Jypeli 4
The simple game programming library
Julkiset jäsenfunktiot | Suojatut jäsenfunktiot | Ominaisuudet
ParticleSystem luokkareferenssi

Järjestelmä partikkelien käsittelyyn. Lisää...

Luokan ParticleSystem luokkakaavio
GameObject Destroyable Tagged ExplosionSystem Flame Smoke

Lista kaikista jäsenistä.

Julkiset jäsenfunktiot

void FadeIn (double timeInSeconds)
 Efekti tulee näkyviin tietyn sekuntimäärän aikana.
void FadeOut (double TimeInSeconds)
 Efekti hiipuu näkyvistä tietyn sekuntimäärän aikana.
 ParticleSystem (Image particleImage, int maxAmountOfParticles)
 Muodostaja.
void AddEffect (double x, double y, int numberOfParticles)
 Lisää efektin kentälle.
void AddEffect (Vector position, int numberOfParticles)
 Lisää efektin kentälle.
override void Update (Time time)
 Kutsutaan kun luokka päivitetään.

Suojatut jäsenfunktiot

virtual void InitializeParticles ()
 Metodi joka asettaa partikkeleille attribuutit Täytyy kutsua perityistä luokista.
virtual Vector GiveRandomDirection ()
 Antaa satunnaisen suunnan.
virtual void InitializeParticle (Particle p, Vector position)
 Alustaa yhden partikkelin.

Ominaisuudet

Image ParticleImage [get, set]
 Yksittäisen partikkelin kuva.
Image OuterParticleImage [get, set]
 Partikkelin toissijainen kuva. Jos null niin käytetään vain yhtä kuvaa.
double MinScale [get, set]
 Perivien luokkien täytyy määrittää nämä muuttujat.
double MaxScale [get, set]
 Suurin skaalaus joka efektin partikkeleilla voi olla.
double ScaleAmount [get, set]
 Määrä jonka partikkeli skaalautuu päivityksessä
double MinVelocity [get, set]
 Pienin nopeus joka efektin partikkelilla voi olla.
double MaxVelocity [get, set]
 Suurin nopeus joka efektin partikkelilla voi olla.
double MinLifetime [get, set]
 Efektin partikkelin lyhin mahdollinen elinaika.
double MaxLifetime [get, set]
 Efektin partikkelin pisin mahdollinen elinaika.
double MinAcceleration [get, set]
 Pienin kiihtyvyys joka efektin partikkelilla voi olla.
double MaxAcceleration [get, set]
 Suurin kiihtyvyys joka efektin partikkelilla voi olla.
double MinRotationSpeed [get, set]
 Pienin pyörimisnopeus joka efektin partikkelilla voi olla.
double MaxRotationSpeed [get, set]
 Suurin pyörimisnopeus joka efektin partikkelilla voi olla.
double MinRotation [get, set]
 Pienin kierre mikä efektin partikkelilla voi olla.
double MaxRotation [get, set]
 Suurin kierre mikä efektin partikkelilla voi olla.
double AlphaAmount [get, set]
 Efektin läpinäkyvyyskerroin (0.0-1.0)
BlendMode BlendMode [get, set]
Boolean IgnoreWind [get, set]
 Vaikuttaako efektiin tuuli.

Yksityiskohtainen selite

Järjestelmä partikkelien käsittelyyn.


Rakentajien & purkajien dokumentaatio

ParticleSystem ( Image  particleImage,
int  maxAmountOfParticles 
) [inline]

Muodostaja.

Parametrit:
particleImagePartikkelin kuva.
maxAmountOfParticlesSuurin määrä partikkeleita mitä efektillä voi olla kerralla

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

void AddEffect ( double  x,
double  y,
int  numberOfParticles 
) [inline]

Lisää efektin kentälle.

Parametrit:
xEfektin x-koordinaatti
yEfektin y-koordinaatti
numberOfParticlesPartikkeleiden määrä efektissä
void AddEffect ( Vector  position,
int  numberOfParticles 
) [inline]

Lisää efektin kentälle.

Parametrit:
positionPaikka.
numberOfParticlesPartikkeleiden määrä efektissä
void FadeIn ( double  timeInSeconds) [inline]

Efekti tulee näkyviin tietyn sekuntimäärän aikana.

Parametrit:
timeInSecondsAika joka kuluu että efekti on näkyvä
void FadeOut ( double  TimeInSeconds) [inline]

Efekti hiipuu näkyvistä tietyn sekuntimäärän aikana.

Parametrit:
TimeInSecondsAika joka kuluu että efekti katoaa
virtual Vector GiveRandomDirection ( ) [inline, protected, virtual]

Antaa satunnaisen suunnan.

Palauttaa:
Satunnainen suunta

Uudelleentoteutetaan luokissa Flame ja Smoke.

virtual void InitializeParticle ( Particle  p,
Vector  position 
) [inline, protected, virtual]

Alustaa yhden partikkelin.

Parametrit:
pPartikkeli joka alustetaan
positionSijainti johon alustetaan

Uudelleentoteutetaan luokissa ExplosionSystem, Flame ja Smoke.

virtual void InitializeParticles ( ) [inline, protected, virtual]

Metodi joka asettaa partikkeleille attribuutit Täytyy kutsua perityistä luokista.

Uudelleentoteutetaan luokissa ExplosionSystem, Flame ja Smoke.

override void Update ( Time  time) [inline, virtual]

Kutsutaan kun luokka päivitetään.

Parametrit:
timeGametime

Uudelleentoteuttaa luokan GameObject.

Uudelleentoteutetaan luokissa Flame ja Smoke.


Ominaisuuksien dokumentaatio

double AlphaAmount [get, set]

Efektin läpinäkyvyyskerroin (0.0-1.0)

Boolean IgnoreWind [get, set]

Vaikuttaako efektiin tuuli.

double MaxAcceleration [get, set]

Suurin kiihtyvyys joka efektin partikkelilla voi olla.

double MaxLifetime [get, set]

Efektin partikkelin pisin mahdollinen elinaika.

double MaxRotation [get, set]

Suurin kierre mikä efektin partikkelilla voi olla.

double MaxRotationSpeed [get, set]

Suurin pyörimisnopeus joka efektin partikkelilla voi olla.

double MaxScale [get, set]

Suurin skaalaus joka efektin partikkeleilla voi olla.

double MaxVelocity [get, set]

Suurin nopeus joka efektin partikkelilla voi olla.

double MinAcceleration [get, set]

Pienin kiihtyvyys joka efektin partikkelilla voi olla.

double MinLifetime [get, set]

Efektin partikkelin lyhin mahdollinen elinaika.

double MinRotation [get, set]

Pienin kierre mikä efektin partikkelilla voi olla.

double MinRotationSpeed [get, set]

Pienin pyörimisnopeus joka efektin partikkelilla voi olla.

double MinScale [get, set]

Perivien luokkien täytyy määrittää nämä muuttujat.

Pienin skaalaus joka efektin partikkeleilla voi olla

double MinVelocity [get, set]

Pienin nopeus joka efektin partikkelilla voi olla.

Image OuterParticleImage [get, set]

Partikkelin toissijainen kuva. Jos null niin käytetään vain yhtä kuvaa.

Image ParticleImage [get, set]

Yksittäisen partikkelin kuva.

double ScaleAmount [get, set]

Määrä jonka partikkeli skaalautuu päivityksessä


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta:
 Kaikki Luokat Nimiavaruudet Funktiot Muuttujat Luettelotyypit Ominaisuudet Tapahtumat