![]() |
Jypeli
9
The simple game programming library
|
Luokat | |
| struct | TileMethodCall |
Julkiset jäsenfunktiot | |
| AbstractTileMap (TileType[,] tiles) | |
| void | Execute () |
Käy kentän kaikki merkit läpi ja kutsuu SetTileMethod-metodilla annettuja aliohjelmia kunkin merkin kohdalla. Lisää... | |
| void | Execute (double tileWidth, double tileHeight) |
Käy kentän kaikki merkit läpi ja kutsuu SetTileMethod-metodilla annettuja aliohjelmia kunkin merkin kohdalla. Lisää... | |
| int | GetLength (int dimension) |
| Palauttaa annetun dimension pituuden (merkkeinä, ei pikseleinä). Lisää... | |
| TileType | GetTile (int row, int col) |
| Palauttaa ruudussa olevan symbolin. Lisää... | |
| void | Optimize (params TileType[] symbols) |
| Optimoi annetut ruudut niin, että useammat vierekkäiset oliot yhdistetään isommiksi olioiksi. Älä käytä esim. kerättäville esineille. Lisää... | |
| void | Optimize (TileType sym) |
| Optimoi annetut ruudut niin, että useammat vierekkäiset oliot yhdistetään isommiksi olioiksi. Älä käytä esim. kerättäville esineille. Lisää... | |
| delegate void | RouteMethod (List< Vector > route, double width, double height) |
| void | SetRouteMethod (RouteMethod f, params TileType[] tileSymbols) |
| Kokoaa reitin useammasta ruutukentän symbolista. Lisää... | |
| void | SetTile (int row, int col, TileType c) |
| Asettaa ruudussa olevan symbolin. Lisää... | |
| void | SetTileMethod (TileType tileSymbol, TileMethod f) |
Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää... | |
| void | SetTileMethod< T1 > (TileType tileSymbol, TileMethod< T1 > f, T1 p1) |
Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää... | |
| void | SetTileMethod< T1, T2 > (TileType tileSymbol, TileMethod< T1, T2 > f, T1 p1, T2 p2) |
Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää... | |
| void | SetTileMethod< T1, T2, T3 > (TileType tileSymbol, TileMethod< T1, T2, T3 > f, T1 p1, T2 p2, T3 p3) |
Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute. Lisää... | |
| delegate void | TileMethod (Vector position, double width, double height) |
| delegate void | TileMethod< T1 > (Vector position, double width, double height, T1 p1) |
| delegate void | TileMethod< T1, T2 > (Vector position, double width, double height, T1 p1, T2 p2) |
| delegate void | TileMethod< T1, T2, T3 > (Vector position, double width, double height, T1 p1, T2 p2, T3 p3) |
Staattiset julkiset jäsenfunktiot | |
| static TileMethod | ChangeSize (TileMethod m, double newWidth, double newHeight) |
| Muuttaa luontialiohjelman tekemän olion kokoa. Lisää... | |
| static TileMethod | ChangeSizeMultiplier (TileMethod m, double widthMultiplier, double heightMultiplier) |
| Muuttaa luontialiohjelman tekemän olion kokoa tietyllä kertoimilla. Lisää... | |
Suojatut jäsenfunktiot | |
| TileMethod | GetMethodForSymbol (TileType symbol) |
| virtual bool | SymbolEquals (TileType a, TileType b) |
Suojellut attribuutit | |
| Dictionary< TileType, TileMethod > | legend = new Dictionary<TileType, TileMethod>() |
| TileType[,] | tiles |
Ominaisuudet | |
| int | ColumnCount [get] |
| Sarakkeiden määrä kentässä (vaakasuoraan). Lisää... | |
| abstract TileType | Null [get] |
| int | RowCount [get] |
| Rivien määrä kentässä (pystysuoraan). Lisää... | |
Yksityiset jäsenfunktiot | |
| void | GetGreatestMatchingRectangle (TileType sym, int row, int col, out int width, out int height) |
| bool | RowEquals (int row, int col, int length, TileType sym) |
| void | SetArea (int row, int col, int width, int height, TileType sym) |
Yksityiset attribuutit | |
| List< TileMethodCall > | optimized = new List<TileMethodCall>() |
Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 7.
| Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.AbstractTileMap | ( | TileType | tiles[,] | ) |
Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 43.
|
static |
Muuttaa luontialiohjelman tekemän olion kokoa.
| m | Luontialiohjelma |
| newWidth | Uusi leveys oliolle |
| newHeight | Uusi korkeus oliolle |
Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 356.
|
static |
Muuttaa luontialiohjelman tekemän olion kokoa tietyllä kertoimilla.
| m | Luontialiohjelma |
| widthMultiplier | Kerroin alkuperäiselle leveydelle |
| heightMultiplier | Kerroin alkuperäiselle korkeudelle |
Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 368.
| void Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.Execute | ( | ) |
Käy kentän kaikki merkit läpi ja kutsuu SetTileMethod-metodilla annettuja aliohjelmia kunkin merkin kohdalla.
Aliohjelmassa voi esimerkiksi luoda olion ruudun kohdalle.
Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 163.
Viitattu Jypeli.AbstractTileMap< char >.Execute().
| void Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.Execute | ( | double | tileWidth, |
| double | tileHeight | ||
| ) |
Käy kentän kaikki merkit läpi ja kutsuu SetTileMethod-metodilla annettuja aliohjelmia kunkin merkin kohdalla.
Aliohjelmassa voi esimerkiksi luoda olion ruudun kohdalle.
| tileWidth | Yhden ruudun leveys. |
| tileHeight | Yhden ruudun korkeus. |
Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 179.
|
private |
Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 274.
| int Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.GetLength | ( | int | dimension | ) |
Palauttaa annetun dimension pituuden (merkkeinä, ei pikseleinä).
| dimension | Dimensio. 0 antaa kentän korkeuden, 1 leveyden. |
Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 321.
|
protected |
Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 209.
Viitattu Jypeli.AbstractTileMap< char >.Execute() ja Jypeli.AbstractTileMap< char >.Optimize().
| TileType Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.GetTile | ( | int | row, |
| int | col | ||
| ) |
Palauttaa ruudussa olevan symbolin.
| row | Rivi |
| col | Sarake |
Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 332.
| void Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.Optimize | ( | params TileType[] | symbols | ) |
Optimoi annetut ruudut niin, että useammat vierekkäiset oliot yhdistetään isommiksi olioiksi. Älä käytä esim. kerättäville esineille.
| symbols | Optimoitavat symbolit |
Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 232.
| void Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.Optimize | ( | TileType | sym | ) |
Optimoi annetut ruudut niin, että useammat vierekkäiset oliot yhdistetään isommiksi olioiksi. Älä käytä esim. kerättäville esineille.
| sym | Optimoitava symboli |
Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 243.
| delegate void Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.RouteMethod | ( | List< Vector > | route, |
| double | width, | ||
| double | height | ||
| ) |
|
private |
Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 295.
Viitattu Jypeli.AbstractTileMap< char >.GetGreatestMatchingRectangle().
|
private |
Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 305.
| void Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.SetRouteMethod | ( | RouteMethod | f, |
| params TileType[] | tileSymbols | ||
| ) |
Kokoaa reitin useammasta ruutukentän symbolista.
Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute.
| f | Aliohjelma, muotoa void LuoReittiolio(List<Vector> reitti, double leveys, double korkeus) |
| tileSymbols | Ruutukentän symbolit tiedostossa joista reitti muodostuu |
Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 136.
| void Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.SetTile | ( | int | row, |
| int | col, | ||
| TileType | c | ||
| ) |
Asettaa ruudussa olevan symbolin.
| row | Rivi |
| col | Sarake |
| c | Uusi merkki |
Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 344.
| void Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.SetTileMethod | ( | TileType | tileSymbol, |
| TileMethod | f | ||
| ) |
Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute.
| tileSymbol | Merkki |
| f | Aliohjelma muotoa void LuoOlio(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 74.
| void Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.SetTileMethod< T1 > | ( | TileType | tileSymbol, |
| TileMethod< T1 > | f, | ||
| T1 | p1 | ||
| ) |
Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute.
| T1 | Parametrin tyyppi |
| tileSymbol | Merkki |
| f | Aliohjelma muotoa void LuoOlio(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
| p1 | Parametri |
Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 88.
| void Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.SetTileMethod< T1, T2 > | ( | TileType | tileSymbol, |
| TileMethod< T1, T2 > | f, | ||
| T1 | p1, | ||
| T2 | p2 | ||
| ) |
Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute.
| T1 | Ensimmäisen parametrin tyyppi |
| T2 | Toisen parametrin tyyppi |
| tileSymbol | Merkki |
| f | Aliohjelma muotoa void LuoOlio(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
| p1 | Ensimmäinen parametri |
| p2 | Toinen parametri |
Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 104.
| void Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.SetTileMethod< T1, T2, T3 > | ( | TileType | tileSymbol, |
| TileMethod< T1, T2, T3 > | f, | ||
| T1 | p1, | ||
| T2 | p2, | ||
| T3 | p3 | ||
| ) |
Määrittää, että tietyn ruutukentän symbolin (tileSymbol) kohdalla kutsutaan aliohjelmaa f. Huom! Käytä tämän aliohjelman kanssa metodia Execute.
| T1 | Ensimmäisen parametrin tyyppi |
| T2 | Toisen parametrin tyyppi |
| T3 | Kolmannen parametrin tyyppi |
| tileSymbol | Merkki |
| f | Aliohjelma muotoa void LuoOlio(Vector paikka, double leveys, double korkeus) |
| p1 | Ensimmäinen parametri |
| p2 | Toinen parametri |
| p3 | Kolmas parametri |
Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 122.
|
protectedvirtual |
Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 222.
Viitattu Jypeli.AbstractTileMap< char >.GetGreatestMatchingRectangle(), Jypeli.AbstractTileMap< char >.GetMethodForSymbol() ja Jypeli.AbstractTileMap< char >.RowEquals().
| delegate void Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.TileMethod | ( | Vector | position, |
| double | width, | ||
| double | height | ||
| ) |
| delegate void Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.TileMethod< T1 > | ( | Vector | position, |
| double | width, | ||
| double | height, | ||
| T1 | p1 | ||
| ) |
| delegate void Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.TileMethod< T1, T2 > | ( | Vector | position, |
| double | width, | ||
| double | height, | ||
| T1 | p1, | ||
| T2 | p2 | ||
| ) |
| delegate void Jypeli.AbstractTileMap< TileType >.TileMethod< T1, T2, T3 > | ( | Vector | position, |
| double | width, | ||
| double | height, | ||
| T1 | p1, | ||
| T2 | p2, | ||
| T3 | p3 | ||
| ) |
|
protected |
Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 38.
Viitattu Jypeli.AbstractTileMap< char >.GetMethodForSymbol(), Jypeli.AbstractTileMap< char >.SetRouteMethod(), Jypeli.AbstractTileMap< char >.SetTileMethod(), Jypeli.AbstractTileMap< char >.SetTileMethod< T1 >(), Jypeli.AbstractTileMap< char >.SetTileMethod< T1, T2 >() ja Jypeli.AbstractTileMap< char >.SetTileMethod< T1, T2, T3 >().
|
private |
Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 37.
Viitattu Jypeli.AbstractTileMap< char >.Execute() ja Jypeli.AbstractTileMap< char >.Optimize().
|
protected |
Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 39.
Viitattu Jypeli.AbstractTileMap< char >.AbstractTileMap(), Jypeli.AbstractTileMap< char >.Execute(), Jypeli.AbstractTileMap< char >.GetGreatestMatchingRectangle(), Jypeli.AbstractTileMap< char >.GetLength(), Jypeli.AbstractTileMap< char >.GetTile(), Jypeli.AbstractTileMap< char >.RowEquals(), Jypeli.AbstractTileMap< char >.SetArea() ja Jypeli.AbstractTileMap< char >.SetTile().
|
get |
Sarakkeiden määrä kentässä (vaakasuoraan).
Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 62.
Viitattu Jypeli.AbstractTileMap< char >.GetGreatestMatchingRectangle() ja Jypeli.AbstractTileMap< char >.Optimize().
|
getprotected |
Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 41.
Viitattu Jypeli.AbstractTileMap< char >.GetMethodForSymbol() ja Jypeli.AbstractTileMap< char >.Optimize().
|
get |
Rivien määrä kentässä (pystysuoraan).
Määrittely tiedoston AbstractTileMap.cs rivillä 54.
Viitattu Jypeli.AbstractTileMap< char >.GetGreatestMatchingRectangle() ja Jypeli.AbstractTileMap< char >.Optimize().