Jypeli
5
The simple game programming library
|
Rakenne, joka pitää fysiikkaoliot kiinteän matkan päässä toisistaan. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
PhysicsStructure () | |
Luo uuden tyhjän rakenteen. Lisää... | |
PhysicsStructure (params PhysicsObject[] objs) | |
Luo uuden rakenteen ja varustaa sen fysiikkaolioilla. Lisää... | |
void | OnAddedToGame () |
Kutsutaan kun olio lisätään peliin. Lisää... | |
void | Update (Time time) |
Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated -ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. IsUpdated Lisää... | |
void | Add (IGameObject obj) |
Lisää olion rakenteeseen. Lisää... | |
void | Remove (IGameObject obj) |
Poistaa peliolion tuhoamatta sitä. Lisää... | |
bool | IsInside (Vector point) |
void | Hit (Vector impulse) |
void | Push (Vector force) |
void | Push (Vector force, TimeSpan time) |
void | ApplyTorque (double torque) |
void | Move (Vector movement) |
override void | MoveTo (Vector location, double speed, Action doWhenArrived) |
Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy. Lisää... | |
void | StopMoveTo () |
void | Stop () |
void | StopHorizontal () |
void | StopVertical () |
override void | Destroy () |
Tuhoaa olion. Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from GameObjectBase | |
void | OnAddedToGame () |
Kutsutaan kun olio lisätään peliin. Lisää... | |
void | OnRemoved () |
Kutsutaan kun olio poistetaan pelistä. Lisää... | |
void | MoveTo (Vector location, double speed) |
Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from IGameObjectInternal | |
void | OnRemoved () |
Suojatut jäsenfunktiot | |
void | OnDestroying () |
virtual void | ReallyDestroy () |
Suojatut jäsenfunktiot inherited from GameObjectBase | |
void | OnDestroyed () |
GameObjectBase () | |
Ominaisuudet | |
bool | IsAddedToGame [get, set] |
Onko rakenne lisätty peliin. Lisää... | |
IList< PhysicsObject > | Objects [get] |
Rakenteeseen kuuluvat oliot. Lisää... | |
double | Softness [get, set] |
Olioiden välisten liitosten pehmeys. Lisää... | |
BoundingRectangle | BoundingRectangle [get] |
object | Tag [get, set] |
bool | IsVisible [get, set] |
bool | IgnoresLighting [get, set] |
Jättääkö olio kentän valaistuksen huomiotta. Lisää... | |
List< Listener > | AssociatedListeners [get] |
override Vector | Position [get, set] |
Rakenteen paikka pelimaailmassa. Lisää... | |
override Vector | Size [get, set] |
override Animation | Animation [get, set] |
Vector | TextureWrapSize [get, set] |
bool | TextureFillsShape [get, set] |
Color | Color [get, set] |
Shape | Shape [get, set] |
override Angle | Angle [get, set] |
PhysicsStructure | ParentStructure [get] |
Rakenneolio, johon tämä olio kuuluu. Lisää... | |
double | Mass [get, set] |
Body | Body [get] |
bool | IgnoresGravity [get, set] |
bool | IgnoresCollisionResponse [get, set] |
bool | IgnoresExplosions [get, set] |
bool | IgnoresPhysicsLogics [get, set] |
Ignorer | CollisionIgnorer [get, set] |
int | CollisionIgnoreGroup [get, set] |
double | StaticFriction [get, set] |
double | KineticFriction [get, set] |
double | Restitution [get, set] |
double | LinearDamping [get, set] |
double | AngularDamping [get, set] |
Vector | Velocity [get, set] |
double | AngularVelocity [get, set] |
Vector | Acceleration [get, set] |
double | AngularAcceleration [get, set] |
double | MomentOfInertia [get, set] |
bool | CanRotate [get, set] |
Jos false , olio ei voi pyöriä. Lisää... | |
bool | IsDestroying [get] |
Onko olio tuhoutumassa. Lisää... | |
IGameObject | Parent [get, set] |
Ominaisuudet inherited from GameObjectBase | |
Game | Game [get] |
Peli. Lisää... | |
Layer | Layer [get, set] |
Kerros, jolle peliolio on lisätty. Lisää... | |
bool | RotateImage [get, set] |
Pyöritetäänkö kuvaa olion kulman mukana. Lisää... | |
IGameObject | Parent [get, set] |
Olio, jonka lapsiolio tämä olio on. Jos null , olio ei ole minkään olion lapsiolio. Lisää... | |
bool | IsUpdated [get, set] |
Tarvitseeko olio päivittämistä. Kun perit oman luokkasi tästä luokasta, aseta tämä arvoon true , kun luokan olio tarvitsee päivittämistä. Lisää... | |
object | Tag [get, set] |
Vapaasti asetettava muuttuja. Lisää... | |
virtual Brain | Brain [get, set] |
Olion aivot. Ks. Brain Lisää... | |
bool | IsDestroyed [get] |
Onko olio tuhottu. Lisää... | |
abstract Vector | Size [get, set] |
Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää... | |
virtual Vector | Position [get, set] |
Olion paikka. Jos olio on jonkun toisen peliolion lapsi, paikka on suhteessa tämän vanhempaan (Parent ). Muuten paikka on paikka pelimaailmassa. Lisää... | |
abstract Angle | Angle [get, set] |
Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle. Lisää... | |
TimeSpan | CreationTime [get, protected set] |
Olion luomisaika. Lisää... | |
TimeSpan | Lifetime [get] |
Olion elinaika. Lasketaan siitä lähtien, kun olio luodaan. Lisää... | |
TimeSpan | MaximumLifetime [get, set] |
Olion suurin mahdollinen elinaika. Kun Lifetime on suurempi kuin tämä, olio kuolee. Lisää... | |
TimeSpan | LifetimeLeft [get, set] |
Olion jäljellä oleva elinaika. Lisää... | |
double | Width [get, set] |
Olion leveys (X-suunnassa, leveimmässä kohdassa). Lisää... | |
double | Height [get, set] |
Olion korkeus (Y-suunnassa, korkeimmassa kohdassa). Lisää... | |
Vector | AbsolutePosition [get, set] |
Olion absoluuttinen paikka pelimaailmassa. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Position . Lisää... | |
Angle | AbsoluteAngle [get, set] |
Olion absoluuttinen kulma pelimaailmassa. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Angle . Lisää... | |
double | Left [get, set] |
Olion vasemman reunan x-koordinaatti. Lisää... | |
double | Right [get, set] |
Olion oikean reunan x-koordinaatti. Lisää... | |
double | Top [get, set] |
Olion yläreunan y-koordinaatti. Lisää... | |
double | Bottom [get, set] |
Olion alareunan y-koordinaatti. Lisää... | |
double | AbsLeft [get] |
Olion vasemman reunan absoluuttinen x-koordinaatti. Lisää... | |
double | AbsRight [get] |
Olion oikean reunan absoluuttinen x-koordinaatti. Lisää... | |
double | AbsTop [get] |
Olion yläreunan absoluuttinen y-koordinaatti. Lisää... | |
double | AbsBottom [get] |
Olion alareunan absoluuttinen y-koordinaatti. Lisää... | |
double | X [get, set] |
Olion paikan X-koordinaatti. Lisää... | |
double | Y [get, set] |
Olion paikan Y-koordinaatti. Lisää... | |
Vector | UnitX [get] |
Suhteellinen x-suuntavektori lapsiolioille. Varoitus: suhteessa vanhempi-olioon! Jos haluat käyttää suoraan kentässä, käytä AbsoluteUnitX. Lisää... | |
Vector | UnitY [get] |
Suhteellinen y-suuntavektori lapsiolioille. Varoitus: suhteessa vanhempi-olioon! Jos haluat käyttää suoraan kentässä, käytä AbsoluteUnitY. Lisää... | |
Vector | AbsoluteUnitX [get] |
Suhteellinen x-suuntavektori lapsiolioille. Suhteessa suoraan kentän koordinaatteihin. Lisää... | |
Vector | AbsoluteUnitY [get] |
Suhteellinen y-suuntavektori lapsiolioille. Suhteessa suoraan kentän koordinaatteihin. Lisää... | |
abstract Animation | Animation [get, set] |
Animaatio. Voi olla null , jolloin piirretään vain väri. Lisää... | |
Image | Image [get, set] |
Olion kuva. Voi olla null , jolloin piirretään vain väri. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Tagged | |
object | Tag [get, set] |
Ominaisuudet inherited from Destroyable | |
bool | IsDestroyed [get] |
Ominaisuudet inherited from IGameObjectInternal | |
Layer | Layer [set] |
List< Listener > | AssociatedListeners [get] |
bool | IsAddedToGame [set] |
Ominaisuudet inherited from IGameObject | |
Layer | Layer [get] |
IGameObject | Parent [get, set] |
Brain | Brain [get, set] |
bool | IsVisible [get, set] |
bool | IsAddedToGame [get] |
bool | IgnoresLighting [get, set] |
TimeSpan | CreationTime [get] |
TimeSpan | Lifetime [get] |
TimeSpan | MaximumLifetime [get, set] |
Vector | Size [get, set] |
double | Width [get, set] |
double | Height [get, set] |
Vector | Position [get, set] |
Angle | Angle [get, set] |
double | X [get, set] |
double | Y [get, set] |
double | Left [get, set] |
double | Top [get, set] |
double | Right [get, set] |
double | Bottom [get, set] |
Vector | UnitX [get] |
Vector | UnitY [get] |
Vector | AbsoluteUnitX [get] |
Vector | AbsoluteUnitY [get] |
Vector | AbsolutePosition [get, set] |
Angle | AbsoluteAngle [get, set] |
Animation | Animation [get, set] |
Image | Image [get, set] |
Color | Color [get, set] |
Shape | Shape [get, set] |
Vector | TextureWrapSize [get, set] |
bool | TextureFillsShape [get, set] |
bool | RotateImage [get, set] |
Ominaisuudet inherited from Updatable | |
bool | IsUpdated [get] |
Ominaisuudet inherited from IPhysicsObject | |
PhysicsStructure | ParentStructure [get] |
Body | Body [get] |
Ignorer | CollisionIgnorer [get, set] |
int | CollisionIgnoreGroup [get, set] |
double | Mass [get, set] |
double | MomentOfInertia [get, set] |
bool | CanRotate [get, set] |
double | Restitution [get, set] |
double | StaticFriction [get, set] |
double | KineticFriction [get, set] |
Vector | Velocity [get, set] |
Vector | Acceleration [get, set] |
double | AngularVelocity [get, set] |
double | AngularAcceleration [get, set] |
double | LinearDamping [get, set] |
double | AngularDamping [get, set] |
bool | IgnoresExplosions [get, set] |
bool | IgnoresCollisionResponse [get, set] |
bool | IgnoresGravity [get, set] |
bool | IgnoresPhysicsLogics [get, set] |
Ominaisuudet inherited from DelayedDestroyable | |
bool | IsDestroying [get] |
Tapahtumat | |
Action | AddedToGame |
CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObject > | Collided |
Tapahtuu kun olio törmää toiseen. Lisää... | |
Action | Destroying |
Tapahtuu, kun olion tuhoaminen alkaa. Lisää... | |
Tapahtumat inherited from GameObjectBase | |
Action | AddedToGame |
Tapahtuu, kun olio lisätään peliin. Lisää... | |
Action | Removed |
Tapahtuu, kun olio poistetaan pelistä (tuhotaan tai ei). Lisää... | |
Action | Destroyed |
Tapahtuu, kun olio tuhotaan. Lisää... | |
Tapahtumat inherited from Destroyable | |
Action | Destroyed |
Tapahtumat inherited from IGameObject | |
Action | AddedToGame |
Action | Removed |
Tapahtumat inherited from IPhysicsObject | |
CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObject > | Collided |
Tapahtuu, kun törmätään toiseen fysiikkaolioon. Lisää... | |
Tapahtumat inherited from DelayedDestroyable | |
Action | Destroying |
Additional Inherited Members | |
Julkiset attribuutit inherited from GameObjectBase | |
IntPoint | PosInLevel |
List< Object > | Data |
Rakenne, joka pitää fysiikkaoliot kiinteän matkan päässä toisistaan.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 15.
PhysicsStructure | ( | ) |
Luo uuden tyhjän rakenteen.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 482.
PhysicsStructure | ( | params PhysicsObject [] | objs | ) |
Luo uuden rakenteen ja varustaa sen fysiikkaolioilla.
objs | Fysiikkaoliot |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 506.
void Add | ( | IGameObject | obj | ) |
Lisää olion rakenteeseen.
obj | Lisättävä olio |
Toteuttaa luokan GameObjectContainer.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 547.
void ApplyTorque | ( | double | torque | ) |
Toteuttaa luokan IPhysicsObject.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 674.
|
virtual |
Tuhoaa olion.
Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 755.
void Hit | ( | Vector | impulse | ) |
Toteuttaa luokan IPhysicsObject.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 644.
bool IsInside | ( | Vector | point | ) |
Toteuttaa luokan IGameObject.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 631.
void Move | ( | Vector | movement | ) |
Toteuttaa luokan IGameObject.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 690.
|
virtual |
Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy.
location | Paikka johon siirrytään |
speed | Nopeus (paikkayksikköä sekunnissa) jolla liikutaan. Nopeus on maksiminopeus. Jos välissä on hitaampaa maastoa tai esteitä, liikkumisnopeus voi olla alle sen. |
doWhenArrived | Aliohjelma, joka ajetaan kun paikkaan on päästy. Voi olla null, jos ei haluta mitään aliohjelmaa. |
Toteuttaa luokan GameObjectBase.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 698.
void OnAddedToGame | ( | ) |
Kutsutaan kun olio lisätään peliin.
Toteuttaa luokan IGameObjectInternal.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 518.
|
protected |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 749.
void Push | ( | Vector | force | ) |
Toteuttaa luokan IPhysicsObject.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 654.
void Push | ( | Vector | force, |
TimeSpan | time | ||
) |
Toteuttaa luokan IPhysicsObject.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 664.
|
protectedvirtual |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 762.
void Remove | ( | IGameObject | obj | ) |
Poistaa peliolion tuhoamatta sitä.
obj | Olio |
Toteuttaa luokan GameObjectContainer.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 595.
void Stop | ( | ) |
Toteuttaa luokan IPhysicsObject.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 715.
void StopHorizontal | ( | ) |
Toteuttaa luokan IPhysicsObject.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 721.
void StopMoveTo | ( | ) |
Toteuttaa luokan IGameObject.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 709.
void StopVertical | ( | ) |
Toteuttaa luokan IPhysicsObject.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 727.
|
virtual |
Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated
-ominaisuuden arvoksi on asetettu true
ja olio on lisätty peliin. IsUpdated
time | Peliaika. |
Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 534.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 418.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 197.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 432.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 378.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 404.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 157.
|
get |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 120.
|
get |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 250.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 56.
|
getset |
Jos false
, olio ei voi pyöriä.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 461.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 318.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 306.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 178.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 270.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 282.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 258.
|
getset |
Jättääkö olio kentän valaistuksen huomiotta.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 111.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 294.
|
getset |
Onko rakenne lisätty peliin.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 23.
|
get |
Onko olio tuhoutumassa.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 742.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 94.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 342.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 366.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 234.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 446.
|
get |
Rakenteeseen kuuluvat oliot.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 29.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 777.
|
get |
Rakenneolio, johon tämä olio kuuluu.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 228.
|
getset |
Rakenteen paikka pelimaailmassa.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 126.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 354.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 191.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 145.
|
getset |
Olioiden välisten liitosten pehmeys.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 42.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 330.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 81.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 172.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 166.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 390.
Action AddedToGame |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 87.
CollisionHandler<IPhysicsObject, IPhysicsObject> Collided |
Tapahtuu kun olio törmää toiseen.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 222.
Action Destroying |
Tapahtuu, kun olion tuhoaminen alkaa.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 747.