Jypeli  9
The simple game programming library
Jypeli.Layer luokkareferenssi

Kerros. Vastaa olioiden piirtämisestä. Lisää...

Luokan Jypeli.Layer luokkakaavio
Jypeli.Updatable

Julkiset jäsenfunktiot

 Layer ()
 
void ApplyChanges ()
 Instantly applies changes made to the layer's objects. Lisää...
 
void Clear ()
 
void Update (Time time)
 

Staattiset julkiset jäsenfunktiot

static Layer CreateStaticLayer ()
 Luo staattisen kerroksen (ei liiku kameran mukana) Lisää...
 

Julkiset attribuutit

SynchronousList< ParticleSystemEffects = new SynchronousList<ParticleSystem>()
 
SynchronousList< IGameObjectObjects = new SynchronousList<IGameObject>()
 

Paketin funktiot

void Add (IGameObject o)
 
void Draw (Camera camera)
 
void GetObjectsAboutToBeAdded (List< IGameObject > result)
 
void Remove (IGameObject o)
 

Ominaisuudet

DrawOrder DrawOrder [get, set]
 Olioiden piirtojärjestys. Lisää...
 
Grid Grid [get, set]
 Ruudukko. Ruudukko piirretään asettamalla tähän Grid-olio. Jos null, ruudukkoa ei piirretä. Lisää...
 
bool IgnoresZoom [get, set]
 Jättää kameran zoomin huomiotta jos asetettu. Lisää...
 
bool IsUpdated [get]
 
Vector RelativeTransition [get, set]
 Kuinka paljon tämän kerroksen olioiden paikka muuttuu kameran siirtyessä suhteessa muihin kerroksiin. Esimerkiksi arvo 0.5 aiheuttaa siirtymän joka on puolet normaalista. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Updatable
bool IsUpdated [get]
 

Yksityiset jäsenfunktiot

int CompareByImageReference (IGameObject o1, IGameObject o2)
 
void Draw (IGameObject o, ref Matrix parentTransformation)
 
void DrawChildObjects (Matrix worldMatrix)
 
void DrawCustomDrawables (Matrix worldMatrix)
 
void DrawEfficientlyInNoParticularOrder (ref Matrix worldMatrix)
 
void DrawGrid (ref Matrix matrix)
 
void DrawInOrderFromFirstToLast (ref Matrix worldMatrix)
 
void DrawObjectsWithImages (Matrix worldMatrix)
 
void DrawObjectsWithoutImages (Matrix worldMatrix)
 
void DrawShape (IGameObject o, ref Matrix parentTransformation)
 
void DrawTexture (IGameObject o, ref Matrix parentTransformation)
 
void ObjectAdded (IGameObject obj)
 
void ObjectRemoved (IGameObject obj)
 

Yksityiset attribuutit

Vector _relativeTransition = new Vector( 1, 1 )
 
List< IGameObjectobjectsWithDrawMethod = new List<IGameObject>()
 
List< IGameObjectobjectsWithImage = new List<IGameObject>()
 
List< IGameObjectobjectsWithoutImage = new List<IGameObject>()
 

Staattiset yksityiset attribuutit

static readonly TextureCoordinates defaultCoords
 
static readonly Int16[] squareIndices
 Indices for the vertex array of the square. Lisää...
 
static readonly Vector[] squareVertices
 Vertices for drawing a filled square. Lisää...
 
static readonly Int16[] triangleIndices = { 0, 1, 2 }
 Indices for the vertex array of the triangle. Lisää...
 
static readonly Vector[] triangleVertices
 Vertices for drawing a filled triangle. Lisää...
 

Yksityiskohtainen selite

Kerros. Vastaa olioiden piirtämisestä.

Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 31.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ Layer()

Jypeli.Layer.Layer ( )

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ Add()

void Jypeli.Layer.Add ( IGameObject  o)
package

Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 179.

Viittaukset Jypeli.Layer.Objects.

Viitattu Jypeli.Game.InitDebugScreen().

◆ ApplyChanges()

void Jypeli.Layer.ApplyChanges ( )

Instantly applies changes made to the layer's objects.

Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 203.

Viittaukset Jypeli.Layer.Effects, Jypeli.Layer.Objects ja Jypeli.SynchronousList< T >.UpdateChanges().

◆ Clear()

◆ CompareByImageReference()

int Jypeli.Layer.CompareByImageReference ( IGameObject  o1,
IGameObject  o2 
)
private

Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 311.

Viittaukset Jypeli.IGameObject.Image.

Viitattu Jypeli.Layer.DrawObjectsWithImages().

◆ CreateStaticLayer()

static Layer Jypeli.Layer.CreateStaticLayer ( )
static

Luo staattisen kerroksen (ei liiku kameran mukana)

Palauttaa

Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 131.

Viittaukset Jypeli.Layer.Layer(), Jypeli.Layer.IgnoresZoom, Jypeli.Layer.RelativeTransition ja Jypeli.Vector.Zero.

Viitattu Jypeli.Game.InitDebugScreen() ja Jypeli.Game.InitLayers().

◆ Draw() [1/2]

◆ Draw() [2/2]

◆ DrawChildObjects()

◆ DrawCustomDrawables()

void Jypeli.Layer.DrawCustomDrawables ( Matrix  worldMatrix)
private

◆ DrawEfficientlyInNoParticularOrder()

void Jypeli.Layer.DrawEfficientlyInNoParticularOrder ( ref Matrix  worldMatrix)
private

◆ DrawGrid()

◆ DrawInOrderFromFirstToLast()

void Jypeli.Layer.DrawInOrderFromFirstToLast ( ref Matrix  worldMatrix)
private

◆ DrawObjectsWithImages()

◆ DrawObjectsWithoutImages()

◆ DrawShape()

◆ DrawTexture()

◆ GetObjectsAboutToBeAdded()

void Jypeli.Layer.GetObjectsAboutToBeAdded ( List< IGameObject result)
package

Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 577.

Viittaukset Jypeli.Layer.Objects.

Viitattu Jypeli.Game.GetObjectsAboutToBeAdded().

◆ ObjectAdded()

◆ ObjectRemoved()

◆ Remove()

void Jypeli.Layer.Remove ( IGameObject  o)
package

Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 184.

Viittaukset Jypeli.Layer.Objects.

Viitattu Jypeli.Game.Remove().

◆ Update()

void Jypeli.Layer.Update ( Time  time)

Jäsendatan dokumentaatio

◆ _relativeTransition

Vector Jypeli.Layer._relativeTransition = new Vector( 1, 1 )
private

Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 86.

◆ defaultCoords

readonly TextureCoordinates Jypeli.Layer.defaultCoords
staticprivate
Alkuarvo:
= new TextureCoordinates()
{
TopLeft = new Vector2( 0.0f, 0.0f ),
TopRight = new Vector2( 1.0f, 0.0f ),
BottomLeft = new Vector2( 0.0f, 1.0f ),
BottomRight = new Vector2( 1.0f, 1.0f ),
}

Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 68.

Viitattu Jypeli.Layer.DrawTexture().

◆ Effects

◆ Objects

◆ objectsWithDrawMethod

List<IGameObject> Jypeli.Layer.objectsWithDrawMethod = new List<IGameObject>()
private

◆ objectsWithImage

List<IGameObject> Jypeli.Layer.objectsWithImage = new List<IGameObject>()
private

◆ objectsWithoutImage

List<IGameObject> Jypeli.Layer.objectsWithoutImage = new List<IGameObject>()
private

◆ squareIndices

readonly Int16 [] Jypeli.Layer.squareIndices
staticprivate
Alkuarvo:
=
{
0, 1, 2,
2, 1, 3
}

Indices for the vertex array of the square.

Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 47.

Viitattu Jypeli.Layer.DrawShape().

◆ squareVertices

readonly Vector [] Jypeli.Layer.squareVertices
staticprivate
Alkuarvo:
=
{
new Vector( -0.5, -0.5 ),
new Vector( -0.5, 0.5 ),
new Vector( 0.5, -0.5 ),
new Vector( 0.5, 0.5 )
}

Vertices for drawing a filled square.

Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 36.

Viitattu Jypeli.Layer.DrawShape().

◆ triangleIndices

readonly Int16 [] Jypeli.Layer.triangleIndices = { 0, 1, 2 }
staticprivate

Indices for the vertex array of the triangle.

Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 66.

Viitattu Jypeli.Layer.DrawShape().

◆ triangleVertices

readonly Vector [] Jypeli.Layer.triangleVertices
staticprivate
Alkuarvo:
=
{
new Vector( 0f, 0.5f ),
new Vector( 0.5f, -0.5f ),
new Vector( -0.5f, -0.5f ),
}

Vertices for drawing a filled triangle.

Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 56.

Viitattu Jypeli.Layer.DrawShape().

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ DrawOrder

DrawOrder Jypeli.Layer.DrawOrder
getset

Olioiden piirtojärjestys.

Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 96.

◆ Grid

Grid Jypeli.Layer.Grid
getset

Ruudukko. Ruudukko piirretään asettamalla tähän Grid-olio. Jos null, ruudukkoa ei piirretä.

Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 117.

◆ IgnoresZoom

bool Jypeli.Layer.IgnoresZoom
getset

Jättää kameran zoomin huomiotta jos asetettu.

Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 111.

Viitattu Jypeli.Layer.CreateStaticLayer(), Jypeli.Layer.Draw(), Jypeli.Camera.ScreenToWorld() ja Jypeli.Camera.WorldToScreen().

◆ IsUpdated

bool Jypeli.Layer.IsUpdated
get

Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 88.

◆ RelativeTransition

Vector Jypeli.Layer.RelativeTransition
getset

Kuinka paljon tämän kerroksen olioiden paikka muuttuu kameran siirtyessä suhteessa muihin kerroksiin. Esimerkiksi arvo 0.5 aiheuttaa siirtymän joka on puolet normaalista.

Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 102.

Viitattu Jypeli.Layer.CreateStaticLayer(), Jypeli.Layer.Draw(), Jypeli.Camera.ScreenToWorld() ja Jypeli.Camera.WorldToScreen().


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: