![]() |
Jypeli
9
The simple game programming library
|
Pelialueella liikkuva olio. Käytä fysiikkapeleissä PhysicsObject-olioita.
Lisää...
Julkiset jäsenfunktiot | |
| GameObject (Animation animation) | |
| Alustaa uuden peliolion. Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta. Lisää... | |
| GameObject (double width, double height) | |
| Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
| GameObject (double width, double height, double x, double y) | |
| Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
| GameObject (double width, double height, Shape shape) | |
| Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
| GameObject (double width, double height, Shape shape, double x, double y) | |
| Alustaa uuden peliolion. Lisää... | |
| GameObject (ILayout layout) | |
| Alustaa widgetin. Lisää... | |
| void | Add (IGameObject childObject) |
| Lisää annetun peliolion tämän olion lapseksi. Lapsiolio liikkuu tämän olion mukana, ja sen paikka ja koko ilmaistaan suhteessa tähän olioon. Lisää... | |
| virtual void | Clear () |
| Poistaa kaikki lapsioliot. Lisää... | |
| void | ClearOscillations () |
| Poistaa kaikki värähtelyt kappaleelta. Lisää... | |
| override void | Destroy () |
| Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä. Lisää... | |
| void | FlipImage () |
| Kääntää olion kuvan pystysuunnassa. Lisää... | |
| IEnumerable< T > | GetChildObjects< T > () |
| Palauttaa olion lapsioliot. Lisää... | |
| IEnumerable< T > | GetChildObjects< T > (Predicate< T > predicate) |
| Palauttaa olion lapsioliot. Lisää... | |
| void | InitLayout (double width, double height) |
| void | InitLayout (double width, double height, ILayout layout) |
| bool | IsBetween (Vector pos1, Vector pos2) |
| Onko peliolio kahden pisteen välissä Lisää... | |
| bool | IsInside (Vector point) |
Onko piste p tämän olion sisäpuolella. Lisää... | |
| bool | IsInsideRect (Vector point) |
Onko piste p tämän olion ympäröivän suorakulmion sisäpuolella. Lisää... | |
| void | MirrorImage () |
| Kääntää olion kuvan vaakasuunnassa. Lisää... | |
| virtual void | Move (Vector movement) |
| Siirtää oliota. Lisää... | |
| override void | MoveTo (Vector location, double speed, Action doWhenArrived) |
| Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy. Lisää... | |
| void | Oscillate (Vector axis, double amplitude, double frequency, double phase=0, double damping=0) |
| Laittaa kappaleen värähtelemään edestakaisin nykyisen paikkansa ympärillä tietyn akselin suuntaisesti. Lisää... | |
| void | OscillateAngle (double direction, UnlimitedAngle amplitude, double frequency, double damping=0) |
| Laittaa kappaleen kulman värähtelemään edestakaisin. Lisää... | |
| void | RefreshLayout () |
| Päivittää lapsiolioiden paikat ja koot, jos widgetille on asetettu asettelija. Tätä metodia EI yleensä tarvitse kutsua itse, sillä asettelija päivitetään automaattisesti jokaisella framella. Tämä metodi on tarpeellinen esim. silloin, kun widgetille on lisätty lapsiolioita (tai muutettu niiden ominaisuuksia) ja niiden paikat tarvitsee päivittää välittömästi lisäyksen jälkeen. Silloinkin tätä tarvitsee kutsua vain kerran, viimeisimmän muutoksen jälkeen. Lisää... | |
| void | Remove (IGameObject childObject) |
Poistaa lapsiolion. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy-metodia. Lisää... | |
| void | SetEquilibrium () |
| Asettaa uuden tasapainoaseman värähtelyille. Lisää... | |
| void | SetImage (StorageFile file) |
| Lataa kuvan tiedostosta ja asettaa sen oliolle. Lisää... | |
| virtual void | Stop () |
| Pysäyttää kaiken liikkeen. Lisää... | |
| void | StopMoveTo () |
| Pysäyttää MoveTo-aliohjelmalla aloitetun liikkeen. Lisää... | |
| override void | Update (Time time) |
Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated-ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. GameObjectBase.IsUpdated Lisää... | |
Julkiset attribuutit | |
| SynchronousList< GameObject > | GetChildObjectList => Objects |
| Palauttaa olion lapsioliot. Lisää... | |
Suojatut jäsenfunktiot | |
| virtual Vector | GetMaximumSize () |
Antaa widgetin maksimikoon siinä tapauksessa, että kokoa ei ole annettu rakentajassa (tai tarkemmin sanoen muuttujan SizingByLayout arvo on true). Olio ei siis automaattisesti kasva tätä isommaksi. Lisää... | |
| virtual void | InitChildren () |
| virtual void | MoveToTarget () |
| void | NotifyParentAboutChangedSizingAttributes () |
| Should be called whenever properties that might affect layouts are changed. Lisää... | |
Suojellut attribuutit | |
| Action | arrivedAction = null |
| bool | autoResizeChildObjects = true |
| double | moveSpeed |
| Vector? | moveTarget = null |
| Timer | moveTimer = null |
Paketin attribuutit | |
| SynchronousList< GameObject > | _childObjects = null |
Ominaisuudet | |
| override Angle | Angle [get, set] |
| Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle. Lisää... | |
| override Animation | Animation [get, set] |
Animaatio. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri. Lisää... | |
| List< Listener > | AssociatedListeners [get, private set] |
| virtual Color | Color [get, set] |
| Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty. Lisää... | |
| virtual Sizing | HorizontalSizing [get, set] |
| Koon asettaminen vaakasuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää... | |
| bool | IgnoresLighting [get, set] |
| Jättääkö olio kentän valaistuksen huomiotta. Asetettu oletuksena käyttöliittymäkomponenteilla (widget). Lisää... | |
| bool | IsAddedToGame [get, set] |
| Onko olio lisätty peliin. Lisää... | |
| bool | IsVisible [get, set] |
| Piirretäänkö oliota ruudulle. Lisää... | |
| ILayout | Layout [get, set] |
| Asettelija lapsiolioille. Asettaa lapsiolioiden koon sekä paikan. Lisää... | |
| int? | ObjectCount [get] |
| Olion lapsiolioiden lukumäärä. Kuten Objects.Count, mutta optimoitu. Lisää... | |
| SynchronousList< GameObject > | Objects [get] |
| Olion lapsioliot. Saa muuttaa. Lisää... | |
| virtual Vector | PreferredSize [get, set] |
| Koko, jota oliolla tulisi olla asettelijan sisällä. Todellinen koko voi olla pienempi, jos tilaa ei ole tarpeeksi. Lisää... | |
| virtual Shape | Shape [get, set] |
| Olion muoto. Lisää... | |
| string | ShapeString [get, set] |
| Olion muoto merkkijonona (kenttäeditorin käyttöön) Lisää... | |
| override Vector | Size [get, set] |
| Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää... | |
| bool | SizingByLayout [get, set] |
| bool | TextureFillsShape [get, set] |
Jos true, kuva piirretään niin, ettei se mene olion muodon ääriviivojen yli. Toisin sanoen kuva piirretään tarkasti vain muodon määrittämälle alueelle. Lisää... | |
| Vector | TextureWrapSize [get, set] |
| Määrittää kuinka moneen kertaan kuva piirretään. Esimerkiksi (3.0, 2.0) piirtää kuvan 3 kertaa vaakasuunnassa ja 2 kertaa pystysuunnassa. Lisää... | |
| virtual Sizing | VerticalSizing [get, set] |
| Koon asettaminen pystysuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää... | |
Yksityiset jäsenfunktiot | |
| void | DestroyChildren () |
| void | InitAppearance () |
| void | InitAppearance (Animation animation) |
| void | InitDimensions (double width, double height, Shape shape) |
| void | InitListeners () |
| bool | IsInsideChildren (Vector point) |
| void | OnChildAdded (GameObject child) |
| void | OnChildRemoved (GameObject child) |
| void | UpdateChildren (Time time) |
| void | UpdateChildSizes (Vector oldSize, Vector newSize) |
| void | UpdateLayout (Vector maximumSize) |
Recursively updates the layouts of the object and its child objects. UpdateSizeHints() must have been called before this, because the layout needs to know how big the objects need to be. Lisää... | |
| void | UpdateSizeHints () |
| Recursively updates the preferred sizes (and other parameters that affect the layout) of the object and its child objects. Lisää... | |
Yksityiset attribuutit | |
| Color | _color = Color.White |
| Sizing | _horizontalSizing = Sizing.FixedSize |
| ILayout | _layout = null |
| bool | _layoutNeedsRefreshing = false |
| Vector | _preferredSize = new Vector( 50, 50 ) |
| Shape | _shape |
| Vector | _size |
| bool | _sizeByLayout = true |
| bool | _textureFillsShape = false |
| Vector | _textureWrapSize = new Vector( 1, 1 ) |
| Sizing | _verticalSizing = Sizing.FixedSize |
| SynchronousList< Oscillator > | oscillators = null |
Pelialueella liikkuva olio. Käytä fysiikkapeleissä PhysicsObject-olioita.
Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 33.
| Jypeli.GameObject.GameObject | ( | double | width, |
| double | height | ||
| ) |
Alustaa uuden peliolion.
| width | Leveys. |
| height | Korkeus. |
Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 76.
Viitattu Jypeli.Assets.Explosion.Explosion() ja Jypeli.GameObject.NotifyParentAboutChangedSizingAttributes().
| Jypeli.GameObject.GameObject | ( | double | width, |
| double | height, | ||
| double | x, | ||
| double | y | ||
| ) |
Alustaa uuden peliolion.
| width | Leveys. |
| height | Korkeus. |
| x | Olion sijainnin X-koordinaatti. |
| y | Olion sijainnin Y-koordinaatti. |
Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 88.
| Jypeli.GameObject.GameObject | ( | double | width, |
| double | height, | ||
| Shape | shape, | ||
| double | x, | ||
| double | y | ||
| ) |
Alustaa uuden peliolion.
| width | Leveys. |
| height | Korkeus. |
| shape | Muoto. |
| x | Olion sijainnin X-koordinaatti. |
| y | Olion sijainnin Y-koordinaatti. |
Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 101.
| Jypeli.GameObject.GameObject | ( | double | width, |
| double | height, | ||
| Shape | shape | ||
| ) |
Alustaa uuden peliolion.
| width | Leveys. |
| height | Korkeus. |
| shape | Muoto. |
Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 113.
Viittaukset Jypeli.GameObject.InitAppearance(), Jypeli.GameObject.InitDimensions(), Jypeli.GameObject.InitLayout() ja Jypeli.GameObject.InitListeners().
| Jypeli.GameObject.GameObject | ( | Animation | animation | ) |
Alustaa uuden peliolion. Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta.
| animation | Kuva |
Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 127.
Viittaukset Jypeli.Animation.Height, Jypeli.GameObject.InitAppearance(), Jypeli.GameObject.InitDimensions(), Jypeli.GameObject.InitLayout(), Jypeli.GameObject.InitListeners(), Jypeli.Shape.Rectangle ja Jypeli.Animation.Width.
| Jypeli.GameObject.GameObject | ( | ILayout | layout | ) |
Alustaa widgetin.
Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 139.
Viittaukset Jypeli.GameObject.InitAppearance(), Jypeli.GameObject.InitDimensions(), Jypeli.GameObject.InitLayout(), Jypeli.GameObject.InitListeners(), Jypeli.Shape.Rectangle, Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.
| void Jypeli.GameObject.Add | ( | IGameObject | childObject | ) |
Lisää annetun peliolion tämän olion lapseksi. Lapsiolio liikkuu tämän olion mukana, ja sen paikka ja koko ilmaistaan suhteessa tähän olioon.
PhysicsObject-tyyppisiä olioita ei voi lisätä lapsiolioksi.
Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 97.
Viittaukset Jypeli.GameObject.Objects.
Viitattu Jypeli.Assets.Explosion.Explosion().
|
virtual |
Poistaa kaikki lapsioliot.
Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 216.
Viittaukset Jypeli.GameObject._childObjects.
| void Jypeli.GameObject.ClearOscillations | ( | ) |
Poistaa kaikki värähtelyt kappaleelta.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 167.
Viittaukset Jypeli.GameObject.oscillators.
Viitattu Jypeli.GameObject.Stop().
| override void Jypeli.GameObject.Destroy | ( | ) |
Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä.
Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 52.
Viittaukset Jypeli.GameObject.AssociatedListeners ja Jypeli.GameObject.DestroyChildren().
Viitattu Jypeli.Assets.Tank.Destroy(), Jypeli.Camera.StopFollowing() ja Jypeli.Assets.Explosion.Update().
|
private |
Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 167.
Viittaukset Jypeli.GameObject._childObjects.
Viitattu Jypeli.GameObject.Destroy().
| void Jypeli.GameObject.FlipImage | ( | ) |
Kääntää olion kuvan pystysuunnassa.
Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 125.
Viittaukset Jypeli.GameObject.TextureWrapSize, Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.
| IEnumerable<T> Jypeli.GameObject.GetChildObjects< T > | ( | ) |
Palauttaa olion lapsioliot.
| T | Olion tyyppi rakenteessa (esim. PhysicsObject) |
| T | : | IGameObject |
Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 62.
Viittaukset Jypeli.GameObject.Objects.
| IEnumerable<T> Jypeli.GameObject.GetChildObjects< T > | ( | Predicate< T > | predicate | ) |
Palauttaa olion lapsioliot.
| T | Olion tyyppi rakenteessa (esim. PhysicsObject) |
| T | : | IGameObject |
Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 76.
Viittaukset Jypeli.GameObject.Objects.
|
protectedvirtual |
Antaa widgetin maksimikoon siinä tapauksessa, että kokoa ei ole annettu rakentajassa (tai tarkemmin sanoen muuttujan SizingByLayout arvo on true). Olio ei siis automaattisesti kasva tätä isommaksi.
Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 208.
Viitattu Jypeli.GameObject.RefreshLayout().
|
private |
Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 92.
Viittaukset Jypeli.GameObject.IsVisible.
Viitattu Jypeli.GameObject.GameObject() ja Jypeli.GameObject.InitAppearance().
|
private |
Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 97.
Viittaukset Jypeli.GameObject.InitAppearance().
|
protectedvirtual |
Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 126.
Viittaukset Jypeli.GameObject._childObjects, Jypeli.SynchronousList< T >.Changed, Jypeli.SynchronousList< T >.ItemRemoved, Jypeli.GameObject.NotifyParentAboutChangedSizingAttributes(), Jypeli.Game.OnAddObject(), Jypeli.GameObject.OnChildAdded(), Jypeli.GameObject.OnChildRemoved() ja Jypeli.Game.OnRemoveObject().
|
private |
Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 94.
Viitattu Jypeli.GameObject.GameObject().
| void Jypeli.GameObject.InitLayout | ( | double | width, |
| double | height | ||
| ) |
Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 114.
Viittaukset Jypeli.GameObject.autoResizeChildObjects ja Jypeli.GameObject.PreferredSize.
Viitattu Jypeli.GameObject.GameObject() ja Jypeli.GameObject.InitLayout().
| void Jypeli.GameObject.InitLayout | ( | double | width, |
| double | height, | ||
| ILayout | layout | ||
| ) |
Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 120.
Viittaukset Jypeli.GameObject.InitLayout() ja Jypeli.GameObject.Layout.
|
private |
Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 149.
Viittaukset Jypeli.GameObject.AssociatedListeners.
Viitattu Jypeli.GameObject.GameObject().
Onko peliolio kahden pisteen välissä
| pos1 | Ensimmäinen piste |
| pos2 | Toinen piste |
Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 184.
Viittaukset Jypeli.Vector.RightNormal ja Jypeli.Vector.ScalarProjection().
| bool Jypeli.GameObject.IsInside | ( | Vector | point | ) |
Onko piste p tämän olion sisäpuolella.
Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 103.
Viittaukset Jypeli.Vector.FromLengthAndAngle(), Jypeli.Shape.IsInside(), Jypeli.GameObject.IsInsideChildren(), Jypeli.Shape.IsUnitSize, Jypeli.Vector.LeftNormal, Jypeli.Vector.ScalarProjection(), Jypeli.Vector.X, Jypeli.Vector.Y ja Jypeli.Angle.Zero.
Viitattu Jypeli.Game.GetObjectsAt(), Jypeli.TouchPanel.IsBeingTouched(), Jypeli.Mouse.IsCursorOn(), Jypeli.RoadMap.IsInside() ja Jypeli.GameObject.IsInsideChildren().
|
private |
Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 201.
Viittaukset Jypeli.GameObject._childObjects ja Jypeli.GameObject.IsInside().
Viitattu Jypeli.GameObject.IsInside() ja Jypeli.GameObject.IsInsideRect().
| bool Jypeli.GameObject.IsInsideRect | ( | Vector | point | ) |
Onko piste p tämän olion ympäröivän suorakulmion sisäpuolella.
Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 148.
Viittaukset Jypeli.Vector.FromLengthAndAngle(), Jypeli.GameObject.IsInsideChildren(), Jypeli.Vector.LeftNormal, Jypeli.Vector.ScalarProjection(), Jypeli.Vector.X, Jypeli.Vector.Y ja Jypeli.Angle.Zero.
| void Jypeli.GameObject.MirrorImage | ( | ) |
Kääntää olion kuvan vaakasuunnassa.
Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 117.
Viittaukset Jypeli.GameObject.TextureWrapSize, Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.
|
virtual |
Siirtää oliota.
| movement | Vektori, joka määrittää kuinka paljon siirretään. |
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 48.
| override void Jypeli.GameObject.MoveTo | ( | Vector | location, |
| double | speed, | ||
| Action | doWhenArrived | ||
| ) |
Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy.
| location | Paikka johon siirrytään |
| speed | Nopeus (paikkayksikköä sekunnissa) jolla liikutaan. Nopeus on maksiminopeus. Jos välissä on hitaampaa maastoa tai esteitä, liikkumisnopeus voi olla alle sen. |
| doWhenArrived | Aliohjelma, joka ajetaan kun paikkaan on päästy. Voi olla null, jos ei haluta mitään aliohjelmaa. |
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 67.
Viittaukset Jypeli.GameObject.arrivedAction, Jypeli.Timer.Enabled, Jypeli.Timer.Interval, Jypeli.GameObject.moveSpeed, Jypeli.GameObject.moveTarget, Jypeli.GameObject.moveTimer, Jypeli.GameObject.MoveToTarget(), Jypeli.Timer.Start(), Jypeli.Timer.Stop() ja Jypeli.Timer.Timeout.
|
protectedvirtual |
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 96.
Viittaukset Jypeli.Vector.Angle, Jypeli.GameObject.arrivedAction, Jypeli.Vector.FromLengthAndAngle(), Jypeli.Timer.Interval, Jypeli.Vector.Magnitude, Jypeli.GameObject.moveSpeed, Jypeli.GameObject.moveTarget, Jypeli.GameObject.moveTimer ja Jypeli.Timer.Stop().
Viitattu Jypeli.GameObject.MoveTo().
|
protected |
Should be called whenever properties that might affect layouts are changed.
Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 80.
Viittaukset Jypeli.GameObject.GameObject() ja Jypeli.GameObject._layoutNeedsRefreshing.
Viitattu Jypeli.GameObject.InitChildren(), Jypeli.HorizontalLayout.NotifyParent(), Jypeli.VerticalLayout.NotifyParent() ja Jypeli.GameObjects.VerticalScrollLayout.NotifyParent().
|
private |
Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 141.
Viittaukset Jypeli.GameObject.IsAddedToGame ja Jypeli.Game.OnAddObject().
Viitattu Jypeli.GameObject.InitChildren().
|
private |
Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 154.
Viittaukset Jypeli.Game.OnRemoveObject().
Viitattu Jypeli.GameObject.InitChildren().
| void Jypeli.GameObject.Oscillate | ( | Vector | axis, |
| double | amplitude, | ||
| double | frequency, | ||
| double | phase = 0, |
||
| double | damping = 0 |
||
| ) |
Laittaa kappaleen värähtelemään edestakaisin nykyisen paikkansa ympärillä tietyn akselin suuntaisesti.
| axis | Akseli, jonka suunnassa värähdellään. Pituudella ei väliä, vain suunnalla. |
| amplitude | Amplitudi eli ääripäiden välinen etäisyys. |
| frequency | Taajuus, eli kuinka monta jaksoa sekunnissa värähdellään. |
| phase | Vaihe, eli mistä kohtaa jaksoa aloitetaan. Vaihteluväli 0 - 2 * Math.PI (siniaalto) |
| damping | Vaimennuskerroin. 0 = ei vaimene, mitä suurempi niin sitä nopeammin vaimenee. |
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 131.
Viittaukset Jypeli.SynchronousList< T >.Add() ja Jypeli.GameObject.oscillators.
| void Jypeli.GameObject.OscillateAngle | ( | double | direction, |
| UnlimitedAngle | amplitude, | ||
| double | frequency, | ||
| double | damping = 0 |
||
| ) |
Laittaa kappaleen kulman värähtelemään edestakaisin.
| direction | Värähtelyn suunta (1 = myötäpäivään, -1 = vastapäivään) |
| amplitude | Amplitudi eli ääripäiden välinen etäisyys (radiaaneina). |
| frequency | Taajuus, eli kuinka monta jaksoa sekunnissa värähdellään. |
| damping | Vaimennuskerroin. 0 = ei vaimene, mitä suurempi niin sitä nopeammin vaimenee. |
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 147.
Viittaukset Jypeli.SynchronousList< T >.Add() ja Jypeli.GameObject.oscillators.
| void Jypeli.GameObject.RefreshLayout | ( | ) |
Päivittää lapsiolioiden paikat ja koot, jos widgetille on asetettu asettelija. Tätä metodia EI yleensä tarvitse kutsua itse, sillä asettelija päivitetään automaattisesti jokaisella framella. Tämä metodi on tarpeellinen esim. silloin, kun widgetille on lisätty lapsiolioita (tai muutettu niiden ominaisuuksia) ja niiden paikat tarvitsee päivittää välittömästi lisäyksen jälkeen. Silloinkin tätä tarvitsee kutsua vain kerran, viimeisimmän muutoksen jälkeen.
Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 135.
Viittaukset Jypeli.GameObject._childObjects, Jypeli.GameObject._size, Jypeli.GameObject.GetMaximumSize(), Jypeli.GameObject.Layout, Jypeli.ILayout.PreferredSize, Jypeli.GameObject.SizingByLayout, Jypeli.GameObject.UpdateLayout(), Jypeli.GameObject.UpdateSizeHints(), Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.
Viitattu Jypeli.GameObject.Update().
| void Jypeli.GameObject.Remove | ( | IGameObject | childObject | ) |
Poistaa lapsiolion. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy-metodia.
Oliota ei poisteta välittömästi, vaan viimeistään seuraavan päivityksen jälkeen.
Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 117.
Viittaukset Jypeli.GameObject.Objects.
| void Jypeli.GameObject.SetEquilibrium | ( | ) |
Asettaa uuden tasapainoaseman värähtelyille.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 159.
| void Jypeli.GameObject.SetImage | ( | StorageFile | file | ) |
Lataa kuvan tiedostosta ja asettaa sen oliolle.
| file |
Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 108.
|
virtual |
Pysäyttää kaiken liikkeen.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 175.
Viittaukset Jypeli.GameObject.ClearOscillations() ja Jypeli.GameObject.StopMoveTo().
| void Jypeli.GameObject.StopMoveTo | ( | ) |
Pysäyttää MoveTo-aliohjelmalla aloitetun liikkeen.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 87.
Viittaukset Jypeli.GameObject.moveTarget, Jypeli.GameObject.moveTimer ja Jypeli.Timer.Stop().
Viitattu Jypeli.GameObject.Stop().
| override void Jypeli.GameObject.Update | ( | Time | time | ) |
Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated-ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. GameObjectBase.IsUpdated
| time | Peliaika. |
Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 161.
Viittaukset Jypeli.GameObject._layoutNeedsRefreshing, Jypeli.GameObject.oscillators, Jypeli.GameObject.RefreshLayout(), Jypeli.SynchronousList< T >.Update() ja Jypeli.GameObject.UpdateChildren().
|
private |
Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 177.
Viittaukset Jypeli.GameObject.Objects.
Viitattu Jypeli.GameObject.Update().
Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 182.
Viittaukset Jypeli.GameObject._childObjects, Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.
|
private |
Recursively updates the layouts of the object and its child objects. UpdateSizeHints() must have been called before this, because the layout needs to know how big the objects need to be.
| maximumSize | The actual size that is allocated for the layout. |
Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 188.
Viittaukset Jypeli.GameObject._childObjects, Jypeli.GameObject.Layout, Jypeli.GameObject.Objects ja Jypeli.ILayout.Update().
Viitattu Jypeli.GameObject.RefreshLayout().
|
private |
Recursively updates the preferred sizes (and other parameters that affect the layout) of the object and its child objects.
Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 168.
Viittaukset Jypeli.GameObject._childObjects, Jypeli.GameObject.Layout ja Jypeli.ILayout.UpdateSizeHints().
Viitattu Jypeli.GameObject.RefreshLayout().
|
package |
Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 37.
Viitattu Jypeli.GameObject.Clear(), Jypeli.GameObject.DestroyChildren(), Jypeli.GameObject.InitChildren(), Jypeli.GameObject.IsInsideChildren(), Jypeli.GameObject.RefreshLayout(), Jypeli.GameObject.UpdateChildSizes(), Jypeli.GameObject.UpdateLayout() ja Jypeli.GameObject.UpdateSizeHints().
|
private |
Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 35.
|
private |
|
private |
Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 11.
Viitattu Jypeli.GameObject.NotifyParentAboutChangedSizingAttributes() ja Jypeli.GameObject.Update().
|
private |
Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 37.
|
private |
Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 36.
Viitattu Jypeli.GameObject.RefreshLayout().
|
private |
Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 36.
Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 37.
|
private |
|
protected |
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 42.
Viitattu Jypeli.GameObject.MoveTo() ja Jypeli.GameObject.MoveToTarget().
|
protected |
Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 38.
Viitattu Jypeli.GameObject.InitLayout().
| SynchronousList<GameObject> Jypeli.GameObject.GetChildObjectList => Objects |
Palauttaa olion lapsioliot.
Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 88.
|
protected |
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 41.
Viitattu Jypeli.GameObject.MoveTo() ja Jypeli.GameObject.MoveToTarget().
|
protected |
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 40.
Viitattu Jypeli.GameObject.MoveTo(), Jypeli.GameObject.MoveToTarget() ja Jypeli.GameObject.StopMoveTo().
|
protected |
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 39.
Viitattu Jypeli.GameObject.MoveTo(), Jypeli.GameObject.MoveToTarget() ja Jypeli.GameObject.StopMoveTo().
|
private |
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 37.
Viitattu Jypeli.GameObject.ClearOscillations(), Jypeli.GameObject.Oscillate(), Jypeli.GameObject.OscillateAngle() ja Jypeli.GameObject.Update().
|
getset |
Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle.
Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 74.
Viitattu PlatformCharacter.GetPlatformTopY(), PlatformCharacter.IsWeaponFacingRight(), PlatformCharacter2.IsWeaponFacingRight(), Jypeli.Game.PaintPhysicsOutlines(), PlatformCharacter.Turn(), PlatformCharacter2.Turn() ja PlatformCharacter2.updateGravity().
|
getset |
Animaatio. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri.
Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 48.
|
getprivate set |
Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 45.
Viitattu Jypeli.GameObject.Destroy() ja Jypeli.GameObject.InitListeners().
|
getset |
Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty.
Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 64.
Viitattu Jypeli.Assets.Explosion.Explosion().
|
getset |
Koon asettaminen vaakasuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä.
Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 17.
Viitattu Jypeli.HorizontalSpacer.HorizontalSpacer(), Jypeli.VerticalSpacer.VerticalSpacer() ja Jypeli.GameObjects.VerticalScrollLayout.Update().
|
getset |
Jättääkö olio kentän valaistuksen huomiotta. Asetettu oletuksena käyttöliittymäkomponenteilla (widget).
Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 90.
|
getset |
Onko olio lisätty peliin.
Määrittely tiedoston GameConnection.cs rivillä 8.
Viitattu Jypeli.StorageFile.applyMetadata(), Jypeli.GameObject.OnChildAdded(), ShootingPlatformCharacter.Shoot(), Jypeli.Assets.Weapon.ShootProjectile() ja ShootingPlatformCharacter.Update().
|
getset |
Piirretäänkö oliota ruudulle.
Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 43.
Viitattu Jypeli.GameObject.InitAppearance().
|
getset |
Asettelija lapsiolioille. Asettaa lapsiolioiden koon sekä paikan.
Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 95.
Viitattu Jypeli.GameObject.InitLayout(), Jypeli.GameObject.RefreshLayout(), Jypeli.GameObject.UpdateLayout() ja Jypeli.GameObject.UpdateSizeHints().
|
get |
Olion lapsiolioiden lukumäärä. Kuten Objects.Count, mutta optimoitu.
Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 52.
|
get |
Olion lapsioliot. Saa muuttaa.
Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 43.
Viitattu Jypeli.GameObject.Add(), Jypeli.GameObject.GetChildObjects< T >(), Jypeli.GameObject.Remove(), Jypeli.GameObject.UpdateChildren() ja Jypeli.GameObject.UpdateLayout().
|
getset |
Koko, jota oliolla tulisi olla asettelijan sisällä. Todellinen koko voi olla pienempi, jos tilaa ei ole tarpeeksi.
Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 55.
Viitattu Jypeli.GameObject.InitLayout() ja Jypeli.GameObjects.VerticalScrollLayout.Update().
|
getset |
Olion muoto.
Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 79.
|
getsetpackage |
Olion muoto merkkijonona (kenttäeditorin käyttöön)
Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 88.
|
getset |
Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa.
Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 43.
Viitattu Jypeli.GameObjects.VerticalScrollLayout.Scroll(), Jypeli.GameObjects.VerticalScrollLayout.ScrollDown(), Jypeli.GameObjects.VerticalScrollLayout.ScrollUp(), Jypeli.GameObjects.VerticalScrollLayout.Update() ja Jypeli.Assets.Explosion.Update().
|
getset |
Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 70.
Viitattu Jypeli.GameObject.RefreshLayout().
|
getset |
Jos true, kuva piirretään niin, ettei se mene olion muodon ääriviivojen yli. Toisin sanoen kuva piirretään tarkasti vain muodon määrittämälle alueelle.
Tämän asettaminen tekee olion piirtämisestä hitaamman. Jos muoto on yksinkertainen, harkitse voisiko kuvan piirtää niin, että läpinäkyvyyttä käyttämällä saadaan kuvasta halutun muotoinen.
Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 80.
|
getset |
Määrittää kuinka moneen kertaan kuva piirretään. Esimerkiksi (3.0, 2.0) piirtää kuvan 3 kertaa vaakasuunnassa ja 2 kertaa pystysuunnassa.
Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 55.
Viitattu Jypeli.GameObject.FlipImage(), Jypeli.GameObject.MirrorImage(), PlatformCharacter.Turn() ja PlatformCharacter2.Turn().
|
getset |
Koon asettaminen pystysuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä.
Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 36.
Viitattu Jypeli.HorizontalSpacer.HorizontalSpacer() ja Jypeli.VerticalSpacer.VerticalSpacer().