,
string  helpText,
T1  p1,
T2  p2 
)

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 430.

◆ Listen< T1, T2, T3 >()

Listener Listen< T1, T2, T3 > ( MouseButton  b,
ButtonState  state,
Handler< T1, T2, T3 >  handler,
string  helpText,
T1  p1,
T2  p2,
T3  p3 
)

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 484.

◆ Listen< T1, T2, T3, T4 >()

Listener Listen< T1, T2, T3, T4 > ( MouseButton  b,
ButtonState  state,
Handler< T1, T2, T3, T4 >  handler,
string  helpText,
T1  p1,
T2  p2,
T3  p3,
T4  p4 
)

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 538.

◆ ListenMovement()

Listener ListenMovement ( double  trigger,
AnalogHandler  handler,
string  helpText 
)

Kuuntelee hiiren liikettä.

Parametrit
triggerKuinka pitkän matkan hiiren tulisi liikkua, että tulee tapahtuma.
handlerHiiren tapahtuman käsittelijä.
helpTextOhjeteksti.

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 344.

◆ ListenMovement< T1 >()

Listener ListenMovement< T1 > ( double  trigger,
AnalogHandler< T1 >  handler,
string  helpText,
T1  p1 
)

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 414.

◆ ListenMovement< T1, T2 >()

Listener ListenMovement< T1, T2 > ( double  trigger,
AnalogHandler< T1, T2 >  handler,
string  helpText,
T1  p1,
T2  p2 
)

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 468.

◆ ListenMovement< T1, T2, T3 >()

Listener ListenMovement< T1, T2, T3 > ( double  trigger,
AnalogHandler< T1, T2, T3 >  handler,
string  helpText,
T1  p1,
T2  p2,
T3  p3 
)

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 522.

◆ ListenMovement< T1, T2, T3, T4 >()

Listener ListenMovement< T1, T2, T3, T4 > ( double  trigger,
AnalogHandler< T1, T2, T3, T4 >  handler,
string  helpText,
T1  p1,
T2  p2,
T3  p3,
T4  p4 
)

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 576.

◆ ListenOn()

Listener ListenOn ( IGameObject  obj,
MouseButton  b,
ButtonState  state,
Handler  handler,
String  helpText 
)

Kuuntelee hiirenpainalluksia annetun peliolion päällä.

Parametrit
objOlio, jonka päällä hiiren kursorin tulisi olla.
bHiiren nappula.
stateNappulan tila.
handlerTapahtuman käsittelijä.
helpTextOhjeteksti.

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 324.

◆ ListenOn< T1 >()

Listener ListenOn< T1 > ( IGameObject  obj,
MouseButton  b,
ButtonState  state,
Handler< T1 >  handler,
String  helpText,
T1  p1 
)

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 389.

◆ ListenOn< T1, T2 >()

Listener ListenOn< T1, T2 > ( IGameObject  obj,
MouseButton  b,
ButtonState  state,
Handler< T1, T2 >  handler,
String  helpText,
T1  p1,
T2  p2 
)

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 443.

◆ ListenOn< T1, T2, T3 >()

Listener ListenOn< T1, T2, T3 > ( IGameObject  obj,
MouseButton  b,
ButtonState  state,
Handler< T1, T2, T3 >  handler,
String  helpText,
T1  p1,
T2  p2,
T3  p3 
)

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 497.

◆ ListenOn< T1, T2, T3, T4 >()

Listener ListenOn< T1, T2, T3, T4 > ( IGameObject  obj,
MouseButton  b,
ButtonState  state,
Handler< T1, T2, T3, T4 >  handler,
String  helpText,
T1  p1,
T2  p2,
T3  p3,
T4  p4 
)

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 551.

◆ ListenWheel()

Listener ListenWheel ( Handler  handler,
string  helpText 
)

Kuuntelee hiiren rullaa.

Parametrit
handlerHiiren rullan tapahtuman käsittelijä.
helpTextOhjeteksti.

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 361.

◆ ListenWheel< T1 >()

Listener ListenWheel< T1 > ( Handler< T1 >  handler,
string  helpText,
T1  p1 
)

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 403.

◆ ListenWheel< T1, T2 >()

Listener ListenWheel< T1, T2 > ( Handler< T1, T2 >  handler,
string  helpText,
T1  p1,
T2  p2 
)

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 457.

◆ ListenWheel< T1, T2, T3 >()

Listener ListenWheel< T1, T2, T3 > ( Handler< T1, T2, T3 >  handler,
string  helpText,
T1  p1,
T2  p2,
T3  p3 
)

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 511.

◆ ListenWheel< T1, T2, T3, T4 >()

Listener ListenWheel< T1, T2, T3, T4 > ( Handler< T1, T2, T3, T4 >  handler,
string  helpText,
T1  p1,
T2  p2,
T3  p3,
T4  p4 
)

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 565.

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ ActiveChannels

int ActiveChannels
get

Multitouchia varten.

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 54.

◆ IsCursorVisible

bool IsCursorVisible
getset

Käytetäänkö hiiren kursoria. Jos käytetään, hiiren paikka ruudulla on mitattavissa, mutta hiiri ei voi liikkua ruudun ulkopuolelle. Jos ei käytetä, hiirtä voidaan liikuttaa rajatta, mutta sen paikkaa ruudulla ei voida määrittää.

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 64.

◆ PositionOnScreen

Vector PositionOnScreen
getset

Kursorin paikka ruutukoordinaateissa.

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 89.

◆ PositionOnWorld

Vector PositionOnWorld
getset

Kursorin paikka maailmankoordinaateissa.

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 105.

◆ WheelChange

int WheelChange
get

Rullan asennon muutos viime tarkistuksesta. Vähenee alaspäin ja kasvaa ylöspäin rullattaessa. Nolla jos rullaa ei ole käytetty.

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 132.

◆ WheelState

int WheelState
get

Rullan asento. Vähenee alaspäin ja kasvaa ylöspäin rullattaessa.

Määrittely tiedoston Mouse.cs rivillä 120.


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: