Jypeli 4
The simple game programming library
Julkiset jäsenfunktiot | Staattiset julkiset jäsenfunktiot | Ominaisuudet | Tapahtumat
Animation luokkareferenssi

Sarja kuvia, jotka vaihtuvat halutulla nopeudella. Yksi animaatio koostuu yhdestä tai useammasta kuvasta. Lisää...

Lista kaikista jäsenistä.

Julkiset jäsenfunktiot

 Animation (params Image[] frames)
 Luo uuden animaation.
void Start ()
 Käynnistää animaation alusta.
void Start (int repeatCount)
 Käynnistää animaation alusta.
void Resume ()
 Jatkaa animaatiota siitä, mihin viimeksi jäätiin.
void Stop ()
 Pysäyttää animaation asettaen sen ensimmäiseen ruutuun.
void Step (int numberOfFrames)
 Etenee animaatiossa halutun määrän ruutuja. Käytä negatiivisia arvoja, jos haluat kulkea taaksepäin.
void Step ()
 Etenee animaatiossa yhden ruudun eteenpäin.

Staattiset julkiset jäsenfunktiot

static implicit operator Animation (Image image)
 Luo uuden animaation kuvasta.

Ominaisuudet

int FrameCount [get]
 Ruutujen määrä.
int CurrentFrameIndex [get]
 Aktiivisen animaatioruudun indeksi (alkaa nollasta).
double FPS [get, set]
 Animaation päivitysnopeus ruutuina sekunnissa (frames per second).
Image CurrentFrame [get]
 Tällä hetkellä näkyvä ruutu animaatiosta.
bool StopOnLastFrame [get, set]
 Jos true, animaatio ei pysähtyessä palaa ensimmäiseen ruutuun.

Tapahtumat

Action Played
 Tapahtuma, joka tapahtuu kun animaatio on suoritettu.

Yksityiskohtainen selite

Sarja kuvia, jotka vaihtuvat halutulla nopeudella. Yksi animaatio koostuu yhdestä tai useammasta kuvasta.

Eri peliolioille kannattaa yleensä tehdä oma animaatio-olio, jotta niiden animaatiot voivat edetä eri tahtiin. Jos animaatioilla on kuitenkin samat kuvat, kannattaa samaa kuvataulukkoa käyttää molemmille. Image[] kuvat = LoadImages("kuva1", "kuva2", "kuva3");

void LuoKentta() { ... o1.Animation = new animation(kuvat); o2.Animation = new Animation(kuvat); }


Rakentajien & purkajien dokumentaatio

Animation ( params Image[]  frames) [inline]

Luo uuden animaation.

Parametrit:
framesAnimaation ruudut.

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

static implicit operator Animation ( Image  image) [inline, static]

Luo uuden animaation kuvasta.

Parametrit:
imageKuva.
void Resume ( ) [inline]

Jatkaa animaatiota siitä, mihin viimeksi jäätiin.

void Start ( ) [inline]

Käynnistää animaation alusta.

void Start ( int  repeatCount) [inline]

Käynnistää animaation alusta.

Parametrit:
repeatCountKuinka monta kertaa animaatio suoritetaan.
void Step ( ) [inline]

Etenee animaatiossa yhden ruudun eteenpäin.

void Step ( int  numberOfFrames) [inline]

Etenee animaatiossa halutun määrän ruutuja. Käytä negatiivisia arvoja, jos haluat kulkea taaksepäin.

Parametrit:
numberOfFramesEdettävä määrä ruutuja.
void Stop ( ) [inline]

Pysäyttää animaation asettaen sen ensimmäiseen ruutuun.


Ominaisuuksien dokumentaatio

Image CurrentFrame [get]

Tällä hetkellä näkyvä ruutu animaatiosta.

int CurrentFrameIndex [get]

Aktiivisen animaatioruudun indeksi (alkaa nollasta).

double FPS [get, set]

Animaation päivitysnopeus ruutuina sekunnissa (frames per second).

int FrameCount [get]

Ruutujen määrä.

bool StopOnLastFrame [get, set]

Jos true, animaatio ei pysähtyessä palaa ensimmäiseen ruutuun.


Tapahtumien dokumentaatio

Action Played

Tapahtuma, joka tapahtuu kun animaatio on suoritettu.


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta:
 Kaikki Luokat Nimiavaruudet Funktiot Muuttujat Luettelotyypit Ominaisuudet Tapahtumat