Jypeli 4
The simple game programming library
Julkiset jäsenfunktiot | Staattiset julkiset jäsenfunktiot | Suojatut jäsenfunktiot | Ominaisuudet
PhysicsGame luokkareferenssi

Peli, jossa on fysiikan laskenta mukana. Peliin lisätyt

PhysicsObject

-oliot käyttäytyvät fysiikan lakien mukaan. Lisää...

Luokan PhysicsGame luokkakaavio
Game ControlContexted

Lista kaikista jäsenistä.

Julkiset jäsenfunktiot

 PhysicsGame ()
 Alustaa uuden fysiikkapelin.
override void Add (GameObject o, int layer)
 Lisää peliolion peliin, tiettyyn kerrokseen.
override void ClearAll ()
 Nollaa kaiken (kontrollit, näyttöobjektit, ajastimet ja fysiikkamoottorin).
void Add (Physics2DDotNet.Joints.Joint j)
 Lisää liitoksen peliin.
void Add (AxleJoint j)
 Lisää liitoksen peliin.
void Add (PhysicsStructure structure)
 Lisää rakenteisen olion peliin.
void AddCollisionHandler (PhysicsObject o, CollisionHandler handler)
 Määrittää metodin, jota kutsutaan kun olio

o

törmää johonkin.

Staattiset julkiset jäsenfunktiot

static
Physics2DDotNet.Joints.HingeJoint 
CreateHingeJoint (PhysicsObject o1, PhysicsObject o2, Vector anchor)
 Luo uuden liitoksen, jolla voi liittää kaksi oliota joustavasti toisiinsa.

Suojatut jäsenfunktiot

override void Update (Time time)
 Ajetaan kun pelin tilannetta päivitetään. Päivittämisen voi toteuttaa perityssä luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia.

Ominaisuudet

bool PhysicsEnabled [get, set]
 Onko fysiikan laskenta käytössä vai ei.
Vector Gravity [get, set]
 Painovoima. Voimavektori, joka vaikuttaa kaikkiin ei-staattisiin kappaleisiin.

Yksityiskohtainen selite

Peli, jossa on fysiikan laskenta mukana. Peliin lisätyt

PhysicsObject

-oliot käyttäytyvät fysiikan lakien mukaan.


Rakentajien & purkajien dokumentaatio

PhysicsGame ( ) [inline]

Alustaa uuden fysiikkapelin.


Jäsenfunktioiden dokumentaatio

override void Add ( GameObject  o,
int  layer 
) [inline, virtual]

Lisää peliolion peliin, tiettyyn kerrokseen.

Parametrit:
oLisättävä olio.
layerKerros, luku väliltä [-3, 3].

Uudelleentoteuttaa luokan Game.

void Add ( Physics2DDotNet.Joints.Joint  j) [inline]

Lisää liitoksen peliin.

void Add ( AxleJoint  j) [inline]

Lisää liitoksen peliin.

void Add ( PhysicsStructure  structure) [inline]

Lisää rakenteisen olion peliin.

Parametrit:
structureRakenne
void AddCollisionHandler ( PhysicsObject  o,
CollisionHandler  handler 
) [inline]

Määrittää metodin, jota kutsutaan kun olio

o

törmää johonkin.

Parametrit:
oTörmäävä olio.
handlerMetodi, joka käsittelee törmäyksen.
override void ClearAll ( ) [inline, virtual]

Nollaa kaiken (kontrollit, näyttöobjektit, ajastimet ja fysiikkamoottorin).

Uudelleentoteuttaa luokan Game.

static Physics2DDotNet.Joints.HingeJoint CreateHingeJoint ( PhysicsObject  o1,
PhysicsObject  o2,
Vector  anchor 
) [inline, static]

Luo uuden liitoksen, jolla voi liittää kaksi oliota joustavasti toisiinsa.

Parametrit:
o1Ensimmäinen liitettävä olio.
o2Toinen liitettävä olio.
anchorLiitoksen paikka.
Palauttaa:
Liitos.
override void Update ( Time  time) [inline, protected, virtual]

Ajetaan kun pelin tilannetta päivitetään. Päivittämisen voi toteuttaa perityssä luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia.

Parametrit:
time

Uudelleentoteuttaa luokan Game.


Ominaisuuksien dokumentaatio

Vector Gravity [get, set]

Painovoima. Voimavektori, joka vaikuttaa kaikkiin ei-staattisiin kappaleisiin.

bool PhysicsEnabled [get, set]

Onko fysiikan laskenta käytössä vai ei.


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta:
 Kaikki Luokat Nimiavaruudet Funktiot Muuttujat Luettelotyypit Ominaisuudet Tapahtumat