Jypeli  9
The simple game programming library
Jypeli.GameObject luokkareferenssi

Pelialueella liikkuva olio. Käytä fysiikkapeleissä PhysicsObject-olioita. Lisää...

Luokan Jypeli.GameObject luokkakaavio
Jypeli.Assets.Explosion Jypeli.Assets.Weapon Jypeli.Effects.ParticleSystem Jypeli.HorizontalSpacer Jypeli.VerticalSpacer Jypeli.Assets.AssaultRifle Jypeli.Assets.Cannon Jypeli.Assets.LaserGun Jypeli.Assets.PlasmaCannon Jypeli.Effects.ExplosionSystem Jypeli.Effects.Flame Jypeli.Effects.Lightning Jypeli.Effects.Smoke

Julkiset jäsenfunktiot

 GameObject (Animation animation)
 Alustaa uuden peliolion. Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height, double x, double y)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height, Shape shape)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (double width, double height, Shape shape, double x, double y)
 Alustaa uuden peliolion. Lisää...
 
 GameObject (ILayout layout)
 Alustaa widgetin. Lisää...
 
void Add (IGameObject childObject)
 Lisää annetun peliolion tämän olion lapseksi. Lapsiolio liikkuu tämän olion mukana, ja sen paikka ja koko ilmaistaan suhteessa tähän olioon. Lisää...
 
virtual void Clear ()
 Poistaa kaikki lapsioliot. Lisää...
 
void ClearOscillations ()
 Poistaa kaikki värähtelyt kappaleelta. Lisää...
 
override void Destroy ()
 Tuhoaa olion. Tuhottu olio poistuu pelistä. Lisää...
 
void FlipImage ()
 Kääntää olion kuvan pystysuunnassa. Lisää...
 
IEnumerable< T > GetChildObjects< T > ()
 Palauttaa olion lapsioliot. Lisää...
 
IEnumerable< T > GetChildObjects< T > (Predicate< T > predicate)
 Palauttaa olion lapsioliot. Lisää...
 
void InitLayout (double width, double height)
 
void InitLayout (double width, double height, ILayout layout)
 
bool IsBetween (Vector pos1, Vector pos2)
 Onko peliolio kahden pisteen välissä Lisää...
 
bool IsInside (Vector point)
 Onko piste p tämän olion sisäpuolella. Lisää...
 
bool IsInsideRect (Vector point)
 Onko piste p tämän olion ympäröivän suorakulmion sisäpuolella. Lisää...
 
void MirrorImage ()
 Kääntää olion kuvan vaakasuunnassa. Lisää...
 
virtual void Move (Vector movement)
 Siirtää oliota. Lisää...
 
override void MoveTo (Vector location, double speed, Action doWhenArrived)
 Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy. Lisää...
 
void Oscillate (Vector axis, double amplitude, double frequency, double phase=0, double damping=0)
 Laittaa kappaleen värähtelemään edestakaisin nykyisen paikkansa ympärillä tietyn akselin suuntaisesti. Lisää...
 
void OscillateAngle (double direction, UnlimitedAngle amplitude, double frequency, double damping=0)
 Laittaa kappaleen kulman värähtelemään edestakaisin. Lisää...
 
void RefreshLayout ()
 Päivittää lapsiolioiden paikat ja koot, jos widgetille on asetettu asettelija. Tätä metodia EI yleensä tarvitse kutsua itse, sillä asettelija päivitetään automaattisesti jokaisella framella. Tämä metodi on tarpeellinen esim. silloin, kun widgetille on lisätty lapsiolioita (tai muutettu niiden ominaisuuksia) ja niiden paikat tarvitsee päivittää välittömästi lisäyksen jälkeen. Silloinkin tätä tarvitsee kutsua vain kerran, viimeisimmän muutoksen jälkeen. Lisää...
 
void Remove (IGameObject childObject)
 Poistaa lapsiolion. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy-metodia. Lisää...
 
void SetEquilibrium ()
 Asettaa uuden tasapainoaseman värähtelyille. Lisää...
 
void SetImage (StorageFile file)
 Lataa kuvan tiedostosta ja asettaa sen oliolle. Lisää...
 
virtual void Stop ()
 Pysäyttää kaiken liikkeen. Lisää...
 
void StopMoveTo ()
 Pysäyttää MoveTo-aliohjelmalla aloitetun liikkeen. Lisää...
 
override void Update (Time time)
 Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated-ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. GameObjectBase.IsUpdated Lisää...
 

Julkiset attribuutit

SynchronousList< GameObjectGetChildObjectList => Objects
 Palauttaa olion lapsioliot. Lisää...
 

Suojatut jäsenfunktiot

virtual Vector GetMaximumSize ()
 Antaa widgetin maksimikoon siinä tapauksessa, että kokoa ei ole annettu rakentajassa (tai tarkemmin sanoen muuttujan SizingByLayout arvo on true). Olio ei siis automaattisesti kasva tätä isommaksi. Lisää...
 
virtual void InitChildren ()
 
virtual void MoveToTarget ()
 
void NotifyParentAboutChangedSizingAttributes ()
 Should be called whenever properties that might affect layouts are changed. Lisää...
 

Suojellut attribuutit

Action arrivedAction = null
 
bool autoResizeChildObjects = true
 
double moveSpeed
 
VectormoveTarget = null
 
Timer moveTimer = null
 

Paketin attribuutit

SynchronousList< GameObject_childObjects = null
 

Ominaisuudet

override Angle Angle [get, set]
 Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle. Lisää...
 
override Animation Animation [get, set]
 Animaatio. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri. Lisää...
 
List< ListenerAssociatedListeners [get, private set]
 
virtual Color Color [get, set]
 Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty. Lisää...
 
virtual Sizing HorizontalSizing [get, set]
 Koon asettaminen vaakasuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää...
 
bool IgnoresLighting [get, set]
 Jättääkö olio kentän valaistuksen huomiotta. Asetettu oletuksena käyttöliittymäkomponenteilla (widget). Lisää...
 
bool IsAddedToGame [get, set]
 Onko olio lisätty peliin. Lisää...
 
bool IsVisible [get, set]
 Piirretäänkö oliota ruudulle. Lisää...
 
ILayout Layout [get, set]
 Asettelija lapsiolioille. Asettaa lapsiolioiden koon sekä paikan. Lisää...
 
int? ObjectCount [get]
 Olion lapsiolioiden lukumäärä. Kuten Objects.Count, mutta optimoitu. Lisää...
 
SynchronousList< GameObjectObjects [get]
 Olion lapsioliot. Saa muuttaa. Lisää...
 
virtual Vector PreferredSize [get, set]
 Koko, jota oliolla tulisi olla asettelijan sisällä. Todellinen koko voi olla pienempi, jos tilaa ei ole tarpeeksi. Lisää...
 
virtual Shape Shape [get, set]
 Olion muoto. Lisää...
 
string ShapeString [get, set]
 Olion muoto merkkijonona (kenttäeditorin käyttöön) Lisää...
 
override Vector Size [get, set]
 Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää...
 
bool SizingByLayout [get, set]
 
bool TextureFillsShape [get, set]
 Jos true, kuva piirretään niin, ettei se mene olion muodon ääriviivojen yli. Toisin sanoen kuva piirretään tarkasti vain muodon määrittämälle alueelle. Lisää...
 
Vector TextureWrapSize [get, set]
 Määrittää kuinka moneen kertaan kuva piirretään. Esimerkiksi (3.0, 2.0) piirtää kuvan 3 kertaa vaakasuunnassa ja 2 kertaa pystysuunnassa. Lisää...
 
virtual Sizing VerticalSizing [get, set]
 Koon asettaminen pystysuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä. Lisää...
 

Yksityiset jäsenfunktiot

void DestroyChildren ()
 
void InitAppearance ()
 
void InitAppearance (Animation animation)
 
void InitDimensions (double width, double height, Shape shape)
 
void InitListeners ()
 
bool IsInsideChildren (Vector point)
 
void OnChildAdded (GameObject child)
 
void OnChildRemoved (GameObject child)
 
void UpdateChildren (Time time)
 
void UpdateChildSizes (Vector oldSize, Vector newSize)
 
void UpdateLayout (Vector maximumSize)
 Recursively updates the layouts of the object and its child objects. UpdateSizeHints() must have been called before this, because the layout needs to know how big the objects need to be. Lisää...
 
void UpdateSizeHints ()
 Recursively updates the preferred sizes (and other parameters that affect the layout) of the object and its child objects. Lisää...
 

Yksityiset attribuutit

Color _color = Color.White
 
Sizing _horizontalSizing = Sizing.FixedSize
 
ILayout _layout = null
 
bool _layoutNeedsRefreshing = false
 
Vector _preferredSize = new Vector( 50, 50 )
 
Shape _shape
 
Vector _size
 
bool _sizeByLayout = true
 
bool _textureFillsShape = false
 
Vector _textureWrapSize = new Vector( 1, 1 )
 
Sizing _verticalSizing = Sizing.FixedSize
 
SynchronousList< Oscillatoroscillators = null
 

Yksityiskohtainen selite

Pelialueella liikkuva olio. Käytä fysiikkapeleissä PhysicsObject-olioita.

Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 33.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ GameObject() [1/6]

Jypeli.GameObject.GameObject ( double  width,
double  height 
)

Alustaa uuden peliolion.

Parametrit
widthLeveys.
heightKorkeus.

Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 76.

Viitattu Jypeli.Assets.Explosion.Explosion() ja Jypeli.GameObject.NotifyParentAboutChangedSizingAttributes().

◆ GameObject() [2/6]

Jypeli.GameObject.GameObject ( double  width,
double  height,
double  x,
double  y 
)

Alustaa uuden peliolion.

Parametrit
widthLeveys.
heightKorkeus.
xOlion sijainnin X-koordinaatti.
yOlion sijainnin Y-koordinaatti.

Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 88.

◆ GameObject() [3/6]

Jypeli.GameObject.GameObject ( double  width,
double  height,
Shape  shape,
double  x,
double  y 
)

Alustaa uuden peliolion.

Parametrit
widthLeveys.
heightKorkeus.
shapeMuoto.
xOlion sijainnin X-koordinaatti.
yOlion sijainnin Y-koordinaatti.

Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 101.

◆ GameObject() [4/6]

Jypeli.GameObject.GameObject ( double  width,
double  height,
Shape  shape 
)

Alustaa uuden peliolion.

Parametrit
widthLeveys.
heightKorkeus.
shapeMuoto.

Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 113.

Viittaukset Jypeli.GameObject.InitAppearance(), Jypeli.GameObject.InitDimensions(), Jypeli.GameObject.InitLayout() ja Jypeli.GameObject.InitListeners().

◆ GameObject() [5/6]

Jypeli.GameObject.GameObject ( Animation  animation)

Alustaa uuden peliolion. Kappaleen koko ja ulkonäkö ladataan parametrina annetusta kuvasta.

Parametrit
animationKuva

Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 127.

Viittaukset Jypeli.Animation.Height, Jypeli.GameObject.InitAppearance(), Jypeli.GameObject.InitDimensions(), Jypeli.GameObject.InitLayout(), Jypeli.GameObject.InitListeners(), Jypeli.Shape.Rectangle ja Jypeli.Animation.Width.

◆ GameObject() [6/6]

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ Add()

void Jypeli.GameObject.Add ( IGameObject  childObject)

Lisää annetun peliolion tämän olion lapseksi. Lapsiolio liikkuu tämän olion mukana, ja sen paikka ja koko ilmaistaan suhteessa tähän olioon.

PhysicsObject-tyyppisiä olioita ei voi lisätä lapsiolioksi.

Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 97.

Viittaukset Jypeli.GameObject.Objects.

Viitattu Jypeli.Assets.Explosion.Explosion().

◆ Clear()

virtual void Jypeli.GameObject.Clear ( )
virtual

Poistaa kaikki lapsioliot.

Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 216.

Viittaukset Jypeli.GameObject._childObjects.

◆ ClearOscillations()

void Jypeli.GameObject.ClearOscillations ( )

Poistaa kaikki värähtelyt kappaleelta.

Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 167.

Viittaukset Jypeli.GameObject.oscillators.

Viitattu Jypeli.GameObject.Stop().

◆ Destroy()

override void Jypeli.GameObject.Destroy ( )

◆ DestroyChildren()

void Jypeli.GameObject.DestroyChildren ( )
private

Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 167.

Viittaukset Jypeli.GameObject._childObjects.

Viitattu Jypeli.GameObject.Destroy().

◆ FlipImage()

void Jypeli.GameObject.FlipImage ( )

Kääntää olion kuvan pystysuunnassa.

Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 125.

Viittaukset Jypeli.GameObject.TextureWrapSize, Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.

◆ GetChildObjects< T >() [1/2]

IEnumerable<T> Jypeli.GameObject.GetChildObjects< T > ( )

Palauttaa olion lapsioliot.

Template Parameters
TOlion tyyppi rakenteessa (esim. PhysicsObject)
Palauttaa
Tyyppien rajoitteet
T :IGameObject 

Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 62.

Viittaukset Jypeli.GameObject.Objects.

◆ GetChildObjects< T >() [2/2]

IEnumerable<T> Jypeli.GameObject.GetChildObjects< T > ( Predicate< T >  predicate)

Palauttaa olion lapsioliot.

Template Parameters
TOlion tyyppi rakenteessa (esim. PhysicsObject)
Palauttaa
Tyyppien rajoitteet
T :IGameObject 

Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 76.

Viittaukset Jypeli.GameObject.Objects.

◆ GetMaximumSize()

virtual Vector Jypeli.GameObject.GetMaximumSize ( )
protectedvirtual

Antaa widgetin maksimikoon siinä tapauksessa, että kokoa ei ole annettu rakentajassa (tai tarkemmin sanoen muuttujan SizingByLayout arvo on true). Olio ei siis automaattisesti kasva tätä isommaksi.

Palauttaa

Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 208.

Viitattu Jypeli.GameObject.RefreshLayout().

◆ InitAppearance() [1/2]

void Jypeli.GameObject.InitAppearance ( )
private

◆ InitAppearance() [2/2]

void Jypeli.GameObject.InitAppearance ( Animation  animation)
private

Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 97.

Viittaukset Jypeli.GameObject.InitAppearance().

◆ InitChildren()

◆ InitDimensions()

void Jypeli.GameObject.InitDimensions ( double  width,
double  height,
Shape  shape 
)
private

Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 94.

Viitattu Jypeli.GameObject.GameObject().

◆ InitLayout() [1/2]

void Jypeli.GameObject.InitLayout ( double  width,
double  height 
)

◆ InitLayout() [2/2]

void Jypeli.GameObject.InitLayout ( double  width,
double  height,
ILayout  layout 
)

Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 120.

Viittaukset Jypeli.GameObject.InitLayout() ja Jypeli.GameObject.Layout.

◆ InitListeners()

void Jypeli.GameObject.InitListeners ( )
private

Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 149.

Viittaukset Jypeli.GameObject.AssociatedListeners.

Viitattu Jypeli.GameObject.GameObject().

◆ IsBetween()

bool Jypeli.GameObject.IsBetween ( Vector  pos1,
Vector  pos2 
)

Onko peliolio kahden pisteen välissä

Parametrit
pos1Ensimmäinen piste
pos2Toinen piste
Palauttaa

Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 184.

Viittaukset Jypeli.Vector.RightNormal ja Jypeli.Vector.ScalarProjection().

◆ IsInside()

◆ IsInsideChildren()

bool Jypeli.GameObject.IsInsideChildren ( Vector  point)
private

◆ IsInsideRect()

bool Jypeli.GameObject.IsInsideRect ( Vector  point)

Onko piste p tämän olion ympäröivän suorakulmion sisäpuolella.

Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 148.

Viittaukset Jypeli.Vector.FromLengthAndAngle(), Jypeli.GameObject.IsInsideChildren(), Jypeli.Vector.LeftNormal, Jypeli.Vector.ScalarProjection(), Jypeli.Vector.X, Jypeli.Vector.Y ja Jypeli.Angle.Zero.

◆ MirrorImage()

void Jypeli.GameObject.MirrorImage ( )

Kääntää olion kuvan vaakasuunnassa.

Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 117.

Viittaukset Jypeli.GameObject.TextureWrapSize, Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.

◆ Move()

virtual void Jypeli.GameObject.Move ( Vector  movement)
virtual

Siirtää oliota.

Parametrit
movementVektori, joka määrittää kuinka paljon siirretään.

Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 48.

◆ MoveTo()

override void Jypeli.GameObject.MoveTo ( Vector  location,
double  speed,
Action  doWhenArrived 
)

Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy.

Parametrit
locationPaikka johon siirrytään
speedNopeus (paikkayksikköä sekunnissa) jolla liikutaan. Nopeus on maksiminopeus. Jos välissä on hitaampaa maastoa tai esteitä, liikkumisnopeus voi olla alle sen.
doWhenArrivedAliohjelma, joka ajetaan kun paikkaan on päästy. Voi olla null, jos ei haluta mitään aliohjelmaa.

Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 67.

Viittaukset Jypeli.GameObject.arrivedAction, Jypeli.Timer.Enabled, Jypeli.Timer.Interval, Jypeli.GameObject.moveSpeed, Jypeli.GameObject.moveTarget, Jypeli.GameObject.moveTimer, Jypeli.GameObject.MoveToTarget(), Jypeli.Timer.Start(), Jypeli.Timer.Stop() ja Jypeli.Timer.Timeout.

◆ MoveToTarget()

◆ NotifyParentAboutChangedSizingAttributes()

void Jypeli.GameObject.NotifyParentAboutChangedSizingAttributes ( )
protected

◆ OnChildAdded()

void Jypeli.GameObject.OnChildAdded ( GameObject  child)
private

◆ OnChildRemoved()

void Jypeli.GameObject.OnChildRemoved ( GameObject  child)
private

Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 154.

Viittaukset Jypeli.Game.OnRemoveObject().

Viitattu Jypeli.GameObject.InitChildren().

◆ Oscillate()

void Jypeli.GameObject.Oscillate ( Vector  axis,
double  amplitude,
double  frequency,
double  phase = 0,
double  damping = 0 
)

Laittaa kappaleen värähtelemään edestakaisin nykyisen paikkansa ympärillä tietyn akselin suuntaisesti.

Parametrit
axisAkseli, jonka suunnassa värähdellään. Pituudella ei väliä, vain suunnalla.
amplitudeAmplitudi eli ääripäiden välinen etäisyys.
frequencyTaajuus, eli kuinka monta jaksoa sekunnissa värähdellään.
phaseVaihe, eli mistä kohtaa jaksoa aloitetaan. Vaihteluväli 0 - 2 * Math.PI (siniaalto)
dampingVaimennuskerroin. 0 = ei vaimene, mitä suurempi niin sitä nopeammin vaimenee.

Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 131.

Viittaukset Jypeli.SynchronousList< T >.Add() ja Jypeli.GameObject.oscillators.

◆ OscillateAngle()

void Jypeli.GameObject.OscillateAngle ( double  direction,
UnlimitedAngle  amplitude,
double  frequency,
double  damping = 0 
)

Laittaa kappaleen kulman värähtelemään edestakaisin.

Parametrit
directionVärähtelyn suunta (1 = myötäpäivään, -1 = vastapäivään)
amplitudeAmplitudi eli ääripäiden välinen etäisyys (radiaaneina).
frequencyTaajuus, eli kuinka monta jaksoa sekunnissa värähdellään.
dampingVaimennuskerroin. 0 = ei vaimene, mitä suurempi niin sitä nopeammin vaimenee.

Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 147.

Viittaukset Jypeli.SynchronousList< T >.Add() ja Jypeli.GameObject.oscillators.

◆ RefreshLayout()

void Jypeli.GameObject.RefreshLayout ( )

Päivittää lapsiolioiden paikat ja koot, jos widgetille on asetettu asettelija. Tätä metodia EI yleensä tarvitse kutsua itse, sillä asettelija päivitetään automaattisesti jokaisella framella. Tämä metodi on tarpeellinen esim. silloin, kun widgetille on lisätty lapsiolioita (tai muutettu niiden ominaisuuksia) ja niiden paikat tarvitsee päivittää välittömästi lisäyksen jälkeen. Silloinkin tätä tarvitsee kutsua vain kerran, viimeisimmän muutoksen jälkeen.

Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 135.

Viittaukset Jypeli.GameObject._childObjects, Jypeli.GameObject._size, Jypeli.GameObject.GetMaximumSize(), Jypeli.GameObject.Layout, Jypeli.ILayout.PreferredSize, Jypeli.GameObject.SizingByLayout, Jypeli.GameObject.UpdateLayout(), Jypeli.GameObject.UpdateSizeHints(), Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.

Viitattu Jypeli.GameObject.Update().

◆ Remove()

void Jypeli.GameObject.Remove ( IGameObject  childObject)

Poistaa lapsiolion. Jos haluat tuhota olion, kutsu mielummin olion Destroy-metodia.

Oliota ei poisteta välittömästi, vaan viimeistään seuraavan päivityksen jälkeen.


Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 117.

Viittaukset Jypeli.GameObject.Objects.

◆ SetEquilibrium()

void Jypeli.GameObject.SetEquilibrium ( )

Asettaa uuden tasapainoaseman värähtelyille.

Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 159.

◆ SetImage()

void Jypeli.GameObject.SetImage ( StorageFile  file)

Lataa kuvan tiedostosta ja asettaa sen oliolle.

Parametrit
file

Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 108.

◆ Stop()

virtual void Jypeli.GameObject.Stop ( )
virtual

Pysäyttää kaiken liikkeen.

Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 175.

Viittaukset Jypeli.GameObject.ClearOscillations() ja Jypeli.GameObject.StopMoveTo().

◆ StopMoveTo()

void Jypeli.GameObject.StopMoveTo ( )

Pysäyttää MoveTo-aliohjelmalla aloitetun liikkeen.

Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 87.

Viittaukset Jypeli.GameObject.moveTarget, Jypeli.GameObject.moveTimer ja Jypeli.Timer.Stop().

Viitattu Jypeli.GameObject.Stop().

◆ Update()

override void Jypeli.GameObject.Update ( Time  time)

Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated-ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. GameObjectBase.IsUpdated

Parametrit
timePeliaika.

Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 161.

Viittaukset Jypeli.GameObject._layoutNeedsRefreshing, Jypeli.GameObject.oscillators, Jypeli.GameObject.RefreshLayout(), Jypeli.SynchronousList< T >.Update() ja Jypeli.GameObject.UpdateChildren().

◆ UpdateChildren()

void Jypeli.GameObject.UpdateChildren ( Time  time)
private

Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 177.

Viittaukset Jypeli.GameObject.Objects.

Viitattu Jypeli.GameObject.Update().

◆ UpdateChildSizes()

void Jypeli.GameObject.UpdateChildSizes ( Vector  oldSize,
Vector  newSize 
)
private

Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 182.

Viittaukset Jypeli.GameObject._childObjects, Jypeli.Vector.X ja Jypeli.Vector.Y.

◆ UpdateLayout()

void Jypeli.GameObject.UpdateLayout ( Vector  maximumSize)
private

Recursively updates the layouts of the object and its child objects. UpdateSizeHints() must have been called before this, because the layout needs to know how big the objects need to be.

Parametrit
maximumSizeThe actual size that is allocated for the layout.

Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 188.

Viittaukset Jypeli.GameObject._childObjects, Jypeli.GameObject.Layout, Jypeli.GameObject.Objects ja Jypeli.ILayout.Update().

Viitattu Jypeli.GameObject.RefreshLayout().

◆ UpdateSizeHints()

void Jypeli.GameObject.UpdateSizeHints ( )
private

Recursively updates the preferred sizes (and other parameters that affect the layout) of the object and its child objects.

Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 168.

Viittaukset Jypeli.GameObject._childObjects, Jypeli.GameObject.Layout ja Jypeli.ILayout.UpdateSizeHints().

Viitattu Jypeli.GameObject.RefreshLayout().

Jäsendatan dokumentaatio

◆ _childObjects

◆ _color

Color Jypeli.GameObject._color = Color.White
private

Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 35.

◆ _horizontalSizing

Sizing Jypeli.GameObject._horizontalSizing = Sizing.FixedSize
private

Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 7.

◆ _layout

ILayout Jypeli.GameObject._layout = null
private

Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 5.

◆ _layoutNeedsRefreshing

bool Jypeli.GameObject._layoutNeedsRefreshing = false
private

◆ _preferredSize

Vector Jypeli.GameObject._preferredSize = new Vector( 50, 50 )
private

Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 9.

◆ _shape

Shape Jypeli.GameObject._shape
private

Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 37.

◆ _size

Vector Jypeli.GameObject._size
private

Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 36.

Viitattu Jypeli.GameObject.RefreshLayout().

◆ _sizeByLayout

bool Jypeli.GameObject._sizeByLayout = true
private

Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 10.

◆ _textureFillsShape

bool Jypeli.GameObject._textureFillsShape = false
private

Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 36.

◆ _textureWrapSize

Vector Jypeli.GameObject._textureWrapSize = new Vector( 1, 1 )
private

Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 37.

◆ _verticalSizing

Sizing Jypeli.GameObject._verticalSizing = Sizing.FixedSize
private

Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 8.

◆ arrivedAction

Action Jypeli.GameObject.arrivedAction = null
protected

Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 42.

Viitattu Jypeli.GameObject.MoveTo() ja Jypeli.GameObject.MoveToTarget().

◆ autoResizeChildObjects

bool Jypeli.GameObject.autoResizeChildObjects = true
protected

Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 38.

Viitattu Jypeli.GameObject.InitLayout().

◆ GetChildObjectList

SynchronousList<GameObject> Jypeli.GameObject.GetChildObjectList => Objects

Palauttaa olion lapsioliot.

Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 88.

◆ moveSpeed

double Jypeli.GameObject.moveSpeed
protected

Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 41.

Viitattu Jypeli.GameObject.MoveTo() ja Jypeli.GameObject.MoveToTarget().

◆ moveTarget

Vector? Jypeli.GameObject.moveTarget = null
protected

◆ moveTimer

Timer Jypeli.GameObject.moveTimer = null
protected

◆ oscillators

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ Angle

◆ Animation

override Animation Jypeli.GameObject.Animation
getset

Animaatio. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri.

Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 48.

◆ AssociatedListeners

List<Listener> Jypeli.GameObject.AssociatedListeners
getprivate set

Määrittely tiedoston GameObject.cs rivillä 45.

Viitattu Jypeli.GameObject.Destroy() ja Jypeli.GameObject.InitListeners().

◆ Color

virtual Color Jypeli.GameObject.Color
getset

Väri, jonka värisenä olio piirretään, jos tekstuuria ei ole määritelty.

Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 64.

Viitattu Jypeli.Assets.Explosion.Explosion().

◆ HorizontalSizing

virtual Sizing Jypeli.GameObject.HorizontalSizing
getset

Koon asettaminen vaakasuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä.

Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 17.

Viitattu Jypeli.HorizontalSpacer.HorizontalSpacer(), Jypeli.VerticalSpacer.VerticalSpacer() ja Jypeli.GameObjects.VerticalScrollLayout.Update().

◆ IgnoresLighting

bool Jypeli.GameObject.IgnoresLighting
getset

Jättääkö olio kentän valaistuksen huomiotta. Asetettu oletuksena käyttöliittymäkomponenteilla (widget).

Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 90.

◆ IsAddedToGame

bool Jypeli.GameObject.IsAddedToGame
getset

◆ IsVisible

bool Jypeli.GameObject.IsVisible
getset

Piirretäänkö oliota ruudulle.

Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 43.

Viitattu Jypeli.GameObject.InitAppearance().

◆ Layout

ILayout Jypeli.GameObject.Layout
getset

Asettelija lapsiolioille. Asettaa lapsiolioiden koon sekä paikan.

Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 95.

Viitattu Jypeli.GameObject.InitLayout(), Jypeli.GameObject.RefreshLayout(), Jypeli.GameObject.UpdateLayout() ja Jypeli.GameObject.UpdateSizeHints().

◆ ObjectCount

int? Jypeli.GameObject.ObjectCount
get

Olion lapsiolioiden lukumäärä. Kuten Objects.Count, mutta optimoitu.

Määrittely tiedoston ChildObjects.cs rivillä 52.

◆ Objects

◆ PreferredSize

virtual Vector Jypeli.GameObject.PreferredSize
getset

Koko, jota oliolla tulisi olla asettelijan sisällä. Todellinen koko voi olla pienempi, jos tilaa ei ole tarpeeksi.

Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 55.

Viitattu Jypeli.GameObject.InitLayout() ja Jypeli.GameObjects.VerticalScrollLayout.Update().

◆ Shape

virtual Shape Jypeli.GameObject.Shape
getset

Olion muoto.

Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 79.

◆ ShapeString

string Jypeli.GameObject.ShapeString
getsetpackage

Olion muoto merkkijonona (kenttäeditorin käyttöön)

Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 88.

◆ Size

◆ SizingByLayout

bool Jypeli.GameObject.SizingByLayout
getset

Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 70.

Viitattu Jypeli.GameObject.RefreshLayout().

◆ TextureFillsShape

bool Jypeli.GameObject.TextureFillsShape
getset

Jos true, kuva piirretään niin, ettei se mene olion muodon ääriviivojen yli. Toisin sanoen kuva piirretään tarkasti vain muodon määrittämälle alueelle.

Tämän asettaminen tekee olion piirtämisestä hitaamman. Jos muoto on yksinkertainen, harkitse voisiko kuvan piirtää niin, että läpinäkyvyyttä käyttämällä saadaan kuvasta halutun muotoinen.

Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 80.

◆ TextureWrapSize

Vector Jypeli.GameObject.TextureWrapSize
getset

Määrittää kuinka moneen kertaan kuva piirretään. Esimerkiksi (3.0, 2.0) piirtää kuvan 3 kertaa vaakasuunnassa ja 2 kertaa pystysuunnassa.

Määrittely tiedoston Appearance.cs rivillä 55.

Viitattu Jypeli.GameObject.FlipImage(), Jypeli.GameObject.MirrorImage(), PlatformCharacter.Turn() ja PlatformCharacter2.Turn().

◆ VerticalSizing

virtual Sizing Jypeli.GameObject.VerticalSizing
getset

Koon asettaminen pystysuunnassa, kun olio on asettelijan sisällä.

Määrittely tiedoston Layout.cs rivillä 36.

Viitattu Jypeli.HorizontalSpacer.HorizontalSpacer() ja Jypeli.VerticalSpacer.VerticalSpacer().


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavista tiedostoista: