![]() |
Jypeli 4
The simple game programming library
|
Peli, johon voi lisätä pintoja, joiden päällä oliot voivat liukua. Peliin lisätyt
PhysicsObject
-oliot käyttäytyvät fysiikan lakien mukaan. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
| TopDownPhysicsGame () | |
| Alustaa uuden fysiikkapelin. | |
| override void | Add (GameObject o, int layer) |
| Lisää olion peliin. | |
| void | AddSurface (PhysicsObject surface) |
| Lisää peliin pinnan, jonka päällä muut oliot voivat liukua. | |
| override void | ClearAll () |
| Nollaa kaiken (kontrollit, näyttöobjektit, ajastimet ja fysiikkamoottorin). | |
| void | AddCollisionHandler (PhysicsObject o, CollisionHandler handler) |
Määrittää metodin, jota kutsutaan kun olio
o | |
Suojatut jäsenfunktiot | |
| override void | Update (Time time) |
| Ajetaan kun pelin tilannetta päivitetään. Päivittämisen voi toteuttaa perityssä luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia. | |
Ominaisuudet | |
| bool | PhysicsEnabled [get, set] |
| Onko fysiikan laskenta käytössä vai ei. | |
| double | Gravity [get, set] |
| Painovoima. Mitä suurempi painovoima, sitä suurempi liikekitka kaikille olioille. | |
| double | KineticFriction [get, set] |
Liikekitka pinnalla. Tätä arvoa käytetään, kun liikkuva kappale ei ole minkään lisätyn pinnan päällä. Arvot tyypillisesti välillä 0.0-1.0. | |
Peli, johon voi lisätä pintoja, joiden päällä oliot voivat liukua. Peliin lisätyt
PhysicsObject
-oliot käyttäytyvät fysiikan lakien mukaan.
| TopDownPhysicsGame | ( | ) | [inline] |
Alustaa uuden fysiikkapelin.
| override void Add | ( | GameObject | o, |
| int | layer | ||
| ) | [inline, virtual] |
Lisää olion peliin.
Uudelleentoteuttaa luokan Game.
| void AddCollisionHandler | ( | PhysicsObject | o, |
| CollisionHandler | handler | ||
| ) | [inline] |
Määrittää metodin, jota kutsutaan kun olio
o
törmää johonkin.
| o | Törmäävä olio. |
| handler | Metodi, joka käsittelee törmäyksen. |
| void AddSurface | ( | PhysicsObject | surface | ) | [inline] |
Lisää peliin pinnan, jonka päällä muut oliot voivat liukua.
Pinnalle asetetaan automaattisesti IgnoresCollisionResponse arvoon true.
| surface |
| override void ClearAll | ( | ) | [inline, virtual] |
Nollaa kaiken (kontrollit, näyttöobjektit, ajastimet ja fysiikkamoottorin).
Uudelleentoteuttaa luokan Game.
| override void Update | ( | Time | time | ) | [inline, protected, virtual] |
Ajetaan kun pelin tilannetta päivitetään. Päivittämisen voi toteuttaa perityssä luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia.
Uudelleentoteuttaa luokan Game.
double Gravity [get, set] |
Painovoima. Mitä suurempi painovoima, sitä suurempi liikekitka kaikille olioille.
double KineticFriction [get, set] |
Liikekitka pinnalla. Tätä arvoa käytetään, kun liikkuva kappale ei ole minkään lisätyn pinnan päällä. Arvot tyypillisesti välillä 0.0-1.0.
bool PhysicsEnabled [get, set] |
Onko fysiikan laskenta käytössä vai ei.
1.7.4