Jypeli
5
The simple game programming library
|
Pelikenttä, johon voi lisätä olioita. Kentällä voi myös olla reunat ja taustaväri tai taustakuva. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
void | Clear () |
Palauttaa oletustaustan. Lisää... | |
BoundingRectangle | FindObjectLimits () |
Laskee pienimmän alueen, jonka sisälle kaikki kentän oliot mahtuvat. Lisää... | |
Surfaces | CreateBorders () |
Lisää kaikille kentän sivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää... | |
Surfaces | CreateBorders (bool isVisible) |
Lisää kaikille kentän sivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää... | |
Surfaces | CreateBorders (double restitution, bool isVisible) |
Lisää kaikille kentän sivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää... | |
Surfaces | CreateBorders (double restitution, bool isVisible, Color borderColor) |
Lisää kaikille kentän sivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää... | |
Surfaces | CreateBorders (double restitution, bool isVisible, Image borderImage) |
Lisää kaikille kentän sivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää... | |
Surfaces | CreateHorizontalBorders (double restitution, bool isVisible, Color borderColor) |
Lisää kentän vaakasivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää... | |
Surfaces | CreateVerticalBorders (double restitution, bool isVisible, Color borderColor) |
Lisää kentän pystysivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää... | |
Surfaces | CreateHorizontalBorders (double restitution, bool isVisible, Image borderImage) |
Lisää kentän vaakasivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää... | |
Surfaces | CreateVerticalBorders (double restitution, bool isVisible, Image borderImage) |
Lisää kentän pystysivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää... | |
Surfaces | CreateBorders (double min, double max, int points, double restitution, Color borderColor) |
Lisää kaikille kentän sivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää... | |
Surfaces | CreateBorders (double min, double max, int points, double restitution, Image borderImage) |
Lisää kaikille kentän sivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää... | |
Surfaces | CreateBorders (double min, double max, int points, double restitution) |
Lisää kaikille kentän sivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää... | |
Surfaces | CreateBorders (double min, double max, int points) |
Lisää kaikille kentän sivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää... | |
Surfaces | CreateHorizontalBorders (double min, double max, int points, double restitution) |
Lisää kentän vaakasivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää... | |
Surfaces | CreateHorizontalBorders (double min, double max, int points, double restitution, Image borderImage) |
Lisää kentän vaakasivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää... | |
Surfaces | CreateHorizontalBorders (double min, double max, int points, double restitution, Color borderColor) |
Lisää kentän vaakasivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää... | |
Surfaces | CreateHorizontalBorders (double min, double max, int points) |
Lisää kentän vaakasivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää... | |
Surfaces | CreateVerticalBorders (double min, double max, int points, double restitution) |
Lisää kentän pystysivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää... | |
Surfaces | CreateVerticalBorders (double min, double max, int points, double restitution, Image borderImage) |
Lisää kentän pystysivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää... | |
Surfaces | CreateVerticalBorders (double min, double max, int points, double restitution, Color borderColor) |
Lisää kentän pystysivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää... | |
Surfaces | CreateVerticalBorders (double min, double max, int points) |
Lisää kentän vaakasivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää... | |
PhysicsObject | CreateLeftBorder (double restitution, bool isVisible) |
Lisää kenttään vasemman reunan. Lisää... | |
PhysicsObject | CreateRightBorder (double restitution, bool isVisible) |
Lisää kenttään oikean reunan. Lisää... | |
PhysicsObject | CreateTopBorder (double restitution, bool isVisible) |
Lisää kenttään yläreunan. Lisää... | |
PhysicsObject | CreateBottomBorder (double restitution, bool isVisible) |
Lisää kenttään alareunan. Lisää... | |
PhysicsObject | CreateLeftBorder () |
Lisää kenttään vasemman reunan. Lisää... | |
PhysicsObject | CreateRightBorder () |
Lisää kenttään oikean reunan. Lisää... | |
PhysicsObject | CreateTopBorder () |
Lisää kenttään yläreunan. Lisää... | |
PhysicsObject | CreateBottomBorder () |
Lisää kenttään alareunan. Lisää... | |
PhysicsObject | CreateGround (double[] heights, double scale) |
Helppo tapa lisätä kenttään epätasainen maasto. Maasto kuvataan luettelemalla Y-koordinaatteja vasemmalta oikealle lukien. Kahden Y-koordinaatin väli on aina sama. Lisää... | |
PhysicsObject | CreateGround (double[] heights, double scale, Image image) |
Helppo tapa lisätä kenttään epätasainen maasto. Maasto kuvataan luettelemalla Y-koordinaatteja vasemmalta oikealle lukien. Kahden Y-koordinaatin väli on aina sama. Lisää... | |
Vector | GetRandomPosition () |
Palauttaa satunnaisen kohdan kentän reunojen sisältä. Lisää... | |
Vector | GetRandomFreePosition (double radius) |
Palauttaa satunnaisen vapaan kohdan kentän reunojen sisältä. Lisää... | |
void | LoadFromFile (string fileName) |
Lataa kentän tiedostosta. Kenttätiedostoja voi tehdä Jypelin mukana tulevalle editorilla. Lisää... | |
void | LoadFromFile (string fileName, ObjectLoadMethods methods) |
Lataa kentän tiedostosta. Kenttätiedostoja voi tehdä Jypelin mukana tulevalle editorilla. Lisää... | |
void | LoadFromContent (string assetName) |
Lataa kentän contentista. Kenttätiedostoja voi tehdä Jypelin mukana tulevalle editorilla. Lisää... | |
void | LoadFromContent (string assetName, ObjectLoadMethods methods) |
Lataa kentän contentista. Kenttätiedostoja voi tehdä Jypelin mukana tulevalle editorilla. Lisää... | |
Julkiset attribuutit | |
readonly Vector | Center = Vector.Zero |
Kentän keskipiste. Lisää... | |
Ominaisuudet | |
double | AmbientLight [get, set] |
Color | BackgroundColor [get, set] |
Kentän taustaväri. Lisää... | |
Background | Background [get, set] |
Kentän taustakuva. Lisää... | |
double | Width [get, set] |
Kentän leveys. Lisää... | |
double | Height [get, set] |
Kentän korkeus. Lisää... | |
Vector | Size [get, set] |
Kentän koko (leveys ja korkeus). Lisää... | |
double | Left [get] |
Kentän vasemman reunan x-koordinaatti. Lisää... | |
double | Right [get] |
Kentän oikean reunan x-koordinaatti. Lisää... | |
double | Top [get] |
Kentän yläreunan y-koordinaatti. Lisää... | |
double | Bottom [get] |
Kentän alareunan y-koordinaatti. Lisää... | |
BoundingRectangle | BoundingRect [get] |
Kentän rajaama alue Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Dimensional | |
double | Left [get] |
Vasen reuna. Lisää... | |
double | Right [get] |
Oikea reuna. Lisää... | |
double | Top [get] |
Yläreuna. Lisää... | |
double | Bottom [get] |
Alareuna. Lisää... | |
Vector | Size [get] |
Koko. Lisää... | |
double | Width [get] |
Leveys. Lisää... | |
double | Height [get] |
Korkeus. Lisää... | |
Pelikenttä, johon voi lisätä olioita. Kentällä voi myös olla reunat ja taustaväri tai taustakuva.
Surfaces CreateBorders | ( | ) |
Surfaces CreateBorders | ( | bool | isVisible | ) |
Surfaces CreateBorders | ( | double | restitution, |
bool | isVisible | ||
) |
Lisää kaikille kentän sivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä.
restitution | Reunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla) |
isVisible | Reunan näkyvyys true , jos näkyvät reunat, muuten false . |
borderImage | Reunojen kuva / tekstuuri. |
Surfaces CreateBorders | ( | double | min, |
double | max, | ||
int | points, | ||
double | restitution, | ||
Color | borderColor | ||
) |
Lisää kaikille kentän sivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä.
min | Reunan minimipaksuus. |
max | Reunan maksimipaksuus. |
points | Pisteiden määrä (kuinka vaihtelevaa maasto on). |
restitution | Reunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla) |
borderColor | Reunojen väri. |
Surfaces CreateBorders | ( | double | min, |
double | max, | ||
int | points, | ||
double | restitution, | ||
Image | borderImage | ||
) |
Lisää kaikille kentän sivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä.
min | Reunan minimipaksuus. |
max | Reunan maksimipaksuus. |
points | Pisteiden määrä (kuinka vaihtelevaa maasto on). |
restitution | Reunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla) |
borderImage | Reunojen kuva / tekstuuri. |
Surfaces CreateBorders | ( | double | min, |
double | max, | ||
int | points, | ||
double | restitution | ||
) |
Lisää kaikille kentän sivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä.
min | Reunan minimipaksuus. |
max | Reunan maksimipaksuus. |
points | Pisteiden määrä (kuinka vaihtelevaa maasto on). |
restitution | Reunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla) |
Surfaces CreateBorders | ( | double | min, |
double | max, | ||
int | points | ||
) |
PhysicsObject CreateBottomBorder | ( | double | restitution, |
bool | isVisible | ||
) |
PhysicsObject CreateBottomBorder | ( | ) |
PhysicsObject CreateGround | ( | double [] | heights, |
double | scale | ||
) |
Helppo tapa lisätä kenttään epätasainen maasto. Maasto kuvataan luettelemalla Y-koordinaatteja vasemmalta oikealle lukien. Kahden Y-koordinaatin väli on aina sama.
heights | Y-koordinaatit lueteltuna vasemmalta oikealle. |
scale | Vakio, jolla jokainen Y-koordinaatti kerrotaan. Hyödyllinen, jos halutaan muuttaa koko maaston korkeutta muuttamatta jokaista pistettä yksitellen. Tavallisesti arvoksi kelpaa 1.0. |
Huomaa, että maastossa ei voi olla kahta pistettä päällekkäin.
PhysicsObject CreateGround | ( | double [] | heights, |
double | scale, | ||
Image | image | ||
) |
Helppo tapa lisätä kenttään epätasainen maasto. Maasto kuvataan luettelemalla Y-koordinaatteja vasemmalta oikealle lukien. Kahden Y-koordinaatin väli on aina sama.
heights | Y-koordinaatit lueteltuna vasemmalta oikealle. |
scale | Vakio, jolla jokainen Y-koordinaatti kerrotaan. Hyödyllinen, jos halutaan muuttaa koko maaston korkeutta muuttamatta jokaista pistettä yksitellen. Tavallisesti arvoksi kelpaa 1.0. |
image | Maastossa käytettävä kuva. |
Lisää kentän vaakasivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä.
restitution | Reunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla) |
isVisible | Reunan näkyvyys true , jos näkyvät reunat, muuten false . |
borderImage | Reunojen kuva / tekstuuri. |
Surfaces CreateHorizontalBorders | ( | double | min, |
double | max, | ||
int | points, | ||
double | restitution | ||
) |
Lisää kentän vaakasivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä.
min | Reunan minimipaksuus. |
max | Reunan maksimipaksuus. |
points | Pisteiden määrä (kuinka vaihtelevaa maasto on). |
restitution | Reunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla) |
Surfaces CreateHorizontalBorders | ( | double | min, |
double | max, | ||
int | points, | ||
double | restitution, | ||
Image | borderImage | ||
) |
Lisää kentän vaakasivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä.
min | Reunan minimipaksuus. |
max | Reunan maksimipaksuus. |
points | Pisteiden määrä (kuinka vaihtelevaa maasto on). |
restitution | Reunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla) |
borderImage | Reunojen kuva / tekstuuri. |
Surfaces CreateHorizontalBorders | ( | double | min, |
double | max, | ||
int | points, | ||
double | restitution, | ||
Color | borderColor | ||
) |
Lisää kentän vaakasivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä.
min | Reunan minimipaksuus. |
max | Reunan maksimipaksuus. |
points | Pisteiden määrä (kuinka vaihtelevaa maasto on). |
restitution | Reunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla) |
borderColor | Reunojen väri. |
Surfaces CreateHorizontalBorders | ( | double | min, |
double | max, | ||
int | points | ||
) |
PhysicsObject CreateLeftBorder | ( | double | restitution, |
bool | isVisible | ||
) |
PhysicsObject CreateLeftBorder | ( | ) |
PhysicsObject CreateRightBorder | ( | double | restitution, |
bool | isVisible | ||
) |
PhysicsObject CreateRightBorder | ( | ) |
PhysicsObject CreateTopBorder | ( | double | restitution, |
bool | isVisible | ||
) |
PhysicsObject CreateTopBorder | ( | ) |
Lisää kentän pystysivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä.
restitution | Reunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla) |
isVisible | Reunan näkyvyys true , jos näkyvät reunat, muuten false . |
borderImage | Reunojen kuva / tekstuuri. |
Surfaces CreateVerticalBorders | ( | double | min, |
double | max, | ||
int | points, | ||
double | restitution | ||
) |
Lisää kentän pystysivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä.
min | Reunan minimipaksuus. |
max | Reunan maksimipaksuus. |
points | Pisteiden määrä (kuinka vaihtelevaa maasto on). |
restitution | Reunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla) |
Surfaces CreateVerticalBorders | ( | double | min, |
double | max, | ||
int | points, | ||
double | restitution, | ||
Image | borderImage | ||
) |
Lisää kentän pystysivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä.
min | Reunan minimipaksuus. |
max | Reunan maksimipaksuus. |
points | Pisteiden määrä (kuinka vaihtelevaa maasto on). |
restitution | Reunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla) |
borderImage | Reunojen kuva / tekstuuri. |
Surfaces CreateVerticalBorders | ( | double | min, |
double | max, | ||
int | points, | ||
double | restitution, | ||
Color | borderColor | ||
) |
Lisää kentän pystysivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä.
min | Reunan minimipaksuus. |
max | Reunan maksimipaksuus. |
points | Pisteiden määrä (kuinka vaihtelevaa maasto on). |
restitution | Reunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla) |
borderColor | Reunojen väri. |
Surfaces CreateVerticalBorders | ( | double | min, |
double | max, | ||
int | points | ||
) |
BoundingRectangle FindObjectLimits | ( | ) |
Vector GetRandomFreePosition | ( | double | radius | ) |
Vector GetRandomPosition | ( | ) |
void LoadFromContent | ( | string | assetName | ) |
void LoadFromContent | ( | string | assetName, |
ObjectLoadMethods | methods | ||
) |
void LoadFromFile | ( | string | fileName | ) |
void LoadFromFile | ( | string | fileName, |
ObjectLoadMethods | methods | ||
) |
readonly Vector Center = Vector.Zero |
|
getset |
|
get |