Jypeli
5
The simple game programming library
|
Yksinkertainen tykki, joka ampuu kuulia tai muuta ammuksia. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
Cannon (double width, double height) | |
Alustaa uuden tykin. Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from Weapon | |
Weapon (double width, double height) | |
Luo uuden aseen. Lisää... | |
PhysicsObject | Shoot () |
Ampuu aseella, ja palauttaa ammuksen tai null , jos ampuminen ei onnistu (esimerkiksi jos panokset ovat lopussa). Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from GameObject | |
void | OnArrivedAt (Vector location) |
Kutsutaan, kun on saavuttu haluttuun paikkaan (MoveTo-metodi) Lisää... | |
override void | Destroy () |
Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä. Lisää... | |
GameObject (double width, double height) | |
Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
GameObject (Image image) | |
Alustaa uuden peliolion. Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta. Lisää... | |
GameObject (double width, double height, Shape shape) | |
Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
object | Clone () |
Tekee oliosta kopion. Lisää... | |
bool | IsInside (Vector point) |
Onko piste p tämän olion sisäpuolella. Lisää... | |
void | Add (IGameObject childObject) |
Lisää annetun peliolion tämän olion lapseksi. Lapsiolio liikkuu tämän olion mukana, ja sen paikka ja koko ilmaistaan suhteessa tähän olioon. Lisää... | |
void | Remove (IGameObject childObject) |
Poistaa lapsiolion. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy -metodia. Lisää... | |
virtual void | Update (Time time) |
Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated -ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. IsUpdated Lisää... | |
void | SetImage (StorageFile file) |
Lataa kuvan tiedostosta ja asettaa sen oliolle. Lisää... | |
virtual void | Move (Vector movement) |
Siirtää oliota. Lisää... | |
virtual void | MoveTo (Vector location, double speed) |
Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee tapahtuman ArrivedAt, kun paikkaan on päästy. Lisää... | |
void | SetImage (StorageFile file) |
Lataa kuvan tiedostosta ja asettaa sen oliolle. Lisää... | |
void | MirrorImage () |
Kääntää olion kuvan vaakasuunnassa. Lisää... | |
void | FlipImage () |
Kääntää olion kuvan pystysuunnassa. Lisää... | |
void | Add (IGameObject childObject) |
Lisää annetun peliolion tämän olion lapseksi. Lapsiolio liikkuu tämän olion mukana, ja sen paikka ja koko ilmaistaan suhteessa tähän olioon. Lisää... | |
void | Remove (IGameObject childObject) |
Poistaa lapsiolion. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy -metodia. Lisää... | |
virtual void | Clear () |
Poistaa kaikki lapsioliot. Lisää... | |
bool | IsInside (Vector point) |
Onko piste p tämän olion sisäpuolella. Lisää... | |
bool | IsInsideRect (Vector point) |
Onko piste p tämän olion ympäröivän suorakulmion sisäpuolella. Lisää... | |
override void | Destroy () |
Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä. Lisää... | |
GameObject (double width, double height) | |
Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
GameObject (double width, double height, Shape shape) | |
Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
GameObject (Animation animation) | |
Alustaa uuden peliolion. Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta. Lisää... | |
GameObject (ILayout layout) | |
Alustaa widgetin. Lisää... | |
override void | Update (Time time) |
Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated -ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. IsUpdated Lisää... | |
bool | SeesObject (GameObject obj) |
Näkeekö olio toisen. Lisää... | |
bool | SeesObject (GameObject obj, Predicate< GameObject > isObstacle) |
Näkeekö olio toisen. Lisää... | |
bool | SeesObject (GameObject obj, object obstacleTag) |
Näkeekö olio toisen. Lisää... | |
bool | SeesTarget (Vector targetPosition) |
Näkeekö olio paikkaan. Lisää... | |
bool | SeesTarget (Vector targetPosition, Predicate< GameObject > isObstacle) |
Näkeekö olio paikkaan. Lisää... | |
bool | SeesTarget (Vector targetPosition, object obstacleTag) |
Näkeekö olio paikkaan. Lisää... | |
bool | IsBlocking (Vector pos1, Vector pos2) |
Onko olio kahden paikan välissä. Lisää... | |
void | FadeColorTo (Color targetColor, double seconds) |
Muuttaa olion väriä toiseen hitaasti liukumalla. Lisää... | |
void | InitLayout (double width, double height) |
void | InitLayout (double width, double height, ILayout layout) |
void | RefreshLayout () |
Päivittää lapsiolioiden paikat ja koot, jos widgetille on asetettu asettelija. Tätä metodia EI yleensä tarvitse kutsua itse, sillä asettelija päivitetään automaattisesti jokaisella framella. Tämä metodi on tarpeellinen esim. silloin, kun widgetille on lisätty lapsiolioita (tai muutettu niiden ominaisuuksia) ja niiden paikat tarvitsee päivittää välittömästi lisäyksen jälkeen. Silloinkin tätä tarvitsee kutsua vain kerran, viimeisimmän muutoksen jälkeen. Lisää... | |
virtual void | Move (Vector movement) |
Siirtää oliota. Lisää... | |
override void | MoveTo (Vector location, double speed, Action doWhenArrived) |
Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy. Lisää... | |
void | StopMoveTo () |
Pysäyttää MoveTo-aliohjelmalla aloitetun liikkeen. Lisää... | |
void | Oscillate< WaveForm > (Vector axis, double amplitude, double frequency, double phase=0, double damping=0) |
Laittaa kappaleen liikkumaan edestakaisin nykyisen paikkansa ympärillä tietyn akselin suuntaisesti. Aaltomuotoa voi vaihtaa tyyppiparametrin avulla, esim. Oscillate<Triangle> Lisää... | |
void | Oscillate (Vector axis, double amplitude, double frequency, double phase=0, double damping=0) |
Laittaa kappaleen liikkumaan edestakaisin nykyisen paikkansa ympärillä tietyn akselin suuntaisesti. Lisää... | |
void | OscillateAngle< WaveForm > (double direction, UnlimitedAngle amplitude, double frequency, double damping=0) |
Laittaa kappaleen pyörimään edestakaisin tietyn aaltomuodon mukaisesti. Aaltomuotoa voi vaihtaa tyyppiparametrin avulla, esim. OscillateAngle<Triangle> Lisää... | |
void | OscillateAngle (double direction, UnlimitedAngle amplitude, double frequency, double damping=0) |
Laittaa kappaleen pyörimään edestakaisin. Lisää... | |
void | SetEquilibrium () |
Asettaa uuden tasapainoaseman värähtelyille. Lisää... | |
void | ClearOscillations () |
Poistaa kaikki värähtelyt kappaleelta. Lisää... | |
virtual void | Stop () |
Pysäyttää kaiken liikkeen. Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from GameObjectBase | |
void | OnAddedToGame () |
Kutsutaan kun olio lisätään peliin. Lisää... | |
void | OnRemoved () |
Kutsutaan kun olio poistetaan pelistä. Lisää... | |
void | MoveTo (Vector location, double speed) |
Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from IGameObjectInternal | |
void | OnAddedToGame () |
void | OnRemoved () |
Suojatut jäsenfunktiot | |
override PhysicsObject | CreateProjectile () |
Luo uuden ammuksen. Ylikirjoitetaan aliluokissa. Lisää... | |
Suojatut jäsenfunktiot inherited from Weapon | |
void | OnShooting (PhysicsObject projectile) |
void | ShootProjectile (PhysicsObject projectile, double power) |
void | SetCollisionHandler (PhysicsObject projectile, CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > handler) |
Suojatut jäsenfunktiot inherited from GameObject | |
virtual void | MoveToTarget () |
virtual void | InitChildren () |
void | NotifyParentAboutChangedSizingAttributes () |
Should be called whenever properties that might affect layouts are changed. Lisää... | |
virtual Vector | GetMaximumSize () |
Antaa widgetin maksimikoon siinä tapauksessa, että kokoa ei ole annettu rakentajassa (tai tarkemmin sanoen muuttujan SizingByLayout arvo on true ). Olio ei siis automaattisesti kasva tätä isommaksi. Lisää... | |
virtual void | MoveToTarget () |
Suojatut jäsenfunktiot inherited from GameObjectBase | |
void | OnDestroyed () |
GameObjectBase () | |
Additional Inherited Members | |
Julkiset attribuutit inherited from GameObjectBase | |
IntPoint | PosInLevel |
List< Object > | Data |
Suojellut attribuutit inherited from GameObject | |
Timer | moveTimer = null |
Vector | moveTarget = null |
double | moveSpeed |
bool | autoResizeChildObjects = true |
Action | arrivedAction = null |
Ominaisuudet inherited from Weapon | |
virtual bool | IsReady [get] |
Voiko asetta valmiina käytettäväksi. Ottaa huomioon tulinopeuden, ammukset jne. Lisää... | |
bool | CanHitOwner [get, set] |
Voi ammus osua aseen omistajaan? Lisää... | |
DoubleMeter | Power [get, protected set] |
Voima, jolla panos ammutaan. Nollautuu ammuttaessa. Lisää... | |
IntMeter | Ammo [get, protected set] |
Panosten määrä. Lisää... | |
bool | InfiniteAmmo [get, set] |
Loputtomat ammukset. Lisää... | |
bool | AmmoIgnoresGravity [get, set] |
Jättävätkö panokset painovoiman huomiotta. Lisää... | |
bool | AmmoIgnoresExplosions [get, set] |
Jättävätkö panokset räjähdyksen paineaallot huomiotta. Lisää... | |
TimeSpan | MaxAmmoLifetime [get, set] |
Ammuksen elinikä. TimeSpan.MaxValue jos ikuinen, TimeSpan.FromSeconds( 5 ) jos 5 sekuntia jne. Lisää... | |
SoundEffect | AttackSound [get, set] |
Hyökkäysääni (pistoolin pamaus jne.) Lisää... | |
TimeSpan | TimeBetweenUse [get, set] |
Kuinka kauan kestää, että asetta voidaan käyttää uudestaan. Lisää... | |
double | FireRate [get, set] |
Tulinopeus (ammusta sekunnissa) Lisää... | |
CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > | ProjectileCollision [get, set] |
Tapahtumankäsittelijä ammuksen törmäykselle. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from GameObject | |
List< Listener > | AssociatedListeners [get] |
IEnumerable< IGameObject > | Objects [get] |
Olion lapsioliot. Ei voi muokata. Lisää... | |
bool | IsVisible [get, set] |
Piirretäänkö oliota ruudulle. Lisää... | |
override Vector | Size [get, set] |
Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää... | |
override Angle | Angle [get, set] |
Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle. Lisää... | |
override Animation | Animation [get, set] |
Animaatio. Voi olla null , jolloin piirretään vain väri. Lisää... | |
Vector | TextureWrapSize [get, set] |
Määrittää kuinka moneen kertaan kuva piirretään. Esimerkiksi (3.0, 2.0) piirtää kuvan 3 kertaa vaakasuunnassa ja 2 kertaa pystysuunnassa. Lisää... | |
Color | Color [get, set] |
Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty. Lisää... | |
bool | TextureFillsShape [get, set] |
Jos true , kuva piirretään niin, ettei se mene olion muodon ääriviivojen yli. Toisin sanoen kuva piirretään tarkasti vain muodon määrittämälle alueelle. Lisää... | |
virtual Shape | Shape [get, set] |
Olion muoto. Lisää... | |
Game | Game [get] |
Peli, johon olio on lisätty. null , jos oliota ei ole lisätty peliin. Lisää... | |
bool | IsAddedToGame [get, set] |
Onko olio lisätty peliin. Lisää... | |
virtual Color | Color [get, set] |
Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty. Lisää... | |
bool | IgnoresLighting [get, set] |
Jättääkö olio kentän valaistuksen huomiotta. Asetettu oletuksena käyttöliittymäkomponenteilla (widget). Lisää... | |
SynchronousList< GameObject > | Objects [get] |
Olion lapsioliot. Saa muuttaa. Lisää... | |
int | ObjectCount [get] |
Olion lapsiolioiden lukumäärä. Kuten Objects.Count, mutta optimoitu. Lisää... | |
virtual Sizing | HorizontalSizing [get, set] |
Koon asettaminen vaakasuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää... | |
virtual Sizing | VerticalSizing [get, set] |
Koon asettaminen pystysuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää... | |
virtual Vector | PreferredSize [get, set] |
Koko, jota oliolla tulisi olla asettelijan sisällä. Todellinen koko voi olla pienempi, jos tilaa ei ole tarpeeksi. Lisää... | |
bool | SizingByLayout [get, set] |
ILayout | Layout [get, set] |
Asettelija lapsiolioille. Asettaa lapsiolioiden koon sekä paikan. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from GameObjectBase | |
Game | Game [get] |
Peli. Lisää... | |
Layer | Layer [get, set] |
Kerros, jolle peliolio on lisätty. Lisää... | |
bool | RotateImage [get, set] |
Pyöritetäänkö kuvaa olion kulman mukana. Lisää... | |
IGameObject | Parent [get, set] |
Olio, jonka lapsiolio tämä olio on. Jos null , olio ei ole minkään olion lapsiolio. Lisää... | |
bool | IsUpdated [get, set] |
Tarvitseeko olio päivittämistä. Kun perit oman luokkasi tästä luokasta, aseta tämä arvoon true , kun luokan olio tarvitsee päivittämistä. Lisää... | |
object | Tag [get, set] |
Vapaasti asetettava muuttuja. Lisää... | |
virtual Brain | Brain [get, set] |
Olion aivot. Ks. Brain Lisää... | |
bool | IsDestroyed [get] |
Onko olio tuhottu. Lisää... | |
abstract Vector | Size [get, set] |
Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää... | |
virtual Vector | Position [get, set] |
Olion paikka. Jos olio on jonkun toisen peliolion lapsi, paikka on suhteessa tämän vanhempaan (Parent ). Muuten paikka on paikka pelimaailmassa. Lisää... | |
abstract Angle | Angle [get, set] |
Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle. Lisää... | |
TimeSpan | CreationTime [get, protected set] |
Olion luomisaika. Lisää... | |
TimeSpan | Lifetime [get] |
Olion elinaika. Lasketaan siitä lähtien, kun olio luodaan. Lisää... | |
TimeSpan | MaximumLifetime [get, set] |
Olion suurin mahdollinen elinaika. Kun Lifetime on suurempi kuin tämä, olio kuolee. Lisää... | |
TimeSpan | LifetimeLeft [get, set] |
Olion jäljellä oleva elinaika. Lisää... | |
double | Width [get, set] |
Olion leveys (X-suunnassa, leveimmässä kohdassa). Lisää... | |
double | Height [get, set] |
Olion korkeus (Y-suunnassa, korkeimmassa kohdassa). Lisää... | |
Vector | AbsolutePosition [get, set] |
Olion absoluuttinen paikka pelimaailmassa. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Position . Lisää... | |
Angle | AbsoluteAngle [get, set] |
Olion absoluuttinen kulma pelimaailmassa. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Angle . Lisää... | |
double | Left [get, set] |
Olion vasemman reunan x-koordinaatti. Lisää... | |
double | Right [get, set] |
Olion oikean reunan x-koordinaatti. Lisää... | |
double | Top [get, set] |
Olion yläreunan y-koordinaatti. Lisää... | |
double | Bottom [get, set] |
Olion alareunan y-koordinaatti. Lisää... | |
double | AbsLeft [get] |
Olion vasemman reunan absoluuttinen x-koordinaatti. Lisää... | |
double | AbsRight [get] |
Olion oikean reunan absoluuttinen x-koordinaatti. Lisää... | |
double | AbsTop [get] |
Olion yläreunan absoluuttinen y-koordinaatti. Lisää... | |
double | AbsBottom [get] |
Olion alareunan absoluuttinen y-koordinaatti. Lisää... | |
double | X [get, set] |
Olion paikan X-koordinaatti. Lisää... | |
double | Y [get, set] |
Olion paikan Y-koordinaatti. Lisää... | |
Vector | UnitX [get] |
Suhteellinen x-suuntavektori lapsiolioille. Varoitus: suhteessa vanhempi-olioon! Jos haluat käyttää suoraan kentässä, käytä AbsoluteUnitX. Lisää... | |
Vector | UnitY [get] |
Suhteellinen y-suuntavektori lapsiolioille. Varoitus: suhteessa vanhempi-olioon! Jos haluat käyttää suoraan kentässä, käytä AbsoluteUnitY. Lisää... | |
Vector | AbsoluteUnitX [get] |
Suhteellinen x-suuntavektori lapsiolioille. Suhteessa suoraan kentän koordinaatteihin. Lisää... | |
Vector | AbsoluteUnitY [get] |
Suhteellinen y-suuntavektori lapsiolioille. Suhteessa suoraan kentän koordinaatteihin. Lisää... | |
abstract Animation | Animation [get, set] |
Animaatio. Voi olla null , jolloin piirretään vain väri. Lisää... | |
Image | Image [get, set] |
Olion kuva. Voi olla null , jolloin piirretään vain väri. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Tagged | |
object | Tag [get, set] |
Ominaisuudet inherited from Destroyable | |
bool | IsDestroyed [get] |
Ominaisuudet inherited from IGameObjectInternal | |
Layer | Layer [set] |
List< Listener > | AssociatedListeners [get] |
bool | IsAddedToGame [set] |
Ominaisuudet inherited from IGameObject | |
Layer | Layer [get] |
IGameObject | Parent [get, set] |
Brain | Brain [get, set] |
bool | IsVisible [get, set] |
bool | IsAddedToGame [get] |
bool | IgnoresLighting [get, set] |
TimeSpan | CreationTime [get] |
TimeSpan | Lifetime [get] |
TimeSpan | MaximumLifetime [get, set] |
Vector | Size [get, set] |
double | Width [get, set] |
double | Height [get, set] |
Vector | Position [get, set] |
Angle | Angle [get, set] |
double | X [get, set] |
double | Y [get, set] |
double | Left [get, set] |
double | Top [get, set] |
double | Right [get, set] |
double | Bottom [get, set] |
Vector | UnitX [get] |
Vector | UnitY [get] |
Vector | AbsoluteUnitX [get] |
Vector | AbsoluteUnitY [get] |
Vector | AbsolutePosition [get, set] |
Angle | AbsoluteAngle [get, set] |
Animation | Animation [get, set] |
Image | Image [get, set] |
Color | Color [get, set] |
Shape | Shape [get, set] |
Vector | TextureWrapSize [get, set] |
bool | TextureFillsShape [get, set] |
bool | RotateImage [get, set] |
Ominaisuudet inherited from Updatable | |
bool | IsUpdated [get] |
Tapahtumat inherited from Weapon | |
Action< PhysicsObject > | Shooting |
Tapahtumankäsittelijä ampumiselle, parametrinä ammus. Voit antaa kaikille aseesta lähteville ammuksille ominaisuuksia tällä tapahtumankäsittelijällä. Lisää... | |
Tapahtumat inherited from GameObject | |
Action< GameObject, Vector > | ArrivedAt |
Tapahtuu, kun on saavuttu haluttuun paikkaan (MoveTo-metodi) Lisää... | |
Tapahtumat inherited from GameObjectBase | |
Action | AddedToGame |
Tapahtuu, kun olio lisätään peliin. Lisää... | |
Action | Removed |
Tapahtuu, kun olio poistetaan pelistä (tuhotaan tai ei). Lisää... | |
Action | Destroyed |
Tapahtuu, kun olio tuhotaan. Lisää... | |
Tapahtumat inherited from Destroyable | |
Action | Destroyed |
Tapahtumat inherited from IGameObject | |
Action | AddedToGame |
Action | Removed |
Yksinkertainen tykki, joka ampuu kuulia tai muuta ammuksia.
Määrittely tiedoston WeaponTemplates.cs rivillä 41.
Cannon | ( | double | width, |
double | height | ||
) |
Alustaa uuden tykin.
Määrittely tiedoston WeaponTemplates.cs rivillä 46.
|
protectedvirtual |
Luo uuden ammuksen. Ylikirjoitetaan aliluokissa.
Toteuttaa luokan Weapon.
Määrittely tiedoston WeaponTemplates.cs rivillä 56.