Jypeli  5
The simple game programming library
TileMap luokkareferenssi

Ruutukartta, jonka avulla olioita voidaan helposti asettaa tasavälein ruudukkoon. Ruutukartta koostuu kirjoitusmerkeistä (char), joihin voi liittää aliohjelman, joka luo merkkiä vastaavan olion. Lisää...

Luokan TileMap luokkakaavio
AbstractTileMap< char >

Julkiset jäsenfunktiot

 TileMap (char[,] tiles)
 Luo uuden ruutukartan. Lisää...
 
void Insert ()
 Asettaa oliot kenttään aiemmin annettujen merkkien perusteella. Lisää...
 
void Insert (double tileWidth, double tileHeight)
 Asettaa oliot kenttään aiemmin annettujen merkkien perusteella. Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from AbstractTileMap< char >
delegate void TileMethod (Vector position, double width, double height)
 
delegate void TileMethod< T1 > (Vector position, double width, double height, T1 p1)
 
delegate void TileMethod< T1, T2 > (Vector position, double width, double height, T1 p1, T2 p2)
 
delegate void TileMethod< T1, T2, T3 > (Vector position, double width, double height, T1 p1, T2 p2, T3 p3)
 
delegate void TileMethod< T1, T2, T3, T4 > (Vector position, double width, double height, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4)
 
delegate void TileMethod< T1, T2, T3, T4, T5 > (Vector position, double width, double height, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4, T5 p5)
 
delegate void TileMethod< T1, T2, T3, T4, T5, T6 > (Vector position, double width, double height, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4, T5 p5, T6 p6)
 
delegate void TileMethodWithPos (Vector position, double width, double height, IntPoint positionInLevelArray)
 
delegate void TileMethodWithPos< T1 > (Vector position, double width, double height, IntPoint positionInLevelArray, T1 p1)
 
delegate void TileMethodWithPos< T1, T2 > (Vector position, double width, double height, IntPoint positionInLevelArray, T1 p1, T2 p2)
 
delegate void TileMethodWithPos< T1, T2, T3 > (Vector position, double width, double height, IntPoint positionInLevelArray, T1 p1, T2 p2, T3 p3)
 
delegate void TileMethodWithPos< T1, T2, T3, T4 > (Vector position, double width, double height, IntPoint positionInLevelArray, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4)
 
delegate void TileMethodWithPos< T1, T2, T3, T4, T5 > (Vector position, double width, double height, IntPoint positionInLevelArray, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4, T5 p5)
 
delegate void TileMethodWithPos< T1, T2, T3, T4, T5, T6 > (Vector position, double width, double height, IntPoint positionInLevelArray, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4, T5 p5, T6 p6)
 
 AbstractTileMap (TileType[,] tiles)
 
void SetTileMethod (TileType tileSymbol, TileMethodWithPos f)
 Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää...
 
void SetTileMethod (TileType tileSymbol, TileMethod f)
 Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää...
 
void SetTileMethod< T1 > (TileType tileSymbol, TileMethodWithPos< T1 > f, T1 p1)
 Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää...
 
void SetTileMethod< T1 > (TileType tileSymbol, TileMethod< T1 > f, T1 p1)
 Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää...
 
void SetTileMethod< T1, T2 > (TileType tileSymbol, TileMethodWithPos< T1, T2 > f, T1 p1, T2 p2)
 Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää...
 
void SetTileMethod< T1, T2 > (TileType tileSymbol, TileMethod< T1, T2 > f, T1 p1, T2 p2)
 Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää...
 
void SetTileMethod< T1, T2, T3 > (TileType tileSymbol, TileMethodWithPos< T1, T2, T3 > f, T1 p1, T2 p2, T3 p3)
 Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää...
 
void SetTileMethod< T1, T2, T3 > (TileType tileSymbol, TileMethod< T1, T2, T3 > f, T1 p1, T2 p2, T3 p3)
 Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää...
 
void SetTileMethod< T1, T2, T3, T4 > (TileType tileSymbol, TileMethodWithPos< T1, T2, T3, T4 > f, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4)
 Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää...
 
void SetTileMethod< T1, T2, T3, T4 > (TileType tileSymbol, TileMethod< T1, T2, T3, T4 > f, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4)
 Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää...
 
void SetTileMethod< T1, T2, T3, T4, T5 > (TileType tileSymbol, TileMethodWithPos< T1, T2, T3, T4, T5 > f, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4, T5 p5)
 Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää...
 
void SetTileMethod< T1, T2, T3, T4, T5 > (TileType tileSymbol, TileMethod< T1, T2, T3, T4, T5 > f, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4, T5 p5)
 Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää...
 
void SetTileMethod< T1, T2, T3, T4, T5, T6 > (TileType tileSymbol, TileMethodWithPos< T1, T2, T3, T4, T5, T6 > f, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4, T5 p5, T6 p6)
 Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää...
 
void SetTileMethod< T1, T2, T3, T4, T5, T6 > (TileType tileSymbol, TileMethod< T1, T2, T3, T4, T5, T6 > f, T1 p1, T2 p2, T3 p3, T4 p4, T5 p5, T6 p6)
 Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää...
 
void Execute ()
 Käy kentän kaikki merkit läpi ja kutsuu SetTileMethod-metodilla annettuja aliohjelmia kunkin merkin kohdalla. Lisää...
 
void Execute (double tileWidth, double tileHeight)
 Käy kentän kaikki merkit läpi ja kutsuu SetTileMethod-metodilla annettuja aliohjelmia kunkin merkin kohdalla. Lisää...
 
void Optimize (params TileType[] symbols)
 Optimoi annetut ruudut niin, että useammat vierekkäiset oliot yhdistetään isommiksi olioiksi. Älä käytä esim. kerättäville esineille. Lisää...
 
void Optimize (TileType sym)
 Optimoi annetut ruudut niin, että useammat vierekkäiset oliot yhdistetään isommiksi olioiksi. Älä käytä esim. kerättäville esineille. Lisää...
 
int GetLength (int dimension)
 Palauttaa annetun dimension pituuden (merkkeinä, ei pikseleinä). Lisää...
 
TileType GetTile (int row, int col)
 Palauttaa ruudussa olevan symbolin. Lisää...
 
void SetTile (int row, int col, TileType c)
 Asettaa ruudussa olevan symbolin. Lisää...
 

Staattiset julkiset jäsenfunktiot

static TileMap FromFile (string path)
 Lukee ruutukentän tiedostosta. Lisää...
 
static TileMap FromStringArray (string[] lines)
 Lukee ruutukentän merkkijonotaulukosta. Lisää...
 
static TileMap FromLevelAsset (string assetName)
 Lukee ruutukentän Content-projektin tekstitiedostosta. Lisää...
 
- Staattiset julkiset jäsenfunktiot inherited from AbstractTileMap< char >
static TileMethodWithPos ChangeSize (TileMethodWithPos m, double newWidth, double newHeight)
 Muuttaa luontialiohjelman tekemän olion kokoa. Lisää...
 
static TileMethodWithPos ChangeSizeMultiplier (TileMethodWithPos m, double widthMultiplier, double heightMultiplier)
 Muuttaa luontialiohjelman tekemän olion kokoa tietyllä kertoimilla. Lisää...
 

Ominaisuudet

override char Null [get]
 
Func< GameObjectthis[char c] [get, set]
 Asettaa merkin vastaamaan aliohjelmaa, joka luo olion. Huom! Käytä tämän syntaksin kanssa metodia Insert. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from AbstractTileMap< char >
abstract TileType Null [get]
 
int RowCount [get]
 Rivien määrä kentässä (pystysuoraan). Lisää...
 
int ColumnCount [get]
 Sarakkeiden määrä kentässä (vaakasuoraan). Lisää...
 

Additional Inherited Members

- Suojatut jäsenfunktiot inherited from AbstractTileMap< char >
TileMethodWithPos GetMethodForSymbol (TileType symbol)
 
virtual bool SymbolEquals (TileType a, TileType b)
 
- Suojellut attribuutit inherited from AbstractTileMap< char >
Dictionary< TileType, TileMethodWithPoslegend
 
TileType [,] tiles
 

Yksityiskohtainen selite

Ruutukartta, jonka avulla olioita voidaan helposti asettaa tasavälein ruudukkoon. Ruutukartta koostuu kirjoitusmerkeistä (char), joihin voi liittää aliohjelman, joka luo merkkiä vastaavan olion.

Määrittely tiedoston TileMap.cs rivillä 13.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ TileMap()

TileMap ( char  tiles[,])

Luo uuden ruutukartan.

Parametrit
tilesKaksiulotteinen taulukko merkeistä.

Määrittely tiedoston TileMap.cs rivillä 36.

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ FromFile()

static TileMap FromFile ( string  path)
static

Lukee ruutukentän tiedostosta.

Parametrit
pathTiedoston polku.

Määrittely tiedoston TileMap.cs rivillä 45.

◆ FromLevelAsset()

static TileMap FromLevelAsset ( string  assetName)
static

Lukee ruutukentän Content-projektin tekstitiedostosta.

Parametrit
assetNameTiedoston nimi

Määrittely tiedoston TileMap.cs rivillä 65.

◆ FromStringArray()

static TileMap FromStringArray ( string []  lines)
static

Lukee ruutukentän merkkijonotaulukosta.

Parametrit
linesMerkkijonotaulukko

Määrittely tiedoston TileMap.cs rivillä 55.

◆ Insert() [1/2]

void Insert ( )

Asettaa oliot kenttään aiemmin annettujen merkkien perusteella.

Määrittely tiedoston TileMap.cs rivillä 75.

◆ Insert() [2/2]

void Insert ( double  tileWidth,
double  tileHeight 
)

Asettaa oliot kenttään aiemmin annettujen merkkien perusteella.

Huom! Tiilien asettaminen muuttaa kentän kokoa. Jos lisäät kenttään reunat tai zoomaat kameraa, tee se vasta tämän aliohjelman kutsun jälkeen.

Parametrit
tileWidthRuudun leveys.
tileHeightRuudun korkeus.

Määrittely tiedoston TileMap.cs rivillä 91.

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ Null

override char Null
getprotected

Määrittely tiedoston TileMap.cs rivillä 18.

◆ this[char c]

Func<GameObject> this[char c]
getset

Asettaa merkin vastaamaan aliohjelmaa, joka luo olion. Huom! Käytä tämän syntaksin kanssa metodia Insert.

Määrittely tiedoston TileMap.cs rivillä 27.


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: