Jypeli
5
The simple game programming library
|
Aivoluokka peliolioille. Voidaan käyttää tekoälyn ja tilannekohtaisten toimintamallien luomiseen peliolioille, esimerkkinä tietokoneen ohjaamat viholliset. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
void | DoUpdate (Time time) |
virtual void | OnCollision (IGameObject target) |
Kutsutaan, kun tapahtuu törmäys. Perivässä luokassa methodin kuuluu kutsua vastaavaa kantaluokan methodia. Lisää... | |
Staattiset julkiset attribuutit | |
static readonly Brain | None = new Brain() |
Tyhjät aivot, eivät sisällä mitään toiminnallisuutta. Lisää... | |
Suojatut jäsenfunktiot | |
virtual void | OnAdd (IGameObject newOwner) |
Kutsutaan, kun aivot lisätään oliolle. Lisää... | |
virtual void | OnRemove (IGameObject prevOwner) |
Kutsutaan, kun aivot poistetaan oliolta. Lisää... | |
virtual void | OnAddToGame () |
Kutsutaan, kun aivojen omistaja lisätään peliin tai omistajaksi asetetaan olio, joka on jo lisätty peliin. Lisää... | |
virtual void | Update (Time time) |
Kutsutaan, kun tilaa päivitetään. Suurin osa päätöksenteosta tapahtuu täällä. Perivässä luokassa methodin kuuluu kutsua vastaavaa kantaluokan methodia. Lisää... | |
Ominaisuudet | |
bool | Active [get, set] |
Aivot käytössä tai pois käytöstä. Lisää... | |
IGameObject | Owner [get, set] |
Aivojen haltija. Lisää... | |
Tapahtumat | |
Action< Brain > | Updated |
Tapahtuu kun aivoja päivitetään. Lisää... | |
Aivoluokka peliolioille. Voidaan käyttää tekoälyn ja tilannekohtaisten toimintamallien luomiseen peliolioille, esimerkkinä tietokoneen ohjaamat viholliset.
|
protectedvirtual |
Kutsutaan, kun aivot lisätään oliolle.
newOwner | Olio, jolle aivot lisättiin. |
Uudelleentoteutetaan luokissa LabyrinthWandererBrain ja RandomMoverBrain.
|
protectedvirtual |
Kutsutaan, kun aivojen omistaja lisätään peliin tai omistajaksi asetetaan olio, joka on jo lisätty peliin.
Uudelleentoteutetaan luokissa LabyrinthWandererBrain ja PlatformWandererBrain.
|
virtual |
Kutsutaan, kun tapahtuu törmäys. Perivässä luokassa methodin kuuluu kutsua vastaavaa kantaluokan methodia.
target | Olio, johon törmätään. |
Uudelleentoteutetaan luokissa DriverBrain, RandomMoverBrain ja PlatformWandererBrain.
|
protectedvirtual |
Kutsutaan, kun aivot poistetaan oliolta.
prevOwner | Olio, jolta aivot poistettiin. |
Uudelleentoteutetaan luokassa RandomMoverBrain.
|
protectedvirtual |
Kutsutaan, kun tilaa päivitetään. Suurin osa päätöksenteosta tapahtuu täällä. Perivässä luokassa methodin kuuluu kutsua vastaavaa kantaluokan methodia.
time | Päivityksen ajanhetki. |
Uudelleentoteutetaan luokissa FollowerBrain, LabyrinthWandererBrain, PathFollowerBrain, ComputerDriverBrain, RandomMoverBrain ja PlatformWandererBrain.
|
getset |