Jypeli  5
The simple game programming library
LabyrinthWandererBrain luokkareferenssi

Aivot, jotka saavat omistajansa liikkumaan labyrinttimäisessä kentässä satunnaisesti edeten. Lisää...

Luokan LabyrinthWandererBrain luokkakaavio
AbstractMoverBrain Brain

Julkiset jäsenfunktiot

 LabyrinthWandererBrain (double tileSize)
 Luo uudet aivot, jotka saavat omistajansa vaeltelemaan labyrintissä. Lisää...
 
 LabyrinthWandererBrain (double tileSize, double speed)
 Luo uudet aivot, jotka saavat omistajansa vaeltelemaan labyrintissä. Lisää...
 
 LabyrinthWandererBrain (double tileSize, double speed, string wallTag)
 Luo uudet aivot, jotka saavat omistajansa vaeltelemaan labyrintissä. Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from AbstractMoverBrain
 AbstractMoverBrain ()
 
 AbstractMoverBrain (double speed)
 
void Turn (Angle angle)
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Brain
void DoUpdate (Time time)
 
virtual void OnCollision (IGameObject target)
 Kutsutaan, kun tapahtuu törmäys. Perivässä luokassa methodin kuuluu kutsua vastaavaa kantaluokan methodia. Lisää...
 

Suojatut jäsenfunktiot

override void OnAdd (IGameObject newOwner)
 Kutsutaan, kun aivot lisätään oliolle. Lisää...
 
override void OnAddToGame ()
 Kutsutaan, kun aivojen omistaja lisätään peliin tai omistajaksi asetetaan olio, joka on jo lisätty peliin. Lisää...
 
override void Update (Time time)
 Liikuttaa omistajaa Move-metodilla. Asetetaan uusi suunta jos ollaan saavutettu annettu määränpää, annettu määränpää on kauempana kuin yksi ruudun koko tai edellisestä suunnan asettamisesta on kulunut riittävän pitkä aika. Lisää...
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from AbstractMoverBrain
void Move (Vector direction)
 
void Move (Angle direction)
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Brain
virtual void OnRemove (IGameObject prevOwner)
 Kutsutaan, kun aivot poistetaan oliolta. Lisää...
 

Ominaisuudet

double DirectionChangeTimeout [get, set]
 Jos jäädään jumiin, kuinka pian arvotaan uusi suunta. Oletuksena 1 sekunti. Lisää...
 
string LabyrinthWallTag [get, set]
 Tagi, jolla varustetut oliot tulkitaan seiniksi. Muilla tageilla varustettuja olioita ei väistetä. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from AbstractMoverBrain
virtual double Speed [get, set]
 Nopeus, jolla liikutaan. Lisää...
 
bool TurnWhileMoving [get, set]
 Käännytäänkö siihen suuntaan mihin liikutaan. Lisää...
 
UnlimitedAngle TurnSpeed [get, set]
 Maksimikääntymisnopeus (radiaania sekunnissa) Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Brain
bool Active [get, set]
 Aivot käytössä tai pois käytöstä. Lisää...
 
IGameObject Owner [get, set]
 Aivojen haltija. Lisää...
 

Additional Inherited Members

- Staattiset julkiset attribuutit inherited from Brain
static readonly Brain None = new Brain()
 Tyhjät aivot, eivät sisällä mitään toiminnallisuutta. Lisää...
 
- Tapahtumat inherited from Brain
Action< BrainUpdated
 Tapahtuu kun aivoja päivitetään. Lisää...
 

Yksityiskohtainen selite

Aivot, jotka saavat omistajansa liikkumaan labyrinttimäisessä kentässä satunnaisesti edeten.

Määrittely tiedoston LabyrinthWandererBrain.cs rivillä 11.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ LabyrinthWandererBrain() [1/3]

LabyrinthWandererBrain ( double  tileSize)

Luo uudet aivot, jotka saavat omistajansa vaeltelemaan labyrintissä.

Parametrit
tileSizeKentän ruudun koko.

Määrittely tiedoston LabyrinthWandererBrain.cs rivillä 56.

◆ LabyrinthWandererBrain() [2/3]

LabyrinthWandererBrain ( double  tileSize,
double  speed 
)

Luo uudet aivot, jotka saavat omistajansa vaeltelemaan labyrintissä.

Parametrit
tileSizeKentän ruudun koko.
speedNopeus.

Määrittely tiedoston LabyrinthWandererBrain.cs rivillä 68.

◆ LabyrinthWandererBrain() [3/3]

LabyrinthWandererBrain ( double  tileSize,
double  speed,
string  wallTag 
)

Luo uudet aivot, jotka saavat omistajansa vaeltelemaan labyrintissä.

Parametrit
tileSizeKentän ruudun koko.
speedNopeus.
wallTagTagilla varustetut oliot tulkitaan seiniksi, muita ei väistetä.

Määrittely tiedoston LabyrinthWandererBrain.cs rivillä 80.

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ OnAdd()

override void OnAdd ( IGameObject  newOwner)
protectedvirtual

Kutsutaan, kun aivot lisätään oliolle.

Parametrit
newOwnerOlio, jolle aivot lisättiin.

Uudelleentoteuttaa luokan Brain.

Määrittely tiedoston LabyrinthWandererBrain.cs rivillä 88.

◆ OnAddToGame()

override void OnAddToGame ( )
protectedvirtual

Kutsutaan, kun aivojen omistaja lisätään peliin tai omistajaksi asetetaan olio, joka on jo lisätty peliin.

Uudelleentoteuttaa luokan Brain.

Määrittely tiedoston LabyrinthWandererBrain.cs rivillä 96.

◆ Update()

override void Update ( Time  time)
protectedvirtual

Liikuttaa omistajaa Move-metodilla. Asetetaan uusi suunta jos ollaan saavutettu annettu määränpää, annettu määränpää on kauempana kuin yksi ruudun koko tai edellisestä suunnan asettamisesta on kulunut riittävän pitkä aika.

Parametrit
time

Uudelleentoteuttaa luokan Brain.

Määrittely tiedoston LabyrinthWandererBrain.cs rivillä 160.

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ DirectionChangeTimeout

double DirectionChangeTimeout
getset

Jos jäädään jumiin, kuinka pian arvotaan uusi suunta. Oletuksena 1 sekunti.

Määrittely tiedoston LabyrinthWandererBrain.cs rivillä 25.

◆ LabyrinthWallTag

string LabyrinthWallTag
getset

Tagi, jolla varustetut oliot tulkitaan seiniksi. Muilla tageilla varustettuja olioita ei väistetä.

Määrittely tiedoston LabyrinthWandererBrain.cs rivillä 40.


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: