Jypeli  5
The simple game programming library
Animation luokkareferenssi

Sarja kuvia, jotka vaihtuvat halutulla nopeudella. Yksi animaatio koostuu yhdestä tai useammasta kuvasta. Lisää...

Luokan Animation luokkakaavio

Julkiset jäsenfunktiot

 Animation (params Image[] frames)
 Luo uuden animaation. Lisää...
 
 Animation (Animation src)
 Luo kopion jo tunnetusta animaatiosta. Lisää...
 
void Start ()
 Käynnistää animaation alusta. Lisää...
 
void Start (int repeatCount)
 Käynnistää animaation alusta. Lisää...
 
void Pause ()
 Keskeyttää animaation toiston. Lisää...
 
void Resume ()
 Jatkaa animaatiota siitä, mihin viimeksi jäätiin. Lisää...
 
void Stop ()
 Pysäyttää animaation asettaen sen ensimmäiseen ruutuun. Lisää...
 
void Step (int numberOfFrames)
 Etenee animaatiossa halutun määrän ruutuja. Käytä negatiivisia arvoja, jos haluat kulkea taaksepäin. Lisää...
 
void Step ()
 Etenee animaatiossa yhden ruudun eteenpäin. Lisää...
 
IEnumerator< ImageGetEnumerator ()
 

Staattiset julkiset jäsenfunktiot

static implicit operator Animation (Image image)
 Luo uuden animaation kuvasta. Lisää...
 
static Animation Apply (Animation anim, Converter< Image, Image > method)
 Käyttää haluttua metodia kaikkiin animaation ruutuihin. Lisää...
 
static Animation Mirror (Animation anim)
 Peilaa animaation X-suunnasssa. Lisää...
 
static Animation Flip (Animation anim)
 Peilaa animaation Y-suunnasssa. Lisää...
 
static Animation Reverse (Animation anim)
 Palauttaa animaation, joka toistuu lopusta alkuun. Lisää...
 

Ominaisuudet

int FrameCount [get]
 Ruutujen määrä. Lisää...
 
int CurrentFrameIndex [get]
 Aktiivisen animaatioruudun indeksi (alkaa nollasta). Lisää...
 
bool IsPlaying [get, set]
 Onko animaatio käynnissä. Lisää...
 
double FPS [get, set]
 Animaation päivitysnopeus ruutuina sekunnissa (frames per second). Lisää...
 
Image CurrentFrame [get]
 Tällä hetkellä näkyvä ruutu animaatiosta. Lisää...
 
bool StopOnLastFrame [get, set]
 Jos true, animaatio ei pysähtyessä palaa ensimmäiseen ruutuun. Lisää...
 
double Width [get]
 Animaation leveys. Nolla, jos animaatiossa ei ole yhtään ruutua. Lisää...
 
double Height [get]
 Animaation korkeus. Nolla, jos animaatiossa ei ole yhtään ruutua. Lisää...
 
Vector Size [get]
 Animaation koko. Vector.Zero, jos animaatiossa ei ole yhtään ruutua. Lisää...
 

Tapahtumat

Action Played
 Tapahtuma, joka tapahtuu kun animaatio on suoritettu. Lisää...
 

Yksityiskohtainen selite

Sarja kuvia, jotka vaihtuvat halutulla nopeudella. Yksi animaatio koostuu yhdestä tai useammasta kuvasta.

Eri peliolioille kannattaa yleensä tehdä oma animaatio-olio, jotta niiden animaatiot voivat edetä eri tahtiin. Jos animaatioilla on kuitenkin samat kuvat, kannattaa samaa kuvataulukkoa käyttää molemmille.

Image[] kuvat = LoadImages("kuva1", "kuva2", "kuva3");

void LuoKentta() { // ... o1.Animation = new animation(kuvat); o2.Animation = new Animation(kuvat); }

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 56.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ Animation() [1/2]

Animation ( params Image []  frames)

Luo uuden animaation.

Parametrit
framesAnimaation ruudut.

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 185.

◆ Animation() [2/2]

Animation ( Animation  src)

Luo kopion jo tunnetusta animaatiosta.

Parametrit
srcKopioitava animaatio.

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 209.

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ Apply()

static Animation Apply ( Animation  anim,
Converter< Image, Image method 
)
static

Käyttää haluttua metodia kaikkiin animaation ruutuihin.

Parametrit
animAnimaatio
methodMetodi, joka ottaa parametriksi kuvan ja palauttaa kuvan
Palauttaa
Uusi animaatio

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 229.

◆ Flip()

static Animation Flip ( Animation  anim)
static

Peilaa animaation Y-suunnasssa.

Parametrit
animAnimaatio
Palauttaa
Peilattu animaatio

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 256.

◆ GetEnumerator()

IEnumerator<Image> GetEnumerator ( )

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 364.

◆ Mirror()

static Animation Mirror ( Animation  anim)
static

Peilaa animaation X-suunnasssa.

Parametrit
animAnimaatio
Palauttaa
Peilattu animaatio

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 246.

◆ operator Animation()

static implicit operator Animation ( Image  image)
static

Luo uuden animaation kuvasta.

Parametrit
imageKuva.

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 199.

◆ Pause()

void Pause ( )

Keskeyttää animaation toiston.

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 302.

◆ Resume()

void Resume ( )

Jatkaa animaatiota siitä, mihin viimeksi jäätiin.

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 310.

◆ Reverse()

static Animation Reverse ( Animation  anim)
static

Palauttaa animaation, joka toistuu lopusta alkuun.

Parametrit
animAnimaatio
Palauttaa
Käännetty animaatio

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 266.

◆ Start() [1/2]

void Start ( )

Käynnistää animaation alusta.

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 282.

◆ Start() [2/2]

void Start ( int  repeatCount)

Käynnistää animaation alusta.

Parametrit
repeatCountKuinka monta kertaa animaatio suoritetaan.

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 291.

◆ Step() [1/2]

void Step ( int  numberOfFrames)

Etenee animaatiossa halutun määrän ruutuja. Käytä negatiivisia arvoja, jos haluat kulkea taaksepäin.

Parametrit
numberOfFramesEdettävä määrä ruutuja.

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 332.

◆ Step() [2/2]

void Step ( )

Etenee animaatiossa yhden ruudun eteenpäin.

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 357.

◆ Stop()

void Stop ( )

Pysäyttää animaation asettaen sen ensimmäiseen ruutuun.

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 318.

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ CurrentFrame

Image CurrentFrame
get

Tällä hetkellä näkyvä ruutu animaatiosta.

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 137.

◆ CurrentFrameIndex

int CurrentFrameIndex
get

Aktiivisen animaatioruudun indeksi (alkaa nollasta).

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 92.

◆ FPS

double FPS
getset

Animaation päivitysnopeus ruutuina sekunnissa (frames per second).

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 123.

◆ FrameCount

int FrameCount
get

Ruutujen määrä.

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 82.

◆ Height

double Height
get

Animaation korkeus. Nolla, jos animaatiossa ei ole yhtään ruutua.

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 159.

◆ IsPlaying

bool IsPlaying
getset

Onko animaatio käynnissä.

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 117.

◆ Size

Vector Size
get

Animaation koko. Vector.Zero, jos animaatiossa ei ole yhtään ruutua.

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 167.

◆ StopOnLastFrame

bool StopOnLastFrame
getset

Jos true, animaatio ei pysähtyessä palaa ensimmäiseen ruutuun.

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 145.

◆ Width

double Width
get

Animaation leveys. Nolla, jos animaatiossa ei ole yhtään ruutua.

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 151.

Tapahtumien dokumentaatio

◆ Played

Action Played

Tapahtuma, joka tapahtuu kun animaatio on suoritettu.

Määrittely tiedoston Animation.cs rivillä 174.


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: