Jypeli  5
The simple game programming library
FollowerBrain luokkareferenssi

Aivot, joiden tehtävänä on laittaa omistajansa seuraamaan jotakin kohdetta. Lisää...

Luokan FollowerBrain luokkakaavio
AbstractMoverBrain Brain

Julkiset jäsenfunktiot

Comparison< IGameObjectCreateDistanceComparer (double changeTargetDistance)
 Luo FollowComparer-vertailijan, jolla aivot seuraavat aina lähintä oliota. Lisää...
 
 FollowerBrain ()
 Luo aivot. Lisää...
 
 FollowerBrain (params object[] targets)
 Luo aivot ja asettaa ne seuraamaan yhtä tai useampaa kohdetta. Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from AbstractMoverBrain
 AbstractMoverBrain ()
 
 AbstractMoverBrain (double speed)
 
void Turn (Angle angle)
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Brain
void DoUpdate (Time time)
 
virtual void OnCollision (IGameObject target)
 Kutsutaan, kun tapahtuu törmäys. Perivässä luokassa methodin kuuluu kutsua vastaavaa kantaluokan methodia. Lisää...
 

Suojatut jäsenfunktiot

override void Update (Time time)
 Kutsutaan, kun tilaa päivitetään. Suurin osa päätöksenteosta tapahtuu täällä. Lisää...
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from AbstractMoverBrain
void Move (Vector direction)
 
void Move (Angle direction)
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Brain
virtual void OnAdd (IGameObject newOwner)
 Kutsutaan, kun aivot lisätään oliolle. Lisää...
 
virtual void OnRemove (IGameObject prevOwner)
 Kutsutaan, kun aivot poistetaan oliolta. Lisää...
 
virtual void OnAddToGame ()
 Kutsutaan, kun aivojen omistaja lisätään peliin tai omistajaksi asetetaan olio, joka on jo lisätty peliin. Lisää...
 

Ominaisuudet

List< string > TagsToFollow [get, set]
 Tagit, joita seurataan. Lisää...
 
List< IGameObjectObjectsToFollow [get, set]
 Oliot, joita seurataan. Lisää...
 
Comparison< IGameObjectFollowComparer [get, set]
 Metodi, joka vertailee kahta oliota keskenään. Kumpi olio tulee ensimmäiseksi, sitä seurataan. Lisää...
 
IGameObject CurrentTarget [get, protected set]
 Olio, jota parhaillaan seurataan. Lisää...
 
DoubleMeter DistanceToTarget [get, protected set]
 Etäisyys lähimpään kohteeseen. Lisää...
 
double DistanceClose [get, set]
 Etäisyys, jolloin ollaan lähellä kohdetta. Lisää...
 
double DistanceFar [get, set]
 Etäisyys, jolloin ollaan kaukana kohteesta ja lopetetaan sen seuraaminen. Lisää...
 
Brain FarBrain [get, set]
 Aivot, joita käytetään näiden sijasta kun ollaan kaukana kaikista kohteista, esim. RandomMoverBrain Lisää...
 
Brain CloseBrain [get, set]
 Aivot, joita käytetään näiden sijasta kun ollaan lähellä kohdestta Lisää...
 
bool StopWhenTargetClose [get, set]
 Pysähdytäänkö, kun ollaan lähellä kohdetta. Lisää...
 
double Delay [get, set]
 Viive seuraamislogiikassa. Oletuksena nolla (seuraa reaaliajassa) Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from AbstractMoverBrain
virtual double Speed [get, set]
 Nopeus, jolla liikutaan. Lisää...
 
bool TurnWhileMoving [get, set]
 Käännytäänkö siihen suuntaan mihin liikutaan. Lisää...
 
UnlimitedAngle TurnSpeed [get, set]
 Maksimikääntymisnopeus (radiaania sekunnissa) Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Brain
bool Active [get, set]
 Aivot käytössä tai pois käytöstä. Lisää...
 
IGameObject Owner [get, set]
 Aivojen haltija. Lisää...
 

Tapahtumat

Action TargetClose
 Tapahtuma, joka suoritetaan, kun ollaan tarpeeksi lähellä seurattavaa. Lisää...
 
- Tapahtumat inherited from Brain
Action< BrainUpdated
 Tapahtuu kun aivoja päivitetään. Lisää...
 

Additional Inherited Members

- Staattiset julkiset attribuutit inherited from Brain
static readonly Brain None = new Brain()
 Tyhjät aivot, eivät sisällä mitään toiminnallisuutta. Lisää...
 

Yksityiskohtainen selite

Aivot, joiden tehtävänä on laittaa omistajansa seuraamaan jotakin kohdetta.

Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 11.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ FollowerBrain() [1/2]

Luo aivot.

Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 128.

◆ FollowerBrain() [2/2]

FollowerBrain ( params object []  targets)

Luo aivot ja asettaa ne seuraamaan yhtä tai useampaa kohdetta.

Parametrit
targetsSeurattavat oliot. Voit antaa olioiden lisäksi myös tageja.

Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 137.

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ CreateDistanceComparer()

Comparison<IGameObject> CreateDistanceComparer ( double  changeTargetDistance)

Luo FollowComparer-vertailijan, jolla aivot seuraavat aina lähintä oliota.

Parametrit
changeTargetDistanceEro kahden olion etäisyyden välillä ennen kuin vaihdetaan seurattavaa kohdetta. Mitä pienempi arvo, sitä helpommin kohdetta vaihdetaan.
Palauttaa

Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 104.

◆ Update()

override void Update ( Time  time)
protectedvirtual

Kutsutaan, kun tilaa päivitetään. Suurin osa päätöksenteosta tapahtuu täällä.

Uudelleentoteuttaa luokan Brain.

Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 211.

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ CloseBrain

Brain CloseBrain
getset

Aivot, joita käytetään näiden sijasta kun ollaan lähellä kohdestta

Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 64.

◆ CurrentTarget

IGameObject CurrentTarget
getprotected set

Olio, jota parhaillaan seurataan.

Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 38.

◆ Delay

double Delay
getset

Viive seuraamislogiikassa. Oletuksena nolla (seuraa reaaliajassa)

Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 83.

◆ DistanceClose

double DistanceClose
getset

Etäisyys, jolloin ollaan lähellä kohdetta.

Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 48.

◆ DistanceFar

double DistanceFar
getset

Etäisyys, jolloin ollaan kaukana kohteesta ja lopetetaan sen seuraaminen.

Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 53.

◆ DistanceToTarget

DoubleMeter DistanceToTarget
getprotected set

Etäisyys lähimpään kohteeseen.

Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 43.

◆ FarBrain

Brain FarBrain
getset

Aivot, joita käytetään näiden sijasta kun ollaan kaukana kaikista kohteista, esim. RandomMoverBrain

Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 59.

◆ FollowComparer

Comparison<IGameObject> FollowComparer
getset

Metodi, joka vertailee kahta oliota keskenään. Kumpi olio tulee ensimmäiseksi, sitä seurataan.

Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 33.

◆ ObjectsToFollow

List<IGameObject> ObjectsToFollow
getset

Oliot, joita seurataan.

Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 27.

◆ StopWhenTargetClose

bool StopWhenTargetClose
getset

Pysähdytäänkö, kun ollaan lähellä kohdetta.

true jos pysähdytään; jos ei, niin false.

Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 77.

◆ TagsToFollow

List<string> TagsToFollow
getset

Tagit, joita seurataan.

Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 22.

Tapahtumien dokumentaatio

◆ TargetClose

Action TargetClose

Tapahtuma, joka suoritetaan, kun ollaan tarpeeksi lähellä seurattavaa.

Määrittely tiedoston FollowerBrain.cs rivillä 69.


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: