Jypeli
5
The simple game programming library
|
Kaikille peliolioille yhteinen kantaluokka Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
void | OnAddedToGame () |
Kutsutaan kun olio lisätään peliin. Lisää... | |
void | OnRemoved () |
Kutsutaan kun olio poistetaan pelistä. Lisää... | |
virtual void | Destroy () |
Tuhoaa olion. Lisää... | |
abstract void | MoveTo (Vector location, double speed, Action doWhenArrived) |
Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy. Lisää... | |
void | MoveTo (Vector location, double speed) |
Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Lisää... | |
virtual void | Update (Time time) |
Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated -ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. IsUpdated Lisää... | |
Julkiset attribuutit | |
IntPoint | PosInLevel |
List< Object > | Data |
Suojatut jäsenfunktiot | |
void | OnDestroyed () |
GameObjectBase () | |
Ominaisuudet | |
Game | Game [get] |
Peli. Lisää... | |
Layer | Layer [get, set] |
Kerros, jolle peliolio on lisätty. Lisää... | |
bool | RotateImage [get, set] |
Pyöritetäänkö kuvaa olion kulman mukana. Lisää... | |
IGameObject | Parent [get, set] |
Olio, jonka lapsiolio tämä olio on. Jos null , olio ei ole minkään olion lapsiolio. Lisää... | |
bool | IsUpdated [get, set] |
Tarvitseeko olio päivittämistä. Kun perit oman luokkasi tästä luokasta, aseta tämä arvoon true , kun luokan olio tarvitsee päivittämistä. Lisää... | |
object | Tag [get, set] |
Vapaasti asetettava muuttuja. Lisää... | |
virtual Brain | Brain [get, set] |
Olion aivot. Ks. Brain Lisää... | |
bool | IsDestroyed [get] |
Onko olio tuhottu. Lisää... | |
abstract Vector | Size [get, set] |
Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää... | |
virtual Vector | Position [get, set] |
Olion paikka. Jos olio on jonkun toisen peliolion lapsi, paikka on suhteessa tämän vanhempaan (Parent ). Muuten paikka on paikka pelimaailmassa. Lisää... | |
abstract Angle | Angle [get, set] |
Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle. Lisää... | |
TimeSpan | CreationTime [get, protected set] |
Olion luomisaika. Lisää... | |
TimeSpan | Lifetime [get] |
Olion elinaika. Lasketaan siitä lähtien, kun olio luodaan. Lisää... | |
TimeSpan | MaximumLifetime [get, set] |
Olion suurin mahdollinen elinaika. Kun Lifetime on suurempi kuin tämä, olio kuolee. Lisää... | |
TimeSpan | LifetimeLeft [get, set] |
Olion jäljellä oleva elinaika. Lisää... | |
double | Width [get, set] |
Olion leveys (X-suunnassa, leveimmässä kohdassa). Lisää... | |
double | Height [get, set] |
Olion korkeus (Y-suunnassa, korkeimmassa kohdassa). Lisää... | |
Vector | AbsolutePosition [get, set] |
Olion absoluuttinen paikka pelimaailmassa. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Position . Lisää... | |
Angle | AbsoluteAngle [get, set] |
Olion absoluuttinen kulma pelimaailmassa. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Angle . Lisää... | |
double | Left [get, set] |
Olion vasemman reunan x-koordinaatti. Lisää... | |
double | Right [get, set] |
Olion oikean reunan x-koordinaatti. Lisää... | |
double | Top [get, set] |
Olion yläreunan y-koordinaatti. Lisää... | |
double | Bottom [get, set] |
Olion alareunan y-koordinaatti. Lisää... | |
double | AbsLeft [get] |
Olion vasemman reunan absoluuttinen x-koordinaatti. Lisää... | |
double | AbsRight [get] |
Olion oikean reunan absoluuttinen x-koordinaatti. Lisää... | |
double | AbsTop [get] |
Olion yläreunan absoluuttinen y-koordinaatti. Lisää... | |
double | AbsBottom [get] |
Olion alareunan absoluuttinen y-koordinaatti. Lisää... | |
double | X [get, set] |
Olion paikan X-koordinaatti. Lisää... | |
double | Y [get, set] |
Olion paikan Y-koordinaatti. Lisää... | |
Vector | UnitX [get] |
Suhteellinen x-suuntavektori lapsiolioille. Varoitus: suhteessa vanhempi-olioon! Jos haluat käyttää suoraan kentässä, käytä AbsoluteUnitX. Lisää... | |
Vector | UnitY [get] |
Suhteellinen y-suuntavektori lapsiolioille. Varoitus: suhteessa vanhempi-olioon! Jos haluat käyttää suoraan kentässä, käytä AbsoluteUnitY. Lisää... | |
Vector | AbsoluteUnitX [get] |
Suhteellinen x-suuntavektori lapsiolioille. Suhteessa suoraan kentän koordinaatteihin. Lisää... | |
Vector | AbsoluteUnitY [get] |
Suhteellinen y-suuntavektori lapsiolioille. Suhteessa suoraan kentän koordinaatteihin. Lisää... | |
abstract Animation | Animation [get, set] |
Animaatio. Voi olla null , jolloin piirretään vain väri. Lisää... | |
Image | Image [get, set] |
Olion kuva. Voi olla null , jolloin piirretään vain väri. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Tagged | |
object | Tag [get, set] |
Ominaisuudet inherited from Destroyable | |
bool | IsDestroyed [get] |
Tapahtumat | |
Action | AddedToGame |
Tapahtuu, kun olio lisätään peliin. Lisää... | |
Action | Removed |
Tapahtuu, kun olio poistetaan pelistä (tuhotaan tai ei). Lisää... | |
Action | Destroyed |
Tapahtuu, kun olio tuhotaan. Lisää... | |
Tapahtumat inherited from Destroyable | |
Action | Destroyed |
Kaikille peliolioille yhteinen kantaluokka
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 12.
|
protected |
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 457.
|
virtual |
Tuhoaa olion.
Toteuttaa luokan Destroyable.
Uudelleentoteutetaan luokissa PhysicsStructure, PlatformCharacter, GameObject, PhysicsObject, Tank ja GameObject.
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 162.
|
pure virtual |
Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy.
location | Paikka johon siirrytään |
speed | Nopeus (paikkayksikköä sekunnissa) jolla liikutaan. Nopeus on maksiminopeus. Jos välissä on hitaampaa maastoa tai esteitä, liikkumisnopeus voi olla alle sen. |
doWhenArrived | Aliohjelma, joka ajetaan kun paikkaan on päästy. Voi olla null, jos ei haluta mitään aliohjelmaa. |
Toteutettu luokassa PhysicsStructure ja GameObject.
void MoveTo | ( | Vector | location, |
double | speed | ||
) |
Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella.
location | Paikka johon siirrytään |
speed | Nopeus (paikkayksikköä sekunnissa) jolla liikutaan. Nopeus on maksiminopeus. Jos välissä on hitaampaa maastoa tai esteitä, liikkumisnopeus voi olla alle sen. |
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 488.
void OnAddedToGame | ( | ) |
Kutsutaan kun olio lisätään peliin.
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 122.
|
protected |
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 153.
void OnRemoved | ( | ) |
Kutsutaan kun olio poistetaan pelistä.
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 137.
|
virtual |
Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated
-ominaisuuden arvoksi on asetettu true
ja olio on lisätty peliin. IsUpdated
time | Peliaika. |
Uudelleentoteutetaan luokissa PlatformCharacter, PhysicsStructure, PushButton, PlatformCharacter2, GameObject, ParticleSystem, InputBox, Grenade, Explosion, PhysicsObject, Automobile, GameObject, Lightning, Smoke ja Flame.
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 500.
List<Object> Data |
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 19.
IntPoint PosInLevel |
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 18.
|
get |
Olion alareunan absoluuttinen y-koordinaatti.
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 363.
|
get |
Olion vasemman reunan absoluuttinen x-koordinaatti.
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 339.
|
getset |
Olion absoluuttinen kulma pelimaailmassa. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Angle
.
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 283.
|
getset |
Olion absoluuttinen paikka pelimaailmassa. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Position
.
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 260.
|
get |
Suhteellinen x-suuntavektori lapsiolioille. Suhteessa suoraan kentän koordinaatteihin.
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 422.
|
get |
Suhteellinen y-suuntavektori lapsiolioille. Suhteessa suoraan kentän koordinaatteihin.
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 431.
|
get |
Olion oikean reunan absoluuttinen x-koordinaatti.
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 347.
|
get |
Olion yläreunan absoluuttinen y-koordinaatti.
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 355.
Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle.
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 187.
Animaatio. Voi olla null
, jolloin piirretään vain väri.
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 438.
|
getset |
Olion alareunan y-koordinaatti.
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 330.
Olion aivot. Ks. Brain
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 98.
|
getprotected set |
Olion luomisaika.
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 192.
Peli.
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 26.
|
getset |
Olion korkeus (Y-suunnassa, korkeimmassa kohdassa).
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 249.
Olion kuva. Voi olla null
, jolloin piirretään vain väri.
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 444.
|
get |
Onko olio tuhottu.
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 146.
|
getset |
Tarvitseeko olio päivittämistä. Kun perit oman luokkasi tästä luokasta, aseta tämä arvoon true
, kun luokan olio tarvitsee päivittämistä.
Jos tämä asetetaan arvoon
, olion Update
-metodia kutsutaan säännöllisesti (noin 25 kertaa sekunnissa) sen jälkeen, kun olio on lisätty peliin.
Tämä ei ole oletuksena true
, jotta vältetään pelin hidastuminen turhien päivityskutsujen takia. Jos esimerkiksi kenttä koostuu tuhansista seinäpalikoista, näiden kaikkien päivittäminen koko ajan olisi turhaa.
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 75.
Kerros, jolle peliolio on lisätty.
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 34.
|
getset |
Olion vasemman reunan x-koordinaatti.
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 303.
|
get |
Olion elinaika. Lasketaan siitä lähtien, kun olio luodaan.
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 198.
|
getset |
Olion jäljellä oleva elinaika.
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 221.
|
getset |
Olion suurin mahdollinen elinaika. Kun Lifetime
on suurempi kuin tämä, olio kuolee.
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 207.
|
getset |
Olio, jonka lapsiolio tämä olio on. Jos null
, olio ei ole minkään olion lapsiolio.
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 59.
|
getset |
Olion paikka. Jos olio on jonkun toisen peliolion lapsi, paikka on suhteessa tämän vanhempaan (Parent
). Muuten paikka on paikka pelimaailmassa.
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 181.
|
getset |
Olion oikean reunan x-koordinaatti.
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 312.
|
getset |
Pyöritetäänkö kuvaa olion kulman mukana.
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 50.
|
getset |
Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa.
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 175.
|
getset |
Vapaasti asetettava muuttuja.
Tagia voi käyttää vaikkapa olion keräämien pisteiden tallettamiseen:
Kun luet pisteitä, täytyy arvo muuntaa oikean tyyppiseksi kertomalla tyypin nimi suluissa:
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 91.
|
getset |
Olion yläreunan y-koordinaatti.
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 321.
|
get |
Suhteellinen x-suuntavektori lapsiolioille. Varoitus: suhteessa vanhempi-olioon! Jos haluat käyttää suoraan kentässä, käytä AbsoluteUnitX.
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 403.
|
get |
Suhteellinen y-suuntavektori lapsiolioille. Varoitus: suhteessa vanhempi-olioon! Jos haluat käyttää suoraan kentässä, käytä AbsoluteUnitY.
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 413.
|
getset |
Olion leveys (X-suunnassa, leveimmässä kohdassa).
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 240.
|
getset |
Olion paikan X-koordinaatti.
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 371.
|
getset |
Olion paikan Y-koordinaatti.
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 386.
Action AddedToGame |
Tapahtuu, kun olio lisätään peliin.
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 117.
Action Destroyed |
Tapahtuu, kun olio tuhotaan.
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 151.
Action Removed |
Tapahtuu, kun olio poistetaan pelistä (tuhotaan tai ei).
Määrittely tiedoston GameObjectBase.cs rivillä 132.