Jypeli  5
The simple game programming library
PathFollowerBrain luokkareferenssi

Aivot, jotka seuraavat annettua polkua. Lisää...

Luokan PathFollowerBrain luokkakaavio
AbstractMoverBrain Brain

Julkiset jäsenfunktiot

 PathFollowerBrain ()
 Luo uudet polunseuraaja-aivot. Lisää...
 
 PathFollowerBrain (double speed)
 Luo uudet polunseuraaja-aivot ja asettaa niille nopeuden. Lisää...
 
 PathFollowerBrain (params Vector[] path)
 Luo aivot, jotka seuraavat polkua path. Lisää...
 
 PathFollowerBrain (double speed, params Vector[] path)
 Luo aivot, jotka seuraavat polkua path. Lisää...
 
 PathFollowerBrain (List< Vector >path)
 Luo aivot, jotka seuraavat polkua path. Lisää...
 
 PathFollowerBrain (double speed, List< Vector > path)
 Luo aivot, jotka seuraavat polkua path. Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from AbstractMoverBrain
 AbstractMoverBrain ()
 
 AbstractMoverBrain (double speed)
 
void Turn (Angle angle)
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Brain
void DoUpdate (Time time)
 
virtual void OnCollision (IGameObject target)
 Kutsutaan, kun tapahtuu törmäys. Perivässä luokassa methodin kuuluu kutsua vastaavaa kantaluokan methodia. Lisää...
 

Suojatut jäsenfunktiot

override void Update (Time time)
 Kutsutaan, kun tilaa päivitetään. Suurin osa päätöksenteosta tapahtuu täällä. Perivässä luokassa methodin kuuluu kutsua vastaavaa kantaluokan methodia. Lisää...
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from AbstractMoverBrain
void Move (Vector direction)
 
void Move (Angle direction)
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Brain
virtual void OnAdd (IGameObject newOwner)
 Kutsutaan, kun aivot lisätään oliolle. Lisää...
 
virtual void OnRemove (IGameObject prevOwner)
 Kutsutaan, kun aivot poistetaan oliolta. Lisää...
 
virtual void OnAddToGame ()
 Kutsutaan, kun aivojen omistaja lisätään peliin tai omistajaksi asetetaan olio, joka on jo lisätty peliin. Lisää...
 

Ominaisuudet

IList< VectorPath [get, set]
 Polku, eli lista pisteistä joita aivot seuraa. Lisää...
 
int NextWaypointIndex [get, set]
 Seuraavan pisteen indeksi. Lisää...
 
Vector NextWaypoint [get]
 Seuraavan pisteen paikka. Lisää...
 
int Step [get, set]
 Askel (listassa). Seuraavan pisteen indeksi = tämän pisteen indeksi + askel. Voi olla myös negatiivinen (mennään reittiä toiseen suuntaan). Lisää...
 
double WaypointRadius [get, set]
 Etäisyys, jonka sisällä ollaan perillä pisteessä. Lisää...
 
DoubleMeter DistanceToWaypoint [get]
 Etäisyys seuraavaan pisteeseen. Lisää...
 
bool Loop [get, set]
 Jos true, palataan alkupisteeseen ja kierretään reittiä loputtomiin. Lisää...
 
bool ReverseReturn [get, set]
 Palataanko samaa reittiä takaisin. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from AbstractMoverBrain
virtual double Speed [get, set]
 Nopeus, jolla liikutaan. Lisää...
 
bool TurnWhileMoving [get, set]
 Käännytäänkö siihen suuntaan mihin liikutaan. Lisää...
 
UnlimitedAngle TurnSpeed [get, set]
 Maksimikääntymisnopeus (radiaania sekunnissa) Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Brain
bool Active [get, set]
 Aivot käytössä tai pois käytöstä. Lisää...
 
IGameObject Owner [get, set]
 Aivojen haltija. Lisää...
 

Tapahtumat

Action ArrivedAtWaypoint
 Tapahtuu, kun saavutetaan reitin piste. Lisää...
 
Action ArrivedAtEnd
 Tapahtuu, kun saavutaan reitin päähän. Lisää...
 
- Tapahtumat inherited from Brain
Action< BrainUpdated
 Tapahtuu kun aivoja päivitetään. Lisää...
 

Additional Inherited Members

- Staattiset julkiset attribuutit inherited from Brain
static readonly Brain None = new Brain()
 Tyhjät aivot, eivät sisällä mitään toiminnallisuutta. Lisää...
 

Yksityiskohtainen selite

Aivot, jotka seuraavat annettua polkua.

Määrittely tiedoston PathFollowerBrain.cs rivillä 9.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ PathFollowerBrain() [1/6]

Luo uudet polunseuraaja-aivot.

Määrittely tiedoston PathFollowerBrain.cs rivillä 95.

◆ PathFollowerBrain() [2/6]

PathFollowerBrain ( double  speed)

Luo uudet polunseuraaja-aivot ja asettaa niille nopeuden.

Määrittely tiedoston PathFollowerBrain.cs rivillä 105.

◆ PathFollowerBrain() [3/6]

PathFollowerBrain ( params Vector []  path)

Luo aivot, jotka seuraavat polkua path.

Määrittely tiedoston PathFollowerBrain.cs rivillä 114.

◆ PathFollowerBrain() [4/6]

PathFollowerBrain ( double  speed,
params Vector []  path 
)

Luo aivot, jotka seuraavat polkua path.

Määrittely tiedoston PathFollowerBrain.cs rivillä 123.

◆ PathFollowerBrain() [5/6]

PathFollowerBrain ( List< Vector path)

Luo aivot, jotka seuraavat polkua path.

Määrittely tiedoston PathFollowerBrain.cs rivillä 133.

◆ PathFollowerBrain() [6/6]

PathFollowerBrain ( double  speed,
List< Vector path 
)

Luo aivot, jotka seuraavat polkua path.

Määrittely tiedoston PathFollowerBrain.cs rivillä 142.

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ Update()

override void Update ( Time  time)
protectedvirtual

Kutsutaan, kun tilaa päivitetään. Suurin osa päätöksenteosta tapahtuu täällä. Perivässä luokassa methodin kuuluu kutsua vastaavaa kantaluokan methodia.

Parametrit
timePäivityksen ajanhetki.

Uudelleentoteuttaa luokan Brain.

Määrittely tiedoston PathFollowerBrain.cs rivillä 149.

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ DistanceToWaypoint

DoubleMeter DistanceToWaypoint
get

Etäisyys seuraavaan pisteeseen.

Määrittely tiedoston PathFollowerBrain.cs rivillä 70.

◆ Loop

bool Loop
getset

Jos true, palataan alkupisteeseen ja kierretään reittiä loputtomiin.

Määrittely tiedoston PathFollowerBrain.cs rivillä 75.

◆ NextWaypoint

Vector NextWaypoint
get

Seuraavan pisteen paikka.

Määrittely tiedoston PathFollowerBrain.cs rivillä 43.

◆ NextWaypointIndex

int NextWaypointIndex
getset

Seuraavan pisteen indeksi.

Määrittely tiedoston PathFollowerBrain.cs rivillä 34.

◆ Path

IList<Vector> Path
getset

Polku, eli lista pisteistä joita aivot seuraa.

Määrittely tiedoston PathFollowerBrain.cs rivillä 21.

◆ ReverseReturn

bool ReverseReturn
getset

Palataanko samaa reittiä takaisin.

Määrittely tiedoston PathFollowerBrain.cs rivillä 80.

◆ Step

int Step
getset

Askel (listassa). Seuraavan pisteen indeksi = tämän pisteen indeksi + askel. Voi olla myös negatiivinen (mennään reittiä toiseen suuntaan).

Määrittely tiedoston PathFollowerBrain.cs rivillä 53.

◆ WaypointRadius

double WaypointRadius
getset

Etäisyys, jonka sisällä ollaan perillä pisteessä.

Määrittely tiedoston PathFollowerBrain.cs rivillä 62.

Tapahtumien dokumentaatio

◆ ArrivedAtEnd

Action ArrivedAtEnd

Tapahtuu, kun saavutaan reitin päähän.

Määrittely tiedoston PathFollowerBrain.cs rivillä 90.

◆ ArrivedAtWaypoint

Action ArrivedAtWaypoint

Tapahtuu, kun saavutetaan reitin piste.

Määrittely tiedoston PathFollowerBrain.cs rivillä 85.


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: