Jypeli  5
The simple game programming library
SoundEffect luokkareferenssi

Ääniefekti. Yhdestä efektistä voi luoda CreateSound-metodilla monta ääntä (Sound), jotka voivat soida yhtäaikaa. Ääntä ei tarvitse kuitenkaan luoda itse, jos vain kutsuu Play-metodia. Lisää...

Julkiset jäsenfunktiot

Sound CreateSound ()
 Luo Sound-tyyppisen olion. Oliolla on ominaisuuksia kuten voimakkuus ja korkeus joita voidaan muuttaa soiton aikana. Lisää...
 
bool Play ()
 Soittaa äänen. Lisää...
 
bool Play (double volume, double pitch, double pan)
 Soittaa äänen. Lisää...
 
void Stop ()
 Pysäyttää äänen toistamisen. Lisää...
 

Ominaisuudet

TimeSpan Duration [get]
 Ääniefektin kesto sekunteina. Lisää...
 
DoubleMeter Position [get, set]
 Paikka äänessä sekunteina (missä kohtaa toistoa ollaan). Ei voi asettaa. Lisää...
 
bool IsPlaying [get]
 Toistetaanko ääntä parhaillaan. Lisää...
 
static double MasterVolume [get, set]
 Äänenvoimakkuuden taso 0.0 - 1.0 Lisää...
 

Yksityiskohtainen selite

Ääniefekti. Yhdestä efektistä voi luoda CreateSound-metodilla monta ääntä (Sound), jotka voivat soida yhtäaikaa. Ääntä ei tarvitse kuitenkaan luoda itse, jos vain kutsuu Play-metodia.

Määrittely tiedoston SoundEffect.cs rivillä 15.

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ CreateSound()

Sound CreateSound ( )

Luo Sound-tyyppisen olion. Oliolla on ominaisuuksia kuten voimakkuus ja korkeus joita voidaan muuttaa soiton aikana.

Palauttaa

Määrittely tiedoston SoundEffect.cs rivillä 91.

◆ Play() [1/2]

bool Play ( )

Soittaa äänen.

Palauttaa

Määrittely tiedoston SoundEffect.cs rivillä 101.

◆ Play() [2/2]

bool Play ( double  volume,
double  pitch,
double  pan 
)

Soittaa äänen.

Parametrit
volumeÄänenvoimakkuus 0.0 - 1.0
pitchÄänen taajuusmuutos. -1.0 = oktaavi alaspäin, 1.0 = oktaavi ylöspäin, 0.0 = normaali.
panBalanssi eli kummasta kaiuttimesta ääni kuuluu enemmän. -1.0 = kokonaan vasemmasta, 1.0 = kokonaan oikeasta, 0.0 = yhtä paljon kummastakin
Palauttaa

Määrittely tiedoston SoundEffect.cs rivillä 118.

◆ Stop()

void Stop ( )

Pysäyttää äänen toistamisen.

Määrittely tiedoston SoundEffect.cs rivillä 144.

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ Duration

TimeSpan Duration
get

Ääniefektin kesto sekunteina.

Määrittely tiedoston SoundEffect.cs rivillä 26.

◆ IsPlaying

bool IsPlaying
get

Toistetaanko ääntä parhaillaan.

Määrittely tiedoston SoundEffect.cs rivillä 36.

◆ MasterVolume

double MasterVolume
staticgetset

Äänenvoimakkuuden taso 0.0 - 1.0

Määrittely tiedoston SoundEffect.cs rivillä 158.

◆ Position

DoubleMeter Position
getset

Paikka äänessä sekunteina (missä kohtaa toistoa ollaan). Ei voi asettaa.

Määrittely tiedoston SoundEffect.cs rivillä 31.


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: