Jypeli
5
The simple game programming library
|
Pelialueella liikkuva olio. Käytä fysiikkapeleissä PhysicsObject
-olioita.
Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
void | OnArrivedAt (Vector location) |
Kutsutaan, kun on saavuttu haluttuun paikkaan (MoveTo-metodi) Lisää... | |
override void | Destroy () |
Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä. Lisää... | |
GameObject (double width, double height) | |
Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
GameObject (Image image) | |
Alustaa uuden peliolion. Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta. Lisää... | |
GameObject (double width, double height, Shape shape) | |
Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
object | Clone () |
Tekee oliosta kopion. Lisää... | |
bool | IsInside (Vector point) |
Onko piste p tämän olion sisäpuolella. Lisää... | |
void | Add (IGameObject childObject) |
Lisää annetun peliolion tämän olion lapseksi. Lapsiolio liikkuu tämän olion mukana, ja sen paikka ja koko ilmaistaan suhteessa tähän olioon. Lisää... | |
void | Remove (IGameObject childObject) |
Poistaa lapsiolion. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy -metodia. Lisää... | |
virtual void | Update (Time time) |
Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated -ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. IsUpdated Lisää... | |
void | SetImage (StorageFile file) |
Lataa kuvan tiedostosta ja asettaa sen oliolle. Lisää... | |
virtual void | Move (Vector movement) |
Siirtää oliota. Lisää... | |
virtual void | MoveTo (Vector location, double speed) |
Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee tapahtuman ArrivedAt, kun paikkaan on päästy. Lisää... | |
void | SetImage (StorageFile file) |
Lataa kuvan tiedostosta ja asettaa sen oliolle. Lisää... | |
void | MirrorImage () |
Kääntää olion kuvan vaakasuunnassa. Lisää... | |
void | FlipImage () |
Kääntää olion kuvan pystysuunnassa. Lisää... | |
void | Add (IGameObject childObject) |
Lisää annetun peliolion tämän olion lapseksi. Lapsiolio liikkuu tämän olion mukana, ja sen paikka ja koko ilmaistaan suhteessa tähän olioon. Lisää... | |
void | Remove (IGameObject childObject) |
Poistaa lapsiolion. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy -metodia. Lisää... | |
virtual void | Clear () |
Poistaa kaikki lapsioliot. Lisää... | |
bool | IsInside (Vector point) |
Onko piste p tämän olion sisäpuolella. Lisää... | |
bool | IsInsideRect (Vector point) |
Onko piste p tämän olion ympäröivän suorakulmion sisäpuolella. Lisää... | |
override void | Destroy () |
Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä. Lisää... | |
GameObject (double width, double height) | |
Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
GameObject (double width, double height, Shape shape) | |
Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
GameObject (Animation animation) | |
Alustaa uuden peliolion. Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta. Lisää... | |
GameObject (ILayout layout) | |
Alustaa widgetin. Lisää... | |
override void | Update (Time time) |
Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated -ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. IsUpdated Lisää... | |
bool | SeesObject (GameObject obj) |
Näkeekö olio toisen. Lisää... | |
bool | SeesObject (GameObject obj, Predicate< GameObject > isObstacle) |
Näkeekö olio toisen. Lisää... | |
bool | SeesObject (GameObject obj, object obstacleTag) |
Näkeekö olio toisen. Lisää... | |
bool | SeesTarget (Vector targetPosition) |
Näkeekö olio paikkaan. Lisää... | |
bool | SeesTarget (Vector targetPosition, Predicate< GameObject > isObstacle) |
Näkeekö olio paikkaan. Lisää... | |
bool | SeesTarget (Vector targetPosition, object obstacleTag) |
Näkeekö olio paikkaan. Lisää... | |
bool | IsBlocking (Vector pos1, Vector pos2) |
Onko olio kahden paikan välissä. Lisää... | |
void | FadeColorTo (Color targetColor, double seconds) |
Muuttaa olion väriä toiseen hitaasti liukumalla. Lisää... | |
void | InitLayout (double width, double height) |
void | InitLayout (double width, double height, ILayout layout) |
void | RefreshLayout () |
Päivittää lapsiolioiden paikat ja koot, jos widgetille on asetettu asettelija. Tätä metodia EI yleensä tarvitse kutsua itse, sillä asettelija päivitetään automaattisesti jokaisella framella. Tämä metodi on tarpeellinen esim. silloin, kun widgetille on lisätty lapsiolioita (tai muutettu niiden ominaisuuksia) ja niiden paikat tarvitsee päivittää välittömästi lisäyksen jälkeen. Silloinkin tätä tarvitsee kutsua vain kerran, viimeisimmän muutoksen jälkeen. Lisää... | |
virtual void | Move (Vector movement) |
Siirtää oliota. Lisää... | |
override void | MoveTo (Vector location, double speed, Action doWhenArrived) |
Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy. Lisää... | |
void | StopMoveTo () |
Pysäyttää MoveTo-aliohjelmalla aloitetun liikkeen. Lisää... | |
void | Oscillate< WaveForm > (Vector axis, double amplitude, double frequency, double phase=0, double damping=0) |
Laittaa kappaleen liikkumaan edestakaisin nykyisen paikkansa ympärillä tietyn akselin suuntaisesti. Aaltomuotoa voi vaihtaa tyyppiparametrin avulla, esim. Oscillate<Triangle> Lisää... | |
void | Oscillate (Vector axis, double amplitude, double frequency, double phase=0, double damping=0) |
Laittaa kappaleen liikkumaan edestakaisin nykyisen paikkansa ympärillä tietyn akselin suuntaisesti. Lisää... | |
void | OscillateAngle< WaveForm > (double direction, UnlimitedAngle amplitude, double frequency, double damping=0) |
Laittaa kappaleen pyörimään edestakaisin tietyn aaltomuodon mukaisesti. Aaltomuotoa voi vaihtaa tyyppiparametrin avulla, esim. OscillateAngle<Triangle> Lisää... | |
void | OscillateAngle (double direction, UnlimitedAngle amplitude, double frequency, double damping=0) |
Laittaa kappaleen pyörimään edestakaisin. Lisää... | |
void | SetEquilibrium () |
Asettaa uuden tasapainoaseman värähtelyille. Lisää... | |
void | ClearOscillations () |
Poistaa kaikki värähtelyt kappaleelta. Lisää... | |
virtual void | Stop () |
Pysäyttää kaiken liikkeen. Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from GameObjectBase | |
void | OnAddedToGame () |
Kutsutaan kun olio lisätään peliin. Lisää... | |
void | OnRemoved () |
Kutsutaan kun olio poistetaan pelistä. Lisää... | |
void | MoveTo (Vector location, double speed) |
Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from IGameObjectInternal | |
void | OnAddedToGame () |
void | OnRemoved () |
Suojatut jäsenfunktiot | |
virtual void | MoveToTarget () |
virtual void | InitChildren () |
void | NotifyParentAboutChangedSizingAttributes () |
Should be called whenever properties that might affect layouts are changed. Lisää... | |
virtual Vector | GetMaximumSize () |
Antaa widgetin maksimikoon siinä tapauksessa, että kokoa ei ole annettu rakentajassa (tai tarkemmin sanoen muuttujan SizingByLayout arvo on true ). Olio ei siis automaattisesti kasva tätä isommaksi. Lisää... | |
virtual void | MoveToTarget () |
Suojatut jäsenfunktiot inherited from GameObjectBase | |
void | OnDestroyed () |
GameObjectBase () | |
Suojellut attribuutit | |
Timer | moveTimer = null |
Vector | moveTarget = null |
double | moveSpeed |
bool | autoResizeChildObjects = true |
Action | arrivedAction = null |
Ominaisuudet | |
List< Listener > | AssociatedListeners [get] |
IEnumerable< IGameObject > | Objects [get] |
Olion lapsioliot. Ei voi muokata. Lisää... | |
bool | IsVisible [get, set] |
Piirretäänkö oliota ruudulle. Lisää... | |
override Vector | Size [get, set] |
Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää... | |
override Angle | Angle [get, set] |
Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle. Lisää... | |
override Animation | Animation [get, set] |
Animaatio. Voi olla null , jolloin piirretään vain väri. Lisää... | |
Vector | TextureWrapSize [get, set] |
Määrittää kuinka moneen kertaan kuva piirretään. Esimerkiksi (3.0, 2.0) piirtää kuvan 3 kertaa vaakasuunnassa ja 2 kertaa pystysuunnassa. Lisää... | |
Color | Color [get, set] |
Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty. Lisää... | |
bool | TextureFillsShape [get, set] |
Jos true , kuva piirretään niin, ettei se mene olion muodon ääriviivojen yli. Toisin sanoen kuva piirretään tarkasti vain muodon määrittämälle alueelle. Lisää... | |
virtual Shape | Shape [get, set] |
Olion muoto. Lisää... | |
Game | Game [get] |
Peli, johon olio on lisätty. null , jos oliota ei ole lisätty peliin. Lisää... | |
bool | IsAddedToGame [get, set] |
Onko olio lisätty peliin. Lisää... | |
virtual Color | Color [get, set] |
Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty. Lisää... | |
bool | IgnoresLighting [get, set] |
Jättääkö olio kentän valaistuksen huomiotta. Asetettu oletuksena käyttöliittymäkomponenteilla (widget). Lisää... | |
SynchronousList< GameObject > | Objects [get] |
Olion lapsioliot. Saa muuttaa. Lisää... | |
int | ObjectCount [get] |
Olion lapsiolioiden lukumäärä. Kuten Objects.Count, mutta optimoitu. Lisää... | |
virtual Sizing | HorizontalSizing [get, set] |
Koon asettaminen vaakasuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää... | |
virtual Sizing | VerticalSizing [get, set] |
Koon asettaminen pystysuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää... | |
virtual Vector | PreferredSize [get, set] |
Koko, jota oliolla tulisi olla asettelijan sisällä. Todellinen koko voi olla pienempi, jos tilaa ei ole tarpeeksi. Lisää... | |
bool | SizingByLayout [get, set] |
ILayout | Layout [get, set] |
Asettelija lapsiolioille. Asettaa lapsiolioiden koon sekä paikan. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from GameObjectBase | |
Game | Game [get] |
Peli. Lisää... | |
Layer | Layer [get, set] |
Kerros, jolle peliolio on lisätty. Lisää... | |
bool | RotateImage [get, set] |
Pyöritetäänkö kuvaa olion kulman mukana. Lisää... | |
IGameObject | Parent [get, set] |
Olio, jonka lapsiolio tämä olio on. Jos null , olio ei ole minkään olion lapsiolio. Lisää... | |
bool | IsUpdated [get, set] |
Tarvitseeko olio päivittämistä. Kun perit oman luokkasi tästä luokasta, aseta tämä arvoon true , kun luokan olio tarvitsee päivittämistä. Lisää... | |
object | Tag [get, set] |
Vapaasti asetettava muuttuja. Lisää... | |
virtual Brain | Brain [get, set] |
Olion aivot. Ks. Brain Lisää... | |
bool | IsDestroyed [get] |
Onko olio tuhottu. Lisää... | |
abstract Vector | Size [get, set] |
Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää... | |
virtual Vector | Position [get, set] |
Olion paikka. Jos olio on jonkun toisen peliolion lapsi, paikka on suhteessa tämän vanhempaan (Parent ). Muuten paikka on paikka pelimaailmassa. Lisää... | |
abstract Angle | Angle [get, set] |
Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle. Lisää... | |
TimeSpan | CreationTime [get, protected set] |
Olion luomisaika. Lisää... | |
TimeSpan | Lifetime [get] |
Olion elinaika. Lasketaan siitä lähtien, kun olio luodaan. Lisää... | |
TimeSpan | MaximumLifetime [get, set] |
Olion suurin mahdollinen elinaika. Kun Lifetime on suurempi kuin tämä, olio kuolee. Lisää... | |
TimeSpan | LifetimeLeft [get, set] |
Olion jäljellä oleva elinaika. Lisää... | |
double | Width [get, set] |
Olion leveys (X-suunnassa, leveimmässä kohdassa). Lisää... | |
double | Height [get, set] |
Olion korkeus (Y-suunnassa, korkeimmassa kohdassa). Lisää... | |
Vector | AbsolutePosition [get, set] |
Olion absoluuttinen paikka pelimaailmassa. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Position . Lisää... | |
Angle | AbsoluteAngle [get, set] |
Olion absoluuttinen kulma pelimaailmassa. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Angle . Lisää... | |
double | Left [get, set] |
Olion vasemman reunan x-koordinaatti. Lisää... | |
double | Right [get, set] |
Olion oikean reunan x-koordinaatti. Lisää... | |
double | Top [get, set] |
Olion yläreunan y-koordinaatti. Lisää... | |
double | Bottom [get, set] |
Olion alareunan y-koordinaatti. Lisää... | |
double | AbsLeft [get] |
Olion vasemman reunan absoluuttinen x-koordinaatti. Lisää... | |
double | AbsRight [get] |
Olion oikean reunan absoluuttinen x-koordinaatti. Lisää... | |
double | AbsTop [get] |
Olion yläreunan absoluuttinen y-koordinaatti. Lisää... | |
double | AbsBottom [get] |
Olion alareunan absoluuttinen y-koordinaatti. Lisää... | |
double | X [get, set] |
Olion paikan X-koordinaatti. Lisää... | |
double | Y [get, set] |
Olion paikan Y-koordinaatti. Lisää... | |
Vector | UnitX [get] |
Suhteellinen x-suuntavektori lapsiolioille. Varoitus: suhteessa vanhempi-olioon! Jos haluat käyttää suoraan kentässä, käytä AbsoluteUnitX. Lisää... | |
Vector | UnitY [get] |
Suhteellinen y-suuntavektori lapsiolioille. Varoitus: suhteessa vanhempi-olioon! Jos haluat käyttää suoraan kentässä, käytä AbsoluteUnitY. Lisää... | |
Vector | AbsoluteUnitX [get] |
Suhteellinen x-suuntavektori lapsiolioille. Suhteessa suoraan kentän koordinaatteihin. Lisää... | |
Vector | AbsoluteUnitY [get] |
Suhteellinen y-suuntavektori lapsiolioille. Suhteessa suoraan kentän koordinaatteihin. Lisää... | |
abstract Animation | Animation [get, set] |
Animaatio. Voi olla null , jolloin piirretään vain väri. Lisää... | |
Image | Image [get, set] |
Olion kuva. Voi olla null , jolloin piirretään vain väri. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Tagged | |
object | Tag [get, set] |
Ominaisuudet inherited from Destroyable | |
bool | IsDestroyed [get] |
Ominaisuudet inherited from IGameObjectInternal | |
Layer | Layer [set] |
List< Listener > | AssociatedListeners [get] |
bool | IsAddedToGame [set] |
Ominaisuudet inherited from IGameObject | |
Layer | Layer [get] |
IGameObject | Parent [get, set] |
Brain | Brain [get, set] |
bool | IsVisible [get, set] |
bool | IsAddedToGame [get] |
bool | IgnoresLighting [get, set] |
TimeSpan | CreationTime [get] |
TimeSpan | Lifetime [get] |
TimeSpan | MaximumLifetime [get, set] |
Vector | Size [get, set] |
double | Width [get, set] |
double | Height [get, set] |
Vector | Position [get, set] |
Angle | Angle [get, set] |
double | X [get, set] |
double | Y [get, set] |
double | Left [get, set] |
double | Top [get, set] |
double | Right [get, set] |
double | Bottom [get, set] |
Vector | UnitX [get] |
Vector | UnitY [get] |
Vector | AbsoluteUnitX [get] |
Vector | AbsoluteUnitY [get] |
Vector | AbsolutePosition [get, set] |
Angle | AbsoluteAngle [get, set] |
Animation | Animation [get, set] |
Image | Image [get, set] |
Color | Color [get, set] |
Shape | Shape [get, set] |
Vector | TextureWrapSize [get, set] |
bool | TextureFillsShape [get, set] |
bool | RotateImage [get, set] |
Ominaisuudet inherited from Updatable | |
bool | IsUpdated [get] |
Tapahtumat | |
Action< GameObject, Vector > | ArrivedAt |
Tapahtuu, kun on saavuttu haluttuun paikkaan (MoveTo-metodi) Lisää... | |
Tapahtumat inherited from GameObjectBase | |
Action | AddedToGame |
Tapahtuu, kun olio lisätään peliin. Lisää... | |
Action | Removed |
Tapahtuu, kun olio poistetaan pelistä (tuhotaan tai ei). Lisää... | |
Action | Destroyed |
Tapahtuu, kun olio tuhotaan. Lisää... | |
Tapahtumat inherited from Destroyable | |
Action | Destroyed |
Tapahtumat inherited from IGameObject | |
Action | AddedToGame |
Action | Removed |
Additional Inherited Members | |
Julkiset attribuutit inherited from GameObjectBase | |
IntPoint | PosInLevel |
List< Object > | Data |
Pelialueella liikkuva olio. Käytä fysiikkapeleissä PhysicsObject
-olioita.
Määrittely tiedoston __GameObject.cs rivillä 54.
GameObject | ( | double | width, |
double | height | ||
) |
Alustaa uuden peliolion.
width | Leveys. |
height | Korkeus. |
Määrittely tiedoston __GameObject.cs rivillä 272.
GameObject | ( | Image | image | ) |
Alustaa uuden peliolion. Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta.
image | Kuva |
Määrittely tiedoston __GameObject.cs rivillä 282.
GameObject | ( | double | width, |
double | height, | ||
Shape | shape | ||
) |
Alustaa uuden peliolion.
width | Leveys. |
height | Korkeus. |
shape | Muoto. |
Määrittely tiedoston __GameObject.cs rivillä 294.
GameObject | ( | double | width, |
double | height | ||
) |
Alustaa uuden peliolion.
width | Leveys. |
height | Korkeus. |
Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 81.
GameObject | ( | double | width, |
double | height, | ||
Shape | shape | ||
) |
Alustaa uuden peliolion.
width | Leveys. |
height | Korkeus. |
shape | Muoto. |
Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 92.
GameObject | ( | Animation | animation | ) |
Alustaa uuden peliolion. Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta.
animation | Kuva |
Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 106.
GameObject | ( | ILayout | layout | ) |
Alustaa widgetin.
Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 118.
void Add | ( | IGameObject | childObject | ) |
Lisää annetun peliolion tämän olion lapseksi. Lapsiolio liikkuu tämän olion mukana, ja sen paikka ja koko ilmaistaan suhteessa tähän olioon.
PhysicsObject
-tyyppisiä olioita ei voi lisätä lapsiolioksi.
Toteuttaa luokan GameObjectContainer.
Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 66.
void Add | ( | IGameObject | childObject | ) |
Lisää annetun peliolion tämän olion lapseksi. Lapsiolio liikkuu tämän olion mukana, ja sen paikka ja koko ilmaistaan suhteessa tähän olioon.
PhysicsObject
-tyyppisiä olioita ei voi lisätä lapsiolioksi.
Toteuttaa luokan GameObjectContainer.
Määrittely tiedoston __GameObject.cs rivillä 376.
|
virtual |
Poistaa kaikki lapsioliot.
Uudelleentoteutetaan luokissa MessageDisplay ja ScrollableList< O >.
Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 177.
void ClearOscillations | ( | ) |
Poistaa kaikki värähtelyt kappaleelta.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 211.
object Clone | ( | ) |
Tekee oliosta kopion.
Määrittely tiedoston __GameObject.cs rivillä 311.
|
virtual |
Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä.
Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.
Uudelleentoteutetaan luokassa PhysicsObject.
Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 57.
|
virtual |
Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä.
Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.
Uudelleentoteutetaan luokassa PhysicsObject.
Määrittely tiedoston __GameObject.cs rivillä 242.
void FadeColorTo | ( | Color | targetColor, |
double | seconds | ||
) |
Muuttaa olion väriä toiseen hitaasti liukumalla.
targetColor | Väri johon muutetaan |
seconds | Aika jossa muutos valmistuu |
Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 244.
void FlipImage | ( | ) |
Kääntää olion kuvan pystysuunnassa.
Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 130.
|
protectedvirtual |
|
protectedvirtual |
Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 93.
void InitLayout | ( | double | width, |
double | height, | ||
ILayout | layout | ||
) |
Onko olio kahden paikan välissä.
obj | Olio |
pos1 | Paikka 1 |
pos2 | Paikka 2 |
Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 224.
bool IsInside | ( | Vector | point | ) |
Onko piste p
tämän olion sisäpuolella.
Toteuttaa luokan IGameObject.
Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 106.
bool IsInside | ( | Vector | point | ) |
Onko piste p
tämän olion sisäpuolella.
Toteuttaa luokan IGameObject.
Määrittely tiedoston __GameObject.cs rivillä 332.
bool IsInsideRect | ( | Vector | point | ) |
Onko piste p
tämän olion ympäröivän suorakulmion sisäpuolella.
Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 151.
void MirrorImage | ( | ) |
Kääntää olion kuvan vaakasuunnassa.
Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 122.
|
virtual |
Siirtää oliota.
movement | Vektori, joka määrittää kuinka paljon siirretään. |
Toteuttaa luokan IGameObject.
Uudelleentoteutetaan luokissa PlatformCharacter, PlatformCharacter2 ja PhysicsObject.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 51.
|
virtual |
Siirtää oliota.
movement | Vektori, joka määrittää kuinka paljon siirretään. |
Toteuttaa luokan IGameObject.
Uudelleentoteutetaan luokissa PlatformCharacter, PlatformCharacter2 ja PhysicsObject.
Määrittely tiedoston __GameObject.cs rivillä 472.
|
virtual |
Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy.
location | Paikka johon siirrytään |
speed | Nopeus (paikkayksikköä sekunnissa) jolla liikutaan. Nopeus on maksiminopeus. Jos välissä on hitaampaa maastoa tai esteitä, liikkumisnopeus voi olla alle sen. |
doWhenArrived | Aliohjelma, joka ajetaan kun paikkaan on päästy. Voi olla null, jos ei haluta mitään aliohjelmaa. |
Toteuttaa luokan GameObjectBase.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 70.
|
virtual |
Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee tapahtuman ArrivedAt, kun paikkaan on päästy.
location | Paikka johon siirrytään |
speed | Nopeus (paikkayksikköä sekunnissa) jolla liikutaan. Nopeus on maksiminopeus. Jos välissä on hitaampaa maastoa tai esteitä, liikkumisnopeus voi olla alle sen. |
Määrittely tiedoston __GameObject.cs rivillä 487.
|
protectedvirtual |
Uudelleentoteutetaan luokissa PlatformCharacter ja PhysicsObject.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 99.
|
protectedvirtual |
Uudelleentoteutetaan luokissa PlatformCharacter ja PhysicsObject.
Määrittely tiedoston __GameObject.cs rivillä 503.
|
protected |
void OnArrivedAt | ( | Vector | location | ) |
Kutsutaan, kun on saavuttu haluttuun paikkaan (MoveTo-metodi)
location |
Määrittely tiedoston __GameObject.cs rivillä 231.
void Oscillate | ( | Vector | axis, |
double | amplitude, | ||
double | frequency, | ||
double | phase = 0 , |
||
double | damping = 0 |
||
) |
Laittaa kappaleen liikkumaan edestakaisin nykyisen paikkansa ympärillä tietyn akselin suuntaisesti.
axis | Akseli, jonka suunnassa värähdellään. Pituudella ei väliä, vain suunnalla. |
amplitude | Amplitudi eli ääripäiden välinen etäisyys. |
frequency | Taajuus, eli kuinka monta jaksoa sekunnissa värähdellään. |
phase | Vaihe, eli mistä kohtaa jaksoa aloitetaan. Vaihteluväli 0 - 2 * Math.PI (siniaalto) |
damping | Vaimennuskerroin. 0 = ei vaimene, mitä suurempi niin sitä nopeammin vaimenee. |
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 160.
void Oscillate< WaveForm > | ( | Vector | axis, |
double | amplitude, | ||
double | frequency, | ||
double | phase = 0 , |
||
double | damping = 0 |
||
) |
Laittaa kappaleen liikkumaan edestakaisin nykyisen paikkansa ympärillä tietyn akselin suuntaisesti. Aaltomuotoa voi vaihtaa tyyppiparametrin avulla, esim. Oscillate<Triangle>
WaveForm | Aaltomuoto, esim. Waveform.Sine |
axis | Akseli, jonka suunnassa värähdellään. Pituudella ei väliä, vain suunnalla. |
amplitude | Amplitudi eli ääripäiden välinen etäisyys. |
frequency | Taajuus, eli kuinka monta jaksoa sekunnissa värähdellään. |
phase | Vaihe, eli mistä kohtaa jaksoa aloitetaan. Vaihteluväli 0 - 2 * Math.PI (siniaalto) |
damping | Vaimennuskerroin. 0 = ei vaimene, mitä suurempi niin sitä nopeammin vaimenee. |
WaveForm | : | Waveform |
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 144.
void OscillateAngle | ( | double | direction, |
UnlimitedAngle | amplitude, | ||
double | frequency, | ||
double | damping = 0 |
||
) |
Laittaa kappaleen pyörimään edestakaisin.
direction | Värähtelyn suunta (1 = myötäpäivään, -1 = vastapäivään) |
amplitude | Amplitudi eli ääripäiden välinen etäisyys (radiaaneina). |
frequency | Taajuus, eli kuinka monta jaksoa sekunnissa värähdellään. |
damping | Vaimennuskerroin. 0 = ei vaimene, mitä suurempi niin sitä nopeammin vaimenee. |
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 192.
void OscillateAngle< WaveForm > | ( | double | direction, |
UnlimitedAngle | amplitude, | ||
double | frequency, | ||
double | damping = 0 |
||
) |
Laittaa kappaleen pyörimään edestakaisin tietyn aaltomuodon mukaisesti. Aaltomuotoa voi vaihtaa tyyppiparametrin avulla, esim. OscillateAngle<Triangle>
WaveForm | Aaltomuoto, esim. Waveform.Sine |
direction | Värähtelyn suunta (1 = myötäpäivään, -1 = vastapäivään) |
amplitude | Amplitudi eli ääripäiden välinen etäisyys (radiaaneina). |
frequency | Taajuus, eli kuinka monta jaksoa sekunnissa värähdellään. |
damping | Vaimennuskerroin. 0 = ei vaimene, mitä suurempi niin sitä nopeammin vaimenee. |
WaveForm | : | Waveform |
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 177.
void RefreshLayout | ( | ) |
Päivittää lapsiolioiden paikat ja koot, jos widgetille on asetettu asettelija. Tätä metodia EI yleensä tarvitse kutsua itse, sillä asettelija päivitetään automaattisesti jokaisella framella. Tämä metodi on tarpeellinen esim. silloin, kun widgetille on lisätty lapsiolioita (tai muutettu niiden ominaisuuksia) ja niiden paikat tarvitsee päivittää välittömästi lisäyksen jälkeen. Silloinkin tätä tarvitsee kutsua vain kerran, viimeisimmän muutoksen jälkeen.
void Remove | ( | IGameObject | childObject | ) |
Poistaa lapsiolion. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy
-metodia.
Oliota ei poisteta välittömästi, vaan viimeistään seuraavan päivityksen jälkeen.
Toteuttaa luokan GameObjectContainer.
Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 85.
void Remove | ( | IGameObject | childObject | ) |
Poistaa lapsiolion. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy
-metodia.
Oliota ei poisteta välittömästi, vaan viimeistään seuraavan päivityksen jälkeen.
Toteuttaa luokan GameObjectContainer.
Määrittely tiedoston __GameObject.cs rivillä 422.
bool SeesObject | ( | GameObject | obj | ) |
Näkeekö olio toisen.
obj | Toinen olio |
Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 158.
bool SeesObject | ( | GameObject | obj, |
Predicate< GameObject > | isObstacle | ||
) |
Näkeekö olio toisen.
obj | Toinen olio |
isObstacle | Ehto sille mikä lasketaan esteeksi |
Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 169.
bool SeesObject | ( | GameObject | obj, |
object | obstacleTag | ||
) |
Näkeekö olio toisen.
obj | Toinen olio |
obstacleTag | Tagi esteelle |
Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 180.
bool SeesTarget | ( | Vector | targetPosition | ) |
Näkeekö olio paikkaan.
targetPosition | Paikka |
Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 190.
bool SeesTarget | ( | Vector | targetPosition, |
Predicate< GameObject > | isObstacle | ||
) |
Näkeekö olio paikkaan.
targetPosition | Paikka |
isObstacle | Ehto sille mikä lasketaan esteeksi |
Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 201.
bool SeesTarget | ( | Vector | targetPosition, |
object | obstacleTag | ||
) |
Näkeekö olio paikkaan.
targetPosition | Paikka |
obstacleTag | Tagi esteelle |
Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 212.
void SetEquilibrium | ( | ) |
Asettaa uuden tasapainoaseman värähtelyille.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 203.
void SetImage | ( | StorageFile | file | ) |
Lataa kuvan tiedostosta ja asettaa sen oliolle.
file |
Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 114.
void SetImage | ( | StorageFile | file | ) |
Lataa kuvan tiedostosta ja asettaa sen oliolle.
file |
Määrittely tiedoston __GameObject.cs rivillä 463.
|
virtual |
Pysäyttää kaiken liikkeen.
Uudelleentoteutetaan luokassa PhysicsObject.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 219.
void StopMoveTo | ( | ) |
Pysäyttää MoveTo-aliohjelmalla aloitetun liikkeen.
Toteuttaa luokan IGameObject.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 90.
|
virtual |
Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated
-ominaisuuden arvoksi on asetettu true
ja olio on lisätty peliin. IsUpdated
time | Peliaika. |
Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.
Uudelleentoteutetaan luokissa PushButton, InputBox ja PhysicsObject.
Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 140.
|
virtual |
Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated
-ominaisuuden arvoksi on asetettu true
ja olio on lisätty peliin. IsUpdated
time | Peliaika. |
Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.
Uudelleentoteutetaan luokissa PlatformCharacter, PushButton, PlatformCharacter2, ParticleSystem, InputBox, Grenade, Explosion, PhysicsObject, Automobile, Lightning, Smoke ja Flame.
Määrittely tiedoston __GameObject.cs rivillä 434.
|
protected |
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 43.
|
protected |
Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 40.
|
protected |
Määrittely tiedoston __GameObject.cs rivillä 76.
|
protected |
Määrittely tiedoston __GameObject.cs rivillä 75.
|
protected |
Määrittely tiedoston __GameObject.cs rivillä 74.
Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle.
Määrittely tiedoston __GameObject.cs rivillä 133.
Animaatio. Voi olla null
, jolloin piirretään vain väri.
Animaatio. Voi olla null
, jolloin piirretään vain väri.
Määrittely tiedoston __GameObject.cs rivillä 138.
|
get |
Määrittely tiedoston __GameObject.cs rivillä 69.
Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty.
Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 72.
Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty.
Määrittely tiedoston __GameObject.cs rivillä 154.
Peli, johon olio on lisätty. null
, jos oliota ei ole lisätty peliin.
Määrittely tiedoston __GameObject.cs rivillä 199.
|
getset |
|
getset |
Jättääkö olio kentän valaistuksen huomiotta. Asetettu oletuksena käyttöliittymäkomponenteilla (widget).
Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 97.
|
getset |
Onko olio lisätty peliin.
Onko olio lisätty peliin.
Määrittely tiedoston __GameObject.cs rivillä 207.
|
getset |
Piirretäänkö oliota ruudulle.
Piirretäänkö oliota ruudulle.
Määrittely tiedoston __GameObject.cs rivillä 91.
|
getset |
|
get |
Olion lapsiolioiden lukumäärä. Kuten Objects.Count, mutta optimoitu.
Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 55.
|
get |
Olion lapsioliot. Saa muuttaa.
Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 46.
|
get |
Olion lapsioliot. Ei voi muokata.
Määrittely tiedoston __GameObject.cs rivillä 84.
|
getset |
Olion muoto.
Määrittely tiedoston __GameObject.cs rivillä 179.
|
getset |
Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa.
Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa.
Määrittely tiedoston __GameObject.cs rivillä 98.
|
getset |
Jos true
, kuva piirretään niin, ettei se mene olion muodon ääriviivojen yli. Toisin sanoen kuva piirretään tarkasti vain muodon määrittämälle alueelle.
Jos true
, kuva piirretään niin, ettei se mene olion muodon ääriviivojen yli. Toisin sanoen kuva piirretään tarkasti vain muodon määrittämälle alueelle.
Tämän asettaminen tekee olion piirtämisestä hitaamman. Jos muoto on yksinkertainen, harkitse voisiko kuvan piirtää niin, että läpinäkyvyyttä käyttämällä saadaan kuvasta halutun muotoinen.
Tämän asettaminen tekee olion piirtämisestä hitaamman. Jos muoto on yksinkertainen, harkitse voisiko kuvan piirtää niin, että läpinäkyvyyttä käyttämällä saadaan kuvasta halutun muotoinen.
Määrittely tiedoston __GameObject.cs rivillä 170.
|
getset |
Määrittää kuinka moneen kertaan kuva piirretään. Esimerkiksi (3.0, 2.0) piirtää kuvan 3 kertaa vaakasuunnassa ja 2 kertaa pystysuunnassa.
Määrittää kuinka moneen kertaan kuva piirretään. Esimerkiksi (3.0, 2.0) piirtää kuvan 3 kertaa vaakasuunnassa ja 2 kertaa pystysuunnassa.
Määrittely tiedoston __GameObject.cs rivillä 145.
|
getset |
Action<GameObject, Vector> ArrivedAt |
Tapahtuu, kun on saavuttu haluttuun paikkaan (MoveTo-metodi)
Määrittely tiedoston __GameObject.cs rivillä 224.