![]() |
Jypeli
5
The simple game programming library
|
Pelikenttä, johon voi lisätä olioita. Kentällä voi myös olla reunat ja taustaväri tai taustakuva. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
| void | Clear () |
| Palauttaa oletustaustan. Lisää... | |
| BoundingRectangle | FindObjectLimits () |
| Laskee pienimmän alueen, jonka sisälle kaikki kentän oliot mahtuvat. Lisää... | |
| Surfaces | CreateBorders () |
| Lisää kaikille kentän sivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää... | |
| Surfaces | CreateBorders (bool isVisible) |
| Lisää kaikille kentän sivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää... | |
| Surfaces | CreateBorders (double restitution, bool isVisible) |
| Lisää kaikille kentän sivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää... | |
| Surfaces | CreateBorders (double restitution, bool isVisible, Color borderColor) |
| Lisää kaikille kentän sivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää... | |
| Surfaces | CreateBorders (double restitution, bool isVisible, Image borderImage) |
| Lisää kaikille kentän sivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää... | |
| Surfaces | CreateHorizontalBorders (double restitution, bool isVisible, Color borderColor) |
| Lisää kentän vaakasivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää... | |
| Surfaces | CreateVerticalBorders (double restitution, bool isVisible, Color borderColor) |
| Lisää kentän pystysivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää... | |
| Surfaces | CreateHorizontalBorders (double restitution, bool isVisible, Image borderImage) |
| Lisää kentän vaakasivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää... | |
| Surfaces | CreateVerticalBorders (double restitution, bool isVisible, Image borderImage) |
| Lisää kentän pystysivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää... | |
| Surfaces | CreateBorders (double min, double max, int points, double restitution, Color borderColor) |
| Lisää kaikille kentän sivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää... | |
| Surfaces | CreateBorders (double min, double max, int points, double restitution, Image borderImage) |
| Lisää kaikille kentän sivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää... | |
| Surfaces | CreateBorders (double min, double max, int points, double restitution) |
| Lisää kaikille kentän sivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää... | |
| Surfaces | CreateBorders (double min, double max, int points) |
| Lisää kaikille kentän sivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää... | |
| Surfaces | CreateHorizontalBorders (double min, double max, int points, double restitution) |
| Lisää kentän vaakasivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää... | |
| Surfaces | CreateHorizontalBorders (double min, double max, int points, double restitution, Image borderImage) |
| Lisää kentän vaakasivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää... | |
| Surfaces | CreateHorizontalBorders (double min, double max, int points, double restitution, Color borderColor) |
| Lisää kentän vaakasivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää... | |
| Surfaces | CreateHorizontalBorders (double min, double max, int points) |
| Lisää kentän vaakasivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää... | |
| Surfaces | CreateVerticalBorders (double min, double max, int points, double restitution) |
| Lisää kentän pystysivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää... | |
| Surfaces | CreateVerticalBorders (double min, double max, int points, double restitution, Image borderImage) |
| Lisää kentän pystysivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää... | |
| Surfaces | CreateVerticalBorders (double min, double max, int points, double restitution, Color borderColor) |
| Lisää kentän pystysivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää... | |
| Surfaces | CreateVerticalBorders (double min, double max, int points) |
| Lisää kentän vaakasivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä. Lisää... | |
| PhysicsObject | CreateLeftBorder (double restitution, bool isVisible) |
| Lisää kenttään vasemman reunan. Lisää... | |
| PhysicsObject | CreateRightBorder (double restitution, bool isVisible) |
| Lisää kenttään oikean reunan. Lisää... | |
| PhysicsObject | CreateTopBorder (double restitution, bool isVisible) |
| Lisää kenttään yläreunan. Lisää... | |
| PhysicsObject | CreateBottomBorder (double restitution, bool isVisible) |
| Lisää kenttään alareunan. Lisää... | |
| PhysicsObject | CreateLeftBorder () |
| Lisää kenttään vasemman reunan. Lisää... | |
| PhysicsObject | CreateRightBorder () |
| Lisää kenttään oikean reunan. Lisää... | |
| PhysicsObject | CreateTopBorder () |
| Lisää kenttään yläreunan. Lisää... | |
| PhysicsObject | CreateBottomBorder () |
| Lisää kenttään alareunan. Lisää... | |
| PhysicsObject | CreateGround (double[] heights, double scale) |
| Helppo tapa lisätä kenttään epätasainen maasto. Maasto kuvataan luettelemalla Y-koordinaatteja vasemmalta oikealle lukien. Kahden Y-koordinaatin väli on aina sama. Lisää... | |
| PhysicsObject | CreateGround (double[] heights, double scale, Image image) |
| Helppo tapa lisätä kenttään epätasainen maasto. Maasto kuvataan luettelemalla Y-koordinaatteja vasemmalta oikealle lukien. Kahden Y-koordinaatin väli on aina sama. Lisää... | |
| Vector | GetRandomPosition () |
| Palauttaa satunnaisen kohdan kentän reunojen sisältä. Lisää... | |
| Vector | GetRandomFreePosition (double radius) |
| Palauttaa satunnaisen vapaan kohdan kentän reunojen sisältä. Lisää... | |
| void | LoadFromFile (string fileName) |
| Lataa kentän tiedostosta. Kenttätiedostoja voi tehdä Jypelin mukana tulevalle editorilla. Lisää... | |
| void | LoadFromFile (string fileName, ObjectLoadMethods methods) |
| Lataa kentän tiedostosta. Kenttätiedostoja voi tehdä Jypelin mukana tulevalle editorilla. Lisää... | |
| void | LoadFromContent (string assetName) |
| Lataa kentän contentista. Kenttätiedostoja voi tehdä Jypelin mukana tulevalle editorilla. Lisää... | |
| void | LoadFromContent (string assetName, ObjectLoadMethods methods) |
| Lataa kentän contentista. Kenttätiedostoja voi tehdä Jypelin mukana tulevalle editorilla. Lisää... | |
Julkiset attribuutit | |
| readonly Vector | Center = Vector.Zero |
| Kentän keskipiste. Lisää... | |
Ominaisuudet | |
| double | AmbientLight [get, set] |
| Color | BackgroundColor [get, set] |
| Kentän taustaväri. Lisää... | |
| Background | Background [get, set] |
| Kentän taustakuva. Lisää... | |
| double | Width [get, set] |
| Kentän leveys. Lisää... | |
| double | Height [get, set] |
| Kentän korkeus. Lisää... | |
| Vector | Size [get, set] |
| Kentän koko (leveys ja korkeus). Lisää... | |
| double | Left [get] |
| Kentän vasemman reunan x-koordinaatti. Lisää... | |
| double | Right [get] |
| Kentän oikean reunan x-koordinaatti. Lisää... | |
| double | Top [get] |
| Kentän yläreunan y-koordinaatti. Lisää... | |
| double | Bottom [get] |
| Kentän alareunan y-koordinaatti. Lisää... | |
| BoundingRectangle | BoundingRect [get] |
| Kentän rajaama alue Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Dimensional | |
| double | Left [get] |
| Vasen reuna. Lisää... | |
| double | Right [get] |
| Oikea reuna. Lisää... | |
| double | Top [get] |
| Yläreuna. Lisää... | |
| double | Bottom [get] |
| Alareuna. Lisää... | |
| Vector | Size [get] |
| Koko. Lisää... | |
| double | Width [get] |
| Leveys. Lisää... | |
| double | Height [get] |
| Korkeus. Lisää... | |
Pelikenttä, johon voi lisätä olioita. Kentällä voi myös olla reunat ja taustaväri tai taustakuva.
| Surfaces CreateBorders | ( | ) |
| Surfaces CreateBorders | ( | bool | isVisible | ) |
| Surfaces CreateBorders | ( | double | restitution, |
| bool | isVisible | ||
| ) |
Lisää kaikille kentän sivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä.
| restitution | Reunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla) |
| isVisible | Reunan näkyvyys true, jos näkyvät reunat, muuten false. |
| borderImage | Reunojen kuva / tekstuuri. |
| Surfaces CreateBorders | ( | double | min, |
| double | max, | ||
| int | points, | ||
| double | restitution, | ||
| Color | borderColor | ||
| ) |
Lisää kaikille kentän sivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä.
| min | Reunan minimipaksuus. |
| max | Reunan maksimipaksuus. |
| points | Pisteiden määrä (kuinka vaihtelevaa maasto on). |
| restitution | Reunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla) |
| borderColor | Reunojen väri. |
| Surfaces CreateBorders | ( | double | min, |
| double | max, | ||
| int | points, | ||
| double | restitution, | ||
| Image | borderImage | ||
| ) |
Lisää kaikille kentän sivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä.
| min | Reunan minimipaksuus. |
| max | Reunan maksimipaksuus. |
| points | Pisteiden määrä (kuinka vaihtelevaa maasto on). |
| restitution | Reunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla) |
| borderImage | Reunojen kuva / tekstuuri. |
| Surfaces CreateBorders | ( | double | min, |
| double | max, | ||
| int | points, | ||
| double | restitution | ||
| ) |
Lisää kaikille kentän sivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä.
| min | Reunan minimipaksuus. |
| max | Reunan maksimipaksuus. |
| points | Pisteiden määrä (kuinka vaihtelevaa maasto on). |
| restitution | Reunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla) |
| Surfaces CreateBorders | ( | double | min, |
| double | max, | ||
| int | points | ||
| ) |
| PhysicsObject CreateBottomBorder | ( | double | restitution, |
| bool | isVisible | ||
| ) |
| PhysicsObject CreateBottomBorder | ( | ) |
| PhysicsObject CreateGround | ( | double [] | heights, |
| double | scale | ||
| ) |
Helppo tapa lisätä kenttään epätasainen maasto. Maasto kuvataan luettelemalla Y-koordinaatteja vasemmalta oikealle lukien. Kahden Y-koordinaatin väli on aina sama.
| heights | Y-koordinaatit lueteltuna vasemmalta oikealle. |
| scale | Vakio, jolla jokainen Y-koordinaatti kerrotaan. Hyödyllinen, jos halutaan muuttaa koko maaston korkeutta muuttamatta jokaista pistettä yksitellen. Tavallisesti arvoksi kelpaa 1.0. |
Huomaa, että maastossa ei voi olla kahta pistettä päällekkäin.
| PhysicsObject CreateGround | ( | double [] | heights, |
| double | scale, | ||
| Image | image | ||
| ) |
Helppo tapa lisätä kenttään epätasainen maasto. Maasto kuvataan luettelemalla Y-koordinaatteja vasemmalta oikealle lukien. Kahden Y-koordinaatin väli on aina sama.
| heights | Y-koordinaatit lueteltuna vasemmalta oikealle. |
| scale | Vakio, jolla jokainen Y-koordinaatti kerrotaan. Hyödyllinen, jos halutaan muuttaa koko maaston korkeutta muuttamatta jokaista pistettä yksitellen. Tavallisesti arvoksi kelpaa 1.0. |
| image | Maastossa käytettävä kuva. |
Lisää kentän vaakasivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä.
| restitution | Reunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla) |
| isVisible | Reunan näkyvyys true, jos näkyvät reunat, muuten false. |
| borderImage | Reunojen kuva / tekstuuri. |
| Surfaces CreateHorizontalBorders | ( | double | min, |
| double | max, | ||
| int | points, | ||
| double | restitution | ||
| ) |
Lisää kentän vaakasivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä.
| min | Reunan minimipaksuus. |
| max | Reunan maksimipaksuus. |
| points | Pisteiden määrä (kuinka vaihtelevaa maasto on). |
| restitution | Reunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla) |
| Surfaces CreateHorizontalBorders | ( | double | min, |
| double | max, | ||
| int | points, | ||
| double | restitution, | ||
| Image | borderImage | ||
| ) |
Lisää kentän vaakasivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä.
| min | Reunan minimipaksuus. |
| max | Reunan maksimipaksuus. |
| points | Pisteiden määrä (kuinka vaihtelevaa maasto on). |
| restitution | Reunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla) |
| borderImage | Reunojen kuva / tekstuuri. |
| Surfaces CreateHorizontalBorders | ( | double | min, |
| double | max, | ||
| int | points, | ||
| double | restitution, | ||
| Color | borderColor | ||
| ) |
Lisää kentän vaakasivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä.
| min | Reunan minimipaksuus. |
| max | Reunan maksimipaksuus. |
| points | Pisteiden määrä (kuinka vaihtelevaa maasto on). |
| restitution | Reunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla) |
| borderColor | Reunojen väri. |
| Surfaces CreateHorizontalBorders | ( | double | min, |
| double | max, | ||
| int | points | ||
| ) |
| PhysicsObject CreateLeftBorder | ( | double | restitution, |
| bool | isVisible | ||
| ) |
| PhysicsObject CreateLeftBorder | ( | ) |
| PhysicsObject CreateRightBorder | ( | double | restitution, |
| bool | isVisible | ||
| ) |
| PhysicsObject CreateRightBorder | ( | ) |
| PhysicsObject CreateTopBorder | ( | double | restitution, |
| bool | isVisible | ||
| ) |
| PhysicsObject CreateTopBorder | ( | ) |
Lisää kentän pystysivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä.
| restitution | Reunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla) |
| isVisible | Reunan näkyvyys true, jos näkyvät reunat, muuten false. |
| borderImage | Reunojen kuva / tekstuuri. |
| Surfaces CreateVerticalBorders | ( | double | min, |
| double | max, | ||
| int | points, | ||
| double | restitution | ||
| ) |
Lisää kentän pystysivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä.
| min | Reunan minimipaksuus. |
| max | Reunan maksimipaksuus. |
| points | Pisteiden määrä (kuinka vaihtelevaa maasto on). |
| restitution | Reunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla) |
| Surfaces CreateVerticalBorders | ( | double | min, |
| double | max, | ||
| int | points, | ||
| double | restitution, | ||
| Image | borderImage | ||
| ) |
Lisää kentän pystysivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä.
| min | Reunan minimipaksuus. |
| max | Reunan maksimipaksuus. |
| points | Pisteiden määrä (kuinka vaihtelevaa maasto on). |
| restitution | Reunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla) |
| borderImage | Reunojen kuva / tekstuuri. |
| Surfaces CreateVerticalBorders | ( | double | min, |
| double | max, | ||
| int | points, | ||
| double | restitution, | ||
| Color | borderColor | ||
| ) |
Lisää kentän pystysivuille epätasaiset reunat, joihin oliot voivat törmätä.
| min | Reunan minimipaksuus. |
| max | Reunan maksimipaksuus. |
| points | Pisteiden määrä (kuinka vaihtelevaa maasto on). |
| restitution | Reunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla) |
| borderColor | Reunojen väri. |
| Surfaces CreateVerticalBorders | ( | double | min, |
| double | max, | ||
| int | points | ||
| ) |
| BoundingRectangle FindObjectLimits | ( | ) |
| Vector GetRandomFreePosition | ( | double | radius | ) |
| Vector GetRandomPosition | ( | ) |
| void LoadFromContent | ( | string | assetName | ) |
| void LoadFromContent | ( | string | assetName, |
| ObjectLoadMethods | methods | ||
| ) |
| void LoadFromFile | ( | string | fileName | ) |
| void LoadFromFile | ( | string | fileName, |
| ObjectLoadMethods | methods | ||
| ) |
| readonly Vector Center = Vector.Zero |
|
getset |
|
get |