Jypeli  9
The simple game programming library
Jypeli.Font luokkareferenssi

Fontti. Lisää...

Julkiset jäsenfunktiot

 Font (int fontSize, bool bold)
 Luo uuden oletusfontin halutulla koolla. Lisää...
 
 Font (int fontSize=25)
 Luo uuden oletusfontin halutulla koolla. Lisää...
 
 Font (string name)
 Lataa uuden fontin contentista. Lisää...
 
 Font (string name, int fontSize)
 Lataa uuden fontin contentista. Lisää...
 
Vector GetCharacterSize (char c)
 Palauttaa annetun merkin koon tässä fontissa. Lisää...
 
int GetFontSize ()
 Fontin koko Lisää...
 
Vector MeasureSize (string str)
 Laskee tekstin koon fontilla. Lisää...
 
void SetFontSize (int value)
 Asettaa fontin koon. Lisää...
 
string TruncateText (string str, double maxLineWidth)
 Katkaisee merkkijonon loppupäästä niin että se sopii annettuun pikselileveyteen fontilla kirjoitettuna. Lisää...
 
string WrapText (string text, double softLineWidth, double hardLineWidth)
 Rivittää tekstin. Lisää...
 

Staattiset julkiset jäsenfunktiot

static Font FromContent (string name)
 Lataa uuden fontin contentista. Lisää...
 

Staattiset julkiset attribuutit

static readonly Font Default = new Font(defaultFont, ContentSource.ResourceContent, 25)
 Oletusfontti. Lisää...
 
static readonly Font DefaultBold = new Font(defaultFontBold, ContentSource.ResourceContent, 25)
 Lihavoitu oletusfontti. Lisää...
 
static readonly Font DefaultHuge = Default
 Valtava oletusfontti. Lisää...
 
static readonly Font DefaultHugeBold = Default
 Lihavoitu valtava oletusfontti. Lisää...
 
static readonly Font DefaultLarge = Default
 Suuri oletusfontti. Lisää...
 
static readonly Font DefaultLargeBold = Default
 Lihavoitu suuri oletusfontti. Lisää...
 
static readonly Font DefaultSmall = Default
 Pieni oletusfontti. Lisää...
 
static readonly Font DefaultSmallBold = Default
 Lihavoitu pieni oletusfontti. Lisää...
 

Paketin funktiot

 Font (SpriteFont xnaFont)
 
 Font (string name, ContentSource source)
 
 Font (string name, ContentSource source, int fontSize)
 

Ominaisuudet

double CharacterHeight [get]
 Merkin korkeus. Lisää...
 
double CharacterWidth [get]
 Merkin leveys. Lisää...
 
SpriteFont XnaFont [get]
 

Yksityiset jäsenfunktiot

void BitMapSize ()
 
void DoLoad ()
 
int FindWrapIndex (StringBuilder text, double maxWidth, bool fromRight)
 Etsii katkaisuindeksin merkkijonolle merkki kerrallaan. Välilyönneillä ei ole erikoisasemaaa. Lisää...
 

Staattiset yksityiset jäsenfunktiot

static void appendLine (StringBuilder dest, StringBuilder line)
 

Yksityiset attribuutit

int bitMapSize = 2048
 
Vector[] charsizes
 
int fontSize
 
string name
 
ContentSource source
 
SpriteFont xnaFont
 

Staattiset yksityiset attribuutit

static string defaultFont = "Roboto-Regular.ttf"
 
static string defaultFontBold = "Roboto-Bold.ttf"
 

Yksityiskohtainen selite

Fontti.

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 22.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ Font() [1/7]

Jypeli.Font.Font ( int  fontSize = 25)

Luo uuden oletusfontin halutulla koolla.

Parametrit
sizeFontin koko. Oletusfontti on kokoa 25

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 154.

Viittaukset Jypeli.GameContent.

Viitattu Jypeli.Font.FromContent().

◆ Font() [2/7]

Jypeli.Font.Font ( int  fontSize,
bool  bold 
)

Luo uuden oletusfontin halutulla koolla.

Parametrit
sizeFontin koko. Oletusfontti on kokoa 25
boldOnko fontti boldattu

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 163.

Viittaukset Jypeli.GameContent.

◆ Font() [3/7]

Jypeli.Font.Font ( string  name)

Lataa uuden fontin contentista.

Parametrit
nameFontin tiedostonimi.

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 171.

◆ Font() [4/7]

Jypeli.Font.Font ( string  name,
int  fontSize 
)

Lataa uuden fontin contentista.

Parametrit
nameFontin tiedostonimi.
sizeFontin koko. Oletusfontti on kokoa 25

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 178.

◆ Font() [5/7]

Jypeli.Font.Font ( string  name,
ContentSource  source 
)
package

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 180.

Viittaukset Jypeli.Font.name ja Jypeli.Font.source.

◆ Font() [6/7]

Jypeli.Font.Font ( string  name,
ContentSource  source,
int  fontSize 
)
package

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 189.

Viittaukset Jypeli.Font.fontSize, Jypeli.Font.name ja Jypeli.Font.source.

◆ Font() [7/7]

Jypeli.Font.Font ( SpriteFont  xnaFont)
package

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 198.

Viittaukset Jypeli.Font.xnaFont.

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ appendLine()

static void Jypeli.Font.appendLine ( StringBuilder  dest,
StringBuilder  line 
)
staticprivate

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 289.

Viitattu Jypeli.Font.WrapText().

◆ BitMapSize()

void Jypeli.Font.BitMapSize ( )
private

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 206.

Viittaukset Jypeli.Font.bitMapSize ja Jypeli.Font.fontSize.

Viitattu Jypeli.Font.DoLoad().

◆ DoLoad()

◆ FindWrapIndex()

int Jypeli.Font.FindWrapIndex ( StringBuilder  text,
double  maxWidth,
bool  fromRight 
)
private

Etsii katkaisuindeksin merkkijonolle merkki kerrallaan. Välilyönneillä ei ole erikoisasemaaa.

Parametrit
textMerkkijono
maxWidthMaksimileveys pikseleinä
fromRightOikealta vasemmalle (oletus vasemmalta oikealle)
Palauttaa
Katkaisukohdan indeksi

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 356.

Viittaukset Jypeli.Font.GetCharacterSize(), Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Font.XnaFont.

Viitattu Jypeli.Font.WrapText().

◆ FromContent()

static Font Jypeli.Font.FromContent ( string  name)
static

Lataa uuden fontin contentista.

Parametrit
nameFontin tiedostonimi.
Palauttaa

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 143.

Viittaukset Jypeli.Font.Font(), Jypeli.Font.DoLoad() ja Jypeli.Font.name.

Viitattu Jypeli.Game.LoadFont().

◆ GetCharacterSize()

Vector Jypeli.Font.GetCharacterSize ( char  c)

Palauttaa annetun merkin koon tässä fontissa.

Parametrit
cMerkki
Palauttaa
Kokovektori, nollavektori jos merkkiä ei ole määritelty

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 242.

Viittaukset Jypeli.Font.charsizes, Jypeli.Font.XnaFont ja Jypeli.Vector.Zero.

Viitattu Jypeli.Font.FindWrapIndex().

◆ GetFontSize()

int Jypeli.Font.GetFontSize ( )

Fontin koko

Palauttaa

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 114.

Viittaukset Jypeli.Font.fontSize.

◆ MeasureSize()

Vector Jypeli.Font.MeasureSize ( string  str)

Laskee tekstin koon fontilla.

Parametrit
strTeksti.
Palauttaa
Vektorin, joka kertoo tekstin koon.

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 282.

Viittaukset Jypeli.Font.DoLoad() ja Jypeli.Font.xnaFont.

Viitattu Jypeli.MessageWindow.MessageWindow(), Jypeli.Widgets.EasyHighScore.InitHSWindow() ja Jypeli.CustomQueryWindow< ScoreListWidget >.Initialize().

◆ SetFontSize()

void Jypeli.Font.SetFontSize ( int  value)

Asettaa fontin koon.

Käytä tätä ainoastaan itse luomiesi Font-olioiden kanssa. Älä muuta Font.Default-olion kokoa!!!

Tämä on merkittävästi hitaampi kuin Labelin TextScale-ominaisuus, mutta tarjoaa paljon suuremman tarkkuuden. Mikäli haluat reaaliajassa muuttaa tekstin kokoa, esim. animaatiossa, aseta fontin koko suureksi ja päivitä sen kokoa TextScalen avulla. Huomaa kuitenkin että erittäin suurilla (yli 400) fonttikoilla tässä kutsussa kestää hetki.

Parametrit
value

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 131.

Viittaukset Jypeli.Font.DoLoad(), Jypeli.Font.fontSize ja Jypeli.Font.xnaFont.

◆ TruncateText()

string Jypeli.Font.TruncateText ( string  str,
double  maxLineWidth 
)

Katkaisee merkkijonon loppupäästä niin että se sopii annettuun pikselileveyteen fontilla kirjoitettuna.

Parametrit
strMerkkijono
maxLineWidthMaksimipikselimäärä merkkijonolle
Palauttaa

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 263.

Viittaukset Jypeli.Font.XnaFont.

Viitattu Jypeli.Label.TruncateText().

◆ WrapText()

string Jypeli.Font.WrapText ( string  text,
double  softLineWidth,
double  hardLineWidth 
)

Rivittää tekstin.

Parametrit
textRivitettävä teksti.
softLineWidthLeveys jonka jälkeen seuraava sana rivitetään seuraavalle riville.
hardLineWidthLeveys jonka jälkeen sana katkaistaan keskeltä.

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 302.

Viittaukset Jypeli.Font.appendLine(), Jypeli.Font.FindWrapIndex() ja Jypeli.Font.XnaFont.

Viitattu Jypeli.Label.WrapText().

Jäsendatan dokumentaatio

◆ bitMapSize

int Jypeli.Font.bitMapSize = 2048
private

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 87.

Viitattu Jypeli.Font.BitMapSize() ja Jypeli.Font.DoLoad().

◆ charsizes

Vector [] Jypeli.Font.charsizes
private

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 86.

Viitattu Jypeli.Font.GetCharacterSize().

◆ Default

◆ DefaultBold

readonly Font Jypeli.Font.DefaultBold = new Font(defaultFontBold, ContentSource.ResourceContent, 25)
static

Lihavoitu oletusfontti.

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 35.

◆ defaultFont

string Jypeli.Font.defaultFont = "Roboto-Regular.ttf"
staticprivate

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 24.

◆ defaultFontBold

string Jypeli.Font.defaultFontBold = "Roboto-Bold.ttf"
staticprivate

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 25.

◆ DefaultHuge

readonly Font Jypeli.Font.DefaultHuge = Default
static

Valtava oletusfontti.

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 59.

◆ DefaultHugeBold

readonly Font Jypeli.Font.DefaultHugeBold = Default
static

Lihavoitu valtava oletusfontti.

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 80.

◆ DefaultLarge

readonly Font Jypeli.Font.DefaultLarge = Default
static

Suuri oletusfontti.

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 52.

Viitattu Jypeli.Widgets.SplashScreen.SplashScreen().

◆ DefaultLargeBold

readonly Font Jypeli.Font.DefaultLargeBold = Default
static

Lihavoitu suuri oletusfontti.

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 73.

◆ DefaultSmall

readonly Font Jypeli.Font.DefaultSmall = Default
static

Pieni oletusfontti.

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 45.

Viitattu Jypeli.Widgets.SplashScreen.SplashScreen().

◆ DefaultSmallBold

readonly Font Jypeli.Font.DefaultSmallBold = Default
static

Lihavoitu pieni oletusfontti.

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 66.

◆ fontSize

int Jypeli.Font.fontSize
private

◆ name

string Jypeli.Font.name
private

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 83.

Viitattu Jypeli.Font.Font(), Jypeli.Font.DoLoad() ja Jypeli.Font.FromContent().

◆ source

ContentSource Jypeli.Font.source
private

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 85.

Viitattu Jypeli.Font.Font().

◆ xnaFont

SpriteFont Jypeli.Font.xnaFont
private

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ CharacterHeight

double Jypeli.Font.CharacterHeight
get

Merkin korkeus.

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 105.

Viitattu Jypeli.InputBox.InputBox().

◆ CharacterWidth

double Jypeli.Font.CharacterWidth
get

Merkin leveys.

Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 97.

Viitattu Jypeli.InputBox.InputBox(), Jypeli.InputBox.UpdateCursorPosition() ja Jypeli.Label.WrapText().

◆ XnaFont


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: