Jypeli  9
The simple game programming library
Jypeli.Shape luokkareferenssi

Kuvio. Lisää...

Luokan Jypeli.Shape luokkakaavio
Jypeli.Ellipse Jypeli.Heart Jypeli.Polygon Jypeli.RaySegment Jypeli.Rectangle Jypeli.Star Jypeli.Triangle Jypeli.RegularPolygon

Julkiset jäsenfunktiot

virtual bool IsInside (double x, double y)
 Onko piste muodon sisällä. Pisteen koordinaatiston origo on muodon keskellä. Muoto on kokoa 1x1 jos IsUnitSize, muuten saman kokoinen kuin olio. Lisää...
 

Staattiset julkiset jäsenfunktiot

static Shape CreateRegularPolygon (int vertexCount)
 Luo säännöllisen monikulmion (polygonin) Lisää...
 
static Shape FromImage (Image image)
 Luo kuvion annetusta kuvasta. Kuvassa tulee olla vain yksi yhtenäinen muoto (toisin sanoen kuvio ei voi koostua monesta osasta). Lisää...
 
static Shape FromString (string shapeStr)
 Luo muodon merkkijonosta, esim. "Circle" Lisää...
 

Staattiset julkiset attribuutit

static readonly Ellipse Circle = new Ellipse()
 Ympyrä tai ellipsi. Lisää...
 
static readonly Shape Diamond = new RegularPolygon(4)
 Timantti- / salmiakkikuvio Lisää...
 
static readonly Ellipse Ellipse = new Ellipse()
 Ellipsi tai ympyrä. Lisää...
 
static readonly Heart Heart = new Heart()
 Sydän. Lisää...
 
static readonly Shape Hexagon = new RegularPolygon( 6 )
 Heksagoni eli kuusikulmio. Lisää...
 
static readonly Shape Octagon = new RegularPolygon( 8 )
 Oktagoni eli kahdeksankulmio. Lisää...
 
static readonly Shape Pentagon = new RegularPolygon( 5 )
 Pentagoni eli viisikulmio. Lisää...
 
static readonly Rectangle Rectangle = new Rectangle()
 Suorakulmio. Lisää...
 
static readonly Star Star = new Star()
 Tähti. Lisää...
 
static readonly Triangle Triangle = new Triangle()
 Tasasivuinen kolmio. Lisää...
 

Suojatut jäsenfunktiot

bool IsInsideCircle (double x, double y, double r)
 
bool IsInsideOutlines (Vector p)
 
bool IsInsideTriangles (Vector p)
 

Staattiset suojatut jäsenfunktiot

static bool IsInsideTriangle (Vector p, Vector a, Vector b, Vector c)
 
static bool SameSide (Vector a, Vector b, Vector p1, Vector p2)
 

Paketin staattiset funktiot

static ShapeCache CreateRegularPolygonCache (int vertexCount)
 

Ominaisuudet

abstract ShapeCache Cache [get]
 
abstract bool IsUnitSize [get]
 If true, the shape must be scaled by the size of the object that has the shape. Typically, an unit-sized object has width and height of 1.0. Lisää...
 

Yksityiskohtainen selite

Kuvio.

Määrittely tiedoston Shapes.cs rivillä 46.

Jäsenfunktioiden dokumentaatio

◆ CreateRegularPolygon()

static Shape Jypeli.Shape.CreateRegularPolygon ( int  vertexCount)
static

Luo säännöllisen monikulmion (polygonin)

Parametrit
vertexCountKulmapisteiden määrä (3=kolmio, 4=neliö jne.)
Palauttaa
Monikulmio

Määrittely tiedoston Shapes.cs rivillä 161.

◆ CreateRegularPolygonCache()

static ShapeCache Jypeli.Shape.CreateRegularPolygonCache ( int  vertexCount)
staticpackage

Määrittely tiedoston Shapes.cs rivillä 167.

Viittaukset Jypeli.Vector.Zero.

◆ FromImage()

static Shape Jypeli.Shape.FromImage ( Image  image)
static

Luo kuvion annetusta kuvasta. Kuvassa tulee olla vain yksi yhtenäinen muoto (toisin sanoen kuvio ei voi koostua monesta osasta).

Kuvion luominen voi olla melko hidasta. Kannattaa luoda kuvio heti pelin alussa ja käyttää kerran luotua kuviota kaikille olioille.

Parametrit
imageKuva, josta muoto luetaan.

Määrittely tiedoston Shapes.cs rivillä 116.

Viittaukset Jypeli.Physics2d.VertexHelper.CreateFromBitmap(), AdvanceMath.Vector2D.X, Jypeli.Image.XNATexture ja AdvanceMath.Vector2D.Y.

Viitattu Jypeli.Assets.Tank.Tank().

◆ FromString()

static Shape Jypeli.Shape.FromString ( string  shapeStr)
static

Luo muodon merkkijonosta, esim. "Circle"

Palauttaa

Määrittely tiedoston Shapes.cs rivillä 144.

◆ IsInside()

virtual bool Jypeli.Shape.IsInside ( double  x,
double  y 
)
virtual

Onko piste muodon sisällä. Pisteen koordinaatiston origo on muodon keskellä. Muoto on kokoa 1x1 jos IsUnitSize, muuten saman kokoinen kuin olio.

Parametrit
xX-koordinaatti
yY-koordinaatti
Palauttaa
Onko piste muodon sisällä

Uudelleentoteutetaan luokissa Jypeli.Triangle, Jypeli.Rectangle ja Jypeli.Ellipse.

Määrittely tiedoston Shapes.cs rivillä 272.

Viittaukset Jypeli.Shape.Cache, Jypeli.Shape.IsInsideCircle(), Jypeli.Shape.IsInsideOutlines(), Jypeli.Shape.IsInsideTriangles(), Jypeli.ShapeCache.OutlineVertices ja Jypeli.ShapeCache.Triangles.

Viitattu Jypeli.GameObject.IsInside().

◆ IsInsideCircle()

bool Jypeli.Shape.IsInsideCircle ( double  x,
double  y,
double  r 
)
protected

Määrittely tiedoston Shapes.cs rivillä 259.

Viitattu Jypeli.Shape.IsInside() ja Jypeli.Ellipse.IsInside().

◆ IsInsideOutlines()

bool Jypeli.Shape.IsInsideOutlines ( Vector  p)
protected

◆ IsInsideTriangle()

static bool Jypeli.Shape.IsInsideTriangle ( Vector  p,
Vector  a,
Vector  b,
Vector  c 
)
staticprotected

Määrittely tiedoston Shapes.cs rivillä 200.

Viittaukset Jypeli.Vector.DotProduct().

Viitattu Jypeli.Triangle.IsInside() ja Jypeli.Shape.IsInsideTriangles().

◆ IsInsideTriangles()

◆ SameSide()

static bool Jypeli.Shape.SameSide ( Vector  a,
Vector  b,
Vector  p1,
Vector  p2 
)
staticprotected

Määrittely tiedoston Shapes.cs rivillä 193.

Viittaukset Jypeli.Vector.CrossProduct().

Viitattu Jypeli.Shape.IsInsideOutlines().

Jäsendatan dokumentaatio

◆ Circle

readonly Ellipse Jypeli.Shape.Circle = new Ellipse()
static

Ympyrä tai ellipsi.

Määrittely tiedoston Shapes.cs rivillä 60.

Viitattu Jypeli.Assets.Explosion.Explosion(), Jypeli.Widgets.Slider.Slider() ja Jypeli.Assets.Tank.AddWheels().

◆ Diamond

readonly Shape Jypeli.Shape.Diamond = new RegularPolygon(4)
static

Timantti- / salmiakkikuvio

Määrittely tiedoston Shapes.cs rivillä 90.

Viitattu Jypeli.RandomGen.NextShape().

◆ Ellipse

readonly Ellipse Jypeli.Shape.Ellipse = new Ellipse()
static

Ellipsi tai ympyrä.

Määrittely tiedoston Shapes.cs rivillä 65.

Viitattu Jypeli.RandomGen.NextShape().

◆ Heart

readonly Heart Jypeli.Shape.Heart = new Heart()
static

Sydän.

Määrittely tiedoston Shapes.cs rivillä 80.

Viitattu Jypeli.RandomGen.NextShape().

◆ Hexagon

readonly Shape Jypeli.Shape.Hexagon = new RegularPolygon( 6 )
static

Heksagoni eli kuusikulmio.

Määrittely tiedoston Shapes.cs rivillä 100.

Viitattu Jypeli.RandomGen.NextShape().

◆ Octagon

readonly Shape Jypeli.Shape.Octagon = new RegularPolygon( 8 )
static

Oktagoni eli kahdeksankulmio.

Määrittely tiedoston Shapes.cs rivillä 105.

Viitattu Jypeli.RandomGen.NextShape().

◆ Pentagon

readonly Shape Jypeli.Shape.Pentagon = new RegularPolygon( 5 )
static

Pentagoni eli viisikulmio.

Määrittely tiedoston Shapes.cs rivillä 95.

Viitattu Jypeli.RandomGen.NextShape().

◆ Rectangle

◆ Star

readonly Star Jypeli.Shape.Star = new Star()
static

Tähti.

Määrittely tiedoston Shapes.cs rivillä 85.

Viitattu Jypeli.RandomGen.NextShape().

◆ Triangle

readonly Triangle Jypeli.Shape.Triangle = new Triangle()
static

Ominaisuuksien dokumentaatio

◆ Cache

◆ IsUnitSize

abstract bool Jypeli.Shape.IsUnitSize
get

If true, the shape must be scaled by the size of the object that has the shape. Typically, an unit-sized object has width and height of 1.0.

Määrittely tiedoston Shapes.cs rivillä 53.

Viitattu Jypeli.Layer.Draw(), Jypeli.GameObject.IsInside() ja Jypeli.Game.PaintShapeOutlines().


Dokumentaatio tälle luokalle luotiin seuraavasta tiedostosta: