Jypeli  5
The simple game programming library
Brain luokkareferenssi

Aivoluokka peliolioille. Voidaan käyttää tekoälyn ja tilannekohtaisten toimintamallien luomiseen peliolioille, esimerkkinä tietokoneen ohjaamat viholliset. Lisää...

Luokan Brain luokkakaavio
AbstractMoverBrain DriverBrain PlatformWandererBrain PathFollowerBrain FollowerBrain LabyrinthWandererBrain RandomMoverBrain ComputerDriverBrain

Julkiset jäsenfunktiot

void DoUpdate (Time time)
 
virtual void OnCollision (IGameObject target)
 Kutsutaan, kun tapahtuu törmäys. Perivässä luokassa methodin kuuluu kutsua vastaavaa kantaluokan methodia. Lisää...
 

Staattiset julkiset attribuutit

static readonly Brain None = new Brain()
 Tyhjät aivot, eivät sisällä mitään toiminnallisuutta. Lisää...
 

Suojatut jäsenfunktiot

virtual void OnAdd (IGameObject newOwner)
 Kutsutaan, kun aivot lisätään oliolle. Lisää...
 
virtual void OnRemove (IGameObject prevOwner)
 Kutsutaan, kun aivot poistetaan oliolta. Lisää...
 
virtual void OnAddToGame ()
 Kutsutaan, kun aivojen omistaja lisätään peliin tai omistajaksi asetetaan olio, joka on jo lisätty peliin. Lisää...
 
virtual void Update (Time time)
 Kutsutaan, kun tilaa päivitetään. Suurin osa päätöksenteosta tapahtuu täällä. Perivässä luokassa methodin kuuluu kutsua vastaavaa kantaluokan methodia. Lisää...
 

Ominaisuudet

bool Active [get, set]
 Aivot käytössä tai pois käytöstä. Lisää...
 
IGameObject Owner [get, set]
 Aivojen haltija. Lisää...
 

Tapahtumat

Action< BrainUpdated
 Tapahtuu kun aivoja päivitetään. Lisää...
 

Yksityiskohtainen selite

Aivoluokka peliolioille. Voidaan käyttää tekoälyn ja tilannekohtaisten toimintamallien luomiseen peliolioille, esimerkkinä tietokoneen ohjaamat viholliset.

Määrittely tiedoston Brain.cs rivillä 40.

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ DoUpdate()

void DoUpdate ( Time  time)

Määrittely tiedoston Brain.cs rivillä 86.

◆ OnAdd()

virtual void OnAdd ( IGameObject  newOwner)
protectedvirtual

Kutsutaan, kun aivot lisätään oliolle.

Parametrit
newOwnerOlio, jolle aivot lisättiin.

Uudelleentoteutetaan luokissa LabyrinthWandererBrain ja RandomMoverBrain.

Määrittely tiedoston Brain.cs rivillä 100.

◆ OnAddToGame()

virtual void OnAddToGame ( )
protectedvirtual

Kutsutaan, kun aivojen omistaja lisätään peliin tai omistajaksi asetetaan olio, joka on jo lisätty peliin.

Uudelleentoteutetaan luokissa LabyrinthWandererBrain ja PlatformWandererBrain.

Määrittely tiedoston Brain.cs rivillä 118.

◆ OnCollision()

virtual void OnCollision ( IGameObject  target)
virtual

Kutsutaan, kun tapahtuu törmäys. Perivässä luokassa methodin kuuluu kutsua vastaavaa kantaluokan methodia.

Parametrit
targetOlio, johon törmätään.

Uudelleentoteutetaan luokissa DriverBrain, RandomMoverBrain ja PlatformWandererBrain.

Määrittely tiedoston Brain.cs rivillä 137.

◆ OnRemove()

virtual void OnRemove ( IGameObject  prevOwner)
protectedvirtual

Kutsutaan, kun aivot poistetaan oliolta.

Parametrit
prevOwnerOlio, jolta aivot poistettiin.

Uudelleentoteutetaan luokassa RandomMoverBrain.

Määrittely tiedoston Brain.cs rivillä 109.

◆ Update()

virtual void Update ( Time  time)
protectedvirtual

Kutsutaan, kun tilaa päivitetään. Suurin osa päätöksenteosta tapahtuu täällä. Perivässä luokassa methodin kuuluu kutsua vastaavaa kantaluokan methodia.

Parametrit
timePäivityksen ajanhetki.

Uudelleentoteutetaan luokissa FollowerBrain, LabyrinthWandererBrain, PathFollowerBrain, ComputerDriverBrain, RandomMoverBrain ja PlatformWandererBrain.

Määrittely tiedoston Brain.cs rivillä 128.

Jäsendatan dokumentaatio

◆ None

readonly Brain None = new Brain()
static

Tyhjät aivot, eivät sisällä mitään toiminnallisuutta.

Määrittely tiedoston Brain.cs rivillä 45.

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ Active

bool Active
getset

Aivot käytössä tai pois käytöstä.

Määrittely tiedoston Brain.cs rivillä 53.

◆ Owner

IGameObject Owner
getset

Aivojen haltija.

Määrittely tiedoston Brain.cs rivillä 69.

Tapahtumien dokumentaatio

◆ Updated

Action<Brain> Updated

Tapahtuu kun aivoja päivitetään.

Määrittely tiedoston Brain.cs rivillä 61.


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: