Jypeli 4
The simple game programming library
Julkiset jäsenfunktiot | Staattiset julkiset jäsenfunktiot | Ominaisuudet
TileMap luokkareferenssi

Ruutukartta, jonka avulla olioita voidaan helposti asettaa tasavälein ruudukkoon. Ruutukartta koostuu kirjoitusmerkeistä (char), joihin voi liittää aliohjelman, joka luo merkkiä vastaavan olion. Lisää...

Lista kaikista jäsenistä.

Julkiset jäsenfunktiot

void SetTileMethod (char tileSymbol, TileMethod f)
 Määrittää, että tietyn ruutukentän merkin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute eikä Insert.
 TileMap (char[,] tiles)
 Luo uuden ruutukartan.
void Execute ()
 Käy kentän kaikki merkit läpi ja kutsuu SetTileMethod-metodilla annettuja aliohjelmia kunkin merkin kohdalla.
void Execute (double tileWidth, double tileHeight)
 Käy kentän kaikki merkit läpi ja kutsuu SetTileMethod-metodilla annettuja aliohjelmia kunkin merkin kohdalla.
void Insert ()
 Asettaa oliot kenttään aiemmin annettujen merkkien perusteella.
void Insert (double tileWidth, double tileHeight)
 Asettaa oliot kenttään aiemmin annettujen merkkien perusteella.

Staattiset julkiset jäsenfunktiot

static TileMap FromFile (string path)
 Lukee ruutukentän tiedostosta.
static TileMap FromStringArray (string[] lines)
 Lukee ruutukentän merkkijonotaulukosta.
static TileMap FromLevelAsset (string assetName)
 Lukee ruutukentän Content-projektin tekstitiedostosta.

Ominaisuudet

Func< GameObjectthis[char c] [get, set]
 Asettaa merkin vastaamaan aliohjelmaa, joka luo olion. Huom! Käytä tämän syntaksin kanssa metodia Insert.

Yksityiskohtainen selite

Ruutukartta, jonka avulla olioita voidaan helposti asettaa tasavälein ruudukkoon. Ruutukartta koostuu kirjoitusmerkeistä (char), joihin voi liittää aliohjelman, joka luo merkkiä vastaavan olion.


Rakentajien & purkajien dokumentaatio

TileMap ( char  tiles[,]) [inline]

Luo uuden ruutukartan.

Parametrit:
tilesKaksiulotteinen taulukko merkeistä.

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

void Execute ( ) [inline]

Käy kentän kaikki merkit läpi ja kutsuu SetTileMethod-metodilla annettuja aliohjelmia kunkin merkin kohdalla.

Aliohjelmassa voi esimerkiksi luoda olion ruudun kohdalle.

void Execute ( double  tileWidth,
double  tileHeight 
) [inline]

Käy kentän kaikki merkit läpi ja kutsuu SetTileMethod-metodilla annettuja aliohjelmia kunkin merkin kohdalla.

Aliohjelmassa voi esimerkiksi luoda olion ruudun kohdalle.

Parametrit:
tileWidthYhden ruudun leveys.
tileHeightYhden ruudun korkeus.
static TileMap FromFile ( string  path) [inline, static]

Lukee ruutukentän tiedostosta.

Parametrit:
pathTiedoston polku.
static TileMap FromLevelAsset ( string  assetName) [inline, static]

Lukee ruutukentän Content-projektin tekstitiedostosta.

Parametrit:
assetNameTiedoston nimi
static TileMap FromStringArray ( string[]  lines) [inline, static]

Lukee ruutukentän merkkijonotaulukosta.

Parametrit:
linesMerkkijonotaulukko
void Insert ( double  tileWidth,
double  tileHeight 
) [inline]

Asettaa oliot kenttään aiemmin annettujen merkkien perusteella.

Huom! Tiilien asettaminen muuttaa kentän kokoa. Jos lisäät kenttään reunat tai zoomaat kameraa, tee se vasta tämän aliohjelman kutsun jälkeen.

Parametrit:
tileWidthRuudun leveys.
tileHeightRuudun korkeus.
void Insert ( ) [inline]

Asettaa oliot kenttään aiemmin annettujen merkkien perusteella.

void SetTileMethod ( char  tileSymbol,
TileMethod  f 
) [inline]

Määrittää, että tietyn ruutukentän merkin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute eikä Insert.


Ominaisuuksien dokumentaatio

Func<GameObject> this[char c] [get, set]

Asettaa merkin vastaamaan aliohjelmaa, joka luo olion. Huom! Käytä tämän syntaksin kanssa metodia Insert.


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta:
 Kaikki Luokat Nimiavaruudet Funktiot Muuttujat Luettelotyypit Ominaisuudet Tapahtumat