![]() |
Jypeli 4
The simple game programming library
|
Peli, jossa on fysiikan laskenta mukana. Peliin lisätyt
PhysicsObject
-oliot käyttäytyvät fysiikan lakien mukaan. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
| PhysicsGame () | |
| Alustaa uuden fysiikkapelin. | |
| override void | Add (GameObject o, int layer) |
| Lisää peliolion peliin, tiettyyn kerrokseen. | |
| override void | ClearAll () |
| Nollaa kaiken (kontrollit, näyttöobjektit, ajastimet ja fysiikkamoottorin). | |
| void | Add (Physics2DDotNet.Joints.Joint j) |
| Lisää liitoksen peliin. | |
| void | Add (AxleJoint j) |
| Lisää liitoksen peliin. | |
| void | Add (PhysicsStructure structure) |
| Lisää rakenteisen olion peliin. | |
| void | AddCollisionHandler (PhysicsObject o, CollisionHandler handler) |
Määrittää metodin, jota kutsutaan kun olio
o | |
Staattiset julkiset jäsenfunktiot | |
| static Physics2DDotNet.Joints.HingeJoint | CreateHingeJoint (PhysicsObject o1, PhysicsObject o2, Vector anchor) |
| Luo uuden liitoksen, jolla voi liittää kaksi oliota joustavasti toisiinsa. | |
Suojatut jäsenfunktiot | |
| override void | Update (Time time) |
| Ajetaan kun pelin tilannetta päivitetään. Päivittämisen voi toteuttaa perityssä luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia. | |
Ominaisuudet | |
| bool | PhysicsEnabled [get, set] |
| Onko fysiikan laskenta käytössä vai ei. | |
| Vector | Gravity [get, set] |
| Painovoima. Voimavektori, joka vaikuttaa kaikkiin ei-staattisiin kappaleisiin. | |
Peli, jossa on fysiikan laskenta mukana. Peliin lisätyt
PhysicsObject
-oliot käyttäytyvät fysiikan lakien mukaan.
| PhysicsGame | ( | ) | [inline] |
Alustaa uuden fysiikkapelin.
| override void Add | ( | GameObject | o, |
| int | layer | ||
| ) | [inline, virtual] |
Lisää peliolion peliin, tiettyyn kerrokseen.
| o | Lisättävä olio. |
| layer | Kerros, luku väliltä [-3, 3]. |
Uudelleentoteuttaa luokan Game.
| void Add | ( | Physics2DDotNet.Joints.Joint | j | ) | [inline] |
Lisää liitoksen peliin.
| void Add | ( | AxleJoint | j | ) | [inline] |
Lisää liitoksen peliin.
| void Add | ( | PhysicsStructure | structure | ) | [inline] |
Lisää rakenteisen olion peliin.
| structure | Rakenne |
| void AddCollisionHandler | ( | PhysicsObject | o, |
| CollisionHandler | handler | ||
| ) | [inline] |
Määrittää metodin, jota kutsutaan kun olio
o
törmää johonkin.
| o | Törmäävä olio. |
| handler | Metodi, joka käsittelee törmäyksen. |
| override void ClearAll | ( | ) | [inline, virtual] |
Nollaa kaiken (kontrollit, näyttöobjektit, ajastimet ja fysiikkamoottorin).
Uudelleentoteuttaa luokan Game.
| static Physics2DDotNet.Joints.HingeJoint CreateHingeJoint | ( | PhysicsObject | o1, |
| PhysicsObject | o2, | ||
| Vector | anchor | ||
| ) | [inline, static] |
Luo uuden liitoksen, jolla voi liittää kaksi oliota joustavasti toisiinsa.
| o1 | Ensimmäinen liitettävä olio. |
| o2 | Toinen liitettävä olio. |
| anchor | Liitoksen paikka. |
| override void Update | ( | Time | time | ) | [inline, protected, virtual] |
Ajetaan kun pelin tilannetta päivitetään. Päivittämisen voi toteuttaa perityssä luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia.
| time |
Uudelleentoteuttaa luokan Game.
Vector Gravity [get, set] |
Painovoima. Voimavektori, joka vaikuttaa kaikkiin ei-staattisiin kappaleisiin.
bool PhysicsEnabled [get, set] |
Onko fysiikan laskenta käytössä vai ei.
1.7.4