![]() |
Jypeli 4
The simple game programming library
|
Ajastin, joka voidaan asettaa laukaisemaan tapahtumia tietyin väliajoin. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
| delegate void | TriggerHandler (Timer sender) |
| Wanha ajastintapahtumankäsittelijä. | |
| Timer () | |
| Alustaa uuden ajastinluokan. | |
| void | Start () |
| Käynnistää ajastimen. | |
| void | Start (int times) |
| Käynnistää ajastimen, rajoittaa suorituskerrat. | |
| void | Pause () |
| Pysäyttää ajastimen tallentaen sen tilan. | |
| void | Stop () |
| Pysäyttää ajastimen ja nollaa sen tilan. | |
| void | Reset () |
| Nollaa ajastimen tilan. Myös suorituskerrat nollataan. | |
Staattiset julkiset jäsenfunktiot | |
| static void | SingleShot (double seconds, Action onTimeout) |
Kutsuu aliohjelmaa onTimeout annetun ajan kuluttua. Ajastin luodaan automaattisesti. | |
Ominaisuudet | |
| bool | Enabled [get, set] |
| Ajastin päällä/pois päältä. | |
| double | Interval [get, set] |
Aika sekunneissa, jonka välein TimeOut tapahtuu. | |
| double | CurrentTime [get, set] |
Menossa oleva hetki nollasta väliaikaan (Interval). | |
| TimeSpan | StartTime [get, set] |
| Ajastimen käynnistysaika. | |
| DoubleMeter | SecondCounter [get, set] |
| Sekuntilaskuri. Voidaan sitoa näyttöihin. | |
| IntMeter | Times [get, set] |
Määrää, kuinka monta kertaa tapahtuma suoritetaan. Kun tapahtumaa on suoritettu tarpeeksi, Enabled saa automaattisesti arvon false, jolloin ajastin pysähtyy. Kun laskuri nollataan, myös Times palautuu oletusarvoonsa. Huomaa, että TimesLimited tulee olla true, että arvo otetaan huomioon. | |
| bool | TimesLimited [get, set] |
| Ajastimen suorituskertojen rajoitus päälle/pois. | |
| object | Tag [get, set] |
| Vapaasti asetettava muuttuja. Arvo ei muutu, jos sitä ei muuteta. | |
Tapahtumat | |
| TriggerHandler | Trigger |
| Wanha ajastintapahtuma. | |
| Action | Timeout |
| Tapahtuu väliajoin. | |
Ajastin, joka voidaan asettaa laukaisemaan tapahtumia tietyin väliajoin.
| Timer | ( | ) | [inline] |
Alustaa uuden ajastinluokan.
| void Pause | ( | ) | [inline] |
Pysäyttää ajastimen tallentaen sen tilan.
| void Reset | ( | ) | [inline] |
Nollaa ajastimen tilan. Myös suorituskerrat nollataan.
| static void SingleShot | ( | double | seconds, |
| Action | onTimeout | ||
| ) | [inline, static] |
Kutsuu aliohjelmaa onTimeout annetun ajan kuluttua. Ajastin luodaan automaattisesti.
| seconds | Aika sekunteina. |
| onTimeout | Kutsuttava aliohjelma. |
| void Start | ( | int | times | ) | [inline] |
Käynnistää ajastimen, rajoittaa suorituskerrat.
| times | Kuinka monta kertaa tulee ajastintapahtuma. |
| void Start | ( | ) | [inline] |
Käynnistää ajastimen.
| void Stop | ( | ) | [inline] |
Pysäyttää ajastimen ja nollaa sen tilan.
| delegate void TriggerHandler | ( | Timer | sender | ) |
Wanha ajastintapahtumankäsittelijä.
double CurrentTime [get, set] |
Menossa oleva hetki nollasta väliaikaan (Interval).
bool Enabled [get, set] |
Ajastin päällä/pois päältä.
double Interval [get, set] |
Aika sekunneissa, jonka välein TimeOut tapahtuu.
DoubleMeter SecondCounter [get, set] |
Sekuntilaskuri. Voidaan sitoa näyttöihin.
TimeSpan StartTime [get, set] |
Ajastimen käynnistysaika.
object Tag [get, set] |
Vapaasti asetettava muuttuja. Arvo ei muutu, jos sitä ei muuteta.
IntMeter Times [get, set] |
Määrää, kuinka monta kertaa tapahtuma suoritetaan. Kun tapahtumaa on suoritettu tarpeeksi, Enabled saa automaattisesti arvon false, jolloin ajastin pysähtyy. Kun laskuri nollataan, myös Times palautuu oletusarvoonsa. Huomaa, että TimesLimited tulee olla true, että arvo otetaan huomioon.
bool TimesLimited [get, set] |
Ajastimen suorituskertojen rajoitus päälle/pois.
| Action Timeout |
Tapahtuu väliajoin.
| TriggerHandler Trigger |
Wanha ajastintapahtuma.
1.7.4