![]() |
Jypeli
9
The simple game programming library
|
Suuntakulma (rajoitettu -180 ja 180 asteen välille) asteina ja radiaaneina. Tietoja kulmasta: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Degree-Radian_Conversion.svg Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
| override bool | Equals (object obj) |
| Tarkistaa kahden kulman yhtäsuuruuden. Jos parametrinä annetaan jotain muuta kuin kulma, tulos on aina epätosi. Lisää... | |
| override int | GetHashCode () |
| Palauttaa kulmaa yksilöivän luvun, tässä tapauksessa kulman asteluvun. Lisää... | |
| double | GetPositiveDegrees () |
| Palauttaa kulman asteina siten, että se on aina positiivinen. Hyödyllinen esimerkiksi ympyrän kaarien käsittelyssä. Lisää... | |
| double | GetPositiveRadians () |
| Palauttaa kulman radiaaneina siten, että se on aina positiivinen. Hyödyllinen esimerkiksi ympyrän kaarien käsittelyssä. Lisää... | |
| Vector | GetVector () |
| override string | ToString () |
| string | ToString (IFormatProvider formatProvider) |
| UnlimitedAngle | Unlimit () |
| Palauttaa vastaavan rajoittamattoman kulman. Lisää... | |
Staattiset julkiset jäsenfunktiot | |
| static Angle | ArcCos (double d) |
| Palauttaa kulman joka vastaa d:n arcuskosini. Lisää... | |
| static Angle | ArcSin (double d) |
| Palauttaa kulman joka vastaa d:n arcus-sini. Lisää... | |
| static Angle | ArcTan (double d) |
| Palauttaa kulman joka vastaa d:n arcus-tangentti. Lisää... | |
| static Angle | Complement (Angle a) |
| Laskee komplementtikulman (90 asteen kulman toinen puoli) Lisää... | |
| static double | DegreeToRadian (double degree) |
| Muuttaa asteet radiaaneiksi. Lisää... | |
| static Angle | Explement (Angle a) |
| Laskee eksplementtikulman (360 asteen kulman toinen puoli) Lisää... | |
| static Angle | FromDegrees (double degree) |
| Luo kulman annettujen asteiden mukaan. Lisää... | |
| static Angle | FromRadians (double radian) |
| Luo kulman annettujen radiaanien mukaan. Lisää... | |
| static | operator UnlimitedAngle (Angle angle) |
| Poistaa kulman rajoituksen tyyppimuunnoksena. Lisää... | |
| static bool | operator!= (Angle a, Angle b) |
| Vertaa kahden kulman erisuuruutta. Lisää... | |
| static Angle | operator* (Angle a, double b) |
| Kertoo kulman reaaliluvulla. Lisää... | |
| static Angle | operator* (double a, Angle b) |
| Kertoo kulman reaaliluvulla. Lisää... | |
| static Angle | operator+ (Angle a, Angle b) |
| Laskee kaksi kulmaa yhteen. Lisää... | |
| static Angle | operator- (Angle a) |
| Ottaa kulman vastakulman. Lisää... | |
| static Angle | operator- (Angle a, Angle b) |
| Vähentää jälkimmäisen kulman ensimmäisestä. Lisää... | |
| static Angle | operator/ (Angle a, double b) |
| Jakaa kulman reaaliluvulla. Lisää... | |
| static bool | operator< (Angle a, Angle b) |
| Vertaa ensimmäisen kulman suuremmuutta toiseen. Lisää... | |
| static bool | operator<= (Angle a, Angle b) |
| Vertaa ensimmäisen kulman suuremmuutta/yhtäsuuruutta toiseen. Lisää... | |
| static bool | operator== (Angle a, Angle b) |
| Vertaa kahden kulman yhtäsuuruutta. Lisää... | |
| static bool | operator> (Angle a, Angle b) |
| Vertaa ensimmäisen kulman pienemmyyttä toiseen. Lisää... | |
| static bool | operator>= (Angle a, Angle b) |
| Vertaa ensimmäisen kulman pienemmyyttä/yhtäsuuruutta toiseen. Lisää... | |
| static Angle | Parse (string angleStr) |
| static Angle | Parse (string angleStr, IFormatProvider formatProvider) |
| static double | RadianToDegree (double radian) |
| Muuttaa radiaanit asteiksi. Lisää... | |
| static Angle | Sum (Angle a, UnlimitedAngle b) |
| Laskee yhteen rajoitetun ja rajoittamattoman kulman, palauttaen rajoitetun kulman. Lisää... | |
| static Angle | Sum (UnlimitedAngle a, Angle b) |
| Laskee yhteen rajoittamattoman ja rajoitetun kulman, palauttaen rajoitetun kulman. Lisää... | |
| static Angle | Supplement (Angle a) |
| Laskee suplementtikulman (180 asteen kulman toinen puoli) Lisää... | |
Staattiset julkiset attribuutit | |
| static readonly Angle | FullAngle = new Angle( 2 * Math.PI ) |
| Täysikulma (360 astetta). Lisää... | |
| static readonly Angle | RightAngle = new Angle( 0.5 * Math.PI ) |
| Suora kulma (90 astetta). Lisää... | |
| static readonly Angle | StraightAngle = new Angle( Math.PI ) |
| Oikokulma (180 astetta). Lisää... | |
| static readonly Angle | Zero = new Angle( 0 ) |
| Nollakulma. Lisää... | |
Ominaisuudet | |
| double | Cos [get] |
| Kulman kosini. Lisää... | |
| double | Degrees [get, set] |
| Palauttaa tai asettaa kulman asteina. Lisää... | |
| Direction | MainDirection [get] |
| Kulmaa vastaava pääilmansuunta. Lisää... | |
| double | Radians [get, set] |
| Palauttaa tai asettaa kulman radiaaneina. Lisää... | |
| double | Sin [get] |
| Kulman sini. Lisää... | |
| double | Tan [get] |
| Kulman tangentti. Lisää... | |
Yksityiset jäsenfunktiot | |
| Angle (double radians) | |
Yksityiset attribuutit | |
| double | radian |
Suuntakulma (rajoitettu -180 ja 180 asteen välille) asteina ja radiaaneina. Tietoja kulmasta: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Degree-Radian_Conversion.svg
|
private |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 132.
Viittaukset AdvanceMath.MathHelper.ClampAngle().
Viitattu Jypeli.Angle.ArcCos(), Jypeli.Angle.ArcSin(), Jypeli.Angle.ArcTan(), Jypeli.Angle.FromDegrees(), Jypeli.Angle.FromRadians() ja Jypeli.Angle.Parse().
|
static |
Palauttaa kulman joka vastaa d:n arcuskosini.
| d | Lukuarvo välillä 0-1. |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 468.
Viittaukset Jypeli.Angle.Angle().
|
static |
Palauttaa kulman joka vastaa d:n arcus-sini.
| d | Lukuarvo välillä 0-1. |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 458.
Viittaukset Jypeli.Angle.Angle().
|
static |
Palauttaa kulman joka vastaa d:n arcus-tangentti.
| d | Lukuarvo. |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 478.
Viittaukset Jypeli.Angle.Angle().
Viitattu Jypeli.Surface.GetGroundNormal().
Laskee komplementtikulman (90 asteen kulman toinen puoli)
| a | Kulma. |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 355.
Viittaukset Jypeli.Angle.FromRadians() ja Jypeli.Angle.Radians.
|
static |
Muuttaa asteet radiaaneiksi.
| degree | Asteet. |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 334.
Viittaukset AdvanceMath.MathHelper.ClampAngle().
Viitattu Jypeli.Angle.FromDegrees().
| override bool Jypeli.Angle.Equals | ( | object | obj | ) |
Tarkistaa kahden kulman yhtäsuuruuden. Jos parametrinä annetaan jotain muuta kuin kulma, tulos on aina epätosi.
| obj | Toinen kulma. |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 396.
Viittaukset Jypeli.Angle.Radians.
Laskee eksplementtikulman (360 asteen kulman toinen puoli)
| a | Kulma. |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 375.
Viittaukset Jypeli.Angle.FromRadians() ja Jypeli.Angle.Radians.
|
static |
Luo kulman annettujen asteiden mukaan.
| degree | Asteet. |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 324.
Viittaukset Jypeli.Angle.Angle() ja Jypeli.Angle.DegreeToRadian().
Viitattu Jypeli.Assets.Automobile.Automobile(), Jypeli.Effects.Flame.Flame(), Jypeli.Effects.Smoke.Smoke(), Jypeli.Effects.Flame.GiveRandomDirection() ja Jypeli.Effects.Smoke.GiveRandomDirection().
|
static |
Luo kulman annettujen radiaanien mukaan.
| radian | Radiaanit. |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 315.
Viittaukset Jypeli.Angle.Angle() ja Jypeli.Angle.radian.
Viitattu Jypeli.Assets.ClusterGrenade.ClusterGrenade(), Jypeli.Angle.Complement(), Jypeli.Level.CreateTopBorder(), Jypeli.Angle.Explement(), Jypeli.Assets.ClusterGrenade.Explode(), Jypeli.UnlimitedAngle.Limit(), Jypeli.RandomGen.NextAngle(), Jypeli.Angle.operator*(), Jypeli.Angle.operator+(), Jypeli.Angle.operator-(), Jypeli.Angle.operator/(), Jypeli.Angle.Sum(), Jypeli.Angle.Supplement() ja Jypeli.AbstractMoverBrain.Turn().
| override int Jypeli.Angle.GetHashCode | ( | ) |
Palauttaa kulmaa yksilöivän luvun, tässä tapauksessa kulman asteluvun.
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 386.
Viittaukset Jypeli.Angle.Degrees.
| double Jypeli.Angle.GetPositiveDegrees | ( | ) |
Palauttaa kulman asteina siten, että se on aina positiivinen. Hyödyllinen esimerkiksi ympyrän kaarien käsittelyssä.
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 441.
Viittaukset Jypeli.Angle.Degrees.
| double Jypeli.Angle.GetPositiveRadians | ( | ) |
Palauttaa kulman radiaaneina siten, että se on aina positiivinen. Hyödyllinen esimerkiksi ympyrän kaarien käsittelyssä.
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 431.
Viittaukset Jypeli.Angle.Radians.
Viitattu Jypeli.Angle.operator-().
| Vector Jypeli.Angle.GetVector | ( | ) |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 446.
Viittaukset Jypeli.Vector.FromAngle().
Viitattu Jypeli.PhysicsObject.PrepareThrowable().
|
explicitstatic |
Poistaa kulman rajoituksen tyyppimuunnoksena.
| angle | Rajoitettu kulma |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 274.
Viittaukset Jypeli.Angle.Unlimit().
Vertaa kahden kulman erisuuruutta.
| a | Kulma. |
| b | Kulma. |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 220.
Viittaukset Jypeli.Angle.Radians.
Kertoo kulman reaaliluvulla.
| a | Kulma. |
| b | Reaaliluku. |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 187.
Viittaukset Jypeli.Angle.FromRadians() ja Jypeli.Angle.Radians.
Kertoo kulman reaaliluvulla.
| a | Reaaliluku. |
| b | Kulma. |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 176.
Viittaukset Jypeli.Angle.FromRadians() ja Jypeli.Angle.Radians.
Laskee kaksi kulmaa yhteen.
| a | Kulma. |
| b | Kulma. |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 145.
Viittaukset Jypeli.Angle.FromRadians() ja Jypeli.Angle.Radians.
Ottaa kulman vastakulman.
| a | Kulma. |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 165.
Viittaukset Jypeli.Angle.FromRadians() ja Jypeli.Angle.Radians.
Vähentää jälkimmäisen kulman ensimmäisestä.
| a | Kulma. |
| b | Kulma. |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 156.
Viittaukset Jypeli.Angle.FromRadians() ja Jypeli.Angle.GetPositiveRadians().
Jakaa kulman reaaliluvulla.
| a | Kulma. |
| b | Reaaliluku. |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 198.
Viittaukset Jypeli.Angle.FromRadians() ja Jypeli.Angle.Radians.
Vertaa ensimmäisen kulman suuremmuutta toiseen.
| a | Kulma. |
| b | Kulma. |
true jos suurempi, false jos pienempi tai yhtäsuuri.Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 231.
Viittaukset Jypeli.Angle.Radians.
Vertaa ensimmäisen kulman suuremmuutta/yhtäsuuruutta toiseen.
| a | Kulma. |
| b | Kulma. |
true jos suurempi tai yhtäsuuri, false jos pienempi.Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 242.
Viittaukset Jypeli.Angle.Radians.
Vertaa kahden kulman yhtäsuuruutta.
| a | Kulma. |
| b | Kulma. |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 209.
Viittaukset Jypeli.Angle.Radians.
Vertaa ensimmäisen kulman pienemmyyttä toiseen.
| a | Kulma. |
| b | Kulma. |
true jos pienempi, false jos suurempi tai yhtäsuuri.Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 253.
Viittaukset Jypeli.Angle.Radians.
Vertaa ensimmäisen kulman pienemmyyttä/yhtäsuuruutta toiseen.
| a | Kulma. |
| b | Kulma. |
true jos pienempi tai yhtäsuuri, false jos suurempi.Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 264.
Viittaukset Jypeli.Angle.Radians.
|
static |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 421.
Viittaukset Jypeli.Angle.Angle() ja Jypeli.Angle.Parse().
|
static |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 416.
Viittaukset Jypeli.Angle.Angle().
Viitattu Jypeli.Angle.Parse().
|
static |
Muuttaa radiaanit asteiksi.
| radian | Radiaanit. |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 344.
Viittaukset AdvanceMath.MathHelper.ClampAngle() ja Jypeli.Angle.radian.
|
static |
Laskee yhteen rajoitetun ja rajoittamattoman kulman, palauttaen rajoitetun kulman.
| a | Rajoitettu kulma |
| b | Rajoittamaton kulma |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 296.
Viittaukset Jypeli.Angle.FromRadians(), Jypeli.Angle.Radians ja Jypeli.UnlimitedAngle.Radians.
|
static |
Laskee yhteen rajoittamattoman ja rajoitetun kulman, palauttaen rajoitetun kulman.
| a | Rajoittamaton kulma |
| b | Rajoitettu kulma |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 285.
Viittaukset Jypeli.Angle.FromRadians(), Jypeli.Angle.Radians ja Jypeli.UnlimitedAngle.Radians.
Laskee suplementtikulman (180 asteen kulman toinen puoli)
| a | Kulma. |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 365.
Viittaukset Jypeli.Angle.FromRadians() ja Jypeli.Angle.Radians.
Viitattu PlatformCharacter.Turn() ja PlatformCharacter2.Turn().
| override string Jypeli.Angle.ToString | ( | ) |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 406.
Viittaukset Jypeli.Angle.radian.
| string Jypeli.Angle.ToString | ( | IFormatProvider | formatProvider | ) |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 411.
Viittaukset Jypeli.Angle.radian.
| UnlimitedAngle Jypeli.Angle.Unlimit | ( | ) |
Palauttaa vastaavan rajoittamattoman kulman.
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 306.
Viittaukset Jypeli.UnlimitedAngle.FromRadians().
Viitattu Jypeli.Angle.operator UnlimitedAngle().
|
private |
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 62.
Viitattu Jypeli.Angle.FromRadians(), Jypeli.Angle.RadianToDegree() ja Jypeli.Angle.ToString().
Suora kulma (90 astetta).
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 49.
Viitattu Jypeli.Surface.CreateLeft(), Jypeli.Surface.CreateRight(), Jypeli.Surface.GetGroundNormal(), Jypeli.RandomMoverBrain.OnCollision(), Jypeli.PhysicsObject.PrepareThrowable(), Jypeli.LabyrinthWandererBrain.SetNextDirectionAndDestination() ja Jypeli.Devices.Device.UpdateScreen().
Oikokulma (180 astetta).
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 54.
Viitattu Jypeli.LetterPicker.LetterPicker(), Jypeli.Surface.CreateTop(), PlatformCharacter.PrepareThrowable(), PlatformCharacter2.PrepareThrowable() ja Jypeli.Devices.Device.UpdateScreen().
Nollakulma.
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 44.
Viitattu Jypeli.Level.CreateBottomBorder(), Jypeli.Canvas.DrawImage(), PlatformCharacter.GetPlatformTopY(), Jypeli.GameObject.IsInside(), Jypeli.GameObject.IsInsideRect() ja Jypeli.Devices.Device.UpdateScreen().
|
getset |
Palauttaa tai asettaa kulman asteina.
Asteet.
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 68.
Viitattu Jypeli.Angle.GetHashCode(), Jypeli.Angle.GetPositiveDegrees() ja Jypeli.Effects.ParticleSystem.InitializeParticle().
|
get |
|
getset |
Palauttaa tai asettaa kulman radiaaneina.
Radiaanit.
Määrittely tiedoston Angle.cs rivillä 84.
Viitattu Jypeli.GameObjects.AngularOscillator.Apply(), Jypeli.Angle.Complement(), Jypeli.Layer.Draw(), Jypeli.Widget.Draw(), Jypeli.LetterPicker.Draw(), Jypeli.Label.Draw(), Jypeli.Canvas.DrawImage(), Jypeli.Layer.DrawShape(), Jypeli.Layer.DrawTexture(), Jypeli.Angle.Equals(), Jypeli.Angle.Explement(), Jypeli.Assets.ClusterGrenade.Explode(), Jypeli.Vector.FromAngle(), Jypeli.Vector.FromLengthAndAngle(), Jypeli.Angle.GetPositiveRadians(), PlatformCharacter.IsWeaponFacingRight(), PlatformCharacter2.IsWeaponFacingRight(), Jypeli.RandomGen.NextAngle(), Jypeli.Angle.operator!=(), Jypeli.Angle.operator*(), Jypeli.Angle.operator+(), Jypeli.Angle.operator-(), Jypeli.Angle.operator/(), Jypeli.Angle.operator<(), Jypeli.Angle.operator<=(), Jypeli.Angle.operator==(), Jypeli.Angle.operator>(), Jypeli.Angle.operator>=(), Jypeli.Angle.Sum(), Jypeli.UnlimitedAngle.Sum(), Jypeli.Angle.Supplement(), Jypeli.AbstractMoverBrain.Turn(), Jypeli.Assets.Automobile.Turn() ja Jypeli.Assets.ComputerDriverBrain.Update().