Jypeli
5
The simple game programming library
|
Peliolio, joka noudattaa fysiikkamoottorin määräämiä fysiikan lakeja. Voidaan kuitenkin myös laittaa noudattamaan lakeja valikoidusti. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
bool | IgnoresCollisionWith (IPhysicsObject target) |
void | MakeOneWay () |
Tekee oliosta läpimentävän alhaalta ylöspäin (tasohyppelytaso). Huom. ei toimi yhdessä CollisionIgnoreGroupien kanssa! Lisää... | |
void | MakeOneWay (Vector direction) |
Tekee oliosta läpimentävän vektorin suuntaan. Huom. ei toimi yhdessä CollisionIgnoreGroupien kanssa! Lisää... | |
void | MakeStatic () |
Tekee oliosta staattisen. Staattinen olio ei liiku muiden olioiden törmäyksistä, vaan ainoastaan muuttamalla suoraan sen paikkaa tai nopeutta. Lisää... | |
virtual void | Push (Vector force) |
Työntää oliota. Lisää... | |
virtual void | Push (Vector force, TimeSpan time) |
Työntää oliota tietyn ajan tietyllä voimalla. Lisää... | |
virtual void | Hit (Vector impulse) |
Kohdistaa kappaleeseen impulssin. Tällä kappaleen saa nopeasti liikkeeseen. Lisää... | |
virtual void | ApplyTorque (double torque) |
Kohdistaa kappaleeseen vääntövoiman. Voiman suunta riippuu merkistä. Lisää... | |
override void | Stop () |
Pysäyttää olion. Lisää... | |
void | StopHorizontal () |
Pysäyttää olion liikkeen vaakasuunnassa. Lisää... | |
void | StopVertical () |
Pysäyttää olion liikkeen pystysuunnassa. Lisää... | |
void | StopAxial (Vector axis) |
Pysäyttää liikkeen akselin suunnassa. Lisää... | |
void | StopAngular () |
Pysäyttää kaiken pyörimisliikkeen. Lisää... | |
override void | Move (Vector movement) |
Siirtää oliota. Lisää... | |
void | Throw (PhysicsObject obj, Angle angle, double force, double distOffset=0, int layer=0, double axialOffset=0) |
Heittää kappaleen hahmon rintamasuuntaa kohti. Lisää... | |
PhysicsObject (double width, double height) | |
Luo uuden fysiikkaolion. Lisää... | |
PhysicsObject (double width, double height, Shape shape) | |
Luo uuden fysiikkaolion. Lisää... | |
PhysicsObject (Image image) | |
Luo uuden fysiikkaolion. Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta. Lisää... | |
PhysicsObject (double width, double height, Shape shape, CollisionShapeParameters shapeParameters) | |
PhysicsObject (RaySegment raySegment) | |
Luo fysiikkaolion, jonka muotona on säde. Lisää... | |
override void | Destroy () |
Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä. Lisää... | |
override void | Update (Time time) |
Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated -ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. IsUpdated Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from GameObject | |
void | OnArrivedAt (Vector location) |
Kutsutaan, kun on saavuttu haluttuun paikkaan (MoveTo-metodi) Lisää... | |
GameObject (double width, double height) | |
Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
GameObject (Image image) | |
Alustaa uuden peliolion. Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta. Lisää... | |
GameObject (double width, double height, Shape shape) | |
Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
object | Clone () |
Tekee oliosta kopion. Lisää... | |
bool | IsInside (Vector point) |
Onko piste p tämän olion sisäpuolella. Lisää... | |
void | Add (IGameObject childObject) |
Lisää annetun peliolion tämän olion lapseksi. Lapsiolio liikkuu tämän olion mukana, ja sen paikka ja koko ilmaistaan suhteessa tähän olioon. Lisää... | |
void | Remove (IGameObject childObject) |
Poistaa lapsiolion. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy -metodia. Lisää... | |
void | SetImage (StorageFile file) |
Lataa kuvan tiedostosta ja asettaa sen oliolle. Lisää... | |
virtual void | MoveTo (Vector location, double speed) |
Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee tapahtuman ArrivedAt, kun paikkaan on päästy. Lisää... | |
void | SetImage (StorageFile file) |
Lataa kuvan tiedostosta ja asettaa sen oliolle. Lisää... | |
void | MirrorImage () |
Kääntää olion kuvan vaakasuunnassa. Lisää... | |
void | FlipImage () |
Kääntää olion kuvan pystysuunnassa. Lisää... | |
void | Add (IGameObject childObject) |
Lisää annetun peliolion tämän olion lapseksi. Lapsiolio liikkuu tämän olion mukana, ja sen paikka ja koko ilmaistaan suhteessa tähän olioon. Lisää... | |
void | Remove (IGameObject childObject) |
Poistaa lapsiolion. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy -metodia. Lisää... | |
virtual void | Clear () |
Poistaa kaikki lapsioliot. Lisää... | |
bool | IsInside (Vector point) |
Onko piste p tämän olion sisäpuolella. Lisää... | |
bool | IsInsideRect (Vector point) |
Onko piste p tämän olion ympäröivän suorakulmion sisäpuolella. Lisää... | |
GameObject (double width, double height) | |
Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
GameObject (double width, double height, Shape shape) | |
Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
GameObject (Animation animation) | |
Alustaa uuden peliolion. Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta. Lisää... | |
GameObject (ILayout layout) | |
Alustaa widgetin. Lisää... | |
bool | SeesObject (GameObject obj) |
Näkeekö olio toisen. Lisää... | |
bool | SeesObject (GameObject obj, Predicate< GameObject > isObstacle) |
Näkeekö olio toisen. Lisää... | |
bool | SeesObject (GameObject obj, object obstacleTag) |
Näkeekö olio toisen. Lisää... | |
bool | SeesTarget (Vector targetPosition) |
Näkeekö olio paikkaan. Lisää... | |
bool | SeesTarget (Vector targetPosition, Predicate< GameObject > isObstacle) |
Näkeekö olio paikkaan. Lisää... | |
bool | SeesTarget (Vector targetPosition, object obstacleTag) |
Näkeekö olio paikkaan. Lisää... | |
bool | IsBlocking (Vector pos1, Vector pos2) |
Onko olio kahden paikan välissä. Lisää... | |
void | FadeColorTo (Color targetColor, double seconds) |
Muuttaa olion väriä toiseen hitaasti liukumalla. Lisää... | |
void | InitLayout (double width, double height) |
void | InitLayout (double width, double height, ILayout layout) |
void | RefreshLayout () |
Päivittää lapsiolioiden paikat ja koot, jos widgetille on asetettu asettelija. Tätä metodia EI yleensä tarvitse kutsua itse, sillä asettelija päivitetään automaattisesti jokaisella framella. Tämä metodi on tarpeellinen esim. silloin, kun widgetille on lisätty lapsiolioita (tai muutettu niiden ominaisuuksia) ja niiden paikat tarvitsee päivittää välittömästi lisäyksen jälkeen. Silloinkin tätä tarvitsee kutsua vain kerran, viimeisimmän muutoksen jälkeen. Lisää... | |
override void | MoveTo (Vector location, double speed, Action doWhenArrived) |
Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy. Lisää... | |
void | StopMoveTo () |
Pysäyttää MoveTo-aliohjelmalla aloitetun liikkeen. Lisää... | |
void | Oscillate< WaveForm > (Vector axis, double amplitude, double frequency, double phase=0, double damping=0) |
Laittaa kappaleen liikkumaan edestakaisin nykyisen paikkansa ympärillä tietyn akselin suuntaisesti. Aaltomuotoa voi vaihtaa tyyppiparametrin avulla, esim. Oscillate<Triangle> Lisää... | |
void | Oscillate (Vector axis, double amplitude, double frequency, double phase=0, double damping=0) |
Laittaa kappaleen liikkumaan edestakaisin nykyisen paikkansa ympärillä tietyn akselin suuntaisesti. Lisää... | |
void | OscillateAngle< WaveForm > (double direction, UnlimitedAngle amplitude, double frequency, double damping=0) |
Laittaa kappaleen pyörimään edestakaisin tietyn aaltomuodon mukaisesti. Aaltomuotoa voi vaihtaa tyyppiparametrin avulla, esim. OscillateAngle<Triangle> Lisää... | |
void | OscillateAngle (double direction, UnlimitedAngle amplitude, double frequency, double damping=0) |
Laittaa kappaleen pyörimään edestakaisin. Lisää... | |
void | SetEquilibrium () |
Asettaa uuden tasapainoaseman värähtelyille. Lisää... | |
void | ClearOscillations () |
Poistaa kaikki värähtelyt kappaleelta. Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from GameObjectBase | |
void | OnAddedToGame () |
Kutsutaan kun olio lisätään peliin. Lisää... | |
void | OnRemoved () |
Kutsutaan kun olio poistetaan pelistä. Lisää... | |
void | MoveTo (Vector location, double speed) |
Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Lisää... | |
Julkiset jäsenfunktiot inherited from IGameObjectInternal | |
void | OnAddedToGame () |
void | OnRemoved () |
Staattiset julkiset jäsenfunktiot | |
static PhysicsObject | CreateStaticObject (double width, double height) |
Tekee suorakulmaisen kappaleen, joka on staattinen (eli pysyy paikallaan). Lisää... | |
static PhysicsObject | CreateStaticObject (Image image) |
Tekee suorakulmaisen kappaleen, joka on staattinen (eli pysyy paikallaan). Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta. Lisää... | |
static PhysicsObject | CreateStaticObject (double width, double height, Shape shape) |
Tekee vapaamuotoisen kappaleen, joka on staattinen (eli pysyy paikallaan). Lisää... | |
static PhysicsObject | CreateStaticObject (double width, double height, Shape shape, CollisionShapeParameters parameters) |
Suojatut jäsenfunktiot | |
override void | MoveToTarget () |
virtual void | PrepareThrowable (PhysicsObject obj, Angle angle, double force, double distanceDelta, double axialDelta) |
void | OnDestroying () |
virtual void | ReallyDestroy () |
Suojatut jäsenfunktiot inherited from GameObject | |
virtual void | InitChildren () |
void | NotifyParentAboutChangedSizingAttributes () |
Should be called whenever properties that might affect layouts are changed. Lisää... | |
virtual Vector | GetMaximumSize () |
Antaa widgetin maksimikoon siinä tapauksessa, että kokoa ei ole annettu rakentajassa (tai tarkemmin sanoen muuttujan SizingByLayout arvo on true ). Olio ei siis automaattisesti kasva tätä isommaksi. Lisää... | |
Suojatut jäsenfunktiot inherited from GameObjectBase | |
void | OnDestroyed () |
GameObjectBase () | |
Ominaisuudet | |
double | StaticFriction [get, set] |
Lepokitka. Liikkeen alkamista vastustava voima, joka ilmenee kun olio yrittää lähteä liikkeelle toisen olion pinnalta (esim. laatikkoa yritetään työntää eteenpäin). Lisää... | |
double | KineticFriction [get, set] |
Liikekitka. Liikettä vastustava voima joka ilmenee kun kaksi oliota liikkuu toisiaan vasten (esim. laatikko liukuu maata pitkin). Arvot välillä 0.0 (ei kitkaa) ja 1.0 (täysi kitka). Lisää... | |
double | Restitution [get, set] |
Olion kimmoisuus. Arvo välillä 0.0-1.0. Arvolla 1.0 olio säilyttää kaiken vauhtinsa törmäyksessä. Mitä pienempi arvo, sitä enemmän olion vauhti hidastuu törmäyksessä. Lisää... | |
virtual Ignorer | CollisionIgnorer [get, set] |
Olio, jolla voi välttää oliota osumasta tiettyihin muihin olioihin. Lisää... | |
virtual int | CollisionIgnoreGroup [get, set] |
Törmäysryhmä. Oliot jotka ovat samassa törmäysryhmässä menevät toistensa läpi. Jos ryhmä on nolla tai negatiivinen, sillä ei ole vaikutusta. Lisää... | |
bool | IgnoresCollisionResponse [get, set] |
Jättääkö olio törmäyksen huomioimatta. Jos tosi, törmäyksestä tulee tapahtuma, mutta itse törmäystä ei tapahdu. Lisää... | |
Body | Body [get] |
Fysiikkamoottorin käyttämä tietorakenne. Lisää... | |
override Vector | Position [get, set] |
Olion paikka koordinaatistossa. Käsittää sekä X- että Y-koordinaatin. Lisää... | |
override Vector | Size [get, set] |
Olion koko (x on leveys, y on korkeus). Lisää... | |
override Angle | Angle [get, set] |
Kulma, jossa olio on. Oliota voi pyörittää kulmaa vaihtamalla. Lisää... | |
override Shape | Shape [get, set] |
Olion muoto. Lisää... | |
bool | CanRotate [get, set] |
Jos false , olio ei voi pyöriä. Lisää... | |
double | Mass [get, set] |
Olion massa. Mitä suurempi massa, sitä suurempi voima tarvitaan olion liikuttamiseksi. Lisää... | |
double | MomentOfInertia [get, set] |
Olion hitausmomentti. Mitä suurempi hitausmomentti, sitä enemmän vääntöä tarvitaan olion pyörittämiseksi. Lisää... | |
double | LinearDamping [get, set] |
Olion hidastuminen. Hidastaa olion vauhtia, vaikka se ei osuisi mihinkään. Vähän kuin väliaineen (esim. ilman tai veden) vastus. Oletusarvo on 1.0, jolloin hidastumista ei ole. Mitä pienempi arvo, sitä enemmän kappale hidastuu. Lisää... | |
double | AngularDamping [get, set] |
Olion pyörimisen hidastuminen. Lisää... | |
Vector | Velocity [get, set] |
Olion nopeus. Lisää... | |
double | AngularVelocity [get, set] |
Olion kulmanopeus. Lisää... | |
double | MaxVelocity [get, set] |
Suurin nopeus, jonka olio voi saavuttaa. Lisää... | |
double | MaxAngularVelocity [get, set] |
Suurin kulmanopeus, jonka olio voi saavuttaa. Lisää... | |
Vector | Acceleration [get, set] |
Olion kiihtyvyys. Lisää... | |
double | AngularAcceleration [get, set] |
Olion kulmakiihtyvyys. Lisää... | |
PhysicsStructure | ParentStructure [get, set] |
Rakenneolio, johon tämä olio kuuluu. Lisää... | |
bool | IgnoresExplosions [get, set] |
Jättääkö olio räjähdyksen paineaallon huomiotta. Lisää... | |
bool | IgnoresGravity [get, set] |
Jättääkö olio painovoiman huomioimatta. Lisää... | |
bool | IgnoresPhysicsLogics [get, set] |
Jättääkö olio kaikki fysiikkalogiikat (ks. AddPhysicsLogic ) huomiotta. Vaikuttaa esim. painovoimaan, mutta ei törmäyksiin. Lisää... | |
bool | IsDestroying [get] |
Onko olio tuhoutumassa. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from GameObject | |
List< Listener > | AssociatedListeners [get] |
IEnumerable< IGameObject > | Objects [get] |
Olion lapsioliot. Ei voi muokata. Lisää... | |
bool | IsVisible [get, set] |
Piirretäänkö oliota ruudulle. Lisää... | |
override Vector | Size [get, set] |
Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää... | |
override Angle | Angle [get, set] |
Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle. Lisää... | |
override Animation | Animation [get, set] |
Animaatio. Voi olla null , jolloin piirretään vain väri. Lisää... | |
Vector | TextureWrapSize [get, set] |
Määrittää kuinka moneen kertaan kuva piirretään. Esimerkiksi (3.0, 2.0) piirtää kuvan 3 kertaa vaakasuunnassa ja 2 kertaa pystysuunnassa. Lisää... | |
Color | Color [get, set] |
Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty. Lisää... | |
bool | TextureFillsShape [get, set] |
Jos true , kuva piirretään niin, ettei se mene olion muodon ääriviivojen yli. Toisin sanoen kuva piirretään tarkasti vain muodon määrittämälle alueelle. Lisää... | |
virtual Shape | Shape [get, set] |
Olion muoto. Lisää... | |
Game | Game [get] |
Peli, johon olio on lisätty. null , jos oliota ei ole lisätty peliin. Lisää... | |
bool | IsAddedToGame [get, set] |
Onko olio lisätty peliin. Lisää... | |
virtual Color | Color [get, set] |
Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty. Lisää... | |
bool | IgnoresLighting [get, set] |
Jättääkö olio kentän valaistuksen huomiotta. Asetettu oletuksena käyttöliittymäkomponenteilla (widget). Lisää... | |
SynchronousList< GameObject > | Objects [get] |
Olion lapsioliot. Saa muuttaa. Lisää... | |
int | ObjectCount [get] |
Olion lapsiolioiden lukumäärä. Kuten Objects.Count, mutta optimoitu. Lisää... | |
virtual Sizing | HorizontalSizing [get, set] |
Koon asettaminen vaakasuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää... | |
virtual Sizing | VerticalSizing [get, set] |
Koon asettaminen pystysuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää... | |
virtual Vector | PreferredSize [get, set] |
Koko, jota oliolla tulisi olla asettelijan sisällä. Todellinen koko voi olla pienempi, jos tilaa ei ole tarpeeksi. Lisää... | |
bool | SizingByLayout [get, set] |
ILayout | Layout [get, set] |
Asettelija lapsiolioille. Asettaa lapsiolioiden koon sekä paikan. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from GameObjectBase | |
Game | Game [get] |
Peli. Lisää... | |
Layer | Layer [get, set] |
Kerros, jolle peliolio on lisätty. Lisää... | |
bool | RotateImage [get, set] |
Pyöritetäänkö kuvaa olion kulman mukana. Lisää... | |
IGameObject | Parent [get, set] |
Olio, jonka lapsiolio tämä olio on. Jos null , olio ei ole minkään olion lapsiolio. Lisää... | |
bool | IsUpdated [get, set] |
Tarvitseeko olio päivittämistä. Kun perit oman luokkasi tästä luokasta, aseta tämä arvoon true , kun luokan olio tarvitsee päivittämistä. Lisää... | |
object | Tag [get, set] |
Vapaasti asetettava muuttuja. Lisää... | |
virtual Brain | Brain [get, set] |
Olion aivot. Ks. Brain Lisää... | |
bool | IsDestroyed [get] |
Onko olio tuhottu. Lisää... | |
abstract Vector | Size [get, set] |
Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää... | |
virtual Vector | Position [get, set] |
Olion paikka. Jos olio on jonkun toisen peliolion lapsi, paikka on suhteessa tämän vanhempaan (Parent ). Muuten paikka on paikka pelimaailmassa. Lisää... | |
abstract Angle | Angle [get, set] |
Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle. Lisää... | |
TimeSpan | CreationTime [get, protected set] |
Olion luomisaika. Lisää... | |
TimeSpan | Lifetime [get] |
Olion elinaika. Lasketaan siitä lähtien, kun olio luodaan. Lisää... | |
TimeSpan | MaximumLifetime [get, set] |
Olion suurin mahdollinen elinaika. Kun Lifetime on suurempi kuin tämä, olio kuolee. Lisää... | |
TimeSpan | LifetimeLeft [get, set] |
Olion jäljellä oleva elinaika. Lisää... | |
double | Width [get, set] |
Olion leveys (X-suunnassa, leveimmässä kohdassa). Lisää... | |
double | Height [get, set] |
Olion korkeus (Y-suunnassa, korkeimmassa kohdassa). Lisää... | |
Vector | AbsolutePosition [get, set] |
Olion absoluuttinen paikka pelimaailmassa. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Position . Lisää... | |
Angle | AbsoluteAngle [get, set] |
Olion absoluuttinen kulma pelimaailmassa. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Angle . Lisää... | |
double | Left [get, set] |
Olion vasemman reunan x-koordinaatti. Lisää... | |
double | Right [get, set] |
Olion oikean reunan x-koordinaatti. Lisää... | |
double | Top [get, set] |
Olion yläreunan y-koordinaatti. Lisää... | |
double | Bottom [get, set] |
Olion alareunan y-koordinaatti. Lisää... | |
double | AbsLeft [get] |
Olion vasemman reunan absoluuttinen x-koordinaatti. Lisää... | |
double | AbsRight [get] |
Olion oikean reunan absoluuttinen x-koordinaatti. Lisää... | |
double | AbsTop [get] |
Olion yläreunan absoluuttinen y-koordinaatti. Lisää... | |
double | AbsBottom [get] |
Olion alareunan absoluuttinen y-koordinaatti. Lisää... | |
double | X [get, set] |
Olion paikan X-koordinaatti. Lisää... | |
double | Y [get, set] |
Olion paikan Y-koordinaatti. Lisää... | |
Vector | UnitX [get] |
Suhteellinen x-suuntavektori lapsiolioille. Varoitus: suhteessa vanhempi-olioon! Jos haluat käyttää suoraan kentässä, käytä AbsoluteUnitX. Lisää... | |
Vector | UnitY [get] |
Suhteellinen y-suuntavektori lapsiolioille. Varoitus: suhteessa vanhempi-olioon! Jos haluat käyttää suoraan kentässä, käytä AbsoluteUnitY. Lisää... | |
Vector | AbsoluteUnitX [get] |
Suhteellinen x-suuntavektori lapsiolioille. Suhteessa suoraan kentän koordinaatteihin. Lisää... | |
Vector | AbsoluteUnitY [get] |
Suhteellinen y-suuntavektori lapsiolioille. Suhteessa suoraan kentän koordinaatteihin. Lisää... | |
abstract Animation | Animation [get, set] |
Animaatio. Voi olla null , jolloin piirretään vain väri. Lisää... | |
Image | Image [get, set] |
Olion kuva. Voi olla null , jolloin piirretään vain väri. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Tagged | |
object | Tag [get, set] |
Ominaisuudet inherited from Destroyable | |
bool | IsDestroyed [get] |
Ominaisuudet inherited from IGameObjectInternal | |
Layer | Layer [set] |
List< Listener > | AssociatedListeners [get] |
bool | IsAddedToGame [set] |
Ominaisuudet inherited from IGameObject | |
Layer | Layer [get] |
IGameObject | Parent [get, set] |
Brain | Brain [get, set] |
bool | IsVisible [get, set] |
bool | IsAddedToGame [get] |
bool | IgnoresLighting [get, set] |
TimeSpan | CreationTime [get] |
TimeSpan | Lifetime [get] |
TimeSpan | MaximumLifetime [get, set] |
Vector | Size [get, set] |
double | Width [get, set] |
double | Height [get, set] |
Vector | Position [get, set] |
Angle | Angle [get, set] |
double | X [get, set] |
double | Y [get, set] |
double | Left [get, set] |
double | Top [get, set] |
double | Right [get, set] |
double | Bottom [get, set] |
Vector | UnitX [get] |
Vector | UnitY [get] |
Vector | AbsoluteUnitX [get] |
Vector | AbsoluteUnitY [get] |
Vector | AbsolutePosition [get, set] |
Angle | AbsoluteAngle [get, set] |
Animation | Animation [get, set] |
Image | Image [get, set] |
Color | Color [get, set] |
Shape | Shape [get, set] |
Vector | TextureWrapSize [get, set] |
bool | TextureFillsShape [get, set] |
bool | RotateImage [get, set] |
Ominaisuudet inherited from Updatable | |
bool | IsUpdated [get] |
Ominaisuudet inherited from IPhysicsObject | |
PhysicsStructure | ParentStructure [get] |
Body | Body [get] |
Ignorer | CollisionIgnorer [get, set] |
int | CollisionIgnoreGroup [get, set] |
double | Mass [get, set] |
double | MomentOfInertia [get, set] |
bool | CanRotate [get, set] |
double | Restitution [get, set] |
double | StaticFriction [get, set] |
double | KineticFriction [get, set] |
Vector | Velocity [get, set] |
Vector | Acceleration [get, set] |
double | AngularVelocity [get, set] |
double | AngularAcceleration [get, set] |
double | LinearDamping [get, set] |
double | AngularDamping [get, set] |
bool | IgnoresExplosions [get, set] |
bool | IgnoresCollisionResponse [get, set] |
bool | IgnoresGravity [get, set] |
bool | IgnoresPhysicsLogics [get, set] |
Ominaisuudet inherited from DelayedDestroyable | |
bool | IsDestroying [get] |
Tapahtumat | |
CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObject > | Collided |
Tapahtuu kun olio törmää toiseen. Lisää... | |
Action | Destroying |
Tapahtuu, kun olion tuhoaminen alkaa. Lisää... | |
Tapahtumat inherited from GameObject | |
Action< GameObject, Vector > | ArrivedAt |
Tapahtuu, kun on saavuttu haluttuun paikkaan (MoveTo-metodi) Lisää... | |
Tapahtumat inherited from GameObjectBase | |
Action | AddedToGame |
Tapahtuu, kun olio lisätään peliin. Lisää... | |
Action | Removed |
Tapahtuu, kun olio poistetaan pelistä (tuhotaan tai ei). Lisää... | |
Action | Destroyed |
Tapahtuu, kun olio tuhotaan. Lisää... | |
Tapahtumat inherited from Destroyable | |
Action | Destroyed |
Tapahtumat inherited from IGameObject | |
Action | AddedToGame |
Action | Removed |
Tapahtumat inherited from IPhysicsObject | |
CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObject > | Collided |
Tapahtuu, kun törmätään toiseen fysiikkaolioon. Lisää... | |
Tapahtumat inherited from DelayedDestroyable | |
Action | Destroying |
Additional Inherited Members | |
Julkiset attribuutit inherited from GameObjectBase | |
IntPoint | PosInLevel |
List< Object > | Data |
Suojellut attribuutit inherited from GameObject | |
Timer | moveTimer = null |
Vector | moveTarget = null |
double | moveSpeed |
bool | autoResizeChildObjects = true |
Action | arrivedAction = null |
Peliolio, joka noudattaa fysiikkamoottorin määräämiä fysiikan lakeja. Voidaan kuitenkin myös laittaa noudattamaan lakeja valikoidusti.
Määrittely tiedoston Coefficients.cs rivillä 36.
PhysicsObject | ( | double | width, |
double | height | ||
) |
Luo uuden fysiikkaolion.
width | Leveys. |
height | Korkeus. |
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 84.
PhysicsObject | ( | double | width, |
double | height, | ||
Shape | shape | ||
) |
Luo uuden fysiikkaolion.
width | Leveys. |
height | Korkeus. |
shape | Muoto. |
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 95.
PhysicsObject | ( | Image | image | ) |
Luo uuden fysiikkaolion. Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta.
image | Kuva |
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 105.
PhysicsObject | ( | double | width, |
double | height, | ||
Shape | shape, | ||
CollisionShapeParameters | shapeParameters | ||
) |
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 111.
PhysicsObject | ( | RaySegment | raySegment | ) |
Luo fysiikkaolion, jonka muotona on säde.
raySegment | Säde. |
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 132.
|
virtual |
Kohdistaa kappaleeseen vääntövoiman. Voiman suunta riippuu merkistä.
torque | Vääntövoima. |
Toteuttaa luokan IPhysicsObject.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 156.
|
static |
Tekee suorakulmaisen kappaleen, joka on staattinen (eli pysyy paikallaan).
width | Kappaleen leveys |
height | Kappaleen korkeus |
Määrittely tiedoston Inertia.cs rivillä 110.
|
static |
Tekee suorakulmaisen kappaleen, joka on staattinen (eli pysyy paikallaan). Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta.
width | Kappaleen leveys |
height | Kappaleen korkeus |
Määrittely tiedoston Inertia.cs rivillä 124.
|
static |
Tekee vapaamuotoisen kappaleen, joka on staattinen (eli pysyy paikallaan).
width | Kappaleen leveys |
height | Kappaleen korkeus |
shape | Kappaleen muoto |
Määrittely tiedoston Inertia.cs rivillä 138.
|
static |
Määrittely tiedoston Inertia.cs rivillä 153.
|
virtual |
Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä.
Uudelleentoteuttaa luokan GameObject.
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 170.
|
virtual |
Kohdistaa kappaleeseen impulssin. Tällä kappaleen saa nopeasti liikkeeseen.
Toteuttaa luokan IPhysicsObject.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 147.
bool IgnoresCollisionWith | ( | IPhysicsObject | target | ) |
Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 118.
void MakeOneWay | ( | ) |
Tekee oliosta läpimentävän alhaalta ylöspäin (tasohyppelytaso). Huom. ei toimi yhdessä CollisionIgnoreGroupien kanssa!
Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 128.
void MakeOneWay | ( | Vector | direction | ) |
Tekee oliosta läpimentävän vektorin suuntaan. Huom. ei toimi yhdessä CollisionIgnoreGroupien kanssa!
Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 137.
void MakeStatic | ( | ) |
Tekee oliosta staattisen. Staattinen olio ei liiku muiden olioiden törmäyksistä, vaan ainoastaan muuttamalla suoraan sen paikkaa tai nopeutta.
Määrittely tiedoston Inertia.cs rivillä 179.
|
virtual |
Siirtää oliota.
movement | Vektori, joka määrittää kuinka paljon siirretään. |
Uudelleentoteuttaa luokan GameObject.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 223.
|
protectedvirtual |
Uudelleentoteuttaa luokan GameObject.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 229.
|
protected |
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 164.
|
protectedvirtual |
Uudelleentoteutetaan luokissa PlatformCharacter ja PlatformCharacter2.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 258.
|
virtual |
Työntää oliota.
force | Voima, jolla oliota työnnetään. |
Toteuttaa luokan IPhysicsObject.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 127.
|
virtual |
Työntää oliota tietyn ajan tietyllä voimalla.
force | Voima, jolla oliota työnnetään sekunnissa. |
time | Aika, kuinka kauan voimaa pidetään yllä. |
Toteuttaa luokan IPhysicsObject.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 137.
|
protectedvirtual |
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 177.
|
virtual |
Pysäyttää olion.
Uudelleentoteuttaa luokan GameObject.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 164.
void StopAngular | ( | ) |
Pysäyttää kaiken pyörimisliikkeen.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 212.
void StopAxial | ( | Vector | axis | ) |
Pysäyttää liikkeen akselin suunnassa.
axis | Akseli vektorina (ei väliä pituudella) |
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 193.
void StopHorizontal | ( | ) |
Pysäyttää olion liikkeen vaakasuunnassa.
Toteuttaa luokan IPhysicsObject.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 176.
void StopVertical | ( | ) |
Pysäyttää olion liikkeen pystysuunnassa.
Toteuttaa luokan IPhysicsObject.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 184.
void Throw | ( | PhysicsObject | obj, |
Angle | angle, | ||
double | force, | ||
double | distOffset = 0 , |
||
int | layer = 0 , |
||
double | axialOffset = 0 |
||
) |
Heittää kappaleen hahmon rintamasuuntaa kohti.
obj | Heitettävä kappale |
angle | Suhteellinen kulma (0 astetta suoraan, 90 ylös) |
force | Heiton voimakkuus |
distOffset | Offset ammuksen etäisyydelle |
layer | Pelimaailman kerros |
axialOffset | Offset ammuksen akselin suuntaiselle paikalle |
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 275.
|
virtual |
Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated
-ominaisuuden arvoksi on asetettu true
ja olio on lisätty peliin. IsUpdated
time | Peliaika. |
Uudelleentoteuttaa luokan GameObject.
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 185.
|
getset |
Olion kiihtyvyys.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 90.
Kulma, jossa olio on. Oliota voi pyörittää kulmaa vaihtamalla.
Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 80.
|
getset |
Olion kulmakiihtyvyys.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 104.
|
getset |
|
getset |
Olion kulmanopeus.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 60.
|
get |
Fysiikkamoottorin käyttämä tietorakenne.
Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 42.
|
getset |
Jos false
, olio ei voi pyöriä.
Määrittely tiedoston Inertia.cs rivillä 45.
|
getset |
Törmäysryhmä. Oliot jotka ovat samassa törmäysryhmässä menevät toistensa läpi. Jos ryhmä on nolla tai negatiivinen, sillä ei ole vaikutusta.
Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 57.
|
getset |
Olio, jolla voi välttää oliota osumasta tiettyihin muihin olioihin.
Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 46.
|
getset |
Jättääkö olio törmäyksen huomioimatta. Jos tosi, törmäyksestä tulee tapahtuma, mutta itse törmäystä ei tapahdu.
Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 72.
|
getset |
Jättääkö olio räjähdyksen paineaallon huomiotta.
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 56.
|
getset |
Jättääkö olio painovoiman huomioimatta.
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 62.
|
getset |
Jättääkö olio kaikki fysiikkalogiikat (ks. AddPhysicsLogic
) huomiotta. Vaikuttaa esim. painovoimaan, mutta ei törmäyksiin.
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 72.
|
get |
Onko olio tuhoutumassa.
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 157.
|
getset |
Liikekitka. Liikettä vastustava voima joka ilmenee kun kaksi oliota liikkuu toisiaan vasten (esim. laatikko liukuu maata pitkin). Arvot välillä 0.0 (ei kitkaa) ja 1.0 (täysi kitka).
Määrittely tiedoston Coefficients.cs rivillä 55.
|
getset |
Olion hidastuminen. Hidastaa olion vauhtia, vaikka se ei osuisi mihinkään. Vähän kuin väliaineen (esim. ilman tai veden) vastus. Oletusarvo on 1.0, jolloin hidastumista ei ole. Mitä pienempi arvo, sitä enemmän kappale hidastuu.
Yleensä kannattaa käyttää arvoja, jotka ovat lähellä ykköstä, esim. 0.95.
Määrittely tiedoston Inertia.cs rivillä 196.
|
getset |
Olion massa. Mitä suurempi massa, sitä suurempi voima tarvitaan olion liikuttamiseksi.
Massan asettaminen muuttaa myös hitausmomenttia (MomentOfInertia
).
Määrittely tiedoston Inertia.cs rivillä 69.
|
getset |
Suurin kulmanopeus, jonka olio voi saavuttaa.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 80.
|
getset |
Suurin nopeus, jonka olio voi saavuttaa.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 70.
|
getset |
Olion hitausmomentti. Mitä suurempi hitausmomentti, sitä enemmän vääntöä tarvitaan olion pyörittämiseksi.
Määrittely tiedoston Inertia.cs rivillä 95.
|
getset |
Rakenneolio, johon tämä olio kuuluu.
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 51.
|
getset |
Olion paikka koordinaatistossa. Käsittää sekä X- että Y-koordinaatin.
Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 49.
|
getset |
Olion kimmoisuus. Arvo välillä 0.0-1.0. Arvolla 1.0 olio säilyttää kaiken vauhtinsa törmäyksessä. Mitä pienempi arvo, sitä enemmän olion vauhti hidastuu törmäyksessä.
Määrittely tiedoston Coefficients.cs rivillä 66.
Olion muoto.
Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 89.
|
getset |
Olion koko (x on leveys, y on korkeus).
Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 63.
|
getset |
Lepokitka. Liikkeen alkamista vastustava voima, joka ilmenee kun olio yrittää lähteä liikkeelle toisen olion pinnalta (esim. laatikkoa yritetään työntää eteenpäin).
Määrittely tiedoston Coefficients.cs rivillä 45.
|
getset |
Olion nopeus.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 46.
CollisionHandler<IPhysicsObject, IPhysicsObject> Collided |
Tapahtuu kun olio törmää toiseen.
Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 80.
Action Destroying |
Tapahtuu, kun olion tuhoaminen alkaa.
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 162.