![]() |
Jypeli 4
The simple game programming library
|
Aivoluokka peliolioille. Voidaan käyttää tekoälyn ja tilannekohtaisten toimintamallien luomiseen peliolioille, esimerkkinä tietokoneen ohjaamat viholliset. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
| virtual void | OnCollision (GameObject target) |
| Kutsutaan, kun tapahtuu törmäys. Perivässä luokassa methodin kuuluu kutsua vastaavaa kantaluokan methodia. | |
Suojatut jäsenfunktiot | |
| virtual void | OnAdd (GameObject newOwner) |
| Kutsutaan, kun aivot lisätään oliolle. | |
| virtual void | OnRemove (GameObject prevOwner) |
| Kutsutaan, kun aivot poistetaan oliolta. | |
| virtual void | OnAddToGame () |
| Kutsutaan, kun aivojen omistaja lisätään peliin tai omistajaksi asetetaan olio, joka on jo lisätty peliin. | |
| virtual void | Update (Time time) |
| Kutsutaan, kun tilaa päivitetään. Suurin osa päätöksenteosta tapahtuu täällä. Perivässä luokassa methodin kuuluu kutsua vastaavaa kantaluokan methodia. | |
Ominaisuudet | |
| bool | Active [get, set] |
| Aivot käytössä tai pois käytöstä. | |
| GameObject | Owner [get, set] |
| Aivojen haltija. | |
Aivoluokka peliolioille. Voidaan käyttää tekoälyn ja tilannekohtaisten toimintamallien luomiseen peliolioille, esimerkkinä tietokoneen ohjaamat viholliset.
| virtual void OnAdd | ( | GameObject | newOwner | ) | [inline, protected, virtual] |
Kutsutaan, kun aivot lisätään oliolle.
| newOwner | Olio, jolle aivot lisättiin. |
Uudelleentoteutetaan luokissa RandomMoverBrain ja PathFollowerBrain.
| virtual void OnAddToGame | ( | ) | [inline, protected, virtual] |
Kutsutaan, kun aivojen omistaja lisätään peliin tai omistajaksi asetetaan olio, joka on jo lisätty peliin.
| virtual void OnCollision | ( | GameObject | target | ) | [inline, virtual] |
Kutsutaan, kun tapahtuu törmäys. Perivässä luokassa methodin kuuluu kutsua vastaavaa kantaluokan methodia.
| target | Olio, johon törmätään. |
Uudelleentoteutetaan luokissa RandomMoverBrain, DriverBrain ja PlatformWandererBrain.
| virtual void OnRemove | ( | GameObject | prevOwner | ) | [inline, protected, virtual] |
Kutsutaan, kun aivot poistetaan oliolta.
| prevOwner | Olio, jolta aivot poistettiin. |
Uudelleentoteutetaan luokissa RandomMoverBrain ja PathFollowerBrain.
| virtual void Update | ( | Time | time | ) | [inline, protected, virtual] |
Kutsutaan, kun tilaa päivitetään. Suurin osa päätöksenteosta tapahtuu täällä. Perivässä luokassa methodin kuuluu kutsua vastaavaa kantaluokan methodia.
| time | Päivityksen ajanhetki. |
Uudelleentoteutetaan luokissa FollowerBrain, RandomMoverBrain, ComputerDriverBrain ja TagFollowerBrain.
bool Active [get, set] |
Aivot käytössä tai pois käytöstä.
GameObject Owner [get, set] |
Aivojen haltija.
1.7.4