Ruutukartta, jonka avulla olioita voidaan helposti asettaa tasavälein ruudukkoon. Ruutukartta koostuu kirjoitusmerkeistä (char), joihin voi liittää aliohjelman, joka luo merkkiä vastaavan olion.
Lisää...
Lista kaikista jäsenistä.
Julkiset jäsenfunktiot |
| void | SetTileMethod (char tileSymbol, TileMethod f) |
| | Määrittää, että tietyn ruutukentän merkin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute eikä Insert.
|
| | TileMap (char[,] tiles) |
| | Luo uuden ruutukartan.
|
| void | Execute () |
| | Käy kentän kaikki merkit läpi ja kutsuu SetTileMethod-metodilla annettuja aliohjelmia kunkin merkin kohdalla.
|
| void | Execute (double tileWidth, double tileHeight) |
| | Käy kentän kaikki merkit läpi ja kutsuu SetTileMethod-metodilla annettuja aliohjelmia kunkin merkin kohdalla.
|
| void | Insert () |
| | Asettaa oliot kenttään aiemmin annettujen merkkien perusteella.
|
| void | Insert (double tileWidth, double tileHeight) |
| | Asettaa oliot kenttään aiemmin annettujen merkkien perusteella.
|
Staattiset julkiset jäsenfunktiot |
| static TileMap | FromFile (string path) |
| | Lukee ruutukentän tiedostosta.
|
| static TileMap | FromStringArray (string[] lines) |
| | Lukee ruutukentän merkkijonotaulukosta.
|
| static TileMap | FromLevelAsset (string assetName) |
| | Lukee ruutukentän Content-projektin tekstitiedostosta.
|
Ominaisuudet |
| Func< GameObject > | this[char c] [get, set] |
| | Asettaa merkin vastaamaan aliohjelmaa, joka luo olion. Huom! Käytä tämän syntaksin kanssa metodia Insert.
|
Yksityiskohtainen selite
Ruutukartta, jonka avulla olioita voidaan helposti asettaa tasavälein ruudukkoon. Ruutukartta koostuu kirjoitusmerkeistä (char), joihin voi liittää aliohjelman, joka luo merkkiä vastaavan olion.
Rakentajien & purkajien dokumentaatio
Luo uuden ruutukartan.
- Parametrit:
-
| tiles | Kaksiulotteinen taulukko merkeistä. |
Jäsenfunktioiden dokumentaatio
| void Execute |
( |
| ) |
[inline] |
Käy kentän kaikki merkit läpi ja kutsuu SetTileMethod-metodilla annettuja aliohjelmia kunkin merkin kohdalla.
Aliohjelmassa voi esimerkiksi luoda olion ruudun kohdalle.
| void Execute |
( |
double |
tileWidth, |
|
|
double |
tileHeight |
|
) |
| [inline] |
Käy kentän kaikki merkit läpi ja kutsuu SetTileMethod-metodilla annettuja aliohjelmia kunkin merkin kohdalla.
Aliohjelmassa voi esimerkiksi luoda olion ruudun kohdalle.
- Parametrit:
-
| tileWidth | Yhden ruudun leveys. |
| tileHeight | Yhden ruudun korkeus. |
| static TileMap FromFile |
( |
string |
path | ) |
[inline, static] |
Lukee ruutukentän tiedostosta.
- Parametrit:
-
| static TileMap FromLevelAsset |
( |
string |
assetName | ) |
[inline, static] |
Lukee ruutukentän Content-projektin tekstitiedostosta.
- Parametrit:
-
| static TileMap FromStringArray |
( |
string[] |
lines | ) |
[inline, static] |
Lukee ruutukentän merkkijonotaulukosta.
- Parametrit:
-
| void Insert |
( |
double |
tileWidth, |
|
|
double |
tileHeight |
|
) |
| [inline] |
Asettaa oliot kenttään aiemmin annettujen merkkien perusteella.
Huom! Tiilien asettaminen muuttaa kentän kokoa. Jos lisäät kenttään reunat tai zoomaat kameraa, tee se vasta tämän aliohjelman kutsun jälkeen.
- Parametrit:
-
| tileWidth | Ruudun leveys. |
| tileHeight | Ruudun korkeus. |
Asettaa oliot kenttään aiemmin annettujen merkkien perusteella.
| void SetTileMethod |
( |
char |
tileSymbol, |
|
|
TileMethod |
f |
|
) |
| [inline] |
Määrittää, että tietyn ruutukentän merkin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute eikä Insert.
Ominaisuuksien dokumentaatio
Asettaa merkin vastaamaan aliohjelmaa, joka luo olion. Huom! Käytä tämän syntaksin kanssa metodia Insert.
Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta:
- C:/Users/tero/AppData/Local/Temp/npo_build/Jypeli/TileMap.cs