![]() |
Jypeli
5
The simple game programming library
|
Rakenne, joka pitää fysiikkaoliot kiinteän matkan päässä toisistaan. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
| PhysicsStructure () | |
| Luo uuden tyhjän rakenteen. Lisää... | |
| PhysicsStructure (params PhysicsObject[] objs) | |
| Luo uuden rakenteen ja varustaa sen fysiikkaolioilla. Lisää... | |
| void | OnAddedToGame () |
| Kutsutaan kun olio lisätään peliin. Lisää... | |
| void | Update (Time time) |
Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated-ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. IsUpdated Lisää... | |
| void | Add (IGameObject obj) |
| Lisää olion rakenteeseen. Lisää... | |
| void | Remove (IGameObject obj) |
| Poistaa peliolion tuhoamatta sitä. Lisää... | |
| bool | IsInside (Vector point) |
| void | Hit (Vector impulse) |
| void | Push (Vector force) |
| void | Push (Vector force, TimeSpan time) |
| void | ApplyTorque (double torque) |
| void | Move (Vector movement) |
| override void | MoveTo (Vector location, double speed, Action doWhenArrived) |
| Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy. Lisää... | |
| void | StopMoveTo () |
| void | Stop () |
| void | StopHorizontal () |
| void | StopVertical () |
| override void | Destroy () |
| Tuhoaa olion. Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from GameObjectBase | |
| void | OnAddedToGame () |
| Kutsutaan kun olio lisätään peliin. Lisää... | |
| void | OnRemoved () |
| Kutsutaan kun olio poistetaan pelistä. Lisää... | |
| void | MoveTo (Vector location, double speed) |
| Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from IGameObjectInternal | |
| void | OnRemoved () |
Suojatut jäsenfunktiot | |
| void | OnDestroying () |
| virtual void | ReallyDestroy () |
Suojatut jäsenfunktiot inherited from GameObjectBase | |
| void | OnDestroyed () |
| GameObjectBase () | |
Ominaisuudet | |
| bool | IsAddedToGame [get, set] |
| Onko rakenne lisätty peliin. Lisää... | |
| IList< PhysicsObject > | Objects [get] |
| Rakenteeseen kuuluvat oliot. Lisää... | |
| double | Softness [get, set] |
| Olioiden välisten liitosten pehmeys. Lisää... | |
| BoundingRectangle | BoundingRectangle [get] |
| object | Tag [get, set] |
| bool | IsVisible [get, set] |
| bool | IgnoresLighting [get, set] |
| Jättääkö olio kentän valaistuksen huomiotta. Lisää... | |
| List< Listener > | AssociatedListeners [get] |
| override Vector | Position [get, set] |
| Rakenteen paikka pelimaailmassa. Lisää... | |
| override Vector | Size [get, set] |
| override Animation | Animation [get, set] |
| Vector | TextureWrapSize [get, set] |
| bool | TextureFillsShape [get, set] |
| Color | Color [get, set] |
| Shape | Shape [get, set] |
| override Angle | Angle [get, set] |
| PhysicsStructure | ParentStructure [get] |
| Rakenneolio, johon tämä olio kuuluu. Lisää... | |
| double | Mass [get, set] |
| Body | Body [get] |
| bool | IgnoresGravity [get, set] |
| bool | IgnoresCollisionResponse [get, set] |
| bool | IgnoresExplosions [get, set] |
| bool | IgnoresPhysicsLogics [get, set] |
| Ignorer | CollisionIgnorer [get, set] |
| int | CollisionIgnoreGroup [get, set] |
| double | StaticFriction [get, set] |
| double | KineticFriction [get, set] |
| double | Restitution [get, set] |
| double | LinearDamping [get, set] |
| double | AngularDamping [get, set] |
| Vector | Velocity [get, set] |
| double | AngularVelocity [get, set] |
| Vector | Acceleration [get, set] |
| double | AngularAcceleration [get, set] |
| double | MomentOfInertia [get, set] |
| bool | CanRotate [get, set] |
Jos false, olio ei voi pyöriä. Lisää... | |
| bool | IsDestroying [get] |
| Onko olio tuhoutumassa. Lisää... | |
| IGameObject | Parent [get, set] |
Ominaisuudet inherited from GameObjectBase | |
| Game | Game [get] |
| Peli. Lisää... | |
| Layer | Layer [get, set] |
| Kerros, jolle peliolio on lisätty. Lisää... | |
| bool | RotateImage [get, set] |
| Pyöritetäänkö kuvaa olion kulman mukana. Lisää... | |
| IGameObject | Parent [get, set] |
Olio, jonka lapsiolio tämä olio on. Jos null, olio ei ole minkään olion lapsiolio. Lisää... | |
| bool | IsUpdated [get, set] |
Tarvitseeko olio päivittämistä. Kun perit oman luokkasi tästä luokasta, aseta tämä arvoon true, kun luokan olio tarvitsee päivittämistä. Lisää... | |
| object | Tag [get, set] |
| Vapaasti asetettava muuttuja. Lisää... | |
| virtual Brain | Brain [get, set] |
Olion aivot. Ks. Brain Lisää... | |
| bool | IsDestroyed [get] |
| Onko olio tuhottu. Lisää... | |
| abstract Vector | Size [get, set] |
| Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää... | |
| virtual Vector | Position [get, set] |
Olion paikka. Jos olio on jonkun toisen peliolion lapsi, paikka on suhteessa tämän vanhempaan (Parent). Muuten paikka on paikka pelimaailmassa. Lisää... | |
| abstract Angle | Angle [get, set] |
| Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle. Lisää... | |
| TimeSpan | CreationTime [get, protected set] |
| Olion luomisaika. Lisää... | |
| TimeSpan | Lifetime [get] |
| Olion elinaika. Lasketaan siitä lähtien, kun olio luodaan. Lisää... | |
| TimeSpan | MaximumLifetime [get, set] |
Olion suurin mahdollinen elinaika. Kun Lifetime on suurempi kuin tämä, olio kuolee. Lisää... | |
| TimeSpan | LifetimeLeft [get, set] |
| Olion jäljellä oleva elinaika. Lisää... | |
| double | Width [get, set] |
| Olion leveys (X-suunnassa, leveimmässä kohdassa). Lisää... | |
| double | Height [get, set] |
| Olion korkeus (Y-suunnassa, korkeimmassa kohdassa). Lisää... | |
| Vector | AbsolutePosition [get, set] |
Olion absoluuttinen paikka pelimaailmassa. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Position. Lisää... | |
| Angle | AbsoluteAngle [get, set] |
Olion absoluuttinen kulma pelimaailmassa. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Angle. Lisää... | |
| double | Left [get, set] |
| Olion vasemman reunan x-koordinaatti. Lisää... | |
| double | Right [get, set] |
| Olion oikean reunan x-koordinaatti. Lisää... | |
| double | Top [get, set] |
| Olion yläreunan y-koordinaatti. Lisää... | |
| double | Bottom [get, set] |
| Olion alareunan y-koordinaatti. Lisää... | |
| double | AbsLeft [get] |
| Olion vasemman reunan absoluuttinen x-koordinaatti. Lisää... | |
| double | AbsRight [get] |
| Olion oikean reunan absoluuttinen x-koordinaatti. Lisää... | |
| double | AbsTop [get] |
| Olion yläreunan absoluuttinen y-koordinaatti. Lisää... | |
| double | AbsBottom [get] |
| Olion alareunan absoluuttinen y-koordinaatti. Lisää... | |
| double | X [get, set] |
| Olion paikan X-koordinaatti. Lisää... | |
| double | Y [get, set] |
| Olion paikan Y-koordinaatti. Lisää... | |
| Vector | UnitX [get] |
| Suhteellinen x-suuntavektori lapsiolioille. Varoitus: suhteessa vanhempi-olioon! Jos haluat käyttää suoraan kentässä, käytä AbsoluteUnitX. Lisää... | |
| Vector | UnitY [get] |
| Suhteellinen y-suuntavektori lapsiolioille. Varoitus: suhteessa vanhempi-olioon! Jos haluat käyttää suoraan kentässä, käytä AbsoluteUnitY. Lisää... | |
| Vector | AbsoluteUnitX [get] |
| Suhteellinen x-suuntavektori lapsiolioille. Suhteessa suoraan kentän koordinaatteihin. Lisää... | |
| Vector | AbsoluteUnitY [get] |
| Suhteellinen y-suuntavektori lapsiolioille. Suhteessa suoraan kentän koordinaatteihin. Lisää... | |
| abstract Animation | Animation [get, set] |
Animaatio. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri. Lisää... | |
| Image | Image [get, set] |
Olion kuva. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Tagged | |
| object | Tag [get, set] |
Ominaisuudet inherited from Destroyable | |
| bool | IsDestroyed [get] |
Ominaisuudet inherited from IGameObjectInternal | |
| Layer | Layer [set] |
| List< Listener > | AssociatedListeners [get] |
| bool | IsAddedToGame [set] |
Ominaisuudet inherited from IGameObject | |
| Layer | Layer [get] |
| IGameObject | Parent [get, set] |
| Brain | Brain [get, set] |
| bool | IsVisible [get, set] |
| bool | IsAddedToGame [get] |
| bool | IgnoresLighting [get, set] |
| TimeSpan | CreationTime [get] |
| TimeSpan | Lifetime [get] |
| TimeSpan | MaximumLifetime [get, set] |
| Vector | Size [get, set] |
| double | Width [get, set] |
| double | Height [get, set] |
| Vector | Position [get, set] |
| Angle | Angle [get, set] |
| double | X [get, set] |
| double | Y [get, set] |
| double | Left [get, set] |
| double | Top [get, set] |
| double | Right [get, set] |
| double | Bottom [get, set] |
| Vector | UnitX [get] |
| Vector | UnitY [get] |
| Vector | AbsoluteUnitX [get] |
| Vector | AbsoluteUnitY [get] |
| Vector | AbsolutePosition [get, set] |
| Angle | AbsoluteAngle [get, set] |
| Animation | Animation [get, set] |
| Image | Image [get, set] |
| Color | Color [get, set] |
| Shape | Shape [get, set] |
| Vector | TextureWrapSize [get, set] |
| bool | TextureFillsShape [get, set] |
| bool | RotateImage [get, set] |
Ominaisuudet inherited from Updatable | |
| bool | IsUpdated [get] |
Ominaisuudet inherited from IPhysicsObject | |
| PhysicsStructure | ParentStructure [get] |
| Body | Body [get] |
| Ignorer | CollisionIgnorer [get, set] |
| int | CollisionIgnoreGroup [get, set] |
| double | Mass [get, set] |
| double | MomentOfInertia [get, set] |
| bool | CanRotate [get, set] |
| double | Restitution [get, set] |
| double | StaticFriction [get, set] |
| double | KineticFriction [get, set] |
| Vector | Velocity [get, set] |
| Vector | Acceleration [get, set] |
| double | AngularVelocity [get, set] |
| double | AngularAcceleration [get, set] |
| double | LinearDamping [get, set] |
| double | AngularDamping [get, set] |
| bool | IgnoresExplosions [get, set] |
| bool | IgnoresCollisionResponse [get, set] |
| bool | IgnoresGravity [get, set] |
| bool | IgnoresPhysicsLogics [get, set] |
Ominaisuudet inherited from DelayedDestroyable | |
| bool | IsDestroying [get] |
Tapahtumat | |
| Action | AddedToGame |
| CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObject > | Collided |
| Tapahtuu kun olio törmää toiseen. Lisää... | |
| Action | Destroying |
| Tapahtuu, kun olion tuhoaminen alkaa. Lisää... | |
Tapahtumat inherited from GameObjectBase | |
| Action | AddedToGame |
| Tapahtuu, kun olio lisätään peliin. Lisää... | |
| Action | Removed |
| Tapahtuu, kun olio poistetaan pelistä (tuhotaan tai ei). Lisää... | |
| Action | Destroyed |
| Tapahtuu, kun olio tuhotaan. Lisää... | |
Tapahtumat inherited from Destroyable | |
| Action | Destroyed |
Tapahtumat inherited from IGameObject | |
| Action | AddedToGame |
| Action | Removed |
Tapahtumat inherited from IPhysicsObject | |
| CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObject > | Collided |
| Tapahtuu, kun törmätään toiseen fysiikkaolioon. Lisää... | |
Tapahtumat inherited from DelayedDestroyable | |
| Action | Destroying |
Additional Inherited Members | |
Julkiset attribuutit inherited from GameObjectBase | |
| IntPoint | PosInLevel |
| List< Object > | Data |
Rakenne, joka pitää fysiikkaoliot kiinteän matkan päässä toisistaan.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 15.
| PhysicsStructure | ( | ) |
Luo uuden tyhjän rakenteen.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 482.
| PhysicsStructure | ( | params PhysicsObject [] | objs | ) |
Luo uuden rakenteen ja varustaa sen fysiikkaolioilla.
| objs | Fysiikkaoliot |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 506.
| void Add | ( | IGameObject | obj | ) |
Lisää olion rakenteeseen.
| obj | Lisättävä olio |
Toteuttaa luokan GameObjectContainer.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 547.
| void ApplyTorque | ( | double | torque | ) |
Toteuttaa luokan IPhysicsObject.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 674.
|
virtual |
Tuhoaa olion.
Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 755.
| void Hit | ( | Vector | impulse | ) |
Toteuttaa luokan IPhysicsObject.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 644.
| bool IsInside | ( | Vector | point | ) |
Toteuttaa luokan IGameObject.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 631.
| void Move | ( | Vector | movement | ) |
Toteuttaa luokan IGameObject.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 690.
|
virtual |
Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy.
| location | Paikka johon siirrytään |
| speed | Nopeus (paikkayksikköä sekunnissa) jolla liikutaan. Nopeus on maksiminopeus. Jos välissä on hitaampaa maastoa tai esteitä, liikkumisnopeus voi olla alle sen. |
| doWhenArrived | Aliohjelma, joka ajetaan kun paikkaan on päästy. Voi olla null, jos ei haluta mitään aliohjelmaa. |
Toteuttaa luokan GameObjectBase.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 698.
| void OnAddedToGame | ( | ) |
Kutsutaan kun olio lisätään peliin.
Toteuttaa luokan IGameObjectInternal.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 518.
|
protected |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 749.
| void Push | ( | Vector | force | ) |
Toteuttaa luokan IPhysicsObject.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 654.
| void Push | ( | Vector | force, |
| TimeSpan | time | ||
| ) |
Toteuttaa luokan IPhysicsObject.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 664.
|
protectedvirtual |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 762.
| void Remove | ( | IGameObject | obj | ) |
Poistaa peliolion tuhoamatta sitä.
| obj | Olio |
Toteuttaa luokan GameObjectContainer.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 595.
| void Stop | ( | ) |
Toteuttaa luokan IPhysicsObject.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 715.
| void StopHorizontal | ( | ) |
Toteuttaa luokan IPhysicsObject.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 721.
| void StopMoveTo | ( | ) |
Toteuttaa luokan IGameObject.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 709.
| void StopVertical | ( | ) |
Toteuttaa luokan IPhysicsObject.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 727.
|
virtual |
Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated-ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. IsUpdated
| time | Peliaika. |
Uudelleentoteuttaa luokan GameObjectBase.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 534.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 418.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 197.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 432.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 378.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 404.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 157.
|
get |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 120.
|
get |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 250.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 56.
|
getset |
Jos false, olio ei voi pyöriä.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 461.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 318.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 306.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 178.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 270.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 282.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 258.
|
getset |
Jättääkö olio kentän valaistuksen huomiotta.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 111.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 294.
|
getset |
Onko rakenne lisätty peliin.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 23.
|
get |
Onko olio tuhoutumassa.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 742.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 94.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 342.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 366.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 234.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 446.
|
get |
Rakenteeseen kuuluvat oliot.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 29.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 777.
|
get |
Rakenneolio, johon tämä olio kuuluu.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 228.
|
getset |
Rakenteen paikka pelimaailmassa.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 126.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 354.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 191.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 145.
|
getset |
Olioiden välisten liitosten pehmeys.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 42.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 330.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 81.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 172.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 166.
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 390.
| Action AddedToGame |
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 87.
| CollisionHandler<IPhysicsObject, IPhysicsObject> Collided |
Tapahtuu kun olio törmää toiseen.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 222.
| Action Destroying |
Tapahtuu, kun olion tuhoaminen alkaa.
Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 747.