Jypeli  9
The simple game programming library
Jypeli.Window luokkareferenssi

Ikkuna. Lisää...

Luokan Jypeli.Window luokkakaavio
Jypeli.Widget Jypeli.CustomQueryWindow< W > Jypeli.MessageWindow Jypeli.MultiSelectWindow Jypeli.Widgets.SplashScreen Jypeli.YesNoWindow

Julkiset jäsenfunktiot

 Window ()
 Alustaa uuden ikkunan. Lisää...
 
 Window (double width, double height)
 Alustaa uuden ikkunan. Lisää...
 
void Close ()
 Sulkee ikkunan. Lisää...
 
delegate void WindowHandler (Window sender)
 Ikkunatapahtumien käsittelijä. Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Widget
 Widget (Animation animation)
 Alustaa widgetin. Lisää...
 
 Widget (double width, double height)
 Alustaa widgetin. Lisää...
 
 Widget (double width, double height, Shape shape)
 Alustaa widgetin. Lisää...
 
 Widget (ILayout layout)
 Alustaa widgetin. Lisää...
 
void Draw (Matrix parentTransformation)
 
virtual void Draw (Matrix parentTransformation, Matrix transformation)
 
void InitControl ()
 

Suojatut jäsenfunktiot

override Vector GetMaximumSize ()
 Ikkunalla maksimikoko on siten, että se mahtuu näytölle. Lisää...
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.Widget
virtual void DrawChildObjects (ref Matrix parentTransformation, ref Matrix transformation, ref Matrix childTransformation)
 

Ominaisuudet

Color ActiveColor [get, set]
 Ikkunan väri, kun ikkuna on aktiivinen. Lisää...
 
override Color Color [get, set]
 Ikkunan väri. Lisää...
 
Color InactiveColor [get, set]
 Ikkunan väri, kun ikkuna ei ole aktiivinen. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Widget
Color BorderColor [get, set]
 Reunojen väri. Lisää...
 
bool CapturesMouse [get, protected set]
 
ListenContext ControlContext [get]
 
bool IsCapturingMouse [get]
 
bool IsModal [get, set]
 Jos true, pelin sekä ikkunan alla olevien widgettien ohjaimet eivät ole käytössä kun ikkuna on näkyvissä. Lisää...
 

Tapahtumat

WindowHandler Closed
 Tapahtuu kun ikkuna suljetaan. TODO: ClearAllin kutsuminen samalla updatella kuin Closed-eventti tapahtuu aiheuttaa StackOverflown. TODO: ClearAll ei tyhjennä HighScoreWindowia oikein. Lisää...
 

Yksityiset jäsenfunktiot

void AddControls ()
 
void EndMoveWindow ()
 
void initialize ()
 
void MoveWindow ()
 
void OnClosed ()
 
void RestoreMouse ()
 
void ShowMouse ()
 
void StartMoveWindow ()
 
void Window_Activated ()
 
void Window_Deactivated ()
 

Yksityiset attribuutit

Color _actColor = new Color( 255, 255, 255, 200 )
 
Color _actTitle = new Color( 255, 255, 255, 100 )
 
Color _inactColor = new Color( 50, 50, 50, 50 )
 
Color _inactTitle = new Color( 128, 128, 128, 50 )
 
Vector movementCenter = Vector.Zero
 
bool moving = false
 
bool prevMouseVisible = true
 

Additional Inherited Members

- Paketin attribuutit inherited from Jypeli.Widget
List< ListenerassociatedListeners = new List<Listener>()
 Tähän listaan lisätyt kuuntelijat tuhotaan automaattisesti kun Widget poistetaan pelistä. Lisää...
 

Yksityiskohtainen selite

Ikkuna.

Määrittely tiedoston Window.cs rivillä 36.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ Window() [1/2]

Jypeli.Window.Window ( )

Alustaa uuden ikkunan.

Määrittely tiedoston Window.cs rivillä 103.

Viittaukset Jypeli.Window.initialize().

◆ Window() [2/2]

Jypeli.Window.Window ( double  width,
double  height 
)

Alustaa uuden ikkunan.

Parametrit
widthLeveys.
heightKorkeus.

Määrittely tiedoston Window.cs rivillä 114.

Viittaukset Jypeli.Window.initialize().

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ AddControls()

◆ Close()

◆ EndMoveWindow()

void Jypeli.Window.EndMoveWindow ( )
private

Määrittely tiedoston Window.cs rivillä 195.

Viittaukset Jypeli.Window.moving.

Viitattu Jypeli.Window.AddControls().

◆ GetMaximumSize()

override Vector Jypeli.Window.GetMaximumSize ( )
protected

Ikkunalla maksimikoko on siten, että se mahtuu näytölle.

Määrittely tiedoston Window.cs rivillä 125.

Viittaukset Jypeli.Game.Screen.

◆ initialize()

◆ MoveWindow()

void Jypeli.Window.MoveWindow ( )
private

◆ OnClosed()

void Jypeli.Window.OnClosed ( )
private

Määrittely tiedoston Window.cs rivillä 94.

Viittaukset Jypeli.Window.Closed.

Viitattu Jypeli.Window.initialize().

◆ RestoreMouse()

void Jypeli.Window.RestoreMouse ( )
private

◆ ShowMouse()

void Jypeli.Window.ShowMouse ( )
private

◆ StartMoveWindow()

void Jypeli.Window.StartMoveWindow ( )
private

◆ Window_Activated()

void Jypeli.Window.Window_Activated ( )
private

Määrittely tiedoston Window.cs rivillä 200.

Viittaukset Jypeli.Window.ActiveColor.

Viitattu Jypeli.Window.initialize().

◆ Window_Deactivated()

void Jypeli.Window.Window_Deactivated ( )
private

Määrittely tiedoston Window.cs rivillä 205.

Viittaukset Jypeli.Window.InactiveColor.

Viitattu Jypeli.Window.initialize().

◆ WindowHandler()

delegate void Jypeli.Window.WindowHandler ( Window  sender)

Ikkunatapahtumien käsittelijä.

Jäsendatan dokumentaatio

◆ _actColor

Color Jypeli.Window._actColor = new Color( 255, 255, 255, 200 )
private

Määrittely tiedoston Window.cs rivillä 38.

◆ _actTitle

Color Jypeli.Window._actTitle = new Color( 255, 255, 255, 100 )
private

Määrittely tiedoston Window.cs rivillä 40.

◆ _inactColor

Color Jypeli.Window._inactColor = new Color( 50, 50, 50, 50 )
private

Määrittely tiedoston Window.cs rivillä 39.

◆ _inactTitle

Color Jypeli.Window._inactTitle = new Color( 128, 128, 128, 50 )
private

Määrittely tiedoston Window.cs rivillä 41.

◆ movementCenter

Vector Jypeli.Window.movementCenter = Vector.Zero
private

Määrittely tiedoston Window.cs rivillä 44.

Viitattu Jypeli.Window.MoveWindow() ja Jypeli.Window.StartMoveWindow().

◆ moving

bool Jypeli.Window.moving = false
private

◆ prevMouseVisible

bool Jypeli.Window.prevMouseVisible = true
private

Määrittely tiedoston Window.cs rivillä 45.

Viitattu Jypeli.Window.RestoreMouse() ja Jypeli.Window.ShowMouse().

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ ActiveColor

Color Jypeli.Window.ActiveColor
getset

Ikkunan väri, kun ikkuna on aktiivinen.

Määrittely tiedoston Window.cs rivillä 67.

Viitattu Jypeli.Window.Window_Activated().

◆ Color

override Color Jypeli.Window.Color
getset

Ikkunan väri.

Määrittely tiedoston Window.cs rivillä 50.

Viitattu Jypeli.Widgets.SplashScreen.SplashScreen() ja Jypeli.Game.InitDebugScreen().

◆ InactiveColor

Color Jypeli.Window.InactiveColor
getset

Ikkunan väri, kun ikkuna ei ole aktiivinen.

Määrittely tiedoston Window.cs rivillä 76.

Viitattu Jypeli.Window.Window_Deactivated().

Tapahtumien dokumentaatio

◆ Closed

WindowHandler Jypeli.Window.Closed

Tapahtuu kun ikkuna suljetaan. TODO: ClearAllin kutsuminen samalla updatella kuin Closed-eventti tapahtuu aiheuttaa StackOverflown. TODO: ClearAll ei tyhjennä HighScoreWindowia oikein.

Määrittely tiedoston Window.cs rivillä 92.

Viitattu Jypeli.Game.ConfirmExit() ja Jypeli.Window.OnClosed().


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: