 |
Jypeli
9
The simple game programming library
|
Siirry tämän tiedoston dokumentaatioon.
97 throw new ArgumentException(
"Text must not be null" );
121 _textScale =
new Vector3((
float)value.X, (
float)value.Y, 1.0f);
318 public Label(
double width,
double height )
319 : this( width, height,
"" )
329 public Label(
double width,
double height,
string text )
333 this.originalText = text;
382 NotifyParentAboutChangedSizingAttributes();
386 Vector2 rawTextDims = xnaFont.MeasureString(
visibleText );
398 _textScale =
new Vector( clientArea.
X / rawTextDims.X, clientArea.
Y / rawTextDims.Y );
411 NotifyParentAboutChangedSizingAttributes();
416 double textWidth = this.Width - 2 *
XMargin;
417 if ( textWidth <= 0 )
419 textWidth = this.Width;
431 Vector2 rawTextDims = xnaFont.MeasureString(
visibleText );
432 Vector2 fullTextDims =
new Vector2(
_textScale.X * rawTextDims.X,
_textScale.Y * rawTextDims.Y );
434 if ( Width <= 0 || fullTextDims.X <= Width )
437 double hardBreak = base.Size.X - 2 *
XMargin;
441 Vector2 textDims = xnaFont.MeasureString(
visibleText );
442 base.Size = PreferredSize =
new Vector( base.Size.X, textDims.Y + 2 *
YMargin );
486 *
Matrix.CreateTranslation( (
float)Position.X, (
float)Position.Y, 0 )
487 * parentTransformation;
490 base.Draw( parentTransformation, transformation );
Mittari, joka mittaa erityyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGauge.
string IntFormatString
Millä tavalla int numerot muotoillaan.
double CharacterWidth
Merkin leveys.
Vector TextSize
Näytettävän tekstin koko. Ei välttämättä sama kuin Size.
override void Draw(Matrix parentTransformation, Matrix transformation)
Luokka, joka sisältää metodeita kuvioiden ja tekstuurien piirtämiseen 2D-tasossa.
Mittari, joka mittaa double-tyyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGa...
static readonly Color Black
Musta.
Microsoft.Xna.Framework.Matrix Matrix
static readonly Vector Zero
Nollavektori.
Label()
Luo uuden tekstikentän. Asettaa koon tekstin mukaan.
double XMargin
Marginaali vasemmasta/oikeasta reunasta.
static readonly Font Default
Oletusfontti.
string DoubleFormatString
Millä tavalla desimaalinumerot muotoillaan
Label(double width, double height, string text)
Luo uuden tekstikentän.
double GetHorizontalAlignment()
Vector TextScale
Tekstin skaalaus. Oletus (1,1) ; isompi suurempi.
double Radians
Palauttaa tai asettaa kulman radiaaneina.
static void AssertInitialized(Action actionMethod)
Suorittaa aliohjelman kun peli on varmasti alustettu.
const double DefaultWidth
override void UpdateValue()
Kutsutaan automaattisesti, kun mittarin arvo on muuttunut. Ylikirjoita tämä koodilla,...
TextSizeMode SizeMode
Kuinka tekstikentän koko määräytyy.
double GetVerticalAlignment()
static Game Instance
Käynnissä olevan pelin pääolio.
string Title
Voidaan käyttää tekstin helpompaan asettamiseen. Asettaa IntFormatStringin ja DoubleFormatStringin.
static readonly Color Transparent
Läpinäkyvä väri.
HorizontalAlignment
Asemointi vaakasuunnassa.
Label(string text)
Luo uuden tekstikentän annetulla tekstillä. Asettaa koon tekstin mukaan.
Label(Animation animation)
Luo uuden tekstikentän animaatiolla.
string TruncateText(string str, double maxLineWidth)
Katkaisee merkkijonon loppupäästä niin että se sopii annettuun pikselileveyteen fontilla kirjoitettun...
Sarja kuvia, jotka vaihtuvat halutulla nopeudella. Yksi animaatio koostuu yhdestä tai useammasta kuva...
static Action InstanceInitialized
Tapahtuu kun Game.Instance on alustettu.
double YMargin
Marginaali ylä-/alareunasta.
Label(double width, double height)
Luo uuden tekstikentän.
bool IsTruncated
Onko tekstiä katkaistu
string WrapText(string text, double softLineWidth, double hardLineWidth)
Rivittää tekstin.
static double GetDefaultHeight()
Color TextColor
Tekstin väri.
int DecimalPlaces
Kuinka monta desimaalia näytetään, kun tekstikenttä on sidottu näyttämään desimaalilukua.
override Vector Size
Tekstikentän koko. Jos SizeMode on SizeMode.StretchText, teksti venytetään kentän koon mukaiseksi.
void updateSize()
Päivittää tekstikentän/tekstin koon ja rivittää tekstin.
Mittari, joka mittaa int-tyyppisiä arvoja. Sidottavissa näyttöihin, kuten ValueDisplay ja BarGauge...
string doubleFormatString
@ None
Tekstikentän koko on käyttäjän asettama. Ylipitkä teksti katkaistaan.
virtual string Text
Teksti.
VerticalAlignment
Asemointi pystysuunnassa.
void Draw(Matrix parentTransformation, Matrix transformation, string text)
Suuntakulma (rajoitettu -180 ja 180 asteen välille) asteina ja radiaaneina. Tietoja kulmasta: http://...
static void DrawText(string text, Vector position, Font font, Color color)
Piirtää tekstiä ruudulle