Jypeli  5
The simple game programming library
PhysicsGameBase luokkareferenssi

Kantaluokka fysiikkapeleille. Lisää...

Luokan PhysicsGameBase luokkakaavio
Game ControlContexted GameObjectContainer PhysicsGame TopDownPhysicsGame

Luokat

struct  CollisionRecord
 

Julkiset jäsenfunktiot

 PhysicsGameBase (int device)
 Alustaa uuden fysiikkapelin. Lisää...
 
void StopAll ()
 Pysäyttää kaiken liikkeen. Lisää...
 
override void ClearAll ()
 Nollaa kaiken (kontrollit, näyttöobjektit, ajastimet ja fysiikkamoottorin). Lisää...
 
void Add (Physics2DDotNet.Joints.Joint j)
 Lisää liitoksen peliin. Lisää...
 
void Add (AxleJoint j)
 Lisää liitoksen peliin. Lisää...
 
void AddCollisionHandler< O, T > (O obj, CollisionHandler< O, T > handler)
 Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun olio Lisää...
 
void AddCollisionHandler (IPhysicsObject obj, CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObject > handler)
 Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun yleinen fysiikkaolio Lisää...
 
void AddCollisionHandler (PhysicsObject obj, CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > handler)
 Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun fysiikkaolio Lisää...
 
void AddCollisionHandler (PhysicsObject obj, CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsStructure > handler)
 Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun fysiikkaolio Lisää...
 
void AddCollisionHandler (PhysicsStructure obj, CollisionHandler< PhysicsStructure, PhysicsObject > handler)
 Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun fysiikkarakenne Lisää...
 
void AddCollisionHandler (PhysicsStructure obj, CollisionHandler< PhysicsStructure, PhysicsStructure > handler)
 Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun fysiikkarakenne Lisää...
 
void AddCollisionHandlerByRef< O, T > (O obj, T target, CollisionHandler< O, T > handler)
 Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun olio Lisää...
 
void AddCollisionHandlerByTag< O, T > (O obj, object tag, CollisionHandler< O, T > handler)
 Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun olio Lisää...
 
void AddCollisionHandler< O, T > (O obj, object target, CollisionHandler< O, T > handler)
 Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun olio Lisää...
 
void AddCollisionHandler (IPhysicsObject obj, object tag, CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObject > handler)
 Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun yleinen fysiikkaolio Lisää...
 
void AddCollisionHandler (PhysicsObject obj, object tag, CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject > handler)
 Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun fysiikkaolio Lisää...
 
void RemoveCollisionHandlers (PhysicsObject obj=null, PhysicsObject target=null, object tag=null, Delegate handler=null)
 Poistaa kaikki ehdot täyttävät törmäyksenkäsittelijät. Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Game
CustomEventHandler AddCustomHandler (Func< bool > condition, Action handler)
 Lisää vapaamuotoisen tapahtumankäsittelijän. Lisää...
 
CustomEventHandler AddCustomHandler< T > (T obj, Predicate< T > condition, Action< T > handler)
 Lisää vapaamuotoisen tapahtumankäsittelijän. Lisää...
 
CustomEventHandler AddCustomHandler< T1, T2 > (T1 obj1, T2 obj2, Func< T1, T2, bool > condition, Action< T1, T2 > handler)
 Lisää vapaamuotoisen tapahtumankäsittelijän. Lisää...
 
CustomEventHandler AddCustomHandler< T1, T2, T3 > (T1 obj1, T2 obj2, T3 obj3, Func< T1, T2, T3, bool > condition, Action< T1, T2, T3 > handler)
 Lisää vapaamuotoisen tapahtumankäsittelijän. Lisää...
 
 Game ()
 Alustaa uuden peliluokan. Lisää...
 
 Game (int device)
 Alustaa uuden peliluokan. Lisää...
 
void ShowMessageWindow (string message)
 Näyttää viesti-ikkunan. Lisää...
 
void Add (IGameObject o)
 Lisää olion peliin. Tavalliset oliot tulevat automaattisesti kerrokselle 0 ja ruutuoliot päällimmäiselle kerrokselle. Lisää...
 
void Add (Light light)
 Lisää valon peliin. Nykyisellään valoja voi olla ainoastaan yksi kappale. Lisää...
 
virtual void Add (IGameObject o, int layer)
 Lisää peliolion peliin, tiettyyn kerrokseen. Lisää...
 
void Add (Layer l)
 Lisää oliokerroksen peliin. Lisää...
 
void Remove (IGameObject o)
 Poistaa olion pelistä. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy-metodia. Lisää...
 
void Remove (Layer l)
 Poistaa oliokerroksen pelistä. Lisää...
 
List< GameObjectGetObjects (Predicate< GameObject > condition)
 Palauttaa listan kaikista peliolioista jotka toteuttavat ehdon. Lista on järjestetty päällimmäisestä alimmaiseen. Lisää...
 
List< GameObjectGetObjectsWithTag (params string[] tags)
 Palauttaa listan kaikista peliolioista joilla on tietty tagi. Lista on järjestetty päällimmäisestä alimmaiseen. Lisää...
 
GameObject GetFirstObject (Predicate< GameObject > condition)
 Palauttaa ensimmäisen peliolion joka toteuttaa ehdon (null jos mikään ei toteuta). Lisää...
 
Widget GetFirstWidget (Predicate< Widget > condition)
 Palauttaa ensimmäisen ruutuolion joka toteuttaa ehdon (null jos mikään ei toteuta). Lisää...
 
List< GameObjectGetObjectsAt (Vector position)
 Palauttaa listan peliolioista, jotka ovat annetussa paikassa. Jos paikassa ei ole mitään pelioliota, palautetaan tyhjä lista. Lista on järjestetty päällimmäisestä alimmaiseen. Lisää...
 
GameObject GetObjectAt (Vector position)
 Palauttaa peliolion, joka on annetussa paikassa. Jos paikassa ei ole mitään pelioliota, palautetaan null. Jos olioita on useampia, palautetaan päällimmäinen. Lisää...
 
Widget GetWidgetAt (Vector position)
 Palauttaa ruutuolion, joka on annetussa paikassa. Jos paikassa ei ole mitään oliota, palautetaan null. Jos olioita on useampia, palautetaan päällimmäinen. Lisää...
 
List< GameObjectGetObjectsAt (Vector position, double radius)
 Palauttaa listan peliolioista, jotka ovat annetussa paikassa tietyllä säteellä. Jos paikassa ei ole mitään pelioliota, palautetaan tyhjä lista. Lista on järjestetty päällimmäisestä alimmaiseen. Lisää...
 
GameObject GetObjectAt (Vector position, double radius)
 Palauttaa peliolion, joka on annetussa paikassa tietyllä säteellä. Jos paikassa ei ole mitään pelioliota, palautetaan null. Jos olioita on useampia, palautetaan ensin lisätty. Lisää...
 
List< GameObjectGetObjectsAt (Vector position, object tag)
 Palauttaa listan peliolioista, jotka ovat annetussa paikassa tietyllä säteellä. Jos paikassa ei ole mitään pelioliota, palautetaan tyhjä lista. Lista on järjestetty päällimmäisestä alimmaiseen. Vain annetulla tagilla varustetut oliot huomioidaan. Lisää...
 
GameObject GetObjectAt (Vector position, object tag)
 Palauttaa peliolion, joka on annetussa paikassa. Vain annetulla tagilla varustetut oliot huomioidaan. Jos paikassa ei ole mitään pelioliota, palautetaan null. Jos olioita on useampia, palautetaan ensin lisätty. Lisää...
 
List< GameObjectGetObjectsAt (Vector position, object tag, double radius)
 Palauttaa listan peliolioista, jotka ovat annetussa paikassa tietyllä säteellä. Jos paikassa ei ole mitään pelioliota, palautetaan tyhjä lista. Lista on järjestetty päällimmäisestä alimmaiseen. Vain annetulla tagilla varustetut oliot huomioidaan. Lisää...
 
GameObject GetObjectAt (Vector position, object tag, double radius)
 Palauttaa peliolion, joka on annetussa paikassa tietyllä säteellä. Vain annetulla tagilla varustetut oliot huomioidaan. Jos paikassa ei ole mitään pelioliota, palautetaan null. Jos olioita on useampia, palautetaan ensin lisätty. Lisää...
 
List< GameObjectGetObjectsBetween (Vector pos1, Vector pos2)
 Palauttaa pelioliot kahden pisteen välillä. Lisää...
 
void ClearTimers ()
 Poistaa kaikki ajastimet. Lisää...
 
void ResetLayers ()
 Nollaa oliokerrokset. Huom. tuhoaa kaikki pelioliot! Lisää...
 
void RemoveAllLayers ()
 Poistaa kaikki oliokerrokset. Huom. tuhoaa kaikki pelioliot! Lisää...
 
void ClearControls ()
 Palauttaa kontrollit alkutilaansa. Lisää...
 
void ClearGameObjects ()
 Tuhoaa ja poistaa pelistä kaikki pelioliot (ml. fysiikkaoliot). Lisää...
 
void ClearLights ()
 
virtual void Begin ()
 Tässä alustetaan peli. Lisää...
 
virtual void Continue ()
 Tässä alustetaan peli tombstoning-tilasta. Jos metodia ei ole määritelty, kutsutaan Begin. Lisää...
 
bool SetWindowSize (int width, int height, bool fullscreen)
 Asettaa ikkunan koon. Lisää...
 
bool SetWindowSize (int width, int height)
 Asettaa ikkunan koon. Lisää...
 
void Pause ()
 Pysäyttää pelin tai jatkaa sitä, jos se on jo pysäytetty. Lisää...
 
void Exit ()
 Lopettaa pelin. Lisää...
 
void ConfirmExit ()
 Kysyy haluaako lopettaa pelin ja lopettaa jos vastataan kyllä. Lisää...
 
void SaveGame (string tagName)
 Tallentaa pelin. Lisää...
 
void LoadGame (string tagName)
 Lataa pelin. Lisää...
 
void AddFactory< T > (string tag, Factory.FactoryMethod method)
 
void RemoveFactory< T > (string tag, Factory.FactoryMethod method)
 
T FactoryCreate< T > (string tag)
 
void ShowControlHelp ()
 Näyttää kontrollien ohjetekstit. Lisää...
 
void Dispose ()
 

Suojatut jäsenfunktiot

override void OnObjectAdded (IGameObject obj)
 
override void OnObjectRemoved (IGameObject obj)
 
override void Update (Time time)
 Ajetaan kun pelin tilannetta päivitetään. Päivittämisen voi toteuttaa perityssä luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia. Lisää...
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Game
void UpdateHandlers (Time time)
 Kutsuu tapahtumankäsittelijöitä. Lisää...
 
virtual void PausedUpdate (Time time)
 Ajetaan Updaten sijaan kun peli on pysähdyksissä. Lisää...
 
override void Initialize ()
 This gets called after the GraphicsDevice has been created. So, this is the place to initialize the resources needed in the game. Except the graphics content, which should be called int LoadContent(), according to the XNA docs. Lisää...
 
override void LoadContent ()
 XNA calls this when graphics resources need to be loaded. Note that this can be called multiple times (whenever the graphics device is reset). Lisää...
 
override void OnExiting (object sender, EventArgs args)
 
override void Update (GameTime gameTime)
 
virtual void Paint (Canvas canvas)
 
override void Draw (GameTime gameTime)
 

Suojellut attribuutit

PhysicsEngine phsEngine
 
Dictionary< CollisionRecord, CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObject > > collisionHandlers
 
Dictionary< CollisionRecord, CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObject > > protectedCollisionHandlers
 

Ominaisuudet

bool PhysicsEnabled [get, set]
 Onko fysiikan laskenta käytössä vai ei. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Game
Layer DebugLayer [get]
 Debug-ruutukerros, joka näkyy kun painetaan F12. Voit lisätä olioita myös tälle kerrokselle. Lisää...
 
bool DebugKeyEnabled [get, set]
 Debug-ruutu F12-näppäimestä päällä / pois. Lisää...
 
bool DebugScreenVisible [get, set]
 Debug-ruutu näkyvissä / pois. Lisää...
 
Window FPSWindow [get]
 FPS-ikkuna. Lisää...
 
Label FPSDisplay [get]
 FPS-näyttö. Lisää...
 
Window LayerWindow [get]
 "Layers"-ikkuna. Huom. asettaa kokonsa automaattisesti. Lisää...
 
Label LayerDisplay [get]
 "Layers"-näyttö. Lisää...
 
bool IsPaused [get, set]
 Onko peli pysähdyksissä. Lisää...
 
SynchronousList< LayerLayers [get]
 Kerrokset, joilla pelioliot viihtyvät. Lisää...
 
IList< LayerStaticLayers [get]
 Kerrokset, joilla olevat pelioliot eivät liiku kameran mukana. Lisää...
 
IList< LayerDynamicLayers [get]
 Kerrokset, joilla olevat pelioliot liikkuvat kameran mukana. Lisää...
 
int MinLayer [get]
 Pienin mahdollinen kerros. Lisää...
 
int MaxLayer [get]
 Suurin mahdollinen kerros. Lisää...
 
int LayerCount [get]
 Kerrosten määrä. Lisää...
 
static string Name [get]
 Pelin nimi. Lisää...
 
static Game Instance [get]
 
Camera Camera [get, set]
 Kamera, joka näyttää ruudulla näkyvän osan kentästä. Kameraa voidaan siirtää, zoomata tai asettaa seuraamaan tiettyä oliota. Lisää...
 
bool DrawPerimeter [get, set]
 Kentän reunat näkyvissä tai pois näkyvistä. Huomaa, että tämä ominaisuus ei vaikuta reunojen törmäyskäsittelyyn. Lisää...
 
Color PerimeterColor [get, set]
 Väri, jolla kentän reunat piirretään. Lisää...
 
static bool SmoothTextures [get, set]
 Tekstuurien (kuvien) reunanpehmennys skaalattaessa (oletus päällä). Lisää...
 
static ScreenView Screen [get]
 Näytön dimensiot, eli koko ja reunat. Lisää...
 
static new JypeliWindow Window [get]
 Ikkuna. Lisää...
 
static Jypeli.Controls.Controls Controls [get]
 Pelin kontrollit. Lisää...
 
ListenContext ControlContext [get]
 Pelin pääohjainkonteksti. Lisää...
 
bool IsModal [get]
 
MessageDisplay MessageDisplay [get, set]
 Viestinäyttö, johon voi laittaa viestejä. Lisää...
 
static FileManager DataStorage [get]
 Tietovarasto, johon voi tallentaa tiedostoja pidempiaikaisesti. Sopii esimerkiksi pelitilanteen lataamiseen ja tallentamiseen. Lisää...
 
bool AcceptsFocus [get]
 Onko olio valittavissa. Vain valittu (fokusoitu) olio voii kuunnella näppäimistöä ja muita ohjainlaitteita. Peliolio on aina valittavissa. Lisää...
 
Keyboard Keyboard [get]
 Näppäimistö. Lisää...
 
Mouse Mouse [get]
 Hiiri. Lisää...
 
TouchPanel TouchPanel [get]
 Kosketusnäyttö. Vain kännykässä. Lisää...
 
PhoneBackButton PhoneBackButton [get]
 
GamePad ControllerOne [get]
 Peliohjain yksi. Lisää...
 
GamePad ControllerTwo [get]
 Peliohjain kaksi. Lisää...
 
GamePad ControllerThree [get]
 Peliohjain kolme. Lisää...
 
GamePad ControllerFour [get]
 Peliohjain neljä. Lisää...
 
Accelerometer Accelerometer [get]
 Kiihtyvyysanturi. Vain kännykässä. Lisää...
 
Phone Phone [get]
 Phone-olio esim. puhelimen tärisyttämiseen. Lisää...
 
Level Level [get]
 Aktiivinen kenttä. Lisää...
 
static Time Time [get]
 Peliaika. Sisältää tiedon siitä, kuinka kauan peliä on pelattu (Time.SinceStartOfGame) ja kuinka kauan on viimeisestä pelin päivityksestä (Time.SinceLastUpdate). Tätä päivitetään noin 30 kertaa sekunnissa kun peli ei ole pause-tilassa. Lisää...
 
static Time RealTime [get]
 Todellinen peliaika. Sisältää tiedon siitä, kuinka kauan peliä on pelattu (Time.SinceStartOfGame) ja kuinka kauan on viimeisestä pelin päivityksestä (Time.SinceLastUpdate). Tätä päivitetään noin 30 kertaa sekunnissa, myös pause-tilassa. Lisää...
 
static Vector Wind [get, set]
 Tuuli. Vaikuttaa vain efekteihin Lisää...
 
string Title [get, set]
 Teksti, joka näkyy pelin ikkunassa (jos peli ei ole koko ruudun tilassa). Lisää...
 
bool IsFullScreen [get, set]
 Onko peli kokoruututilassa. Lisää...
 
MediaPlayer MediaPlayer [get]
 Mediasoitin. Lisää...
 
static new GraphicsDevice GraphicsDevice [get]
 
- Ominaisuudet inherited from ControlContexted
ListenContext ControlContext [get]
 
bool IsModal [get]
 

Additional Inherited Members

- Staattiset julkiset jäsenfunktiot inherited from Game
static void AssertInitialized (Action actionMethod)
 Suorittaa aliohjelman kun peli on varmasti alustettu. Lisää...
 
static void DoNextUpdate (Action action)
 Suorittaa aliohjelman seuraavalla päivityksellä. Lisää...
 
static void DoNextUpdate< T1 > (Action< T1 > action, T1 p1)
 Suorittaa aliohjelman seuraavalla päivityksellä. Lisää...
 
static void DoNextUpdate< T1, T2 > (Action< T1, T2 > action, T1 p1, T2 p2)
 Suorittaa aliohjelman seuraavalla päivityksellä. Lisää...
 
static void AssertInitialized< T1 > (Action< T1 > actionMethod, T1 o1)
 Suorittaa aliohjelman kun peli on varmasti alustettu. Lisää...
 
static Animation LoadAnimation (string name)
 Lataa animaation contentista. Lisää...
 
static Image LoadImage (string name)
 Lataa kuvan contentista. Lisää...
 
static Image [] LoadImages (params string[] names)
 Lataa taulukon kuvia contentista. Lisää...
 
static Image [] LoadImages (string baseName, int startIndex, int endIndex, bool zeroPad=false)
 Lataa taulukon kuvia contentista. Lisää...
 
static void PlaySound (string name)
 Soittaa ääniefektin. Lisää...
 
static SoundEffect LoadSoundEffect (string name)
 Lataa ääniefektin contentista. Lisää...
 
static SoundEffect [] LoadSoundEffects (params string[] names)
 Lataa taulukon ääniefektejä contentista. Lisää...
 
static Image LoadImageFromResources (string name)
 
static SoundEffect LoadSoundEffectFromResources (string name)
 
static Font LoadFont (string name)
 Lataa fontin. Fontin tulee olla lisätty content-hakemistoon. Lisää...
 
- Tapahtumat inherited from Game
static Action InstanceInitialized
 Tapahtuu kun Game.Instance on alustettu. Lisää...
 
static new Action Exiting
 Tapahtuu kun peli lopetetaan. Lisää...
 

Yksityiskohtainen selite

Kantaluokka fysiikkapeleille.

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 13.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ PhysicsGameBase()

PhysicsGameBase ( int  device)

Alustaa uuden fysiikkapelin.

Parametrit
deviceMikä monitori käytössä, 1=ensimmäinen

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 47.

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ Add() [1/2]

void Add ( Physics2DDotNet.Joints.Joint  j)

Lisää liitoksen peliin.

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 140.

◆ Add() [2/2]

void Add ( AxleJoint  j)

Lisää liitoksen peliin.

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 166.

◆ AddCollisionHandler() [1/7]

void AddCollisionHandler ( IPhysicsObject  obj,
CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObject handler 
)

Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun yleinen fysiikkaolio

obj törmää johonkin toiseen yleiseen fysiikkaolioon.

Parametrit
objTörmäävä olio
handlerTörmäyksen käsittelevä aliohjelma.

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 262.

◆ AddCollisionHandler() [2/7]

void AddCollisionHandler ( PhysicsObject  obj,
CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject handler 
)

Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun fysiikkaolio

obj törmää johonkin toiseen fysiikkaolioon.

Parametrit
objTörmäävä olio
handlerTörmäyksen käsittelevä aliohjelma.

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 272.

◆ AddCollisionHandler() [3/7]

void AddCollisionHandler ( PhysicsObject  obj,
CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsStructure handler 
)

Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun fysiikkaolio

obj törmää johonkin fysiikkarakenteeseen.

Parametrit
objTörmäävä olio
handlerTörmäyksen käsittelevä aliohjelma.

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 282.

◆ AddCollisionHandler() [4/7]

void AddCollisionHandler ( PhysicsStructure  obj,
CollisionHandler< PhysicsStructure, PhysicsObject handler 
)

Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun fysiikkarakenne

o törmää johonkin fysiikkaolioon.

Parametrit
objTörmäävä fysiikkarakenne
handlerTörmäyksen käsittelevä aliohjelma.

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 292.

◆ AddCollisionHandler() [5/7]

void AddCollisionHandler ( PhysicsStructure  obj,
CollisionHandler< PhysicsStructure, PhysicsStructure handler 
)

Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun fysiikkarakenne

o törmää toiseen fysiikkarakenteeseen.

Parametrit
objTörmäävä fysiikkarakenne
handlerTörmäyksen käsittelevä aliohjelma.

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 302.

◆ AddCollisionHandler() [6/7]

void AddCollisionHandler ( IPhysicsObject  obj,
object  tag,
CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObject handler 
)

Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun yleinen fysiikkaolio

obj törmää toiseen yleiseen fysiikkaolioon, jolla on tietty tagi tag.

Parametrit
objTörmäävä olio.
tagTörmättävän olion tagi.
handlerMetodi, joka käsittelee törmäyksen (ei parametreja).

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 383.

◆ AddCollisionHandler() [7/7]

void AddCollisionHandler ( PhysicsObject  obj,
object  tag,
CollisionHandler< PhysicsObject, PhysicsObject handler 
)

Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun fysiikkaolio

obj törmää toiseen fysiikkaolioon, jolla on tietty tagi tag.

Parametrit
objTörmäävä olio.
tagTörmättävän olion tagi.
handlerMetodi, joka käsittelee törmäyksen (ei parametreja).

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 395.

◆ AddCollisionHandler< O, T >() [1/2]

void AddCollisionHandler< O, T > ( O  obj,
CollisionHandler< O, T handler 
)

Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun olio

obj törmää johonkin toiseen olioon.

Template Parameters
OTörmäävän olion tyyppi.
TKohdeolion tyyppi.
Parametrit
objTörmäävä olio
handlerTörmäyksen käsittelevä aliohjelma.
Tyyppien rajoitteet
O :IPhysicsObject 
T :IPhysicsObject 

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 212.

◆ AddCollisionHandler< O, T >() [2/2]

void AddCollisionHandler< O, T > ( O  obj,
object  target,
CollisionHandler< O, T handler 
)

Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun olio

obj törmää toiseen olioon.

Parametrit
objTörmäävä olio.
targetTörmättävän olion viite tai tagi.
handlerMetodi, joka käsittelee törmäyksen (ei parametreja).
Tyyppien rajoitteet
O :IPhysicsObject 
T :IPhysicsObject 

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 366.

◆ AddCollisionHandlerByRef< O, T >()

void AddCollisionHandlerByRef< O, T > ( O  obj,
T  target,
CollisionHandler< O, T handler 
)

Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun olio

obj törmää tiettyyn toiseen olioon target.

Parametrit
objTörmäävä olio.
targetOlio johon törmätään.
handlerMetodi, joka käsittelee törmäyksen (ei parametreja).
Tyyppien rajoitteet
O :IPhysicsObject 
T :IPhysicsObject 

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 314.

◆ AddCollisionHandlerByTag< O, T >()

void AddCollisionHandlerByTag< O, T > ( O  obj,
object  tag,
CollisionHandler< O, T handler 
)

Määrää, mihin aliohjelmaan siirrytään kun olio

obj törmää toiseen olioon, jolla on tietty tagi tag.

Parametrit
objTörmäävä olio.
tagTörmättävän olion tagi.
handlerMetodi, joka käsittelee törmäyksen (ei parametreja).
Tyyppien rajoitteet
O :IPhysicsObject 
T :IPhysicsObject 

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 340.

◆ ClearAll()

override void ClearAll ( )
virtual

Nollaa kaiken (kontrollit, näyttöobjektit, ajastimet ja fysiikkamoottorin).

Uudelleentoteuttaa luokan Game.

Uudelleentoteutetaan luokassa TopDownPhysicsGame.

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 106.

◆ OnObjectAdded()

override void OnObjectAdded ( IGameObject  obj)
protectedvirtual

Uudelleentoteuttaa luokan Game.

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 68.

◆ OnObjectRemoved()

override void OnObjectRemoved ( IGameObject  obj)
protectedvirtual

Uudelleentoteuttaa luokan Game.

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 78.

◆ RemoveCollisionHandlers()

void RemoveCollisionHandlers ( PhysicsObject  obj = null,
PhysicsObject  target = null,
object  tag = null,
Delegate  handler = null 
)

Poistaa kaikki ehdot täyttävät törmäyksenkäsittelijät.

Parametrit
objTörmäävä olio. null jos ei väliä.
targetTörmäyksen kohde. null jos ei väliä.
tagTörmäyksen kohteen tagi. null jos ei väliä.
handlerTörmäyksenkäsittelijä. null jos ei väliä.

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 407.

◆ StopAll()

void StopAll ( )

Pysäyttää kaiken liikkeen.

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 91.

◆ Update()

override void Update ( Time  time)
protectedvirtual

Ajetaan kun pelin tilannetta päivitetään. Päivittämisen voi toteuttaa perityssä luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia.

Parametrit
time

Uudelleentoteuttaa luokan Game.

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 187.

Jäsendatan dokumentaatio

◆ collisionHandlers

Dictionary<CollisionRecord, CollisionHandler<IPhysicsObject, IPhysicsObject> > collisionHandlers
protected
Alkuarvo:
=
new Dictionary<CollisionRecord, CollisionHandler<IPhysicsObject, IPhysicsObject>>()

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 33.

◆ phsEngine

PhysicsEngine phsEngine
protected

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 31.

◆ protectedCollisionHandlers

Dictionary<CollisionRecord, CollisionHandler<IPhysicsObject, IPhysicsObject> > protectedCollisionHandlers
protected
Alkuarvo:
=
new Dictionary<CollisionRecord, CollisionHandler<IPhysicsObject, IPhysicsObject>>()

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 35.

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ PhysicsEnabled

bool PhysicsEnabled
getset

Onko fysiikan laskenta käytössä vai ei.

Määrittely tiedoston PhysicsGameBase.cs rivillä 41.


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: