Jypeli
5
The simple game programming library
|
Nimiavaruudet | |
namespace | Assets |
namespace | Content |
namespace | Controls |
namespace | Effects |
namespace | GameObjects |
namespace | LevelEditor |
namespace | Widgets |
namespace | WP7 |
Luokat | |
class | AbstractMoverBrain |
Yleiset liikkumiseen tarkoitetut aivot. Lisää... | |
class | AbstractTileMap |
struct | AnalogState |
Parametrit analogisen ohjauksen (hiiren tai ohjaustikun) tapahtumalle. Lisää... | |
struct | Angle |
Suuntakulma (rajoitettu -180 ja 180 asteen välille) asteina ja radiaaneina. Tietoja kulmasta: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Degree-Radian_Conversion.svg Lisää... | |
class | Animation |
Sarja kuvia, jotka vaihtuvat halutulla nopeudella. Yksi animaatio koostuu yhdestä tai useammasta kuvasta. Lisää... | |
class | AxleJoint |
Saranaliitos kahden olion välille. Lisää... | |
struct | BoundingRectangle |
Suorakaide Lisää... | |
class | Brain |
Aivoluokka peliolioille. Voidaan käyttää tekoälyn ja tilannekohtaisten toimintamallien luomiseen peliolioille, esimerkkinä tietokoneen ohjaamat viholliset. Lisää... | |
class | Camera |
Kamera. Määrittää mikä osa pelitasosta on kerralla näkyvissä. Lisää... | |
class | Canvas |
Piirtoalusta. Lisää... | |
struct | CollisionShapeParameters |
Törmäyskuvion laatuun vaikuttavat parametrit. Lisää... | |
struct | CollisionShapeQuality |
Kappaleen kuvion laatu törmäyksentunnistuksessa. Lisää... | |
struct | Color |
Väri. Lisää... | |
class | ColorTileMap |
Ruutukartta, jonka avulla olioita voidaan helposti asettaa tasavälein ruudukkoon. Ruutukartta koostuu kirjoitusmerkeistä (char ), joihin voi liittää aliohjelman, joka luo merkkiä vastaavan olion. Lisää... | |
interface | CustomDrawable |
Rajapinta olioille, joilla on oma Draw-metodi. Lisää... | |
class | DataStorage |
interface | DelayedDestroyable |
Rajapinta olioille, joiden tuhoaminen kestää seuraavaan päivitykseen. Lisää... | |
interface | Destroyable |
Rajapinta olioille, jotka ovat tuhottavissa. Lisää... | |
interface | Dimensional |
Olio jolla on reunat. Lisää... | |
interface | DimensionalRW |
Olio jolla on reunat joita voi muuttaa. Lisää... | |
struct | Direction |
Perussuunta tasossa. Lisää... | |
class | DoubleMeter |
Mittari, joka mittaa double-tyyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGauge . Lisää... | |
class | DoubleMeterAddOperation |
Tehtävä mittarin arvon kasvattamiselle. Lisää... | |
class | Ellipse |
Ympyrä. Lisää... | |
class | Factory |
class | FileManager |
class | FollowerBrain |
Aivot, joiden tehtävänä on laittaa omistajansa seuraamaan jotakin kohdetta. Lisää... | |
class | Font |
Fontti. Lisää... | |
class | Force |
class | FrictionLogic |
Fysiikkalogiikkaluokka ylhäältä päin kuvattuihin peleihin, joissa tarvitaan kitkaa. | |
class | Game |
Peliluokka reaaliaikaisille peleille. Lisää... | |
class | GameObject |
Pelialueella liikkuva olio. Käytä fysiikkapeleissä PhysicsObject -olioita. Lisää... | |
interface | GameObjectContainer |
Rajapinta luokalle joka sisältää peliolioita. Lisää... | |
class | Graphics |
Contains graphics resources. | |
class | Grid |
class | Heart |
Sydän. Lisää... | |
class | HorizontalLayout |
Asettelee widgetit riviin vaakasuunnassa. Lisää... | |
class | HorizontalSpacer |
interface | IGameObject |
Yhteinen rajapinta kaikille peliolioille. Lisää... | |
interface | IGameObjectInternal |
Jypelin sisäiset metodit ja propertyt joihin käyttäjän ei tarvitse päästä käsiksi kuuluvat tähän luokkaan. Kaikki oliot jotka toteuttavat IGameObject-rajapinnan toteuttavat myös IGameObjectInternal-rajapinnan. Ota tämä huomioon jos aiot tehdä oman olion joka toteuttaa suoraan IGameObject(Internal)-rajapinnan. void UpdateObject(IGameObject obj) { ((IGameObjectInternal)obj).Update(); } Lisää... | |
interface | ILayout |
Rajapinta asettelijalle. Asettelija asettelee widgetin lapsioliot siten, että ne mahtuvat widgetin sisälle. Asettelija muuttaa lapsiolioiden kokoa sekä paikkaa. Asettelussa käytetään hyväksi lapsiolioiden ominaisuuksia PreferredSize , HorizontalSizing sekä VerticalSizing . Lisää... | |
class | Image |
Kuva. Lisää... | |
class | ImageBatch |
Draws images efficiently. Draw() calls should be made only between Begin() and End() calls. Other drawing operations can be done between Begin() and End(). | |
struct | IndexTriangle |
Muotojen määrityksessä käytettävä kolmio. Lisää... | |
interface | INotifyList |
Lista, joka ilmoittaa muutoksistaan. Lisää... | |
class | IntMeter |
Mittari, joka mittaa int-tyyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGauge . Lisää... | |
class | IntMeterAddOperation |
Tehtävä mittarin arvon kasvattamiselle. Lisää... | |
class | IntPoint |
Piste kokonaislukuruudukossa. Lisää... | |
interface | IPhysicsObject |
Yhteinen rajapinta kaikille fysiikkaolioille. Lisää... | |
interface | IPhysicsObjectInternal |
Jypelin sisäiset metodit ja propertyt joihin käyttäjän ei tarvitse päästä käsiksi kuuluvat tähän luokkaan. Kaikki oliot jotka toteuttavat IPhysicsObject-rajapinnan toteuttavat myös IPhysicsObjectInternal-rajapinnan. Ota tämä huomioon jos aiot tehdä oman olion joka toteuttaa suoraan IPhysicsObject(Internal)-rajapinnan. void UpdateObject(IPhysics obj) { ((IPhysicsObjectInternal)obj).Update(); } Lisää... | |
class | IsolatedStorageManager |
class | JypeliWindow |
class | LabyrinthWandererBrain |
Aivot, jotka saavat omistajansa liikkumaan labyrinttimäisessä kentässä satunnaisesti edeten. Lisää... | |
class | Layer |
Kerros. Vastaa olioiden piirtämisestä. Lisää... | |
class | Level |
Pelikenttä, johon voi lisätä olioita. Kentällä voi myös olla reunat ja taustaväri tai taustakuva. Lisää... | |
class | LineBatch |
class | ListHelpers |
Apufunktioita listojen ja muiden tietorakenteiden käyttöön. Lisää... | |
class | LoadState |
class | MediaPlayer |
Mediasoitin, jolla voi soittaa musiikkikappaleita. Lisää... | |
class | Meter |
Mittari, joka mittaa erityyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGauge . Lisää... | |
class | ObjectHelper |
Apuluokka kaikille olioille Lisää... | |
class | ObjectLoadMethods |
interface | Operation |
Käynnissä oleva tehtävä Lisää... | |
class | PhysicsGame |
Peli, jossa on fysiikan laskenta mukana. Peliin lisätyt Lisää... | |
class | PhysicsGameBase |
Kantaluokka fysiikkapeleille. Lisää... | |
class | PhysicsObject |
Peliolio, joka noudattaa fysiikkamoottorin määräämiä fysiikan lakeja. Voidaan kuitenkin myös laittaa noudattamaan lakeja valikoidusti. Lisää... | |
class | PhysicsStructure |
Rakenne, joka pitää fysiikkaoliot kiinteän matkan päässä toisistaan. Lisää... | |
class | PlatformWandererBrain |
Aivot, jotka laittavat omistajansa hortoilemaan tasohyppelytasoa edestakaisin. Lisää... | |
class | Polygon |
Monikulmio. Lisää... | |
class | RandomGen |
Satunnaisgeneraattori. Luo satunnaisia arvoja, mm. lukuja, vektoreita sekä kulmia. Lisää... | |
class | RandomMoverBrain |
Aivot, jotka laittavat omistajansa liikkumaan satunnaisesti eri suuntiin törmäyksissä ja tietyn ajan jälkeen. Lisää... | |
class | RaySegment |
Jana. Lisää... | |
class | Rectangle |
Suorakulmio. Lisää... | |
class | RegularPolygon |
Säännöllinen monikulmio. | |
class | Renderer |
Luokka, joka sisältää metodeita kuvioiden ja tekstuurien piirtämiseen 2D-tasossa. Lisää... | |
class | Resources |
A strongly-typed resource class, for looking up localized strings, etc. | |
class | ReturnHelper |
Apuluokka palautusarvoille. Lisää... | |
class | RoadMap |
Luo tien. Tie koostuu useasta pienemmästä "pätkästä". Lisää... | |
class | RowLayout |
Asettelee widgetit riveihin. TargetWidth määrittää kuinka leveä yhden rivin tulisi olla. Kun yksi rivi tulee täyteen, jatketaan seuraavalle riville. Lisää... | |
class | SaveAllFieldsAttribute |
class | SaveAttribute |
class | SaveState |
struct | ScoreItem |
Nimi ja pisteet. Lisää... | |
class | ScoreList |
Parhaiden pisteiden lista. Lisää... | |
class | ScreenView |
Sisältää näytön leveyden ja korkeuden sekä reunojen koordinaatit. Y-koordinaatti kasvaa ylöspäin. Koordinaatteja ei voi muuttaa. Lisää... | |
class | Shape |
Kuvio. Lisää... | |
class | ShapeBatch |
Draws simple shapes efficiently. Draw() calls should be made only between Begin() and End() calls. Other drawing operations can be done between Begin() and End(). | |
class | ShapeCache |
Sisältää valmiiksi lasketut kolmiot, joiden avulla piirtäminen on suoraviivaista. Lisää... | |
class | Sound |
class | SoundEffect |
Ääniefekti. Yhdestä efektistä voi luoda CreateSound -metodilla monta ääntä (Sound ), jotka voivat soida yhtäaikaa. Ääntä ei tarvitse kuitenkaan luoda itse, jos vain kutsuu Play -metodia. Lisää... | |
class | Star |
Tähti. Lisää... | |
class | StorageFile |
Tiedosto. Lisää... | |
class | StreamHelpers |
Apufunktioita virtojen käyttöön. Lisää... | |
class | StringHelpers |
class | StringList |
Järjestetty lista merkkijonoja. Lisää... | |
class | Surface |
Tasainen tai epätasainen pinta. Lisää... | |
struct | Surfaces |
Kentän reunat. Lisää... | |
class | SynchronousList |
Synkroninen lista, eli lista joka päivittyy vasta kun sen Update-metodia kutsutaan. Jos listalle lisätään IUpdatable-rajapinnan toteuttavia olioita, kutsutaan myös niiden Update-metodeja samalla. Lisää... | |
interface | Tagged |
Rajapinta olioille, joilla on Tag-ominaisuus. Lisää... | |
class | TextureBitmap |
Tekstuuribittikartta muotojen luomiseen tekstuureista. Sisältää tekstuurin tiedot väritaulukkona. | |
class | TextureCoordinates |
class | TileMap |
Ruutukartta, jonka avulla olioita voidaan helposti asettaa tasavälein ruudukkoon. Ruutukartta koostuu kirjoitusmerkeistä (char ), joihin voi liittää aliohjelman, joka luo merkkiä vastaavan olion. Lisää... | |
struct | Time |
Sisältää tiedon ajasta, joka on kulunut pelin alusta ja viime päivityksestä. Lisää... | |
class | Timer |
Ajastin, joka voidaan asettaa laukaisemaan tapahtumia tietyin väliajoin. Lisää... | |
class | TopDownPhysicsGame |
Peli, johon voi lisätä pintoja, joiden päällä oliot voivat liukua. Peliin lisätyt Lisää... | |
class | Triangle |
Tasasivuinen kolmio. Lisää... | |
class | TypeHelper |
struct | UnlimitedAngle |
Rajoittamaton kulma (asteina ja radiaaneina). Tietoja kulmasta: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Degree-Radian_Conversion.svg Lisää... | |
interface | Updatable |
Rajapinta päivittyville olioille. Lisää... | |
struct | Vector |
2D-vektori. Lisää... | |
class | VerticalLayout |
Asettelee widgetit päällekäin, järjestyksessä ylhäältä alas. Lisää... | |
class | VerticalSpacer |
class | Waveform |
Aaltomuoto. Lisää... | |
class | Widget |
Käyttöliittymän komponentti. Lisää... | |
class | WindowsFileManager |
class | WindowsLocation |
Usein käytettyjä polkuja Windowsissa. Lisää... | |
class | WindowsPhoneResources |
A strongly-typed resource class, for looking up localized strings, etc. | |
class | XBox360Resources |
A strongly-typed resource class, for looking up localized strings, etc. | |
class | XboxFileManager |
Luettelotyypit | |
enum | Button { DPadUp = Buttons.DPadUp, DPadDown = Buttons.DPadDown, DPadLeft = Buttons.DPadLeft, DPadRight = Buttons.DPadRight, Start = Buttons.Start, Back = Buttons.Back, LeftStick = Buttons.LeftStick, RightStick = Buttons.RightStick, LeftShoulder = Buttons.LeftShoulder, RightShoulder = Buttons.RightShoulder, BigButton = Buttons.BigButton, A = Buttons.A, B = Buttons.B, X = Buttons.X, Y = Buttons.Y, RightTrigger = Buttons.RightTrigger, LeftTrigger = Buttons.LeftTrigger } |
enum | ButtonState { Irrelevant, Released, Pressed, Up, Down } |
Napin (minkä tahansa) asento. Lisää... | |
enum | Key { None = Keys.None, Back = Keys.Back, Tab = Keys.Tab, Enter = Keys.Enter, Pause = Keys.Pause, CapsLock = Keys.CapsLock, Escape = Keys.Escape, Space = Keys.Space, PageUp = Keys.PageUp, PageDown = Keys.PageDown, End = Keys.End, Home = Keys.Home, Left = Keys.Left, Up = Keys.Up, Right = Keys.Right, Down = Keys.Down, PrintScreen = Keys.PrintScreen, Insert = Keys.Insert, Delete = Keys.Delete, D0 = Keys.D0, D1 = Keys.D1, D2 = Keys.D2, D3 = Keys.D3, D4 = Keys.D4, D5 = Keys.D5, D6 = Keys.D6, D7 = Keys.D7, D8 = Keys.D8, D9 = Keys.D9, A = Keys.A, B = Keys.B, C = Keys.C, D = Keys.D, E = Keys.E, F = Keys.F, G = Keys.G, H = Keys.H, I = Keys.I, J = Keys.J, K = Keys.K, L = Keys.L, M = Keys.M, N = Keys.N, O = Keys.O, P = Keys.P, Q = Keys.Q, R = Keys.R, S = Keys.S, T = Keys.T, U = Keys.U, V = Keys.V, W = Keys.W, X = Keys.X, Y = Keys.Y, Z = Keys.Z, NumPad0 = Keys.NumPad0, NumPad1 = Keys.NumPad1, NumPad2 = Keys.NumPad2, NumPad3 = Keys.NumPad3, NumPad4 = Keys.NumPad4, NumPad5 = Keys.NumPad5, NumPad6 = Keys.NumPad6, NumPad7 = Keys.NumPad7, NumPad8 = Keys.NumPad8, NumPad9 = Keys.NumPad9, Multiply = Keys.Multiply, Add = Keys.Add, Separator = Keys.Separator, Subtract = Keys.Subtract, Decimal = Keys.Decimal, Divide = Keys.Divide, F1 = Keys.F1, F2 = Keys.F2, F3 = Keys.F3, F4 = Keys.F4, F5 = Keys.F5, F6 = Keys.F6, F7 = Keys.F7, F8 = Keys.F8, F9 = Keys.F9, F10 = Keys.F10, F11 = Keys.F11, F12 = Keys.F12, F13 = Keys.F13, F14 = Keys.F14, F15 = Keys.F15, F16 = Keys.F16, F17 = Keys.F17, F18 = Keys.F18, F19 = Keys.F19, F20 = Keys.F20, F21 = Keys.F21, F22 = Keys.F22, F23 = Keys.F23, F24 = Keys.F24, NumLock = Keys.NumLock, Scroll = Keys.Scroll, LeftShift = Keys.LeftShift, RightShift = Keys.RightShift, LeftControl = Keys.LeftControl, RightControl = Keys.RightControl, LeftAlt = Keys.LeftAlt, RightAlt = Keys.RightAlt, OemTilde = Keys.OemTilde, OemQuotes = Keys.OemQuotes, Aring = Keys.OemCloseBrackets, Ouml = Keys.OemTilde, Auml = Keys.OemQuotes, OemPlus = Keys.OemPlus, LessOrGreater = Keys.OemBackslash, Period = Keys.OemPeriod, Comma = Keys.OemComma } |
Näppäimistön näppäin. Lisää... | |
enum | MouseButton { None, Left, Right, Middle, XButton1, XButton2 } |
Hiiren napit. Lisää... | |
enum | Sizing { FixedSize, Expanding } |
Olion koon asettaminen asettelijan sisällä. Lisää... | |
enum | DrawOrder { Irrelevant, FirstToLast } |
Piirtojärjestys. Lisää... | |
enum | TriggerDirection { Up, Down, Irrelevant } |
Suunta mittarin muutokselle. Lisää... | |
enum | HorizontalAlignment { Center, Left, Right } |
Asemointi vaakasuunnassa. Lisää... | |
enum | VerticalAlignment { Center, Top, Bottom } |
Asemointi pystysuunnassa. Lisää... | |
Funktiot | |
delegate void | CollisionHandler< O, T > (O collidingObject, T otherObject) |
Törmäystapahtumiin liitettävän metodin tyyppi. Törmäyksen käsittelevällä metodilla ei ole paluuarvoa ja se ottaa yhden Lisää... | |
|
strong |
|
strong |
Napin (minkä tahansa) asento.
Luettelotyyppien arvot | |
---|---|
Irrelevant | Ei väliä. |
Released | Nappi nostetaan ylös. |
Pressed | Nappi painetaan alas. |
Up | Nappi on ylhäällä. |
Down | Nappi on alhaalla. |
Määrittely tiedoston ButtonState.cs rivillä 37.
|
strong |
|
strong |
|
strong |
Näppäimistön näppäin.
|
strong |
Hiiren napit.
Määrittely tiedoston MouseButton.cs rivillä 11.
|
strong |
Olion koon asettaminen asettelijan sisällä.
Luettelotyyppien arvot | |
---|---|
FixedSize | Olio ei kasva suuremmaksi kuin sen |
Expanding | Olio käyttää kaiken vapaana olevan tilan ja kutistuu, jos tilaa ei ole tarpeeksi. |
Määrittely tiedoston ILayout.cs rivillä 38.
|
strong |
|
strong |
delegate void Jypeli.CollisionHandler< O, T > | ( | O | collidingObject, |
T | otherObject | ||
) |
Törmäystapahtumiin liitettävän metodin tyyppi. Törmäyksen käsittelevällä metodilla ei ole paluuarvoa ja se ottaa yhden
Collision
-tyyppisen parametrin.
O | : | IPhysicsObject | |
T | : | IPhysicsObject |