Jypeli 4
The simple game programming library
|
Ajastin, joka voidaan asettaa laukaisemaan tapahtumia tietyin väliajoin. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
delegate void | TriggerHandler (Timer sender) |
Wanha ajastintapahtumankäsittelijä. | |
Timer () | |
Alustaa uuden ajastinluokan. | |
void | Start () |
Käynnistää ajastimen. | |
void | Start (int times) |
Käynnistää ajastimen, rajoittaa suorituskerrat. | |
void | Pause () |
Pysäyttää ajastimen tallentaen sen tilan. | |
void | Stop () |
Pysäyttää ajastimen ja nollaa sen tilan. | |
void | Reset () |
Nollaa ajastimen tilan. Myös suorituskerrat nollataan. | |
Staattiset julkiset jäsenfunktiot | |
static void | SingleShot (double seconds, Action onTimeout) |
Kutsuu aliohjelmaa onTimeout annetun ajan kuluttua. Ajastin luodaan automaattisesti. | |
Ominaisuudet | |
bool | Enabled [get, set] |
Ajastin päällä/pois päältä. | |
double | Interval [get, set] |
Aika sekunneissa, jonka välein TimeOut tapahtuu. | |
double | CurrentTime [get, set] |
Menossa oleva hetki nollasta väliaikaan (Interval ). | |
TimeSpan | StartTime [get, set] |
Ajastimen käynnistysaika. | |
DoubleMeter | SecondCounter [get, set] |
Sekuntilaskuri. Voidaan sitoa näyttöihin. | |
IntMeter | Times [get, set] |
Määrää, kuinka monta kertaa tapahtuma suoritetaan. Kun tapahtumaa on suoritettu tarpeeksi, Enabled saa automaattisesti arvon false , jolloin ajastin pysähtyy. Kun laskuri nollataan, myös Times palautuu oletusarvoonsa. Huomaa, että TimesLimited tulee olla true , että arvo otetaan huomioon. | |
bool | TimesLimited [get, set] |
Ajastimen suorituskertojen rajoitus päälle/pois. | |
object | Tag [get, set] |
Vapaasti asetettava muuttuja. Arvo ei muutu, jos sitä ei muuteta. | |
Tapahtumat | |
TriggerHandler | Trigger |
Wanha ajastintapahtuma. | |
Action | Timeout |
Tapahtuu väliajoin. |
Ajastin, joka voidaan asettaa laukaisemaan tapahtumia tietyin väliajoin.
Timer | ( | ) | [inline] |
Alustaa uuden ajastinluokan.
void Pause | ( | ) | [inline] |
Pysäyttää ajastimen tallentaen sen tilan.
void Reset | ( | ) | [inline] |
Nollaa ajastimen tilan. Myös suorituskerrat nollataan.
static void SingleShot | ( | double | seconds, |
Action | onTimeout | ||
) | [inline, static] |
Kutsuu aliohjelmaa onTimeout
annetun ajan kuluttua. Ajastin luodaan automaattisesti.
seconds | Aika sekunteina. |
onTimeout | Kutsuttava aliohjelma. |
void Start | ( | int | times | ) | [inline] |
Käynnistää ajastimen, rajoittaa suorituskerrat.
times | Kuinka monta kertaa tulee ajastintapahtuma. |
void Start | ( | ) | [inline] |
Käynnistää ajastimen.
void Stop | ( | ) | [inline] |
Pysäyttää ajastimen ja nollaa sen tilan.
delegate void TriggerHandler | ( | Timer | sender | ) |
Wanha ajastintapahtumankäsittelijä.
double CurrentTime [get, set] |
Menossa oleva hetki nollasta väliaikaan (Interval
).
bool Enabled [get, set] |
Ajastin päällä/pois päältä.
double Interval [get, set] |
Aika sekunneissa, jonka välein TimeOut
tapahtuu.
DoubleMeter SecondCounter [get, set] |
Sekuntilaskuri. Voidaan sitoa näyttöihin.
TimeSpan StartTime [get, set] |
Ajastimen käynnistysaika.
object Tag [get, set] |
Vapaasti asetettava muuttuja. Arvo ei muutu, jos sitä ei muuteta.
IntMeter Times [get, set] |
Määrää, kuinka monta kertaa tapahtuma suoritetaan. Kun tapahtumaa on suoritettu tarpeeksi, Enabled
saa automaattisesti arvon false
, jolloin ajastin pysähtyy. Kun laskuri nollataan, myös Times palautuu oletusarvoonsa. Huomaa, että TimesLimited
tulee olla true
, että arvo otetaan huomioon.
bool TimesLimited [get, set] |
Ajastimen suorituskertojen rajoitus päälle/pois.
Action Timeout |
Tapahtuu väliajoin.
TriggerHandler Trigger |
Wanha ajastintapahtuma.