![]() |
Jypeli
5
The simple game programming library
|
Aivot, joiden tehtävänä on laittaa omistajansa seuraamaan jotakin kohdetta. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
| Comparison< IGameObject > | CreateDistanceComparer (double changeTargetDistance) |
| Luo FollowComparer-vertailijan, jolla aivot seuraavat aina lähintä oliota. Lisää... | |
| FollowerBrain () | |
| Luo aivot. Lisää... | |
| FollowerBrain (params object[] targets) | |
| Luo aivot ja asettaa ne seuraamaan yhtä tai useampaa kohdetta. Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from AbstractMoverBrain | |
| AbstractMoverBrain () | |
| AbstractMoverBrain (double speed) | |
| void | Turn (Angle angle) |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from Brain | |
| void | DoUpdate (Time time) |
| virtual void | OnCollision (IGameObject target) |
| Kutsutaan, kun tapahtuu törmäys. Perivässä luokassa methodin kuuluu kutsua vastaavaa kantaluokan methodia. Lisää... | |
Suojatut jäsenfunktiot | |
| override void | Update (Time time) |
| Kutsutaan, kun tilaa päivitetään. Suurin osa päätöksenteosta tapahtuu täällä. Lisää... | |
Suojatut jäsenfunktiot inherited from AbstractMoverBrain | |
| void | Move (Vector direction) |
| void | Move (Angle direction) |
Suojatut jäsenfunktiot inherited from Brain | |
| virtual void | OnAdd (IGameObject newOwner) |
| Kutsutaan, kun aivot lisätään oliolle. Lisää... | |
| virtual void | OnRemove (IGameObject prevOwner) |
| Kutsutaan, kun aivot poistetaan oliolta. Lisää... | |
| virtual void | OnAddToGame () |
| Kutsutaan, kun aivojen omistaja lisätään peliin tai omistajaksi asetetaan olio, joka on jo lisätty peliin. Lisää... | |
Ominaisuudet | |
| List< string > | TagsToFollow [get, set] |
| Tagit, joita seurataan. Lisää... | |
| List< IGameObject > | ObjectsToFollow [get, set] |
| Oliot, joita seurataan. Lisää... | |
| Comparison< IGameObject > | FollowComparer [get, set] |
| Metodi, joka vertailee kahta oliota keskenään. Kumpi olio tulee ensimmäiseksi, sitä seurataan. Lisää... | |
| IGameObject | CurrentTarget [get, protected set] |
| Olio, jota parhaillaan seurataan. Lisää... | |
| DoubleMeter | DistanceToTarget [get, protected set] |
| Etäisyys lähimpään kohteeseen. Lisää... | |
| double | DistanceClose [get, set] |
| Etäisyys, jolloin ollaan lähellä kohdetta. Lisää... | |
| double | DistanceFar [get, set] |
| Etäisyys, jolloin ollaan kaukana kohteesta ja lopetetaan sen seuraaminen. Lisää... | |
| Brain | FarBrain [get, set] |
| Aivot, joita käytetään näiden sijasta kun ollaan kaukana kaikista kohteista, esim. RandomMoverBrain Lisää... | |
| Brain | CloseBrain [get, set] |
| Aivot, joita käytetään näiden sijasta kun ollaan lähellä kohdestta Lisää... | |
| bool | StopWhenTargetClose [get, set] |
| Pysähdytäänkö, kun ollaan lähellä kohdetta. Lisää... | |
| double | Delay [get, set] |
| Viive seuraamislogiikassa. Oletuksena nolla (seuraa reaaliajassa) Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from AbstractMoverBrain | |
| virtual double | Speed [get, set] |
| Nopeus, jolla liikutaan. Lisää... | |
| bool | TurnWhileMoving [get, set] |
| Käännytäänkö siihen suuntaan mihin liikutaan. Lisää... | |
| UnlimitedAngle | TurnSpeed [get, set] |
| Maksimikääntymisnopeus (radiaania sekunnissa) Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Brain | |
| bool | Active [get, set] |
| Aivot käytössä tai pois käytöstä. Lisää... | |
| IGameObject | Owner [get, set] |
| Aivojen haltija. Lisää... | |
Tapahtumat | |
| Action | TargetClose |
| Tapahtuma, joka suoritetaan, kun ollaan tarpeeksi lähellä seurattavaa. Lisää... | |
Tapahtumat inherited from Brain | |
| Action< Brain > | Updated |
| Tapahtuu kun aivoja päivitetään. Lisää... | |
Additional Inherited Members | |
Staattiset julkiset attribuutit inherited from Brain | |
| static readonly Brain | None = new Brain() |
| Tyhjät aivot, eivät sisällä mitään toiminnallisuutta. Lisää... | |
Aivot, joiden tehtävänä on laittaa omistajansa seuraamaan jotakin kohdetta.
Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 11.
| FollowerBrain | ( | ) |
Luo aivot.
Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 128.
| FollowerBrain | ( | params object [] | targets | ) |
Luo aivot ja asettaa ne seuraamaan yhtä tai useampaa kohdetta.
| targets | Seurattavat oliot. Voit antaa olioiden lisäksi myös tageja. |
Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 137.
| Comparison<IGameObject> CreateDistanceComparer | ( | double | changeTargetDistance | ) |
Luo FollowComparer-vertailijan, jolla aivot seuraavat aina lähintä oliota.
| changeTargetDistance | Ero kahden olion etäisyyden välillä ennen kuin vaihdetaan seurattavaa kohdetta. Mitä pienempi arvo, sitä helpommin kohdetta vaihdetaan. |
Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 104.
|
protectedvirtual |
Kutsutaan, kun tilaa päivitetään. Suurin osa päätöksenteosta tapahtuu täällä.
Uudelleentoteuttaa luokan Brain.
Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 211.
|
getset |
Aivot, joita käytetään näiden sijasta kun ollaan lähellä kohdestta
Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 64.
|
getprotected set |
Olio, jota parhaillaan seurataan.
Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 38.
|
getset |
Viive seuraamislogiikassa. Oletuksena nolla (seuraa reaaliajassa)
Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 83.
|
getset |
Etäisyys, jolloin ollaan lähellä kohdetta.
Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 48.
|
getset |
Etäisyys, jolloin ollaan kaukana kohteesta ja lopetetaan sen seuraaminen.
Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 53.
|
getprotected set |
Etäisyys lähimpään kohteeseen.
Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 43.
|
getset |
Aivot, joita käytetään näiden sijasta kun ollaan kaukana kaikista kohteista, esim. RandomMoverBrain
Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 59.
|
getset |
Metodi, joka vertailee kahta oliota keskenään. Kumpi olio tulee ensimmäiseksi, sitä seurataan.
Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 33.
|
getset |
Oliot, joita seurataan.
Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 27.
|
getset |
Pysähdytäänkö, kun ollaan lähellä kohdetta.
true jos pysähdytään; jos ei, niin false.
Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 77.
|
getset |
Tagit, joita seurataan.
Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 22.
| Action TargetClose |
Tapahtuma, joka suoritetaan, kun ollaan tarpeeksi lähellä seurattavaa.
Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 69.