![]() |
Jypeli
5
The simple game programming library
|
Sarja kuvia, jotka vaihtuvat halutulla nopeudella. Yksi animaatio koostuu yhdestä tai useammasta kuvasta. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
| Animation (params Image[] frames) | |
| Luo uuden animaation. Lisää... | |
| Animation (Animation src) | |
| Luo kopion jo tunnetusta animaatiosta. Lisää... | |
| void | Start () |
| Käynnistää animaation alusta. Lisää... | |
| void | Start (int repeatCount) |
| Käynnistää animaation alusta. Lisää... | |
| void | Pause () |
| Keskeyttää animaation toiston. Lisää... | |
| void | Resume () |
| Jatkaa animaatiota siitä, mihin viimeksi jäätiin. Lisää... | |
| void | Stop () |
| Pysäyttää animaation asettaen sen ensimmäiseen ruutuun. Lisää... | |
| void | Step (int numberOfFrames) |
| Etenee animaatiossa halutun määrän ruutuja. Käytä negatiivisia arvoja, jos haluat kulkea taaksepäin. Lisää... | |
| void | Step () |
| Etenee animaatiossa yhden ruudun eteenpäin. Lisää... | |
| IEnumerator< Image > | GetEnumerator () |
Staattiset julkiset jäsenfunktiot | |
| static implicit | operator Animation (Image image) |
| Luo uuden animaation kuvasta. Lisää... | |
| static Animation | Apply (Animation anim, Converter< Image, Image > method) |
| Käyttää haluttua metodia kaikkiin animaation ruutuihin. Lisää... | |
| static Animation | Mirror (Animation anim) |
| Peilaa animaation X-suunnasssa. Lisää... | |
| static Animation | Flip (Animation anim) |
| Peilaa animaation Y-suunnasssa. Lisää... | |
| static Animation | Reverse (Animation anim) |
| Palauttaa animaation, joka toistuu lopusta alkuun. Lisää... | |
Ominaisuudet | |
| int | FrameCount [get] |
| Ruutujen määrä. Lisää... | |
| int | CurrentFrameIndex [get] |
| Aktiivisen animaatioruudun indeksi (alkaa nollasta). Lisää... | |
| bool | IsPlaying [get, set] |
| Onko animaatio käynnissä. Lisää... | |
| double | FPS [get, set] |
| Animaation päivitysnopeus ruutuina sekunnissa (frames per second). Lisää... | |
| Image | CurrentFrame [get] |
| Tällä hetkellä näkyvä ruutu animaatiosta. Lisää... | |
| bool | StopOnLastFrame [get, set] |
Jos true, animaatio ei pysähtyessä palaa ensimmäiseen ruutuun. Lisää... | |
| double | Width [get] |
| Animaation leveys. Nolla, jos animaatiossa ei ole yhtään ruutua. Lisää... | |
| double | Height [get] |
| Animaation korkeus. Nolla, jos animaatiossa ei ole yhtään ruutua. Lisää... | |
| Vector | Size [get] |
| Animaation koko. Vector.Zero, jos animaatiossa ei ole yhtään ruutua. Lisää... | |
Tapahtumat | |
| Action | Played |
| Tapahtuma, joka tapahtuu kun animaatio on suoritettu. Lisää... | |
Sarja kuvia, jotka vaihtuvat halutulla nopeudella. Yksi animaatio koostuu yhdestä tai useammasta kuvasta.
Eri peliolioille kannattaa yleensä tehdä oma animaatio-olio, jotta niiden animaatiot voivat edetä eri tahtiin. Jos animaatioilla on kuitenkin samat kuvat, kannattaa samaa kuvataulukkoa käyttää molemmille.
Image[] kuvat = LoadImages("kuva1", "kuva2", "kuva3");
void LuoKentta() { // ... o1.Animation = new animation(kuvat); o2.Animation = new Animation(kuvat); }
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 56.
Luo uuden animaation.
| frames | Animaation ruudut. |
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 185.
Luo kopion jo tunnetusta animaatiosta.
| src | Kopioitava animaatio. |
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 209.
Käyttää haluttua metodia kaikkiin animaation ruutuihin.
| anim | Animaatio |
| method | Metodi, joka ottaa parametriksi kuvan ja palauttaa kuvan |
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 229.
Peilaa animaation Y-suunnasssa.
| anim | Animaatio |
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 256.
| IEnumerator<Image> GetEnumerator | ( | ) |
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 364.
Peilaa animaation X-suunnasssa.
| anim | Animaatio |
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 246.
| void Pause | ( | ) |
Keskeyttää animaation toiston.
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 302.
| void Resume | ( | ) |
Jatkaa animaatiota siitä, mihin viimeksi jäätiin.
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 310.
Palauttaa animaation, joka toistuu lopusta alkuun.
| anim | Animaatio |
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 266.
| void Start | ( | ) |
Käynnistää animaation alusta.
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 282.
| void Start | ( | int | repeatCount | ) |
Käynnistää animaation alusta.
| repeatCount | Kuinka monta kertaa animaatio suoritetaan. |
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 291.
| void Step | ( | int | numberOfFrames | ) |
Etenee animaatiossa halutun määrän ruutuja. Käytä negatiivisia arvoja, jos haluat kulkea taaksepäin.
| numberOfFrames | Edettävä määrä ruutuja. |
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 332.
| void Step | ( | ) |
Etenee animaatiossa yhden ruudun eteenpäin.
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 357.
| void Stop | ( | ) |
Pysäyttää animaation asettaen sen ensimmäiseen ruutuun.
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 318.
|
get |
Tällä hetkellä näkyvä ruutu animaatiosta.
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 137.
|
get |
Aktiivisen animaatioruudun indeksi (alkaa nollasta).
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 92.
|
getset |
Animaation päivitysnopeus ruutuina sekunnissa (frames per second).
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 123.
|
get |
Ruutujen määrä.
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 82.
|
get |
Animaation korkeus. Nolla, jos animaatiossa ei ole yhtään ruutua.
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 159.
|
getset |
Onko animaatio käynnissä.
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 117.
|
get |
Animaation koko. Vector.Zero, jos animaatiossa ei ole yhtään ruutua.
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 167.
|
getset |
Jos true, animaatio ei pysähtyessä palaa ensimmäiseen ruutuun.
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 145.
|
get |
Animaation leveys. Nolla, jos animaatiossa ei ole yhtään ruutua.
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 151.
| Action Played |
Tapahtuma, joka tapahtuu kun animaatio on suoritettu.
Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 174.