Jypeli  5
The simple game programming library
ParticleSystem luokkareferenssi

Järjestelmä partikkelien käsittelyyn Lisää...

Luokan ParticleSystem luokkakaavio
GameObject GameObjectBase IGameObjectInternal GameObjectContainer GameObjectBase IGameObjectInternal Tagged Destroyable IGameObject Tagged Destroyable IGameObject Tagged Destroyable Updatable Tagged Destroyable Updatable ExplosionSystem Flame Lightning Smoke

Julkiset jäsenfunktiot

void FadeIn (double timeInSeconds)
 Efekti tulee näkyviin tietyn sekuntimäärän aikana Lisää...
 
void FadeOut (double TimeInSeconds)
 Efekti hiipuu näkyvistä tietyn sekuntimäärän aikana Lisää...
 
 ParticleSystem (Image particleImage, int maxAmountOfParticles)
 Muodostaja Lisää...
 
void AddEffect (double x, double y, int numberOfParticles)
 Lisää efektin kentälle Lisää...
 
void AddEffect (Vector position, Angle angle, int numberOfParticles)
 
void AddEffect (Vector position, int numberOfParticles)
 Lisää efektin kentälle Lisää...
 
override void Update (Time time)
 Kutsutaan kun luokka päivitetään Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from GameObject
void OnArrivedAt (Vector location)
 Kutsutaan, kun on saavuttu haluttuun paikkaan (MoveTo-metodi) Lisää...
 
override void Destroy ()
 Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (Image image)
 Alustaa uuden peliolion. Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height, Shape shape)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
object Clone ()
 Tekee oliosta kopion. Lisää...
 
bool IsInside (Vector point)
 Onko piste p tämän olion sisäpuolella. Lisää...
 
void Add (IGameObject childObject)
 Lisää annetun peliolion tämän olion lapseksi. Lapsiolio liikkuu tämän olion mukana, ja sen paikka ja koko ilmaistaan suhteessa tähän olioon. Lisää...
 
void Remove (IGameObject childObject)
 Poistaa lapsiolion. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy-metodia. Lisää...
 
void SetImage (StorageFile file)
 Lataa kuvan tiedostosta ja asettaa sen oliolle. Lisää...
 
virtual void Move (Vector movement)
 Siirtää oliota. Lisää...
 
virtual void MoveTo (Vector location, double speed)
 Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee tapahtuman ArrivedAt, kun paikkaan on päästy. Lisää...
 
void SetImage (StorageFile file)
 Lataa kuvan tiedostosta ja asettaa sen oliolle. Lisää...
 
void MirrorImage ()
 Kääntää olion kuvan vaakasuunnassa. Lisää...
 
void FlipImage ()
 Kääntää olion kuvan pystysuunnassa. Lisää...
 
void Add (IGameObject childObject)
 Lisää annetun peliolion tämän olion lapseksi. Lapsiolio liikkuu tämän olion mukana, ja sen paikka ja koko ilmaistaan suhteessa tähän olioon. Lisää...
 
void Remove (IGameObject childObject)
 Poistaa lapsiolion. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy-metodia. Lisää...
 
virtual void Clear ()
 Poistaa kaikki lapsioliot. Lisää...
 
bool IsInside (Vector point)
 Onko piste p tämän olion sisäpuolella. Lisää...
 
bool IsInsideRect (Vector point)
 Onko piste p tämän olion ympäröivän suorakulmion sisäpuolella. Lisää...
 
override void Destroy ()
 Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height, Shape shape)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (Animation animation)
 Alustaa uuden peliolion. Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta. Lisää...
 
 GameObject (ILayout layout)
 Alustaa widgetin. Lisää...
 
override void Update (Time time)
 Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated-ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. IsUpdated Lisää...
 
bool SeesObject (GameObject obj)
 Näkeekö olio toisen. Lisää...
 
bool SeesObject (GameObject obj, Predicate< GameObject > isObstacle)
 Näkeekö olio toisen. Lisää...
 
bool SeesObject (GameObject obj, object obstacleTag)
 Näkeekö olio toisen. Lisää...
 
bool SeesTarget (Vector targetPosition)
 Näkeekö olio paikkaan. Lisää...
 
bool SeesTarget (Vector targetPosition, Predicate< GameObject > isObstacle)
 Näkeekö olio paikkaan. Lisää...
 
bool SeesTarget (Vector targetPosition, object obstacleTag)
 Näkeekö olio paikkaan. Lisää...
 
bool IsBlocking (Vector pos1, Vector pos2)
 Onko olio kahden paikan välissä. Lisää...
 
void FadeColorTo (Color targetColor, double seconds)
 Muuttaa olion väriä toiseen hitaasti liukumalla. Lisää...
 
void InitLayout (double width, double height)
 
void InitLayout (double width, double height, ILayout layout)
 
void RefreshLayout ()
 Päivittää lapsiolioiden paikat ja koot, jos widgetille on asetettu asettelija. Tätä metodia EI yleensä tarvitse kutsua itse, sillä asettelija päivitetään automaattisesti jokaisella framella. Tämä metodi on tarpeellinen esim. silloin, kun widgetille on lisätty lapsiolioita (tai muutettu niiden ominaisuuksia) ja niiden paikat tarvitsee päivittää välittömästi lisäyksen jälkeen. Silloinkin tätä tarvitsee kutsua vain kerran, viimeisimmän muutoksen jälkeen. Lisää...
 
virtual void Move (Vector movement)
 Siirtää oliota. Lisää...
 
override void MoveTo (Vector location, double speed, Action doWhenArrived)
 Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy. Lisää...
 
void StopMoveTo ()
 Pysäyttää MoveTo-aliohjelmalla aloitetun liikkeen. Lisää...
 
void Oscillate< WaveForm > (Vector axis, double amplitude, double frequency, double phase=0, double damping=0)
 Laittaa kappaleen liikkumaan edestakaisin nykyisen paikkansa ympärillä tietyn akselin suuntaisesti. Aaltomuotoa voi vaihtaa tyyppiparametrin avulla, esim. Oscillate<Triangle> Lisää...
 
void Oscillate (Vector axis, double amplitude, double frequency, double phase=0, double damping=0)
 Laittaa kappaleen liikkumaan edestakaisin nykyisen paikkansa ympärillä tietyn akselin suuntaisesti. Lisää...
 
void OscillateAngle< WaveForm > (double direction, UnlimitedAngle amplitude, double frequency, double damping=0)
 Laittaa kappaleen pyörimään edestakaisin tietyn aaltomuodon mukaisesti. Aaltomuotoa voi vaihtaa tyyppiparametrin avulla, esim. OscillateAngle<Triangle> Lisää...
 
void OscillateAngle (double direction, UnlimitedAngle amplitude, double frequency, double damping=0)
 Laittaa kappaleen pyörimään edestakaisin. Lisää...
 
void SetEquilibrium ()
 Asettaa uuden tasapainoaseman värähtelyille. Lisää...
 
void ClearOscillations ()
 Poistaa kaikki värähtelyt kappaleelta. Lisää...
 
virtual void Stop ()
 Pysäyttää kaiken liikkeen. Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from GameObjectBase
void OnAddedToGame ()
 Kutsutaan kun olio lisätään peliin. Lisää...
 
void OnRemoved ()
 Kutsutaan kun olio poistetaan pelistä. Lisää...
 
void MoveTo (Vector location, double speed)
 Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from IGameObjectInternal
void OnAddedToGame ()
 
void OnRemoved ()
 

Suojatut jäsenfunktiot

virtual void InitializeParticles ()
 Metodi joka asettaa partikkeleille attribuutit Täytyy kutsua perityistä luokista Lisää...
 
virtual Vector GiveRandomDirection ()
 Antaa satunnaisen suunnan Lisää...
 
virtual void InitializeParticle (Particle p, Vector position)
 Alustaa yhden partikkelin Lisää...
 
virtual void InitializeParticle (Particle p, Vector position, Angle angle)
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from GameObject
virtual void MoveToTarget ()
 
virtual void InitChildren ()
 
void NotifyParentAboutChangedSizingAttributes ()
 Should be called whenever properties that might affect layouts are changed. Lisää...
 
virtual Vector GetMaximumSize ()
 Antaa widgetin maksimikoon siinä tapauksessa, että kokoa ei ole annettu rakentajassa (tai tarkemmin sanoen muuttujan SizingByLayout arvo on true). Olio ei siis automaattisesti kasva tätä isommaksi. Lisää...
 
virtual void MoveToTarget ()
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from GameObjectBase
void OnDestroyed ()
 
 GameObjectBase ()
 

Ominaisuudet

Image ParticleImage [get, set]
 Yksittäisen partikkelin kuva. Lisää...
 
Image OuterParticleImage [get, set]
 Partikkelin toissijainen kuva. Jos null niin käytetään vain yhtä kuvaa. Lisää...
 
double MinScale [get, set]
 Perivien luokkien täytyy määrittää nämä muuttujat Lisää...
 
double MaxScale [get, set]
 Suurin skaalaus joka efektin partikkeleilla voi olla Lisää...
 
double ScaleAmount [get, set]
 Määrä jonka partikkeli skaalautuu päivityksessä Lisää...
 
double MinVelocity [get, set]
 Pienin nopeus joka efektin partikkelilla voi olla Lisää...
 
double MaxVelocity [get, set]
 Suurin nopeus joka efektin partikkelilla voi olla Lisää...
 
double MinLifetime [get, set]
 Efektin partikkelin lyhin mahdollinen elinaika Lisää...
 
double MaxLifetime [get, set]
 Efektin partikkelin pisin mahdollinen elinaika Lisää...
 
double MinAcceleration [get, set]
 Pienin kiihtyvyys joka efektin partikkelilla voi olla Lisää...
 
double MaxAcceleration [get, set]
 Suurin kiihtyvyys joka efektin partikkelilla voi olla Lisää...
 
double MinRotationSpeed [get, set]
 Pienin pyörimisnopeus joka efektin partikkelilla voi olla Lisää...
 
double MaxRotationSpeed [get, set]
 Suurin pyörimisnopeus joka efektin partikkelilla voi olla Lisää...
 
double MinRotation [get, set]
 Pienin kierre mikä efektin partikkelilla voi olla Lisää...
 
double MaxRotation [get, set]
 Suurin kierre mikä efektin partikkelilla voi olla Lisää...
 
double AlphaAmount [get, set]
 Efektin läpinäkyvyyskerroin (0.0-1.0) Lisää...
 
BlendMode BlendMode [get, set]
 
Boolean IgnoreWind [get, set]
 Vaikuttaako efektiin tuuli Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from GameObject
List< ListenerAssociatedListeners [get]
 
IEnumerable< IGameObjectObjects [get]
 Olion lapsioliot. Ei voi muokata. Lisää...
 
bool IsVisible [get, set]
 Piirretäänkö oliota ruudulle. Lisää...
 
override Vector Size [get, set]
 Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää...
 
override Angle Angle [get, set]
 Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle. Lisää...
 
override Animation Animation [get, set]
 Animaatio. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri. Lisää...
 
Vector TextureWrapSize [get, set]
 Määrittää kuinka moneen kertaan kuva piirretään. Esimerkiksi (3.0, 2.0) piirtää kuvan 3 kertaa vaakasuunnassa ja 2 kertaa pystysuunnassa. Lisää...
 
Color Color [get, set]
 Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty. Lisää...
 
bool TextureFillsShape [get, set]
 Jos true, kuva piirretään niin, ettei se mene olion muodon ääriviivojen yli. Toisin sanoen kuva piirretään tarkasti vain muodon määrittämälle alueelle. Lisää...
 
virtual Shape Shape [get, set]
 Olion muoto. Lisää...
 
Game Game [get]
 Peli, johon olio on lisätty. null, jos oliota ei ole lisätty peliin. Lisää...
 
bool IsAddedToGame [get, set]
 Onko olio lisätty peliin. Lisää...
 
virtual Color Color [get, set]
 Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty. Lisää...
 
bool IgnoresLighting [get, set]
 Jättääkö olio kentän valaistuksen huomiotta. Asetettu oletuksena käyttöliittymäkomponenteilla (widget). Lisää...
 
SynchronousList< GameObjectObjects [get]
 Olion lapsioliot. Saa muuttaa. Lisää...
 
int ObjectCount [get]
 Olion lapsiolioiden lukumäärä. Kuten Objects.Count, mutta optimoitu. Lisää...
 
virtual Sizing HorizontalSizing [get, set]
 Koon asettaminen vaakasuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää...
 
virtual Sizing VerticalSizing [get, set]
 Koon asettaminen pystysuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää...
 
virtual Vector PreferredSize [get, set]
 Koko, jota oliolla tulisi olla asettelijan sisällä. Todellinen koko voi olla pienempi, jos tilaa ei ole tarpeeksi. Lisää...
 
bool SizingByLayout [get, set]
 
ILayout Layout [get, set]
 Asettelija lapsiolioille. Asettaa lapsiolioiden koon sekä paikan. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from GameObjectBase
Game Game [get]
 Peli. Lisää...
 
Layer Layer [get, set]
 Kerros, jolle peliolio on lisätty. Lisää...
 
bool RotateImage [get, set]
 Pyöritetäänkö kuvaa olion kulman mukana. Lisää...
 
IGameObject Parent [get, set]
 Olio, jonka lapsiolio tämä olio on. Jos null, olio ei ole minkään olion lapsiolio. Lisää...
 
bool IsUpdated [get, set]
 Tarvitseeko olio päivittämistä. Kun perit oman luokkasi tästä luokasta, aseta tämä arvoon true, kun luokan olio tarvitsee päivittämistä. Lisää...
 
object Tag [get, set]
 Vapaasti asetettava muuttuja. Lisää...
 
virtual Brain Brain [get, set]
 Olion aivot. Ks. Brain Lisää...
 
bool IsDestroyed [get]
 Onko olio tuhottu. Lisää...
 
abstract Vector Size [get, set]
 Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää...
 
virtual Vector Position [get, set]
 Olion paikka. Jos olio on jonkun toisen peliolion lapsi, paikka on suhteessa tämän vanhempaan (Parent). Muuten paikka on paikka pelimaailmassa. Lisää...
 
abstract Angle Angle [get, set]
 Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle. Lisää...
 
TimeSpan CreationTime [get, protected set]
 Olion luomisaika. Lisää...
 
TimeSpan Lifetime [get]
 Olion elinaika. Lasketaan siitä lähtien, kun olio luodaan. Lisää...
 
TimeSpan MaximumLifetime [get, set]
 Olion suurin mahdollinen elinaika. Kun Lifetime on suurempi kuin tämä, olio kuolee. Lisää...
 
TimeSpan LifetimeLeft [get, set]
 Olion jäljellä oleva elinaika. Lisää...
 
double Width [get, set]
 Olion leveys (X-suunnassa, leveimmässä kohdassa). Lisää...
 
double Height [get, set]
 Olion korkeus (Y-suunnassa, korkeimmassa kohdassa). Lisää...
 
Vector AbsolutePosition [get, set]
 Olion absoluuttinen paikka pelimaailmassa. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Position. Lisää...
 
Angle AbsoluteAngle [get, set]
 Olion absoluuttinen kulma pelimaailmassa. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Angle. Lisää...
 
double Left [get, set]
 Olion vasemman reunan x-koordinaatti. Lisää...
 
double Right [get, set]
 Olion oikean reunan x-koordinaatti. Lisää...
 
double Top [get, set]
 Olion yläreunan y-koordinaatti. Lisää...
 
double Bottom [get, set]
 Olion alareunan y-koordinaatti. Lisää...
 
double AbsLeft [get]
 Olion vasemman reunan absoluuttinen x-koordinaatti. Lisää...
 
double AbsRight [get]
 Olion oikean reunan absoluuttinen x-koordinaatti. Lisää...
 
double AbsTop [get]
 Olion yläreunan absoluuttinen y-koordinaatti. Lisää...
 
double AbsBottom [get]
 Olion alareunan absoluuttinen y-koordinaatti. Lisää...
 
double X [get, set]
 Olion paikan X-koordinaatti. Lisää...
 
double Y [get, set]
 Olion paikan Y-koordinaatti. Lisää...
 
Vector UnitX [get]
 Suhteellinen x-suuntavektori lapsiolioille. Varoitus: suhteessa vanhempi-olioon! Jos haluat käyttää suoraan kentässä, käytä AbsoluteUnitX. Lisää...
 
Vector UnitY [get]
 Suhteellinen y-suuntavektori lapsiolioille. Varoitus: suhteessa vanhempi-olioon! Jos haluat käyttää suoraan kentässä, käytä AbsoluteUnitY. Lisää...
 
Vector AbsoluteUnitX [get]
 Suhteellinen x-suuntavektori lapsiolioille. Suhteessa suoraan kentän koordinaatteihin. Lisää...
 
Vector AbsoluteUnitY [get]
 Suhteellinen y-suuntavektori lapsiolioille. Suhteessa suoraan kentän koordinaatteihin. Lisää...
 
abstract Animation Animation [get, set]
 Animaatio. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri. Lisää...
 
Image Image [get, set]
 Olion kuva. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Tagged
object Tag [get, set]
 
- Ominaisuudet inherited from Destroyable
bool IsDestroyed [get]
 
- Ominaisuudet inherited from IGameObjectInternal
Layer Layer [set]
 
List< ListenerAssociatedListeners [get]
 
bool IsAddedToGame [set]
 
- Ominaisuudet inherited from IGameObject
Layer Layer [get]
 
IGameObject Parent [get, set]
 
Brain Brain [get, set]
 
bool IsVisible [get, set]
 
bool IsAddedToGame [get]
 
bool IgnoresLighting [get, set]
 
TimeSpan CreationTime [get]
 
TimeSpan Lifetime [get]
 
TimeSpan MaximumLifetime [get, set]
 
Vector Size [get, set]
 
double Width [get, set]
 
double Height [get, set]
 
Vector Position [get, set]
 
Angle Angle [get, set]
 
double X [get, set]
 
double Y [get, set]
 
double Left [get, set]
 
double Top [get, set]
 
double Right [get, set]
 
double Bottom [get, set]
 
Vector UnitX [get]
 
Vector UnitY [get]
 
Vector AbsoluteUnitX [get]
 
Vector AbsoluteUnitY [get]
 
Vector AbsolutePosition [get, set]
 
Angle AbsoluteAngle [get, set]
 
Animation Animation [get, set]
 
Image Image [get, set]
 
Color Color [get, set]
 
Shape Shape [get, set]
 
Vector TextureWrapSize [get, set]
 
bool TextureFillsShape [get, set]
 
bool RotateImage [get, set]
 
- Ominaisuudet inherited from Updatable
bool IsUpdated [get]
 

Additional Inherited Members

- Julkiset attribuutit inherited from GameObjectBase
IntPoint PosInLevel
 
List< Object > Data
 
- Suojellut attribuutit inherited from GameObject
Timer moveTimer = null
 
Vector moveTarget = null
 
double moveSpeed
 
bool autoResizeChildObjects = true
 
Action arrivedAction = null
 
- Tapahtumat inherited from GameObject
Action< GameObject, VectorArrivedAt
 Tapahtuu, kun on saavuttu haluttuun paikkaan (MoveTo-metodi) Lisää...
 
- Tapahtumat inherited from GameObjectBase
Action AddedToGame
 Tapahtuu, kun olio lisätään peliin. Lisää...
 
Action Removed
 Tapahtuu, kun olio poistetaan pelistä (tuhotaan tai ei). Lisää...
 
Action Destroyed
 Tapahtuu, kun olio tuhotaan. Lisää...
 
- Tapahtumat inherited from Destroyable
Action Destroyed
 
- Tapahtumat inherited from IGameObject
Action AddedToGame
 
Action Removed
 

Yksityiskohtainen selite

Järjestelmä partikkelien käsittelyyn

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 18.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ ParticleSystem()

ParticleSystem ( Image  particleImage,
int  maxAmountOfParticles 
)

Muodostaja

Parametrit
particleImagePartikkelin kuva.
maxAmountOfParticlesSuurin määrä partikkeleita mitä efektillä voi olla kerralla

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 160.

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ AddEffect() [1/3]

void AddEffect ( double  x,
double  y,
int  numberOfParticles 
)

Lisää efektin kentälle

Parametrit
xEfektin x-koordinaatti
yEfektin y-koordinaatti
numberOfParticlesPartikkeleiden määrä efektissä

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 193.

◆ AddEffect() [2/3]

void AddEffect ( Vector  position,
Angle  angle,
int  numberOfParticles 
)

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 198.

◆ AddEffect() [3/3]

void AddEffect ( Vector  position,
int  numberOfParticles 
)

Lisää efektin kentälle

Parametrit
positionPaikka.
numberOfParticlesPartikkeleiden määrä efektissä

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 213.

◆ FadeIn()

void FadeIn ( double  timeInSeconds)

Efekti tulee näkyviin tietyn sekuntimäärän aikana

Parametrit
timeInSecondsAika joka kuluu että efekti on näkyvä

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 131.

◆ FadeOut()

void FadeOut ( double  TimeInSeconds)

Efekti hiipuu näkyvistä tietyn sekuntimäärän aikana

Parametrit
TimeInSecondsAika joka kuluu että efekti katoaa

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 145.

◆ GiveRandomDirection()

virtual Vector GiveRandomDirection ( )
protectedvirtual

Antaa satunnaisen suunnan

Palauttaa
Satunnainen suunta

Uudelleentoteutetaan luokissa Smoke ja Flame.

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 227.

◆ InitializeParticle() [1/2]

virtual void InitializeParticle ( Particle  p,
Vector  position 
)
protectedvirtual

Alustaa yhden partikkelin

Parametrit
pPartikkeli joka alustetaan
positionSijainti johon alustetaan

Uudelleentoteutetaan luokissa Smoke, Lightning, Flame ja ExplosionSystem.

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 238.

◆ InitializeParticle() [2/2]

virtual void InitializeParticle ( Particle  p,
Vector  position,
Angle  angle 
)
protectedvirtual

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 252.

◆ InitializeParticles()

virtual void InitializeParticles ( )
protectedvirtual

Metodi joka asettaa partikkeleille attribuutit Täytyy kutsua perityistä luokista

Uudelleentoteutetaan luokissa Smoke, Flame ja ExplosionSystem.

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 183.

◆ Update()

override void Update ( Time  time)
virtual

Kutsutaan kun luokka päivitetään

Parametrit
timeGametime

Uudelleentoteuttaa luokan GameObject.

Uudelleentoteutetaan luokassa Smoke.

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 270.

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ AlphaAmount

double AlphaAmount
getset

Efektin läpinäkyvyyskerroin (0.0-1.0)

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 109.

◆ BlendMode

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 113.

◆ IgnoreWind

Boolean IgnoreWind
getset

Vaikuttaako efektiin tuuli

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 118.

◆ MaxAcceleration

double MaxAcceleration
getset

Suurin kiihtyvyys joka efektin partikkelilla voi olla

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 84.

◆ MaxLifetime

double MaxLifetime
getset

Efektin partikkelin pisin mahdollinen elinaika

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 74.

◆ MaxRotation

double MaxRotation
getset

Suurin kierre mikä efektin partikkelilla voi olla

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 104.

◆ MaxRotationSpeed

double MaxRotationSpeed
getset

Suurin pyörimisnopeus joka efektin partikkelilla voi olla

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 94.

◆ MaxScale

double MaxScale
getset

Suurin skaalaus joka efektin partikkeleilla voi olla

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 50.

◆ MaxVelocity

double MaxVelocity
getset

Suurin nopeus joka efektin partikkelilla voi olla

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 64.

◆ MinAcceleration

double MinAcceleration
getset

Pienin kiihtyvyys joka efektin partikkelilla voi olla

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 79.

◆ MinLifetime

double MinLifetime
getset

Efektin partikkelin lyhin mahdollinen elinaika

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 69.

◆ MinRotation

double MinRotation
getset

Pienin kierre mikä efektin partikkelilla voi olla

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 99.

◆ MinRotationSpeed

double MinRotationSpeed
getset

Pienin pyörimisnopeus joka efektin partikkelilla voi olla

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 89.

◆ MinScale

double MinScale
getset

Perivien luokkien täytyy määrittää nämä muuttujat

Pienin skaalaus joka efektin partikkeleilla voi olla

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 46.

◆ MinVelocity

double MinVelocity
getset

Pienin nopeus joka efektin partikkelilla voi olla

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 60.

◆ OuterParticleImage

Image OuterParticleImage
getset

Partikkelin toissijainen kuva. Jos null niin käytetään vain yhtä kuvaa.

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 36.

◆ ParticleImage

Image ParticleImage
getset

Yksittäisen partikkelin kuva.

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 31.

◆ ScaleAmount

double ScaleAmount
getset

Määrä jonka partikkeli skaalautuu päivityksessä

Määrittely tiedoston ParticleSystem.cs rivillä 55.


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: