2using System.Collections.Generic;
58 public DriverBrain( List<PhysicsObject> checkpoints,
int rounds )
89 base.OnCollision( target );
106 : base( checkpoints, rounds )
119 if ( OwnerAuto !=
null )
125 double dist = Math.Max( distance.
Magnitude, Double.Epsilon );
127 double eta = dist / spd;
133 OwnerAuto.
Brake( dt );
141 OwnerAuto.
Turn( turnAngle, dt );
void Accelerate(double time)
Kiihdyttää.
Angle Maneuverability
Ohjattavuus, eli kulma jonka auto voi korkeintaan kääntyä sekunnissa.
void Brake(double time)
Jarruttaa.
void Turn(Angle angle, double time)
Kääntyy niin paljon kuin auton ohjattavuus sallii.
double BrakeDeceleration
Jarrujen hidastavuus, eli kuinka monta yksikköä korkeintaan nopeutta voidaan vähentää sekunnissa jarr...
Tietokoneajajan aivot. Kuten DriverBrain, mutta osaa automaattisesti suunnistaa checkpointilta toisel...
override void Update(Time time)
Kutsutaan, kun tilaa päivitetään. Ajamislogiikka sijaitsee täällä.
ComputerDriverBrain(List< PhysicsObject > checkpoints, int rounds)
Alustaa uudet tietokoneajajan aivot.
Ajajan aivot. Laskee checkpointteja ja kierroksia automaattisesti. Nämä aivot ovat ihmispelaajalle,...
PhysicsObject? NextCheckpoint
Seuraava tarkistuspiste.
override void OnCollision(IGameObject target)
Kutsutaan, kun tapahtuu törmäys.
List< PhysicsObject > Checkpoints
Lista checkpointeista eli tarkistuspisteistä radalla. Auton tulee ajaa kaikkien näiden pisteiden läpi...
IntMeter RoundsDriven
Mittari joka mittaa ajettuja kierroksia.
IntMeter CheckpointsPassed
Mittari joka mittaa läpäistyjä tarkistuspisteitä tällä kierroksella.
DriverBrain(List< PhysicsObject > checkpoints, int rounds)
Alustaa uudet ajajan aivot.
List< PhysicsObject > chkpoints
Aivoluokka peliolioille. Voidaan käyttää tekoälyn ja tilannekohtaisten toimintamallien luomiseen peli...
IGameObject Owner
Aivojen haltija.
Mittari, joka mittaa int-tyyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGauge...
void Reset()
Palauttaa mittarin arvon oletusarvoonsa.
ValueType MaxValue
Mittarin suurin sallittu arvo. Kun mittari saavuttaa tämän arvon, laukeaa tapahtuma UpperLimit.
ValueType Value
Mittarin arvo.
Action UpperLimit
Tapahtuu, kun mittari saavuttaa suurimman sallitun arvonsa.
Kappale joka noudattaa fysiikan lakeja, johon voi törmätä. Vaatii että käytössä on fysiikkapeli.
double KineticFriction
Liikekitka (hidastaa kun olio on jo liikkeessä). Ks. StaticFriction (lepokitka)
override Vector?? Position
Yhteinen rajapinta kaikille peliolioille.
Suuntakulma (rajoitettu -180 ja 180 asteen välille) asteina ja radiaaneina. Tietoja kulmasta: http://...
double Radians
Palauttaa tai asettaa kulman radiaaneina.
Sisältää tiedon ajasta, joka on kulunut pelin alusta ja viime päivityksestä.
TimeSpan SinceLastUpdate
Aika joka on kulunut viime päivityksestä.
Angle Angle
Kulma radiaaneina.
double Magnitude
Vektorin pituus.