![]() |
Jypeli 4
The simple game programming library
|
2D-vektori. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
| double | ScalarProjection (Vector unitVector) |
| Vector | Project (Vector to) |
| Vector | Normalize () |
| Palauttaa uuden vektorin, jonka suunta pysyy samana, mutta pituudeksi tulee 1.0. | |
| Vector (double X, double Y) | |
| Luo uuden vektorin komponenteista. | |
| override string | ToString () |
| Vektori merkkijonona muodossa (x,y) | |
| string | ToString (IFormatProvider formatProvider) |
Staattiset julkiset jäsenfunktiot | |
| static Vector | FromLengthAndAngle (double length, Angle angle) |
| Luo vektorin pituuden ja kulman perusteella. | |
| static double | Distance (Vector p1, Vector p2) |
| Etäisyys kahden pisteen välillä. | |
| static double | DotProduct (Vector left, Vector right) |
| Pistetulo. | |
| static Vector | Min (params Vector[] vectors) |
| Palauttaa lyhimmän vektorin. | |
| static Vector | Max (params Vector[] vectors) |
| Palauttaa pisimmän vektorin. | |
| static Vector | Parse (string vectorStr) |
| static Vector | Parse (string vectorStr, IFormatProvider formatProvider) |
| static Vector | operator+ (Vector left, Vector right) |
| static Vector | operator- (Vector left, Vector right) |
| static Vector | operator* (Vector source, double scalar) |
| static Vector | operator* (double scalar, Vector source) |
| static Vector | operator/ (Vector source, double scalar) |
| static Vector | operator- (Vector source) |
| static bool | operator== (Vector left, Vector right) |
| static bool | operator!= (Vector left, Vector right) |
Julkiset attribuutit | |
| double | X |
| double | Y |
Staattiset julkiset attribuutit | |
| static readonly Vector | Zero = new Vector( 0.0, 0.0 ) |
| Nollavektori. | |
| static readonly Vector | UnitX = new Vector( 1.0, 0.0 ) |
| Vaakasuuntainen yksikkövektori (pituus 1, suunta oikealle). | |
| static readonly Vector | UnitY = new Vector( 0.0, 1.0 ) |
| Pystysuuntainen yksikkövektori (pituus 1, suunta ylös). | |
Ominaisuudet | |
| Vector | LeftNormal [get] |
| Vasen normaali. | |
| Vector | RightNormal [get] |
| Oikea normaali. | |
| double | Magnitude [get] |
| Vektorin pituus. | |
| double | MagnitudeSquared [get] |
| Vektorin pituuden neliö. | |
| Angle | Angle [get] |
| Kulma radiaaneina. | |
2D-vektori.
| Vector | ( | double | X, |
| double | Y | ||
| ) | [inline] |
Luo uuden vektorin komponenteista.
| X | X-komponentti |
| Y | Y-komponentti |
Luo vektorin pituuden ja kulman perusteella.
Palauttaa pisimmän vektorin.
| vectors | Vektorit |
Palauttaa lyhimmän vektorin.
| vectors | Vektorit |
| Vector Normalize | ( | ) | [inline] |
Palauttaa uuden vektorin, jonka suunta pysyy samana, mutta pituudeksi tulee 1.0.
| override string ToString | ( | ) | [inline] |
Vektori merkkijonona muodossa (x,y)
Vaakasuuntainen yksikkövektori (pituus 1, suunta oikealle).
Pystysuuntainen yksikkövektori (pituus 1, suunta ylös).
Vector LeftNormal [get] |
Vasen normaali.
double Magnitude [get] |
Vektorin pituus.
double MagnitudeSquared [get] |
Vektorin pituuden neliö.
Vector RightNormal [get] |
Oikea normaali.
1.7.4