Jypeli  9
The simple game programming library
Jypeli.PhysicsStructure luokkareferenssi

Rakenne, joka pitää fysiikkaoliot kiinteän matkan päässä toisistaan. Lisää...

Luokan Jypeli.PhysicsStructure luokkakaavio
Jypeli.GameObjects.GameObjectBase Jypeli.IPhysicsObjectInternal Jypeli.GameObjectContainer Jypeli.Tagged Jypeli.Destroyable Jypeli.IGameObjectInternal Jypeli.IPhysicsObject Jypeli.IGameObject Jypeli.IGameObject Jypeli.DelayedDestroyable Jypeli.Destroyable Jypeli.Tagged Jypeli.Updatable Jypeli.PositionalRW Jypeli.DimensionalRW Jypeli.Destroyable Jypeli.Tagged Jypeli.Updatable Jypeli.PositionalRW Jypeli.DimensionalRW Jypeli.Destroyable

Julkiset jäsenfunktiot

 PhysicsStructure ()
 Luo uuden tyhjän rakenteen. Lisää...
 
 PhysicsStructure (params PhysicsObject[] objs)
 Luo uuden rakenteen ja varustaa sen fysiikkaolioilla. Lisää...
 
void Add (IGameObject obj)
 Lisää olion rakenteeseen. Lisää...
 
void ApplyTorque (double torque)
 
override void Destroy ()
 Tuhoaa olion. Lisää...
 
IEnumerable< T > GetChildObjects< T > ()
 Palauttaa rakenteeseen kuuluvat oliot. Lisää...
 
IEnumerable< T > GetChildObjects< T > (Predicate< T > predicate)
 Palauttaa rakenteeseen kuuluvat oliot. Lisää...
 
void Hit (Vector impulse)
 
bool IsInside (Vector point)
 
void Move (Vector movement)
 
override void MoveTo (Vector location, double speed, Action doWhenArrived)
 Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy. Lisää...
 
void Push (Vector force)
 
void Push (Vector force, TimeSpan time)
 
void Remove (IGameObject obj)
 Poistaa peliolion tuhoamatta sitä. Lisää...
 
void Stop ()
 
void StopAngular ()
 
void StopAxial (Vector axis)
 
void StopHorizontal ()
 
void StopMoveTo ()
 
void StopVertical ()
 
void Update (Time time)
 Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated-ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. IsUpdated Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase
void MoveTo (Vector location, double speed)
 Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Lisää...
 
void OnAddedToGame ()
 Kutsutaan kun olio lisätään peliin. Lisää...
 
void OnRemoved ()
 Kutsutaan kun olio poistetaan pelistä. Lisää...
 
- Julkiset jäsenfunktiot inherited from Jypeli.IGameObjectInternal
void OnAddedToGame ()
 
void OnRemoved ()
 

Suojatut jäsenfunktiot

void OnDestroying ()
 
virtual void ReallyDestroy ()
 
- Suojatut jäsenfunktiot inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase
 GameObjectBase ()
 
void OnDestroyed ()
 

Paketin funktiot

void OnCollided (IPhysicsObject part, IPhysicsObject target)
 Kutsutaan kun törmätään. Lisää...
 

Ominaisuudet

Vector Acceleration [get, set]
 
override Angle Angle [get, set]
 HUOM! Fysiikkamoottorin bugin takia joillain kappaleilla tämän käyttö voi tuottaa "haamuvoimia", kappale lähtee itsestään pyörimään. Joko aseta CanRotate = false, tai Lisää...
 
double AngularAcceleration [get, set]
 
double AngularDamping [get, set]
 
double AngularVelocity [get, set]
 
override Animation Animation [get, set]
 
List< ListenerAssociatedListeners [get, private set]
 
BoundingRectangle BoundingRectangle [get]
 
bool CanRotate [get, set]
 Jos false, olio ei voi pyöriä. Lisää...
 
int CollisionIgnoreGroup [get, set]
 
Ignorer CollisionIgnorer [get, set]
 
Color Color [get, set]
 
bool IgnoresCollisionResponse [get, set]
 
bool IgnoresExplosions [get, set]
 
bool IgnoresGravity [get, set]
 
bool IgnoresLighting [get, set]
 Jättääkö olio kentän valaistuksen huomiotta. Lisää...
 
bool IgnoresPhysicsLogics [get, set]
 
bool IsAddedToGame [get, set]
 Onko rakenne lisätty peliin. Lisää...
 
bool IsDestroying [get, private set]
 Onko olio tuhoutumassa. Lisää...
 
bool IsVisible [get, set]
 
List< IAxleJointJoints [get, private set]
 Rakenteeseen kuuluvat liitokset. Lisää...
 
double KineticFriction [get, set]
 
double LinearDamping [get, set]
 
double Mass [get, set]
 
double? MomentOfInertia [get, set]
 
int ObjectCount [get]
 Rakenteeseen kuuluvien olioiden määrä. Lisää...
 
IList< PhysicsObjectObjects [get]
 Rakenteeseen kuuluvat oliot. Lisää...
 
IGameObject Parent [get, set]
 
PhysicsStructure ParentStructure [get]
 Rakenneolio, johon tämä olio kuuluu. Lisää...
 
override Vector Position [get, set]
 Rakenteen paikka pelimaailmassa. Lisää...
 
double Restitution [get, set]
 
Shape Shape [get, set]
 
override Vector Size [get, set]
 
double Softness [get, set]
 Olioiden välisten liitosten pehmeys. Lisää...
 
double StaticFriction [get, set]
 
object Tag [get, set]
 
bool TextureFillsShape [get, set]
 
Vector TextureWrapSize [get, set]
 
Vector Velocity [get, set]
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase
double AbsBottom [get]
 Olion alareunan absoluuttinen y-koordinaatti. Lisää...
 
double AbsLeft [get]
 Olion vasemman reunan absoluuttinen x-koordinaatti. Lisää...
 
Angle AbsoluteAngle [get, set]
 Olion absoluuttinen kulma pelimaailmassa. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Angle. Lisää...
 
Vector AbsolutePosition [get, set]
 Olion absoluuttinen paikka pelimaailmassa. Jos olio ei ole minkään toisen peliolion lapsiolio, tämä on sama kuin Position. Lisää...
 
Vector AbsoluteUnitX [get]
 Olion koordinaatiston absoluuttinen X-yksikkökantavektori. Lisää...
 
Vector AbsoluteUnitY [get]
 Olion koordinaatiston absoluuttinen Y-yksikkökantavektori. Lisää...
 
double AbsRight [get]
 Olion oikean reunan absoluuttinen x-koordinaatti. Lisää...
 
double AbsTop [get]
 Olion yläreunan absoluuttinen y-koordinaatti. Lisää...
 
abstract Angle Angle [get, set]
 Olion kulma tai rintamasuunta. Nolla = osoittaa oikealle. Lisää...
 
abstract Animation Animation [get, set]
 Animaatio. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri. Lisää...
 
double Bottom [get, set]
 Olion alareunan y-koordinaatti. Lisää...
 
virtual BrainBrain [get, set]
 Olion aivot. Ks. Brain Lisää...
 
TimeSpan CreationTime [get, protected set]
 Olion luomisaika. Lisää...
 
Game Game [get]
 Peli. Lisää...
 
double Height [get, set]
 Olion korkeus (Y-suunnassa, korkeimmassa kohdassa). Lisää...
 
Image Image [get, set]
 Olion kuva. Voi olla null, jolloin piirretään vain väri. Lisää...
 
bool IsDestroyed [get, private set]
 Onko olio tuhottu. Lisää...
 
bool IsUpdated [get, set]
 Tarvitseeko olio päivittämistä. Kun perit oman luokkasi tästä luokasta, aseta tämä arvoon true, kun luokan olio tarvitsee päivittämistä. Lisää...
 
Layer Layer [get, set]
 Kerros, jolle peliolio on lisätty. Lisää...
 
double Left [get, set]
 Olion vasemman reunan x-koordinaatti. Lisää...
 
TimeSpan Lifetime [get]
 Olion elinaika. Lasketaan siitä lähtien, kun olio luodaan. Lisää...
 
TimeSpan LifetimeLeft [get, set]
 Olion jäljellä oleva elinaika. Lisää...
 
TimeSpan MaximumLifetime [get, set]
 Olion suurin mahdollinen elinaika. Kun Lifetime on suurempi kuin tämä, olio kuolee. Lisää...
 
IGameObject Parent [get, set]
 Olio, jonka lapsiolio tämä olio on. Jos null, olio ei ole minkään olion lapsiolio. Lisää...
 
virtual Vector Position [get, set]
 Olion paikka. Jos olio on jonkun toisen peliolion lapsi, paikka on suhteessa tämän vanhempaan (Parent). Muuten paikka on paikka pelimaailmassa. Lisää...
 
double Right [get, set]
 Olion oikean reunan x-koordinaatti. Lisää...
 
bool RotateImage [get, set]
 Pyöritetäänkö kuvaa olion kulman mukana. Lisää...
 
abstract Vector Size [get, set]
 Olion koko pelimaailmassa. Kertoo olion äärirajat, ei muotoa. Lisää...
 
object Tag [get, set]
 Vapaasti asetettava muuttuja. Lisää...
 
double Top [get, set]
 Olion yläreunan y-koordinaatti. Lisää...
 
Vector UnitX [get]
 Olion koordinaatiston X-yksikkökantavektori. Lisää...
 
Vector UnitY [get]
 Olion koordinaatiston Y-yksikkökantavektori. Lisää...
 
double Width [get, set]
 Olion leveys (X-suunnassa, leveimmässä kohdassa). Lisää...
 
double X [get, set]
 Olion paikan X-koordinaatti. Lisää...
 
double Y [get, set]
 Olion paikan Y-koordinaatti. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Tagged
object Tag [get, set]
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Destroyable
bool IsDestroyed [get]
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.IGameObjectInternal
List< ListenerAssociatedListeners [get]
 
new bool IsAddedToGame [get, set]
 
new Layer Layer [get, set]
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.IGameObject
Angle AbsoluteAngle [get, set]
 
Vector AbsolutePosition [get, set]
 
Vector AbsoluteUnitX [get]
 
Vector AbsoluteUnitY [get]
 
Angle Angle [get, set]
 
Animation Animation [get, set]
 
Brain Brain [get, set]
 
Color Color [get, set]
 
TimeSpan CreationTime [get]
 
bool IgnoresLighting [get, set]
 
Image Image [get, set]
 
bool IsAddedToGame [get]
 
bool IsVisible [get, set]
 
Layer Layer [get]
 
TimeSpan Lifetime [get]
 
TimeSpan MaximumLifetime [get, set]
 
int ObjectCount [get]
 
IGameObject Parent [get, set]
 
bool RotateImage [get, set]
 
Shape Shape [get, set]
 
bool TextureFillsShape [get, set]
 
Vector TextureWrapSize [get, set]
 
Vector UnitX [get]
 
Vector UnitY [get]
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.DimensionalRW
new double Bottom [get, set]
 Alareuna. Lisää...
 
new double Height [get, set]
 Korkeus. Lisää...
 
new double Left [get, set]
 Vasen reuna. Lisää...
 
new double Right [get, set]
 Oikea reuna. Lisää...
 
new Vector Size [get, set]
 Koko. Lisää...
 
new double Top [get, set]
 Yläreuna. Lisää...
 
new double Width [get, set]
 Leveys. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Dimensional
double Bottom [get]
 Alareuna. Lisää...
 
double Height [get]
 Korkeus. Lisää...
 
double Left [get]
 Vasen reuna. Lisää...
 
double Right [get]
 Oikea reuna. Lisää...
 
Vector Size [get]
 Koko. Lisää...
 
double Top [get]
 Yläreuna. Lisää...
 
double Width [get]
 Leveys. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.PositionalRW
new Vector Position [get, set]
 Paikka. Lisää...
 
new double X [get]
 Paikan X-koordinaatti. Lisää...
 
new double Y [get]
 Paikan Y-koordinaatti. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Positional
Vector Position [get]
 Paikka. Lisää...
 
double X [get]
 Paikan X-koordinaatti. Lisää...
 
double Y [get]
 Paikan Y-koordinaatti. Lisää...
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.Updatable
bool IsUpdated [get]
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.IPhysicsObject
Vector Acceleration [get, set]
 
double AngularAcceleration [get, set]
 
double AngularDamping [get, set]
 
double AngularVelocity [get, set]
 
bool CanRotate [get, set]
 
int CollisionIgnoreGroup [get, set]
 
Ignorer CollisionIgnorer [get, set]
 
bool IgnoresCollisionResponse [get, set]
 
bool IgnoresExplosions [get, set]
 
bool IgnoresGravity [get, set]
 
bool IgnoresPhysicsLogics [get, set]
 
double KineticFriction [get, set]
 
double LinearDamping [get, set]
 
double Mass [get, set]
 
double MomentOfInertia [get, set]
 
PhysicsStructure ParentStructure [get]
 
double Restitution [get, set]
 
double StaticFriction [get, set]
 
Vector Velocity [get, set]
 
- Ominaisuudet inherited from Jypeli.DelayedDestroyable
bool IsDestroying [get]
 

Tapahtumat

CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObjectCollided
 Tapahtuu kun olio törmää toiseen. Lisää...
 
Action Destroying
 Tapahtuu, kun olion tuhoaminen alkaa. Lisää...
 
- Tapahtumat inherited from Jypeli.GameObjects.GameObjectBase
Action AddedToGame
 Tapahtuu, kun olio lisätään peliin. Lisää...
 
Action Destroyed
 Tapahtuu, kun olio tuhotaan. Lisää...
 
Action Removed
 Tapahtuu, kun olio poistetaan pelistä (tuhotaan tai ei). Lisää...
 
- Tapahtumat inherited from Jypeli.Destroyable
Action Destroyed
 
- Tapahtumat inherited from Jypeli.IGameObject
Action AddedToGame
 
Action Removed
 
- Tapahtumat inherited from Jypeli.IPhysicsObject
CollisionHandler< IPhysicsObject, IPhysicsObjectCollided
 Tapahtuu, kun törmätään toiseen fysiikkaolioon. Lisää...
 
- Tapahtumat inherited from Jypeli.DelayedDestroyable
Action Destroying
 

Yksityiset jäsenfunktiot

void AddJoints ()
 
void CalculateMomentOfInertia ()
 
void RemoveJoints ()
 

Yksityiset attribuutit

double _angularDamping = 1
 
double _calcMomentOfInertia = 0
 
int _collisionIgnoreGroup = 0
 
Ignorer _collisionIgnorer = null
 
bool _ignoresCollisionResponse = false
 
bool _ignoresExplosions = false
 
bool _ignoresGravity = false
 
bool _ignoresLighting = false
 
bool _ignoresPhysicsLogics = false
 
bool _isVisible = true
 
double _kfriction = 0.4
 
double _linearDamping = 1
 
double _restitution = 0.5
 
double? _setMomentOfInertia = null
 
double _sfriction = 0.4
 
double _softness = 0
 
PhysicsObject centerObject
 
List< PhysicsObjectobjects
 

Yksityiskohtainen selite

Rakenne, joka pitää fysiikkaoliot kiinteän matkan päässä toisistaan.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 10.

Rakentajien & purkajien dokumentaatio

◆ PhysicsStructure() [1/2]

◆ PhysicsStructure() [2/2]

Jypeli.PhysicsStructure.PhysicsStructure ( params PhysicsObject[]  objs)

Luo uuden rakenteen ja varustaa sen fysiikkaolioilla.

Parametrit
objsFysiikkaoliot

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 502.

Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.Add().

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ Add()

void Jypeli.PhysicsStructure.Add ( IGameObject  obj)

Lisää olion rakenteeseen.

Parametrit
objLisättävä olio

Toteuttaa luokan Jypeli.GameObjectContainer.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 571.

Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure._angularDamping, Jypeli.PhysicsStructure._collisionIgnoreGroup, Jypeli.PhysicsStructure._collisionIgnorer, Jypeli.PhysicsStructure._ignoresCollisionResponse, Jypeli.PhysicsStructure._ignoresExplosions, Jypeli.PhysicsStructure._ignoresGravity, Jypeli.PhysicsStructure._ignoresPhysicsLogics, Jypeli.PhysicsStructure._isVisible, Jypeli.PhysicsStructure._kfriction, Jypeli.PhysicsStructure._linearDamping, Jypeli.PhysicsStructure._restitution, Jypeli.PhysicsStructure._sfriction, Jypeli.PhysicsStructure._softness, Jypeli.Game.Add(), Jypeli.PhysicsObject.AngularDamping, Jypeli.PhysicsStructure.CalculateMomentOfInertia(), Jypeli.PhysicsObject.Collided, Jypeli.PhysicsObject.CollisionIgnoreGroup, Jypeli.PhysicsObject.CollisionIgnorer, Jypeli.PhysicsObject.IgnoresCollisionResponse, Jypeli.PhysicsObject.IgnoresExplosions, Jypeli.PhysicsObject.IgnoresGravity, Jypeli.PhysicsObject.IgnoresPhysicsLogics, Jypeli.Game.Instance, Jypeli.PhysicsGameBase.Instance, Jypeli.IGameObject.IsAddedToGame, Jypeli.PhysicsStructure.IsAddedToGame, Jypeli.PhysicsStructure.Joints, Jypeli.PhysicsObject.KineticFriction, Jypeli.PhysicsObject.LinearDamping, Jypeli.PhysicsStructure.objects, Jypeli.PhysicsStructure.OnCollided(), Jypeli.PhysicsObject.ParentStructure, Jypeli.PositionalRW.Position, Jypeli.PhysicsStructure.Position, Jypeli.PhysicsObject.Restitution, Jypeli.IAxleJoint.Softness ja Jypeli.PhysicsObject.StaticFriction.

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.PhysicsStructure().

◆ AddJoints()

void Jypeli.PhysicsStructure.AddJoints ( )
private

◆ ApplyTorque()

void Jypeli.PhysicsStructure.ApplyTorque ( double  torque)

◆ CalculateMomentOfInertia()

◆ Destroy()

override void Jypeli.PhysicsStructure.Destroy ( )
virtual

◆ GetChildObjects< T >() [1/2]

IEnumerable<T> Jypeli.PhysicsStructure.GetChildObjects< T > ( )

Palauttaa rakenteeseen kuuluvat oliot.

Template Parameters
TOlion tyyppi rakenteessa (esim. PhysicsObject)
Palauttaa

Toteuttaa luokan Jypeli.IGameObject.

Tyyppien rajoitteet
T :IGameObject 

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 535.

Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.Objects.

◆ GetChildObjects< T >() [2/2]

IEnumerable<T> Jypeli.PhysicsStructure.GetChildObjects< T > ( Predicate< T >  predicate)

Palauttaa rakenteeseen kuuluvat oliot.

Template Parameters
TOlion tyyppi rakenteessa (esim. PhysicsObject)
Palauttaa

Toteuttaa luokan Jypeli.IGameObject.

Tyyppien rajoitteet
T :IGameObject 

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 549.

Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.Objects.

◆ Hit()

void Jypeli.PhysicsStructure.Hit ( Vector  impulse)

Toteuttaa luokan Jypeli.IPhysicsObject.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 666.

Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.Mass ja Jypeli.PhysicsStructure.objects.

◆ IsInside()

bool Jypeli.PhysicsStructure.IsInside ( Vector  point)

Toteuttaa luokan Jypeli.IGameObject.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 653.

Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.objects.

◆ Move()

void Jypeli.PhysicsStructure.Move ( Vector  movement)

Toteuttaa luokan Jypeli.IGameObject.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 712.

Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.objects.

◆ MoveTo()

override void Jypeli.PhysicsStructure.MoveTo ( Vector  location,
double  speed,
Action  doWhenArrived 
)
virtual

Yrittää siirtyä annettuun paikkaan annetulla nopeudella. Laukaisee annetun aliohjelman, kun paikkaan on päästy.

Parametrit
locationPaikka johon siirrytään
speedNopeus (paikkayksikköä sekunnissa) jolla liikutaan. Nopeus on maksiminopeus. Jos välissä on hitaampaa maastoa tai esteitä, liikkumisnopeus voi olla alle sen.
doWhenArrivedAliohjelma, joka ajetaan kun paikkaan on päästy. Voi olla null, jos ei haluta mitään aliohjelmaa.

Toteuttaa luokan Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 720.

Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.centerObject ja Jypeli.PhysicsStructure.objects.

◆ OnCollided()

void Jypeli.PhysicsStructure.OnCollided ( IPhysicsObject  part,
IPhysicsObject  target 
)
package

Kutsutaan kun törmätään.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 524.

Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.Collided.

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.Add() ja Jypeli.PhysicsStructure.Remove().

◆ OnDestroying()

void Jypeli.PhysicsStructure.OnDestroying ( )
protected

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 777.

Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.Destroying.

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.Destroy().

◆ Push() [1/2]

void Jypeli.PhysicsStructure.Push ( Vector  force)

Toteuttaa luokan Jypeli.IPhysicsObject.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 676.

Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.Mass ja Jypeli.PhysicsStructure.objects.

◆ Push() [2/2]

void Jypeli.PhysicsStructure.Push ( Vector  force,
TimeSpan  time 
)

Toteuttaa luokan Jypeli.IPhysicsObject.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 686.

Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.Mass ja Jypeli.PhysicsStructure.objects.

◆ ReallyDestroy()

virtual void Jypeli.PhysicsStructure.ReallyDestroy ( )
protectedvirtual

◆ Remove()

◆ RemoveJoints()

void Jypeli.PhysicsStructure.RemoveJoints ( )
private

◆ Stop()

void Jypeli.PhysicsStructure.Stop ( )

Toteuttaa luokan Jypeli.IPhysicsObject.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 736.

Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.objects.

◆ StopAngular()

void Jypeli.PhysicsStructure.StopAngular ( )

Toteuttaa luokan Jypeli.IPhysicsObject.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 756.

Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.objects.

◆ StopAxial()

void Jypeli.PhysicsStructure.StopAxial ( Vector  axis)

Toteuttaa luokan Jypeli.IPhysicsObject.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 751.

Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.objects.

◆ StopHorizontal()

void Jypeli.PhysicsStructure.StopHorizontal ( )

Toteuttaa luokan Jypeli.IPhysicsObject.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 741.

Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.objects.

◆ StopMoveTo()

void Jypeli.PhysicsStructure.StopMoveTo ( )

Toteuttaa luokan Jypeli.IGameObject.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 731.

Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.objects ja Jypeli.IGameObject.StopMoveTo().

◆ StopVertical()

void Jypeli.PhysicsStructure.StopVertical ( )

Toteuttaa luokan Jypeli.IPhysicsObject.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 746.

Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.objects.

◆ Update()

void Jypeli.PhysicsStructure.Update ( Time  time)
virtual

Peliolion päivitys. Tätä kutsutaan, kun IsUpdated-ominaisuuden arvoksi on asetettu true ja olio on lisätty peliin. IsUpdated

Parametrit
timePeliaika.

Uudelleentoteuttaa luokan Jypeli.GameObjects.GameObjectBase.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 558.

Viittaukset Jypeli.PhysicsStructure.objects.

Jäsendatan dokumentaatio

◆ _angularDamping

double Jypeli.PhysicsStructure._angularDamping = 1
private

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 236.

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.Add().

◆ _calcMomentOfInertia

double Jypeli.PhysicsStructure._calcMomentOfInertia = 0
private

◆ _collisionIgnoreGroup

int Jypeli.PhysicsStructure._collisionIgnoreGroup = 0
private

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 231.

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.Add().

◆ _collisionIgnorer

Ignorer Jypeli.PhysicsStructure._collisionIgnorer = null
private

◆ _ignoresCollisionResponse

bool Jypeli.PhysicsStructure._ignoresCollisionResponse = false
private

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 227.

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.Add().

◆ _ignoresExplosions

bool Jypeli.PhysicsStructure._ignoresExplosions = false
private

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 228.

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.Add().

◆ _ignoresGravity

bool Jypeli.PhysicsStructure._ignoresGravity = false
private

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 226.

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.Add().

◆ _ignoresLighting

bool Jypeli.PhysicsStructure._ignoresLighting = false
private

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 93.

◆ _ignoresPhysicsLogics

bool Jypeli.PhysicsStructure._ignoresPhysicsLogics = false
private

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 229.

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.Add().

◆ _isVisible

bool Jypeli.PhysicsStructure._isVisible = true
private

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 92.

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.Add().

◆ _kfriction

double Jypeli.PhysicsStructure._kfriction = 0.4
private

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 233.

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.Add().

◆ _linearDamping

double Jypeli.PhysicsStructure._linearDamping = 1
private

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 235.

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.Add().

◆ _restitution

double Jypeli.PhysicsStructure._restitution = 0.5
private

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 234.

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.Add().

◆ _setMomentOfInertia

double? Jypeli.PhysicsStructure._setMomentOfInertia = null
private

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 237.

◆ _sfriction

double Jypeli.PhysicsStructure._sfriction = 0.4
private

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 232.

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.Add().

◆ _softness

double Jypeli.PhysicsStructure._softness = 0
private

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 12.

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.Add().

◆ centerObject

PhysicsObject Jypeli.PhysicsStructure.centerObject
private

◆ objects

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ Acceleration

Vector Jypeli.PhysicsStructure.Acceleration
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 407.

◆ Angle

override Angle Jypeli.PhysicsStructure.Angle
getset

HUOM! Fysiikkamoottorin bugin takia joillain kappaleilla tämän käyttö voi tuottaa "haamuvoimia", kappale lähtee itsestään pyörimään. Joko aseta CanRotate = false, tai

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 205.

◆ AngularAcceleration

double Jypeli.PhysicsStructure.AngularAcceleration
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 421.

◆ AngularDamping

double Jypeli.PhysicsStructure.AngularDamping
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 369.

◆ AngularVelocity

double Jypeli.PhysicsStructure.AngularVelocity
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 393.

◆ Animation

override Animation Jypeli.PhysicsStructure.Animation
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 159.

◆ AssociatedListeners

List<Listener> Jypeli.PhysicsStructure.AssociatedListeners
getprivate set

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 123.

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.PhysicsStructure().

◆ BoundingRectangle

BoundingRectangle Jypeli.PhysicsStructure.BoundingRectangle
get

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 58.

◆ CanRotate

bool Jypeli.PhysicsStructure.CanRotate
getset

Jos false, olio ei voi pyöriä.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 450.

◆ CollisionIgnoreGroup

int Jypeli.PhysicsStructure.CollisionIgnoreGroup
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 319.

◆ CollisionIgnorer

Ignorer Jypeli.PhysicsStructure.CollisionIgnorer
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 309.

◆ Color

Color Jypeli.PhysicsStructure.Color
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 180.

◆ IgnoresCollisionResponse

bool Jypeli.PhysicsStructure.IgnoresCollisionResponse
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 279.

◆ IgnoresExplosions

bool Jypeli.PhysicsStructure.IgnoresExplosions
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 289.

◆ IgnoresGravity

bool Jypeli.PhysicsStructure.IgnoresGravity
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 269.

◆ IgnoresLighting

bool Jypeli.PhysicsStructure.IgnoresLighting
getset

Jättääkö olio kentän valaistuksen huomiotta.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 113.

◆ IgnoresPhysicsLogics

bool Jypeli.PhysicsStructure.IgnoresPhysicsLogics
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 299.

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.PhysicsStructure().

◆ IsAddedToGame

bool Jypeli.PhysicsStructure.IsAddedToGame
getset

Onko rakenne lisätty peliin.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 18.

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.Add().

◆ IsDestroying

bool Jypeli.PhysicsStructure.IsDestroying
getprivate set

Onko olio tuhoutumassa.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 770.

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.Destroy().

◆ IsVisible

bool Jypeli.PhysicsStructure.IsVisible
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 96.

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.PhysicsStructure().

◆ Joints

◆ KineticFriction

double Jypeli.PhysicsStructure.KineticFriction
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 339.

◆ LinearDamping

double Jypeli.PhysicsStructure.LinearDamping
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 359.

◆ Mass

double Jypeli.PhysicsStructure.Mass
getset

◆ MomentOfInertia

double? Jypeli.PhysicsStructure.MomentOfInertia
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 435.

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.ApplyTorque().

◆ ObjectCount

int Jypeli.PhysicsStructure.ObjectCount
get

Rakenteeseen kuuluvien olioiden määrä.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 31.

◆ Objects

IList<PhysicsObject> Jypeli.PhysicsStructure.Objects
get

Rakenteeseen kuuluvat oliot.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 23.

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.GetChildObjects< T >().

◆ Parent

IGameObject Jypeli.PhysicsStructure.Parent
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 804.

◆ ParentStructure

PhysicsStructure Jypeli.PhysicsStructure.ParentStructure
get

Rakenneolio, johon tämä olio kuuluu.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 248.

◆ Position

override Vector Jypeli.PhysicsStructure.Position
getset

◆ Restitution

double Jypeli.PhysicsStructure.Restitution
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 349.

◆ Shape

Shape Jypeli.PhysicsStructure.Shape
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 193.

◆ Size

override Vector Jypeli.PhysicsStructure.Size
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 147.

◆ Softness

double Jypeli.PhysicsStructure.Softness
getset

Olioiden välisten liitosten pehmeys.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 44.

◆ StaticFriction

double Jypeli.PhysicsStructure.StaticFriction
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 329.

◆ Tag

object Jypeli.PhysicsStructure.Tag
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 84.

◆ TextureFillsShape

bool Jypeli.PhysicsStructure.TextureFillsShape
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 174.

◆ TextureWrapSize

Vector Jypeli.PhysicsStructure.TextureWrapSize
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 168.

◆ Velocity

Vector Jypeli.PhysicsStructure.Velocity
getset

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 379.

Tapahtumien dokumentaatio

◆ Collided

CollisionHandler<IPhysicsObject, IPhysicsObject> Jypeli.PhysicsStructure.Collided

Tapahtuu kun olio törmää toiseen.

Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 243.

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.OnCollided().

◆ Destroying

Action Jypeli.PhysicsStructure.Destroying

Tapahtuu, kun olion tuhoaminen alkaa.


Määrittely tiedoston PhysicsStructure.cs rivillä 775.

Viitattu Jypeli.PhysicsStructure.OnDestroying().


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: