Jypeli 4
The simple game programming library
Luokkalista
Tässä ovat luokat, tietueet ja yhdisteet lyhyen selitteen kanssa:
AbstractMoverBrain
AccelerometerPuhelimen kiihtyvyysanturi
AdvBrowsableAttribute
AdvBrowsableOrderAttribute
AdvGroupIgnorerA collision ignorer that uses group numbers to do collision ignoring. If a object is member of a group that the other body is ignoring then they will not collide
AdvPropertyDescriptor
AdvReaderWriterLock
AdvTypeConverter< TType >
ALVector2DClass Used to store a Linear Value along with an Angular Value. Like Position and Orientation
AnalogListener
AnalogListener< T1 >
AnalogStateParametrit analogisen ohjauksen (hiiren tai ohjaustikun) tapahtumalle
AngleKulma (asteina ja radiaaneina). Tietoja kulmasta: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Degree-Radian_Conversion.svg
AngleJointA Joint between 2 Bodies that will keep the Angles between the 2 bodies at a certain amount
AnimationSarja kuvia, jotka vaihtuvat halutulla nopeudella. Yksi animaatio koostuu yhdestä tai useammasta kuvasta
ArrayBitmap
AssaultRifleRynnäkkökivääri
AutomobileAuto
AxleJointSaranaliitos kahden olion välille
Background
BarGaugePalkki, jonka korkeutta voi säätää
BodyThis is the Physical Body that collides in the engine
BodyJointEventArgs
BodyProxyThis is a Proxy. That keeps 2 bodies velocities synchronized
BoundingCircle
BoundingPolygon
BoundingRectangle
BrainAivoluokka peliolioille. Voidaan käyttää tekoälyn ja tilannekohtaisten toimintamallien luomiseen peliolioille, esimerkkinä tietokoneen ohjaamat viholliset
BroadPhaseCollisionDetector
BruteForceDetector
BulletLuoti
CameraKamera. Määrittää mikä osa pelitasosta on kerralla näkyvissä
CannonYksinkertainen tykki, joka ampuu kuulia tai muuta ammuksia
CannonBallTykinkuula
CircleYmpyrä
CircleShapeA Circle
ClampedA class that keeps a value clamped
ClusterGrenadeRypälepommi. Hajoaa räjähtäessään pienempiin osiin, jotka voivat edelleen räjähtää pienempiin osiin
CoefficientsDescribes the Coefficients of a surface
CollectionEventArgs< T >Generic EventArgs for read only collections
CollisionEventArgs
CollisionShapeQualityKappaleen kuvion laatu törmäyksentunnistuksessa
CollisionSolver
ColorVäri
ComputerDriverBrainTietokoneajajan aivot. Kuten DriverBrain, mutta osaa automaattisesti suunnistaa checkpointilta toiselle vauhtia säädellen
ControlContexted
ControllerYleinen peliohjainluokka
Controller< ControllerState >Yleinen peliohjainluokka tilatiedoilla
ControlsSisältää ohjaimet
CustomQueryWindow< W >
Destroyable
DirectionPerussuunta tasossa
DistanceGridA class used by some Shape Objects for Narrow Phased collision
DoubleMeterMittari, joka mittaa double-tyyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGauge
DragInfo
DriverBrainAjajan aivot. Laskee checkpointteja ja kierroksia automaattisesti. Nämä aivot ovat ihmispelaajalle, käytä tietokoneautoille ComputerDriverBrain-luokkaa
EasyHighScoreHelpompikäyttöinen parhaiden pisteiden lista
ExplosionRäjähdys
ExplosionLogicSimulates a simple explosion
ExplosionSystemJärjestelmä räjähdyksille
FileManager
FixedAngleJointA Joint between 2 Bodies that will keep the Angles between the 2 bodies at a certain amount
FixedHingeJointA joint that makes a single Body Pivot around an Anchor
FlameJärjestelmä liekeille
FluidInfo
FollowerBrainAivot, joiden tehtävänä on laittaa omistajansa seuraamaan jotakin kohdetta
FontFontti
Force
FrameCoherentSAPDetectorFull name is Frame Coherent Sweep and Prune. This class is used to isolate the AABB pairs that are currently in a collision state without having to check all pair combinations. It relies heavily on frame coherence or the idea that objects will typically be near their last position from frame to frame. The class caches the various state information and doesn't update it unless an extent on an axis "swaps" positions with its neighbor. Note: If your application has "teleporting" objects or objects that are extremely high-speed in relation to other objects, then this Sweep and Prune method may breakdown
FrictionLogicFysiikkalogiikkaluokka ylhäältä päin kuvattuihin peleihin, joissa tarvitaan kitkaa
GamePeliluokka reaaliaikaisille peleille
GameObjectPelialueella liikkuva olio. Käytä fysiikkapeleissä PhysicsObject-olioita
GamePadXbox-peliohjain
GlobalFluidLogicApplys drag and buoyancy to all items in the engine
GravityFieldA Gravity Field that apply gravity pulling in one direction regardless of the Body's position with zero dropoff
GravityPointFieldA PhysicsLogic to causes a Gravity a a certain point with zero dropoff
GravityPointMassA PhysicsLogic to causes a Body to have a realistic pull of Gravity with a exponential drop-off
GrenadeKranaatti
Grid
GroupCollectionA collection that stores ints that represent groups
GroupedOneWayPlatformIgnorerThis allows you to have platforms that are one way. like in platform games
GroupIgnorerA collision ignorer that uses group numbers to do collision ignoring. If 2 objects are members of the same group then they will not collide
HeartSydän
HighScoreWindowParhaiden pisteiden ikkuna
HingeJointA Joint Between 2 Bodies that will pivot around an Anchor
HorizontalLayoutAsettelee widgetit riviin vaakasuunnassa
HorizontalSpacer
IAdvanceValueType
IAnalogListener
IBitmap
IContact
IContactPointInfoDescribes a Contact in a collision
IDuplicateable< T >
IExplosionAffectable
IGlobalFluidAffectable
IgnorerBase class for Collision Ignorers to impliment
IHasArea
IJoint
ILayoutRajapinta asettelijalle. Asettelija asettelee widgetin lapsioliot siten, että ne mahtuvat widgetin sisälle. Asettelija muuttaa lapsiolioiden kokoa sekä paikkaa. Asettelussa käytetään hyväksi lapsiolioiden ominaisuuksia PreferredSize, HorizontalSizing sekä VerticalSizing
ILineFluidAffectable
ImageKuva
ImageBatchDraws images efficiently. Draw() calls should be made only between Begin() and End() calls. Other drawing operations can be done between Begin() and End()
IMatrix
IMatrix< M, VC, VR >
ImplicitCastCollection< TBase, TParent >
IndexTriangleMuotojen määrityksessä käytettävä kolmio
INotifyList< T >Lista, joka ilmoittaa muutoksistaan
InputBoxLaatikko, johon käyttäjä voi syöttää tekstiä
InputWindowIkkuna, joka sisältää käyttäjän määrittelemän kysymyksen, tekstinsyöttökentän ja OK-painikkeen. Ikkunan koko määräytyy automaattisesti tekstin ja ruudun koon mukaan
InstanceConstructorAttribute
IntersectionInfo
IntMeterMittari, joka mittaa int-tyyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGauge
IPendable
IPhysicsEntity
IRaySegmentsCollidable
ISequentialImpulsesJoint
IShape
IVector< V >
JointDescribes a Connection between 2 objects
KeyboardNäppäimistö peliohjaimena
LabelTekstikenttä
LaserGunLasertykki
LayerKerros. Vastaa olioiden piirtämisestä
LevelPelikenttä, johon voi lisätä olioita. Kentällä voi myös olla reunat ja taustaväri tai taustakuva
LevelData
LevelObject
LifespanA object that describes the time a object will remain in the Physics engine
LightPistemäinen valonlähde
Line
LineBatch
LineFluidLogicApplys drag and buoyancy to items on one side of a line;
LineSegment
ListenContext
Listener
Controller::ListenerAction
Controller::ListenerPrecedenceComparer
ListWidget< T, L, W >Listakomponentti. Voidaan liittää listaan, joka toteuttaa INotifyList-rajapinnan. Tällöin listaan tehdyt muutokset päivittyvät komponenttiin. Listaa voi skrollata, jos kaikki rivit eivät mahdu kerralla sen sisälle
LoadState
PhysicsEngine::LogicComparer
MassInfoThis class Stores mass information and Moment of Inertia Together since they are very closly related
MathReader
MathWriter
Matrices
Matrix2x2A 2x2 matrix which can represent rotations for 2D vectors
Matrix2x3A 2x3 matrix which can represent rotations around axes
Matrix3x3A 3x3 matrix which can represent rotations around axes
Matrix4x4
MediaPlayerMediasoitin, jolla voi soittaa musiikkikappaleita
MessageDisplay
MessageWindowIkkuna, joka sisältää käyttäjän määrittelemän viestin ja OK-painikkeen. Ikkunan koko määräytyy automaattisesti tekstin ja ruudun koon mukaan
Meter< ValueType >Mittari, joka mittaa erityyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGauge
MouseHiiri peliohjaimena
MouseState
MoveToPointLogicA class that will apply Force to move an object to a certain point and stop it once it gets there
MultiKeyListener
MultiKeyListener< T1 >
MultiPolygonShapeA shape that contains multiple polygons
MultiSelectWindowIkkuna, joka antaa käyttäjän valita yhden annetuista vaihtoehdoista
NewProperty
NullListener
ObjectIgnorerA collision ignorer that uses reference comparison. All Bodies with the same instance of this ignorer then they will not collide
OneWayPlatformIgnorerThis allows you to have platforms that are one way. like in platform games
PairID
ParseMethodAttribute
ParticlePartikkeli
ParticleShapeRepresents a Single point
ParticleSystemJärjestelmä partikkelien käsittelyyn
PathFollowerBrainAivot, jotka seuraavat annettua polkua
PhoneAliohjelmia ja ominaisuuksia, jotka toimivat vain puhelimessa. Voidaan kutsua myös PC:lle käännettäessä, mutta tällöin mitään ei yksinkertaisesti tapahdu
PhoneBackButtonWindows Phonen Back-nappi
PhysicsEngineThe Engine that will Apply Physics to object added to it
PhysicsGamePeli, jossa on fysiikan laskenta mukana. Peliin lisätyt

PhysicsObject

-oliot käyttäytyvät fysiikan lakien mukaan

PhysicsLogicA physics logic is a way for the engine to effect object within the Update call. Gravity is a Example of a PhysicsLogic
PhysicsObjectPeliolio, joka noudattaa fysiikkamoottorin määräämiä fysiikan lakeja. Voidaan kuitenkin myös laittaa noudattamaan lakeja valikoidusti
PhysicsStateThis class holds the variables usually changed mulitple times each update like the postion of an object
PhysicsStructureRakenne, joka pitää fysiikkaoliot kiinteän matkan päässä toisistaan
PhysicsTimerA class to update the PhysicsEngine at regular intervals
PlasmaCannonPlasmatykki
PlatformCharacterTasohyppelypelin hahmo. Voi liikkua ja hyppiä. Lisäksi sillä voi olla ase
PlatformCharacter2Tasohyppelypelin hahmo. Voi liikkua ja hyppiä. Lisäksi sillä voi olla ase
PlatformWandererBrainAivot, jotka laittavat omistajansa hortoilemaan tasohyppelytasoa edestakaisin
Point2DThis is the Vector Class
PointingDevice
PolygonMonikulmio
PolygonShapeUse this to Represent a Polygon in the engine
PrimeNumberGeneratorGenerates prime numbers. Just felt like writting one
ProjectileAmmus
PropertySet
PushButtonPainonappi
QuaternionSummary description for Quaternion
RandomMoverBrainAivot, jotka laittavat omistajansa liikkumaan satunnaisesti eri suuntiin törmäyksissä ja tietyn ajan jälkeen
Ray
RaySegmentA Ray Segment is a Ray that has a length. It can be used to represent lasers or very fast projectiles
RaySegmentJana
RaySegmentIntersectionInfoThe information of an intersection with another shape
RaySegmentsCollisionInfo
RaySegmentsCollisionLogicA class to manage a RaySegmentsShape collisions
RaySegmentsShapeA shape that holds multiple Ray Segments and generates custom collision events for when they intersect something. The Sequential Impulses Solver does not handle collisions with this shape
AdvReaderWriterLock::ReaderLock
ReadOnlyThreadSafeCollection< T >
RectangleSuorakulmio
RegularPolygonSäännöllinen monikulmio
RemovedEventArgs
RendererLuokka, joka sisältää metodeita kuvioiden ja tekstuurien piirtämiseen 2D-tasossa
ResourcesA strongly-typed resource class, for looking up localized strings, etc
RoadMapLuo tien. Tie koostuu useasta pienemmästä "pätkästä"
RowLayoutAsettelee widgetit riveihin. TargetWidth määrittää kuinka leveä yhden rivin tulisi olla. Kun yksi rivi tulee täyteen, jatketaan seuraavalle riville
SaveAllFieldsAttribute
SaveAttribute
SaveState
ScoreItemNimi ja pisteet
ScoreItemWidget
ScoreListParhaiden pisteiden lista
ScoreListWidgetKäyttöliittymäkomponentti, joka näyttää parhaat pisteet
ScreenViewSisältää näytön leveyden ja korkeuden sekä reunojen koordinaatit. Y-koordinaatti kasvaa ylöspäin. Koordinaatteja ei voi muuttaa
ScrollableList< W >
SelectiveSweepDetectorFaster then sweep and prune and does not stutter like SingleSweep
SequentialImpulsesSolver
SequentialImpulsesTag
ShapeKuvio
ShapeBatchDraws simple shapes efficiently. Draw() calls should be made only between Begin() and End() calls. Other drawing operations can be done between Begin() and End()
ShapeCacheSisältää valmiiksi lasketut kolmiot, joiden avulla piirtäminen on suoraviivaista
SimpleListener
SimpleListener< T1 >
SmokeSavuefekti
Sound
SoundEffectÄäniefekti. Yhdestä efektistä voi luoda CreateSound-metodilla monta ääntä (Sound), jotka voivat soida yhtäaikaa. Ääntä ei tarvitse kuitenkaan luoda itse, jos vain kutsuu Play-metodia
SpatialHashDetector
SplashScreenAloitusruutu, joka voidaan näyttää ennen pelin käynnistämistä
StarTähti
StorageFileTiedosto
StringListJärjestetty lista merkkijonoja
StringListWidgetKäyttöliittymäkomponentti, joka näyttää listan merkkijonoja
StringListWindowIkkuna, joka sisältää listan merkkijonoja
SweepAndPruneDetectorThe Sweep and Prune detector should be O(nlogn), but can be O(n^2) if everything is colliding
TagFollowerBrainLaittaa omistajansa seuraamaan oliota, jolla on tietty Tag-arvo. Jos olioita on useita, lähdetään seuraamaan lähintä
Tagged
TankYksinkertainen tankki eli panssarivaunu
Template
TextureBitmapTekstuuribittikartta muotojen luomiseen tekstuureista. Sisältää tekstuurin tiedot väritaulukkona
TextureCoordinates
TileMapRuutukartta, jonka avulla olioita voidaan helposti asettaa tasavälein ruudukkoon. Ruutukartta koostuu kirjoitusmerkeistä (char), joihin voi liittää aliohjelman, joka luo merkkiä vastaavan olion
Time
TimerAjastin, joka voidaan asettaa laukaisemaan tapahtumia tietyin väliajoin
TimeStepClass that holds information about a change in time;
TopDownPhysicsGamePeli, johon voi lisätä pintoja, joiden päällä oliot voivat liukua. Peliin lisätyt

PhysicsObject

-oliot käyttäytyvät fysiikan lakien mukaan

TouchKosketuspaneelin kosketus
TouchListener
TouchListener< T1 >
TouchPanelKosketuspaneeli
TouchPanelState
TriangleTasasivuinen kolmio
TypeHelper
UpdatedEventArgs
Vector2D-vektori
Vector2DThis is the Vector Class
Vector3DA Vector with 3 dimensions
Vector4DA Vector with 4 dimensions
VelocityLimitLogic
VertexInfo
VerticalLayoutAsettelee widgetit päällekäin, järjestyksessä ylhäältä alas
VerticalScrollLayoutAsettelee widgetit päällekäin, järjestyksessä ylhäältä alas. Jos widgeteille ei ole tarpeeksi tilaa, vain osa niistä asetellaan paikalleen. Ensimmäisen näkyvän widgetin indeksi asetetaan Update:ssa propertyyn StartIndex ja viimeisen jälkeisen indeksi propertyyn EndIndex
VerticalSpacer
ViewSisältää näkymän leveyden ja korkeuden sekä reunojen koordinaatit. Y-koordinaatti kasvaa ylöspäin
WeaponAse
WidgetKäyttöliittymän komponentti. Samankaltainen kuin GameObject, mutta toimii vain ruutukoordinaateissa
WindowIkkuna
WindowsPhoneResourcesA strongly-typed resource class, for looking up localized strings, etc
WindowViewSisältää ikkunan sijainnin, leveyden ja korkeuden sekä reunojen koordinaatit. Y-koordinaatti kasvaa ylöspäin
AdvReaderWriterLock::WriterLock
XBox360ResourcesA strongly-typed resource class, for looking up localized strings, etc
 Kaikki Luokat Nimiavaruudet Funktiot Muuttujat Luettelotyypit Ominaisuudet Tapahtumat