![]() |
Jypeli
9
The simple game programming library
|
Fontti. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
| Font (int fontSize, bool bold) | |
| Luo uuden oletusfontin halutulla koolla. Lisää... | |
| Font (int fontSize=25) | |
| Luo uuden oletusfontin halutulla koolla. Lisää... | |
| Font (string name) | |
| Lataa uuden fontin contentista. Lisää... | |
| Font (string name, int fontSize) | |
| Lataa uuden fontin contentista. Lisää... | |
| Vector | GetCharacterSize (char c) |
| Palauttaa annetun merkin koon tässä fontissa. Lisää... | |
| int | GetFontSize () |
| Fontin koko Lisää... | |
| Vector | MeasureSize (string str) |
| Laskee tekstin koon fontilla. Lisää... | |
| void | SetFontSize (int value) |
| Asettaa fontin koon. Lisää... | |
| string | TruncateText (string str, double maxLineWidth) |
| Katkaisee merkkijonon loppupäästä niin että se sopii annettuun pikselileveyteen fontilla kirjoitettuna. Lisää... | |
| string | WrapText (string text, double softLineWidth, double hardLineWidth) |
| Rivittää tekstin. Lisää... | |
Staattiset julkiset jäsenfunktiot | |
| static Font | FromContent (string name) |
| Lataa uuden fontin contentista. Lisää... | |
Staattiset julkiset attribuutit | |
| static readonly Font | Default = new Font(defaultFont, ContentSource.ResourceContent, 25) |
| Oletusfontti. Lisää... | |
| static readonly Font | DefaultBold = new Font(defaultFontBold, ContentSource.ResourceContent, 25) |
| Lihavoitu oletusfontti. Lisää... | |
| static readonly Font | DefaultHuge = Default |
| Valtava oletusfontti. Lisää... | |
| static readonly Font | DefaultHugeBold = Default |
| Lihavoitu valtava oletusfontti. Lisää... | |
| static readonly Font | DefaultLarge = Default |
| Suuri oletusfontti. Lisää... | |
| static readonly Font | DefaultLargeBold = Default |
| Lihavoitu suuri oletusfontti. Lisää... | |
| static readonly Font | DefaultSmall = Default |
| Pieni oletusfontti. Lisää... | |
| static readonly Font | DefaultSmallBold = Default |
| Lihavoitu pieni oletusfontti. Lisää... | |
Paketin funktiot | |
| Font (SpriteFont xnaFont) | |
| Font (string name, ContentSource source) | |
| Font (string name, ContentSource source, int fontSize) | |
Ominaisuudet | |
| double | CharacterHeight [get] |
| Merkin korkeus. Lisää... | |
| double | CharacterWidth [get] |
| Merkin leveys. Lisää... | |
| SpriteFont | XnaFont [get] |
Yksityiset jäsenfunktiot | |
| void | BitMapSize () |
| void | DoLoad () |
| int | FindWrapIndex (StringBuilder text, double maxWidth, bool fromRight) |
| Etsii katkaisuindeksin merkkijonolle merkki kerrallaan. Välilyönneillä ei ole erikoisasemaaa. Lisää... | |
Staattiset yksityiset jäsenfunktiot | |
| static void | appendLine (StringBuilder dest, StringBuilder line) |
Yksityiset attribuutit | |
| int | bitMapSize = 2048 |
| Vector[] | charsizes |
| int | fontSize |
| string | name |
| ContentSource | source |
| SpriteFont | xnaFont |
Staattiset yksityiset attribuutit | |
| static string | defaultFont = "Roboto-Regular.ttf" |
| static string | defaultFontBold = "Roboto-Bold.ttf" |
| Jypeli.Font.Font | ( | int | fontSize = 25 | ) |
Luo uuden oletusfontin halutulla koolla.
| size | Fontin koko. Oletusfontti on kokoa 25 |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 154.
Viittaukset Jypeli.GameContent.
Viitattu Jypeli.Font.FromContent().
| Jypeli.Font.Font | ( | int | fontSize, |
| bool | bold | ||
| ) |
Luo uuden oletusfontin halutulla koolla.
| size | Fontin koko. Oletusfontti on kokoa 25 |
| bold | Onko fontti boldattu |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 163.
Viittaukset Jypeli.GameContent.
| Jypeli.Font.Font | ( | string | name | ) |
| Jypeli.Font.Font | ( | string | name, |
| int | fontSize | ||
| ) |
|
package |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 180.
Viittaukset Jypeli.Font.name ja Jypeli.Font.source.
|
package |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 189.
Viittaukset Jypeli.Font.fontSize, Jypeli.Font.name ja Jypeli.Font.source.
|
package |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 198.
Viittaukset Jypeli.Font.xnaFont.
|
staticprivate |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 289.
Viitattu Jypeli.Font.WrapText().
|
private |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 206.
Viittaukset Jypeli.Font.bitMapSize ja Jypeli.Font.fontSize.
Viitattu Jypeli.Font.DoLoad().
|
private |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 214.
Viittaukset Jypeli.Font.bitMapSize, Jypeli.Font.BitMapSize(), Jypeli.Font.fontSize, Jypeli.Game.GraphicsDevice, Jypeli.Font.name, Jypeli.Game.ResourceContent, Microsoft.Xna.Framework.Content.JypeliContentManager.StreamInternalResource() ja Jypeli.Font.xnaFont.
Viitattu Jypeli.Font.FromContent(), Jypeli.Font.MeasureSize() ja Jypeli.Font.SetFontSize().
|
private |
Etsii katkaisuindeksin merkkijonolle merkki kerrallaan. Välilyönneillä ei ole erikoisasemaaa.
| text | Merkkijono |
| maxWidth | Maksimileveys pikseleinä |
| fromRight | Oikealta vasemmalle (oletus vasemmalta oikealle) |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 356.
Viittaukset Jypeli.Font.GetCharacterSize(), Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Font.XnaFont.
Viitattu Jypeli.Font.WrapText().
|
static |
Lataa uuden fontin contentista.
| name | Fontin tiedostonimi. |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 143.
Viittaukset Jypeli.Font.Font(), Jypeli.Font.DoLoad() ja Jypeli.Font.name.
Viitattu Jypeli.Game.LoadFont().
| Vector Jypeli.Font.GetCharacterSize | ( | char | c | ) |
Palauttaa annetun merkin koon tässä fontissa.
| c | Merkki |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 242.
Viittaukset Jypeli.Font.charsizes, Jypeli.Font.XnaFont ja Jypeli.Vector.Zero.
Viitattu Jypeli.Font.FindWrapIndex().
| int Jypeli.Font.GetFontSize | ( | ) |
| Vector Jypeli.Font.MeasureSize | ( | string | str | ) |
Laskee tekstin koon fontilla.
| str | Teksti. |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 282.
Viittaukset Jypeli.Font.DoLoad() ja Jypeli.Font.xnaFont.
Viitattu Jypeli.MessageWindow.MessageWindow(), Jypeli.Widgets.EasyHighScore.InitHSWindow() ja Jypeli.CustomQueryWindow< ScoreListWidget >.Initialize().
| void Jypeli.Font.SetFontSize | ( | int | value | ) |
Asettaa fontin koon.
Käytä tätä ainoastaan itse luomiesi Font-olioiden kanssa. Älä muuta Font.Default-olion kokoa!!!
Tämä on merkittävästi hitaampi kuin Labelin TextScale-ominaisuus, mutta tarjoaa paljon suuremman tarkkuuden. Mikäli haluat reaaliajassa muuttaa tekstin kokoa, esim. animaatiossa, aseta fontin koko suureksi ja päivitä sen kokoa TextScalen avulla. Huomaa kuitenkin että erittäin suurilla (yli 400) fonttikoilla tässä kutsussa kestää hetki.
| value |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 131.
Viittaukset Jypeli.Font.DoLoad(), Jypeli.Font.fontSize ja Jypeli.Font.xnaFont.
| string Jypeli.Font.TruncateText | ( | string | str, |
| double | maxLineWidth | ||
| ) |
Katkaisee merkkijonon loppupäästä niin että se sopii annettuun pikselileveyteen fontilla kirjoitettuna.
| str | Merkkijono |
| maxLineWidth | Maksimipikselimäärä merkkijonolle |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 263.
Viittaukset Jypeli.Font.XnaFont.
Viitattu Jypeli.Label.TruncateText().
| string Jypeli.Font.WrapText | ( | string | text, |
| double | softLineWidth, | ||
| double | hardLineWidth | ||
| ) |
Rivittää tekstin.
| text | Rivitettävä teksti. |
| softLineWidth | Leveys jonka jälkeen seuraava sana rivitetään seuraavalle riville. |
| hardLineWidth | Leveys jonka jälkeen sana katkaistaan keskeltä. |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 302.
Viittaukset Jypeli.Font.appendLine(), Jypeli.Font.FindWrapIndex() ja Jypeli.Font.XnaFont.
Viitattu Jypeli.Label.WrapText().
|
private |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 87.
Viitattu Jypeli.Font.BitMapSize() ja Jypeli.Font.DoLoad().
|
private |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 86.
Viitattu Jypeli.Font.GetCharacterSize().
|
static |
Oletusfontti.
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 30.
Viitattu Jypeli.MessageDisplay.MessageDisplay(), Jypeli.MessageWindow.MessageWindow(), Jypeli.MultiSelectWindow.MultiSelectWindow(), Jypeli.Label.GetDefaultHeight(), Jypeli.Widgets.EasyHighScore.InitHSWindow(), Jypeli.Label.Initialize() ja Jypeli.CustomQueryWindow< ScoreListWidget >.Initialize().
|
static |
|
staticprivate |
|
staticprivate |
|
private |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 84.
Viitattu Jypeli.Font.Font(), Jypeli.Font.BitMapSize(), Jypeli.Font.DoLoad(), Jypeli.Font.GetFontSize() ja Jypeli.Font.SetFontSize().
|
private |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 83.
Viitattu Jypeli.Font.Font(), Jypeli.Font.DoLoad() ja Jypeli.Font.FromContent().
|
private |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 85.
Viitattu Jypeli.Font.Font().
|
private |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 82.
Viitattu Jypeli.Font.Font(), Jypeli.Font.DoLoad(), Jypeli.Font.MeasureSize() ja Jypeli.Font.SetFontSize().
|
get |
|
get |
Merkin leveys.
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 97.
Viitattu Jypeli.InputBox.InputBox(), Jypeli.InputBox.UpdateCursorPosition() ja Jypeli.Label.WrapText().
|
getpackage |
Määrittely tiedoston Font.cs rivillä 89.
Viitattu Jypeli.InputBox.Draw(), Jypeli.MessageDisplay.Draw(), Jypeli.Controls.Keyboard.VirtualKey.Draw(), Jypeli.Renderer.DrawText(), Jypeli.Image.DrawTextOnImage(), Jypeli.Font.FindWrapIndex(), Jypeli.Image.FromText(), Jypeli.Font.GetCharacterSize(), Jypeli.Label.GetDefaultHeight(), Jypeli.InputBox.InputText(), Jypeli.Label.TruncateText(), Jypeli.Font.TruncateText(), Jypeli.Label.updateSize(), Jypeli.MessageDisplay.UpdateTexture(), Jypeli.Label.WrapText() ja Jypeli.Font.WrapText().