Jypeli 4
The simple game programming library
Julkiset jäsenfunktiot | Julkiset attribuutit | Ominaisuudet
Level luokkareferenssi

Pelikenttä, johon voi lisätä olioita. Kentällä voi myös olla reunat ja taustaväri tai taustakuva. Lisää...

Lista kaikista jäsenistä.

Julkiset jäsenfunktiot

void CreateBorders ()
 Lisää kaikille kentän sivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä.
void CreateBorders (bool isVisible)
 Lisää kaikille kentän sivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä.
void CreateBorders (double restitution, bool isVisible)
 Lisää kaikille kentän sivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä.
PhysicsObject CreateLeftBorder (double restitution, bool isVisible)
 Lisää kenttään vasemman reunan.
PhysicsObject CreateRightBorder (double restitution, bool isVisible)
 Lisää kenttään oikean reunan.
PhysicsObject CreateTopBorder (double restitution, bool isVisible)
 Lisää kenttään yläreunan.
PhysicsObject CreateBottomBorder (double restitution, bool isVisible)
 Lisää kenttään alareunan.
PhysicsObject CreateLeftBorder ()
 Lisää kenttään vasemman reunan.
PhysicsObject CreateRightBorder ()
 Lisää kenttään oikean reunan.
PhysicsObject CreateTopBorder ()
 Lisää kenttään yläreunan.
PhysicsObject CreateBottomBorder ()
 Lisää kenttään alareunan.
double GetGroundHeight (double x)
Vector GetGroundNormal (double x)
PhysicsObject CreateGround (double[] heights, double scale)
 Helppo tapa lisätä kenttään epätasainen maasto. Maasto kuvataan luettelemalla Y-koordinaatteja vasemmalta oikealle lukien. Kahden Y-koordinaatin väli on aina sama.
PhysicsObject CreateGround (double[] heights, double scale, Image image)
 Helppo tapa lisätä kenttään epätasainen maasto. Maasto kuvataan luettelemalla Y-koordinaatteja vasemmalta oikealle lukien. Kahden Y-koordinaatin väli on aina sama.
PhysicsObject CreateGround (double min, double max, int points)
 Luo satunnaisen maaston.
PhysicsObject CreateGround (double min, double max, int points, Color color)
 Luo satunnaisen maaston.
PhysicsObject CreateGround (double min, double max, int points, Image image)
 Luo satunnaisen maaston.
PhysicsObject CreateGround (double min, double max, int points, Color color, Image image)
 Luo satunnaisen maaston.
PhysicsObject CreateGround (double min, double max, int points, int maxchange)
 Luo satunnaisen maaston.
PhysicsObject CreateGround (double min, double max, int points, Color color, int maxchange)
 Luo satunnaisen maaston.
PhysicsObject CreateGround (double min, double max, int points, Image image, int maxchange)
 Luo satunnaisen maaston.
PhysicsObject CreateGround (double min, double max, int points, Color color, Image image, int maxchange)
 Luo satunnaisen maaston.
Vector GetRandomPosition ()
 Palauttaa satunnaisen kohdan kentän reunojen sisältä.
void LoadFromFile (string fileName)
 Lataa kentän tiedostosta. Kenttätiedostoja voi tehdä Jypelin mukana tulevalle editorilla.
void LoadFromContent (string assetName)
 Lataa kentän contentista. Kenttätiedostoja voi tehdä Jypelin mukana tulevalle editorilla.

Julkiset attribuutit

readonly Vector Center = Vector.Zero
 Kentän keskipiste.

Ominaisuudet

double AmbientLight [get, set]
Color BackgroundColor [get, set]
 Kentän taustaväri.
Background Background [get, set]
 Kentän taustakuva.
double Width [get, set]
 Kentän leveys.
double Height [get, set]
 Kentän korkeus.
double Left [get]
 Kentän vasemman reunan x-koordinaatti.
double Right [get]
 Kentän oikean reunan x-koordinaatti.
double Top [get]
 Kentän yläreunan y-koordinaatti.
double Bottom [get]
 Kentän alareunan y-koordinaatti.

Yksityiskohtainen selite

Pelikenttä, johon voi lisätä olioita. Kentällä voi myös olla reunat ja taustaväri tai taustakuva.


Jäsenfunktioiden dokumentaatio

void CreateBorders ( ) [inline]

Lisää kaikille kentän sivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä.

void CreateBorders ( bool  isVisible) [inline]

Lisää kaikille kentän sivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä.

Parametrit:
isVisibleReunan näkyvyys true, jos näkyvät reunat, muuten false.
void CreateBorders ( double  restitution,
bool  isVisible 
) [inline]

Lisää kaikille kentän sivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä.

Parametrit:
restitutionReunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla)
isVisibleReunan näkyvyys true, jos näkyvät reunat, muuten false.
PhysicsObject CreateBottomBorder ( ) [inline]

Lisää kenttään alareunan.

Palauttaa:
Uusi reuna.
PhysicsObject CreateBottomBorder ( double  restitution,
bool  isVisible 
) [inline]

Lisää kenttään alareunan.

Palauttaa:
Uusi reuna.
Parametrit:
restitutionReunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla)
isVisibleReunan näkyvyys true, jos näkyvät reunat, muuten false.
PhysicsObject CreateGround ( double  min,
double  max,
int  points 
) [inline]

Luo satunnaisen maaston.

Parametrit:
minMatalin kohta.
maxKorkein kohta.
pointsPisteiden määrä.
PhysicsObject CreateGround ( double  min,
double  max,
int  points,
Color  color 
) [inline]

Luo satunnaisen maaston.

Parametrit:
minMatalin kohta.
maxKorkein kohta.
pointsPisteiden määrä.
colorMaaston väri.
Palauttaa:
PhysicsObject CreateGround ( double  min,
double  max,
int  points,
Image  image 
) [inline]

Luo satunnaisen maaston.

Parametrit:
minMatalin kohta.
maxKorkein kohta.
pointsPisteiden määrä.
imageMaaston kuva.
Palauttaa:
PhysicsObject CreateGround ( double  min,
double  max,
int  points,
Color  color,
Image  image 
) [inline]

Luo satunnaisen maaston.

Parametrit:
minMatalin kohta.
maxKorkein kohta.
pointsPisteiden määrä.
colorMaaston väri.
imageMaaston kuva.
Palauttaa:
PhysicsObject CreateGround ( double  min,
double  max,
int  points,
int  maxchange 
) [inline]

Luo satunnaisen maaston.

Parametrit:
minMatalin kohta.
maxKorkein kohta.
pointsPisteiden määrä.
maxchangeSuurin sallittu muutos korkeudessa pisteiden välillä.
PhysicsObject CreateGround ( double  min,
double  max,
int  points,
Color  color,
int  maxchange 
) [inline]

Luo satunnaisen maaston.

Parametrit:
minMatalin kohta.
maxKorkein kohta.
pointsPisteiden määrä.
colorMaaston väri.
maxchangeSuurin sallittu erotus kahden pisteen välillä.
Palauttaa:
PhysicsObject CreateGround ( double  min,
double  max,
int  points,
Image  image,
int  maxchange 
) [inline]

Luo satunnaisen maaston.

Parametrit:
minMatalin kohta.
maxKorkein kohta.
pointsPisteiden määrä.
imageMaaston kuva.
maxchangeSuurin sallittu erotus kahden pisteen välillä.
Palauttaa:
PhysicsObject CreateGround ( double[]  heights,
double  scale,
Image  image 
) [inline]

Helppo tapa lisätä kenttään epätasainen maasto. Maasto kuvataan luettelemalla Y-koordinaatteja vasemmalta oikealle lukien. Kahden Y-koordinaatin väli on aina sama.

Parametrit:
heightsY-koordinaatit lueteltuna vasemmalta oikealle.
scaleVakio, jolla jokainen Y-koordinaatti kerrotaan. Hyödyllinen, jos halutaan muuttaa koko maaston korkeutta muuttamatta jokaista pistettä yksitellen. Tavallisesti arvoksi kelpaa 1.0.
imageMaastossa käytettävä kuva.
Palauttaa:
PhysicsObject CreateGround ( double  min,
double  max,
int  points,
Color  color,
Image  image,
int  maxchange 
) [inline]

Luo satunnaisen maaston.

Parametrit:
minMatalin kohta.
maxKorkein kohta.
pointsPisteiden määrä.
colorMaaston väri.
imageMaaston kuva.
maxchangeSuurin sallittu erotus kahden pisteen välillä.
Palauttaa:
PhysicsObject CreateGround ( double[]  heights,
double  scale 
) [inline]

Helppo tapa lisätä kenttään epätasainen maasto. Maasto kuvataan luettelemalla Y-koordinaatteja vasemmalta oikealle lukien. Kahden Y-koordinaatin väli on aina sama.

Parametrit:
heightsY-koordinaatit lueteltuna vasemmalta oikealle.
scaleVakio, jolla jokainen Y-koordinaatti kerrotaan. Hyödyllinen, jos halutaan muuttaa koko maaston korkeutta muuttamatta jokaista pistettä yksitellen. Tavallisesti arvoksi kelpaa 1.0.

Huomaa, että maastossa ei voi olla kahta pistettä päällekkäin.

PhysicsObject CreateLeftBorder ( ) [inline]

Lisää kenttään vasemman reunan.

Palauttaa:
Uusi reuna.
PhysicsObject CreateLeftBorder ( double  restitution,
bool  isVisible 
) [inline]

Lisää kenttään vasemman reunan.

Palauttaa:
Uusi reuna.
Parametrit:
restitutionReunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla)
isVisibleReunan näkyvyys true, jos näkyvät reunat, muuten false.
PhysicsObject CreateRightBorder ( ) [inline]

Lisää kenttään oikean reunan.

Palauttaa:
Uusi reuna.
PhysicsObject CreateRightBorder ( double  restitution,
bool  isVisible 
) [inline]

Lisää kenttään oikean reunan.

Palauttaa:
Uusi reuna.
Parametrit:
restitutionReunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla)
isVisibleReunan näkyvyys true, jos näkyvät reunat, muuten false.
PhysicsObject CreateTopBorder ( ) [inline]

Lisää kenttään yläreunan.

Palauttaa:
Uusi reuna.
PhysicsObject CreateTopBorder ( double  restitution,
bool  isVisible 
) [inline]

Lisää kenttään yläreunan.

Palauttaa:
Uusi reuna.
Parametrit:
restitutionReunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla)
isVisibleReunan näkyvyys true, jos näkyvät reunat, muuten false.
Vector GetRandomPosition ( ) [inline]

Palauttaa satunnaisen kohdan kentän reunojen sisältä.

Palauttaa:
Vektori.
void LoadFromContent ( string  assetName) [inline]

Lataa kentän contentista. Kenttätiedostoja voi tehdä Jypelin mukana tulevalle editorilla.

Parametrit:
assetNameKentän nimi contentissa
void LoadFromFile ( string  fileName) [inline]

Lataa kentän tiedostosta. Kenttätiedostoja voi tehdä Jypelin mukana tulevalle editorilla.

Parametrit:
fileNameKenttätiedoston nimi

Jäsendatan dokumentaatio

Kentän keskipiste.


Ominaisuuksien dokumentaatio

Background Background [get, set]

Kentän taustakuva.

Color BackgroundColor [get, set]

Kentän taustaväri.

double Bottom [get]

Kentän alareunan y-koordinaatti.

double Height [get, set]

Kentän korkeus.

double Left [get]

Kentän vasemman reunan x-koordinaatti.

double Right [get]

Kentän oikean reunan x-koordinaatti.

double Top [get]

Kentän yläreunan y-koordinaatti.

double Width [get, set]

Kentän leveys.


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta:
 Kaikki Luokat Nimiavaruudet Funktiot Muuttujat Luettelotyypit Ominaisuudet Tapahtumat