|
Vector | ScreenToWorld (Vector point) |
| Muuntaa annetun pisteen ruutukoordinaateista maailmankoordinaatteihin. Lisää...
|
|
Vector | WorldToScreen (Vector point) |
| Muuntaa annetun pisteen maailmankoordinaateista ruutukoordinaatteihin. Lisää...
|
|
Vector | ScreenToWorld (Vector point, Layer layer) |
| Muuntaa annetun pisteen ruutukoordinaateista maailmankoordinaatteihin ottaen huomioon oliokerroksen suhteellisen siirtymän. Lisää...
|
|
Vector | WorldToScreen (Vector point, Layer layer) |
| Muuntaa annetun pisteen maailmankoordinaateista ruutukoordinaatteihin ottaen huomioon oliokerroksen suhteellisen siirtymän. Lisää...
|
|
void | Move (Vector v) |
| Kohdistaa kameran. Lisää...
|
|
void | Zoom (double zoom) |
| Zoomaa. Lisää...
|
|
void | Reset () |
| Resetoi kameran (keskittää, laittaa zoomin oletusarvoon ja lopettaa seuraamisen). Lisää...
|
|
void | Follow (params GameObject[] gameobjects) |
| Seuraa yhtä tai useampaa peliobjektia. Lisää...
|
|
void | FollowX (params GameObject[] gameobjects) |
| Seuraa jotakin peliobjektia X- eli vaakasuunnassa. Lisää...
|
|
void | FollowY (params GameObject[] gameobjects) |
| Seuraa jotakin peliobjektia Y- eli pystysuunnassa. Lisää...
|
|
void | StopFollowing () |
| Lopettaa olio(iden) seuraamisen. Lisää...
|
|
void | ZoomTo (Vector bottomLeft, Vector topRight) |
| Zoomaa ja sijoittaa kameran niin, että parametreina annettua alue näkyy kokonaan ruudulla. Lisää...
|
|
void | ZoomTo (BoundingRectangle rectangle) |
|
void | ZoomTo (BoundingRectangle rectangle, double borderSize) |
|
void | ZoomToAllObjects () |
|
void | ZoomToAllObjects (double borderSize) |
| Zoomaa ja sijoittaa kameran siten, että kaikki pelioliot ovat yhtäaikaa näkyvissä. Lisää...
|
|
void | ZoomTo (double left, double bottom, double right, double top) |
| Zoomaa ja sijoittaa kameran niin, että parametreina annettua alue näkyy kokonaan ruudulla. Lisää...
|
|
void | ZoomToLevel () |
| Zoomaa ja keskittää kameran siten, että koko kenttä on näkyvissä kerralla. Lisää...
|
|
void | ZoomToLevel (double borderSize) |
| Zoomaa ja keskittää kameran siten, että koko kenttä on näkyvissä kerralla. Tällöin kamera ei seuraa mitään oliota. Lisää...
|
|
|
double | X [get, set] |
| Kameran paikan X-koordinaatti. Lisää...
|
|
double | Y [get, set] |
| Kameran paikan Y-koordinaatti. Lisää...
|
|
double | ZoomFactor [get, set] |
| Kameran zoomauskerroin. Oletuksena 1.0. Mitä suurempi zoomauskerroin, sitä lähempänä kamera on (esim 2.0 on 2 x lähempänä) ja toisinpäin. Lisää...
|
|
bool | StayInLevel [get, set] |
| Jos tosi, kamera ei mene koskaan kentän ulkopuolelle. Lisää...
|
|
GameObject | FollowedObject [get, set] |
| Olio, jota kamera seuraa. Jos null , mitään oliota ei seurata. Lisää...
|
|
bool | FollowsX [get, set] |
| Seurataanko oliota (FollowedObject) x- eli vaakasuunnassa. Lisää...
|
|
bool | FollowsY [get, set] |
| Seurataanko oliota (FollowedObject) y- eli pystysuunnassa. Lisää...
|
|
Vector | FollowOffset [get, set] |
| Jos kamera seuraa oliota, tällä voi säätää missä kohtaa ruutua pelaaja näkyy. Toisin sanoen ruutukoordinaateissa kerrotaan, kuinka kaukana ruudun keskustasta seurattava olio näkyy. Lisää...
|
|
double | FollowXMargin [get, set] |
| Jos kamera seuraa useita olioita, tällä voi säätää kuinka paljon vasempaan ja oikeaan reunaan jätetään tyhjää tilaa. Lisää...
|
|
double | FollowYMargin [get, set] |
| Jos kamera seuraa useita olioita, tällä voi säätää kuinka paljon ylä- ja alareunaan jätetään tyhjää tilaa. Lisää...
|
|
Kamera. Määrittää mikä osa pelitasosta on kerralla näkyvissä.
Määrittely tiedoston Camera.cs rivillä 42.
Jos kamera seuraa oliota, tällä voi säätää missä kohtaa ruutua pelaaja näkyy. Toisin sanoen ruutukoordinaateissa kerrotaan, kuinka kaukana ruudun keskustasta seurattava olio näkyy.
Pelaajan näyttäminen ruudun alareunassa, vaakasuunnassa keskellä:
Camera.Follow( pelaaja );
Camera.FollowOffset = new Vector( 0, Screen.Height * 0.4 );
Määrittely tiedoston Camera.cs rivillä 141.