Jypeli 4
The simple game programming library
|
Pelikenttä, johon voi lisätä olioita. Kentällä voi myös olla reunat ja taustaväri tai taustakuva. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
void | CreateBorders () |
Lisää kaikille kentän sivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä. | |
void | CreateBorders (bool isVisible) |
Lisää kaikille kentän sivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä. | |
void | CreateBorders (double restitution, bool isVisible) |
Lisää kaikille kentän sivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä. | |
PhysicsObject | CreateLeftBorder (double restitution, bool isVisible) |
Lisää kenttään vasemman reunan. | |
PhysicsObject | CreateRightBorder (double restitution, bool isVisible) |
Lisää kenttään oikean reunan. | |
PhysicsObject | CreateTopBorder (double restitution, bool isVisible) |
Lisää kenttään yläreunan. | |
PhysicsObject | CreateBottomBorder (double restitution, bool isVisible) |
Lisää kenttään alareunan. | |
PhysicsObject | CreateLeftBorder () |
Lisää kenttään vasemman reunan. | |
PhysicsObject | CreateRightBorder () |
Lisää kenttään oikean reunan. | |
PhysicsObject | CreateTopBorder () |
Lisää kenttään yläreunan. | |
PhysicsObject | CreateBottomBorder () |
Lisää kenttään alareunan. | |
double | GetGroundHeight (double x) |
Vector | GetGroundNormal (double x) |
PhysicsObject | CreateGround (double[] heights, double scale) |
Helppo tapa lisätä kenttään epätasainen maasto. Maasto kuvataan luettelemalla Y-koordinaatteja vasemmalta oikealle lukien. Kahden Y-koordinaatin väli on aina sama. | |
PhysicsObject | CreateGround (double[] heights, double scale, Image image) |
Helppo tapa lisätä kenttään epätasainen maasto. Maasto kuvataan luettelemalla Y-koordinaatteja vasemmalta oikealle lukien. Kahden Y-koordinaatin väli on aina sama. | |
PhysicsObject | CreateGround (double min, double max, int points) |
Luo satunnaisen maaston. | |
PhysicsObject | CreateGround (double min, double max, int points, Color color) |
Luo satunnaisen maaston. | |
PhysicsObject | CreateGround (double min, double max, int points, Image image) |
Luo satunnaisen maaston. | |
PhysicsObject | CreateGround (double min, double max, int points, Color color, Image image) |
Luo satunnaisen maaston. | |
PhysicsObject | CreateGround (double min, double max, int points, int maxchange) |
Luo satunnaisen maaston. | |
PhysicsObject | CreateGround (double min, double max, int points, Color color, int maxchange) |
Luo satunnaisen maaston. | |
PhysicsObject | CreateGround (double min, double max, int points, Image image, int maxchange) |
Luo satunnaisen maaston. | |
PhysicsObject | CreateGround (double min, double max, int points, Color color, Image image, int maxchange) |
Luo satunnaisen maaston. | |
Vector | GetRandomPosition () |
Palauttaa satunnaisen kohdan kentän reunojen sisältä. | |
void | LoadFromFile (string fileName) |
Lataa kentän tiedostosta. Kenttätiedostoja voi tehdä Jypelin mukana tulevalle editorilla. | |
void | LoadFromContent (string assetName) |
Lataa kentän contentista. Kenttätiedostoja voi tehdä Jypelin mukana tulevalle editorilla. | |
Julkiset attribuutit | |
readonly Vector | Center = Vector.Zero |
Kentän keskipiste. | |
Ominaisuudet | |
double | AmbientLight [get, set] |
Color | BackgroundColor [get, set] |
Kentän taustaväri. | |
Background | Background [get, set] |
Kentän taustakuva. | |
double | Width [get, set] |
Kentän leveys. | |
double | Height [get, set] |
Kentän korkeus. | |
double | Left [get] |
Kentän vasemman reunan x-koordinaatti. | |
double | Right [get] |
Kentän oikean reunan x-koordinaatti. | |
double | Top [get] |
Kentän yläreunan y-koordinaatti. | |
double | Bottom [get] |
Kentän alareunan y-koordinaatti. |
Pelikenttä, johon voi lisätä olioita. Kentällä voi myös olla reunat ja taustaväri tai taustakuva.
void CreateBorders | ( | ) | [inline] |
Lisää kaikille kentän sivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä.
void CreateBorders | ( | bool | isVisible | ) | [inline] |
Lisää kaikille kentän sivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä.
isVisible | Reunan näkyvyys true , jos näkyvät reunat, muuten false . |
void CreateBorders | ( | double | restitution, |
bool | isVisible | ||
) | [inline] |
Lisää kaikille kentän sivuille reunat, joihin oliot voivat törmätä.
restitution | Reunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla) |
isVisible | Reunan näkyvyys true , jos näkyvät reunat, muuten false . |
PhysicsObject CreateBottomBorder | ( | ) | [inline] |
Lisää kenttään alareunan.
PhysicsObject CreateBottomBorder | ( | double | restitution, |
bool | isVisible | ||
) | [inline] |
Lisää kenttään alareunan.
restitution | Reunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla) |
isVisible | Reunan näkyvyys true , jos näkyvät reunat, muuten false . |
PhysicsObject CreateGround | ( | double | min, |
double | max, | ||
int | points | ||
) | [inline] |
Luo satunnaisen maaston.
min | Matalin kohta. |
max | Korkein kohta. |
points | Pisteiden määrä. |
PhysicsObject CreateGround | ( | double | min, |
double | max, | ||
int | points, | ||
Color | color | ||
) | [inline] |
Luo satunnaisen maaston.
min | Matalin kohta. |
max | Korkein kohta. |
points | Pisteiden määrä. |
color | Maaston väri. |
PhysicsObject CreateGround | ( | double | min, |
double | max, | ||
int | points, | ||
Image | image | ||
) | [inline] |
Luo satunnaisen maaston.
min | Matalin kohta. |
max | Korkein kohta. |
points | Pisteiden määrä. |
image | Maaston kuva. |
PhysicsObject CreateGround | ( | double | min, |
double | max, | ||
int | points, | ||
Color | color, | ||
Image | image | ||
) | [inline] |
Luo satunnaisen maaston.
min | Matalin kohta. |
max | Korkein kohta. |
points | Pisteiden määrä. |
color | Maaston väri. |
image | Maaston kuva. |
PhysicsObject CreateGround | ( | double | min, |
double | max, | ||
int | points, | ||
int | maxchange | ||
) | [inline] |
Luo satunnaisen maaston.
min | Matalin kohta. |
max | Korkein kohta. |
points | Pisteiden määrä. |
maxchange | Suurin sallittu muutos korkeudessa pisteiden välillä. |
PhysicsObject CreateGround | ( | double | min, |
double | max, | ||
int | points, | ||
Color | color, | ||
int | maxchange | ||
) | [inline] |
Luo satunnaisen maaston.
min | Matalin kohta. |
max | Korkein kohta. |
points | Pisteiden määrä. |
color | Maaston väri. |
maxchange | Suurin sallittu erotus kahden pisteen välillä. |
PhysicsObject CreateGround | ( | double | min, |
double | max, | ||
int | points, | ||
Image | image, | ||
int | maxchange | ||
) | [inline] |
Luo satunnaisen maaston.
min | Matalin kohta. |
max | Korkein kohta. |
points | Pisteiden määrä. |
image | Maaston kuva. |
maxchange | Suurin sallittu erotus kahden pisteen välillä. |
PhysicsObject CreateGround | ( | double[] | heights, |
double | scale, | ||
Image | image | ||
) | [inline] |
Helppo tapa lisätä kenttään epätasainen maasto. Maasto kuvataan luettelemalla Y-koordinaatteja vasemmalta oikealle lukien. Kahden Y-koordinaatin väli on aina sama.
heights | Y-koordinaatit lueteltuna vasemmalta oikealle. |
scale | Vakio, jolla jokainen Y-koordinaatti kerrotaan. Hyödyllinen, jos halutaan muuttaa koko maaston korkeutta muuttamatta jokaista pistettä yksitellen. Tavallisesti arvoksi kelpaa 1.0. |
image | Maastossa käytettävä kuva. |
PhysicsObject CreateGround | ( | double | min, |
double | max, | ||
int | points, | ||
Color | color, | ||
Image | image, | ||
int | maxchange | ||
) | [inline] |
Luo satunnaisen maaston.
min | Matalin kohta. |
max | Korkein kohta. |
points | Pisteiden määrä. |
color | Maaston väri. |
image | Maaston kuva. |
maxchange | Suurin sallittu erotus kahden pisteen välillä. |
PhysicsObject CreateGround | ( | double[] | heights, |
double | scale | ||
) | [inline] |
Helppo tapa lisätä kenttään epätasainen maasto. Maasto kuvataan luettelemalla Y-koordinaatteja vasemmalta oikealle lukien. Kahden Y-koordinaatin väli on aina sama.
heights | Y-koordinaatit lueteltuna vasemmalta oikealle. |
scale | Vakio, jolla jokainen Y-koordinaatti kerrotaan. Hyödyllinen, jos halutaan muuttaa koko maaston korkeutta muuttamatta jokaista pistettä yksitellen. Tavallisesti arvoksi kelpaa 1.0. |
Huomaa, että maastossa ei voi olla kahta pistettä päällekkäin.
PhysicsObject CreateLeftBorder | ( | ) | [inline] |
Lisää kenttään vasemman reunan.
PhysicsObject CreateLeftBorder | ( | double | restitution, |
bool | isVisible | ||
) | [inline] |
Lisää kenttään vasemman reunan.
restitution | Reunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla) |
isVisible | Reunan näkyvyys true , jos näkyvät reunat, muuten false . |
PhysicsObject CreateRightBorder | ( | ) | [inline] |
Lisää kenttään oikean reunan.
PhysicsObject CreateRightBorder | ( | double | restitution, |
bool | isVisible | ||
) | [inline] |
Lisää kenttään oikean reunan.
restitution | Reunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla) |
isVisible | Reunan näkyvyys true , jos näkyvät reunat, muuten false . |
PhysicsObject CreateTopBorder | ( | ) | [inline] |
Lisää kenttään yläreunan.
PhysicsObject CreateTopBorder | ( | double | restitution, |
bool | isVisible | ||
) | [inline] |
Lisää kenttään yläreunan.
restitution | Reunojen kimmoisuus (0.0 = pysäyttää, 1.0 = kimpoaa täydellä voimalla) |
isVisible | Reunan näkyvyys true , jos näkyvät reunat, muuten false . |
Vector GetRandomPosition | ( | ) | [inline] |
Palauttaa satunnaisen kohdan kentän reunojen sisältä.
void LoadFromContent | ( | string | assetName | ) | [inline] |
Lataa kentän contentista. Kenttätiedostoja voi tehdä Jypelin mukana tulevalle editorilla.
assetName | Kentän nimi contentissa |
void LoadFromFile | ( | string | fileName | ) | [inline] |
Lataa kentän tiedostosta. Kenttätiedostoja voi tehdä Jypelin mukana tulevalle editorilla.
fileName | Kenttätiedoston nimi |
readonly Vector Center = Vector.Zero |
Kentän keskipiste.
Background Background [get, set] |
Kentän taustakuva.
Color BackgroundColor [get, set] |
Kentän taustaväri.
double Bottom [get] |
Kentän alareunan y-koordinaatti.
double Height [get, set] |
Kentän korkeus.
double Left [get] |
Kentän vasemman reunan x-koordinaatti.
double Right [get] |
Kentän oikean reunan x-koordinaatti.
double Top [get] |
Kentän yläreunan y-koordinaatti.
double Width [get, set] |
Kentän leveys.