Jypeli  9
The simple game programming library
Jypeli.Surface luokkareferenssi

Tasainen tai epätasainen pinta. Lisää...

Luokan Jypeli.Surface luokkakaavio
Jypeli.PhysicsObject

Julkiset jäsenfunktiot

 Surface (double width, double height)
 Luo tasaisen pinnan. Lisää...
 
 Surface (double width, double min, double max, int points)
 Luo satunnaisen pinnan. Lisää...
 
 Surface (double width, double min, double max, int points, int maxchange)
 Luo satunnaisen pinnan. Lisää...
 
 Surface (double width, double[] heights, double scale)
 Helppo tapa lisätä kenttään epätasainen pinta. Pinta kuvataan luettelemalla Y-koordinaatteja vasemmalta oikealle lukien. Kahden Y-koordinaatin väli on aina sama. Lisää...
 
double GetGroundHeight (double x)
 
Vector GetGroundNormal (double x)
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.PhysicsObject
 PhysicsObject (Animation animation)
 Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää...
 
 PhysicsObject (double width, double height)
 Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää...
 
 PhysicsObject (double width, double height, double x, double y)
 Luo uuden fysiikkaolion. Lisää...
 
 PhysicsObject (double width, double height, Shape shape, double x=0.0, double y=0.0)
 Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää...
 
 PhysicsObject (RaySegment raySegment)
 Luo fysiikkaolion, jonka muotona on säde. Lisää...
 
void AddCollisionIgnoreGroup (int group)
 Lisää uuden törmäyksenvälttelyryhmän. Lisää...
 
virtual void ApplyTorque (double torque)
 Kohdistaa kappaleeseen vääntövoiman. Voiman suunta riippuu merkistä. Lisää...
 
void ClearCollisionIgnoreGroups ()
 Poistaa kaikki törmäysryhmät, jolloin olio saa törmäillä vapaasti. Lisää...
 
virtual void Hit (Vector impulse)
 Kohdistaa kappaleeseen impulssin. Tällä kappaleen saa nopeasti liikkeeseen. Lisää...
 
bool IgnoresCollisionWith (PhysicsObject target)
 Tarkistaa, jätetäänkö törmäämättä toiseen olioon. Ts. tarkistaa, onko joko tällä oliolla tai toisella oliolla esim. IgnoresCollisionResponse tai keskenään sama CollisionIgnoreGroup. Lisää...
 
void MakeOneWay ()
 Tekee oliosta läpimentävän alhaalta ylöspäin (tasohyppelytaso). Huom. ei toimi yhdessä CollisionIgnoreGroupien kanssa! Lisää...
 
void MakeStatic ()
 Tekee oliosta staattisen eli liikkumattoman. Lisää...
 
override void Move (Vector movement)
 Siirtää oliota. Lisää...
 
void OnCollided (IPhysicsBody thisBody, IPhysicsBody otherBody)
 Fysiikkamoottori kutsuu kun törmäys tapahtuu Lisää...
 
virtual void Push (Vector force)
 Työntää oliota. Lisää...
 
void Push (Vector force, TimeSpan time)
 
void RemoveCollisionIgnoreGroup (int group)
 Poistaa annetun törmäyksenvälttelyryhmän. Lisää...
 
override void Stop ()
 Pysäyttää olion. Lisää...
 
void StopAngular ()
 Pysäyttää kaiken pyörimisliikkeen. Lisää...
 
void StopAxial (Vector axis)
 Pysäyttää liikkeen akselin suunnassa. Lisää...
 
void StopHorizontal ()
 Pysäyttää olion liikkeen vaakasuunnassa. Lisää...
 
void StopVertical ()
 Pysäyttää olion liikkeen pystysuunnassa. Lisää...
 
void Throw (PhysicsObject obj, Angle angle, double force, double distOffset=0, int layer=0, double axialOffset=0)
 Heittää kappaleen hahmon rintamasuuntaa kohti. Lisää...
 
override void Update (Time time)
 

Staattiset julkiset jäsenfunktiot

static Surface Create (Level level, Direction direction)
 Luo kentälle tasaisen reunan. Ei lisää reunaa automaattisesti kenttään. Lisää...
 
static Surface Create (Level level, Direction direction, double min, double max, int points)
 Luo kentälle epätasaisen reunan. Ei lisää reunaa automaattisesti kenttään. Lisää...
 
static Surface Create (Level level, Direction direction, double min, double max, int points, int maxchange)
 Luo kentälle epätasaisen reunan. Ei lisää reunaa automaattisesti kenttään. Lisää...
 
static Surface CreateBottom (Level level)
 Luo kentälle tasaisen alareunan. Ei lisää reunaa automaattisesti kenttään. Lisää...
 
static Surface CreateBottom (Level level, double min, double max, int points)
 Luo kentälle epätasaisen alareunan. Ei lisää reunaa automaattisesti kenttään. Lisää...
 
static Surface CreateBottom (Level level, double min, double max, int points, int maxchange)
 Luo kentälle epätasaisen alareunan. Ei lisää reunaa automaattisesti kenttään. Lisää...
 
static Surface CreateLeft (Level level)
 Luo kentälle tasaisen vasemman reunan. Ei lisää reunaa automaattisesti kenttään. Lisää...
 
static Surface CreateLeft (Level level, double min, double max, int points)
 Luo kentälle epätasaisen vasemman reunan. Ei lisää reunaa automaattisesti kenttään. Lisää...
 
static Surface CreateLeft (Level level, double min, double max, int points, int maxchange)
 Luo kentälle epätasaisen vasemman reunan. Ei lisää reunaa automaattisesti kenttään. Lisää...
 
static Surface CreateRight (Level level)
 Luo kentälle tasaisen oikean reunan. Ei lisää reunaa automaattisesti kenttään. Lisää...
 
static Surface CreateRight (Level level, double min, double max, int points)
 Luo kentälle epätasaisen oikean reunan. Ei lisää reunaa automaattisesti kenttään. Lisää...
 
static Surface CreateRight (Level level, double min, double max, int points, int maxchange)
 Luo kentälle epätasaisen oikean reunan. Ei lisää reunaa automaattisesti kenttään. Lisää...
 
static Surface CreateTop (Level level)
 Luo kentälle tasaisen yläreunan. Ei lisää reunaa automaattisesti kenttään. Lisää...
 
static Surface CreateTop (Level level, double min, double max, int points)
 Luo kentälle epätasaisen yläreunan. Ei lisää reunaa automaattisesti kenttään. Lisää...
 
static Surface CreateTop (Level level, double min, double max, int points, int maxchange)
 Luo kentälle epätasaisen yläreunan. Ei lisää reunaa automaattisesti kenttään. Lisää...
 
- Staattiset julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.PhysicsObject
static PhysicsObject CreateStaticObject (Animation animation)
 Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää...
 
static PhysicsObject CreateStaticObject (double width, double height)
 Alustaa fysiikkaolion käyttöön ja tekee siitä staattisen (liikkumattoman). Lisää...
 
static PhysicsObject CreateStaticObject (double width, double height, Shape shape)
 Alustaa fysiikkaolion käyttöön ja tekee siitä staattisen (liikkumattoman). Lisää...
 

Yksityiset jäsenfunktiot

void InitializeFlat (double height)
 
void InitializeRugged (double[] heights, double scale)
 

Staattiset yksityiset jäsenfunktiot

static double CalculateHeight (double[] heights, double scale)
 
static Vector[] CalculateVertexes (double width, double[] heights, double scale)
 
static Polygon CreateRuggedShape (double width, double[] heights, double scale)
 
static Polygon CreateShape (double width, double[] heights, Vector[] vertexes)
 
static double GetMinHeightDifference (double[] heights)
 

Yksityiset attribuutit

double[] heights = null
 
double scale = 1.0
 

Additional Inherited Members

- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.PhysicsObject
override void MoveToTarget ()
 
virtual void PrepareThrowable (PhysicsObject obj, Angle angle, double force, double distanceDelta, double axialDelta)
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.PhysicsObject
Vector Acceleration [get, set]
 Kiihtyvyys. Lisää...
 
override Angle Angle [get, set]
 
double AngularAcceleration [get, set]
 Kulmakiihtyvyys. Lisää...
 
double AngularDamping [get, set]
 Kulmanopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus. Lisää...
 
double AngularVelocity [get, set]
 Kulmanopeus. Lisää...
 
IPhysicsBody Body [get, private set]
 
BoundingRectangle BoundingRectangle [get]
 Olion sisältävä laatikko törmäyskäsittelyä varten. Lisää...
 
bool CanRotate [get, set]
 Jos false, olio ei voi pyöriä. Lisää...
 
virtual int? CollisionIgnoreGroup [get, set]
 Törmäysryhmä. Oliot jotka ovat samassa törmäysryhmässä menevät toistensa läpi. Jos ryhmä on nolla tai negatiivinen, sillä ei ole vaikutusta. Lisää...
 
virtual Ignorer CollisionIgnorer [get, set]
 Olio, jolla voi välttää oliota osumasta tiettyihin muihin olioihin. Lisää...
 
bool IgnoresCollisionResponse [get, set]
 Jättääkö törmäykset huomiotta. Lisää...
 
bool IgnoresExplosions [get, set]
 
bool IgnoresGravity [get, set]
 Jättääkö painovoiman huomiotta. Lisää...
 
bool IgnoresPhysicsLogics [get, set]
 Jättääkö fysiikkakentät (esim. painovoiman) huomiotta. Lisää...
 
bool IsDestroying [get]
 Onko olio tuhoutumassa. Lisää...
 
double KineticFriction [get, set]
 Liikekitka (hidastaa kun olio on jo liikkeessä). Ks. StaticFriction (lepokitka) Lisää...
 
double LinearDamping [get, set]
 Nopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus. Lisää...
 
double Mass [get, set]
 Olion massa (paino). Mitä enemmän massaa, sitä enemmän voimaa tarvitaan saamaan olio liikkeelle / pysähtymään. Lisää...
 
double MaxAngularVelocity [get, set]
 Suurin kulmanopeus, jonka olio voi saavuttaa. Lisää...
 
double MaxVelocity [get, set]
 Suurin nopeus, jonka olio voi saavuttaa. Lisää...
 
double MomentOfInertia [get, set]
 Olion hitausmomentti eli massa/paino kääntyessä. Mitä suurempi, sitä hitaampi olio on kääntymään / sitä enemmän vääntöä tarvitaan. Äärettömällä hitausmomentilla olio ei käänny lainkaan (paitsi suoraan kulmaa muuttamalla). Lisää...
 
PhysicsStructure ParentStructure [get, set]
 Rakenneolio, johon tämä olio kuuluu. Lisää...
 
override Vector Position [get, set]
 
double Restitution [get, set]
 Kimmoisuuskerroin (0 = ei kimmoisa, 1 = täysin kimmoisa, yli 1 = saa energiaa tyhjästä) Lisää...
 
override Shape Shape [get, set]
 
override Vector Size [get, set]
 
double StaticFriction [get, set]
 Lepokitka (hidastaa liikkeelle lähtiessä). Ks. KineticFriction (liikekitka) Lisää...
 
Vector Velocity [get, set]
 Nopeus. Lisää...
 
- Tapahtumat inherited from Jypeli.PhysicsObject
CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObjectCollided
 Tapahtuu, kun törmätään toiseen fysiikkaolioon. Lisää...
 
Action Destroying
 Tapahtuisi, kun olio on tuhoutumassa. EI KÄYTÖSSÄ! Lisää...
 

Yksityiskohtainen selite

Tasainen tai epätasainen pinta.

Määrittely tiedoston Surface.cs rivillä 8.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ Surface() [1/4]

Jypeli.Surface.Surface ( double  width,
double[]  heights,
double  scale 
)

Helppo tapa lisätä kenttään epätasainen pinta. Pinta kuvataan luettelemalla Y-koordinaatteja vasemmalta oikealle lukien. Kahden Y-koordinaatin väli on aina sama.

Parametrit
widthPinnan leveys
heightsY-koordinaatit lueteltuna vasemmalta oikealle.
scaleVakio, jolla jokainen Y-koordinaatti kerrotaan. Hyödyllinen, jos halutaan muuttaa koko pinnan korkeutta muuttamatta jokaista pistettä yksitellen. Tavallisesti arvoksi kelpaa 1.0.

Huomaa, että pinnassa ei voi olla kahta pistettä päällekkäin.

Määrittely tiedoston Surface.cs rivillä 28.

Viittaukset Jypeli.Surface.heights, Jypeli.Surface.InitializeRugged() ja Jypeli.Surface.scale.

Viitattu Jypeli.Surface.CreateBottom(), Jypeli.Surface.CreateLeft(), Jypeli.Surface.CreateRight() ja Jypeli.Surface.CreateTop().

◆ Surface() [2/4]

Jypeli.Surface.Surface ( double  width,
double  height 
)

Luo tasaisen pinnan.

Parametrit
widthPinnan leveys
heightPinnan korkeus

Määrittely tiedoston Surface.cs rivillä 39.

Viittaukset Jypeli.Surface.InitializeFlat().

◆ Surface() [3/4]

Jypeli.Surface.Surface ( double  width,
double  min,
double  max,
int  points 
)

Luo satunnaisen pinnan.

Parametrit
widthPinnan leveys
minMatalin kohta.
maxKorkein kohta.
pointsPisteiden määrä.
Palauttaa

Määrittely tiedoston Surface.cs rivillä 72.

◆ Surface() [4/4]

Jypeli.Surface.Surface ( double  width,
double  min,
double  max,
int  points,
int  maxchange 
)

Luo satunnaisen pinnan.

Parametrit
widthPinnan leveys
minMatalin kohta.
maxKorkein kohta.
pointsPisteiden määrä.
maxchangeSuurin sallittu erotus kahden pisteen välillä.
Palauttaa

Määrittely tiedoston Surface.cs rivillä 86.

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ CalculateHeight()

static double Jypeli.Surface.CalculateHeight ( double[]  heights,
double  scale 
)
staticprivate

Määrittely tiedoston Surface.cs rivillä 95.

Viittaukset Jypeli.Surface.heights ja Jypeli.Surface.scale.

◆ CalculateVertexes()

static Vector [] Jypeli.Surface.CalculateVertexes ( double  width,
double[]  heights,
double  scale 
)
staticprivate

◆ Create() [1/3]

static Surface Jypeli.Surface.Create ( Level  level,
Direction  direction 
)
static

Luo kentälle tasaisen reunan. Ei lisää reunaa automaattisesti kenttään.

Parametrit
levelKenttä
directionMikä reuna luodaan.
Palauttaa
Reunaolio

Määrittely tiedoston Surface.cs rivillä 190.

Viittaukset Jypeli.Surface.CreateBottom(), Jypeli.Surface.CreateLeft(), Jypeli.Surface.CreateRight(), Jypeli.Surface.CreateTop(), Jypeli.Direction.Down, Jypeli.Direction.Left, Jypeli.Direction.Right ja Jypeli.Direction.Up.

Viitattu Jypeli.Level.CreateBorder().

◆ Create() [2/3]

static Surface Jypeli.Surface.Create ( Level  level,
Direction  direction,
double  min,
double  max,
int  points 
)
static

Luo kentälle epätasaisen reunan. Ei lisää reunaa automaattisesti kenttään.

Parametrit
levelKenttä
minMatalin kohta.
maxKorkein kohta.
pointsPisteiden määrä.
directionMikä reuna luodaan.
Palauttaa
Reunaolio

Määrittely tiedoston Surface.cs rivillä 210.

Viittaukset Jypeli.Surface.CreateBottom(), Jypeli.Surface.CreateLeft(), Jypeli.Surface.CreateRight(), Jypeli.Surface.CreateTop(), Jypeli.Direction.Down, Jypeli.Direction.Left, Jypeli.Direction.Right ja Jypeli.Direction.Up.

◆ Create() [3/3]

static Surface Jypeli.Surface.Create ( Level  level,
Direction  direction,
double  min,
double  max,
int  points,
int  maxchange 
)
static

Luo kentälle epätasaisen reunan. Ei lisää reunaa automaattisesti kenttään.

Parametrit
levelKenttä
minMatalin kohta.
maxKorkein kohta.
pointsPisteiden määrä.
maxchangeSuurin sallittu erotus kahden pisteen välillä.
directionMikä reuna luodaan.
Palauttaa
Reunaolio

Määrittely tiedoston Surface.cs rivillä 231.

Viittaukset Jypeli.Surface.CreateBottom(), Jypeli.Surface.CreateLeft(), Jypeli.Surface.CreateRight(), Jypeli.Surface.CreateTop(), Jypeli.Direction.Down, Jypeli.Direction.Left, Jypeli.Direction.Right ja Jypeli.Direction.Up.

◆ CreateBottom() [1/3]

static Surface Jypeli.Surface.CreateBottom ( Level  level)
static

Luo kentälle tasaisen alareunan. Ei lisää reunaa automaattisesti kenttään.

Parametrit
levelKenttä
Palauttaa
Reunaolio

Määrittely tiedoston Surface.cs rivillä 397.

Viittaukset Jypeli.Surface.Surface(), Jypeli.Level.Bottom, Jypeli.Level.Center, Jypeli.Level.GetBorderThickness(), Jypeli.PhysicsObject.Position, Jypeli.Level.Width ja Jypeli.Vector.X.

Viitattu Jypeli.Surface.Create().

◆ CreateBottom() [2/3]

static Surface Jypeli.Surface.CreateBottom ( Level  level,
double  min,
double  max,
int  points 
)
static

Luo kentälle epätasaisen alareunan. Ei lisää reunaa automaattisesti kenttään.

Parametrit
levelKenttä
minMatalin kohta.
maxKorkein kohta.
pointsPisteiden määrä.
Palauttaa
Reunaolio

Määrittely tiedoston Surface.cs rivillä 414.

Viittaukset Jypeli.Surface.Surface(), Jypeli.Level.Bottom, Jypeli.Level.Center, Jypeli.PhysicsObject.Position, Jypeli.Level.Width ja Jypeli.Vector.X.

◆ CreateBottom() [3/3]

static Surface Jypeli.Surface.CreateBottom ( Level  level,
double  min,
double  max,
int  points,
int  maxchange 
)
static

Luo kentälle epätasaisen alareunan. Ei lisää reunaa automaattisesti kenttään.

Parametrit
levelKenttä
minMatalin kohta.
maxKorkein kohta.
pointsPisteiden määrä.
maxchangeSuurin sallittu erotus kahden pisteen välillä.
Palauttaa
Reunaolio

Määrittely tiedoston Surface.cs rivillä 431.

Viittaukset Jypeli.Surface.Surface(), Jypeli.Level.Bottom, Jypeli.Level.Center, Jypeli.PhysicsObject.Position, Jypeli.Level.Width ja Jypeli.Vector.X.

◆ CreateLeft() [1/3]

static Surface Jypeli.Surface.CreateLeft ( Level  level)
static

Luo kentälle tasaisen vasemman reunan. Ei lisää reunaa automaattisesti kenttään.

Parametrit
levelKenttä
Palauttaa
Reunaolio

Määrittely tiedoston Surface.cs rivillä 247.

Viittaukset Jypeli.Surface.Surface(), Jypeli.PhysicsObject.Angle, Jypeli.Level.Center, Jypeli.Level.GetBorderThickness(), Jypeli.Level.Height, Jypeli.Level.Left, Jypeli.PhysicsObject.Position, Jypeli.Angle.RightAngle ja Jypeli.Vector.Y.

Viitattu Jypeli.Surface.Create().

◆ CreateLeft() [2/3]

static Surface Jypeli.Surface.CreateLeft ( Level  level,
double  min,
double  max,
int  points 
)
static

Luo kentälle epätasaisen vasemman reunan. Ei lisää reunaa automaattisesti kenttään.

Parametrit
levelKenttä
minMatalin kohta.
maxKorkein kohta.
pointsPisteiden määrä.
Palauttaa
Reunaolio

Määrittely tiedoston Surface.cs rivillä 265.

Viittaukset Jypeli.Surface.Surface(), Jypeli.PhysicsObject.Angle, Jypeli.Level.Center, Jypeli.Level.Height, Jypeli.Level.Left, Jypeli.PhysicsObject.Position, Jypeli.Angle.RightAngle ja Jypeli.Vector.Y.

◆ CreateLeft() [3/3]

static Surface Jypeli.Surface.CreateLeft ( Level  level,
double  min,
double  max,
int  points,
int  maxchange 
)
static

Luo kentälle epätasaisen vasemman reunan. Ei lisää reunaa automaattisesti kenttään.

Parametrit
levelKenttä
minMatalin kohta.
maxKorkein kohta.
pointsPisteiden määrä.
maxchangeSuurin sallittu erotus kahden pisteen välillä.
Palauttaa
Reunaolio

Määrittely tiedoston Surface.cs rivillä 283.

Viittaukset Jypeli.Surface.Surface(), Jypeli.PhysicsObject.Angle, Jypeli.Level.Center, Jypeli.Level.Height, Jypeli.Level.Left, Jypeli.PhysicsObject.Position, Jypeli.Angle.RightAngle ja Jypeli.Vector.Y.

◆ CreateRight() [1/3]

static Surface Jypeli.Surface.CreateRight ( Level  level)
static

Luo kentälle tasaisen oikean reunan. Ei lisää reunaa automaattisesti kenttään.

Parametrit
levelKenttä
Palauttaa
Reunaolio

Määrittely tiedoston Surface.cs rivillä 297.

Viittaukset Jypeli.Surface.Surface(), Jypeli.PhysicsObject.Angle, Jypeli.Level.Center, Jypeli.Level.GetBorderThickness(), Jypeli.Level.Height, Jypeli.PhysicsObject.Position, Jypeli.Level.Right, Jypeli.Angle.RightAngle ja Jypeli.Vector.Y.

Viitattu Jypeli.Surface.Create().

◆ CreateRight() [2/3]

static Surface Jypeli.Surface.CreateRight ( Level  level,
double  min,
double  max,
int  points 
)
static

Luo kentälle epätasaisen oikean reunan. Ei lisää reunaa automaattisesti kenttään.

Parametrit
minMatalin kohta.
maxKorkein kohta.
pointsPisteiden määrä.
levelKenttä
Palauttaa
Reunaolio

Määrittely tiedoston Surface.cs rivillä 315.

Viittaukset Jypeli.Surface.Surface(), Jypeli.PhysicsObject.Angle, Jypeli.Level.Center, Jypeli.Level.Height, Jypeli.PhysicsObject.Position, Jypeli.Level.Right, Jypeli.Angle.RightAngle ja Jypeli.Vector.Y.

◆ CreateRight() [3/3]

static Surface Jypeli.Surface.CreateRight ( Level  level,
double  min,
double  max,
int  points,
int  maxchange 
)
static

Luo kentälle epätasaisen oikean reunan. Ei lisää reunaa automaattisesti kenttään.

Parametrit
minMatalin kohta.
maxKorkein kohta.
pointsPisteiden määrä.
levelKenttä
maxchangeSuurin sallittu erotus kahden pisteen välillä.
Palauttaa
Reunaolio

Määrittely tiedoston Surface.cs rivillä 333.

Viittaukset Jypeli.Surface.Surface(), Jypeli.PhysicsObject.Angle, Jypeli.Level.Center, Jypeli.Level.Height, Jypeli.PhysicsObject.Position, Jypeli.Level.Right, Jypeli.Angle.RightAngle ja Jypeli.Vector.Y.

◆ CreateRuggedShape()

static Polygon Jypeli.Surface.CreateRuggedShape ( double  width,
double[]  heights,
double  scale 
)
staticprivate

◆ CreateShape()

static Polygon Jypeli.Surface.CreateShape ( double  width,
double[]  heights,
Vector[]  vertexes 
)
staticprivate

Määrittely tiedoston Surface.cs rivillä 143.

Viittaukset Jypeli.Surface.heights.

Viitattu Jypeli.Surface.CreateRuggedShape().

◆ CreateTop() [1/3]

static Surface Jypeli.Surface.CreateTop ( Level  level)
static

Luo kentälle tasaisen yläreunan. Ei lisää reunaa automaattisesti kenttään.

Parametrit
levelKenttä
Palauttaa
Reunaolio

Määrittely tiedoston Surface.cs rivillä 347.

Viittaukset Jypeli.Surface.Surface(), Jypeli.PhysicsObject.Angle, Jypeli.Level.Center, Jypeli.Level.GetBorderThickness(), Jypeli.PhysicsObject.Position, Jypeli.Angle.StraightAngle, Jypeli.Level.Top, Jypeli.Level.Width ja Jypeli.Vector.X.

Viitattu Jypeli.Surface.Create().

◆ CreateTop() [2/3]

static Surface Jypeli.Surface.CreateTop ( Level  level,
double  min,
double  max,
int  points 
)
static

Luo kentälle epätasaisen yläreunan. Ei lisää reunaa automaattisesti kenttään.

Parametrit
levelKenttä
minMatalin kohta.
maxKorkein kohta.
pointsPisteiden määrä.
Palauttaa
Reunaolio

Määrittely tiedoston Surface.cs rivillä 365.

Viittaukset Jypeli.Surface.Surface(), Jypeli.PhysicsObject.Angle, Jypeli.Level.Center, Jypeli.PhysicsObject.Position, Jypeli.Angle.StraightAngle, Jypeli.Level.Top, Jypeli.Level.Width ja Jypeli.Vector.X.

◆ CreateTop() [3/3]

static Surface Jypeli.Surface.CreateTop ( Level  level,
double  min,
double  max,
int  points,
int  maxchange 
)
static

Luo kentälle epätasaisen yläreunan. Ei lisää reunaa automaattisesti kenttään.

Parametrit
levelKenttä
minMatalin kohta.
maxKorkein kohta.
pointsPisteiden määrä.
maxchangeSuurin sallittu erotus kahden pisteen välillä.
Palauttaa
Reunaolio

Määrittely tiedoston Surface.cs rivillä 383.

Viittaukset Jypeli.Surface.Surface(), Jypeli.PhysicsObject.Angle, Jypeli.Level.Center, Jypeli.PhysicsObject.Position, Jypeli.Angle.StraightAngle, Jypeli.Level.Top, Jypeli.Level.Width ja Jypeli.Vector.X.

◆ GetGroundHeight()

double Jypeli.Surface.GetGroundHeight ( double  x)

Määrittely tiedoston Surface.cs rivillä 442.

Viittaukset Jypeli.Center, Jypeli.Surface.heights ja Jypeli.Surface.scale.

◆ GetGroundNormal()

◆ GetMinHeightDifference()

static double Jypeli.Surface.GetMinHeightDifference ( double[]  heights)
staticprivate

Määrittely tiedoston Surface.cs rivillä 165.

Viittaukset Jypeli.Surface.heights.

◆ InitializeFlat()

void Jypeli.Surface.InitializeFlat ( double  height)
private

Määrittely tiedoston Surface.cs rivillä 45.

Viittaukset Jypeli.Color.ForestGreen ja Jypeli.PhysicsObject.MakeStatic().

Viitattu Jypeli.Surface.Surface().

◆ InitializeRugged()

void Jypeli.Surface.InitializeRugged ( double[]  heights,
double  scale 
)
private

Jäsendatan dokumentaatio

◆ heights

◆ scale


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: