Jypeli 4
The simple game programming library
|
AbstractMoverBrain | |
Accelerometer | Puhelimen kiihtyvyysanturi |
AdvBrowsableAttribute | |
AdvBrowsableOrderAttribute | |
AdvGroupIgnorer | A collision ignorer that uses group numbers to do collision ignoring. If a object is member of a group that the other body is ignoring then they will not collide |
AdvPropertyDescriptor | |
AdvReaderWriterLock | |
AdvTypeConverter< TType > | |
ALVector2D | Class Used to store a Linear Value along with an Angular Value. Like Position and Orientation |
AnalogListener | |
AnalogListener< T1 > | |
AnalogState | Parametrit analogisen ohjauksen (hiiren tai ohjaustikun) tapahtumalle |
Angle | Kulma (asteina ja radiaaneina). Tietoja kulmasta: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Degree-Radian_Conversion.svg |
AngleJoint | A Joint between 2 Bodies that will keep the Angles between the 2 bodies at a certain amount |
Animation | Sarja kuvia, jotka vaihtuvat halutulla nopeudella. Yksi animaatio koostuu yhdestä tai useammasta kuvasta |
ArrayBitmap | |
AssaultRifle | Rynnäkkökivääri |
Automobile | Auto |
AxleJoint | Saranaliitos kahden olion välille |
Background | |
BarGauge | Palkki, jonka korkeutta voi säätää |
Body | This is the Physical Body that collides in the engine |
BodyJointEventArgs | |
BodyProxy | This is a Proxy. That keeps 2 bodies velocities synchronized |
BoundingCircle | |
BoundingPolygon | |
BoundingRectangle | |
Brain | Aivoluokka peliolioille. Voidaan käyttää tekoälyn ja tilannekohtaisten toimintamallien luomiseen peliolioille, esimerkkinä tietokoneen ohjaamat viholliset |
BroadPhaseCollisionDetector | |
BruteForceDetector | |
Bullet | Luoti |
Camera | Kamera. Määrittää mikä osa pelitasosta on kerralla näkyvissä |
Cannon | Yksinkertainen tykki, joka ampuu kuulia tai muuta ammuksia |
CannonBall | Tykinkuula |
Circle | Ympyrä |
CircleShape | A Circle |
Clamped | A class that keeps a value clamped |
ClusterGrenade | Rypälepommi. Hajoaa räjähtäessään pienempiin osiin, jotka voivat edelleen räjähtää pienempiin osiin |
Coefficients | Describes the Coefficients of a surface |
CollectionEventArgs< T > | Generic EventArgs for read only collections |
CollisionEventArgs | |
CollisionShapeQuality | Kappaleen kuvion laatu törmäyksentunnistuksessa |
CollisionSolver | |
Color | Väri |
ComputerDriverBrain | Tietokoneajajan aivot. Kuten DriverBrain , mutta osaa automaattisesti suunnistaa checkpointilta toiselle vauhtia säädellen |
ControlContexted | |
Controller | Yleinen peliohjainluokka |
Controller< ControllerState > | Yleinen peliohjainluokka tilatiedoilla |
Controls | Sisältää ohjaimet |
CustomQueryWindow< W > | |
Destroyable | |
Direction | Perussuunta tasossa |
DistanceGrid | A class used by some Shape Objects for Narrow Phased collision |
DoubleMeter | Mittari, joka mittaa double-tyyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGauge |
DragInfo | |
DriverBrain | Ajajan aivot. Laskee checkpointteja ja kierroksia automaattisesti. Nämä aivot ovat ihmispelaajalle, käytä tietokoneautoille ComputerDriverBrain -luokkaa |
EasyHighScore | Helpompikäyttöinen parhaiden pisteiden lista |
Explosion | Räjähdys |
ExplosionLogic | Simulates a simple explosion |
ExplosionSystem | Järjestelmä räjähdyksille |
FileManager | |
FixedAngleJoint | A Joint between 2 Bodies that will keep the Angles between the 2 bodies at a certain amount |
FixedHingeJoint | A joint that makes a single Body Pivot around an Anchor |
Flame | Järjestelmä liekeille |
FluidInfo | |
FollowerBrain | Aivot, joiden tehtävänä on laittaa omistajansa seuraamaan jotakin kohdetta |
Font | Fontti |
Force | |
FrameCoherentSAPDetector | Full name is Frame Coherent Sweep and Prune. This class is used to isolate the AABB pairs that are currently in a collision state without having to check all pair combinations. It relies heavily on frame coherence or the idea that objects will typically be near their last position from frame to frame. The class caches the various state information and doesn't update it unless an extent on an axis "swaps" positions with its neighbor. Note: If your application has "teleporting" objects or objects that are extremely high-speed in relation to other objects, then this Sweep and Prune method may breakdown |
FrictionLogic | Fysiikkalogiikkaluokka ylhäältä päin kuvattuihin peleihin, joissa tarvitaan kitkaa |
Game | Peliluokka reaaliaikaisille peleille |
GameObject | Pelialueella liikkuva olio. Käytä fysiikkapeleissä PhysicsObject -olioita |
GamePad | Xbox-peliohjain |
GlobalFluidLogic | Applys drag and buoyancy to all items in the engine |
GravityField | A Gravity Field that apply gravity pulling in one direction regardless of the Body's position with zero dropoff |
GravityPointField | A PhysicsLogic to causes a Gravity a a certain point with zero dropoff |
GravityPointMass | A PhysicsLogic to causes a Body to have a realistic pull of Gravity with a exponential drop-off |
Grenade | Kranaatti |
Grid | |
GroupCollection | A collection that stores ints that represent groups |
GroupedOneWayPlatformIgnorer | This allows you to have platforms that are one way. like in platform games |
GroupIgnorer | A collision ignorer that uses group numbers to do collision ignoring. If 2 objects are members of the same group then they will not collide |
Heart | Sydän |
HighScoreWindow | Parhaiden pisteiden ikkuna |
HingeJoint | A Joint Between 2 Bodies that will pivot around an Anchor |
HorizontalLayout | Asettelee widgetit riviin vaakasuunnassa |
HorizontalSpacer | |
IAdvanceValueType | |
IAnalogListener | |
IBitmap | |
IContact | |
IContactPointInfo | Describes a Contact in a collision |
IDuplicateable< T > | |
IExplosionAffectable | |
IGlobalFluidAffectable | |
Ignorer | Base class for Collision Ignorers to impliment |
IHasArea | |
IJoint | |
ILayout | Rajapinta asettelijalle. Asettelija asettelee widgetin lapsioliot siten, että ne mahtuvat widgetin sisälle. Asettelija muuttaa lapsiolioiden kokoa sekä paikkaa. Asettelussa käytetään hyväksi lapsiolioiden ominaisuuksia PreferredSize , HorizontalSizing sekä VerticalSizing |
ILineFluidAffectable | |
Image | Kuva |
ImageBatch | Draws images efficiently. Draw() calls should be made only between Begin() and End() calls. Other drawing operations can be done between Begin() and End() |
IMatrix | |
IMatrix< M, VC, VR > | |
ImplicitCastCollection< TBase, TParent > | |
IndexTriangle | Muotojen määrityksessä käytettävä kolmio |
INotifyList< T > | Lista, joka ilmoittaa muutoksistaan |
InputBox | Laatikko, johon käyttäjä voi syöttää tekstiä |
InputWindow | Ikkuna, joka sisältää käyttäjän määrittelemän kysymyksen, tekstinsyöttökentän ja OK-painikkeen. Ikkunan koko määräytyy automaattisesti tekstin ja ruudun koon mukaan |
InstanceConstructorAttribute | |
IntersectionInfo | |
IntMeter | Mittari, joka mittaa int-tyyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGauge |
IPendable | |
IPhysicsEntity | |
IRaySegmentsCollidable | |
ISequentialImpulsesJoint | |
IShape | |
IVector< V > | |
Joint | Describes a Connection between 2 objects |
Keyboard | Näppäimistö peliohjaimena |
Label | Tekstikenttä |
LaserGun | Lasertykki |
Layer | Kerros. Vastaa olioiden piirtämisestä |
Level | Pelikenttä, johon voi lisätä olioita. Kentällä voi myös olla reunat ja taustaväri tai taustakuva |
LevelData | |
LevelObject | |
Lifespan | A object that describes the time a object will remain in the Physics engine |
Light | Pistemäinen valonlähde |
Line | |
LineBatch | |
LineFluidLogic | Applys drag and buoyancy to items on one side of a line; |
LineSegment | |
ListenContext | |
Listener | |
Controller::ListenerAction | |
Controller::ListenerPrecedenceComparer | |
ListWidget< T, L, W > | Listakomponentti. Voidaan liittää listaan, joka toteuttaa INotifyList -rajapinnan. Tällöin listaan tehdyt muutokset päivittyvät komponenttiin. Listaa voi skrollata, jos kaikki rivit eivät mahdu kerralla sen sisälle |
LoadState | |
PhysicsEngine::LogicComparer | |
MassInfo | This class Stores mass information and Moment of Inertia Together since they are very closly related |
MathReader | |
MathWriter | |
Matrices | |
Matrix2x2 | A 2x2 matrix which can represent rotations for 2D vectors |
Matrix2x3 | A 2x3 matrix which can represent rotations around axes |
Matrix3x3 | A 3x3 matrix which can represent rotations around axes |
Matrix4x4 | |
MediaPlayer | Mediasoitin, jolla voi soittaa musiikkikappaleita |
MessageDisplay | |
MessageWindow | Ikkuna, joka sisältää käyttäjän määrittelemän viestin ja OK-painikkeen. Ikkunan koko määräytyy automaattisesti tekstin ja ruudun koon mukaan |
Meter< ValueType > | Mittari, joka mittaa erityyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGauge |
Mouse | Hiiri peliohjaimena |
MouseState | |
MoveToPointLogic | A class that will apply Force to move an object to a certain point and stop it once it gets there |
MultiKeyListener | |
MultiKeyListener< T1 > | |
MultiPolygonShape | A shape that contains multiple polygons |
MultiSelectWindow | Ikkuna, joka antaa käyttäjän valita yhden annetuista vaihtoehdoista |
NewProperty | |
NullListener | |
ObjectIgnorer | A collision ignorer that uses reference comparison. All Bodies with the same instance of this ignorer then they will not collide |
OneWayPlatformIgnorer | This allows you to have platforms that are one way. like in platform games |
PairID | |
ParseMethodAttribute | |
Particle | Partikkeli |
ParticleShape | Represents a Single point |
ParticleSystem | Järjestelmä partikkelien käsittelyyn |
PathFollowerBrain | Aivot, jotka seuraavat annettua polkua |
Phone | Aliohjelmia ja ominaisuuksia, jotka toimivat vain puhelimessa. Voidaan kutsua myös PC:lle käännettäessä, mutta tällöin mitään ei yksinkertaisesti tapahdu |
PhoneBackButton | Windows Phonen Back-nappi |
PhysicsEngine | The Engine that will Apply Physics to object added to it |
PhysicsGame | Peli, jossa on fysiikan laskenta mukana. Peliin lisätyt
PhysicsObject -oliot käyttäytyvät fysiikan lakien mukaan |
PhysicsLogic | A physics logic is a way for the engine to effect object within the Update call. Gravity is a Example of a PhysicsLogic |
PhysicsObject | Peliolio, joka noudattaa fysiikkamoottorin määräämiä fysiikan lakeja. Voidaan kuitenkin myös laittaa noudattamaan lakeja valikoidusti |
PhysicsState | This class holds the variables usually changed mulitple times each update like the postion of an object |
PhysicsStructure | Rakenne, joka pitää fysiikkaoliot kiinteän matkan päässä toisistaan |
PhysicsTimer | A class to update the PhysicsEngine at regular intervals |
PlasmaCannon | Plasmatykki |
PlatformCharacter | Tasohyppelypelin hahmo. Voi liikkua ja hyppiä. Lisäksi sillä voi olla ase |
PlatformCharacter2 | Tasohyppelypelin hahmo. Voi liikkua ja hyppiä. Lisäksi sillä voi olla ase |
PlatformWandererBrain | Aivot, jotka laittavat omistajansa hortoilemaan tasohyppelytasoa edestakaisin |
Point2D | This is the Vector Class |
PointingDevice | |
Polygon | Monikulmio |
PolygonShape | Use this to Represent a Polygon in the engine |
PrimeNumberGenerator | Generates prime numbers. Just felt like writting one |
Projectile | Ammus |
PropertySet | |
PushButton | Painonappi |
Quaternion | Summary description for Quaternion |
RandomMoverBrain | Aivot, jotka laittavat omistajansa liikkumaan satunnaisesti eri suuntiin törmäyksissä ja tietyn ajan jälkeen |
Ray | |
RaySegment | A Ray Segment is a Ray that has a length. It can be used to represent lasers or very fast projectiles |
RaySegment | Jana |
RaySegmentIntersectionInfo | The information of an intersection with another shape |
RaySegmentsCollisionInfo | |
RaySegmentsCollisionLogic | A class to manage a RaySegmentsShape collisions |
RaySegmentsShape | A shape that holds multiple Ray Segments and generates custom collision events for when they intersect something. The Sequential Impulses Solver does not handle collisions with this shape |
AdvReaderWriterLock::ReaderLock | |
ReadOnlyThreadSafeCollection< T > | |
Rectangle | Suorakulmio |
RegularPolygon | Säännöllinen monikulmio |
RemovedEventArgs | |
Renderer | Luokka, joka sisältää metodeita kuvioiden ja tekstuurien piirtämiseen 2D-tasossa |
Resources | A strongly-typed resource class, for looking up localized strings, etc |
RoadMap | Luo tien. Tie koostuu useasta pienemmästä "pätkästä" |
RowLayout | Asettelee widgetit riveihin. TargetWidth määrittää kuinka leveä yhden rivin tulisi olla. Kun yksi rivi tulee täyteen, jatketaan seuraavalle riville |
SaveAllFieldsAttribute | |
SaveAttribute | |
SaveState | |
ScoreItem | Nimi ja pisteet |
ScoreItemWidget | |
ScoreList | Parhaiden pisteiden lista |
ScoreListWidget | Käyttöliittymäkomponentti, joka näyttää parhaat pisteet |
ScreenView | Sisältää näytön leveyden ja korkeuden sekä reunojen koordinaatit. Y-koordinaatti kasvaa ylöspäin. Koordinaatteja ei voi muuttaa |
ScrollableList< W > | |
SelectiveSweepDetector | Faster then sweep and prune and does not stutter like SingleSweep |
SequentialImpulsesSolver | |
SequentialImpulsesTag | |
Shape | Kuvio |
ShapeBatch | Draws simple shapes efficiently. Draw() calls should be made only between Begin() and End() calls. Other drawing operations can be done between Begin() and End() |
ShapeCache | Sisältää valmiiksi lasketut kolmiot, joiden avulla piirtäminen on suoraviivaista |
SimpleListener | |
SimpleListener< T1 > | |
Smoke | Savuefekti |
Sound | |
SoundEffect | Ääniefekti. Yhdestä efektistä voi luoda CreateSound -metodilla monta ääntä (Sound ), jotka voivat soida yhtäaikaa. Ääntä ei tarvitse kuitenkaan luoda itse, jos vain kutsuu Play -metodia |
SpatialHashDetector | |
SplashScreen | Aloitusruutu, joka voidaan näyttää ennen pelin käynnistämistä |
Star | Tähti |
StorageFile | Tiedosto |
StringList | Järjestetty lista merkkijonoja |
StringListWidget | Käyttöliittymäkomponentti, joka näyttää listan merkkijonoja |
StringListWindow | Ikkuna, joka sisältää listan merkkijonoja |
SweepAndPruneDetector | The Sweep and Prune detector should be O(nlogn), but can be O(n^2) if everything is colliding |
TagFollowerBrain | Laittaa omistajansa seuraamaan oliota, jolla on tietty Tag-arvo. Jos olioita on useita, lähdetään seuraamaan lähintä |
Tagged | |
Tank | Yksinkertainen tankki eli panssarivaunu |
Template | |
TextureBitmap | Tekstuuribittikartta muotojen luomiseen tekstuureista. Sisältää tekstuurin tiedot väritaulukkona |
TextureCoordinates | |
TileMap | Ruutukartta, jonka avulla olioita voidaan helposti asettaa tasavälein ruudukkoon. Ruutukartta koostuu kirjoitusmerkeistä (char ), joihin voi liittää aliohjelman, joka luo merkkiä vastaavan olion |
Time | |
Timer | Ajastin, joka voidaan asettaa laukaisemaan tapahtumia tietyin väliajoin |
TimeStep | Class that holds information about a change in time; |
TopDownPhysicsGame | Peli, johon voi lisätä pintoja, joiden päällä oliot voivat liukua. Peliin lisätyt
PhysicsObject -oliot käyttäytyvät fysiikan lakien mukaan |
Touch | Kosketuspaneelin kosketus |
TouchListener | |
TouchListener< T1 > | |
TouchPanel | Kosketuspaneeli |
TouchPanelState | |
Triangle | Tasasivuinen kolmio |
TypeHelper | |
UpdatedEventArgs | |
Vector | 2D-vektori |
Vector2D | This is the Vector Class |
Vector3D | A Vector with 3 dimensions |
Vector4D | A Vector with 4 dimensions |
VelocityLimitLogic | |
VertexInfo | |
VerticalLayout | Asettelee widgetit päällekäin, järjestyksessä ylhäältä alas |
VerticalScrollLayout | Asettelee widgetit päällekäin, järjestyksessä ylhäältä alas. Jos widgeteille ei ole tarpeeksi tilaa, vain osa niistä asetellaan paikalleen. Ensimmäisen näkyvän widgetin indeksi asetetaan Update :ssa propertyyn StartIndex ja viimeisen jälkeisen indeksi propertyyn EndIndex |
VerticalSpacer | |
View | Sisältää näkymän leveyden ja korkeuden sekä reunojen koordinaatit. Y-koordinaatti kasvaa ylöspäin |
Weapon | Ase |
Widget | Käyttöliittymän komponentti. Samankaltainen kuin GameObject , mutta toimii vain ruutukoordinaateissa |
Window | Ikkuna |
WindowsPhoneResources | A strongly-typed resource class, for looking up localized strings, etc |
WindowView | Sisältää ikkunan sijainnin, leveyden ja korkeuden sekä reunojen koordinaatit. Y-koordinaatti kasvaa ylöspäin |
AdvReaderWriterLock::WriterLock | |
XBox360Resources | A strongly-typed resource class, for looking up localized strings, etc |