![]() |
Jypeli 4
The simple game programming library
|
Kamera. Määrittää mikä osa pelitasosta on kerralla näkyvissä. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
| Vector | ScreenToWorld (Vector point) |
| Muuntaa annetun pisteen ruutukoordinaateista maailmankoordinaatteihin. | |
| Vector | WorldToScreen (Vector point) |
| Muuntaa annetun pisteen maailmankoordinaateista ruutukoordinaatteihin. | |
| void | Move (Vector v) |
| Kohdistaa kameran. | |
| void | Zoom (double zoom) |
| Zoomaa. | |
| void | Reset () |
| Resetoi kameran (keskittää ja laittaa zoomin oletusarvoon). | |
| void | Follow (GameObject gameobject) |
| Seuraa jotakin peliobjektia. | |
| void | ZoomToLevel () |
| Zoomaa ja keskittää kameran siten, että koko kenttä on näkyvissä kerralla. | |
| void | ZoomToLevel (double borderSize) |
| Zoomaa ja keskittää kameran siten, että koko kenttä on näkyvissä kerralla. Tällöin kamera ei seuraa mitään oliota. | |
Julkiset attribuutit | |
| Vector | Position = Vector.Zero |
| Kameran sijainti. | |
Ominaisuudet | |
| double | X [get, set] |
| Kameran paikan X-koordinaatti. | |
| double | Y [get, set] |
| Kameran paikan Y-koordinaatti. | |
| double | ZoomFactor [get, set] |
| Kameran zoomauskerroin. Oletuksena 1.0. Mitä suurempi zoomauskerroin, sitä lähempänä kamera on (esim 2.0 on 2 x lähempänä) ja toisinpäin. | |
| bool | StayInLevel [get, set] |
| Jos tosi, kamera ei mene koskaan kentän ulkopuolelle. | |
| GameObject | FollowedObject [get, set] |
Olio, jota kamera seuraa. Jos null, mitään oliota ei seurata. | |
Kamera. Määrittää mikä osa pelitasosta on kerralla näkyvissä.
| void Follow | ( | GameObject | gameobject | ) | [inline] |
Seuraa jotakin peliobjektia.
| gameobject | Seurattava peliobjekti. |
| void Move | ( | Vector | v | ) | [inline] |
Kohdistaa kameran.
| v | Koordinaatti vektorina johon kamera kohdistetaan. |
| void Reset | ( | ) | [inline] |
Resetoi kameran (keskittää ja laittaa zoomin oletusarvoon).
Muuntaa annetun pisteen ruutukoordinaateista maailmankoordinaatteihin.
Muuntaa annetun pisteen maailmankoordinaateista ruutukoordinaatteihin.
| point |
| void Zoom | ( | double | zoom | ) | [inline] |
Zoomaa.
| zoom | Zoomauskerroin. Ykköstä suurempi (esim. 1.5) lähentää ja ykköstä pienempi (esim. 0.5) zoomaa kauemmas. |
| void ZoomToLevel | ( | double | borderSize | ) | [inline] |
Zoomaa ja keskittää kameran siten, että koko kenttä on näkyvissä kerralla. Tällöin kamera ei seuraa mitään oliota.
| bordersize | Reunalle jätettävä tila (jos negatiivinen, niin osa kentästä jää piiloon). |
| void ZoomToLevel | ( | ) | [inline] |
Zoomaa ja keskittää kameran siten, että koko kenttä on näkyvissä kerralla.
Kameran sijainti.
GameObject FollowedObject [get, set] |
Olio, jota kamera seuraa. Jos null, mitään oliota ei seurata.
bool StayInLevel [get, set] |
Jos tosi, kamera ei mene koskaan kentän ulkopuolelle.
double X [get, set] |
Kameran paikan X-koordinaatti.
double Y [get, set] |
Kameran paikan Y-koordinaatti.
double ZoomFactor [get, set] |
Kameran zoomauskerroin. Oletuksena 1.0. Mitä suurempi zoomauskerroin, sitä lähempänä kamera on (esim 2.0 on 2 x lähempänä) ja toisinpäin.
1.7.4