![]() |
Jypeli
9
The simple game programming library
|
Nimiavaruudet | |
| namespace | Assets |
| namespace | Content |
| namespace | Controls |
| namespace | Devices |
| namespace | Effects |
| namespace | GameObjects |
| namespace | Physics |
| namespace | Physics2d |
| namespace | Widgets |
| namespace | WP7 |
| namespace | WP8 |
Luokat | |
| class | AbstractMoverBrain |
| Yleiset liikkumiseen tarkoitetut aivot. Lisää... | |
| class | AbstractTileMap |
| class | Accelerometer |
| class | AccelerometerAnalogState |
| class | AdvGroupIgnorer |
| A collision ignorer that uses group numbers to do collision ignoring. If a object is member of a group that the other body is ignoring then they will not collide. Lisää... | |
| interface | AnalogState |
| Parametrit analogisen ohjauksen (hiiren tai ohjaustikun) tapahtumalle. Vanhentunut tapa, käytä mieluummin esim. Mouse.PositionOnWorld ja Mouse.MovementOnWorld Lisää... | |
| struct | Angle |
| Suuntakulma (rajoitettu -180 ja 180 asteen välille) asteina ja radiaaneina. Tietoja kulmasta: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Degree-Radian_Conversion.svg Lisää... | |
| class | Animation |
| Sarja kuvia, jotka vaihtuvat halutulla nopeudella. Yksi animaatio koostuu yhdestä tai useammasta kuvasta. Lisää... | |
| class | BackButton |
| Puhelimen (tai peliohjaimen) takaisin-näppäin. Lisää... | |
| struct | BoundingRectangle |
| Suorakaide Lisää... | |
| class | Brain |
| Aivoluokka peliolioille. Voidaan käyttää tekoälyn ja tilannekohtaisten toimintamallien luomiseen peliolioille, esimerkkinä tietokoneen ohjaamat viholliset. Lisää... | |
| class | Camera |
| Kamera. Määrittää mikä osa pelitasosta on kerralla näkyvissä. Lisää... | |
| class | Canvas |
| Piirtoalusta. Lisää... | |
| class | Charset |
| Yleisesti käytettyjä merkkijoukkoja. Voit yhdistellä merkkijoukkoja +:lla. Lisää... | |
| struct | Color |
| Väri. Lisää... | |
| class | ColorTileMap |
Ruutukartta, jonka avulla olioita voidaan helposti asettaa tasavälein ruudukkoon. Ruutukartta koostuu kirjoitusmerkeistä (char), joihin voi liittää aliohjelman, joka luo merkkiä vastaavan olion. Lisää... | |
| interface | CustomDrawable |
| Rajapinta olioille, joilla on oma Draw-metodi. Lisää... | |
| class | CustomQueryWindow |
| interface | DelayedDestroyable |
| Rajapinta olioille, joiden tuhoaminen kestää seuraavaan päivitykseen. Lisää... | |
| interface | Destroyable |
| Rajapinta olioille, jotka ovat tuhottavissa. Lisää... | |
| interface | Dimensional |
| Olio jolla on reunat. Lisää... | |
| interface | DimensionalRW |
| Olio jolla on reunat joita voi muuttaa. Lisää... | |
| struct | Direction |
| Perussuunta tasossa. Lisää... | |
| class | DisplayOrientation |
| Näytön asemointi. Lisää... | |
| class | DisplayResolution |
| class | DoubleMeter |
Mittari, joka mittaa double-tyyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGauge. Lisää... | |
| class | DoubleMeterAddOperation |
| Tehtävä mittarin arvon kasvattamiselle. Lisää... | |
| class | DummyAccelerometer |
| class | Ellipse |
| Ympyrä. Lisää... | |
| class | Factory |
| class | FileManager |
| class | FollowerBrain |
| Aivot, joiden tehtävänä on laittaa omistajansa seuraamaan jotakin kohdetta. Lisää... | |
| class | Font |
| Fontti. Lisää... | |
| class | Game |
| class | GameObject |
Pelialueella liikkuva olio. Käytä fysiikkapeleissä PhysicsObject-olioita. Lisää... | |
| interface | GameObjectContainer |
| Rajapinta luokalle joka sisältää peliolioita. Lisää... | |
| class | GamePad |
| class | Gesture |
| class | Graphics |
| Contains graphics resources. Lisää... | |
| class | Grid |
| class | GroupCollection |
| A collection that stores ints that represent groups Lisää... | |
| class | GroupIgnorer |
| A collision ignorer that uses group numbers to do collision ignoring. If 2 objects are members of the same group then they will not collide. Lisää... | |
| class | Heart |
| Sydän. Lisää... | |
| class | HorizontalLayout |
| Asettelee widgetit riviin vaakasuunnassa. Lisää... | |
| class | HorizontalSpacer |
| interface | IAxleJoint |
| interface | IGameObject |
| Yhteinen rajapinta kaikille peliolioille. Lisää... | |
| interface | IGameObjectInternal |
| Jypelin sisäiset metodit ja propertyt joihin käyttäjän ei tarvitse päästä käsiksi kuuluvat tähän luokkaan. Kaikki oliot jotka toteuttavat IGameObject-rajapinnan toteuttavat myös IGameObjectInternal-rajapinnan. Ota tämä huomioon jos aiot tehdä oman olion joka toteuttaa suoraan IGameObject(Internal)-rajapinnan. void UpdateObject(IGameObject obj) { ((IGameObjectInternal)obj).Update(); } Lisää... | |
| class | Ignorer |
| Base class for Collision Ignorers to impliment. Lisää... | |
| interface | ILayout |
Rajapinta asettelijalle. Asettelija asettelee widgetin lapsioliot siten, että ne mahtuvat widgetin sisälle. Asettelija muuttaa lapsiolioiden kokoa sekä paikkaa. Asettelussa käytetään hyväksi lapsiolioiden ominaisuuksia PreferredSize, HorizontalSizing sekä VerticalSizing. Lisää... | |
| class | Image |
| Kuva. Lisää... | |
| class | ImageBatch |
| Draws images efficiently. Draw() calls should be made only between Begin() and End() calls. Other drawing operations can be done between Begin() and End(). Lisää... | |
| struct | IndexTriangle |
| Muotojen määrityksessä käytettävä kolmio. Lisää... | |
| interface | INotifyList |
| Lista, joka ilmoittaa muutoksistaan. Lisää... | |
| class | InputBox |
| Laatikko, johon käyttäjä voi syöttää tekstiä. Lisää... | |
| class | InputWindow |
| Ikkuna, joka sisältää käyttäjän määrittelemän kysymyksen, tekstinsyöttökentän ja OK-painikkeen. Ikkunan koko määräytyy automaattisesti tekstin ja ruudun koon mukaan. Lisää... | |
| class | IntMeter |
Mittari, joka mittaa int-tyyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGauge. Lisää... | |
| class | IntMeterAddOperation |
| Tehtävä mittarin arvon kasvattamiselle. Lisää... | |
| interface | IPhysicsObject |
| Yhteinen rajapinta kaikille fysiikkaolioille. Lisää... | |
| interface | IPhysicsObjectInternal |
| Jypelin sisäiset metodit ja propertyt joihin käyttäjän ei tarvitse päästä käsiksi kuuluvat tähän luokkaan. Kaikki oliot jotka toteuttavat IPhysicsObject-rajapinnan toteuttavat myös IPhysicsObjectInternal-rajapinnan. Ota tämä huomioon jos aiot tehdä oman olion joka toteuttaa suoraan IPhysicsObject(Internal)-rajapinnan. void UpdateObject(IPhysics obj) { ((IPhysicsObjectInternal)obj).Update(); } Lisää... | |
| class | JypeliGroupIgnorer |
| class | Keyboard |
| Näppäimistö. Lisää... | |
| class | Label |
| Tekstikenttä. Lisää... | |
| class | LabyrinthWandererBrain |
| Aivot, jotka saavat omistajansa liikkumaan labyrinttimäisessä kentässä satunnaisesti edeten. Lisää... | |
| class | Layer |
| Kerros. Vastaa olioiden piirtämisestä. Lisää... | |
| class | LetterPicker |
| Kirjaimen valitsin. Lisää... | |
| class | Level |
| Pelikenttä, johon voi lisätä olioita. Kentällä voi myös olla reunat ja taustaväri tai taustakuva. Lisää... | |
| class | LineBatch |
| interface | Listener |
| Ohjaintapahtumien kuuntelija. Lisää... | |
| class | ListHelpers |
| Apufunktioita listojen ja muiden tietorakenteiden käyttöön. Lisää... | |
| class | ListWidget |
Listakomponentti. Voidaan liittää listaan, joka toteuttaa INotifyList-rajapinnan. Tällöin listaan tehdyt muutokset päivittyvät komponenttiin. Listaa voi vierittää, jos kaikki rivit eivät mahdu kerralla sen sisälle. Lisää... | |
| class | LoadState |
| class | MediaPlayer |
| Mediasoitin, jolla voi soittaa musiikkikappaleita. Lisää... | |
| class | MessageDisplay |
| class | MessageWindow |
| Ikkuna, joka sisältää käyttäjän määrittelemän viestin ja OK-painikkeen. Ikkunan koko määräytyy automaattisesti tekstin ja ruudun koon mukaan. Lisää... | |
| class | Meter |
Mittari, joka mittaa erityyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGauge. Lisää... | |
| class | Mouse |
| Hiiri. Lisää... | |
| class | MultiSelectWindow |
| Ikkuna, joka antaa käyttäjän valita yhden annetuista vaihtoehdoista. Lisää... | |
| class | ObjectHelper |
| Apuluokka kaikille olioille Lisää... | |
| class | ObjectIgnorer |
| A collision ignorer that uses reference comparison. All Bodies with the same instance of this ignorer then they will not collide. Lisää... | |
| class | ObjectLoadMethods |
| interface | Operation |
| Käynnissä oleva tehtävä Lisää... | |
| class | PhysicsGameBase |
| Kantaluokka fysiikkapeleille. Lisää... | |
| class | PhysicsObject |
| class | PhysicsStructure |
| Rakenne, joka pitää fysiikkaoliot kiinteän matkan päässä toisistaan. Lisää... | |
| class | PlatformWandererBrain |
| Aivot, jotka laittavat omistajansa hortoilemaan tasohyppelytasoa edestakaisin. Lisää... | |
| class | Polygon |
| Monikulmio. Lisää... | |
| interface | Positional |
| Olio jolla on paikka. Lisää... | |
| interface | PositionalRW |
| Olio jolla on paikka jota voi muuttaa. Lisää... | |
| class | PushButton |
| Painonappi. Lisää... | |
| class | RandomGen |
| Satunnaisgeneraattori. Luo satunnaisia arvoja, mm. lukuja, vektoreita sekä kulmia. Lisää... | |
| class | RandomMoverBrain |
| Aivot, jotka laittavat omistajansa liikkumaan satunnaisesti eri suuntiin törmäyksissä ja tietyn ajan jälkeen. Lisää... | |
| class | RaySegment |
| Jana. Lisää... | |
| class | Rectangle |
| Suorakulmio. Lisää... | |
| class | RegularPolygon |
| Säännöllinen monikulmio. Lisää... | |
| class | Renderer |
| Luokka, joka sisältää metodeita kuvioiden ja tekstuurien piirtämiseen 2D-tasossa. Lisää... | |
| class | ReturnHelper |
| Apuluokka palautusarvoille. Lisää... | |
| class | RoadMap |
| Luo tien. Tie koostuu useasta pienemmästä "pätkästä". Lisää... | |
| class | SaveAllFieldsAttribute |
| class | SaveAttribute |
| class | SaveState |
| struct | ScoreItem |
| Nimi ja pisteet. Lisää... | |
| class | ScoreList |
| Parhaiden pisteiden lista. Lisää... | |
| class | Screencap |
| class | ScreenView |
| Sisältää näytön leveyden ja korkeuden sekä reunojen koordinaatit. Y-koordinaatti kasvaa ylöspäin. Koordinaatteja ei voi muuttaa. Lisää... | |
| class | ScrollableList |
| class | Shape |
| Kuvio. Lisää... | |
| class | ShapeBatch |
| Draws simple shapes efficiently. Draw() calls should be made only between Begin() and End() calls. Other drawing operations can be done between Begin() and End(). Lisää... | |
| class | ShapeCache |
| Sisältää valmiiksi lasketut kolmiot, joiden avulla piirtäminen on suoraviivaista. Lisää... | |
| class | Sound |
| class | SoundEffect |
Ääniefekti. Yhdestä efektistä voi luoda CreateSound-metodilla monta ääntä (Sound), jotka voivat soida yhtäaikaa. Ääntä ei tarvitse kuitenkaan luoda itse, jos vain kutsuu Play-metodia. Lisää... | |
| class | Star |
| Tähti. Lisää... | |
| class | StorageFile |
| Tiedosto. Lisää... | |
| class | StreamHelpers |
| Apufunktioita virtojen käyttöön. Lisää... | |
| class | StringHelpers |
| class | StringList |
| Järjestetty lista merkkijonoja. Lisää... | |
| class | StringListWidget |
| Käyttöliittymäkomponentti, joka näyttää listan merkkijonoja. Lisää... | |
| class | StringListWindow |
| Ikkuna, joka sisältää listan merkkijonoja. Lisää... | |
| class | Surface |
| Tasainen tai epätasainen pinta. Lisää... | |
| struct | Surfaces |
| Kentän reunat. Lisää... | |
| class | SynchronousList |
| Synkroninen lista, eli lista joka päivittyy vasta kun sen Update-metodia kutsutaan. Jos listalle lisätään IUpdatable-rajapinnan toteuttavia olioita, kutsutaan myös niiden Update-metodeja samalla. Lisää... | |
| interface | Tagged |
| Rajapinta olioille, joilla on Tag-ominaisuus. Lisää... | |
| class | TextReader |
| Reads string arrays from content. Lisää... | |
| class | TextureBitmap |
| Tekstuuribittikartta muotojen luomiseen tekstuureista. Sisältää tekstuurin tiedot väritaulukkona. Lisää... | |
| class | TextureCoordinates |
| class | TileMap |
Ruutukartta, jonka avulla olioita voidaan helposti asettaa tasavälein ruudukkoon. Ruutukartta koostuu kirjoitusmerkeistä (char), joihin voi liittää aliohjelman, joka luo merkkiä vastaavan olion. Lisää... | |
| struct | Time |
| Sisältää tiedon ajasta, joka on kulunut pelin alusta ja viime päivityksestä. Lisää... | |
| class | Timer |
| Ajastin, joka voidaan asettaa laukaisemaan tapahtumia tietyin väliajoin. Lisää... | |
| class | Touch |
| Kosketuspaneelin kosketus. Lisää... | |
| class | TouchListener |
| Kuuntelija kosketusnäytölle. Lisää... | |
| class | TouchPanel |
| Kosketusnäyttö. Lisää... | |
| class | Triangle |
| Tasasivuinen kolmio. Lisää... | |
| class | TypeHelper |
| struct | UnlimitedAngle |
| Rajoittamaton kulma (asteina ja radiaaneina). Tietoja kulmasta: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Degree-Radian_Conversion.svg Lisää... | |
| interface | Updatable |
| Rajapinta päivittyville olioille. Lisää... | |
| struct | Vector |
| 2D-vektori. Lisää... | |
| class | VerticalLayout |
| Asettelee widgetit päällekäin, järjestyksessä ylhäältä alas. Lisää... | |
| class | VerticalSpacer |
| class | Widget |
| Käyttöliittymän komponentti. Lisää... | |
| class | Window |
| Ikkuna. Lisää... | |
| class | WindowsFileManager |
| class | WindowsLocation |
| Usein käytettyjä polkuja Windowsissa. Lisää... | |
| class | YesNoWindow |
| Ikkuna, joka kysyy käyttäjältä kyllä tai ei -kysymyksen. Lisää... | |
Tyyppimäärittelyt | |
| using | Matrix = Microsoft.Xna.Framework.Matrix |
| using | MouseState = Microsoft.Xna.Framework.Input.MouseState |
| using | XnaButtonState = Microsoft.Xna.Framework.Input.ButtonState |
| using | XnaGestureType = Microsoft.Xna.Framework.Input.Touch.GestureType |
| using | XnaMouse = Microsoft.Xna.Framework.Input.Mouse |
| using | XnaTouchPanel = Microsoft.Xna.Framework.Input.Touch.TouchPanel |
| using | XnaV2 = Microsoft.Xna.Framework.Vector2 |
Luettelotyypit | |
| enum | AccelerometerCalibration { AccelerometerCalibration.ZeroAngle, AccelerometerCalibration.HalfRightAngle, AccelerometerCalibration.RightAngle } |
| Kalibrointi puhelimen kallistuksen nollakohdalle. (Asento missä puhelinta ei ole kallistettu yhtään) Lisää... | |
| enum | AccelerometerDirection { AccelerometerDirection.Any, AccelerometerDirection.Left, AccelerometerDirection.Right, AccelerometerDirection.Up, AccelerometerDirection.Down, AccelerometerDirection.Shake, AccelerometerDirection.Tap } |
| Suunta/ele joka tunnistetaan. Lisää... | |
| enum | AccelerometerSensitivity : int { AccelerometerSensitivity.Realtime = 1, AccelerometerSensitivity.High = 20, AccelerometerSensitivity.Medium = 50, AccelerometerSensitivity.Low = 70 } |
| Herkkyys jolla kallistus/ele halutaan tunnistaa. Lisää... | |
| enum | AnalogControl { AnalogControl.DefaultStick, AnalogControl.LeftStick, AnalogControl.RightStick, AnalogControl.LeftTrigger, AnalogControl.RightTrigger, AnalogControl.Accelerometer } |
| Analoginen ohjain. Tämä voi olla joko painike, jota voi painaa eri voimakkuuksilla (padiohjaimen liipainäppäin), ohjaustikku tai puhelimen kiihtyvyysanturi Lisää... | |
| enum | Button { Button.DPadUp = Buttons.DPadUp, Button.DPadDown = Buttons.DPadDown, Button.DPadLeft = Buttons.DPadLeft, Button.DPadRight = Buttons.DPadRight, Button.Start = Buttons.Start, Button.Back = Buttons.Back, Button.LeftStick = Buttons.LeftStick, Button.RightStick = Buttons.RightStick, Button.LeftShoulder = Buttons.LeftShoulder, Button.RightShoulder = Buttons.RightShoulder, Button.BigButton = Buttons.BigButton, Button.A = Buttons.A, Button.B = Buttons.B, Button.X = Buttons.X, Button.Y = Buttons.Y, Button.RightTrigger = Buttons.RightTrigger, Button.LeftTrigger = Buttons.LeftTrigger } |
| enum | ButtonState { ButtonState.Irrelevant, ButtonState.Released, ButtonState.Pressed, ButtonState.Up, ButtonState.Down } |
| Napin (minkä tahansa) asento. Lisää... | |
| enum | ContentSource { ContentSource.GameContent, ContentSource.ResourceContent } |
| enum | DrawOrder { DrawOrder.Irrelevant, DrawOrder.FirstToLast } |
| Piirtojärjestys. Lisää... | |
| enum | HorizontalAlignment { HorizontalAlignment.Center, HorizontalAlignment.Left, HorizontalAlignment.Right } |
| Asemointi vaakasuunnassa. Lisää... | |
| enum | HoverState { HoverState.Off, HoverState.Enter, HoverState.On, HoverState.Exit } |
| Tilatieto olion päällä olemisesta Lisää... | |
| enum | Key { Key.None = Keys.None, Key.Back = Keys.Back, Key.Tab = Keys.Tab, Key.Enter = Keys.Enter, Key.Pause = Keys.Pause, Key.CapsLock = Keys.CapsLock, Key.Escape = Keys.Escape, Key.Space = Keys.Space, Key.PageUp = Keys.PageUp, Key.PageDown = Keys.PageDown, Key.End = Keys.End, Key.Home = Keys.Home, Key.Left = Keys.Left, Key.Up = Keys.Up, Key.Right = Keys.Right, Key.Down = Keys.Down, Key.PrintScreen = Keys.PrintScreen, Key.Insert = Keys.Insert, Key.Delete = Keys.Delete, Key.D0 = Keys.D0, Key.D1 = Keys.D1, Key.D2 = Keys.D2, Key.D3 = Keys.D3, Key.D4 = Keys.D4, Key.D5 = Keys.D5, Key.D6 = Keys.D6, Key.D7 = Keys.D7, Key.D8 = Keys.D8, Key.D9 = Keys.D9, Key.A = Keys.A, Key.B = Keys.B, Key.C = Keys.C, Key.D = Keys.D, Key.E = Keys.E, Key.F = Keys.F, Key.G = Keys.G, Key.H = Keys.H, Key.I = Keys.I, Key.J = Keys.J, Key.K = Keys.K, Key.L = Keys.L, Key.M = Keys.M, Key.N = Keys.N, Key.O = Keys.O, Key.P = Keys.P, Key.Q = Keys.Q, Key.R = Keys.R, Key.S = Keys.S, Key.T = Keys.T, Key.U = Keys.U, Key.V = Keys.V, Key.W = Keys.W, Key.X = Keys.X, Key.Y = Keys.Y, Key.Z = Keys.Z, Key.NumPad0 = Keys.NumPad0, Key.NumPad1 = Keys.NumPad1, Key.NumPad2 = Keys.NumPad2, Key.NumPad3 = Keys.NumPad3, Key.NumPad4 = Keys.NumPad4, Key.NumPad5 = Keys.NumPad5, Key.NumPad6 = Keys.NumPad6, Key.NumPad7 = Keys.NumPad7, Key.NumPad8 = Keys.NumPad8, Key.NumPad9 = Keys.NumPad9, Key.Multiply = Keys.Multiply, Key.Add = Keys.Add, Key.Separator = Keys.Separator, Key.Subtract = Keys.Subtract, Key.Decimal = Keys.Decimal, Key.Divide = Keys.Divide, Key.F1 = Keys.F1, Key.F2 = Keys.F2, Key.F3 = Keys.F3, Key.F4 = Keys.F4, Key.F5 = Keys.F5, Key.F6 = Keys.F6, Key.F7 = Keys.F7, Key.F8 = Keys.F8, Key.F9 = Keys.F9, Key.F10 = Keys.F10, Key.F11 = Keys.F11, Key.F12 = Keys.F12, Key.F13 = Keys.F13, Key.F14 = Keys.F14, Key.F15 = Keys.F15, Key.F16 = Keys.F16, Key.F17 = Keys.F17, Key.F18 = Keys.F18, Key.F19 = Keys.F19, Key.F20 = Keys.F20, Key.F21 = Keys.F21, Key.F22 = Keys.F22, Key.F23 = Keys.F23, Key.F24 = Keys.F24, Key.NumLock = Keys.NumLock, Key.Scroll = Keys.Scroll, Key.LeftShift = Keys.LeftShift, Key.RightShift = Keys.RightShift, Key.LeftControl = Keys.LeftControl, Key.RightControl = Keys.RightControl, Key.LeftAlt = Keys.LeftAlt, Key.RightAlt = Keys.RightAlt, Key.OemTilde = Keys.OemTilde, Key.OemQuotes = Keys.OemQuotes, Key.Aring = Keys.OemCloseBrackets, Key.Ouml = Keys.OemTilde, Key.Auml = Keys.OemQuotes, Key.OemPlus = Keys.OemPlus, Key.LessOrGreater = Keys.OemBackslash, Key.Period = Keys.OemPeriod, Key.Comma = Keys.OemComma } |
| Näppäimistön näppäin. Lisää... | |
| enum | MouseButton { MouseButton.None, MouseButton.Left, MouseButton.Right, MouseButton.Middle, MouseButton.XButton1, MouseButton.XButton2 } |
| Hiiren napit. Lisää... | |
| enum | Sizing { Sizing.FixedSize, Sizing.Expanding } |
| Olion koon asettaminen asettelijan sisällä. Lisää... | |
| enum | TextSizeMode { TextSizeMode.None, TextSizeMode.AutoSize, TextSizeMode.StretchText, TextSizeMode.Wrapped } |
| enum | TriggerDirection { TriggerDirection.Up, TriggerDirection.Down, TriggerDirection.Irrelevant } |
| Suunta mittarin muutokselle. Lisää... | |
| enum | VerticalAlignment { VerticalAlignment.Center, VerticalAlignment.Top, VerticalAlignment.Bottom } |
| Asemointi pystysuunnassa. Lisää... | |
Funktiot | |
| delegate void | AdvancedCollisionHandler< O, T > (O collidingObject, T otherObject, Collision collision) |
| Törmäystapahtumiin liitettävän metodin tyyppi. Törmäyksen käsittelevällä metodilla ei ole paluuarvoa ja se ottaa yhden Lisää... | |
| delegate bool | ChangePredicate< T > (T prev, T curr) |
| Metodityyppi, joka ottaa parametrikseen entisen ja nykyisen muuttujan arvon ja palauttaa totuusarvon. Voidaan käyttää erilaisten sääntöjen tekemiseen. Lisää... | |
| delegate void | CollisionHandler< O, T > (O collidingObject, T otherObject) |
| Törmäystapahtumiin liitettävän metodin tyyppi. Törmäyksen käsittelevällä metodilla ei ole paluuarvoa ja se ottaa yhden Lisää... | |
| delegate void | TouchHandler (Touch touch) |
| delegate void | TouchHandler< T > (Touch touch, T p) |
| delegate void | TouchHandler< T1, T2 > (Touch touch, T1 p1, T2 p2) |
| delegate void | TouchHandler< T1, T2, T3 > (Touch touch, T1 p1, T2 p2, T3 p3) |
| class Jypeli::TextureCoordinates |
Määrittely tiedoston ImageBatch.cs rivillä 13.
| Luokan jäsenet | ||
|---|---|---|
| Vector2 | BottomLeft | |
| Vector2 | BottomRight | |
| Vector2 | TopLeft | |
| Vector2 | TopRight | |
| using Jypeli.Matrix = typedef Microsoft.Xna.Framework.Matrix |
| using Jypeli.MouseState = typedef Microsoft.Xna.Framework.Input.MouseState |
| using Jypeli.XnaButtonState = typedef Microsoft.Xna.Framework.Input.ButtonState |
| using Jypeli.XnaGestureType = typedef Microsoft.Xna.Framework.Input.Touch.GestureType |
Määrittely tiedoston TouchPanel.cs rivillä 9.
| using Jypeli.XnaMouse = typedef Microsoft.Xna.Framework.Input.Mouse |
| using Jypeli.XnaTouchPanel = typedef Microsoft.Xna.Framework.Input.Touch.TouchPanel |
Määrittely tiedoston TouchPanel.cs rivillä 8.
| using Jypeli.XnaV2 = typedef Microsoft.Xna.Framework.Vector2 |
|
strong |
Kalibrointi puhelimen kallistuksen nollakohdalle. (Asento missä puhelinta ei ole kallistettu yhtään)
| Luettelotyyppien arvot | |
|---|---|
| ZeroAngle | Puhelin on vaakatasossa näyttö ylöspäin. |
| HalfRightAngle | Puhelin on 45-asteen kulmassa. |
| RightAngle | Puhelin on pystysuorassa. |
Määrittely tiedoston AccelerometerCalibration.cs rivillä 7.
|
strong |
Suunta/ele joka tunnistetaan.
Määrittely tiedoston AccelerometerDirection.cs rivillä 6.
|
strong |
Herkkyys jolla kallistus/ele halutaan tunnistaa.
Määrittely tiedoston AccelerometerSensitivity.cs rivillä 6.
|
strong |
Analoginen ohjain. Tämä voi olla joko painike, jota voi painaa eri voimakkuuksilla (padiohjaimen liipainäppäin), ohjaustikku tai puhelimen kiihtyvyysanturi
Määrittely tiedoston AnalogControl.cs rivillä 8.
|
strong |
|
strong |
Napin (minkä tahansa) asento.
| Luettelotyyppien arvot | |
|---|---|
| Irrelevant | Ei väliä. |
| Released | Nappi nostetaan ylös. |
| Pressed | Nappi painetaan alas. |
| Up | Nappi on ylhäällä. |
| Down | Nappi on alhaalla. |
Määrittely tiedoston ButtonState.cs rivillä 36.
|
strongpackage |
|
strong |
|
strong |
|
strong |
Tilatieto olion päällä olemisesta
| Luettelotyyppien arvot | |
|---|---|
| Off | Ei olion päällä. |
| Enter | Siirtymässä olion päälle. |
| On | Olion päällä. |
| Exit | Poistumassa olion päältä. |
Määrittely tiedoston HoverState.cs rivillä 6.
|
strong |
Näppäimistön näppäin.
|
strong |
Hiiren napit.
Määrittely tiedoston MouseButton.cs rivillä 6.
|
strong |
Olion koon asettaminen asettelijan sisällä.
| Luettelotyyppien arvot | |
|---|---|
| FixedSize | Olio ei kasva suuremmaksi kuin sen |
| Expanding | Olio käyttää kaiken vapaana olevan tilan ja kutistuu, jos tilaa ei ole tarpeeksi. |
Määrittely tiedoston ILayout.cs rivillä 38.
|
strong |
|
strong |
|
strong |
| delegate void Jypeli.AdvancedCollisionHandler< O, T > | ( | O | collidingObject, |
| T | otherObject, | ||
| Collision | collision | ||
| ) |
Törmäystapahtumiin liitettävän metodin tyyppi. Törmäyksen käsittelevällä metodilla ei ole paluuarvoa ja se ottaa yhden
Collision-tyyppisen parametrin.
| delegate bool Jypeli.ChangePredicate< T > | ( | T | prev, |
| T | curr | ||
| ) |
Metodityyppi, joka ottaa parametrikseen entisen ja nykyisen muuttujan arvon ja palauttaa totuusarvon. Voidaan käyttää erilaisten sääntöjen tekemiseen.
| T | Arvojen tyyppi |
| prev | Vanha arvo |
| curr | Uusi arvo |
| delegate void Jypeli.CollisionHandler< O, T > | ( | O | collidingObject, |
| T | otherObject | ||
| ) |
Törmäystapahtumiin liitettävän metodin tyyppi. Törmäyksen käsittelevällä metodilla ei ole paluuarvoa ja se ottaa yhden
Collision-tyyppisen parametrin.
| delegate void Jypeli.TouchHandler | ( | Touch | touch | ) |
| delegate void Jypeli.TouchHandler< T > | ( | Touch | touch, |
| T | p | ||
| ) |
| delegate void Jypeli.TouchHandler< T1, T2 > | ( | Touch | touch, |
| T1 | p1, | ||
| T2 | p2 | ||
| ) |
| delegate void Jypeli.TouchHandler< T1, T2, T3 > | ( | Touch | touch, |
| T1 | p1, | ||
| T2 | p2, | ||
| T3 | p3 | ||
| ) |