![]() |
Jypeli
9
The simple game programming library
|
Kerros. Vastaa olioiden piirtämisestä. Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
| Layer () | |
| void | ApplyChanges () |
| Instantly applies changes made to the layer's objects. Lisää... | |
| void | Clear () |
| void | Update (Time time) |
Staattiset julkiset jäsenfunktiot | |
| static Layer | CreateStaticLayer () |
| Luo staattisen kerroksen (ei liiku kameran mukana) Lisää... | |
Julkiset attribuutit | |
| SynchronousList< ParticleSystem > | Effects = new SynchronousList<ParticleSystem>() |
| SynchronousList< IGameObject > | Objects = new SynchronousList<IGameObject>() |
Paketin funktiot | |
| void | Add (IGameObject o) |
| void | Draw (Camera camera) |
| void | GetObjectsAboutToBeAdded (List< IGameObject > result) |
| void | Remove (IGameObject o) |
Ominaisuudet | |
| DrawOrder | DrawOrder [get, set] |
| Olioiden piirtojärjestys. Lisää... | |
| Grid | Grid [get, set] |
Ruudukko. Ruudukko piirretään asettamalla tähän Grid-olio. Jos null, ruudukkoa ei piirretä. Lisää... | |
| bool | IgnoresZoom [get, set] |
| Jättää kameran zoomin huomiotta jos asetettu. Lisää... | |
| bool | IsUpdated [get] |
| Vector | RelativeTransition [get, set] |
| Kuinka paljon tämän kerroksen olioiden paikka muuttuu kameran siirtyessä suhteessa muihin kerroksiin. Esimerkiksi arvo 0.5 aiheuttaa siirtymän joka on puolet normaalista. Lisää... | |
Ominaisuudet inherited from Jypeli.Updatable | |
| bool | IsUpdated [get] |
Yksityiset jäsenfunktiot | |
| int | CompareByImageReference (IGameObject o1, IGameObject o2) |
| void | Draw (IGameObject o, ref Matrix parentTransformation) |
| void | DrawChildObjects (Matrix worldMatrix) |
| void | DrawCustomDrawables (Matrix worldMatrix) |
| void | DrawEfficientlyInNoParticularOrder (ref Matrix worldMatrix) |
| void | DrawGrid (ref Matrix matrix) |
| void | DrawInOrderFromFirstToLast (ref Matrix worldMatrix) |
| void | DrawObjectsWithImages (Matrix worldMatrix) |
| void | DrawObjectsWithoutImages (Matrix worldMatrix) |
| void | DrawShape (IGameObject o, ref Matrix parentTransformation) |
| void | DrawTexture (IGameObject o, ref Matrix parentTransformation) |
| void | ObjectAdded (IGameObject obj) |
| void | ObjectRemoved (IGameObject obj) |
Yksityiset attribuutit | |
| Vector | _relativeTransition = new Vector( 1, 1 ) |
| List< IGameObject > | objectsWithDrawMethod = new List<IGameObject>() |
| List< IGameObject > | objectsWithImage = new List<IGameObject>() |
| List< IGameObject > | objectsWithoutImage = new List<IGameObject>() |
Staattiset yksityiset attribuutit | |
| static readonly TextureCoordinates | defaultCoords |
| static readonly Int16[] | squareIndices |
| Indices for the vertex array of the square. Lisää... | |
| static readonly Vector[] | squareVertices |
| Vertices for drawing a filled square. Lisää... | |
| static readonly Int16[] | triangleIndices = { 0, 1, 2 } |
| Indices for the vertex array of the triangle. Lisää... | |
| static readonly Vector[] | triangleVertices |
| Vertices for drawing a filled triangle. Lisää... | |
| Jypeli.Layer.Layer | ( | ) |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 120.
Viittaukset Jypeli.Layer.ObjectAdded(), Jypeli.Layer.ObjectRemoved() ja Jypeli.Layer.Objects.
Viitattu Jypeli.Layer.CreateStaticLayer().
|
package |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 179.
Viittaukset Jypeli.Layer.Objects.
Viitattu Jypeli.Game.InitDebugScreen().
| void Jypeli.Layer.ApplyChanges | ( | ) |
Instantly applies changes made to the layer's objects.
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 203.
Viittaukset Jypeli.Layer.Effects, Jypeli.Layer.Objects ja Jypeli.SynchronousList< T >.UpdateChanges().
| void Jypeli.Layer.Clear | ( | ) |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 189.
Viittaukset Jypeli.SynchronousList< T >.Clear(), Jypeli.Layer.Effects, Jypeli.Layer.Objects, Jypeli.Layer.objectsWithDrawMethod, Jypeli.Layer.objectsWithImage ja Jypeli.Layer.objectsWithoutImage.
|
private |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 311.
Viittaukset Jypeli.IGameObject.Image.
Viitattu Jypeli.Layer.DrawObjectsWithImages().
|
static |
Luo staattisen kerroksen (ei liiku kameran mukana)
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 131.
Viittaukset Jypeli.Layer.Layer(), Jypeli.Layer.IgnoresZoom, Jypeli.Layer.RelativeTransition ja Jypeli.Vector.Zero.
Viitattu Jypeli.Game.InitDebugScreen() ja Jypeli.Game.InitLayers().
|
package |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 218.
Viittaukset Jypeli.Layer.DrawEfficientlyInNoParticularOrder(), Jypeli.Layer.DrawGrid(), Jypeli.Layer.DrawInOrderFromFirstToLast(), Jypeli.Layer.Effects, Jypeli.SynchronousList< T >.ForEach(), Jypeli.Layer.IgnoresZoom, Jypeli.Camera.Position, Jypeli.Layer.RelativeTransition, Jypeli.Vector.X, Jypeli.Vector.Y ja Jypeli.Camera.ZoomFactor.
Viitattu Jypeli.Layer.DrawChildObjects(), Jypeli.Game.DrawDebugScreen(), Jypeli.Layer.DrawInOrderFromFirstToLast(), Jypeli.Layer.DrawObjectsWithImages() ja Jypeli.Layer.DrawObjectsWithoutImages().
|
private |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 540.
Viittaukset Jypeli.IGameObject.Angle, Jypeli.IGameObject.Color, Jypeli.Renderer.DrawImage(), Jypeli.Renderer.DrawShape(), Jypeli.IGameObject.Image, Jypeli.Shape.IsUnitSize, Jypeli.IGameObject.IsVisible, Jypeli.PositionalRW.Position, Jypeli.Angle.Radians, Jypeli.IGameObject.RotateImage, Jypeli.IGameObject.Shape, Jypeli.DimensionalRW.Size, Jypeli.IGameObject.TextureFillsShape, Jypeli.IGameObject.TextureWrapSize, Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.
|
private |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 419.
Viittaukset Jypeli.Layer.Draw(), Jypeli.Renderer.LightingEnabled, Jypeli.Layer.Objects, Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.
Viitattu Jypeli.Layer.DrawEfficientlyInNoParticularOrder() ja Jypeli.Layer.DrawInOrderFromFirstToLast().
|
private |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 410.
Viittaukset Jypeli.CustomDrawable.Draw(), Jypeli.CustomDrawable.IsVisible ja Jypeli.Layer.objectsWithDrawMethod.
|
private |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 329.
Viittaukset Jypeli.Layer.DrawChildObjects(), Jypeli.Layer.DrawCustomDrawables(), Jypeli.Layer.DrawObjectsWithImages(), Jypeli.Layer.DrawObjectsWithoutImages() ja Jypeli.Renderer.LightingEnabled.
Viitattu Jypeli.Layer.Draw().
|
private |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 247.
Viittaukset Jypeli.LineBatch.Begin(), Jypeli.Game.Camera, Jypeli.Grid.CellSize, Jypeli.Grid.Color, Jypeli.LineBatch.Draw(), Jypeli.LineBatch.End(), Jypeli.Game.Instance, Jypeli.Graphics.LineBatch, Jypeli.Game.Screen, Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.
Viitattu Jypeli.Layer.Draw().
|
private |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 289.
Viittaukset Jypeli.Layer.Draw(), Jypeli.Layer.DrawChildObjects(), Jypeli.Renderer.LightingEnabled ja Jypeli.Layer.Objects.
Viitattu Jypeli.Layer.Draw().
|
private |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 364.
Viittaukset Jypeli.ImageBatch.Begin(), Jypeli.Layer.CompareByImageReference(), Jypeli.Layer.Draw(), Jypeli.Layer.DrawTexture(), Jypeli.ImageBatch.End(), Jypeli.Graphics.ImageBatch, Jypeli.Renderer.LightingEnabled ja Jypeli.Layer.objectsWithImage.
|
private |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 339.
Viittaukset Jypeli.ShapeBatch.Begin(), Jypeli.Layer.Draw(), Jypeli.Layer.DrawShape(), Jypeli.ShapeBatch.End(), Jypeli.Renderer.LightingEnabled, Jypeli.Layer.objectsWithoutImage, Jypeli.Shape.Rectangle, Jypeli.Graphics.ShapeBatch ja Jypeli.Shape.Triangle.
|
private |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 509.
Viittaukset Jypeli.IGameObject.Angle, Jypeli.IGameObject.Color, Jypeli.ShapeBatch.Draw(), Jypeli.IGameObject.IsVisible, Jypeli.PositionalRW.Position, Jypeli.Angle.Radians, Jypeli.Shape.Rectangle, Jypeli.IGameObject.Shape, Jypeli.Graphics.ShapeBatch, Jypeli.DimensionalRW.Size, Jypeli.Layer.squareIndices, Jypeli.Layer.squareVertices, Jypeli.Shape.Triangle, Jypeli.Layer.triangleIndices, Jypeli.Layer.triangleVertices, Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.
Viitattu Jypeli.Layer.DrawObjectsWithoutImages().
|
private |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 454.
Viittaukset Jypeli.IGameObject.Angle, Jypeli.Layer.defaultCoords, Jypeli.Vector.Diagonal, Jypeli.ImageBatch.Draw(), Jypeli.Graphics.ImageBatch, Jypeli.IGameObject.IsVisible, Jypeli.PositionalRW.Position, Jypeli.Angle.Radians, Jypeli.IGameObject.RotateImage, Jypeli.DimensionalRW.Size, Jypeli.IGameObject.TextureWrapSize, Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.
Viitattu Jypeli.Layer.DrawObjectsWithImages().
|
package |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 577.
Viittaukset Jypeli.Layer.Objects.
Viitattu Jypeli.Game.GetObjectsAboutToBeAdded().
|
private |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 136.
Viittaukset Jypeli.SynchronousList< T >.Add(), Jypeli.Layer.Effects, Jypeli.IGameObject.Image, Jypeli.Layer.objectsWithDrawMethod, Jypeli.Layer.objectsWithImage ja Jypeli.Layer.objectsWithoutImage.
Viitattu Jypeli.Layer.Layer().
|
private |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 161.
Viittaukset Jypeli.Layer.Effects, Jypeli.Layer.objectsWithDrawMethod, Jypeli.Layer.objectsWithImage, Jypeli.Layer.objectsWithoutImage ja Jypeli.SynchronousList< T >.Remove().
Viitattu Jypeli.Layer.Layer().
|
package |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 184.
Viittaukset Jypeli.Layer.Objects.
Viitattu Jypeli.Game.Remove().
| void Jypeli.Layer.Update | ( | Time | time | ) |
Toteuttaa luokan Jypeli.Updatable.
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 209.
Viittaukset Jypeli.Layer.Effects, Jypeli.Layer.Objects ja Jypeli.SynchronousList< T >.Update().
Viitattu Jypeli.Game.UpdateDebugScreen().
|
staticprivate |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 68.
Viitattu Jypeli.Layer.DrawTexture().
| SynchronousList<ParticleSystem> Jypeli.Layer.Effects = new SynchronousList<ParticleSystem>() |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 79.
Viitattu Jypeli.Layer.ApplyChanges(), Jypeli.Layer.Clear(), Jypeli.Layer.Draw(), Jypeli.Layer.ObjectAdded(), Jypeli.Layer.ObjectRemoved() ja Jypeli.Layer.Update().
| SynchronousList<IGameObject> Jypeli.Layer.Objects = new SynchronousList<IGameObject>() |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 76.
Viitattu Jypeli.Layer.Layer(), Jypeli.Game.ActivateObject(), Jypeli.Game.Add(), Jypeli.Layer.Add(), Jypeli.Layer.ApplyChanges(), Jypeli.Layer.Clear(), Jypeli.Game.DeactivateObject(), Jypeli.Layer.DrawChildObjects(), Jypeli.Layer.DrawInOrderFromFirstToLast(), Jypeli.Layer.GetObjectsAboutToBeAdded(), Jypeli.Game.InitDebugScreen(), Jypeli.Game.OnLayerAdded(), Jypeli.Game.OnLayerRemoved(), Jypeli.Layer.Remove() ja Jypeli.Layer.Update().
|
private |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 84.
Viitattu Jypeli.Layer.Clear(), Jypeli.Layer.DrawCustomDrawables(), Jypeli.Layer.ObjectAdded() ja Jypeli.Layer.ObjectRemoved().
|
private |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 82.
Viitattu Jypeli.Layer.Clear(), Jypeli.Layer.DrawObjectsWithImages(), Jypeli.Layer.ObjectAdded() ja Jypeli.Layer.ObjectRemoved().
|
private |
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 83.
Viitattu Jypeli.Layer.Clear(), Jypeli.Layer.DrawObjectsWithoutImages(), Jypeli.Layer.ObjectAdded() ja Jypeli.Layer.ObjectRemoved().
|
staticprivate |
Indices for the vertex array of the square.
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 47.
Viitattu Jypeli.Layer.DrawShape().
|
staticprivate |
Vertices for drawing a filled square.
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 36.
Viitattu Jypeli.Layer.DrawShape().
|
staticprivate |
Indices for the vertex array of the triangle.
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 66.
Viitattu Jypeli.Layer.DrawShape().
|
staticprivate |
Vertices for drawing a filled triangle.
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 56.
Viitattu Jypeli.Layer.DrawShape().
|
getset |
|
getset |
|
getset |
Jättää kameran zoomin huomiotta jos asetettu.
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 111.
Viitattu Jypeli.Layer.CreateStaticLayer(), Jypeli.Layer.Draw(), Jypeli.Camera.ScreenToWorld() ja Jypeli.Camera.WorldToScreen().
|
getset |
Kuinka paljon tämän kerroksen olioiden paikka muuttuu kameran siirtyessä suhteessa muihin kerroksiin. Esimerkiksi arvo 0.5 aiheuttaa siirtymän joka on puolet normaalista.
Määrittely tiedoston Layer.cs rivillä 102.
Viitattu Jypeli.Layer.CreateStaticLayer(), Jypeli.Layer.Draw(), Jypeli.Camera.ScreenToWorld() ja Jypeli.Camera.WorldToScreen().