Jypeli 4
The simple game programming library
Julkiset jäsenfunktiot | Staattiset julkiset jäsenfunktiot | Ominaisuudet | Tapahtumat
Timer luokkareferenssi

Ajastin, joka voidaan asettaa laukaisemaan tapahtumia tietyin väliajoin. Lisää...

Lista kaikista jäsenistä.

Julkiset jäsenfunktiot

delegate void TriggerHandler (Timer sender)
 Wanha ajastintapahtumankäsittelijä.
 Timer ()
 Alustaa uuden ajastinluokan.
void Start ()
 Käynnistää ajastimen.
void Start (int times)
 Käynnistää ajastimen, rajoittaa suorituskerrat.
void Pause ()
 Pysäyttää ajastimen tallentaen sen tilan.
void Stop ()
 Pysäyttää ajastimen ja nollaa sen tilan.
void Reset ()
 Nollaa ajastimen tilan. Myös suorituskerrat nollataan.

Staattiset julkiset jäsenfunktiot

static void SingleShot (double seconds, Action onTimeout)
 Kutsuu aliohjelmaa onTimeout annetun ajan kuluttua. Ajastin luodaan automaattisesti.

Ominaisuudet

bool Enabled [get, set]
 Ajastin päällä/pois päältä.
double Interval [get, set]
 Aika sekunneissa, jonka välein TimeOut tapahtuu.
double CurrentTime [get, set]
 Menossa oleva hetki nollasta väliaikaan (Interval).
TimeSpan StartTime [get, set]
 Ajastimen käynnistysaika.
DoubleMeter SecondCounter [get, set]
 Sekuntilaskuri. Voidaan sitoa näyttöihin.
IntMeter Times [get, set]
 Määrää, kuinka monta kertaa tapahtuma suoritetaan. Kun tapahtumaa on suoritettu tarpeeksi, Enabled saa automaattisesti arvon false, jolloin ajastin pysähtyy. Kun laskuri nollataan, myös Times palautuu oletusarvoonsa. Huomaa, että TimesLimited tulee olla true, että arvo otetaan huomioon.
bool TimesLimited [get, set]
 Ajastimen suorituskertojen rajoitus päälle/pois.
object Tag [get, set]
 Vapaasti asetettava muuttuja. Arvo ei muutu, jos sitä ei muuteta.

Tapahtumat

TriggerHandler Trigger
 Wanha ajastintapahtuma.
Action Timeout
 Tapahtuu väliajoin.

Yksityiskohtainen selite

Ajastin, joka voidaan asettaa laukaisemaan tapahtumia tietyin väliajoin.


Rakentajien & purkajien dokumentaatio

Timer ( ) [inline]

Alustaa uuden ajastinluokan.


Jäsenfunktioiden dokumentaatio

void Pause ( ) [inline]

Pysäyttää ajastimen tallentaen sen tilan.

void Reset ( ) [inline]

Nollaa ajastimen tilan. Myös suorituskerrat nollataan.

static void SingleShot ( double  seconds,
Action  onTimeout 
) [inline, static]

Kutsuu aliohjelmaa onTimeout annetun ajan kuluttua. Ajastin luodaan automaattisesti.

Parametrit:
secondsAika sekunteina.
onTimeoutKutsuttava aliohjelma.
void Start ( int  times) [inline]

Käynnistää ajastimen, rajoittaa suorituskerrat.

Parametrit:
timesKuinka monta kertaa tulee ajastintapahtuma.
void Start ( ) [inline]

Käynnistää ajastimen.

void Stop ( ) [inline]

Pysäyttää ajastimen ja nollaa sen tilan.

delegate void TriggerHandler ( Timer  sender)

Wanha ajastintapahtumankäsittelijä.


Ominaisuuksien dokumentaatio

double CurrentTime [get, set]

Menossa oleva hetki nollasta väliaikaan (Interval).

bool Enabled [get, set]

Ajastin päällä/pois päältä.

double Interval [get, set]

Aika sekunneissa, jonka välein TimeOut tapahtuu.

DoubleMeter SecondCounter [get, set]

Sekuntilaskuri. Voidaan sitoa näyttöihin.

TimeSpan StartTime [get, set]

Ajastimen käynnistysaika.

object Tag [get, set]

Vapaasti asetettava muuttuja. Arvo ei muutu, jos sitä ei muuteta.

IntMeter Times [get, set]

Määrää, kuinka monta kertaa tapahtuma suoritetaan. Kun tapahtumaa on suoritettu tarpeeksi, Enabled saa automaattisesti arvon false, jolloin ajastin pysähtyy. Kun laskuri nollataan, myös Times palautuu oletusarvoonsa. Huomaa, että TimesLimited tulee olla true, että arvo otetaan huomioon.

TimesLimited

bool TimesLimited [get, set]

Ajastimen suorituskertojen rajoitus päälle/pois.

Times


Tapahtumien dokumentaatio

Action Timeout

Tapahtuu väliajoin.

TriggerHandler Trigger

Wanha ajastintapahtuma.


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta:
 Kaikki Luokat Nimiavaruudet Funktiot Muuttujat Luettelotyypit Ominaisuudet Tapahtumat