![]() |
Jypeli
9
The simple game programming library
|
Julkiset jäsenfunktiot | |
| PhysicsObject (Animation animation) | |
| Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää... | |
| PhysicsObject (double width, double height) | |
| Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää... | |
| PhysicsObject (double width, double height, double x, double y) | |
| Luo uuden fysiikkaolion. Lisää... | |
| PhysicsObject (double width, double height, Shape shape, double x=0.0, double y=0.0) | |
| Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää... | |
| PhysicsObject (RaySegment raySegment) | |
| Luo fysiikkaolion, jonka muotona on säde. Lisää... | |
| void | AddCollisionIgnoreGroup (int group) |
| Lisää uuden törmäyksenvälttelyryhmän. Lisää... | |
| virtual void | ApplyTorque (double torque) |
| Kohdistaa kappaleeseen vääntövoiman. Voiman suunta riippuu merkistä. Lisää... | |
| void | ClearCollisionIgnoreGroups () |
| Poistaa kaikki törmäysryhmät, jolloin olio saa törmäillä vapaasti. Lisää... | |
| virtual void | Hit (Vector impulse) |
| Kohdistaa kappaleeseen impulssin. Tällä kappaleen saa nopeasti liikkeeseen. Lisää... | |
| bool | IgnoresCollisionWith (PhysicsObject target) |
| Tarkistaa, jätetäänkö törmäämättä toiseen olioon. Ts. tarkistaa, onko joko tällä oliolla tai toisella oliolla esim. IgnoresCollisionResponse tai keskenään sama CollisionIgnoreGroup. Lisää... | |
| void | MakeOneWay () |
| Tekee oliosta läpimentävän alhaalta ylöspäin (tasohyppelytaso). Huom. ei toimi yhdessä CollisionIgnoreGroupien kanssa! Lisää... | |
| void | MakeStatic () |
| Tekee oliosta staattisen eli liikkumattoman. Lisää... | |
| override void | Move (Vector movement) |
| Siirtää oliota. Lisää... | |
| void | OnCollided (IPhysicsBody thisBody, IPhysicsBody otherBody) |
| Fysiikkamoottori kutsuu kun törmäys tapahtuu Lisää... | |
| virtual void | Push (Vector force) |
| Työntää oliota. Lisää... | |
| void | Push (Vector force, TimeSpan time) |
| void | RemoveCollisionIgnoreGroup (int group) |
| Poistaa annetun törmäyksenvälttelyryhmän. Lisää... | |
| override void | Stop () |
| Pysäyttää olion. Lisää... | |
| void | StopAngular () |
| Pysäyttää kaiken pyörimisliikkeen. Lisää... | |
| void | StopAxial (Vector axis) |
| Pysäyttää liikkeen akselin suunnassa. Lisää... | |
| void | StopHorizontal () |
| Pysäyttää olion liikkeen vaakasuunnassa. Lisää... | |
| void | StopVertical () |
| Pysäyttää olion liikkeen pystysuunnassa. Lisää... | |
| void | Throw (PhysicsObject obj, Angle angle, double force, double distOffset=0, int layer=0, double axialOffset=0) |
| Heittää kappaleen hahmon rintamasuuntaa kohti. Lisää... | |
| override void | Update (Time time) |
Staattiset julkiset jäsenfunktiot | |
| static PhysicsObject | CreateStaticObject (Animation animation) |
| Alustaa fysiikkaolion käyttöön. Lisää... | |
| static PhysicsObject | CreateStaticObject (double width, double height) |
| Alustaa fysiikkaolion käyttöön ja tekee siitä staattisen (liikkumattoman). Lisää... | |
| static PhysicsObject | CreateStaticObject (double width, double height, Shape shape) |
| Alustaa fysiikkaolion käyttöön ja tekee siitä staattisen (liikkumattoman). Lisää... | |
Suojatut jäsenfunktiot | |
| override void | MoveToTarget () |
| virtual void | PrepareThrowable (PhysicsObject obj, Angle angle, double force, double distanceDelta, double axialDelta) |
Ominaisuudet | |
| Vector | Acceleration [get, set] |
| Kiihtyvyys. Lisää... | |
| override Angle | Angle [get, set] |
| double | AngularAcceleration [get, set] |
| Kulmakiihtyvyys. Lisää... | |
| double | AngularDamping [get, set] |
| Kulmanopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus. Lisää... | |
| double | AngularVelocity [get, set] |
| Kulmanopeus. Lisää... | |
| IPhysicsBody | Body [get, private set] |
| BoundingRectangle | BoundingRectangle [get] |
| Olion sisältävä laatikko törmäyskäsittelyä varten. Lisää... | |
| bool | CanRotate [get, set] |
Jos false, olio ei voi pyöriä. Lisää... | |
| virtual int? | CollisionIgnoreGroup [get, set] |
| Törmäysryhmä. Oliot jotka ovat samassa törmäysryhmässä menevät toistensa läpi. Jos ryhmä on nolla tai negatiivinen, sillä ei ole vaikutusta. Lisää... | |
| virtual Ignorer | CollisionIgnorer [get, set] |
| Olio, jolla voi välttää oliota osumasta tiettyihin muihin olioihin. Lisää... | |
| bool | IgnoresCollisionResponse [get, set] |
| Jättääkö törmäykset huomiotta. Lisää... | |
| bool | IgnoresExplosions [get, set] |
| bool | IgnoresGravity [get, set] |
| Jättääkö painovoiman huomiotta. Lisää... | |
| bool | IgnoresPhysicsLogics [get, set] |
| Jättääkö fysiikkakentät (esim. painovoiman) huomiotta. Lisää... | |
| bool | IsDestroying [get] |
| Onko olio tuhoutumassa. Lisää... | |
| double | KineticFriction [get, set] |
| Liikekitka (hidastaa kun olio on jo liikkeessä). Ks. StaticFriction (lepokitka) Lisää... | |
| double | LinearDamping [get, set] |
| Nopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus. Lisää... | |
| double | Mass [get, set] |
| Olion massa (paino). Mitä enemmän massaa, sitä enemmän voimaa tarvitaan saamaan olio liikkeelle / pysähtymään. Lisää... | |
| double | MaxAngularVelocity [get, set] |
| Suurin kulmanopeus, jonka olio voi saavuttaa. Lisää... | |
| double | MaxVelocity [get, set] |
| Suurin nopeus, jonka olio voi saavuttaa. Lisää... | |
| double | MomentOfInertia [get, set] |
| Olion hitausmomentti eli massa/paino kääntyessä. Mitä suurempi, sitä hitaampi olio on kääntymään / sitä enemmän vääntöä tarvitaan. Äärettömällä hitausmomentilla olio ei käänny lainkaan (paitsi suoraan kulmaa muuttamalla). Lisää... | |
| PhysicsStructure | ParentStructure [get, set] |
| Rakenneolio, johon tämä olio kuuluu. Lisää... | |
| override Vector | Position [get, set] |
| double | Restitution [get, set] |
| Kimmoisuuskerroin (0 = ei kimmoisa, 1 = täysin kimmoisa, yli 1 = saa energiaa tyhjästä) Lisää... | |
| override Shape | Shape [get, set] |
| override Vector | Size [get, set] |
| double | StaticFriction [get, set] |
| Lepokitka (hidastaa liikkeelle lähtiessä). Ks. KineticFriction (liikekitka) Lisää... | |
| Vector | Velocity [get, set] |
| Nopeus. Lisää... | |
Tapahtumat | |
| CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObject > | Collided |
| Tapahtuu, kun törmätään toiseen fysiikkaolioon. Lisää... | |
| Action | Destroying |
| Tapahtuisi, kun olio on tuhoutumassa. EI KÄYTÖSSÄ! Lisää... | |
Yksityiset jäsenfunktiot | |
| void | Initialize (double width, double height, Shape shape) |
Yksityiset attribuutit | |
| BoundingRectangle | _bRect = new BoundingRectangle() |
| Ignorer | _collisionIgnorer = null |
| double | _maxAngularV = double.PositiveInfinity |
| double | _maxLinearV = double.PositiveInfinity |
| double | _storedMomentOfInertia = 1 |
Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 5.
| Jypeli.PhysicsObject.PhysicsObject | ( | double | width, |
| double | height, | ||
| Shape | shape, | ||
| double | x = 0.0, |
||
| double | y = 0.0 |
||
| ) |
Alustaa fysiikkaolion käyttöön.
| width | Leveys. |
| height | Korkeus. |
| shape | Muoto (esim. Shape.Circle). |
| x | Olion sijainnin X-koordinaatti. |
| y | Olion sijainnin Y-koordinaatti. |
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 44.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Initialize() ja Jypeli.PhysicsObject.Position.
Viitattu PlatformCharacter.PlatformCharacter(), PlatformCharacter2.AddCollisionHandler(), PlatformCharacter.AddCollisionHelpers(), Jypeli.Assets.Tank.AddWheels(), Jypeli.PhysicsObject.CreateStaticObject() ja PlatformCharacter.IsAboutToFall().
| Jypeli.PhysicsObject.PhysicsObject | ( | double | width, |
| double | height | ||
| ) |
Alustaa fysiikkaolion käyttöön.
| width | Leveys. |
| height | Korkeus. |
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 56.
| Jypeli.PhysicsObject.PhysicsObject | ( | double | width, |
| double | height, | ||
| double | x, | ||
| double | y | ||
| ) |
Luo uuden fysiikkaolion.
| width | Leveys. |
| height | Korkeus. |
| x | Olion sijainnin X-koordinaatti. |
| y | Olion sijainnin Y-koordinaatti. |
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 68.
| Jypeli.PhysicsObject.PhysicsObject | ( | Animation | animation | ) |
Alustaa fysiikkaolion käyttöön.
| animation | Animaatio tai kuva. |
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 77.
Viittaukset Jypeli.Animation.Height, Jypeli.PhysicsObject.Initialize(), Jypeli.Shape.Rectangle ja Jypeli.Animation.Width.
| Jypeli.PhysicsObject.PhysicsObject | ( | RaySegment | raySegment | ) |
Luo fysiikkaolion, jonka muotona on säde.
| raySegment | Säde. |
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 87.
| void Jypeli.PhysicsObject.AddCollisionIgnoreGroup | ( | int | group | ) |
Lisää uuden törmäyksenvälttelyryhmän.
| group | Ryhmän numero (indeksi). |
Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 148.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.CollisionIgnorer.
|
virtual |
Kohdistaa kappaleeseen vääntövoiman. Voiman suunta riippuu merkistä.
| torque | Vääntövoima. |
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 96.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Body.
| void Jypeli.PhysicsObject.ClearCollisionIgnoreGroups | ( | ) |
Poistaa kaikki törmäysryhmät, jolloin olio saa törmäillä vapaasti.
Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 175.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.CollisionIgnorer.
|
static |
Alustaa fysiikkaolion käyttöön.
| animation | Animaatio tai kuva. |
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 127.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.PhysicsObject().
|
static |
Alustaa fysiikkaolion käyttöön ja tekee siitä staattisen (liikkumattoman).
| width | Leveys. |
| height | Korkeus |
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 116.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.PhysicsObject().
|
static |
Alustaa fysiikkaolion käyttöön ja tekee siitä staattisen (liikkumattoman).
| width | Leveys. |
| height | Korkeus |
| shape | Muoto (esim. Shape.Circle). |
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 104.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.PhysicsObject().
Viitattu Jypeli.Level.CreateBorder() ja Jypeli.RoadMap.CreateSegment().
|
virtual |
Kohdistaa kappaleeseen impulssin. Tällä kappaleen saa nopeasti liikkeeseen.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 87.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Body.
Viitattu Jypeli.Assets.Explosion.applyShockwave(), PlatformCharacter.ForceJump(), PlatformCharacter2.ForceJump(), Jypeli.Assets.CollisionHandler.HitObject(), Jypeli.Assets.CollisionHandler.HitTarget(), Jypeli.PhysicsObject.Move(), Jypeli.PhysicsObject.MoveToTarget(), PlatformCharacter.PrepareThrowable(), PlatformCharacter2.PrepareThrowable() ja Jypeli.Assets.Weapon.ShootProjectile().
| bool Jypeli.PhysicsObject.IgnoresCollisionWith | ( | PhysicsObject | target | ) |
Tarkistaa, jätetäänkö törmäämättä toiseen olioon. Ts. tarkistaa, onko joko tällä oliolla tai toisella oliolla esim. IgnoresCollisionResponse tai keskenään sama CollisionIgnoreGroup.
true, jos ei törmätä, false jos törmätään.| target | Olio johon törmäystä tutkitaan. |
Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 132.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Body, Jypeli.Ignorer.CanCollide(), Jypeli.PhysicsObject.CollisionIgnorer ja Jypeli.PhysicsObject.IgnoresCollisionResponse.
Viitattu PlatformCharacter.CanWalk() ja PlatformCharacter.IsStandingOn().
|
private |
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 92.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Body, Jypeli.PhysicsGameBase.Engine, Jypeli.PhysicsGameBase.Instance ja Jypeli.PhysicsObject.OnCollided().
Viitattu Jypeli.PhysicsObject.PhysicsObject().
| void Jypeli.PhysicsObject.MakeOneWay | ( | ) |
Tekee oliosta läpimentävän alhaalta ylöspäin (tasohyppelytaso). Huom. ei toimi yhdessä CollisionIgnoreGroupien kanssa!
Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 184.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.CollisionIgnorer.
| void Jypeli.PhysicsObject.MakeStatic | ( | ) |
Tekee oliosta staattisen eli liikkumattoman.
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 137.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Body.
Viitattu Jypeli.Surface.InitializeFlat() ja Jypeli.Surface.InitializeRugged().
| override void Jypeli.PhysicsObject.Move | ( | Vector | movement | ) |
Siirtää oliota.
| movement | Vektori, joka määrittää kuinka paljon siirretään. |
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 175.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Hit(), Jypeli.PhysicsObject.Mass ja Jypeli.PhysicsObject.Velocity.
|
protected |
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 181.
Viittaukset Jypeli.Vector.Angle, Jypeli.Vector.FromLengthAndAngle(), Jypeli.PhysicsObject.Hit(), Jypeli.Vector.Magnitude, Jypeli.PhysicsObject.Mass, Jypeli.PhysicsObject.Stop() ja Jypeli.PhysicsObject.Velocity.
| void Jypeli.PhysicsObject.OnCollided | ( | IPhysicsBody | thisBody, |
| IPhysicsBody | otherBody | ||
| ) |
Fysiikkamoottori kutsuu kun törmäys tapahtuu
| thisBody | |
| otherBody |
Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 109.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Collided, Jypeli.Brain.OnCollision() ja Jypeli.Physics.IPhysicsBody.Owner.
Viitattu Jypeli.PhysicsObject.Initialize().
|
protectedvirtual |
Uudelleentoteutetaan luokissa PlatformCharacter2 ja PlatformCharacter.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 148.
Viittaukset Jypeli.Vector.FromLengthAndAngle(), Jypeli.Angle.GetVector() ja Jypeli.Angle.RightAngle.
Viitattu Jypeli.PhysicsObject.Throw().
|
virtual |
Työntää oliota.
| force | Voima, jolla oliota työnnetään. |
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 74.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Body.
Viitattu PlatformCharacter2.Update().
| void Jypeli.PhysicsObject.Push | ( | Vector | force, |
| TimeSpan | time | ||
| ) |
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 79.
| void Jypeli.PhysicsObject.RemoveCollisionIgnoreGroup | ( | int | group | ) |
Poistaa annetun törmäyksenvälttelyryhmän.
| group | Ryhmän numero (indeksi). |
Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 162.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.CollisionIgnorer ja Jypeli.JypeliGroupIgnorer.RemoveGroup().
| override void Jypeli.PhysicsObject.Stop | ( | ) |
Pysäyttää olion.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 104.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Body.
Viitattu PlatformCharacter.MoveToTarget(), Jypeli.PhysicsObject.MoveToTarget() ja Jypeli.PlatformWandererBrain.Update().
| void Jypeli.PhysicsObject.StopAngular | ( | ) |
Pysäyttää kaiken pyörimisliikkeen.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 143.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Body.
| void Jypeli.PhysicsObject.StopAxial | ( | Vector | axis | ) |
Pysäyttää liikkeen akselin suunnassa.
| axis | Akseli vektorina (ei väliä pituudella) |
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 114.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.Body.
Viitattu Jypeli.PhysicsObject.StopHorizontal() ja Jypeli.PhysicsObject.StopVertical().
| void Jypeli.PhysicsObject.StopHorizontal | ( | ) |
Pysäyttää olion liikkeen vaakasuunnassa.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 127.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.StopAxial() ja Jypeli.Vector.UnitX.
Viitattu PlatformCharacter.StopWalking().
| void Jypeli.PhysicsObject.StopVertical | ( | ) |
Pysäyttää olion liikkeen pystysuunnassa.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 135.
Viittaukset Jypeli.PhysicsObject.StopAxial() ja Jypeli.Vector.UnitY.
Viitattu PlatformCharacter.OnCollision().
| void Jypeli.PhysicsObject.Throw | ( | PhysicsObject | obj, |
| Angle | angle, | ||
| double | force, | ||
| double | distOffset = 0, |
||
| int | layer = 0, |
||
| double | axialOffset = 0 |
||
| ) |
Heittää kappaleen hahmon rintamasuuntaa kohti.
| obj | Heitettävä kappale |
| angle | Suhteellinen kulma (0 astetta suoraan, 90 ylös) |
| force | Heiton voimakkuus |
| distOffset | Offset ammuksen etäisyydelle |
| layer | Pelimaailman kerros |
| axialOffset | Offset ammuksen akselin suuntaiselle paikalle |
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 165.
Viittaukset Jypeli.Game.Add() ja Jypeli.PhysicsObject.PrepareThrowable().
| override void Jypeli.PhysicsObject.Update | ( | Time | time | ) |
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 159.
Viittaukset Jypeli.Vector.Angle, Jypeli.PhysicsObject.AngularVelocity, Jypeli.Vector.FromLengthAndAngle(), Jypeli.Vector.Magnitude, Jypeli.PhysicsObject.MaxAngularVelocity, Jypeli.PhysicsObject.MaxVelocity ja Jypeli.PhysicsObject.Velocity.
|
private |
Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 7.
|
private |
Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 7.
|
private |
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 7.
|
private |
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 8.
|
private |
Määrittely tiedoston Inertia.cs rivillä 6.
|
getset |
|
getset |
|
getset |
|
getset |
Kulmanopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus.
The angular damping.
Määrittely tiedoston Inertia.cs rivillä 75.
Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.Add().
|
getset |
Kulmanopeus.
The angular velocity.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 34.
Viitattu Jypeli.PhysicsObject.Update().
|
getprivate set |
Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 10.
Viitattu PlatformCharacter2.AddCollisionHandler(), Jypeli.Assets.Tank.AddWheels(), Jypeli.PhysicsObject.ApplyTorque(), Jypeli.PhysicsObject.Hit(), Jypeli.PhysicsObject.IgnoresCollisionWith(), Jypeli.PhysicsObject.Initialize(), Jypeli.PhysicsObject.MakeStatic(), Jypeli.PhysicsGameBase.OnObjectAdded(), Jypeli.PhysicsGameBase.OnObjectRemoved(), Jypeli.Game.PaintPhysicsOutlines(), Jypeli.PhysicsObject.Push(), Jypeli.PhysicsObject.Stop(), Jypeli.PhysicsObject.StopAngular() ja Jypeli.PhysicsObject.StopAxial().
|
get |
Olion sisältävä laatikko törmäyskäsittelyä varten.
The bounding rectangle.
Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 16.
|
getset |
Jos false, olio ei voi pyöriä.
Määrittely tiedoston Inertia.cs rivillä 42.
Viitattu PlatformCharacter.PlatformCharacter() ja PlatformCharacter2.PlatformCharacter2().
|
getset |
Törmäysryhmä. Oliot jotka ovat samassa törmäysryhmässä menevät toistensa läpi. Jos ryhmä on nolla tai negatiivinen, sillä ei ole vaikutusta.
Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 27.
Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.Add(), PlatformCharacter.IsAboutToFall(), Jypeli.PhysicsStructure.Remove() ja Jypeli.LabyrinthWandererBrain.SetNextDirectionAndDestination().
|
getset |
Olio, jolla voi välttää oliota osumasta tiettyihin muihin olioihin.
Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 12.
Viitattu Jypeli.Assets.ClusterGrenade.ClusterGrenade(), Jypeli.Assets.Tank.Tank(), Jypeli.PhysicsStructure.Add(), Jypeli.PhysicsObject.AddCollisionIgnoreGroup(), Jypeli.Assets.Tank.AddWheels(), Jypeli.PhysicsObject.ClearCollisionIgnoreGroups(), Jypeli.Assets.ClusterGrenade.Explode(), Jypeli.PhysicsObject.IgnoresCollisionWith(), Jypeli.PhysicsObject.MakeOneWay(), Jypeli.PhysicsStructure.Remove(), Jypeli.PhysicsObject.RemoveCollisionIgnoreGroup() ja Jypeli.Assets.Weapon.ShootProjectile().
|
getset |
Jättääkö törmäykset huomiotta.
true if ignores collision response; otherwise, false.
Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 49.
Viitattu PlatformCharacter.PlatformCharacter(), Jypeli.PhysicsStructure.Add(), Jypeli.RoadMap.CreateSegment(), Jypeli.PhysicsObject.IgnoresCollisionWith(), PlatformCharacter.IsAboutToFall(), PlatformCharacter.IsPlatform() ja PlatformCharacter2.OnColliding().
|
getset |
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 34.
Viitattu PlatformCharacter.PlatformCharacter(), Jypeli.PhysicsStructure.Add(), Jypeli.Assets.Weapon.Shoot() ja Jypeli.Assets.Explosion.Update().
|
getset |
Jättääkö painovoiman huomiotta.
true if ignores gravity; otherwise, false.
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 12.
Viitattu PlatformCharacter.PlatformCharacter(), Jypeli.PhysicsStructure.Add(), PlatformCharacter.AdjustPosition(), PlatformCharacter.ForceJump(), PlatformCharacter2.ForceJump(), PlatformCharacter.OnCollision() ja Jypeli.Assets.Weapon.Shoot().
|
getset |
Jättääkö fysiikkakentät (esim. painovoiman) huomiotta.
true if ignores physics logics; otherwise, false.
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 22.
Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.Add().
|
get |
Onko olio tuhoutumassa.
true if this instance is destroying; otherwise, false.
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 146.
|
getset |
Liikekitka (hidastaa kun olio on jo liikkeessä). Ks. StaticFriction (lepokitka)
The kinetic friction.
Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 87.
Viitattu PlatformCharacter.PlatformCharacter(), PlatformCharacter2.PlatformCharacter2(), Jypeli.PhysicsStructure.Add(), Jypeli.Assets.Tank.AddWheels(), Jypeli.RoadMap.CreateSegment() ja Jypeli.Assets.ComputerDriverBrain.Update().
|
getset |
Nopeuskerroin. Pienempi arvo kuin 1 (esim. 0.998) toimii kuten kitka / ilmanvastus.
The linear damping.
Määrittely tiedoston Inertia.cs rivillä 64.
Viitattu PlatformCharacter.PlatformCharacter(), PlatformCharacter2.PlatformCharacter2() ja Jypeli.PhysicsStructure.Add().
|
getset |
Olion massa (paino). Mitä enemmän massaa, sitä enemmän voimaa tarvitaan saamaan olio liikkeelle / pysähtymään.
The mass.
Määrittely tiedoston Inertia.cs rivillä 13.
Viitattu Jypeli.Assets.ClusterGrenade.ClusterGrenade(), Jypeli.Assets.Projectile.Projectile(), Jypeli.Assets.Tank.Accelerate(), Jypeli.Assets.Tank.AddWheels(), Jypeli.Assets.ClusterGrenade.Explode(), PlatformCharacter.ForceJump(), PlatformCharacter2.ForceJump(), Jypeli.PhysicsObject.Move(), Jypeli.PhysicsObject.MoveToTarget() ja PlatformCharacter2.Update().
|
getset |
Suurin kulmanopeus, jonka olio voi saavuttaa.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 64.
Viitattu Jypeli.PhysicsObject.Update().
|
getset |
Suurin nopeus, jonka olio voi saavuttaa.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 54.
Viitattu Jypeli.PhysicsObject.Update().
|
getset |
Olion hitausmomentti eli massa/paino kääntyessä. Mitä suurempi, sitä hitaampi olio on kääntymään / sitä enemmän vääntöä tarvitaan. Äärettömällä hitausmomentilla olio ei käänny lainkaan (paitsi suoraan kulmaa muuttamalla).
The moment of inertia.
Määrittely tiedoston Inertia.cs rivillä 29.
|
getset |
Rakenneolio, johon tämä olio kuuluu.
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 31.
Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.Add() ja Jypeli.PhysicsStructure.Remove().
|
getset |
Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 26.
Viitattu Jypeli.PhysicsObject.PhysicsObject(), Jypeli.Assets.CollisionHandler.AddEffectOnObject(), Jypeli.Assets.CollisionHandler.AddEffectOnTarget(), Jypeli.Assets.Tank.AddWheels(), PlatformCharacter.AdjustPosition(), Jypeli.Assets.Tank.Break(), Jypeli.Surface.CreateBottom(), Jypeli.Level.CreateBottomBorder(), Jypeli.Surface.CreateLeft(), Jypeli.Level.CreateLeftBorder(), Jypeli.Surface.CreateRight(), Jypeli.Level.CreateRightBorder(), Jypeli.Surface.CreateTop(), Jypeli.Level.CreateTopBorder(), Jypeli.Assets.Grenade.Explode(), Jypeli.Assets.ClusterGrenade.Explode(), Jypeli.Assets.CollisionHandler.ExplodeBoth(), Jypeli.Assets.CollisionHandler.ExplodeObject(), Jypeli.Assets.CollisionHandler.ExplodeTarget(), Jypeli.RoadMap.Insert(), PlatformCharacter.PrepareThrowable(), PlatformCharacter2.PrepareThrowable(), Jypeli.LabyrinthWandererBrain.SetNextDirectionAndDestination(), Jypeli.Assets.Weapon.ShootProjectile(), Jypeli.Assets.ComputerDriverBrain.Update() ja Jypeli.PlatformWandererBrain.Update().
|
getset |
Kimmoisuuskerroin (0 = ei kimmoisa, 1 = täysin kimmoisa, yli 1 = saa energiaa tyhjästä)
The restitution.
Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 59.
Viitattu PlatformCharacter.PlatformCharacter(), PlatformCharacter2.PlatformCharacter2(), Jypeli.PhysicsStructure.Add(), Jypeli.Level.CreateBorder(), Jypeli.Level.CreateBottomBorder(), Jypeli.Level.CreateLeftBorder(), Jypeli.Level.CreateRightBorder() ja Jypeli.Level.CreateTopBorder().
|
getset |
Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 47.
|
getset |
Määrittely tiedoston Dimensions.cs rivillä 40.
Viitattu Jypeli.Assets.ClusterGrenade.Explode(), Jypeli.Assets.CollisionHandler.IncreaseObjectSize() ja Jypeli.Assets.CollisionHandler.IncreaseTargetSize().
|
getset |
Lepokitka (hidastaa liikkeelle lähtiessä). Ks. KineticFriction (liikekitka)
The static friction.
Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 70.
Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.Add().
|
getset |
Nopeus.
The velocity.
Määrittely tiedoston Movement.cs rivillä 14.
Viitattu PlatformCharacter.ForceJump(), PlatformCharacter2.ForceJump(), PlatformCharacter.Move(), Jypeli.PhysicsObject.Move(), PlatformCharacter.MoveToTarget(), Jypeli.PhysicsObject.MoveToTarget(), PlatformCharacter.OnCollision(), Jypeli.Assets.Automobile.Update(), Jypeli.Assets.ComputerDriverBrain.Update(), PlatformCharacter2.Update(), Jypeli.PlatformWandererBrain.Update(), Jypeli.PhysicsObject.Update() ja PlatformCharacter.Walk().
| CollisionHandler<IPhysicsObject, IPhysicsObject> Jypeli.PhysicsObject.Collided |
Tapahtuu, kun törmätään toiseen fysiikkaolioon.
Määrittely tiedoston Collisions.cs rivillä 102.
Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.Add(), Jypeli.PhysicsObject.OnCollided() ja Jypeli.PhysicsStructure.Remove().
| Action Jypeli.PhysicsObject.Destroying |
Tapahtuisi, kun olio on tuhoutumassa. EI KÄYTÖSSÄ!
Tätä ei käytetä, mutta tämä periytyy kaukaiselta interfacelta DelayedDestroyable. Interfacet voisi suunnitella uusiksi, mikäli tätä ei voi toteuttaa.
Määrittely tiedoston PhysicsObject.cs rivillä 157.