![]() |
Jypeli 4
The simple game programming library
|
Pelikenttä, johon voi lisätä olioita. Kentällä voi myös olla reunat ja taustaväri tai taustakuva. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
| void | CreateBorders () |
| Lisää kaikille kentän sivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä. | |
| void | CreateBorders (bool isVisible) |
| Lisää kaikille kentän sivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä. | |
| void | CreateBorders (double restitution, bool isVisible) |
| Lisää kaikille kentän sivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä. | |
| PhysicsObject | CreateLeftBorder (double restitution, bool isVisible) |
| Lisää kenttään vasemman reunan. | |
| PhysicsObject | CreateRightBorder (double restitution, bool isVisible) |
| Lisää kenttään oikean reunan. | |
| PhysicsObject | CreateTopBorder (double restitution, bool isVisible) |
| Lisää kenttään yläreunan. | |
| PhysicsObject | CreateBottomBorder (double restitution, bool isVisible) |
| Lisää kenttään alareunan. | |
| PhysicsObject | CreateLeftBorder () |
| Lisää kenttään vasemman reunan. | |
| PhysicsObject | CreateRightBorder () |
| Lisää kenttään oikean reunan. | |
| PhysicsObject | CreateTopBorder () |
| Lisää kenttään yläreunan. | |
| PhysicsObject | CreateBottomBorder () |
| Lisää kenttään alareunan. | |
| double | GetGroundHeight (double x) |
| Vector | GetGroundNormal (double x) |
| PhysicsObject | CreateGround (double[] heights, double scale) |
| Helppo tapa lisätä kenttään epätasainen maasto. Maasto kuvataan luettelemalla Y-koordinaatteja vasemmalta oikealle lukien. Kahden Y-koordinaatin väli on aina sama. | |
| PhysicsObject | CreateGround (double[] heights, double scale, Image image) |
| Helppo tapa lisätä kenttään epätasainen maasto. Maasto kuvataan luettelemalla Y-koordinaatteja vasemmalta oikealle lukien. Kahden Y-koordinaatin väli on aina sama. | |
| PhysicsObject | CreateGround (double min, double max, int points) |
| Luo satunnaisen maaston. | |
| PhysicsObject | CreateGround (double min, double max, int points, Color color) |
| Luo satunnaisen maaston. | |
| PhysicsObject | CreateGround (double min, double max, int points, Image image) |
| Luo satunnaisen maaston. | |
| PhysicsObject | CreateGround (double min, double max, int points, Color color, Image image) |
| Luo satunnaisen maaston. | |
| PhysicsObject | CreateGround (double min, double max, int points, int maxchange) |
| Luo satunnaisen maaston. | |
| PhysicsObject | CreateGround (double min, double max, int points, Color color, int maxchange) |
| Luo satunnaisen maaston. | |
| PhysicsObject | CreateGround (double min, double max, int points, Image image, int maxchange) |
| Luo satunnaisen maaston. | |
| PhysicsObject | CreateGround (double min, double max, int points, Color color, Image image, int maxchange) |
| Luo satunnaisen maaston. | |
| Vector | GetRandomPosition () |
| Palauttaa satunnaisen kohdan kentän reunojen sisältä. | |
| void | LoadFromFile (string fileName) |
| Lataa kentän tiedostosta. Kenttätiedostoja voi tehdä Jypelin mukana tulevalle editorilla. | |
| void | LoadFromContent (string assetName) |
| Lataa kentän contentista. Kenttätiedostoja voi tehdä Jypelin mukana tulevalle editorilla. | |
Julkiset attribuutit | |
| readonly Vector | Center = Vector.Zero |
| Kentän keskipiste. | |
Ominaisuudet | |
| double | AmbientLight [get, set] |
| Color | BackgroundColor [get, set] |
| Kentän taustaväri. | |
| Background | Background [get, set] |
| Kentän taustakuva. | |
| double | Width [get, set] |
| Kentän leveys. | |
| double | Height [get, set] |
| Kentän korkeus. | |
| double | Left [get] |
| Kentän vasemman reunan x-koordinaatti. | |
| double | Right [get] |
| Kentän oikean reunan x-koordinaatti. | |
| double | Top [get] |
| Kentän yläreunan y-koordinaatti. | |
| double | Bottom [get] |
| Kentän alareunan y-koordinaatti. | |
Pelikenttä, johon voi lisätä olioita. Kentällä voi myös olla reunat ja taustaväri tai taustakuva.
| void CreateBorders | ( | ) | [inline] |
Lisää kaikille kentän sivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä.
| void CreateBorders | ( | bool | isVisible | ) | [inline] |
Lisää kaikille kentän sivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä.
| isVisible | Reunan näkyvyys true, jos näkyvät reunat, muuten false. |
| void CreateBorders | ( | double | restitution, |
| bool | isVisible | ||
| ) | [inline] |
Lisää kaikille kentän sivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä.
| restitution | Reunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla) |
| isVisible | Reunan näkyvyys true, jos näkyvät reunat, muuten false. |
| PhysicsObject CreateBottomBorder | ( | ) | [inline] |
Lisää kenttään alareunan.
| PhysicsObject CreateBottomBorder | ( | double | restitution, |
| bool | isVisible | ||
| ) | [inline] |
Lisää kenttään alareunan.
| restitution | Reunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla) |
| isVisible | Reunan näkyvyys true, jos näkyvät reunat, muuten false. |
| PhysicsObject CreateGround | ( | double | min, |
| double | max, | ||
| int | points | ||
| ) | [inline] |
Luo satunnaisen maaston.
| min | Matalin kohta. |
| max | Korkein kohta. |
| points | Pisteiden määrä. |
| PhysicsObject CreateGround | ( | double | min, |
| double | max, | ||
| int | points, | ||
| Color | color | ||
| ) | [inline] |
Luo satunnaisen maaston.
| min | Matalin kohta. |
| max | Korkein kohta. |
| points | Pisteiden määrä. |
| color | Maaston väri. |
| PhysicsObject CreateGround | ( | double | min, |
| double | max, | ||
| int | points, | ||
| Image | image | ||
| ) | [inline] |
Luo satunnaisen maaston.
| min | Matalin kohta. |
| max | Korkein kohta. |
| points | Pisteiden määrä. |
| image | Maaston kuva. |
| PhysicsObject CreateGround | ( | double | min, |
| double | max, | ||
| int | points, | ||
| Color | color, | ||
| Image | image | ||
| ) | [inline] |
Luo satunnaisen maaston.
| min | Matalin kohta. |
| max | Korkein kohta. |
| points | Pisteiden määrä. |
| color | Maaston väri. |
| image | Maaston kuva. |
| PhysicsObject CreateGround | ( | double | min, |
| double | max, | ||
| int | points, | ||
| int | maxchange | ||
| ) | [inline] |
Luo satunnaisen maaston.
| min | Matalin kohta. |
| max | Korkein kohta. |
| points | Pisteiden määrä. |
| maxchange | Suurin sallittu muutos korkeudessa pisteiden välillä. |
| PhysicsObject CreateGround | ( | double | min, |
| double | max, | ||
| int | points, | ||
| Color | color, | ||
| int | maxchange | ||
| ) | [inline] |
Luo satunnaisen maaston.
| min | Matalin kohta. |
| max | Korkein kohta. |
| points | Pisteiden määrä. |
| color | Maaston väri. |
| maxchange | Suurin sallittu erotus kahden pisteen välillä. |
| PhysicsObject CreateGround | ( | double | min, |
| double | max, | ||
| int | points, | ||
| Image | image, | ||
| int | maxchange | ||
| ) | [inline] |
Luo satunnaisen maaston.
| min | Matalin kohta. |
| max | Korkein kohta. |
| points | Pisteiden määrä. |
| image | Maaston kuva. |
| maxchange | Suurin sallittu erotus kahden pisteen välillä. |
| PhysicsObject CreateGround | ( | double[] | heights, |
| double | scale, | ||
| Image | image | ||
| ) | [inline] |
Helppo tapa lisätä kenttään epätasainen maasto. Maasto kuvataan luettelemalla Y-koordinaatteja vasemmalta oikealle lukien. Kahden Y-koordinaatin väli on aina sama.
| heights | Y-koordinaatit lueteltuna vasemmalta oikealle. |
| scale | Vakio, jolla jokainen Y-koordinaatti kerrotaan. Hyödyllinen, jos halutaan muuttaa koko maaston korkeutta muuttamatta jokaista pistettä yksitellen. Tavallisesti arvoksi kelpaa 1.0. |
| image | Maastossa käytettävä kuva. |
| PhysicsObject CreateGround | ( | double | min, |
| double | max, | ||
| int | points, | ||
| Color | color, | ||
| Image | image, | ||
| int | maxchange | ||
| ) | [inline] |
Luo satunnaisen maaston.
| min | Matalin kohta. |
| max | Korkein kohta. |
| points | Pisteiden määrä. |
| color | Maaston väri. |
| image | Maaston kuva. |
| maxchange | Suurin sallittu erotus kahden pisteen välillä. |
| PhysicsObject CreateGround | ( | double[] | heights, |
| double | scale | ||
| ) | [inline] |
Helppo tapa lisätä kenttään epätasainen maasto. Maasto kuvataan luettelemalla Y-koordinaatteja vasemmalta oikealle lukien. Kahden Y-koordinaatin väli on aina sama.
| heights | Y-koordinaatit lueteltuna vasemmalta oikealle. |
| scale | Vakio, jolla jokainen Y-koordinaatti kerrotaan. Hyödyllinen, jos halutaan muuttaa koko maaston korkeutta muuttamatta jokaista pistettä yksitellen. Tavallisesti arvoksi kelpaa 1.0. |
Huomaa, että maastossa ei voi olla kahta pistettä päällekkäin.
| PhysicsObject CreateLeftBorder | ( | ) | [inline] |
Lisää kenttään vasemman reunan.
| PhysicsObject CreateLeftBorder | ( | double | restitution, |
| bool | isVisible | ||
| ) | [inline] |
Lisää kenttään vasemman reunan.
| restitution | Reunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla) |
| isVisible | Reunan näkyvyys true, jos näkyvät reunat, muuten false. |
| PhysicsObject CreateRightBorder | ( | ) | [inline] |
Lisää kenttään oikean reunan.
| PhysicsObject CreateRightBorder | ( | double | restitution, |
| bool | isVisible | ||
| ) | [inline] |
Lisää kenttään oikean reunan.
| restitution | Reunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla) |
| isVisible | Reunan näkyvyys true, jos näkyvät reunat, muuten false. |
| PhysicsObject CreateTopBorder | ( | ) | [inline] |
Lisää kenttään yläreunan.
| PhysicsObject CreateTopBorder | ( | double | restitution, |
| bool | isVisible | ||
| ) | [inline] |
Lisää kenttään yläreunan.
| restitution | Reunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla) |
| isVisible | Reunan näkyvyys true, jos näkyvät reunat, muuten false. |
| Vector GetRandomPosition | ( | ) | [inline] |
Palauttaa satunnaisen kohdan kentän reunojen sisältä.
| void LoadFromContent | ( | string | assetName | ) | [inline] |
Lataa kentän contentista. Kenttätiedostoja voi tehdä Jypelin mukana tulevalle editorilla.
| assetName | Kentän nimi contentissa |
| void LoadFromFile | ( | string | fileName | ) | [inline] |
Lataa kentän tiedostosta. Kenttätiedostoja voi tehdä Jypelin mukana tulevalle editorilla.
| fileName | Kenttätiedoston nimi |
| readonly Vector Center = Vector.Zero |
Kentän keskipiste.
Background Background [get, set] |
Kentän taustakuva.
Color BackgroundColor [get, set] |
Kentän taustaväri.
double Bottom [get] |
Kentän alareunan y-koordinaatti.
double Height [get, set] |
Kentän korkeus.
double Left [get] |
Kentän vasemman reunan x-koordinaatti.
double Right [get] |
Kentän oikean reunan x-koordinaatti.
double Top [get] |
Kentän yläreunan y-koordinaatti.
double Width [get, set] |
Kentän leveys.
1.7.4