![]() |
Jypeli 4
The simple game programming library
|
Järjestelmä partikkelien käsittelyyn. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
| void | FadeIn (double timeInSeconds) |
| Efekti tulee näkyviin tietyn sekuntimäärän aikana. | |
| void | FadeOut (double TimeInSeconds) |
| Efekti hiipuu näkyvistä tietyn sekuntimäärän aikana. | |
| ParticleSystem (Image particleImage, int maxAmountOfParticles) | |
| Muodostaja. | |
| void | AddEffect (double x, double y, int numberOfParticles) |
| Lisää efektin kentälle. | |
| void | AddEffect (Vector position, int numberOfParticles) |
| Lisää efektin kentälle. | |
| override void | Update (Time time) |
| Kutsutaan kun luokka päivitetään. | |
Suojatut jäsenfunktiot | |
| virtual void | InitializeParticles () |
| Metodi joka asettaa partikkeleille attribuutit Täytyy kutsua perityistä luokista. | |
| virtual Vector | GiveRandomDirection () |
| Antaa satunnaisen suunnan. | |
| virtual void | InitializeParticle (Particle p, Vector position) |
| Alustaa yhden partikkelin. | |
Ominaisuudet | |
| Image | ParticleImage [get, set] |
| Yksittäisen partikkelin kuva. | |
| Image | OuterParticleImage [get, set] |
Partikkelin toissijainen kuva. Jos null niin käytetään vain yhtä kuvaa. | |
| double | MinScale [get, set] |
| Perivien luokkien täytyy määrittää nämä muuttujat. | |
| double | MaxScale [get, set] |
| Suurin skaalaus joka efektin partikkeleilla voi olla. | |
| double | ScaleAmount [get, set] |
| Määrä jonka partikkeli skaalautuu päivityksessä | |
| double | MinVelocity [get, set] |
| Pienin nopeus joka efektin partikkelilla voi olla. | |
| double | MaxVelocity [get, set] |
| Suurin nopeus joka efektin partikkelilla voi olla. | |
| double | MinLifetime [get, set] |
| Efektin partikkelin lyhin mahdollinen elinaika. | |
| double | MaxLifetime [get, set] |
| Efektin partikkelin pisin mahdollinen elinaika. | |
| double | MinAcceleration [get, set] |
| Pienin kiihtyvyys joka efektin partikkelilla voi olla. | |
| double | MaxAcceleration [get, set] |
| Suurin kiihtyvyys joka efektin partikkelilla voi olla. | |
| double | MinRotationSpeed [get, set] |
| Pienin pyörimisnopeus joka efektin partikkelilla voi olla. | |
| double | MaxRotationSpeed [get, set] |
| Suurin pyörimisnopeus joka efektin partikkelilla voi olla. | |
| double | MinRotation [get, set] |
| Pienin kierre mikä efektin partikkelilla voi olla. | |
| double | MaxRotation [get, set] |
| Suurin kierre mikä efektin partikkelilla voi olla. | |
| double | AlphaAmount [get, set] |
| Efektin läpinäkyvyyskerroin (0.0-1.0) | |
| BlendMode | BlendMode [get, set] |
| Boolean | IgnoreWind [get, set] |
| Vaikuttaako efektiin tuuli. | |
Järjestelmä partikkelien käsittelyyn.
| ParticleSystem | ( | Image | particleImage, |
| int | maxAmountOfParticles | ||
| ) | [inline] |
Muodostaja.
| particleImage | Partikkelin kuva. |
| maxAmountOfParticles | Suurin määrä partikkeleita mitä efektillä voi olla kerralla |
| void AddEffect | ( | double | x, |
| double | y, | ||
| int | numberOfParticles | ||
| ) | [inline] |
Lisää efektin kentälle.
| x | Efektin x-koordinaatti |
| y | Efektin y-koordinaatti |
| numberOfParticles | Partikkeleiden määrä efektissä |
| void AddEffect | ( | Vector | position, |
| int | numberOfParticles | ||
| ) | [inline] |
Lisää efektin kentälle.
| position | Paikka. |
| numberOfParticles | Partikkeleiden määrä efektissä |
| void FadeIn | ( | double | timeInSeconds | ) | [inline] |
Efekti tulee näkyviin tietyn sekuntimäärän aikana.
| timeInSeconds | Aika joka kuluu että efekti on näkyvä |
| void FadeOut | ( | double | TimeInSeconds | ) | [inline] |
Efekti hiipuu näkyvistä tietyn sekuntimäärän aikana.
| TimeInSeconds | Aika joka kuluu että efekti katoaa |
| virtual Vector GiveRandomDirection | ( | ) | [inline, protected, virtual] |
Alustaa yhden partikkelin.
| p | Partikkeli joka alustetaan |
| position | Sijainti johon alustetaan |
Uudelleentoteutetaan luokissa ExplosionSystem, Flame ja Smoke.
| virtual void InitializeParticles | ( | ) | [inline, protected, virtual] |
Metodi joka asettaa partikkeleille attribuutit Täytyy kutsua perityistä luokista.
Uudelleentoteutetaan luokissa ExplosionSystem, Flame ja Smoke.
| override void Update | ( | Time | time | ) | [inline, virtual] |
double AlphaAmount [get, set] |
Efektin läpinäkyvyyskerroin (0.0-1.0)
Boolean IgnoreWind [get, set] |
Vaikuttaako efektiin tuuli.
double MaxAcceleration [get, set] |
Suurin kiihtyvyys joka efektin partikkelilla voi olla.
double MaxLifetime [get, set] |
Efektin partikkelin pisin mahdollinen elinaika.
double MaxRotation [get, set] |
Suurin kierre mikä efektin partikkelilla voi olla.
double MaxRotationSpeed [get, set] |
Suurin pyörimisnopeus joka efektin partikkelilla voi olla.
double MaxScale [get, set] |
Suurin skaalaus joka efektin partikkeleilla voi olla.
double MaxVelocity [get, set] |
Suurin nopeus joka efektin partikkelilla voi olla.
double MinAcceleration [get, set] |
Pienin kiihtyvyys joka efektin partikkelilla voi olla.
double MinLifetime [get, set] |
Efektin partikkelin lyhin mahdollinen elinaika.
double MinRotation [get, set] |
Pienin kierre mikä efektin partikkelilla voi olla.
double MinRotationSpeed [get, set] |
Pienin pyörimisnopeus joka efektin partikkelilla voi olla.
double MinScale [get, set] |
Perivien luokkien täytyy määrittää nämä muuttujat.
Pienin skaalaus joka efektin partikkeleilla voi olla
double MinVelocity [get, set] |
Pienin nopeus joka efektin partikkelilla voi olla.
Image OuterParticleImage [get, set] |
Partikkelin toissijainen kuva. Jos null niin käytetään vain yhtä kuvaa.
Image ParticleImage [get, set] |
Yksittäisen partikkelin kuva.
double ScaleAmount [get, set] |
Määrä jonka partikkeli skaalautuu päivityksessä
1.7.4