Jypeli  5
The simple game programming library
PhysicsStructure luokkareferenssi

Rakenne, joka pitää fysiikkaoliot kiinteän matkan päässä toisistaan. Lisää...

Luokan PhysicsStructure luokkakaavio
GameObjectBase IPhysicsObjectInternal GameObjectContainer Tagged Destroyable IGameObjectInternal IPhysicsObject IGameObject IGameObject DelayedDestroyable Tagged Destroyable Updatable Tagged Destroyable Updatable Destroyable

Julkiset jäsenfunktiot

 PhysicsStructure ()
 Luo uuden tyhjän rakenteen. Lisää...
 
 PhysicsStructure (params PhysicsObject[] objs)
 Luo uuden rakenteen ja varustaa sen fysiikkaolioilla. Lisää...
 
void OnAddedToGame ()
 Kutsutaan kun olio lisätään peliin. Lisää...
 
void Update (Time time)
 Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated-ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. IsUpdated Lisää...
 
void Add (IGameObject obj)
 Lisää olion rakenteeseen. Lisää...
 
void Remove (IGameObject obj)
 Poistaa peliolion tuhoamatta sitä. Lisää...
 
bool IsInside (Vector point)
 
void Hit (Vector impulse)
 
void Push (Vector force)
 
void Push (Vector force, TimeSpan time)
 
void ApplyTorque (double torque)
 
void Move (Vector movement)
 
override void MoveTo (Vector location, double speed, Action doWhenArrived)
 Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy. Lisää...
 
void StopMoveTo ()
 
void Stop ()
 
void StopHorizontal ()
 
void StopVertical ()
 
override void Destroy ()
 Tuhoaa olion. Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from GameObjectBase
void OnAddedToGame ()
 Kutsutaan kun olio lisätään peliin. Lisää...
 
void OnRemoved ()
 Kutsutaan kun olio poistetaan pelistä. Lisää...
 
void MoveTo (Vector location, double speed)
 Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from IGameObjectInternal
void OnRemoved ()
 

Suojatut jäsenfunktiot

void OnDestroying ()
 
virtual void ReallyDestroy ()
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from GameObjectBase
void OnDestroyed ()
 
 GameObjectBase ()
 

Ominaisuudet

bool IsAddedToGame [get, set]
 Onko rakenne lisätty peliin. Lisää...
 
IList< PhysicsObjectObjects [get]
 Rakenteeseen kuuluvat oliot. Lisää...
 
double Softness [get, set]
 Olioiden välisten liitosten pehmeys. Lisää...
 
BoundingRectangle BoundingRectangle [get]
 
object Tag [get, set]
 
bool IsVisible [get, set]
 
bool IgnoresLighting [get, set]
 Jättääkö olio kentän valaistuksen huomiotta. Lisää...
 
List< ListenerAssociatedListeners [get]
 
override Vector Position [get, set]
 Rakenteen paikka pelimaailmassa. Lisää...
 
override Vector Size [get, set]
 
override Animation Animation [get, set]
 
Vector TextureWrapSize [get, set]
 
bool TextureFillsShape [get, set]
 
Color Color [get, set]
 
Shape Shape [get, set]
 
override Angle Angle [get, set]
 
PhysicsStructure ParentStructure [get]
 Rakenneolio, johon tämä olio kuuluu. Lisää...
 
double Mass [get, set]
 
Body Body [get]
 
bool IgnoresGravity [get, set]
 
bool IgnoresCollisionResponse [get, set]
 
bool IgnoresExplosions [get, set]
 
bool IgnoresPhysicsLogics [get, set]
 
Ignorer CollisionIgnorer [get, set]
 
int CollisionIgnoreGroup [get, set]
 
double StaticFriction [get, set]
 
double KineticFriction [get, set]
 
double Restitution [get, set]
 
double LinearDamping [get, set]
 
double AngularDamping [get, set]
 
Vector Velocity [get, set]
 
double AngularVelocity [get, set]
 
Vector Acceleration [get, set]
 
double AngularAcceleration [get, set]
 
double MomentOfInertia [get, set]
 
bool CanRotate [get, set]
 Jos false, olio ei voi pyöriä. Lisää...
 
bool IsDestroying [get]
 Onko olio tuhoutumassa. Lisää...
 
IGameObject Parent [get, set]
 
- Ominaisuudet inherited from GameObjectBase
Game Game [get]
 Peli. Lisää...
 
Layer Layer [get, set]
 Kerros, jolle peliolio on lisätty. Lisää...
 
bool RotateImage [get, set]
 Pyöritetäänkö kuvaa olion kulman mukana. Lisää...
 
IGameObject Parent [get, set]
 Olio, jonka lapsiolio tämä olio on. Jos null, olio ei ole minkään olion lapsiolio. Lisää...
 
bool IsUpdated [get, set]
 Tarvitseeko olio päivittämistä. Kun perit oman luokkasi tästä luokasta, aseta tämä arvoon true, kun luokan olio tarvitsee päivittämistä. Lisää...
 
object Tag [get, set]
 Vapaasti asetettava muuttuja. Lisää...
 
virtual Brain Brain [get, set]
 Olion aivot. Ks. Brain Lisää...
 
bool IsDestroyed [get]
 Onko olio tuhottu. Lisää...
 
abstract Vector Size [get, set]
 Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää...
 
virtual Vector Position [get, set]
 Olion paikka. Jos olio on jonkun toisen peliolion lapsi, paikka on suhteessa tämän vanhempaan (Parent). Muuten paikka on paikka pelimaailmassa. Lisää...
 
abstract Angle Angle [get, set]
 Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle. Lisää...
 
TimeSpan CreationTime [get, protected set]
 Olion luomisaika. Lisää...
 
TimeSpan Lifetime [get]
 Olion elinaika. Lasketaan siitä lähtien, kun olio luodaan. Lisää...
 
TimeSpan MaximumLifetime [get, set]
 Olion suurin mahdollinen elinaika. Kun Lifetime on suurempi kuin tämä, olio kuolee. Lisää...
 
TimeSpan LifetimeLeft [get, set]
 Olion jäljellä oleva elinaika. Lisää...
 
double Width [get, set]
 Olion leveys (X-suunnassa, leveimmässä kohdassa). Lisää...
 
double Height [get, set]
 Olion korkeus (Y-suunnassa, korkeimmassa kohdassa). Lisää...
 
Vector AbsolutePosition [get, set]
 Olion absoluuttinen paikka pelimaailmassa. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Position. Lisää...
 
Angle AbsoluteAngle [get, set]
 Olion absoluuttinen kulma pelimaailmassa. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Angle. Lisää...
 
double Left [get, set]
 Olion vasemman reunan x-koordinaatti. Lisää...
 
double Right [get, set]
 Olion oikean reunan x-koordinaatti. Lisää...
 
double Top [get, set]
 Olion yläreunan y-koordinaatti. Lisää...
 
double Bottom [get, set]
 Olion alareunan y-koordinaatti. Lisää...
 
double AbsLeft [get]
 Olion vasemman reunan absoluuttinen x-koordinaatti. Lisää...
 
double AbsRight [get]
 Olion oikean reunan absoluuttinen x-koordinaatti. Lisää...
 
double AbsTop [get]
 Olion yläreunan absoluuttinen y-koordinaatti. Lisää...
 
double AbsBottom [get]
 Olion alareunan absoluuttinen y-koordinaatti. Lisää...
 
double X [get, set]
 Olion paikan X-koordinaatti. Lisää...
 
double Y [get, set]
 Olion paikan Y-koordinaatti. Lisää...
 
Vector UnitX [get]
 Suhteellinen x-suuntavektori lapsiolioille. Varoitus: suhteessa vanhempi-olioon! Jos haluat käyttää suoraan kentässä, käytä AbsoluteUnitX. Lisää...
 
Vector UnitY [get]
 Suhteellinen y-suuntavektori lapsiolioille. Varoitus: suhteessa vanhempi-olioon! Jos haluat käyttää suoraan kentässä, käytä AbsoluteUnitY. Lisää...
 
Vector AbsoluteUnitX [get]
 Suhteellinen x-suuntavektori lapsiolioille. Suhteessa suoraan kentän koordinaatteihin. Lisää...
 
Vector AbsoluteUnitY [get]
 Suhteellinen y-suuntavektori lapsiolioille. Suhteessa suoraan kentän koordinaatteihin. Lisää...
 
abstract Animation Animation [get, set]
 Animaatio. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri. Lisää...
 
Image Image [get, set]
 Olion kuva. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Tagged
object Tag [get, set]
 
- Ominaisuudet inherited from Destroyable
bool IsDestroyed [get]
 
- Ominaisuudet inherited from IGameObjectInternal
Layer Layer [set]
 
List< ListenerAssociatedListeners [get]
 
bool IsAddedToGame [set]
 
- Ominaisuudet inherited from IGameObject
Layer Layer [get]
 
IGameObject Parent [get, set]
 
Brain Brain [get, set]
 
bool IsVisible [get, set]
 
bool IsAddedToGame [get]
 
bool IgnoresLighting [get, set]
 
TimeSpan CreationTime [get]
 
TimeSpan Lifetime [get]
 
TimeSpan MaximumLifetime [get, set]
 
Vector Size [get, set]
 
double Width [get, set]
 
double Height [get, set]
 
Vector Position [get, set]
 
Angle Angle [get, set]
 
double X [get, set]
 
double Y [get, set]
 
double Left [get, set]
 
double Top [get, set]
 
double Right [get, set]
 
double Bottom [get, set]
 
Vector UnitX [get]
 
Vector UnitY [get]
 
Vector AbsoluteUnitX [get]
 
Vector AbsoluteUnitY [get]
 
Vector AbsolutePosition [get, set]
 
Angle AbsoluteAngle [get, set]
 
Animation Animation [get, set]
 
Image Image [get, set]
 
Color Color [get, set]
 
Shape Shape [get, set]
 
Vector TextureWrapSize [get, set]
 
bool TextureFillsShape [get, set]
 
bool RotateImage [get, set]
 
- Ominaisuudet inherited from Updatable
bool IsUpdated [get]
 
- Ominaisuudet inherited from IPhysicsObject
PhysicsStructure ParentStructure [get]
 
Body Body [get]
 
Ignorer CollisionIgnorer [get, set]
 
int CollisionIgnoreGroup [get, set]
 
double Mass [get, set]
 
double MomentOfInertia [get, set]
 
bool CanRotate [get, set]
 
double Restitution [get, set]
 
double StaticFriction [get, set]
 
double KineticFriction [get, set]
 
Vector Velocity [get, set]
 
Vector Acceleration [get, set]
 
double AngularVelocity [get, set]
 
double AngularAcceleration [get, set]
 
double LinearDamping [get, set]
 
double AngularDamping [get, set]
 
bool IgnoresExplosions [get, set]
 
bool IgnoresCollisionResponse [get, set]
 
bool IgnoresGravity [get, set]
 
bool IgnoresPhysicsLogics [get, set]
 
- Ominaisuudet inherited from DelayedDestroyable
bool IsDestroying [get]
 

Tapahtumat

Action AddedToGame
 
CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObjectCollided
 Tapahtuu kun olio törmää toiseen. Lisää...
 
Action Destroying
 Tapahtuu, kun olion tuhoaminen alkaa. Lisää...
 
- Tapahtumat inherited from GameObjectBase
Action AddedToGame
 Tapahtuu, kun olio lisätään peliin. Lisää...
 
Action Removed
 Tapahtuu, kun olio poistetaan pelistä (tuhotaan tai ei). Lisää...
 
Action Destroyed
 Tapahtuu, kun olio tuhotaan. Lisää...
 
- Tapahtumat inherited from Destroyable
Action Destroyed
 
- Tapahtumat inherited from IGameObject
Action AddedToGame
 
Action Removed
 
- Tapahtumat inherited from IPhysicsObject
CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObjectCollided
 Tapahtuu, kun törmätään toiseen fysiikkaolioon. Lisää...
 
- Tapahtumat inherited from DelayedDestroyable
Action Destroying
 

Additional Inherited Members

- Julkiset attribuutit inherited from GameObjectBase
IntPoint PosInLevel
 
List< Object > Data
 

Yksityiskohtainen selite

Rakenne, joka pitää fysiikkaoliot kiinteän matkan päässä toisistaan.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 15.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ PhysicsStructure() [1/2]

Luo uuden tyhjän rakenteen.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 482.

◆ PhysicsStructure() [2/2]

PhysicsStructure ( params PhysicsObject []  objs)

Luo uuden rakenteen ja varustaa sen fysiikkaolioilla.

Parametrit
objsFysiikkaoliot

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 506.

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ Add()

void Add ( IGameObject  obj)

Lisää olion rakenteeseen.

Parametrit
objLisättävä olio

Toteuttaa luokan GameObjectContainer.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 547.

◆ ApplyTorque()

void ApplyTorque ( double  torque)

Toteuttaa luokan IPhysicsObject.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 674.

◆ Destroy()

override void Destroy ( )
virtual

Tuhoaa olion.

Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 755.

◆ Hit()

void Hit ( Vector  impulse)

Toteuttaa luokan IPhysicsObject.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 644.

◆ IsInside()

bool IsInside ( Vector  point)

Toteuttaa luokan IGameObject.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 631.

◆ Move()

void Move ( Vector  movement)

Toteuttaa luokan IGameObject.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 690.

◆ MoveTo()

override void MoveTo ( Vector  location,
double  speed,
Action  doWhenArrived 
)
virtual

Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy.

Parametrit
locationPaikka johon siirrytään
speedNopeus (paikkayksikköä sekunnissa) jolla liikutaan. Nopeus on maksiminopeus. Jos välissä on hitaampaa maastoa tai esteitä, liikkumisnopeus voi olla alle sen.
doWhenArrivedAliohjelma, joka ajetaan kun paikkaan on päästy. Voi olla null, jos ei haluta mitään aliohjelmaa.

Toteuttaa luokan GameObjectBase.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 698.

◆ OnAddedToGame()

void OnAddedToGame ( )

Kutsutaan kun olio lisätään peliin.

Toteuttaa luokan IGameObjectInternal.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 518.

◆ OnDestroying()

void OnDestroying ( )
protected

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 749.

◆ Push() [1/2]

void Push ( Vector  force)

Toteuttaa luokan IPhysicsObject.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 654.

◆ Push() [2/2]

void Push ( Vector  force,
TimeSpan  time 
)

Toteuttaa luokan IPhysicsObject.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 664.

◆ ReallyDestroy()

virtual void ReallyDestroy ( )
protectedvirtual

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 762.

◆ Remove()

void Remove ( IGameObject  obj)

Poistaa peliolion tuhoamatta sitä.

Parametrit
objOlio

Toteuttaa luokan GameObjectContainer.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 595.

◆ Stop()

void Stop ( )

Toteuttaa luokan IPhysicsObject.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 715.

◆ StopHorizontal()

void StopHorizontal ( )

Toteuttaa luokan IPhysicsObject.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 721.

◆ StopMoveTo()

void StopMoveTo ( )

Toteuttaa luokan IGameObject.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 709.

◆ StopVertical()

void StopVertical ( )

Toteuttaa luokan IPhysicsObject.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 727.

◆ Update()

void Update ( Time  time)
virtual

Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated-ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. IsUpdated

Parametrit
timePeliaika.

Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 534.

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ Acceleration

Vector Acceleration
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 418.

◆ Angle

override Angle Angle
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 197.

◆ AngularAcceleration

double AngularAcceleration
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 432.

◆ AngularDamping

double AngularDamping
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 378.

◆ AngularVelocity

double AngularVelocity
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 404.

◆ Animation

override Animation Animation
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 157.

◆ AssociatedListeners

List<Listener> AssociatedListeners
get

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 120.

◆ Body

Body Body
get

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 250.

◆ BoundingRectangle

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 56.

◆ CanRotate

bool CanRotate
getset

Jos false, olio ei voi pyöriä.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 461.

◆ CollisionIgnoreGroup

int CollisionIgnoreGroup
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 318.

◆ CollisionIgnorer

Ignorer CollisionIgnorer
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 306.

◆ Color

Color Color
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 178.

◆ IgnoresCollisionResponse

bool IgnoresCollisionResponse
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 270.

◆ IgnoresExplosions

bool IgnoresExplosions
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 282.

◆ IgnoresGravity

bool IgnoresGravity
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 258.

◆ IgnoresLighting

bool IgnoresLighting
getset

Jättääkö olio kentän valaistuksen huomiotta.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 111.

◆ IgnoresPhysicsLogics

bool IgnoresPhysicsLogics
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 294.

◆ IsAddedToGame

bool IsAddedToGame
getset

Onko rakenne lisätty peliin.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 23.

◆ IsDestroying

bool IsDestroying
get

Onko olio tuhoutumassa.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 742.

◆ IsVisible

bool IsVisible
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 94.

◆ KineticFriction

double KineticFriction
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 342.

◆ LinearDamping

double LinearDamping
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 366.

◆ Mass

double Mass
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 234.

◆ MomentOfInertia

double MomentOfInertia
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 446.

◆ Objects

IList<PhysicsObject> Objects
get

Rakenteeseen kuuluvat oliot.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 29.

◆ Parent

IGameObject Parent
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 777.

◆ ParentStructure

PhysicsStructure ParentStructure
get

Rakenneolio, johon tämä olio kuuluu.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 228.

◆ Position

override Vector Position
getset

Rakenteen paikka pelimaailmassa.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 126.

◆ Restitution

double Restitution
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 354.

◆ Shape

Shape Shape
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 191.

◆ Size

override Vector Size
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 145.

◆ Softness

double Softness
getset

Olioiden välisten liitosten pehmeys.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 42.

◆ StaticFriction

double StaticFriction
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 330.

◆ Tag

object Tag
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 81.

◆ TextureFillsShape

bool TextureFillsShape
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 172.

◆ TextureWrapSize

Vector TextureWrapSize
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 166.

◆ Velocity

Vector Velocity
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 390.

Tapahtumien dokumentaatio

◆ AddedToGame

Action AddedToGame

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 87.

◆ Collided

CollisionHandler<IPhysicsObject, IPhysicsObject> Collided

Tapahtuu kun olio törmää toiseen.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 222.

◆ Destroying

Action Destroying

Tapahtuu, kun olion tuhoaminen alkaa.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 747.


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: