|
| Smoke () |
| Savu, johon vaikuttaa tuuli Lisää...
|
|
| Smoke (Image particleImage, double width) |
| Savu, johon vaikuttaa tuuli ja jonka tekstuuria ja leveyttä voi vaihtaa. Lisää...
|
|
override void | Update (Time time) |
| Päivitetään savua Lisää...
|
|
Julkiset jäsenfunktiot inherited from ParticleSystem |
void | FadeIn (double timeInSeconds) |
| Efekti tulee näkyviin tietyn sekuntimäärän aikana Lisää...
|
|
void | FadeOut (double TimeInSeconds) |
| Efekti hiipuu näkyvistä tietyn sekuntimäärän aikana Lisää...
|
|
| ParticleSystem (Image particleImage, int maxAmountOfParticles) |
| Muodostaja Lisää...
|
|
void | AddEffect (double x, double y, int numberOfParticles) |
| Lisää efektin kentälle Lisää...
|
|
void | AddEffect (Vector position, Angle angle, int numberOfParticles) |
|
void | AddEffect (Vector position, int numberOfParticles) |
| Lisää efektin kentälle Lisää...
|
|
void | OnArrivedAt (Vector location) |
| Kutsutaan, kun on saavuttu haluttuun paikkaan (MoveTo-metodi) Lisää...
|
|
override void | Destroy () |
| Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä. Lisää...
|
|
| GameObject (double width, double height) |
| Alustaa uuden peliolion. Lisää...
|
|
| GameObject (Image image) |
| Alustaa uuden peliolion. Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta. Lisää...
|
|
| GameObject (double width, double height, Shape shape) |
| Alustaa uuden peliolion. Lisää...
|
|
object | Clone () |
| Tekee oliosta kopion. Lisää...
|
|
bool | IsInside (Vector point) |
| Onko piste p tämän olion sisäpuolella. Lisää...
|
|
void | Add (IGameObject childObject) |
| Lisää annetun peliolion tämän olion lapseksi. Lapsiolio liikkuu tämän olion mukana, ja sen paikka ja koko ilmaistaan suhteessa tähän olioon. Lisää...
|
|
void | Remove (IGameObject childObject) |
| Poistaa lapsiolion. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy -metodia. Lisää...
|
|
void | SetImage (StorageFile file) |
| Lataa kuvan tiedostosta ja asettaa sen oliolle. Lisää...
|
|
virtual void | Move (Vector movement) |
| Siirtää oliota. Lisää...
|
|
virtual void | MoveTo (Vector location, double speed) |
| Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee tapahtuman ArrivedAt, kun paikkaan on päästy. Lisää...
|
|
void | SetImage (StorageFile file) |
| Lataa kuvan tiedostosta ja asettaa sen oliolle. Lisää...
|
|
void | MirrorImage () |
| Kääntää olion kuvan vaakasuunnassa. Lisää...
|
|
void | FlipImage () |
| Kääntää olion kuvan pystysuunnassa. Lisää...
|
|
void | Add (IGameObject childObject) |
| Lisää annetun peliolion tämän olion lapseksi. Lapsiolio liikkuu tämän olion mukana, ja sen paikka ja koko ilmaistaan suhteessa tähän olioon. Lisää...
|
|
void | Remove (IGameObject childObject) |
| Poistaa lapsiolion. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy -metodia. Lisää...
|
|
virtual void | Clear () |
| Poistaa kaikki lapsioliot. Lisää...
|
|
bool | IsInside (Vector point) |
| Onko piste p tämän olion sisäpuolella. Lisää...
|
|
bool | IsInsideRect (Vector point) |
| Onko piste p tämän olion ympäröivän suorakulmion sisäpuolella. Lisää...
|
|
override void | Destroy () |
| Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä. Lisää...
|
|
| GameObject (double width, double height) |
| Alustaa uuden peliolion. Lisää...
|
|
| GameObject (double width, double height, Shape shape) |
| Alustaa uuden peliolion. Lisää...
|
|
| GameObject (Animation animation) |
| Alustaa uuden peliolion. Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta. Lisää...
|
|
| GameObject (ILayout layout) |
| Alustaa widgetin. Lisää...
|
|
override void | Update (Time time) |
| Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated -ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. IsUpdated Lisää...
|
|
bool | SeesObject (GameObject obj) |
| Näkeekö olio toisen. Lisää...
|
|
bool | SeesObject (GameObject obj, Predicate< GameObject > isObstacle) |
| Näkeekö olio toisen. Lisää...
|
|
bool | SeesObject (GameObject obj, object obstacleTag) |
| Näkeekö olio toisen. Lisää...
|
|
bool | SeesTarget (Vector targetPosition) |
| Näkeekö olio paikkaan. Lisää...
|
|
bool | SeesTarget (Vector targetPosition, Predicate< GameObject > isObstacle) |
| Näkeekö olio paikkaan. Lisää...
|
|
bool | SeesTarget (Vector targetPosition, object obstacleTag) |
| Näkeekö olio paikkaan. Lisää...
|
|
bool | IsBlocking (Vector pos1, Vector pos2) |
| Onko olio kahden paikan välissä. Lisää...
|
|
void | FadeColorTo (Color targetColor, double seconds) |
| Muuttaa olion väriä toiseen hitaasti liukumalla. Lisää...
|
|
void | InitLayout (double width, double height) |
|
void | InitLayout (double width, double height, ILayout layout) |
|
void | RefreshLayout () |
| Päivittää lapsiolioiden paikat ja koot, jos widgetille on asetettu asettelija. Tätä metodia EI yleensä tarvitse kutsua itse, sillä asettelija päivitetään automaattisesti jokaisella framella. Tämä metodi on tarpeellinen esim. silloin, kun widgetille on lisätty lapsiolioita (tai muutettu niiden ominaisuuksia) ja niiden paikat tarvitsee päivittää välittömästi lisäyksen jälkeen. Silloinkin tätä tarvitsee kutsua vain kerran, viimeisimmän muutoksen jälkeen. Lisää...
|
|
virtual void | Move (Vector movement) |
| Siirtää oliota. Lisää...
|
|
override void | MoveTo (Vector location, double speed, Action doWhenArrived) |
| Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy. Lisää...
|
|
void | StopMoveTo () |
| Pysäyttää MoveTo-aliohjelmalla aloitetun liikkeen. Lisää...
|
|
void | Oscillate< WaveForm > (Vector axis, double amplitude, double frequency, double phase=0, double damping=0) |
| Laittaa kappaleen liikkumaan edestakaisin nykyisen paikkansa ympärillä tietyn akselin suuntaisesti. Aaltomuotoa voi vaihtaa tyyppiparametrin avulla, esim. Oscillate<Triangle> Lisää...
|
|
void | Oscillate (Vector axis, double amplitude, double frequency, double phase=0, double damping=0) |
| Laittaa kappaleen liikkumaan edestakaisin nykyisen paikkansa ympärillä tietyn akselin suuntaisesti. Lisää...
|
|
void | OscillateAngle< WaveForm > (double direction, UnlimitedAngle amplitude, double frequency, double damping=0) |
| Laittaa kappaleen pyörimään edestakaisin tietyn aaltomuodon mukaisesti. Aaltomuotoa voi vaihtaa tyyppiparametrin avulla, esim. OscillateAngle<Triangle> Lisää...
|
|
void | OscillateAngle (double direction, UnlimitedAngle amplitude, double frequency, double damping=0) |
| Laittaa kappaleen pyörimään edestakaisin. Lisää...
|
|
void | SetEquilibrium () |
| Asettaa uuden tasapainoaseman värähtelyille. Lisää...
|
|
void | ClearOscillations () |
| Poistaa kaikki värähtelyt kappaleelta. Lisää...
|
|
virtual void | Stop () |
| Pysäyttää kaiken liikkeen. Lisää...
|
|
void | OnAddedToGame () |
| Kutsutaan kun olio lisätään peliin. Lisää...
|
|
void | OnRemoved () |
| Kutsutaan kun olio poistetaan pelistä. Lisää...
|
|
void | MoveTo (Vector location, double speed) |
| Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Lisää...
|
|
void | OnAddedToGame () |
|
void | OnRemoved () |
|
|
IntPoint | PosInLevel |
|
List< Object > | Data |
|
Timer | moveTimer = null |
|
Vector | moveTarget = null |
|
double | moveSpeed |
|
bool | autoResizeChildObjects = true |
|
Action | arrivedAction = null |
|
Ominaisuudet inherited from ParticleSystem |
Image | ParticleImage [get, set] |
| Yksittäisen partikkelin kuva. Lisää...
|
|
Image | OuterParticleImage [get, set] |
| Partikkelin toissijainen kuva. Jos null niin käytetään vain yhtä kuvaa. Lisää...
|
|
double | MinScale [get, set] |
| Perivien luokkien täytyy määrittää nämä muuttujat Lisää...
|
|
double | MaxScale [get, set] |
| Suurin skaalaus joka efektin partikkeleilla voi olla Lisää...
|
|
double | ScaleAmount [get, set] |
| Määrä jonka partikkeli skaalautuu päivityksessä Lisää...
|
|
double | MinVelocity [get, set] |
| Pienin nopeus joka efektin partikkelilla voi olla Lisää...
|
|
double | MaxVelocity [get, set] |
| Suurin nopeus joka efektin partikkelilla voi olla Lisää...
|
|
double | MinLifetime [get, set] |
| Efektin partikkelin lyhin mahdollinen elinaika Lisää...
|
|
double | MaxLifetime [get, set] |
| Efektin partikkelin pisin mahdollinen elinaika Lisää...
|
|
double | MinAcceleration [get, set] |
| Pienin kiihtyvyys joka efektin partikkelilla voi olla Lisää...
|
|
double | MaxAcceleration [get, set] |
| Suurin kiihtyvyys joka efektin partikkelilla voi olla Lisää...
|
|
double | MinRotationSpeed [get, set] |
| Pienin pyörimisnopeus joka efektin partikkelilla voi olla Lisää...
|
|
double | MaxRotationSpeed [get, set] |
| Suurin pyörimisnopeus joka efektin partikkelilla voi olla Lisää...
|
|
double | MinRotation [get, set] |
| Pienin kierre mikä efektin partikkelilla voi olla Lisää...
|
|
double | MaxRotation [get, set] |
| Suurin kierre mikä efektin partikkelilla voi olla Lisää...
|
|
double | AlphaAmount [get, set] |
| Efektin läpinäkyvyyskerroin (0.0-1.0) Lisää...
|
|
BlendMode | BlendMode [get, set] |
|
Boolean | IgnoreWind [get, set] |
| Vaikuttaako efektiin tuuli Lisää...
|
|
List< Listener > | AssociatedListeners [get] |
|
IEnumerable< IGameObject > | Objects [get] |
| Olion lapsioliot. Ei voi muokata. Lisää...
|
|
bool | IsVisible [get, set] |
| Piirretäänkö oliota ruudulle. Lisää...
|
|
override Vector | Size [get, set] |
| Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää...
|
|
override Angle | Angle [get, set] |
| Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle. Lisää...
|
|
override Animation | Animation [get, set] |
| Animaatio. Voi olla null , jolloin piirretään vain väri. Lisää...
|
|
Vector | TextureWrapSize [get, set] |
| Määrittää kuinka moneen kertaan kuva piirretään. Esimerkiksi (3.0, 2.0) piirtää kuvan 3 kertaa vaakasuunnassa ja 2 kertaa pystysuunnassa. Lisää...
|
|
Color | Color [get, set] |
| Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty. Lisää...
|
|
bool | TextureFillsShape [get, set] |
| Jos true , kuva piirretään niin, ettei se mene olion muodon ääriviivojen yli. Toisin sanoen kuva piirretään tarkasti vain muodon määrittämälle alueelle. Lisää...
|
|
virtual Shape | Shape [get, set] |
| Olion muoto. Lisää...
|
|
Game | Game [get] |
| Peli, johon olio on lisätty. null , jos oliota ei ole lisätty peliin. Lisää...
|
|
bool | IsAddedToGame [get, set] |
| Onko olio lisätty peliin. Lisää...
|
|
virtual Color | Color [get, set] |
| Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty. Lisää...
|
|
bool | IgnoresLighting [get, set] |
| Jättääkö olio kentän valaistuksen huomiotta. Asetettu oletuksena käyttöliittymäkomponenteilla (widget). Lisää...
|
|
SynchronousList< GameObject > | Objects [get] |
| Olion lapsioliot. Saa muuttaa. Lisää...
|
|
int | ObjectCount [get] |
| Olion lapsiolioiden lukumäärä. Kuten Objects.Count, mutta optimoitu. Lisää...
|
|
virtual Sizing | HorizontalSizing [get, set] |
| Koon asettaminen vaakasuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää...
|
|
virtual Sizing | VerticalSizing [get, set] |
| Koon asettaminen pystysuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää...
|
|
virtual Vector | PreferredSize [get, set] |
| Koko, jota oliolla tulisi olla asettelijan sisällä. Todellinen koko voi olla pienempi, jos tilaa ei ole tarpeeksi. Lisää...
|
|
bool | SizingByLayout [get, set] |
|
ILayout | Layout [get, set] |
| Asettelija lapsiolioille. Asettaa lapsiolioiden koon sekä paikan. Lisää...
|
|
Game | Game [get] |
| Peli. Lisää...
|
|
Layer | Layer [get, set] |
| Kerros, jolle peliolio on lisätty. Lisää...
|
|
bool | RotateImage [get, set] |
| Pyöritetäänkö kuvaa olion kulman mukana. Lisää...
|
|
IGameObject | Parent [get, set] |
| Olio, jonka lapsiolio tämä olio on. Jos null , olio ei ole minkään olion lapsiolio. Lisää...
|
|
bool | IsUpdated [get, set] |
| Tarvitseeko olio päivittämistä. Kun perit oman luokkasi tästä luokasta, aseta tämä arvoon true , kun luokan olio tarvitsee päivittämistä. Lisää...
|
|
object | Tag [get, set] |
| Vapaasti asetettava muuttuja. Lisää...
|
|
virtual Brain | Brain [get, set] |
| Olion aivot. Ks. Brain Lisää...
|
|
bool | IsDestroyed [get] |
| Onko olio tuhottu. Lisää...
|
|
abstract Vector | Size [get, set] |
| Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää...
|
|
virtual Vector | Position [get, set] |
| Olion paikka. Jos olio on jonkun toisen peliolion lapsi, paikka on suhteessa tämän vanhempaan (Parent ). Muuten paikka on paikka pelimaailmassa. Lisää...
|
|
abstract Angle | Angle [get, set] |
| Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle. Lisää...
|
|
TimeSpan | CreationTime [get, protected set] |
| Olion luomisaika. Lisää...
|
|
TimeSpan | Lifetime [get] |
| Olion elinaika. Lasketaan siitä lähtien, kun olio luodaan. Lisää...
|
|
TimeSpan | MaximumLifetime [get, set] |
| Olion suurin mahdollinen elinaika. Kun Lifetime on suurempi kuin tämä, olio kuolee. Lisää...
|
|
TimeSpan | LifetimeLeft [get, set] |
| Olion jäljellä oleva elinaika. Lisää...
|
|
double | Width [get, set] |
| Olion leveys (X-suunnassa, leveimmässä kohdassa). Lisää...
|
|
double | Height [get, set] |
| Olion korkeus (Y-suunnassa, korkeimmassa kohdassa). Lisää...
|
|
Vector | AbsolutePosition [get, set] |
| Olion absoluuttinen paikka pelimaailmassa. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Position . Lisää...
|
|
Angle | AbsoluteAngle [get, set] |
| Olion absoluuttinen kulma pelimaailmassa. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Angle . Lisää...
|
|
double | Left [get, set] |
| Olion vasemman reunan x-koordinaatti. Lisää...
|
|
double | Right [get, set] |
| Olion oikean reunan x-koordinaatti. Lisää...
|
|
double | Top [get, set] |
| Olion yläreunan y-koordinaatti. Lisää...
|
|
double | Bottom [get, set] |
| Olion alareunan y-koordinaatti. Lisää...
|
|
double | AbsLeft [get] |
| Olion vasemman reunan absoluuttinen x-koordinaatti. Lisää...
|
|
double | AbsRight [get] |
| Olion oikean reunan absoluuttinen x-koordinaatti. Lisää...
|
|
double | AbsTop [get] |
| Olion yläreunan absoluuttinen y-koordinaatti. Lisää...
|
|
double | AbsBottom [get] |
| Olion alareunan absoluuttinen y-koordinaatti. Lisää...
|
|
double | X [get, set] |
| Olion paikan X-koordinaatti. Lisää...
|
|
double | Y [get, set] |
| Olion paikan Y-koordinaatti. Lisää...
|
|
Vector | UnitX [get] |
| Suhteellinen x-suuntavektori lapsiolioille. Varoitus: suhteessa vanhempi-olioon! Jos haluat käyttää suoraan kentässä, käytä AbsoluteUnitX. Lisää...
|
|
Vector | UnitY [get] |
| Suhteellinen y-suuntavektori lapsiolioille. Varoitus: suhteessa vanhempi-olioon! Jos haluat käyttää suoraan kentässä, käytä AbsoluteUnitY. Lisää...
|
|
Vector | AbsoluteUnitX [get] |
| Suhteellinen x-suuntavektori lapsiolioille. Suhteessa suoraan kentän koordinaatteihin. Lisää...
|
|
Vector | AbsoluteUnitY [get] |
| Suhteellinen y-suuntavektori lapsiolioille. Suhteessa suoraan kentän koordinaatteihin. Lisää...
|
|
abstract Animation | Animation [get, set] |
| Animaatio. Voi olla null , jolloin piirretään vain väri. Lisää...
|
|
Image | Image [get, set] |
| Olion kuva. Voi olla null , jolloin piirretään vain väri. Lisää...
|
|
object | Tag [get, set] |
|
bool | IsDestroyed [get] |
|
Layer | Layer [set] |
|
List< Listener > | AssociatedListeners [get] |
|
bool | IsAddedToGame [set] |
|
Layer | Layer [get] |
|
IGameObject | Parent [get, set] |
|
Brain | Brain [get, set] |
|
bool | IsVisible [get, set] |
|
bool | IsAddedToGame [get] |
|
bool | IgnoresLighting [get, set] |
|
TimeSpan | CreationTime [get] |
|
TimeSpan | Lifetime [get] |
|
TimeSpan | MaximumLifetime [get, set] |
|
Vector | Size [get, set] |
|
double | Width [get, set] |
|
double | Height [get, set] |
|
Vector | Position [get, set] |
|
Angle | Angle [get, set] |
|
double | X [get, set] |
|
double | Y [get, set] |
|
double | Left [get, set] |
|
double | Top [get, set] |
|
double | Right [get, set] |
|
double | Bottom [get, set] |
|
Vector | UnitX [get] |
|
Vector | UnitY [get] |
|
Vector | AbsoluteUnitX [get] |
|
Vector | AbsoluteUnitY [get] |
|
Vector | AbsolutePosition [get, set] |
|
Angle | AbsoluteAngle [get, set] |
|
Animation | Animation [get, set] |
|
Image | Image [get, set] |
|
Color | Color [get, set] |
|
Shape | Shape [get, set] |
|
Vector | TextureWrapSize [get, set] |
|
bool | TextureFillsShape [get, set] |
|
bool | RotateImage [get, set] |
|
bool | IsUpdated [get] |
|
Action< GameObject, Vector > | ArrivedAt |
| Tapahtuu, kun on saavuttu haluttuun paikkaan (MoveTo-metodi) Lisää...
|
|
Action | AddedToGame |
| Tapahtuu, kun olio lisätään peliin. Lisää...
|
|
Action | Removed |
| Tapahtuu, kun olio poistetaan pelistä (tuhotaan tai ei). Lisää...
|
|
Action | Destroyed |
| Tapahtuu, kun olio tuhotaan. Lisää...
|
|
Action | Destroyed |
|
Action | AddedToGame |
|
Action | Removed |
|
Savuefekti.
Määrittely tiedoston Smoke.cs rivillä 9.