Jypeli 4
The simple game programming library
|
2D-vektori. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
double | ScalarProjection (Vector unitVector) |
Vector | Project (Vector to) |
Vector | Normalize () |
Palauttaa uuden vektorin, jonka suunta pysyy samana, mutta pituudeksi tulee 1.0. | |
Vector (double X, double Y) | |
Luo uuden vektorin komponenteista. | |
override string | ToString () |
Vektori merkkijonona muodossa (x,y) | |
string | ToString (IFormatProvider formatProvider) |
Staattiset julkiset jäsenfunktiot | |
static Vector | FromLengthAndAngle (double length, Angle angle) |
Luo vektorin pituuden ja kulman perusteella. | |
static double | Distance (Vector p1, Vector p2) |
Etäisyys kahden pisteen välillä. | |
static double | DotProduct (Vector left, Vector right) |
Pistetulo. | |
static Vector | Min (params Vector[] vectors) |
Palauttaa lyhimmän vektorin. | |
static Vector | Max (params Vector[] vectors) |
Palauttaa pisimmän vektorin. | |
static Vector | Parse (string vectorStr) |
static Vector | Parse (string vectorStr, IFormatProvider formatProvider) |
static Vector | operator+ (Vector left, Vector right) |
static Vector | operator- (Vector left, Vector right) |
static Vector | operator* (Vector source, double scalar) |
static Vector | operator* (double scalar, Vector source) |
static Vector | operator/ (Vector source, double scalar) |
static Vector | operator- (Vector source) |
static bool | operator== (Vector left, Vector right) |
static bool | operator!= (Vector left, Vector right) |
Julkiset attribuutit | |
double | X |
double | Y |
Staattiset julkiset attribuutit | |
static readonly Vector | Zero = new Vector( 0.0, 0.0 ) |
Nollavektori. | |
static readonly Vector | UnitX = new Vector( 1.0, 0.0 ) |
Vaakasuuntainen yksikkövektori (pituus 1, suunta oikealle). | |
static readonly Vector | UnitY = new Vector( 0.0, 1.0 ) |
Pystysuuntainen yksikkövektori (pituus 1, suunta ylös). | |
Ominaisuudet | |
Vector | LeftNormal [get] |
Vasen normaali. | |
Vector | RightNormal [get] |
Oikea normaali. | |
double | Magnitude [get] |
Vektorin pituus. | |
double | MagnitudeSquared [get] |
Vektorin pituuden neliö. | |
Angle | Angle [get] |
Kulma radiaaneina. |
2D-vektori.
Vector | ( | double | X, |
double | Y | ||
) | [inline] |
Luo uuden vektorin komponenteista.
X | X-komponentti |
Y | Y-komponentti |
Luo vektorin pituuden ja kulman perusteella.
Palauttaa pisimmän vektorin.
vectors | Vektorit |
Palauttaa lyhimmän vektorin.
vectors | Vektorit |
Vector Normalize | ( | ) | [inline] |
Palauttaa uuden vektorin, jonka suunta pysyy samana, mutta pituudeksi tulee 1.0.
override string ToString | ( | ) | [inline] |
Vektori merkkijonona muodossa (x,y)
Vaakasuuntainen yksikkövektori (pituus 1, suunta oikealle).
Pystysuuntainen yksikkövektori (pituus 1, suunta ylös).
Vector LeftNormal [get] |
Vasen normaali.
double Magnitude [get] |
Vektorin pituus.
double MagnitudeSquared [get] |
Vektorin pituuden neliö.
Vector RightNormal [get] |
Oikea normaali.