Jypeli 4
The simple game programming library
Julkiset jäsenfunktiot | Julkiset attribuutit | Ominaisuudet
Camera luokkareferenssi

Kamera. Määrittää mikä osa pelitasosta on kerralla näkyvissä. Lisää...

Lista kaikista jäsenistä.

Julkiset jäsenfunktiot

Vector ScreenToWorld (Vector point)
 Muuntaa annetun pisteen ruutukoordinaateista maailmankoordinaatteihin.
Vector WorldToScreen (Vector point)
 Muuntaa annetun pisteen maailmankoordinaateista ruutukoordinaatteihin.
void Move (Vector v)
 Kohdistaa kameran.
void Zoom (double zoom)
 Zoomaa.
void Reset ()
 Resetoi kameran (keskittää ja laittaa zoomin oletusarvoon).
void Follow (GameObject gameobject)
 Seuraa jotakin peliobjektia.
void ZoomToLevel ()
 Zoomaa ja keskittää kameran siten, että koko kenttä on näkyvissä kerralla.
void ZoomToLevel (double borderSize)
 Zoomaa ja keskittää kameran siten, että koko kenttä on näkyvissä kerralla. Tällöin kamera ei seuraa mitään oliota.

Julkiset attribuutit

Vector Position = Vector.Zero
 Kameran sijainti.

Ominaisuudet

double X [get, set]
 Kameran paikan X-koordinaatti.
double Y [get, set]
 Kameran paikan Y-koordinaatti.
double ZoomFactor [get, set]
 Kameran zoomauskerroin. Oletuksena 1.0. Mitä suurempi zoomauskerroin, sitä lähempänä kamera on (esim 2.0 on 2 x lähempänä) ja toisinpäin.
bool StayInLevel [get, set]
 Jos tosi, kamera ei mene koskaan kentän ulkopuolelle.
GameObject FollowedObject [get, set]
 Olio, jota kamera seuraa. Jos null, mitään oliota ei seurata.

Yksityiskohtainen selite

Kamera. Määrittää mikä osa pelitasosta on kerralla näkyvissä.


Jäsenfunktioiden dokumentaatio

void Follow ( GameObject  gameobject) [inline]

Seuraa jotakin peliobjektia.

Parametrit:
gameobjectSeurattava peliobjekti.
void Move ( Vector  v) [inline]

Kohdistaa kameran.

Parametrit:
vKoordinaatti vektorina johon kamera kohdistetaan.
void Reset ( ) [inline]

Resetoi kameran (keskittää ja laittaa zoomin oletusarvoon).

Vector ScreenToWorld ( Vector  point) [inline]

Muuntaa annetun pisteen ruutukoordinaateista maailmankoordinaatteihin.

Vector WorldToScreen ( Vector  point) [inline]

Muuntaa annetun pisteen maailmankoordinaateista ruutukoordinaatteihin.

Parametrit:
point
Palauttaa:
void Zoom ( double  zoom) [inline]

Zoomaa.

Parametrit:
zoomZoomauskerroin. Ykköstä suurempi (esim. 1.5) lähentää ja ykköstä pienempi (esim. 0.5) zoomaa kauemmas.
void ZoomToLevel ( double  borderSize) [inline]

Zoomaa ja keskittää kameran siten, että koko kenttä on näkyvissä kerralla. Tällöin kamera ei seuraa mitään oliota.

Parametrit:
bordersizeReunalle jätettävä tila (jos negatiivinen, niin osa kentästä jää piiloon).
void ZoomToLevel ( ) [inline]

Zoomaa ja keskittää kameran siten, että koko kenttä on näkyvissä kerralla.


Jäsendatan dokumentaatio

Kameran sijainti.


Ominaisuuksien dokumentaatio

GameObject FollowedObject [get, set]

Olio, jota kamera seuraa. Jos null, mitään oliota ei seurata.

bool StayInLevel [get, set]

Jos tosi, kamera ei mene koskaan kentän ulkopuolelle.

double X [get, set]

Kameran paikan X-koordinaatti.

double Y [get, set]

Kameran paikan Y-koordinaatti.

double ZoomFactor [get, set]

Kameran zoomauskerroin. Oletuksena 1.0. Mitä suurempi zoomauskerroin, sitä lähempänä kamera on (esim 2.0 on 2 x lähempänä) ja toisinpäin.


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta:
 Kaikki Luokat Nimiavaruudet Funktiot Muuttujat Luettelotyypit Ominaisuudet Tapahtumat