![]() |
Jypeli 4
The simple game programming library
|
Auto. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
| Automobile (double width, double height) | |
| Alustaa uuden auton. | |
| void | Accelerate (double time) |
| Kiihdyttää. | |
| void | Brake (double time) |
| Jarruttaa. | |
| void | Accelerate () |
| Kiihdyttää. | |
| void | Reverse () |
| Kiihdyttää takaperin. | |
| void | Brake () |
| Jarruttaa. | |
| void | Turn (Angle angle, double time) |
| Kääntyy niin paljon kuin auton ohjattavuus sallii. | |
| override void | Update (Time time) |
| Ajetaan kun pelitilannetta päivitetään. Päivityksen voi toteuttaa omassa luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia. | |
Ominaisuudet | |
| DoubleMeter | SpeedMeter [get, set] |
Nopeusmittari, joka mittaa auton nopeuden (moottorin nopeus). Huomaa, että ei vastaa aina Velocity-ominaisuuden arvoa. | |
| double | Speed [get] |
Auton moottorin nopeus. Huomaa, että ei vastaa aina Velocity-ominaisuuden arvoa. | |
| double | TopSpeed [get, set] |
| Suurin nopeus, johon auto voi kiihdyttää. | |
| double | Acceleration [get, set] |
| Auton kiihtyvyys, eli kuinka monta yksikköä korkeintaan nopeutta voidaan lisätä sekunnissa kiihdyttämällä. | |
| double | BrakeDeceleration [get, set] |
| Jarrujen hidastavuus, eli kuinka monta yksikköä korkeintaan nopeutta voidaan vähentää sekunnissa jarruttamalla. | |
| Angle | Maneuverability [get, set] |
| Ohjattavuus, eli kulma jonka auto voi korkeintaan kääntyä sekunnissa. | |
Auto.
| Automobile | ( | double | width, |
| double | height | ||
| ) | [inline] |
Alustaa uuden auton.
| width | Auton leveys (X-suunnassa). |
| height | Auton korkeus (Y-suunnassa). |
| void Accelerate | ( | double | time | ) | [inline] |
Kiihdyttää.
| time | Kuinka monta sekuntia kiihdytetään. |
| void Accelerate | ( | ) | [inline] |
Kiihdyttää.
| void Brake | ( | double | time | ) | [inline] |
Jarruttaa.
| time | Kuinka monta sekuntia jarrutetaan. |
| void Brake | ( | ) | [inline] |
Jarruttaa.
| void Reverse | ( | ) | [inline] |
Kiihdyttää takaperin.
| void Turn | ( | Angle | angle, |
| double | time | ||
| ) | [inline] |
Kääntyy niin paljon kuin auton ohjattavuus sallii.
| angle | Kääntökulma. |
| time | Aika, joka kääntämiseen käytetään. |
| override void Update | ( | Time | time | ) | [inline, virtual] |
Ajetaan kun pelitilannetta päivitetään. Päivityksen voi toteuttaa omassa luokassa toteuttamalla tämän metodin. Perityn luokan metodissa tulee kutsua kantaluokan metodia.
Uudelleentoteuttaa luokan PhysicsObject.
double Acceleration [get, set] |
Auton kiihtyvyys, eli kuinka monta yksikköä korkeintaan nopeutta voidaan lisätä sekunnissa kiihdyttämällä.
Uudelleentoteuttaa luokan PhysicsObject.
double BrakeDeceleration [get, set] |
Jarrujen hidastavuus, eli kuinka monta yksikköä korkeintaan nopeutta voidaan vähentää sekunnissa jarruttamalla.
Angle Maneuverability [get, set] |
Ohjattavuus, eli kulma jonka auto voi korkeintaan kääntyä sekunnissa.
double Speed [get] |
Auton moottorin nopeus. Huomaa, että ei vastaa aina Velocity-ominaisuuden arvoa.
DoubleMeter SpeedMeter [get, set] |
Nopeusmittari, joka mittaa auton nopeuden (moottorin nopeus). Huomaa, että ei vastaa aina Velocity-ominaisuuden arvoa.
double TopSpeed [get, set] |
Suurin nopeus, johon auto voi kiihdyttää.
1.7.4